Print side | Luk vindue

Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141496
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 21:37


Emne: Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)
Skrevet af: Guests
Emne: Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 20:00
Nyt i sagen: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141496&PID=1446370&title=bilka-meldt-til-forbrugerstyrelsen#1446370 - Bilka skifter holdning ... hvilket man kan undre sig over

http://pol.dk/2804866 - Politiken har den 26.8.2015 skrevet om min sag

OPFORDRING
Oppe i højre hjørne er der mulighed for at dele denne tråd på f.eks facebook. Hjælp med at sprede budskabet og vær med til at hjælpe andre med samme problem. Og dem er der nok af. Siden sagens start er jeg blevet bekendt med omkring 8 med samme problem.

19-08-2015
Der er sket nyt i sagen, ikke til min fordel. Men nu er Dansk Supermarked meldt til Forbrugerstyrelsen

20-08-2015 http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141496&PID=1428429&title=bilka-meldt-til-forbrugerstyrelsen#1428429 - LÆS OG BLIV ... ØHM ... FORUNDRET  AngryAngryClapClap

***********************************************************************

Har i dag opdaget tordenfluer i mit tv. Samsung support vil ikke gøre noget ved det ... Eller jo, det vil de, de vil sende en mand ud og fjerne dem, på min regning. FLOT SAMSUNG! Så skal vi åbenbart til det igen ... Har lavet et opslag på deres fb side, mon de har tænkt sig at svare som et respektabelt firma ...  https://www.facebook.com/SamsungDanmark/posts/1172683229415527 - Tordenfluer i Samsung TV, opslag på SAMSUNGS FB

Her kommer en opsummering af forløbet.
d. 04.08.2015 spottede jeg en enkelt tordenflue og kontaktede Samsung support. Skal lige tilføje at medarbejderen på intet tidspunkt spurgte til antallet af tordenfluer. Her er en gengivelse af samtalen
 
Medarbejderen: Hvad kan jeg hjælpe med?
Mig: Jeg har spottet tordenfluer bag frontglasset på mit tv, hvordan skal jeg forholde mig til det?
Medarbejderen: Et øjeblik ... Må jeg bede om dit navn og tlf. nummer?
Mig: bla bla
Medarbejderen: Et øjeblik ... Jeg vil gerne ha dig til at gå ind i menuen og nulstille til fabriksindstillinger.
Mig: FUCK tænker jeg et øjebliks panik ... Så går min kalibrerings indstillinger jo tabt, dem jeg har brugt mega længe på at få på plads med min X-rite. Efter få sekunder med sved på panden, kommer jeg til fornuft og spørger hvorfor jeg skal gøre det?
Medarbejderen: Jeg oplever tit at det løser dit problem.
Mig: Ja okay, tror du den bliver bange for det og vælger at ta flugten?
Medarbejderen: Undskyld, hvad var det problemet var?
Mig: Ja undskyld mig, men hvad troede du problemet var?
Medarbejderen: Det ved jeg ikke.
 
Han kan fortælle at Samsung ikke udefrakommende ting som kan forringe oplevelsen. Han forslår at jeg stiller en lampe op ved siden at tv’et. Kravler den ikke ud, kan han desværre ikke gøre mere
Jeg skriver derefter en mail til Samsung hvor i jeg beskriver problemet og spørger om det virkelig er deres politik. Dertil svare Samsung
 
Tak for at du kontaktede Samsung Support Danmark
 
 
Når det kommer til tordenfluer så er det ikke en garanti sag. Og derfor dægges det ikke af garantin. Og når det sker at der kommer disse tordenfluer ind i tver så er det kunden selv der skal stå for at få en tekniker ud. Det du kan prøve er at trykke FORSIKTIGT der hvor du kan se at den siger så kan det være at den falder ned til bunden. Du kan også tage en håretøre og blæse men kold luft ind. Ellers så kan du prøve at henvænde dig til forhandlern du har jo 2 års reklamationsrat.
 
Jeg prøver at følge deres anvisning, med undtagelse af Det du kan prøve er at trykke FORSIKTIGT der hvor du kan se at den siger så kan det være at den falder ned til bunden., Fantastisk tænker jeg, og laver et indlæg på Samsung fb side. Jeg tager ligeledes kontakt til Bilka Vejle, hvor tv’et er købt og forelægger dem sagen. Jeg undlader at gøre dem opmærksom på min kontakt til Samsung. Medarbejderen kan fortælle at de har flere lignende sager, med negativ udfald for kunden og fortæller at hun ikke kan gøre noget i sagen, da Samsung afviser fejlen. Hun afviser dermed min reklamation.
 
I mellemtiden er jeg kommet igennem til Samsung, som i kan læse vi fb opslaget og det er lykkedes mig at få lavet en reklamation hvor de vil tage stilling til problemet. Tv’et vil blive afhentet den efterfølgende dag, hvilket også skete.
 
Jeg er blevet så harm over Bilkas måde at behandle mig på, så jeg tager herefter kontakt til Bilka kundeservice via deres kontaktformular med følgende besked for at være på forkant hvis Samsung vælger at krybe i flyverskjul.

Jeg har tidligere været i kontakt med en servicemedarbejder som i den forbindelse afviste at kigge på mit Samsung TV som uheldigvis har fået en tordenflue ind bag frontglasset. Jeg henviste til afgørelser som er faldet ud til forbrugernes fordel, kørt af Forbrugerklagenævnet.
 
For at kunne køre en sag mod Bilka Vejle skal jeg derfor bruge en skriftlig afslag på mit krav om at i dækker den fejl. Medarbejderen jeg talte med hedder xxx
 
Jeg modtager derefter følgende fra en medarbejder i Dansk Supermarked
 
Vedr. reklamation omkring tordenfluer i TV
 
Hej
 
Vi vil naturligvis gerne tage imod din reklamation, og sende dit TV til et autoriseret værksted.
Såfremt at din reklamation er berettiget, og der er tale om en mangel eller fejl, vil dit TV blive
lavet og sendt retur uden beregning.
Såfremt din reklamation ikke er omfattet af reklamationsretten, vil dit produkt blive afvist som en reklamation.
 
Vi tager ikke på forhånd stilling til om dit TV kan have en produktionsfejl der er omfattet af reklamationsretten, og derfor
vil vi også meget gerne sende dit produkt ind til reparation.
 
Hvis værkstedet kommer med en afgørelse, du som forbruger ikke er enig i, er du velkommen til efterfølgende at kontakte
Forbrugerstyrelsen og oprette en sag på baggrund af dette.
 
Jeg svare med følgende og her vil jeg undlade at kommentere mellem hver mail, jeg vil lige fortælle at svarene jeg får er nu fra den bilka medarbejder jeg havde kontakt til ved første henvendelse
 
Det er virkelig fornemt at i pludselig gerne vil det efter at jeg talt med to medarbejdere i Bilka Vejle som begge afslog at kigge på den, da jeg ikke ville få noget ud af det, da Samsung frasiger sig et hvert ansvar = at Bilka står med "aben" I mine øjne har Bilka forsøgt at undsige sig deres ansvar. Jeg har selv taget kontakt til Samsung i Danmark og fået dem ud og kigge på mit tv. Du kan i øvrigt læse en tråd oprettet af mig: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141496&title=tordenfluer-samsung-s-er-den-gal-igen
 
Mon i skulle overveje om har plads til Samsung produkter i fremtiden?
 
Svar
 
Hej Jan,
 
Vi sagde at tordenflyer ikke er dække af din reklamationsret og at Samsung vil afvise den. Derfor ville det tage ekstra tid at sende den ind på reklamationsretten.
 
Som du også fik af vide, har Dansk Supermarked allerede en lignende sag kørende på denne specifikke problemstilling.
 
Hvis din model havde været en F8005 havde vi dækket det, da det kun er på denne ene model at der er afgjort dom ved forbrugerstyrelsen.
 
Ligeledes sagde vi også at hvis vi kunne være behjælpelige, ville vi gerne hjælpe – det kan altså også være ved at sende den ind. Vær dog opmærksom på at der vil komme et tilbud eller at den højest sandsynligt vil blive afvist, og så bliver du nødsaget til at gå den tunge vej.
 
Desværre er tordenfluer kun et problem på meget få skærme i forhold til det antal vi sælger, derfor vil der ikke på dette grundlag kunne blive tale om at vi tager dem ud af vores sortiment. Problemstillingen havde været den samme hvis det havde været en Sony eller Philipsskærm.
 
En mail mere fra hende
 
Hej Igen,
 
Nu fik jeg også læst hele din tråd på Forum.
 
Sagen er oprettet via Servicebroker, det samme transportfirma, som vi benytter. Du er på ingen måde ringere stillet ved at du kører den direkte vej uden om os. Hvis du I den sidste ende vil få medhold og evt. skal have ombyttet eller krediteret dit fjernsyn, vil det stadig være igennem os, og den mailkorrespondance og sag der er oprettet ved Servicebroker vil i det tilfælde være nok for os.
 
Den eneste forskel, er at du har får sendt fjernsynet afsted hurtigere.
 
Mit svar
 
Det er direkte usandt det du skriver. Jeg fik vide af både dig og xxx at der ikke var nogen grund til at jeg kom ind med mit tv. Jeg sagde ligeledes direkte til Sebastian at jeg ønskede at oprette en reklamation på produktet. Du sagde ligeledes at i havde tabt flere sager, så du vidste det samme ville ske her. Hvis jeg ikke tager helt fejl, så var det dig han rådførte sig med, i baggrunden. I øvrigt, syntes jeg du skulle læse afgørelsen. Den gælder ikke kun den model du omtaler, jeg fatter ikke hvorfra du kan få den opfattelse. Jeg syntes faktisk jeg har været ganske fair over for jer på recorder.dk Men det du skriver her, er noget være vrøvl. Læs afgørelsen. Den findes i øvrigt også inde på forbrug.dk
 
Svar
 
Hej Jan,
 
Jeg beklager hvis vi har talt helt forbi hinanden.
 
