Print side | Luk vindue

Livet efter WMC :-)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141265
Udskrevet den: 01-Maj-2024 kl. 11:21


Emne: Livet efter WMC :-)
Skrevet af: Kurt
Emne: Livet efter WMC :-)
Skrevet den: 21-Juli-2015 kl. 12:58
Har været den lykkelige bruger af Windows Media Center i en række år, men nu er det jo ved at være slut hvis man vil opdaterer til WIN10.

Så jeg har derfor forsøgt at se på alternativer og vil gerne have et par råd heromkring.

Setup:
HDHomerun, udgaven med 4 stk DVB-C tunere
Stofa Århus
Windows PC i stuen
NAS server

Jeg har forsøgt mig med MediaPortal, men kan ikke få den til at finde kanaler på min HDHomerun server, som ellers virker fint med Windows Media Center.

Så hvad er et godt alternativ til MediaPortal?

/Kurt





Svar:
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 21-Juli-2015 kl. 13:29
Jeg vil tro at MediaPortal kommer tættest på WMC, har selv kørt med det som primær tv løsning i mange år.

Mine tunere er interne, så det er et andet setup end dit.

Men hvis jeg søger, så finder jeg folk med samme problemer som har løst det:
http://forum.team-mediaportal.com/threads/hdhomerun-dual-not-appearing-as-tuner.120062/ - http://forum.team-mediaportal.com/threads/hdhomerun-dual-not-appearing-as-tuner.120062/


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Kurt
Skrevet den: 21-Juli-2015 kl. 15:42
Tak for reference, har set på det - virker desværre ikke :-(
Jeg kan slet ikke se mine HDHomerun tunere i MP2 (SetupTV programmet) og jeg har min PC sat op som både server og klient, bruger jeg HDHomerun's applikation kan jeg fint se kanalerne - det gør ingen forskel om jeg sætter HDHomerun til MCE eller MP support. Min FW står tilsyneladende rigtig - så det er lidt mystisk må man sige. Alt virker i øvrigt fint med WMC - men jo kun til jeg får WIN10.

/Kurt


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 21-Juli-2015 kl. 18:26
MP2 Shocked

Tror du ikke at det grunden til problemerne?

Så vidt jeg ved er Media Portal 2 stadig en developer release.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Kurt
Skrevet den: 22-Juli-2015 kl. 21:08
tak, jeg vil prøve at se på version 1

/Kurt


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 22-Juli-2015 kl. 22:19
WMC til Win 8 er en add-on. Jeg vil mene at denne også vil kunne installeres på Win10?

M.v.h.


Skrevet af: Kurt
Skrevet den: 22-Juli-2015 kl. 22:23
Jeg har nu installeret MP version 1.12, den kan finde mine 4 HDHomerun tunere og scanne dem for kanaler, uheldigvis finder den kun DK4 samt en masse krypterede kanaler. Men nu er der da forbindelse, så jeg må nok konstaterer at der er et liv efter Windows Media Center Clap
Det vil da være interessant om WMC til WIN8 kan leve på en WIN10, det vil jeg forsøge at følge med i.

/Kurt


Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 23-Juli-2015 kl. 06:40
Ja lidt øv med farvel til WMC. Især med xboxe som extendere. Fakta er dog at M$ ikke udvikler og har udviklet programmet i mange år og ikke ønsker det skal overleve. Af denne grund har jeg netop igangsat en renovering af mit TV økosystem og tænker det bliver KODI der kører på rasp's mod en TV server. Jeg glæder mig allerede til det bugnende udvalg af apps. Men nemmere end WMC og extendere bliver det nok ikke :-(

Mvh BS

-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 23-Juli-2015 kl. 16:01
Virker mediaportal out of the box, som man jo kan sige, at MCE gør?

WAF faktoreren er vigtig for mig, da vi bruger mediecenteret som den eneste kilde til TV, musik, billeder, netflix mm.

Magter bare ikke at skal tilrette forskellige fejl konstant, da det sjove ligesom går af det.


