Print side | Luk vindue

Slette billeder fra iPhone uden at de forsvinder..

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=142431
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 23:30


Emne: Slette billeder fra iPhone uden at de forsvinder..
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Emne: Slette billeder fra iPhone uden at de forsvinder..
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 13:54
ICloud er fyldt op, så jeg skal ha over 600 fotos slettet fra iPhone. Hvordan sikrer jeg de ikke bliver slettet på iPad og Mac også? De er der jo pga deling via iCloud.



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 20:03
Ingen forslag?


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 20:17
Jeg ville sætte et kabel i telefonen og tilslutte den til Mac. Åbn foto og vælg import.

Slet derefter billederne på telefonen.

Start med at slette et enkelt, så kan du se om det forsvinder andre steder.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 20:48
Det har jeg faktisk prøvet i dag. Der blev vist 12 billeder i dubletter, hvor Mac spurgte om jeg alligevel ville importere et billede som allerede findes.

Det formoder jeg skal gentages de 680 gange, som jo alle er dubletter. Findes der ikke en enklere måde?


Skrevet af: anoz
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 20:50
Du kan købe 50gb via iCloud for 7 kr pr måned?

-------------
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 20:54
Jo men jeg har ikke brug for mere plads. Jeg har brug for oprydning.


Skrevet af: anoz
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 21:04
Fair nok... på den måde kunne du dog blive fri for at rydde op + automatisk backup.

-------------
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 21:42

Download dem fra Cloud, og slet dem så der, ryd op, og Upload dem så e.v.t igen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 21:49
ICloud er jo ikke som sådan en mappe jeg kan manipulere med. Det fungerer på den måde at der ligger en kopi af HELE tlf, hvilket jeg syntes var smart da min tlf blev ombyttet til ny på garantien. Det tog ti min, så var den nye identisk med den gamle med alle indstillinger og indhold.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 21:56

OK, æble er jo også besværlig.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 21:57
Problemet er at hvis jeg fjerner fotos fra tlf, så fjernes de i iCloud. Og da min iPad og Mac også connecter til iCloud, vil sletningen resultere i de samme fotos fjernes på alle enheder.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


OK, æble er jo også besværlig.

Nej! Avanceret!


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 22:02

Der er Android bedre, selv om der slettes fra Telefon eller anden enhed, så er billeder stadig i Cloud, havde da heller ikke forventet andet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 22:07
Android eller Apple. Det løser jo heller ikke problemet med at jeg har overskredet den plads jeg har i "skyen". Tlf er ikke overfyldt.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 22:40
Igen læs dem ind i foto, så bliver de ikke slettet når du rydder op på telefonen.

Utroligt som Radiomanden vrøvler igen om ting han ikke har forstand på.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-September-2015 kl. 22:53
Lahan, det kigger jeg på :)


Skrevet af: jec
Skrevet den: 30-September-2015 kl. 01:13
Hvis du anvender iCloud på alle dine enheder er alle dine billeder, som du selv skriver, synkroniseret via iCloud. Uanset fra hvilken enhed du slettet et antal billeder vil disse blive fjernet fra iCloud og dermed fra alle dine enheder.
Hvis du ønsker at beholde alle billederne synkroniseret er løsningen at betale 7 kr/md for 50GB.
Hvis du kun ønsker at have nogle af dine billeder synkroniseret via iCloud, må du gemme de øvrige billeder i et andet foto-bibliotek (som ikke er iCloud-synkroniseret) på din Mac.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-September-2015 kl. 06:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


OK, æble er jo også besværlig.


Nej........ Eller rettere, det har jeg ikke opdaget endnu.

Hvor meget æbleudstyr er det nu du ejer og har dannet dine erfaringer ud fra?



Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-September-2015 kl. 10:02

At man har prøvet, især det, at hjælpe andre med deres æble ting, og prøvet at bruge dem, det var rigeligt til at træffe den beslutning, og holde sig til Android.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-September-2015 kl. 10:09
Æble er ikke specielt svært, men hvis en person konstant giver råd der er helt i skoven, så bliver det svært.