Når jeg snakker om en sag, så er det den ene sag der er kørt med Dansk supermarked, og med Dansk Supermarked som ”taber”. Det er denne ene sag jeg har fået besked på at vi forholder os til og derfor kun den ene model.
 
Jeg afviste at tage den ind, fordi jeg fra en lignende sag har erfaret at det ikke har ført til nogen steder (i øvrigt en sag der enten stadig ligger ved forbrugerstyrrelsen eller er afgjort uden om os og som i dag vil være over 1 år gammel.)
 
Af de sager jeg kan se på forbrug, har fjernsynet været inden for 6 mdr – altså på garantien og ikke reklamationsretten.
 
Jeg fastholder stadig at vi gerne vil være behjælpelige, men det er ikke noget, der vil få sagen gang til at gå stærkere.
 
Svar
 
Vi snakker netop ikke forbi hinanden. I den ene mail, påstår du aldrig at ha afvist at ta den ind, i næste mail begrunder du at du afviste at ta den ind. At du af din ledelse har fået ordre på kun at forholde dig til en sag, tabt af jer, er rigtig beklageligt for dig ... Endnu mere at du har sådan en stålfast kunde som mig. Men at i har tabt en sag, en dom ved klagenævnet som jeg ikke kan finde, eller som klagenævnet er bekendt med, gør ikke jeres håndtering mere rigtigt. Der ligger en klar dom som er begrundet med en at panelet skal være tæt. Det gælder også en tv fra Prosonic.
 
Igen, formoder jeg at jeres politik er fastlagt pga. Samsungs elendige kundetække og at i, i sidste ende står med "aben" Jeg har så gjort forarbejdet for jer. Og jeg vil ikke lægge skjul på, at afviser de min sag og i ikke ønsker at forholde jer til fordel for mig som kunde, vil jeg igen ta kontakt til Forbrugerklagenævnet.
 
Og hermed det sidste i den mailkorrespondance
 
Hej Jan,
 
Jeg afviste at tage den ind, fordi jeg ved at det vil forlænge hele processen unødvendigt. Hvis Samsung havde sagt at du skulle indlevere dit fjernsyn havde jeg heller end gerne tage imod det, men så ville der være gået næsten 2 uger med ingenting (transport til værkstedet og afventning på værkstedets respons).
 
Hvis værkstedet/Samsung afviser det på reklamationsretten, ser jeg hellere end gerne at du går den lange vej. Jo flere sager, jo bedre for forbrugerne.

Jeg er helt på din side (personligt og sagt for egen regning) og synes ikke at det er ok at der nemt kan komme tordenfluer ind i Samsungs skærme. Desværre er jeg bare nødt til at skelne mellem personlige holdninger og firmapolitik.
 
Som sagt, skulle du på nogen måde få brug for vores hjælp, må du sige til. Den direkte vej gennem Samsung er dog stadig den hurtigst.
 
Jeg håber, at hvordan det end ender, at det vil være til din fordel.
 
Nu har vi så den 18.08.2015 og jeg har fået mit tv hjem, med skrammer på foden og min kære tordenflue er også med retur. Jeg har ikke fået nogen begrundelse for afslaget på min reklamation. Jeg har ringet og efterspurgt til det, og fik at vide at det var noget med at Samsung ikke dækker efter 6 mdr. Men intet andet. 

Efter anmodning modtager jeg denne


 
Her er forløbet hos Service Center Gruppen


 
Bilka er tavs … der er INGEN respons fra deres side. Høre jeg ikke fra dem inden ugens udgang, vil der hermed blive oprettet en sag hos forbrugerstyrelsen.

Den 19-08-2015 modtager jeg følgende fra en højtsiddende medarbejder hos DSG og denne mail er grunden til at jeg vælger at overdrage sagen til forbrugerstyrelsen

Hej Jan

At Samsung giver den service at afhjælpe hvis dette opstår de første 6 måneder, er en ekstra service fra deres side. Denne ekstra service, vælger de så at give i 6 mdr. Din reklamation er opstået på et tidspunkt hvor Samsung ikke giver denne ekstra service. Tordenfluer er normalt ikke reklamationsberettiget. Dog har der været en sag i Forbrugerstyrelsen på et bestemt Samsung TV (en bestemt model), Der er afgjort som en berettiget reklamation, grundet at der er fundet fejl på denne model. Vi generaliserer ikke på baggrund af denne sag, alle sager med tordenfluer som reklamationsberettiget. TV er ikke et hermetisk lukket produkt, hvorfor dette kan opstå. Vi kan derfor ikke tilbyde at afhjælpe din reklamation.

Som du skriver, er du velkommen til at få din sag vurderet ved Forbrugerstyrelsen.

Efterfølgende er jeg blevet kontaktet af en venlig bruger på recorder.dk som kan fortælle at han haft mere held med Samsung. Han kan også fortælle at hans Samsung tv på daværende tidspunkt var 23 måneder. Jeg har af brugeren fået lov til at lægge en mail op, modtaget af Samsung VoC og som for mit vedkommende giver anledning til en del undren.







Svar:
Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 20:12
Inden du alder dig spise af med et eller andet øregas, så vær opmærksom på at forbrugerrådet har afgjort at det er en mangel ved et TV hvis tordenfluer kan trænge ind i panelet. Dvs. hvis ikke reklamationsretten er udløbet er det din forhandler der har ansvaret for at udbedre denne mangel. Det er heller ikke dig der skal betale for det. Jeg er sikker på at både din forhandler og Samsung er bekendt med dette, men du kan jo genopfriske deres hukommelse med dette link:
 
http://www.forbrug.dk/Afgoerelsesdatabase/Forbrugeromraadet/radio-tv-mm/Tordenfluer-i-et-fjernsyn-var-en-mangel?tc=901F877CE1F74F52BF9992581A814E7C - http://www.forbrug.dk/Afgoerelsesdatabase/Forbrugeromraadet/radio-tv-mm/Tordenfluer-i-et-fjernsyn-var-en-mangel?tc=901F877CE1F74F52BF9992581A814E7C
 
Hvis ikke det hjælper vil jeg anefale dig at køre en sag på det. Jeg er sikker på at der er så godt som garanti for at vinde.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 20:16
Jeg har læst det. Jeg lader mig ikke fylder med noget som helst. Hvis de ikke kommer op med noget fornuftigt, kan jeg jo blive nød til at køre en sag mod dem. Det kommer ikke så meget på mig at de reagere som de gør, faktisk ville det overraske mig ret meget hvis de tager den på deres skulder.


Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 21:42
Du skal tage den direkte til din forhandler.

Vi er helt enige om at det noget knald at Samsung fejler på en essentiel del af dit TV, når panelet ikke er forseglet ordentligt, men du har købt det en forhandler og han SKAL forholde sig at det er en mangel på TV'et !


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 04-August-2015 kl. 21:51
Tak for oplysningen :) Det vil jeg gør i morgen og vender tilbage med deres svar :)


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 13:12
Jeg kan fortælle at forhandler nægter et hvert ansvar ... Han sagde det ikke, men jeg hørte ham næsten hviske at, det ville de ikke fordi det er dem som kommer til at hænge på den. Jeg afventer en skriftlig afvisning af mit krav ... skal lige sige at de ikke engang ville se mit TV.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 13:19
Skal i øvrigt fortælle at samsung er i gang med at se på sagen ... De virker til at være lidt mere åben for problemet.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Jeg kan fortælle at forhandler nægter et hvert ansvar ... Han sagde det ikke, men jeg hørte ham næsten hviske at, det ville de ikke fordi det er dem som kommer til at hænge på den. Jeg afventer en skriftlig afvisning af mit krav ... skal lige sige at de ikke engang ville se mit TV.

Hvis det forholder sig således - at forhandleren vasker hænder, og nægter at håndtere din klage/sag - så mener jeg, at du efter en skriftlig afvisning, skal offentliggøre, hvem forhandleren er, så andre ikke begår den samme fejl, og handler hos pågældende forhandler!

M.v.h.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 13:22
Det havde jeg også tænkt mig. Vil bare lige være sikker på de holder fast i deres påstand om at det er noget man må regne med, da det er et lille insekt.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 13:26
De kunne også fortælle at et ikke nytter noget at klage, da forhandler har fået medhold i flere sager om tordenfluer. Han kendte godt til sagen jeg linker til og sagde at hvis det var den model, ville de se på sagen. LOL

EDIT: Har også snakket med Forbrugerklagenævnets hotline, som afgjort syntes jeg skulle klage.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 13:28
Der kører en sag mere i øjeblikket, hos Forbrugerstyrelsen. Min forventning er, at kunden også i dén sag, vil få medhold.
Og den med at forhandleren har fået medhold i flere sager, hos Forbrugestyrelsen, ang. tordenfluer, tror jeg er en decideret løgn!

M.v.h.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 13:53
Update:

Samsung er gået med til at sende en tekniker ud til mig. Han påpegede dog at anså teknikeren ikke det som en fejl på produktet, ville jeg komme til at betale for besøget. Det kan jeg så ikke se jeg på noget tidspunkt kommer til:

”Nævnet har vurderet, at tv’et er mangelfuldt (købelovens § 76, stk. 1, nr. 4).

Nævnet har ved afgørelsen lagt vægt på, at fejlen, som første gang er konstateret mindre end seks måneder efter leveringen, ifølge den sagkyndige skyldes en materiale- eller fabrikationsfejl, idet forseglingen mellem tv’ets beskyttende frontglas og LCD-panelet ikke er lavet korrekt.

Så er der oprettet en sag hos Servicebroker.dk som skal have tv'et ind på deres værksted.

I mellemtiden har forhandleren fået kolde fødder og vil gerne kigge på mit tv, men understreger at det er op til værkstedet at vurdere om der er tale om en fejl. Fair nok. Burde jeg gå gennem forhandleren, eller er det ok at ta den direkte med samsung?


Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 15:48
Det stiller forhandleren meget dårligt at han afviser en reklamation på forhånd. Det taler klart til din fordel.
Det må en forhandler nemlig ikke. Som forbruger har du krav på at din reklamation realitetsbehandles, dvs tages ind og vurderes.

-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 16:00
Det mente jeg også. Efterfølgende modtog jeg denne skrivelse:

Vedr. reklamation omkring tordenfluer i TV

Hej

Vi vil naturligvis gerne tage imod din reklamation, og sende dit TV til et autoriseret værksted.
Såfremt at din reklamation er berettiget, og der er tale om en mangel eller fejl, vil dit TV blive
lavet og sendt retur uden beregning.
Såfremt din reklamation ikke er omfattet af reklamationsretten, vil dit produkt blive afvist som en reklamation.

Vi tager ikke på forhånd stilling til om dit TV kan have en produktionsfejl der er omfattet af reklamationsretten, og derfor
vil vi også meget gerne sende dit produkt ind til reparation.

Hvis værkstedet kommer med en afgørelse, du som forbruger ikke er enig i, er du velkommen til efterfølgende at kontakte
Forbrugerstyrelsen og oprette en sag på baggrund af dette.


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

De kunne også fortælle at et ikke nytter noget at klage, da forhandler har fået medhold i flere sager om tordenfluer. Han kendte godt til sagen jeg linker til og sagde at hvis det var den model, ville de se på sagen. LOL

EDIT: Har også snakket med Forbrugerklagenævnets hotline, som afgjort syntes jeg skulle klage.

 
Det passer naturligvis ikke at den linkede afgørelse kun gælder for netop den model som der var tale om i dén sag. Afgørelsen er formuleret sådan, at der ikke er tvivl om at den gælder for alle TV uanset model eller mærke.
 
Det passer naturligvis heller ikke at forhandleren har fået medhold i andre sager.
 
Din forhandler må formodels at være en løgnagtig plattenslager, hvis tingene forholder sig som du har beskrevet dem i denne tråd og der er ingen grund til at tilbageholde navnet på forhandleren.


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Update:

Samsung er gået med til at sende en tekniker ud til mig. Han påpegede dog at anså teknikeren ikke det som en fejl på produktet, ville jeg komme til at betale for besøget. Det kan jeg så ikke se jeg på noget tidspunkt kommer til:

”Nævnet har vurderet, at tv’et er mangelfuldt (købelovens § 76, stk. 1, nr. 4).

Nævnet har ved afgørelsen lagt vægt på, at fejlen, som første gang er konstateret mindre end seks måneder efter leveringen, ifølge den sagkyndige skyldes en materiale- eller fabrikationsfejl, idet forseglingen mellem tv’ets beskyttende frontglas og LCD-panelet ikke er lavet korrekt.

Så er der oprettet en sag hos Servicebroker.dk som skal have tv'et ind på deres værksted.

I mellemtiden har forhandleren fået kolde fødder og vil gerne kigge på mit tv, men understreger at det er op til værkstedet at vurdere om der er tale om en fejl. Fair nok. Burde jeg gå gennem forhandleren, eller er det ok at ta den direkte med samsung?

 
Det er altid forhandlerens ansvar at tage sige af reklamationer. Selvom Samsung alligevel ikke mener at der er en fejl på apparatet friholder det ikke forhandleren for ansvar overfor dig som kunde. Altså: Der er faldet en afgørelse der tydeligt siger at det er en mangel på apparatet hvis der kan trænge fluer ind i det. Den afgørelse bliver ikke ophævet af at Samsung ikke er enig og forhandleren må selv finde ud af med Samsung om hvem der skal tage regning.
 
Der er intet nyt i det og forhandlerne ved udmærket hvordan reglerne er, men de forsøger hver gang at trække kunderne rundt ved næsen.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Der er intet nyt i det og forhandlerne ved udmærket hvordan reglerne er, men de forsøger hver gang at trække kunderne rundt ved næsen.


De forsøger med djævelens vold og magt at undgå de reklamationer de ikke kan sende videre, da de belaster deres budget voldsomt, i forhold til den indtjening de har på salg af et tv.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 18:21
Jeg er enig i alt hvad i skriver :) Jeg kan næsten regne ud jeg har gjort den pågældende forhandler en tjeneste ved at ta direkte kontakt til Samsung? Omvendt tror jeg, jeg vinder lidt tid på en rep? Tv'et er købt i Bilka Vejle, medarbejderen jeg er blevet rådgivet af, har jeg næsten helt ondt af. Omvendt håber jeg Dansk Supermarked får så mange klager (udgifter) over Samsung, så de beslutter sig for at fjerne Samsungs tv fra deres hylder, men det kommer næppe til at ske.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Det mente jeg også. Efterfølgende modtog jeg denne skrivelse:

Vedr. reklamation omkring tordenfluer i TV

Hej

Vi vil naturligvis gerne tage imod din reklamation, og sende dit TV til et autoriseret værksted.
Såfremt at din reklamation er berettiget, og der er tale om en mangel eller fejl, vil dit TV blive
lavet og sendt retur uden beregning.
Såfremt din reklamation ikke er omfattet af reklamationsretten, vil dit produkt blive afvist som en reklamation.

Vi tager ikke på forhånd stilling til om dit TV kan have en produktionsfejl der er omfattet af reklamationsretten, og derfor
vil vi også meget gerne sende dit produkt ind til reparation.

Hvis værkstedet kommer med en afgørelse, du som forbruger ikke er enig i, er du velkommen til efterfølgende at kontakte
Forbrugerstyrelsen og oprette en sag på baggrund af dette.

Den pludselige kovending af forhandleren - og Samsung - lugter langt væk af, at én af dem læser med hér...

Uanset, så er du nu kommet et skridt videre.
Da Samsung tabte den tidligere sag, i Forbrugerstyrelsen, kom en højere Samsung-medarbejder med en udtalelse (tror det var til Jyllands Posten), hvor han sagde, at Samsung ville tage disse tordenflue-reklamationer, fra sag til sag. Altså at man som kunde hver gang skal igennem en kamp med Samsung, for at få løst tordenflue-problematikken.

Bilka plejer normalt at have en god reklamations- og garanti behandling. Men måske de er ved at indse, at det kommer til at koste dem penge, hvis Samsungs skærme generelt er dårligt tætnet?

M.v.h.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Den pludselige kovending af forhandleren - og Samsung - lugter langt væk af, at én af dem læser med hér...

Altså at man som kunde hver gang skal igennem en kamp med Samsung, for at få løst tordenflue-problematikken.

M.v.h.

Det er også min opfattelse.

Jeg er HELT sikker på at det er med fuldt overlæg at gøre det så svært og bøvlet for ejere af et Samsung tv. Jeg er også sikker på at jeg ikke var kommet længere hvis jeg ikke havde henvist til afgørelsen.

Jeg nævner gerne Bilka i Vejle, da jeg er ret sikker på de kommer med løgnagtige oplysninger om hvor vidt jeg har en chance for at få udbederet "fejlen". Jeg gør det også fordi den første medarbejdere kunne fortælle at de har flere skærme inde med samme problem, som alle er afvist af Samsung og min sag derfor ville ende på samme måde. Hun kunne godt se det var en "øv" sag for mig ... ja tak :) 

Jeg håber i øvrigt at Dansk Supermarked læser med, og sender en god flaske rødvin som tak for at de slap for en evt. regning.


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 19:23
Det var ikke Samsung der tabte den pågældende sag. Det var forhandleren. Kunden kan slet ikke føre en sag mod Samsung, med mindre kunden har handlet direkte med Samsung.
Kunden skal heller ikke igennem en kamp med Samsung. Kunden skal i gennem en kamp med forhandleren da det er dennes ansvar, men som vanligt er problemet at forhandlerne ikke gider passe deres arbejde og sender kunden videre til importøren. Problemet er moa. forhandlerne, ikke Samsung, selvom de heller ikke bidrager med noget positivt.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 21:39
Mit i alt det alvorlige kommer her en sjov en. Første kontakt til Samsung support:

Medarbejderen: Hvad kan jeg hjælpe med?
Mig: Jeg har spottet tordenfluer bag frontglasset på mit tv, hvordan skal jeg forholde mig til det?
Medarbejderen: Et øjeblik ... Må jeg bede om dit navn og tlf. nummer?
Mig: bla bla
Medarbejderen: Et øjeblik ... Jeg vil gerne ha dig til at gå ind i menuen og nulstille til fabriksindstillinger.
Mig: FUCK tænker jeg et øjebliks panik ... Så går min kalibrerings indstillinger jo tabt, dem jeg har brugt mega længe på at få på plads med min X-rite. Efter få sekunder med sved på panden, kommer jeg til fornuft og spørger hvorfor jeg skal gøre det?
Medarbejderen: Jeg oplever tit at det løser dit problem.
Mig: Ja okay, tror du den bliver bange for det og vælger at ta flugten?
Medarbejderen: Undskyld, hvad var det problemet var?
Mig: Ja undskyld mig, men hvad troede du problemet var?
Medarbejderen: Det ved jeg ikke.

:) :)

Kunne man få opfattelse af han er så indøvet at han bare fyre den samme smøre af hver gang en forbruger ringer ind og helt glemmer at lytte :)


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 22:07
Fin beskrivelse af oplevelsen. Tak

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 22:13
Selv tak :) Som med Bilkamedarbejderen gør det mig ikke så meget at supporteren ikke helt har styr på sagerne, i hvert fald ikke i første omgang. Problematikken er for mig når det bliver tydligt at de har fået en snorlige streg at følge, og katagorisk afviser problemet. Velvidende at der faktisk foreligger en afgørelse som går til forbrugernes fordel.