Skrevet af: Kurt
Skrevet den: 23-Juli-2015 kl. 18:46
@Kasper: Nej der er ikke bare out of the box at se TV og finde alle kanalerne, men se billeder, video osv. er nærmest som WMC - men prøv det, jeg synes det er et godt alternativ - er dog ikke på plads endnu.
Jeg har nu ikke nogen langtidserfaring, men det satser jeg på at få. 
WAF er bestemt også en parameter her i huset man ikke skal underkende Clap


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 23-Juli-2015 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Virker mediaportal out of the box, som man jo kan sige, at MCE gør?

WAF faktoreren er vigtig for mig, da vi bruger mediecenteret som den eneste kilde til TV, musik, billeder, netflix mm.

Magter bare ikke at skal tilrette forskellige fejl konstant, da det sjove ligesom går af det.
Vores MediaPortal benyttes hovedsageligt til at se tv med.

Vi har et Pioneer tv uden højttalere og kabel tv tunere.
Så det er vigtigt at konen nemt kan betjene det.
Lige nu er det sat op så man skal tænde tv og mediecenter, herefter tænder starter tv signalet automatisk og surround receiveren modtager IR signal til at tænde og stille sig på korrekt indgang.

Når man slukker mediecenter, så sender det automatisk IR til at surround Receiver skal slukke.

Så alt kan startes med 2 tryk - ikke meget anderledes end med en YouSee boks og tv.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: kbaggen
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 08:07
Set med mine DVB-C øjene iht. opsætning er min erfaring fra at have rodet med dette i 10 års tid:

Hvis det skal være "meget let" = OpenElec (Linux, KODI + addon Tv serrver igennem KODI "TVheaded tv server").
"Let" = Mediaportal + KODI
"Besværligt" = DVBlogic, WMC + KODI for at have en ordentlig afspiller af alt.
"Temmelig besværligt (men nok det "bedste" iht. EPG, hurtigste kanalskifte, etc)" = MythTV server + KODI!

Hvis du streamer i stor fra netflix, HBO osv. så er det en Win install + MEdiaportal+ Kodi du skal kigge på, i og med Linux ikke helt har den samme understøttelse for den slags (endnu). Især har OpenElec ikke en browser så her kan man slet ikke streame!


Skrevet af: kharder
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Set med mine DVB-C øjene iht. opsætning er min erfaring fra at have rodet med dette i 10 års tid:

Hvis det skal være "meget let" = OpenElec (Linux, KODI + addon Tv serrver igennem KODI "TVheaded tv server").
"Let" = Mediaportal + KODI
"Besværligt" = DVBlogic, WMC + KODI for at have en ordentlig afspiller af alt.
"Temmelig besværligt (men nok det "bedste" iht. EPG, hurtigste kanalskifte, etc)" = MythTV server + KODI!

Hvis du streamer i stor fra netflix, HBO osv. så er det en Win install + MEdiaportal+ Kodi du skal kigge på, i og med Linux ikke helt har den samme understøttelse for den slags (endnu). Især har OpenElec ikke en browser så her kan man slet ikke streame!

Jeg har dvblink på min qnap nas og kører kodibuntu i stuen. Det er nemt at sætte op og det fungerer bare. I forhold til netflix, så findes der et plugin til kodi, hvor du kan styre netflix i kodi.


Skrevet af: alyz
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 13:51
Eller for nemheds skyld, bare media portal med egen tv server

-------------
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI


Skrevet af: Kurt
Skrevet den: 24-Juli-2015 kl. 14:30
>Kbaggen du har foreslået MediaPortal sammen med Kodi, det forstå jeg egentlig ikke - jeg synes at de dækker det samme område umiddelbart og det er lidt bøvlet at skulle have to systemer.
Så synes jeg at MediaPortal er "smartere", men kan godt se at Kodi har en del addon's.

