Print side | Luk vindue

YouSee Bredbånd

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=140920
Udskrevet den: 20-Maj-2024 kl. 00:09


Emne: YouSee Bredbånd
Skrevet af: Brian7500
Emne: YouSee Bredbånd
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 17:46
Jeg har YouSee bredbånd hvilket jeg egentlig er fint tilfreds med.

Jeg bruger den medleverede Netgear router og har tænkt på at anskaffe en ny og bedre.

Mit spørgsmål er nu:

Kan jeg bare købe en anden router og slutte til i stedet for den jeg har?

Eller er der noget specielt ved den originale Netgear der gør at den ikke kan udskiftes.




Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 17:50

Mener, at You See har fået Modems til efterfølger for CG3000.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Brian7500
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 18:31
Tak for svaret og undskyld.

Men hvad er en CG3000 og hvad indebærer det for mit spørgsmål?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 18:37

Jeg har det modem, og der vist som skrevet kommet et efter det, så hvis du har et der er ældre end CG 3000, så vil det være en god ide at få et nyere.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Brian7500
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 18:57
Er det et modem jeg har? Jeg troede det var en router.

Det distribuerer da internettet rundt i hytten.



Skrevet af: Brian7500
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 18:58
Iøvrigt har jeg haft systemet et år. Hvis det besvarer noget.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 19:06

I et år, så har du haft det lige så længe som jeg har haft det i anden omgang, og derved har du sikkert også den samme som jeg har.
Router/Modem det kan vel diskuteres hvad det kaldes, Modem sender og modtager en Router fordeler, hvadenten det er trådløst eller kabel, så det er jo begge dele.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: jbl
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 20:20
Her er en oversigt med de to modemmer Yousee benytter i dag, og alle de modemmer de tidligere har benyttet:

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/yousee_modemmer.aspx - http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/yousee_modemmer.aspx


Skrevet af: Brian7500
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 20:27
Det er CG3000 jeg har. Men det jeg gerne vil vide er om jeg kan tage signalet direkte fra væggen og ind i en ny router med flere kablede indgange eller om jeg skal have Netgear boksen imellem.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 20:28

Så er CG3000 det seneste, havde ellers læst et sted at der skulle være et nyt på vej eller var kommet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: jbl
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 20:34
Jeg tror du skal have både modemmet og din nye router sluttet til. I hvert fald at dømme ud fra denne artikel:

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/tilslut_separat_router_til_dit_netgear-modem.aspx - http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/tilslut_separat_router_til_dit_netgear-modem.aspx


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 20:34

 
Oprindeligt skrevet af Brian7500 Brian7500 skrev:

Det er CG3000 jeg har. Men det jeg gerne vil vide er om jeg kan tage signalet direkte fra væggen og ind i en ny router med flere kablede indgange eller om jeg skal have Netgear boksen imellem.
 
 Du kan sætte det i Bridge mode, og tilslutte en anden Router, hvis ikke du vil bruge trådløst eller der ikke er nok i de tilslutninger der er. Jeg vil ikke bruge kabler når det nu virker som det skal trådløst.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Brian7500
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 20:38
Så jeg er nød til at have begge bokse stående? Øv.

Havde håbet at kunne slippe af med Netgear boksen.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Juni-2015 kl. 20:44

Den er jo nødvendig til at forbinde til deres net.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: teleplus
Skrevet den: 24-Juni-2015 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Brian7500 Brian7500 skrev:

Så jeg er nød til at have begge bokse stående? Øv.

Havde håbet at kunne slippe af med Netgear boksen.


Du skal have begge routere stående. Som Radiomanden sagde, YouSee router forbindes til deres net og leverer internet. Samme router sættes i "bridge mode" hvor man blot videresender signalet til egen router.

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/tilslut_separat_router_til_dit_netgear-modem.aspx - http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/tilslut_separat_router_til_dit_netgear-modem.aspx

Herefter konfigurerer du din egen router efter behøv.
Jeg har kørt med denne opsætning i over et år og det fungerer upåklageligt.




Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 24-Juni-2015 kl. 10:10
Det som YouSee leverer er en DOCSIS 3 router.

Man kan købe en anden DOCSIS 3 router og skifte den ud. Alternativt kan man vælge at sætte Router i bridge mode og få den til at agere som 100% modem, men det kræver egen router.

En god måde at køre det på, selvom man får 2 bokse. Men det er lettere at fejlfinde på for YouSee, da du ikke har dit eget kabelmodem, men benytter deres.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: jacobthor91
Skrevet den: 24-Juni-2015 kl. 23:03
jeg følger lige med her:)

jeg har frygtelige erfaringer med yousee når det gælder deres trådløse netværk!!

den kablede forbindelse er der dog intet at klage over. 

en lille fortælling skader vel ikke:) 

jeg har klaget 4 gange over mit trådløse netværk, hver gang forsøger vi at skifte kanaler, men intet hjælper.

når jeg så ønsker at få yderligere hjælp beder de mig blot købe mit eget udstyr da de ikke yder garanti på deres trådløse system, hvilket jeg syntes er en kende tamt eftersom det er en del af prisen.

nå, men nok om det.

til trådstarter, hvilken router har du kigget på? og er der andre af jer som kan anbefale en router med min. 4 lan porte, 1 usb, og et stabilt og hurtigt trådløst system som kan udnytte eller bruger 5 ghz?


Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 25-Juni-2015 kl. 00:13
Jeg har en Netgear R7000 AC router tilsluttet Yousees i bridge. Det fungerer upåklageligt. Den ligger nok i den dyere ende af prisskalaen (omkring 1000kr), men i forhold til hvor god dækning, hastighed og stabilitet den leverer, er det for mit vedkommende penge givet godt ud :)
Bemærk at den kan køre AC på det trådløse. Så for at få de højere hastigheder så skal der muligvis skiftes netkort i computeren også. Men det er relativt billigt :) Selvfølgelig kan den også køre N.. Om det er nødvendigt med AC er helt op til den enkelte at vurdere.
Jeg kan sige at når jeg henter fra min nas over wifi (fra stue til kontor) så ligger den og svinger på ca. 40MB/s.
100mbit er groft 12MB/s, så er godt tilfreds med hastigheden.
Desuden dækker den hele mit hus, garage og kælder, samt næsten hele haven.



Print side | Luk vindue