EDIT: Men nu vil jeg gi dem en chance, og se om de betragter det som en fejl i produktionen.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 22:22
Du har sikkert ret. Reaktionen overfor dig kendes også i andre brancher. Oftest er det dog medierne som de mest nervøse for.
Iøvrigt kender jeg også supportere der straks foregår fabriksindstilling, men der findes også dygtigere supportere, der kan klare problemer, men naturligvis ikke dit.
Mht til valg af fabrikat kom jeg ind på flere internetsider,der fortalte om at tvfabrikanter også køber skærme hos andre. Hvis det er rigtigt er det mere end svært at vælge nyt tv.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Oil2bias
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 23:41
Hej

JanLp: Det er altså lidt skræmmende. Havde nøjagtig samme oplevelse med Samsung Prestige support. Havde et Samsung PS64F8505 TV, som, når der blev tændt for det, bare klikkede og derefter stod med sort skærm. Med andre ord, TV'et kunne slet ikke starte op.

Efter at supporteren 2x havde bedt mig nulstille TV'et, og jeg bare skulle gå ind i menuen for at gøre det, spurgte jeg om han tog gas på mig. Det gjorde han desværre ikke. Han havde overhovedet ikke hørt på hvad jeg havde forklaret ham. Fik godt nok bange anelser, for mit fremtidige forløb med dem. Men det gik fint efterfølgende, da jeg fik snakket med den rigtige teknikker hos Service Broker, der gemmer sig inde bagved "telefonsvareren" hos Samsung Prestige support.

Vh OP




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:


Mig: Ja okay, tror du den bliver bange for det og vælger at ta flugten?


LOL......

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Mht til valg af fabrikat kom jeg ind på flere internetsider,der fortalte om at tvfabrikanter også køber skærme hos andre. Hvis det er rigtigt er det mere end svært at vælge nyt tv.


Der er vel 10 fabrikanter af paneler til tv i verden (plus minus et par stykker). Så det er da klart at med de mange, mange tv mærker der findes, kommer panelerne fra de samme fabrikanter.
Hvordan de enkelte tv fabrikanter så vælger at pakke panelerne ind og ikke mindst, hvor god en elektronik de vælger at gemme bag panelerne er der den store forskel ligger. Nå ja og så lige om man vælger at købe paneler med højeste grade, eller man kan leve med "småfejl" (typisk tv i konsummermarkedet - altså billige tv under 25-30.000).

B&O er et godt eksempel på, hvad man kan få ud af paneler fra forskellige fabrikanter, når man køber paneler i den lidt højere prisklasse.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 01:10
Hertil kommer - som Klaus nævner - at panelet kun er ca. 50% af billedkvaliteten. De andre 50% er en kombination af hardware og software (billedstyringssoftware). Og der er jo, som bekendt, nogle som er ringere til at programmere software, end andre...

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 10:32
Det lyder bekendt. Dead

Jeg kørte og vandt min sag mod ElGiganten/Samsung igennem Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen imens der faldt en afgørelse omkring tordenfluer i skærmen. SmileTongueClap

Trods Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen allerede havde afgjort en sag der gik imod forhandleren/Samsung, ville ElGiganten/Samsung ikke godkende afgørelsen og jeg måtte køre sagen i over 7 måneder, skærmen måtte til undersøgelse hos sagkyndig, som bla. konkluderede, at forseglingen var defekt og derfor kunne disse tordenfluer komme ind i skærmen, og det var usikkert og de var kommet ind under produktionen eller under brug.

Og i samme forbindelse gjorde Samsung det klart, at de ville tage det op sag for sag, så det vil sige at samtlige kunder der ønsker at klage, højst sandsynlig skal igennem en klagesag hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, tror mere at Samsung håber at der er personer som dropper sagen pga. de som reelt kan tage op mod 1 år at få afgjort sin sag igennem Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Jeg kan personligt kun opforde forbrugere til at tænke sig godt om når de køber elektroniske produkter, især af mærket Samsung med deres kundebehandling, især deres totale afvisning af at der overhovedet forfindes et problem. Dead

Jeg står og skal købe nyt tv, ny mobil og ny tablet, og INGEN af disse ting bliver af mærket Samsung, jeg køber ingen elektronik lavet af Samsung resten af mit liv. Cool


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Der er intet nyt i det og forhandlerne ved udmærket hvordan reglerne er, men de forsøger hver gang at trække kunderne rundt ved næsen.


De forsøger med djævelens vold og magt at undgå de reklamationer de ikke kan sende videre, da de belaster deres budget voldsomt, i forhold til den indtjening de har på salg af et tv.

Klaus


Problemet er også Samsung, de vil jo ikke erkende dette som en fejl, de skulle lave en aftale med forhandlerne, at når sådan et problem som dette opstår, skal Samsung fremsende et nyt tv til forhandleren som så kan sende det videre til kunden, uden beregning for forhandler/kunde.

Men Samsung vil ikke give denne garanti/service fordi de selv ved hvor omfattende kravene vil blive fra forbrugerne over hele verden fordi de laver produkter af tvivlsom karakter, og er Samsung heldig, at disse tordenfluer først viser sig efter garantien/reklamationen er udløbet er Samsungs problem jo løst.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Men Samsung vil ikke give denne garanti/service fordi de selv ved hvor omfattende kravene vil blive fra forbrugerne over hele verden fordi de laver produkter af tvivlsom karakter, og er Samsung heldig, at disse tordenfluer først viser sig efter garantien/reklamationen er udløbet er Samsungs problem jo løst.


Det lyder som sagen med dårlige kondensatorer, i Samsung TV! Man sætter kondensatorer i strømforsyningen, som kun holder reklamationsperioden + en slat.

M.v.h.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 11:30
Jeg håber denne tråd får alt den opmærksomhed den overhovedet kan tåle ... Om Bilkamedarbejderen talte sandt med påstanden om at de havde flere sager som alle var afvist af Samsung, ved jeg ikke. Men er det tilfældet, så håber jeg der er flere som ser denne sag og tænker det er værd at kæmpe i mod deres påstande.

Flere har skrevet at jeg får et nyt tv. Det tror jeg ikke? Men omvendt, er det vel møgdyrt at skulle skifte panel og frontglasset?


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:


Flere har skrevet at jeg får et nyt tv. Det tror jeg ikke? Men omvendt, er det vel møgdyrt at skulle skifte panel og frontglasset?


Hvis du opretter en sag igennem Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, kan du fremsætte dit krav, at du vil have dine penge tilbage, og så bliver sagen kørt på det, og så er det bare at læne sig tilbage og vente på en afgørelse, men vær tålmodig, det kan tage lang til.Wink

Du kan ikke bruge Bilkas medarbejder udtagelse til noget, andet end Samsung afviser automatiks alle krav vedrørende dette emne.Dead

Mit råd til dig, er at klage til Bilka over dette, vil de ikke behandle klagen, kontakt straks Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og opret en sag, og lad den køre til en afgørelse, Bilka får også besked om at der er oprette en sag og hvorledes de forholder sig til klagen, måske er du heldig at Bilka allerede der opgiver kampen og refundere beløbet til dig.

Brug ikke mere tid på at snakke frem og tilbage, hvor fohandler/Samsung nægter at forholde sig til problemet, vi er allerede nogle der har kørt sager og som har vundet disse sager, så du vil under alle omstændigheder stå godt i en sag hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelse.

I dag skal man som forbruger kæmpe for sin ret, når producenter laver nogle tvivlsomme produkter, og her er Samsung i den grad værd at fremhæve, forbrugeren har desværre ikke opdaget det endnu, eller de finder sig bare i det.

SamsungDeadCensoredPigAngryOuchThumbs DownSickNuke



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:


Flere har skrevet at jeg får et nyt tv. Det tror jeg ikke? Men omvendt, er det vel møgdyrt at skulle skifte panel og frontglasset?


Begge dele rækker som en skrædder i helvede. Hvis fjernsynet ikke er forseglet, så kan de skifte, hvad det vil, det hindrer ikke fluerne i at komme ind igen.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Update:

I mellemtiden har forhandleren fået kolde fødder og vil gerne kigge på mit tv, men understreger at det er op til værkstedet at vurdere om der er tale om en fejl. Fair nok. Burde jeg gå gennem forhandleren, eller er det ok at ta den direkte med samsung?

Det er simpelthen ubegribeligt, at de forhandlere bliver VED med at bryde lovgivningen, og tror de kan slippe afsted med det. Allerede din første reaktion fra forhandlere burde resultere i en offentliggørelse af vedkommende. 
Det er simpelthen for galt, at en forhandler tilsyneladende kun har forstand på at lange vare over desken. Lige så snart der opstår problemer, så ved de pludselig ikke hvad der er rigtigt og forkert.

Det svar du har fået herover, det burde være standard svar som det aller aller første. Og det burde ske i en venlig og modtagelig tone. Hvor svært kan det dog være.

Og hans udtalelse omkring vundne sager i forbrugerstyrelsen ang. tordenfluer.. Gider du lige bede ham dokumentere det? I værste fald er han fuld af løgn, hvilket sig selv er nok til at hænge ham ud. I bedste fald ligger han inde med noget info, som jeg ikke umiddelbart kan finde.

Svar på dit spørgsmål:
ALTID forhandleren. Det er forhandleren du har indgået en handel med, ikke producenten. 





-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Update:

I mellemtiden har forhandleren fået kolde fødder og vil gerne kigge på mit tv, men understreger at det er op til værkstedet at vurdere om der er tale om en fejl. Fair nok. Burde jeg gå gennem forhandleren, eller er det ok at ta den direkte med samsung?

Det er simpelthen ubegribeligt, at de forhandlere bliver VED med at bryde lovgivningen, og tror de kan slippe afsted med det. Allerede din første reaktion fra forhandlere burde resultere i en offentliggørelse af vedkommende. 
Det er simpelthen for galt, at en forhandler tilsyneladende kun har forstand på at lange vare over desken. Lige så snart der opstår problemer, så ved de pludselig ikke hvad der er rigtigt og forkert.