/Kurt


Skrevet af: kbaggen
Skrevet den: 25-Juli-2015 kl. 10:16
PErsoneligt synes jeg ikke mediaportal er særlige godt at se på ej heller at styre, men jeg har været emd på xbmc (tidligere navn fpr KODI) fra tiderns morgen og er derfor forudindtaget.............men start med mediaportal også som frontend men gør dig selv den tjenste at prøve KODI af også!

KODI fordel er efter min mening det er bedre til at afspille et væld af formater, der er en masse addos/plugins og dermed kan man lege med det således det ser ud som man ønsker osv. 

MEn i bund og grund forsøgte jeg at sige at mediaportal + mediapoirtal (frontend) eller meiaportal + KODI (frontend) ikke er sværrer at have med og gøre en WMC var hvis med som jeg har DVB-c og så skulle over DVBlogic software osv.


Skrevet af: Kurt
Skrevet den: 26-Juli-2015 kl. 17:23
Hejsa

@kbaggen: Jeg kan godt se at Kodi har rigtig meget at byde på og har også været forbi, men kunne ikke få min HDHomerun til at virke sammen med Kodi - også selvom jeg har fulgt anvisningen.

Jeg har fået det meste til at virke med MediaPortal 2, inkl at kunne optage fra min HDHomerun boks, jeg mangler bare at finde ud af hvordan man gør når PC er i dvale - men det er der nok en løsning på.

Så umiddelbart er min konklusion at livet efter WMC er WIN10 + MP2 :-)

/Kurt



Skrevet af: sirvival3
Skrevet den: 26-Juli-2015 kl. 20:12
Medieportal er fin til både backend og frontend, men jeg oplevede en smule ustabilitet, hvilket ikke havde meget WAF.
Derfor vil jeg foreslå Medieportal TV-server eller DVBViewer recording service som backend og KODI som frontend. Især hvis maskinen skal bruges til NETFLIX også, for ellers er open-elec (en Linux minimums installation) særdeles interessant.

Hvis MP2 er stabil hos dig, og du kan lide styringen, så skal jeg naturligvis ikke prøve at tale dig væk fra det - det vigtigste er, at du føler dig hjemme i og tryg ved din opsætning.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128780&PID=1301947#1301947%20 - Mit mediecenter


Skrevet af: Harrymu
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 23:25
Hej
Jeg har en hdhomerun bos. Jeg har hentet MediaPortal og kan ikke finde tv programmer fra min hdhomerun Jeg ønsker at få MediaPortal til at virke inden jeg skifter til Windows 10 styre program på min Pc'er.
Jeg håber I kan hjælpe mig 😉


Skrevet af: Kurt
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 16:59
I MediaPortal anvende applikationen "TV Server Configuration", under TV Servers i menuen til venstre skulle du gerne kunne finde dine HDHomerun servere hvis du har installeret rigtig på din PC. Vælg en tuner en efter en, vælg "Use advanced tuning options" og tast de rigtige værdier ind du har fra din udbyder, vælg "search transponder list" og så Scan for Channels. Det var opskriften der virkede for mig

/Kurt


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 17:45
I WMC er jeg helt ude over DVBlogic, da jeg bruger 2 stk dobbelttunere fra Digital Devices - sammen med nRossens XML TV. Den del kører simpelthen super.
Til selve filmdelen bruger jeg My Movies, og det virker i princippet og fint, men kunne godt tænke mig at prøve noget nyt, som måske er visuelt og brugermæssigt federe, men vil dog ikke gå på kompromis med stabiliteten og WAF faktoren.

Bruger selv en Harmony One i dag til at styre hele systemet, da jeg har alt mit grej placeret i et elektronikskab i kælderen, og bliver sendt ud til de forskellige rum med HDMI og USB extendere via. Cat6A kabler.


Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 17:46
Jeg har nu prøvet Kodi+hdhr+recording service. Hold da k... hvor er der dårlig kanalskift IFT. MCE. Er det bedre i Medieportal?