Det giver jo heller ikke mening at rådgive om Android, hvis man ikke kender systemet og de begreber det benytter.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 30-September-2015 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


At man har prøvet, især det, at hjælpe andre med deres æble ting, og prøvet at bruge dem, det var rigeligt til at træffe den beslutning, og holde sig til Android.

Sig mig så lige, hvorfor i al verden bliver du ved med at rådgive om noget du ikke ha et hak forstand på, kom nu med noget konstruktivt som du ved noget om og har erfaringer med. At have holdt en iPhone/ en iPad giver jo slet ikke indblik i hvordan de virker individuelt og hvordan de arbejder sammen med iOS Mac OS.

-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-September-2015 kl. 10:43
Der er ulemper ved begge systemer. Så at komme med et statement at æble er besværligt vidner om en unuanceret holdning.

Det svarer til at sige dieselbiler er besværlige, fordi jeg foretrækker benzinbiler.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-September-2015 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


At man har prøvet, især det, at hjælpe andre med deres æble ting, og prøvet at bruge dem, det var rigeligt til at træffe den beslutning, og holde sig til Android.


Tjah, jeg rendte rundt med en Android i et års tid, inden jeg fik en iPad og efterfølgende var jeg ikke i tvivl - hvorfor det blev til en æbletelefon.

De to systemer arbejder forskelligt, så længe du ikke forstår forskellen, skal du nok undlade dig at hjælpe andre med det - så er vi fri for dine misforståelser!

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Deumer
Skrevet den: 30-September-2015 kl. 11:24
Gå ind under indstillinger/iCloud/fotobibliotek på de devices du vil beholde billederne på og slå iCloud fotobibliotek fra, derefter får du en boks op der spørger om du vil downloade en kopi af dit fotobibliotek til enheden, der svarer du ja.


Skrevet af: BRB
Skrevet den: 30-September-2015 kl. 12:35
Hvad med at bruge Google Drev?
Der har du minimum 15GB.


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 30-September-2015 kl. 14:24
Jeg vil ikke sige at det er lettere at bruge Google Drev end iCloud, for slår man f.eks. billedupload på en Android-enhed, så synes jeg stadig det er svært at overskue konsekvenserne af at slette billeder det ene og det andet sted.

Jeg har købt 1 TB på Google Drev. Det koster 9,99 $/måned. Det har (midlertidigt) løst mine pladsproblemer og dermed udskudt beslutningen om at rydde op i skidtet. Jeg har trods alt ca. 35.000 filer :)


Skrevet af: thxtex
Skrevet den: 30-September-2015 kl. 21:58
Få dig en Flickr konto. Der får du 1TB GRATIS (Reklamer). Når de først ligger der kan du slette dem på telefonen uden at de forsvinder hos Flickr. Flickr sorterer selv dubletter fra. Der findes apps til telefoner/tablets og Upload program til Windows/MacOS.


Skrevet af: trupfg
Skrevet den: 30-September-2015 kl. 22:24
Kan desværre ikke give en opskrift på, hvordan billeder kan slettes fra iCloud men fortsat beholdes.

Personligt har jeg dog installeret Google Fotos på min iPhone, som jeg har uploadet mine billeder til - Du får uendelig plads (hvis du accepterer en komprimering af billedet - Komprimeringen er dog helt sindsyg god, så for helt alm. mennesker, vil man ikke kunne se en forskel). Google Fotos indekserer selv mine billeder ift. motiv, tid og sted og laver nogle fede ekstra features (klipper eks. billeder sammen og laver panorama-fotos og tilbyder at gemme i et nyt billede, så man stadigvæk også har originalerne). Dette har givet mig lidt luft på min iCloud-konto, og da jeg skulle vælge, hvilke billeder jeg ville uploade til Google Fotos, fik jeg samtidig ryddet lidt op i dubletter o.l.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Deumer Deumer skrev:


Gå ind under indstillinger/iCloud/fotobibliotek på de devices du vil beholde billederne på og slå iCloud fotobibliotek fra, derefter får du en boks op der spørger om du vil downloade en kopi af dit fotobibliotek til enheden, der svarer du ja.