Det svar du har fået herover, det burde være standard svar som det aller aller første. Og det burde ske i en venlig og modtagelig tone. Hvor svært kan det dog være.

Og hans udtalelse omkring vundne sager i forbrugerstyrelsen ang. tordenfluer.. Gider du lige bede ham dokumentere det? I værste fald er han fuld af løgn, hvilket sig selv er nok til at hænge ham ud. I bedste fald ligger han inde med noget info, som jeg ikke umiddelbart kan finde.

Svar på dit spørgsmål:
ALTID forhandleren. Det er forhandleren du har indgået en handel med, ikke producenten. 




Jeg ønsker umiddelbart ikke at "hænge nogen ud", en kæde som Bilka eller deres medarbejdere. Jeg har efterfølgende haft en dialog med vedkommende, ikke helt positivt, men dog en dialog. Jeg ved faktisk ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til det, for det er nok lidt naivt at tro at en sag som min gør nogen forskel, med det jeg har bidraget med i forhold til at oplyse omkring firmaets fremgangsmåde. Men indtil videre vil jeg se hvordan det videre forløb udarter sig.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:


Flere har skrevet at jeg får et nyt tv. Det tror jeg ikke? Men omvendt, er det vel møgdyrt at skulle skifte panel og frontglasset?


Begge dele rækker som en skrædder i helvede. Hvis fjernsynet ikke er forseglet, så kan de skifte, hvad det vil, det hindrer ikke fluerne i at komme ind igen.


Klaus

Ja :) men nu hænger jeg jo på et tv produceret af dem ... Det kan man så diskutere om var et fornuftig valg i første omgang :)


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Jeg ønsker umiddelbart ikke at "hænge nogen ud",

Umiddelbart forstår jeg dig godt. Omvendt må man sige, at det her er altså lige efter bogen, og burde ikke være så svært for forhandlerne at fatte. Så det er imponerende at det sker gang på gang.

At "hænge nogen ud", er også ens betydende med, at andre får det at vide, og det kan gavne dem, hvis de ved det er samme forhandler. Jeg har i disse situationer ingen som helst forståelse for forhandlerne, de får ingen medlidenhed eller andet fra min side. Enten så retter de sig efter spillereglerne eller så må de finde sig i, at de får en voldsom negativ omtale. 

Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

en kæde som Bilka eller deres medarbejdere. Jeg har efterfølgende haft en dialog med vedkommende, ikke helt positivt, men dog en dialog. Jeg ved faktisk ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til det, for det er nok lidt naivt at tro at en sag som min gør nogen forskel, med det jeg har bidraget med i forhold til at oplyse omkring firmaets fremgangsmåde. Men indtil videre vil jeg se hvordan det videre forløb udarter sig.

Det er ligegyldigt for dig situation, set selvstændigt. Du skal se det som en hjælp og ikke mindst et/dit forsøg på at ændre noget. Mange nok kan vitterlig flytte bjerge.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Jeg ønsker umiddelbart ikke at "hænge nogen ud",

Umiddelbart forstår jeg dig godt. Omvendt må man sige, at det her er altså lige efter bogen, og burde ikke være så svært for forhandlerne at fatte. Så det er imponerende at det sker gang på gang.

At "hænge nogen ud", er også ens betydende med, at andre får det at vide, og det kan gavne dem, hvis de ved det er samme forhandler. Jeg har i disse situationer ingen som helst forståelse for forhandlerne, de får ingen medlidenhed eller andet fra min side. Enten så retter de sig efter spillereglerne eller så må de finde sig i, at de får en voldsom negativ omtale. 

Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

en kæde som Bilka eller deres medarbejdere. Jeg har efterfølgende haft en dialog med vedkommende, ikke helt positivt, men dog en dialog. Jeg ved faktisk ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til det, for det er nok lidt naivt at tro at en sag som min gør nogen forskel, med det jeg har bidraget med i forhold til at oplyse omkring firmaets fremgangsmåde. Men indtil videre vil jeg se hvordan det videre forløb udarter sig.

Det er ligegyldigt for dig situation, set selvstændigt. Du skal se det som en hjælp og ikke mindst et/dit forsøg på at ændre noget. Mange nok kan vitterlig flytte bjerge.


Jeg er helt med :) Jeg vil også i grove træk beskrive min oplevelse, når den er færdigbehandlet. Jeg vil ikke gå i detaljer, da jeg mener det ville kunne få et negativt udfald, for både mig og en enkelt medarbejder, som bare (edit: forsøgte) at følger nogle retningslinjer udstukket af en stor koncern.

Jeg syntes i øvrigt allerede vi flytter bjerge, ved at ha denne dialog :)


Skrevet af: Jonas Bojer
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 16:37
Ikke for at Pisse nogle af men lidt rengøring og daglig støvsugning afhjælper altså de fleste støv og tordenflue problemer ;O)

Hilsen Jonas Bojer


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 16:51
Min opfattelse er nu at du tager pis på mig og andre ved at udtale at vi ikke kan finde ud af at gøre rent :p :) ;) Sku da heldigt at der ikke er 5 cm mellem frontglas og panel, så kunne det være det var alle de rotter jeg døjes med, som jeg måtte slås med Samsung om :p


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Ikke for at Pisse nogle af men lidt rengøring og daglig støvsugning afhjælper altså de fleste støv og tordenflue problemer ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Det er altid en god ide at rengøre sine produkter.
Men jeg formoder ikke, at du ligefrem forventer tordenfluer inde i dit TV, når du køber det?

Det her er jo mere principielt. Lever produktet op til forventningerne, når der fx konstateres tordenfluer (eller andet udefrakommende) inde i produktet, som forbrugeren ikke har en mulighed for at undgå, og som i visse tilfælde kan generer formålet med produktet.
Svaret er for mig at se et oplagt nej. Ergo har produktet fejlet. Det er ganske enkelt ikke konstrueret godt nok, til formålet, som må siges at være noget helt andet, end at samle fluer og alskens andet "godt" inde i panelet.

Det er meget muligt at producenten ikke lige havde taget højde for dette, da de tegnede produktet. Men det fritager altså ikke for ansvaret, som desværre jf gældende lov falder på forhandleren.  

Forøvrigt mener jeg dit trick med at støvsuge blevet afprøvet, uden held. Omvendt kan man jo sige, at jeg tror ikke der er mange mennesker med normal sans, der ligefrem ønsker at skulle igennem sådan en her kamp. Derfor formoder jeg de fleste prøver at afhjælpe problemet selv, først. Men det er kun en formodning.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Ikke for at Pisse nogle af men lidt rengøring og daglig støvsugning afhjælper altså de fleste støv og tordenflue problemer ;O)


Støvsuge fjernsynet hver dag?


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Ikke for at Pisse nogle af men lidt rengøring og daglig støvsugning afhjælper altså de fleste støv og tordenflue problemer ;O)

Hilsen Jonas Bojer
og som i visse tilfælde kan generer formålet med produktet. 

Om det er generende eller ej syntes jeg faktisk ikke er et relevant spørgsmål.

Lad os forestille os at en autolakerer valgte at spare på hæderen med det resultat at lakken begynder at boble under den danske sommersol. Det er på ingen måde generende for køreoplevelsen, men ville han mon slippe af sted med det. Ville BMW eller Skoda på nogen måde forsøge at slippe uden om den fadæse.

Forskellige steder udtrykker andre at man kan jo ikke se det, hvis man ikke kigger efter ... Så hvorfor så megen brok. Man tror næsten at Samsung har overbevist forbrugerne om at det er altså hvad der kan ske, og det var jo også hvad jeg fik at vide.

Bortset fra det, så tror jeg nok jeg ved hvad du ville med dit indlæg :)


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 17:49
Købeloven taler om væsentlig mangel. Det er dette begreb, der vil skille afgørelsen.
Med andre ord ikke hvad vi mener, selv vi er enige.

Fx var pletterne synlige indenfor 2ms synsafstand på hvid skærm og antallet af tordenfluer var øget betragteligt i den afjorte sag.

Hvor stor er din gene?



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Guests
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 18:13
Jeg er med på at skal du bruge en lup for at finde insektet, er der nok ikke så meget at komme efter.

Mht at antallet var øget, så havde det intet med afgørelsen at gøre. Panelet var ikke forseglet på en korrekt måde.

Lad os nu sige at der i hans sag, kun blev spottet en tordenflue. Han får afslag på hans krav, næste år kravler der 10 ind under glasset.

Edit: Den er stor.

Edit:

Nævnet har ved afgørelsen lagt vægt på, at fejlen, som første gang er konstateret mindre end seks måneder efter leveringen, ifølge den sagkyndige skyldes en materiale- eller fabrikationsfejl, idet forseglingen mellem tv’ets beskyttende frontglas og LCD-panelet ikke er lavet korrekt.

Da den erhvervsdrivende har afvist forbrugerens reklamation, er forbrugeren berettiget til at ophæve købet af tv’et (købelovens § 78, stk. 4).



Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 06-August-2015 kl. 18:21
Enig.

Du skal gøre følgende gældende:

Citat fra den gamle sag,

"ifølge den sagkyndige skyldes en materiale- eller fabrikationsfejl, idet forseglingen mellem tv’ets beskyttende frontglas og LCD-panelet ikke er lavet korrekt.



Ok vi kom samtidig

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Ikke for at Pisse nogle af men lidt rengøring og daglig støvsugning afhjælper altså de fleste støv og tordenflue problemer ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Så du påstår, at tordenfluer ikke kan komme ind i TV hvis du har rengøringsvanvid ? 
Det er dog den dummeste påstand endnu


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Ikke for at Pisse nogle af men lidt rengøring og daglig støvsugning afhjælper altså de fleste støv og tordenflue problemer ;O)

Hilsen Jonas Bojer
og som i visse tilfælde kan generer formålet med produktet. 