Mvh BS

-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 17:46
Men lyder da til at Mediaportal skal have en chance. Om ikke andet kunne man jo lave en testopstilling inden det bliver kørt ind på det primære system.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Men lyder da til at Mediaportal skal have en chance. Om ikke andet kunne man jo lave en testopstilling inden det bliver kørt ind på det primære system.

Der findes en backup plugin til mediaportal som giver mulighed for at gemme alle indstillinger. På den måde kan du forhåbentlig få det meste tilbage fra din testopsætning uden at starte forfra.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: alyz
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 21:45
Jeg bruger Media Portal til Live TV, og har optaget en demo her, hvor lang tid kanalskifte der er.

http://www.dropbox.com/s/anx44xvfhoszqii/2015-08-07%2018.08.03.mp4?dl=0 - https://www.dropbox.com/s/anx44xvfhoszqii/2015-08-07%2018.08.03.mp4?dl=0



-------------
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 08-August-2015 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:


Jeg bruger Media Portal til Live TV, og har optaget en demo her, hvor lang tid kanalskifte der er.

http://www.dropbox.com/s/anx44xvfhoszqii/2015-08-07%2018.08.03.mp4?dl=0 - https://www.dropbox.com/s/anx44xvfhoszqii/2015-08-07%2018.08.03.mp4?dl=0



Det går godt nok pænt langsomt. Hvilke tunerhardware bruger du?


Skrevet af: alyz
Skrevet den: 08-August-2015 kl. 11:34
Firedtv

-------------
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 08-August-2015 kl. 17:32
Plejer jo at være ok.
Hvordan er det, når du bare Zapper mellem kanalerne uden at epg'en er fremme?


Skrevet af: alyz
Skrevet den: 08-August-2015 kl. 18:41
Det gør jeg faktisk aldrig.
Men 1-2 sek synes jeg faktisk er acceptabelt.
Man kan indstille en masse buffer ting i media portal omkring live tv, der påvirker netop dette. Men har ikke gjort det efter sidste Windows installation.

-------------
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 09-August-2015 kl. 09:43
Må prøve det af. Er svært at danne sig et ordentlig indtryk af det, uden at have "hånds on".


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 09-August-2015 kl. 09:44
Fantatiske stavekontrol:
"hands on".


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 18-August-2015 kl. 14:19
Hvor får du din EPG info fra. I dag bruger jeg XML fra timefor.tv, men det er jo også på retur?


Skrevet af: Kurt
Skrevet den: 23-August-2015 kl. 17:00
Hvordan får man MediaPortal til at vågne PC'en op efter dvale for at optage et program? - bruger MP1. Er nu på WIN10, men kunne nu heller ikke under WIN7.

Men ellers er MediaPortal et super alternativ til MCE, på MP hjemmesiden er de da også helt med på det :-) .

/Kurt


Skrevet af: alyz
Skrevet den: 23-August-2015 kl. 17:01
Powerscheduler plugin i tvserver konfigurationenen. Virker perfekt

-------------
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI


Skrevet af: PhuPhyt
Skrevet den: 24-August-2015 kl. 14:00
sørgeligt, at man er nødt til at lave så mange krumspring for efter WMC at få noget fungerende. Ekstra programmer her og der når nu WMC kunne det hele.


Skrevet af: TBK
Skrevet den: 24-August-2015 kl. 14:16
Er der nogle som har prøvet Emby Server med EmbyTV pluginen?

Fandt en post omkring direkte support af HDHomerun Prime -
http://emby.media/community/index.php?/topic/24543-introducing-the-new-live-tv-for-emby-and-a-new-emby-server-beta/ - http://emby.media/community/index.php?/topic/24543-introducing-the-new-live-tv-for-emby-and-a-new-emby-server-beta/
http://emby.media/community/index.php?/topic/20217-dev-embytv-a-livetv-client-for-network-tuners-hdhomerun-at-the-moment/ - http://emby.media/community/index.php?/topic/20217-dev-embytv-a-livetv-client-for-network-tuners-hdhomerun-at-the-moment/


Skrevet af: alyz
Skrevet den: 26-August-2015 kl. 20:40
Powerscheduler er nu et medfølgende plug-in i media portal. Ingen behov for at installere yderligere software.