Går ud fra du mener på min Mac? Der står i indstilling af iCloud Foto: Min Fotostream og Fotodeling. Har flueben i begge. Hvad gør jeg her?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Igen læs dem ind i foto, så bliver de ikke slettet når du rydder op på telefonen.

Utroligt som Radiomanden vrøvler igen om ting han ikke har forstand på.

Inde i Foto har jeg under BIBLIOTEK: Begivenheder, Fotos (her ligger tilsyneladende samtlige fotos uden jeg aktivt har lagt dem der), Ansigter, Steder.

Under SENESTE: Sidste 12 mdr, Sidste import, Med flag, Papirkurv.

Under FÆLLES: iCloud.



Skrevet af: Deumer
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 16:14
På iOS er det indstillinger - iCloud - Fotos og her flytter du skyderen til venstre under "iCloud fotobibliotek" øverst. Når du gør det får du muligheden for at downloade kopier af dine billeder så de ligger lokalt på iPhone eller iPad


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 16:19
Jo men jeg skal vel kun ændre indstillingen på min Mac? Eller skal jeg når alle billeder allerede ligger i BIBLIOTEK. Så kan jeg vel bare slette billederne på tlf uden problemer


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Igen læs dem ind i foto, så bliver de ikke slettet når du rydder op på telefonen.

Utroligt som Radiomanden vrøvler igen om ting han ikke har forstand på.

Inde i Foto har jeg under BIBLIOTEK: Begivenheder, Fotos (her ligger tilsyneladende samtlige fotos som er overført via usb fra tlf), Ansigter, Steder.

Under SENESTE: Sidste 12 mdr, Sidste import, Med flag, Papirkurv.

Under FÆLLES: iCloud.

EDIT: BIBLIOTEK: Fotos



Skrevet af: Deumer
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 16:22
Du skal ændre indstillingerne på de ting du gerne vil beholde lokale kopier på. Hvis du begynder at slette billeder mens dit iCloud fotobibliotek er aktivt, så sletter du på alle de enheder der har det aktiveret.






Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Deumer Deumer skrev:

Du skal ændre indstillingerne på de ting du gerne vil beholde lokale kopier på. Hvis du begynder at slette billeder mens dit iCloud fotobibliotek er aktivt, så sletter du på alle de enheder der har det aktiveret.





Ah ok, jeg skal ændre indstillingen på iPad for at ha en kopi.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 16:26
Skyderen ER til venstre.

Og alligevel får jeg billeder sendt fra iCloud hver gang tlf tager fotos


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 16:28
Satte skyderen til højre og nu henter den 77 emner til iPad


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 17:17
Du skal ikke både bruge Fotostream og iCloud fotobibliotek.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 17:22
Det gør jeg heller ikke. Men prøvede at slå det til, og så hentededen 77 enheder, som jeg ikke kan se. Og nu kan jeg ikke slå det fra igen.

Oprindeligt problem: Hvordan undgår jeg at mine fotos slettes på Mac, hvis foto slettes på iPhone?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt problem: Hvordan undgår jeg at mine fotos slettes på Mac, hvis foto slettes på iPhone?