Om det er generende eller ej syntes jeg faktisk ikke er et relevant spørgsmål.

Det er det argumentationsmæssigt. Det er betydeligt nemmere at argumentere for og opnå forståelse for noget der direkte generer formålet, fremfor noget der ikke gør.

Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

 Lad os forestille os at en autolakerer valgte at spare på hæderen med det resultat at lakken begynder at boble under den danske sommersol. Det er på ingen måde generende for køreoplevelsen, men ville han mon slippe af sted med det. Ville BMW eller Skoda på nogen måde forsøge at slippe uden om den fadæse.

En boblende lakering vil have betydning for levetiden (rust) på produktet, hvilket er en væsentlig del af formålet.

Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Forskellige steder udtrykker andre at man kan jo ikke se det, hvis man ikke kigger efter ... Så hvorfor så megen brok. Man tror næsten at Samsung har overbevist forbrugerne om at det er altså hvad der kan ske, og det var jo også hvad jeg fik at vide.

Samsung er klar til at overbevise om hvad som helst, som kan forklare deres produkter fejler. Men uanset hvad de siger, så forklare det måske, men det løser ikke. Der er en væsentlig forskel.
Hvis de mener, at man må forvente sådanne ting, så bør det skrives. Men lur mig om man kan få sådan noget på skrift. For de er jo heller ikke dummere end at de ved, at hvis de skriver det, så er der mange kunder som vil droppe produktet, inden Wink



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 10:26
Rettesnor til andre købere: Husk at få et insektnet med i handlen, når der købes Panasonic eller Samsung tv.

Ps Det kunne være interessant at få oplyst, hvem selve panelfabrikanten er på dit skaderamte tv. Spørg om det. Det vides ud fra fabrikationsnummer.

Iøvrigt. Ved køb af Samsung tv efter dato for offentliggørelsen af manglen, skal sælger efterfølgende oplyse om tordenflueproblemet ellers kan købeloven anfægtes blot på dette punkt, idet problemet må betragtes som et som hele branchen bør og må vide.

76.3
Sælgeren har forsømt at give køberen oplysning om forhold, der har haft betydning for køberens bedømmelse af genstanden, og som sælgeren kendte eller burde kende,

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Ikke for at Pisse nogle af men lidt rengøring og daglig støvsugning afhjælper altså de fleste støv og tordenflue problemer ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Så du påstår, at tordenfluer ikke kan komme ind i TV hvis du har rengøringsvanvid ? 
Det er dog den dummeste påstand endnu


min kone har rengøringsvanvid, og det hele står skarpt, vi havde EN aften hvor vinduet var åbnet, efter den aften så havde min kontor F6500 3 tordenfluer i panelet, og min stue D5xxx havde 2 ...

det var fordi stuen var mørk og tv´erne det eneste der kørte...

Samsung som også tidligere nævnt gjorde intet da tv´et ikke var "nyt" nyere og gad det ikke sidste år, for begge tv var meget billige, og ældre..

jeg fik så løst problemet i stue tv´et med en lampe, og så et slukket tv om natten, kontor tv´et var dog lidt mere besværlig.. fik de 2 af dem ud, det gjorde jeg ved en sugekop fra et Iphone repair kit, og så tappe let på tv´et når jeg trak lidt i frontglasset (degraderede ikke billedet)..

den sidste må jeg leve med, og jeg ligger ikke mærke til det...


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Rettesnor til andre købere: Husk at få et insektnet med i handlen, når der købes Panasonic eller Samsung tv.


Den udtalelse kan du vist godt rette, til kun at omfatte Samsung skærme!
Jeg ved godt at det nager dig, at Samsungs TV har/får dette problem, og at Samsung er så amatøragtige/ligeglade, med at løse det, men at begynde at drage Panasonic ind i det, fordi de måske på et tidspunkt - i udlandet - har haft nogle utætte paneler, har ikke noget med Danmark at gøre!

Så kan du ikke lige dokumentere, at Panasonic - I DANMARK - har et problem med tordenfluer? Og ydermere, at de forsøger at frasige sig ansvaret for tordenfluer i panelerne, på samme måde, som Samsung gør?

M.v.h.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Rettesnor til andre købere: Husk at få et insektnet med i handlen, når der købes Panasonic eller Samsung tv.


Den udtalelse kan du vist godt rette, til kun at omfatte Samsung skærme!
Jeg ved godt at det nager dig, at Samsungs TV har/får dette problem, og at Samsung er så amatøragtige/ligeglade, med at løse det, men at begynde at drage Panasonic ind i det, fordi de måske på et tidspunkt - i udlandet - har haft nogle utætte paneler, har ikke noget med Danmark at gøre!

Så kan du ikke lige dokumentere, at Panasonic - I DANMARK - har et problem med tordenfluer? Og ydermere, at de forsøger at frasige sig ansvaret for tordenfluer i panelerne, på samme måde, som Samsung gør?

M.v.h.


Interessant. Mener du så, at Panasonic laver specielle TVs til Danmark uden nævnte forseglingsfejl?

Ps. Når du nu igen kommer i din aggressive personligt angribende stil, så vil det klæde dig ikke at forblive anonym.

Hvilket firma var du tidligere ansat i? Vi må høre lidt om din baggrund, så vi ved, om du er troværdig.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Guests
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Rettesnor til andre købere: Husk at få et insektnet med i handlen, når der købes Panasonic eller Samsung tv.


Den udtalelse kan du vist godt rette, til kun at omfatte Samsung skærme!
Jeg ved godt at det nager dig, at Samsungs TV har/får dette problem, og at Samsung er så amatøragtige/ligeglade, med at løse det, men at begynde at drage Panasonic ind i det, fordi de måske på et tidspunkt - i udlandet - har haft nogle utætte paneler, har ikke noget med Danmark at gøre!

Så kan du ikke lige dokumentere, at Panasonic - I DANMARK - har et problem med tordenfluer? Og ydermere, at de forsøger at frasige sig ansvaret for tordenfluer i panelerne, på samme måde, som Samsung gør?

M.v.h.


Interessant. Mener du så, at Panasonic laver specielle TVs til Danmark uden nævnte forseglingsfejl?

Ps. Når du nu igen kommer i din aggressive personligt angribende stil, så vil det klæde dig ikke at forblive anonym.

Hvilket firma var du at tidligere var ansat? Vi må høre lidt om din baggrund, så vi ved, om du er troværdig.

Det er vist ikke et spørgsmål om hvorvidt de har problemet eller ej, snarere om de vedkender sig problemet uden at trække forbrugeren i gennem den helt store trædemølle!


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:15
Enig Jan. Det er næppe muligt at købe et fejlfrit tv. Vi er afhængige som forbrugere af sælgers og fabrikantens ansvar overfor fejl.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Guests
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Enig Jan. Det er næppe muligt at købe et fejlfrit tv. Vi er afhængige som forbrugere af sælgers og fabrikantens ansvar overfor fejl.

Hvis du er enig, så forstår jeg ikke hvor du er så harsk i din tone vedr Henriks indlæg?


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Ps. Når du nu igen kommer i din aggressive personligt angribende stil, så vil det klæde dig ikke at forblive anonym.

Hvilket firma var du tidligere ansat i? Vi må høre lidt om din baggrund, så vi ved, om du er troværdig.

Der er intet personangreb i, at jeg beder dig dokumentere dine påstande!
Ligeledes er det ikke min troværdighed der er på tale hér - men din(e påstande)!

M.v.h.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:33
Ikke kun Samsung og Panasonic har tilsvarende problemer. Kig selv på nettet.
At Panasonic ikke omtales i Danmark skyldes næppe, at det danske marked er så stort, at der produceres specielle paneler hertil, men snarere at Panasonics forretningspolitik er bedre end Samsungs.

Men om problemet er mindre. Jo, antalsmæssigt på grund af Panasonics mindre markedsandel.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:40
Igen Bent - Dokumentér venligst, at der er sager med tordenfluer i Panasonic fladskærme i DK!
Uanset hvordan Panasonic håndterer det servicemæssigt, så må du jo kunne fremvise fore-indlæg m.v., hvor folk med Panasonic-tv, skriver at "nu har jeg fået tordenfluer i mit tv, hvad skal jeg gøre", o.s.v.?

M.v.h.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Den udtalelse kan du vist godt rette, til kun at omfatte Samsung skærme!
Jeg ved godt at det nager dig, at Samsungs TV har/får dette problem, og at Samsung er så amatøragtige/ligeglade, med at løse det, men at begynde at drage Panasonic ind i det, fordi de måske på et tidspunkt - i udlandet - har haft nogle utætte paneler, har ikke noget med Danmark at gøre!

Så kan du ikke lige dokumentere, at Panasonic - I DANMARK - har et problem med tordenfluer? Og ydermere, at de forsøger at frasige sig ansvaret for tordenfluer i panelerne, på samme måde, som Samsung gør?


Panasonic har også problemet med tordenfluer
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136741&KW=Panasonic+tordenfluer&PN=7&title=panasonic-tx58ax800e-backlight-bleedclouding - Læs her
Men modsat Samsung, så mener de ikke at der skal kunne komme fluer ind og reparerer!

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:43
Og hvor er for øvrigt, de utallige udenlandske Panasonic-tv, med tordenfluer? Eller har du kun læst overskrifter på google? Eller 10+ år gamle indlæg?

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:44
Det var så én sag Klaus. Og den er 14 dage gammel...

M.v.h.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Igen Bent - Dokumentér venligst, at der er sager med tordenfluer i Panasonic fladskærme i DK!
Uanset hvordan Panasonic håndterer det servicemæssigt, så må du jo kunne fremvise fore-indlæg m.v., hvor folk med Panasonic-tv, skriver at "nu har jeg fået tordenfluer i mit tv, hvad skal jeg gøre", o.s.v.?

M.v.h.


Det kan jeg ikke, men hvordan forklarer du så, at problemet kun kendes udenfor Dammark hos Panasonic

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Det var så én sag Klaus. Og den er 14 dage gammel...

