Print side | Luk vindue

Flere fjernbetjeninger til én Harmony Hub

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141920
Udskrevet den: 02-Maj-2024 kl. 12:26


Emne: Flere fjernbetjeninger til én Harmony Hub
Skrevet af: Havelund
Emne: Flere fjernbetjeninger til én Harmony Hub
Skrevet den: 31-August-2015 kl. 09:19
Nogle der ved om man kan koble flere fjernbetjeninger til en Logitech Harmony Hub som kan styre aktiviteter uafhængig af hinanden? Eller om det også kræver en ekstra hub?



Svar:
Skrevet af: Havelund
Skrevet den: 31-August-2015 kl. 09:20
Bruger Logitech Harmony Smart Control og overvejer at købe en ekstra fjernbetjening hvis denne kan styre aktiviteter uafhængig af den nuværende fjernbetjening.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-August-2015 kl. 09:31
Det tror jeg ikke på virker. Hvis du har tændt apparaterne med den ene fj.btj., kan du kun betjene dem og slukke dem med den.


Skrevet af: Kasperp
Skrevet den: 31-August-2015 kl. 10:03
Det er vel reelt set hub'en der sender signalerne til de forskellige enheder, så hvis det ikke kan lade sig gøre må det være pga en begrænsning i hub'en.

Jeg har selv Harmony Smart Control, og kan både benytte selve fjernbetjeningen og en app på min telefon til at styre herlighederne. Jeg har dog aldrig forsøgt at benytte dem samtidig, men kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-August-2015 kl. 10:48
Joh men hukommelsen til aktiviteten ligger altså i fj.btj. Hvis du tænder med fj.btj. 1, er fj.btj. 2 ikke klar over at der er tændt, og reagerer derfor heller ikke på kommandoer som vol, skifte kanal, start afspilning osv.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 31-August-2015 kl. 12:37
Nej, status på aktiviteter ligger i hub'en, men der kan ikke være flere fysiske remotes på samme tid, selv om man kan have adskillige smartphones med app'en på.


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 31-August-2015 kl. 12:45
Hold da op, så er det da godt jeg ikke købte sådan en hub. Havde ellers tænkt at den kunne fungere som centrum for betjening af multi-room. Hvis der kun kan være én remote på så er den ide da død.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 31-August-2015 kl. 12:50
De lægger nok mest op til at man skal bruge app'en på smartphone/tablet.

Deres Harmony Home Hub (eksisterer pt. ikke i Danmark) virker ikke engang med en eneste af deres remotes.


Skrevet af: Zulu
Skrevet den: 01-September-2015 kl. 19:12
Ifølge diskussionen her på Logitech support-side, kan man godt tilføje fx en Harmony Touch til et Smart Control setup. Det har jeg også tænkt mig at prøve, når jeg får købt en Smart Control-pakken:
http://forums.logitech.com/t5/Harmony-Hub-Based-Remotes/Possible-to-add-multiple-Smart-Remotes-to-one-Hub/td-p/1093539/page/2 - https://forums.logitech.com/t5/Harmony-Hub-Based-Remotes/Possible-to-add-multiple-Smart-Remotes-to-one-Hub/td-p/1093539/page/2


Skrevet af: Havelund
Skrevet den: 02-September-2015 kl. 21:03
@ Zulu

Du må meget gerne skrive dine erfaringer her i tråden. Jeg overvejer nemlig at købe en ekstra fjernbetjening til køkkenet til at styre Sonos mens den anden fjernbetjening styrer tv'et i stuen. Ved nemlig ikke om det er muligt. :)


Skrevet af: Zulu
Skrevet den: 02-September-2015 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Havelund Havelund skrev:

@ Zulu

Du må meget gerne skrive dine erfaringer her i tråden. Jeg overvejer nemlig at købe en ekstra fjernbetjening til køkkenet til at styre Sonos mens den anden fjernbetjening styrer tv'et i stuen. Ved nemlig ikke om det er muligt. :)


Det skal jeg nok, men det bliver først om et par måneder - vores hus skal lige bygges færdigt først...


Skrevet af: Havelund
Skrevet den: 02-September-2015 kl. 22:22
Helt fint. Ingen hast herfra. 😊


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 27-December-2015 kl. 17:22
Skriver lige herinde.
Hvad er forskellen på en Harmony Hub og en Harmony ultimate Hub..
Fremgår da ikke lige klart nogen steder.

-------------
SVP03



Print side | Luk vindue