Er ikke Mac bruger, men helt almindelig Windows bruger. Hvis jeg vil sikre noget, der er placeret i et bibliotek der har aktiv synkronisering, tager jeg en kopi af det og smider det i en anden mappe, som synkroniseringen ikke kender til.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 18:18
Du kan lave et nyt album, men da alle billederne er i et FOTOALBUM i BIBLIOTEKET, burde det vel ikke være nødvendigt


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 21:33
Har du, som foreslået, slået iCloud Fotobibliotek fra på Mac'en?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 21:41
Så skriver den: Er du sikker på du vil slå iCloud fotos fra? Fotos der ikke er blevet importeret, slettes fra computeren


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 21:56
Hvis jeg forstår den besked rigtigt, vil alle de fotos der er overført via kabel forblive på Mac, selvom jeg sletter dem på iPhone. Korrekt?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Oktober-2015 kl. 22:22
fejl post


Skrevet af: antilles
Skrevet den: 05-Oktober-2015 kl. 08:47
Jeg vil lige forsøge at forklare hvordan jeg gør - det kan være du kan finde inspiration. 

Jeg har længe brugt dropbox til billeder, fordi det har den åbenlyse fordel, at det er tilgængelig på alle enheder. Min kone og jeg har små børn, så der er masser af billeder og film. Vi bruger begge apple (iPhone, iPad og mac) men jeg vil gerne have mulighed for at loade billeder på andre enheder eller at flytte tingene hvis jeg bliver træt at apple. 

På både min kone og min iPhone, har vi installeret dropbox, som for nylig har fået en extension der hedder "carousel". Det er et ekstra program, som holder styr på billeder og automatisk uploader dine billeder til dropbox. Den kan faktisk selv finde ud af om den har synkroniseret dine billeder til Dropbox, og slette dem fra iPhone. Derved har du sikret dig at billederne er i god behold. Alle billeder lægges i en mappe der hedder "camera upload" og her har vi så både billeder af min kone og min iPhone.

En gang i mellem snupper jeg så hele indholdet af denne mappe, og smider over i Photos appen på Mac'en. Det er også i denne forbindelse at jeg tømmer vores spejlrefleks for billeder og lægger dem i Photos. En vigtig ting i denne sammenhæng, er at alle kamera skal have indstillet tiden korrekt, ellers går der kludder i rækkefølgen - men det er vist en kendt problemstilling når man importerer fra flere kilder LOL

Nu kommer det "smarte" så. For jeg har jo lige flyttet mine billeder fra dropbox, over på mac, hvilket i princippet gør dem utilgængelige andre steder end mac'en. Hvis ikke lige det var for "symbolic links". Symbolic links er (som jeg forstår det) et link til en mappe, som, set fra operativ systemet indeholder alle filer, men som faktisk via fil systemet, blot henviser til den oprindelige lokation. 
Jeg har så lavet st symbolic link af min billeder mappe på Mac'en, hvor photos "filen" ligger, og det gør faktisk at Dropbox synkroniserer den og alle mine billeder. I virkligheden er photos filen, blot en mappe med alle billeder plus nogle settings, så det virker perfekt at se dem i dropbox senere. 

Jeg synes faktisk at icloud er ved at blive betalelig, så jeg overvejer om jeg skal undersøge family sharing og så have alle vores billeder i icloud - men løsningen vi har nu fungerer perfekt. 

Sig til hvis du skal bruge hjælp til specifikke ting, hvis du vil bruge noget af detEmbarrassed


Skrevet af: bbond
Skrevet den: 05-Oktober-2015 kl. 18:52
Jeg er stået helt af ... Confused - har samme Ønske/problem som du, Kampus - hvorfor skal det, pludseligt, være så svært ? - normalt er det nemt og lige til at forstå, "how to do" på brugerfladen (meget brugervenlig) men det her giver ingen mening Pinch 

Bond Cool


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 05-Oktober-2015 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så skriver den: Er du sikker på du vil slå iCloud fotos fra? Fotos der ikke er blevet importeret, slettes fra computeren


Har du sat Fotos på Mac'en til at gemme en kopi i originalstørrelse?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-Oktober-2015 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så skriver den: Er du sikker på du vil slå iCloud fotos fra? Fotos der ikke er blevet importeret, slettes fra computeren


Har du sat Fotos på Mac'en til at gemme en kopi i originalstørrelse?