M.v.h.


Samme tv, to gange.
Igen, modsat Samsung, tager Panasonic ansvar.

Og ud fra mit kendskab til tv, vil det kunne komme til at opstå på tv fra nærmest alle fabrikanter.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Igen Bent - Dokumentér venligst, at der er sager med tordenfluer i Panasonic fladskærme i DK!
Uanset hvordan Panasonic håndterer det servicemæssigt, så må du jo kunne fremvise fore-indlæg m.v., hvor folk med Panasonic-tv, skriver at "nu har jeg fået tordenfluer i mit tv, hvad skal jeg gøre", o.s.v.?

M.v.h.


Det kan jeg ikke, men hvordan forklarer du så, at problemet kun kendes udenfor Dammark hos Panasonic

Igen, kom med de eksempler du henviser til, i udlandet. Så må vi jo se, om det er sager der ligger langt tilbage, eller det er nylige...

M.v.h.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Det kan jeg ikke, men hvordan forklarer du så, at problemet kun kendes udenfor Dammark hos Panasonic


Hvor i udlandet?
Du må jo have fundet hundredvis af beskrivelser af fejlen (fra både Danmark og udlandet), siden du hiver det frem.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Igen Bent - Dokumentér venligst, at der er sager med tordenfluer i Panasonic fladskærme i DK!
Uanset hvordan Panasonic håndterer det servicemæssigt, så må du jo kunne fremvise fore-indlæg m.v., hvor folk med Panasonic-tv, skriver at "nu har jeg fået tordenfluer i mit tv, hvad skal jeg gøre", o.s.v.?

M.v.h.


Det kan jeg ikke, men hvordan forklarer du så, at problemet kun kendes udenfor Dammark hos Panasonic


Igen, kom med de eksempler du henviser til, i udlandet. Så må vi jo se, om det er sager der ligger langt tilbage, eller det er nylige...

M.v.h.


Mon ikke Klaus har givet udmærkede svar på dine spørgsmål.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Det var så én sag Klaus. Og den er 14 dage gammel...

M.v.h.


Samme tv, to gange.
Igen, modsat Samsung, tager Panasonic ansvar.

Og ud fra mit kendskab til tv, vil det kunne komme til at opstå på tv fra nærmest alle fabrikanter.

Klaus

Vi er ikke uenige Klaus! Det som faldt mig for brystet var, at Bent med sin udtalelse om, at man skal have fluenet, hvis man køber Panasonic eller Samsung TV, åbenbart påstår at Panasonic er lige så ramt, som Samsung er det - hvilket ikke er tilfældet! Faktisk langt fra....

M.v.h.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det som faldt mig for brystet var, at Bent med sin udtalelse om, at man skal have fluenet, hvis man køber Panasonic eller Samsung TV, åbenbart påstår at Panasonic er lige så ramt, som Samsung er det - hvilket ikke er tilfældet!


Ja, jeg venter også på han backer det op med nogle henvisninger, for det er ikke ligefrem det jeg hører mest.......


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det som faldt mig for brystet var, at Bent med sin udtalelse om, at man skal have fluenet, hvis man køber Panasonic eller Samsung TV, åbenbart påstår at Panasonic er lige så ramt, som Samsung er det - hvilket ikke er tilfældet!


Ja, jeg venter også på han backer det op med nogle henvisninger, for det er ikke ligefrem det jeg hører mest.......


Klaus


Jeg er tilfreds med det kun 3 uger gamle nævnte danske eksempel.

Citat herfra
Men for ca. 3 uger siden, i forbindelse med varmen og det fugtige vejr, valgte ca. 12-15 stk. forbandede TORDENFLUER at sætte sig inde i skærmen bag glasset! Jeg skriver med det samme til Panasonic support, og får dem til at svare tilbage, at TV skal kunne modstå kryp udefra. Jeg får dem til at skrive ord ret, at TVet skal være bygget tæt fra fabrikken.

Så ... Husk at få et insektnet med i handlen, når der købes Panasonic eller Samsung tv.


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Guests
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 14:12
Jeg har lige to min. til at svare på Samsung vs. alle andre :) Min menig med tråden er at gøre andre opmærksom på problemet omkring Samsungs måde at håndtere problemet og at få gode råd til hvordan jeg skal forholde mig :)

Om den ene er bedre end den anden hvad angår fluer og andet kravl, ved jeg ikke ... men det er afgørende for min holdning til en producent at producenten tager problemerne til efterretning og reagere på dem, ved at vedkende sig sit ansvar mens problemet eksistere ... og endnu vigtigere, gør alt hvad de kan for at det ikke sker næste gang de udvikler en ny model. Altså lave et endnu bedre produkt med hjælp fra den viden som nu en gang kommer fra det helligste sted, deres forbruger ... det gør Samsung så tydeligvis ikke! De gemmer sig bare bag et kæmpe apparat og forventer vi så lever med en sværm af fluer og andet kravl.


Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 15:11
Der kan opstå problemer med produkter af alle mærker. Nogle er ramt mere end andre, men det afgørende må være om man som forbruger og køber, får den hjælp man kan forvente og har ret til.


-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 15:35
Vi er helt enige Jonas! Problemet i denne sag er, at alt - iflg. loven - falder tilbage på forhandleren. Forhandlerne kommer til at fremstå som "de slemme". Det er de selvfølgelig også, men netop i denne sag, falder den største del af ansvaret alligevel tilbage på producenten - Samsung. Hvorfor? Jo fordi det er Samsung som, overfor forhandlerne, totalt afviser at forholde sig til kundernes problematik. Denne afvisning gør, at forhandlerne afviserne kundernes klager - hvad enten det er El-Giganten, HiFi Klubben, eller som i dette tilfælde Bilka. De kan ikke andet end afvise kunderne, da deres leverandør (Samsung) ikke påtager sig sit ansvar. Derved kommer butikkerne til at sidde med "aben". Det kan blive RIGTIG DYRT for dem, når nu de skal til at skifte paneler på kundernes skærme, måske i større omfang. Det er der ganske enkelt ikke avance i TV-salg til, at det kan lade sig gøre!

M.v.h.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 15:45
Som taksator kunne jeg hjælpe min kunder til erstatning hver gang jeg kunne bevise at andre forsikringsselskaber dækkede, hvorefter vi erstattede. Dette gjalt også modsat. Så hvis vi herinde kan påvise, at Panasonic tager ansvar, vil dette også givetvis kunne flytte Samsungs gåenimod og langtrækkende.
Diskutionen er efter min mening til din fordel, Jan.
Og for andre i samme situation.

Og nu da du søger inputs.

Jeg ville afvente og måske endog fremrykke for besøget af tekniker. Du må styre sagen, derhen hvor du vil.

Men forinden ville jeg teknisk og juridisk sende et brev til sælger, hvori jeg ville forklare, at det er mig ligegyldigt om Samsung erstatter eller ej.
Du har med en sælger.

Jeg ville, som jeg gjorde mod Elgiganten og sekundært Samsung redegøre for tidligere afgørelser i forbrugersager og efterfølgende give sælger en deadline på to uger for svar, hvorefter der på given dato vil blive afsendt en pressemeddelelse, såfremt fejlen ikke rettes tilfredsstillende og snarest.

Da panelet herinde nævner risikoen for tilsvarende fejl i andre fabrikater og at der ovenikøbet kan sidde Samsunpaneler i et ikke-Samsung tv, har du to løsninger efterfølgende. Beskytte dit tv mod tordenfluer eller affinde dig med dem.

Når jeg læser dine svar, så tyder noget på en del passivitet fra din side. Tænk i retsbane. Er det noget en dommer holder af, så er det breve der ikke svares fra modparten eller som tager lang tid. Det fortæller at modparten er enig eller i tvivl.

Du skal med de svar, som du har fået fra Bilka, køre hårdt, præcis og juridisk rammende.

Det vigtigste er om problemet er væsentligt. Det var det både i udtrækning og brugstid i den gamle sag, sammenfaldende med en manglende forsegling. Men der skal væsentlighed til.

Tag gerne et foto, så vi kan se.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Så ... Husk at få et insektnet med i handlen, når der købes Panasonic eller Samsung tv.


http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=24&tid=770294 - Og Lenovo laptops ,
https://www.avforums.com/threads/thunder-bugs-in-lcd-tv.237148/ - Toshiba tv ,
http://www.hifivision.com/television/24334-bug-inside-flat-panel.html - Sony tv , http://forums.macrumors.com/threads/thunderbug-has-crawled-under-my-screen.1631174/ - Mac computere


Skal jeg blive ved, eller har du selv indset at du er ude på dybt vand her?


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Da panelet herinde nævner risikoen for tilsvarende fejl i andre fabrikater og at der ovenikøbet kan sidde Samsunpaneler i et ikke-Samsung tv.


Frontglasset er ikke altid en del af panelet. Derfor er det ligegyldigt, hvilket panel der er i fjernsynet, det er forsegling mellem panel og frontglas det er galt med.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Da panelet herinde nævner risikoen for tilsvarende fejl i andre fabrikater og at der ovenikøbet kan sidde Samsunpaneler i et ikke-Samsung tv.


Frontglasset er ikke altid en del af panelet. Derfor er det ligegyldigt, hvilket panel der er i fjernsynet, det er forsegling mellem panel og frontglas det er galt med.


Klaus


Og dermed alle fabrikater. Er det du mener, og som jeg også mener.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 16:06
Og Klaus.Er det muligt at forsegle. Eventuelt selv?

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Og dermed alle fabrikater. Er det du mener, og som jeg også mener.


Ja, det er det jeg har skrevet indtil flere gange. Hvis du mener det samme, forstår jeg ikke, hvorfor du vil fremhæve Samsung og Panasonic.