-------------
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 04-September-2015 kl. 16:50
Er nu kommet godt i gang med min test installation af Mediaportal, og syntes faktisk det virker ret godt (på Jysk). :)
Dog savner jeg den funktion fra MCE, hvor man kan se TV og samtidig scrolle i EPG'en (dog kun med 2 synlige programmer) med fuldt tv billede.

Og den anden funktion er den, hvor man bare trykke på "Live TV", og med det samme har fuldt TV billede - uden at skal igennem programguiden mm.

Nogle bud på et "tweak" til ovenstående?


Skrevet af: Kurt
Skrevet den: 05-September-2015 kl. 09:07

Jeg er faktisk også og tilfreds med skiftet fra WMC til MP1, vi har den vane på billeder at skrive hvor de er taget i filnavnet og det mangler jeg at kunne se samtidig med at billeder vises.

Men skulle Microsoft finde på at lave MCE igen vil jeg da gerne overveje igen :-) - egentlig underligt at de ikke sender det ud som open source når nu så mange savner det og de ikke længere vil understøtte det. Det vil også kunne give en opblomstring af nye add-on's som det ses med MP 1 og 2


Skrevet af: alyz
Skrevet den: 05-September-2015 kl. 11:20
Mini epg menu tilgås ved tryk på Ok på fjernbetjeningen.
Du kan i indstillinger inde i må gui sætte hvor mange linjer du ønsker.
Vedr auto start af live tv, er der en indstilling, et eller andet sted, der starter live tv, når du trykker på live tv knappen på en mce remote eller lignende.

-------------
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 05-September-2015 kl. 21:02
Ok, super tak.
Er i øvrigt allerede mega fan af Moving Picture og MP series. :)


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 05-September-2015 kl. 23:59
Hvilken løsning har i valgt til import af jeres eksisterende WMC optagelser til Mediaportal?


Skrevet af: Kurt
Skrevet den: 06-September-2015 kl. 07:45
Jeg har bare lavet en mappe og flyttet min optagelser over i den, derefter knyttet mappen som den kan ses via "Video" menuen og kaldt den "WMC optagelser". Man kan fint se programmerne.


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 06-September-2015 kl. 17:37
Den kan jeg så bare ikke, da jeg bruger moving pictures.
Har læst mig frem til at flere gør det igennem MP Series, men det kræver lidt mere arbejde.


Skrevet af: alyz
Skrevet den: 07-September-2015 kl. 13:55
Du kan godt bruge både moving pictures og alm video samtidig

-------------
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 08-September-2015 kl. 20:25
Lidt info:

Har skiftet fra LAV til MS Codec ved TV brug.
Det virker til at køre mere flydende ved kanalskift, timeshift mm.


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 08-September-2015 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Lidt info:

Har skiftet fra LAV til MS Codec ved TV brug.
Det virker til at køre mere flydende ved kanalskift, timeshift mm.
Er det ikke at p... i bukserne for at holde varmen. De Codecs er der jo ikke mere i win 10

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 09-September-2015 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Lidt info:

Har skiftet fra LAV til MS Codec ved TV brug.
Det virker til at køre mere flydende ved kanalskift, timeshift mm.
Er det ikke at p... i bukserne for at holde varmen. De Codecs er der jo ikke mere i win 10
Jeg benytter PowerDVD codecs, da jeg synes de også kører mere flydende end LAV.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Kasper Jensen
Skrevet den: 09-September-2015 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Lidt info:

Har skiftet fra LAV til MS Codec ved TV brug.
Det virker til at køre mere flydende ved kanalskift, timeshift mm.

Er det ikke at p... i bukserne for at holde varmen. De Codecs er der jo ikke mere i win 10


Joh, har du da ret i. Havde egentlig ikke tænkt den tanke. Syntes bare ikke de standard Lav installerede filtre var gode...



Print side | Luk vindue