Og hvordan ser jeg lige om de er gemt i original størrelse?

Hvis jeg markerer et billede og klikker på Info, kommer en info box frem med f.eks.:

IPhone 4S.                             AWB

3264 x 2448.       3,4 MB.      Jpeg

ISO 50.    4,28 mm.    F/2,4.    1/227

Det ser ud som om det er original størrelse?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-Oktober-2015 kl. 10:24
Og så til selve sletningen af fotos fra tlf. Hvordan gør jeg det? Jeg ved Mac spørger om den skal slette, når jeg har lagt billeder over via kabel. Men der må da være en mulighed for sletning på selve tlf?


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Oktober-2015 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så skriver den: Er du sikker på du vil slå iCloud fotos fra? Fotos der ikke er blevet importeret, slettes fra computeren


Har du sat Fotos på Mac'en til at gemme en kopi i originalstørrelse?

Og hvordan ser jeg lige om de er gemt i original størrelse?

Hvis jeg markerer et billede og klikker på Info, kommer en info box frem med f.eks.:

IPhone 4S.                             AWB

3264 x 2448.       3,4 MB.      Jpeg

ISO 50.    4,28 mm.    F/2,4.    1/227

Det ser ud som om det er original størrelse?


I Foto på Mac'en, skal du i Indstillinger > iCloud skal du tjekke om der er flueben i "Download originaler til denne Mac"

I så fald er alle billederne på Mac'en


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-Oktober-2015 kl. 12:23
Det er ikke aktuelt! Den fotostream forsvinder når jeg sletter fotos fra tlf.

Alle fotos er overført via kabel til Foto Bibliotek, hvor ovenstående specs stammer fra.

Men hvordan sletter jeg lettest fotos på iPhone?


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Oktober-2015 kl. 12:28
Tror vi starter forfra:

Hvad er slået til på iPhonen?

Fotostream?

iCloud Fotobibliotek?


Hvad er slået til på Mac'en?

Fotostream?

iCloud Fotobibliotek?


Eller mener du at alt dette er på plads, og du bare skal have slettet billeder fra iPhonen?

Du burde kunne slette alle billeder ved at tilslutte iPhonen til din Mac og åbne Billedoverførsel. Der kan du vælge billeder og klikke på Slet.


Skrevet af: jec
Skrevet den: 06-Oktober-2015 kl. 12:56
Som jeg har forstået dit problem, er det iCloud der er fyldt op, hvorimod du har masser af plads på din iPhone.

Hvis "Fotos" på både din iPhone og Mac er sat til at bruge iCloud vil de billeder du sletter på din iPhone også blive slettet på din Mac fordi iCloud ikke alene er for backup, men især også til synkronisering.

Hvis det allene handler om at du fremover ikke vil anvende iCloud til billeder så:
  1. Slå iCloud synkronisering fra på din iPhone: Indstillinger->Fotos & Kamera
  2. Slå iCloud synkronisering fra på din Mac: Fotos->Indstillinger->iCloud
  3. Slet hele iCloud foto-biblioteket via din iPhone: Indstillinger->iCoud->Lagringsplads->Lagringsplads->iCloud-fotobibliotek->Deaktiver og slet.

Obs! Anvisning baseret for iOS 9.

Jens








Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-Oktober-2015 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Tror vi starter forfra:

Hvad er slået til på iPhonen?

Fotostream?   JA

iCloud Fotobibliotek?   JA


Hvad er slået til på Mac'en?

Fotostream?   NEJ

iCloud Fotobibliotek?   NEJ


Eller mener du at alt dette er på plads, og du bare skal have slettet billeder fra iPhonen?

Du burde kunne slette alle billeder ved at tilslutte iPhonen til din Mac og åbne Billedoverførsel. Der kan du vælge billeder og klikke på Slet.
Det er også den metode jeg har bemærket. Men synes det er mærkeligt at man ikke bare kan slette direkte på tlf.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-Oktober-2015 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:


Som jeg har forstået dit problem, er det iCloud der er fyldt op, hvorimod du har masser af plads på din iPhone.