Eller jo, jeg forstår hvorfor du vil fremhæve Samsung, idet jeg i min søgen efter tv med insekter skulle sortere en masse søgeresultater fra. Alle dem med Samsung skærme, hvilket er langt, langt størstedelen af søgeresultaterne.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Og dermed alle fabrikater. Er det du mener, og som jeg også mener.


Ja, det er det jeg har skrevet indtil flere gange. Hvis du mener det samme, forstår jeg ikke, hvorfor du vil fremhæve Samsung og Panasonic.

Eller jo, jeg forstår hvorfor du vil fremhæve Samsung, idet jeg i min søgen efter tv med insekter skulle sortere en masse søgeresultater fra. Alle dem med Samsung skærme, hvilket er langt, langt størstedelen af søgeresultaterne.


Klaus


Nu gik diskutionen på denne og tråde på disse to fabrikater. Jeg har allerede brugt betegnelsen, andre fabrikater, hvilket burde være dækkende for betegnelsen, alle.

Jeg har vist lagt skjul på Samsung også har et problem, og forhold til Panasonic et endnu større problem. At blive ansvarlig.

Dette mener jeg er kernepunktet i diskutionen.



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 16:19
Og nu kommer Bent og fortæller at det skyldes, at Samsung sælger flest TV. .

M.v.h.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og nu kommer Bent og fortæller at det skyldes, at Samsung sælger flest TV. .

M.v.h.


Hov, var det ikke dig Henrik

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Nu gik diskutionen på denne og tråde på disse to fabrikater. Jeg har allerede brugt betegnelsen, andre fabrikater, hvilket burde være dækkende for betegnelsen, alle.


Ikke desto mindre skriver du klokken 14:
"Så ... Husk at få et insektnet med i handlen, når der købes Panasonic eller Samsung tv. "

Hvordan skal det forstås som "alle mærker"?


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Så hvis vi herinde kan påvise, at Panasonic tager ansvar, vil dette også givetvis kunne flytte Samsungs gåenimod og langtrækkende.

Hér tror jeg du tager fejl! Pånær Samsung og LG, så er de øvrige TV-producenter fra andre lande, end Korea. Og hér er der en væsentlig forskel. Det handler om kultur og holdning! Hvor f.eks. japanere generelt er ærefulde mennesker, så kan det samme ikke helt siges om koreanere. Som en skrev i en anden tråd, omhandlende Samsung, så havde han lært, gennem at have levet i Korea, at i Korea siger man: Lyv, lyv, lyv. Og hvis du bliver afsløret, så lyv noget mere.
Dette udsagn har Samsung tidligere bekræftet, gennem deres holdning til bl.a. kryptering og sikkerhed, af de oplysninger Samsung TV sender tilbage til Samsung - og tredjeparts firmaer.

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Når jeg læser dine svar, så tyder noget på en del passivitet fra din side. Tænk i retsbane. Er det noget en dommer holder af, så er det breve der ikke svares fra modparten eller som tager lang tid. Det fortæller at modparten er enig eller i tvivl.

Tværtimod, så er Jan akkurat så aktiv som det kræves!

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Nu gik diskutionen på denne og tråde på disse to fabrikater.

Nej Bent, det gjorde den så ikke! INGEN havde nævnt Panasonic med ét ord - det var dig, som bragte Panasonic ind i debatten!

M.v.h.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 20:50
Humøret er højt, den står på højrebsbøffer og en god flaske rødvin, og jeg er sluppet for at studere tordenfluer :p godt nok på en lidt træls skærm med meget forkerte farve, det kan løses, og hellere det end en skærm med fluer ;)



Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 20:56




M.v.h.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 07-August-2015 kl. 22:50
Nå jo, at jeg så et eller andet sted fik Tuan Vu fra Samsung support, til at føle at han faktisk gør en forskel (han må være japaner) for Samsungs kunder ved at ta min sag ind som en reklamation, gør jo ikke min glæde mindre, weekenden er jo godt igang, og jeg behøver ikke tænke på flere mails, før på mandag. Han var var meget ivrig da han spurgte om der ellers var andet han kunne gøre. Dejligt at jeg kunne få en Samsungmedarbejder til at føle en forskel. Han lød i hvertfald glad da jeg gav udtryk for at, det er da en start.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 08-August-2015 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:



Skal lige høre. Hvor mange tordenfluer skal der til før man bør reageret? Har d.d. konstateret en enkelt fætter som har forvildet sig ind på sønnens ene BenQ pc skærm.

Er den til gene, så reager på den ene.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 08-August-2015 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:



Skal lige høre. Hvor mange tordenfluer skal der til før man bør reageret? Har d.d. konstateret en enkelt fætter som har forvildet sig ind på sønnens ene BenQ pc skærm.

Er den til gene, så reager på den ene.

Enig.


Skrevet af: Wind Diesel
Skrevet den: 13-August-2015 kl. 22:08
FYI: 1 år gammelt Sony 46" tv tæller jeg pt. 19 tordenfluer der har sat sig fast....

-------------
Kind Regards

Søren Wind


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 13-August-2015 kl. 22:28
Du må reklamere til forhandleren Søren...

M.v.h.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 14-August-2015 kl. 11:13
Kan kort fortælle at Samsung i dag, har afvist min sag. Bilka forholder sig kun til den model der er truffet afgørelse i. Jeg er pt. i dialog med en medarbejder fra dsg.dk og afventer.


Skrevet af: Wind Diesel
Skrevet den: 14-August-2015 kl. 11:57
Og Fona har bedt mig sende eller bestille afhentning af mit TV til nærmere undersøgelse - talte idag 25 tordenfluer bag skærmen



-------------
Kind Regards

Søren Wind


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 18-August-2015 kl. 13:08
Opdatering af sagen i min første post.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 18-August-2015 kl. 14:21
Jeg eeeeelsker Samsungs - og nu også Bilkas - kundesupport! Der er altid til go' underholdning! Men selvfølgelig træls for dig.

Samsungs begrundelse er helt i skoven! Det er korrekt, at bevisbyrden ændres efter 6 mdr., således at det så er kunden, som skal synliggøre/bevise, at fejlen har været der siden ny. Den bevisbyrde løftes jo tydeligt, at Hr. Tordenflue.....

Husk nu, at det er Bilka du skal klage over, når du opretter en sag, sidst på ugen.
Mit bud vil i øvrigt være, at Bilka kryber til korset, inden sagen er færdigbehandlet, da jeg tvivler stærkt på, at DSG ønsker at blive udstillet negativt i aviser o.s.v.

M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-August-2015 kl. 14:38
Jeg synes dæleme mig er det er synd for Jan. Og jeg synes at både Samsung og Bilka behandler deres kunder usselt - meget usselt!

Endnu en "Takling" til, at man ikke altid skal søge efter laveste pris, mest populære produkt osv., men helst købe hos en mindre og en anerkendt  forhandler - og der igennem måske spare sig selv for ærgrelse og bøvl det betaler jeg gerne en smule mere for.

Pøj pøj med sagen JanTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Frands
Skrevet den: 18-August-2015 kl. 14:50
Jeg troede netop at Samsung havde ændret deres standpunkt vedr. tordenfluer i deres tv efter den sag med HIFI klubben/Samsung eller gælder det kun bestemte modeller ?


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-August-2015 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Bilka er tavs … der er INGEN respons fra deres side. Høre jeg ikke fra dem inden ugens udgang, vil der hermed blive oprettet en sag hos forbrugerstyrelsen.


De kører rundt med dig. 
Istedet for alt det snak, som slet ikke gavner nogen eller noget, så burde du lukke af for yderligere diskussion med dem, og køre sagen igennem Forbrugerstyrelsen.

Alene deres udtalelser:


"Vi sagde at tordenflyer ikke er dække af din reklamationsret og at Samsung vil afvise den. Derfor ville det tage ekstra tid at sende den ind på reklamationsretten."
Hvad fanden mener de egentlig med det?
Og hvorfor tager det ekstra tid? Det er vel bare en simpel beslutning, ja/nej, efter at have haft TVét på værksted til gennemsyn.
Hvorfor skal det her være så svært? 

"Hvis din model havde været en F8005 havde vi dækket det, da det kun er på denne ene model at der er afgjort dom ved forbrugerstyrelsen.
Jeg tror næppe forbrugerstyrelsen kommer frem til, at tordenfluer hører til i andre TV modeller. Dansk Supermarked lader til at tro det. Lad os få den afgørelse.

"Desværre er tordenfluer kun et problem på meget få skærme i forhold til det antal vi sælger" - synes jeg modsiger al former for fornuft i at afvise. Oven i dette må netop denne udtalelse betyde, at man netop må formode, at der må være tale om en mangel i de få tilfælde det åbenbart sker.

"
Jeg afviste at tage den ind, fordi jeg fra en lignende sag har erfaret at det ikke har ført til nogen steder (i øvrigt en sag der enten stadig ligger ved forbrugerstyrrelsen eller er afgjort uden om os og som i dag vil være over 1 år gammel.)"
Hvordan kommer personen så frem til, at det ikke fører til noget? 

"Som sagt, skulle du på nogen måde få brug for vores hjælp, må du sige til. Den direkte vej gennem Samsung er dog stadig den hurtigst."

Blablabla...

Få kørt den sag, gerne før end senere. Du har allerede brugt al for meget tid på dem. Forbrugerstyrelsen må afgøre, hvorvidt tordenfluer så hører til i andre TV modeller end F8005. Lur mig om ikke de kommer til samme resultat, (medmindre der er specifikke forhold som ikke har været nævnt her).

At man så fatter, at en organisation som Dansk Supermarked så gider det her bøvl med deres kunder og produkter de sælger, når nu de selv udtaler, at det er meget få tilfælde, det er mig simpelthen en gåde. De få tusiende er næppe det, der vælter deres budget. Omvendt får de bla. her, en massiv negativ omtale. Men okay, nogle synes negativ omtale er bedre end slet ingen.



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12



Print side | Luk vindue