Hvis "Fotos" på både din iPhone og Mac er sat til at bruge iCloud vil de billeder du sletter på din iPhone også blive slettet på din Mac fordi iCloud ikke alene er for backup, men især også til synkronisering.

Hvis det allene handler om at du fremover ikke vil anvende iCloud til billeder så:
  1. Slå iCloud synkronisering fra på din iPhone: Indstillinger->Fotos & Kamera
  2. Slå iCloud synkronisering fra på din Mac: Fotos->Indstillinger->iCloud
  3. Slet hele iCloud foto-biblioteket via din iPhone: Indstillinger->iCoud->Lagringsplads->Lagringsplads->iCloud-fotobibliotek->Deaktiver og slet.

Obs! Anvisning baseret for iOS 9.

Jens








Korrekt!

Jeg vil stadig kunne bruge iCloud fra tlf til de andre enheder.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Oktober-2015 kl. 15:32
Hvad skal du bruge iCloud Fotobibliotek til, når du nu har slået det fra på Mac'en?

Du kan nøjes med at bruge Fotostream, som i øvrigt så også kan bruges til at få dine billeder over på Mac'en uden at iPhonen skal tilsluttes.

Fotostream berører ikke din iCloud lagerplads.

Husk dog, at du skal sørge for at tage backup af dine billeder, da du nu ikke længere nødvendigvis har visse billeder mere end ét sted.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-Oktober-2015 kl. 15:34
I øvrigt vil jeg, som også andre har foreslået, anbefale at bruge de 7,- om måneden på ekstra iCloud plads og så udelukkende bruge iCloud Fotobibliotek (med den krølle, at Mac'en sættes til at have billeder liggende i originalstørrelse).


Skrevet af: jec
Skrevet den: 06-Oktober-2015 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Korrekt!

Jeg vil stadig kunne bruge iCloud fra tlf til de andre enheder.

For at sikre at man ikke fylder iCloud op, så er nok bare at fjerne iCloud synkronisering på Mac og beholde iCloud synkronisering på de mobile enheder. Så skal man blot overføre billederne til Mac på anden vis.
Men billeder der slettes på de enheder, som er tilknyttet iCloud fotobiliotek, slettes så også på de andre enheder der er tilknyttet iCloud.

Jens


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-Oktober-2015 kl. 15:40
Ja det ved jeg sgu heller ikke. Blev vel prakket iCloud på ifm opsætning af en eller flere Apple devices. Så vidt jeg ved er iTunes tilstrækkelig til gendannelse af hele tlf.

Jeg aktiverer Fotostream, og tar så en backup med kabel en gang imellem. Og så må jeg ha en harddisk sat til Timemachine som ekstra backup.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-Oktober-2015 kl. 15:57
Kan se i Lagring & Sikkerhedskopi på tlf, at iCloud-fotobibliotek er på 822,3 MB. Sikkerhedskopi er på 3,4 GB

I bunden står der 732 MB tilgængelig af 5,0 GB på iCloud.

Så har det jo ikke hjulpet en hujende fis at slette fotos


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 07-Oktober-2015 kl. 08:47
De 3,4GB indeholder alt andet end billeder fra iCloud Fotobibliotek.

Hvis du ikke har tænkt dig at bruge det, så slå det helt fra og brug Fotostream.

Bemærk i øvrigt, at billeder slettet i iCloud Fotobibliotek ryger over i et Senest Slettede album, hvor de ligger i 30 dage, før de reelt slettes.

De kan dog slettes fra det album manuelt før tid.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Oktober-2015 kl. 00:53
Ok! Men iCloud må ha registreret at tlf's indhold er blevet mindre, da jeg ikke mere modtager beskedbokse om at købe mere plads



Print side | Luk vindue