Print side | Luk vindue

Amitech HomeCenter Living

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14302
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 09:07


Emne: Amitech HomeCenter Living
Skrevet af: plouger
Emne: Amitech HomeCenter Living
Skrevet den: 16-August-2006 kl. 18:59

Er der nogen der har erfaringer med Amitech HomeCenter Living ?

evt. deres 412 model?

 

 



-------------
Hilsen

Plouger




Svar:
Skrevet af: runner123
Skrevet den: 17-August-2006 kl. 03:58
Oprindeligt skrevet af plouger plouger skrev:

Er der nogen der har erfaringer med Amitech HomeCenter Living ?

evt. deres 412 model?

 

 

 

Jeg købte 1. juni en model 412 med 2 gb ram og 400 gb harddisk...

Er meget tilfreds med produktet. Overhovedet ingen problemer haft. Du skal nok regne med lidt fintuning af TV-tuneren, men ellers kører maskinen altså bare. Ren fornøjelse

Jeg var selv lidt skeptisk vedr. støj fra den, men jeg må sige, at jeg er meget tilfreds. Jeg skal lægge øret helt ned ved maskinen, før jeg kan høre en svag susen. Absolut intet at tale om. Kan heller ikke høre den en stille aften med lav lyd fra TV'et.

Mine krav til et MedieCenter var, at der bare skulle sættes strøm til den og så spillede den bare, samt at den skulle være lydløs. Og dette er til min store tilfredshed indfriet. Jeg har brugt nok tid på at rode med "IT-lort" i mit liv. Det gider jeg altså ikke bruge mere tid på, så kravet var altså, at det bare skulle virke, når der blev sat strøm på dyret. Det var grunden til at jeg købte et "Out of the box" MedieCenter.

Når du starter maskinen første gang, så skal du lige igennem nogle nemme opsætningsvejledninger mht. TV-kanaler og skærm, og så kører det altså bare

Mht. standby har jeg heller ingen problemer overhovedet. Det virker bare. Maskinen går i standby ved tryk på standby-knappen på fjernbetjeningen, og starter op igen ved endnu et tryk på knappen. Ved planlagte optagelser i standby tilstand, starter den bare op ved optagelsestart, og går i standby igen når optagelsen er færdig, uden nogen som helst problemer...

Alt i alt kan jeg kun anbefale produktet...



Skrevet af: MichaelKB
Skrevet den: 17-August-2006 kl. 11:01

Jeg er også interesseret i et Amitech Home Living center - nærmere et 413. Pt. kan man købe det på Amitech.dk til 9999 kr. For mig at se har den bedre specifikationer end 412´eren. Blandt andet med større harddisk. Så et godt tilbud - måske...

Eller hvad?

Er der andre der har købt et amitech medie center, der vil dele deres erfaringer?

Mvh

MichaelKB



Skrevet af: Jesper.wind
Skrevet den: 17-August-2006 kl. 13:10

Hej

Ja jeg har været den glade ejer af en siden jul, og har ikke haft nogen problemer, ud over de kendte med EPG osv, men ellers ikke.

Det er et godt system, som måske for nogen (se tidligere emner om medie center software) er simpelt eller med for få bruger muligheder, men jeg har ikke haft nogen problemer, og at der er få valg, gør det jo også nemmere. (er bruger venligt, kone og børne venligt)

Min køre som 95% mediecenter PC, og så bruger jeg den også til at gå på www, når man lige skal tjekke noget, men jeg har ikke noget med spil, tekstbehandling osv på den, det har jeg en anden maskine til, sundt at holde skidt fra kanel (Jeg tror en del har problemer med det) (nu bliver der ballade - he he)

Mht. til optage kvalitet, ja så tror jeg du vil få mange svar. Jeg optager fra TDC Selector, da jeg får det bedste resultat på den måde, jeg ser næsten aldrig live tv på dyret, da jeg opleve en lille forskel i kvalitet - forstået på den måde at live er en lille smule ringere end det den har optaget (og jeg ved s.. ikke hvorfor)

Så alt i alt, 90% godt at sige, god til at gemme musik, billeder, video og en rigtig behagelig optager.

Mvh.

Jesper Wind



Skrevet af: SimpleUser
Skrevet den: 17-August-2006 kl. 20:58

Hejsa,

 

I en ande tråd diskuterer vi om Homecenter Living har DVI udgang eller ej. Ifølg specifikation på nettet er der ikke. Men i bruger vejledningen er DVI udgangen nævnt.

Hvad siger I - er der DVI indgang?



Skrevet af: Benton
Skrevet den: 17-August-2006 kl. 21:13
Så vidt jeg kan se står det også på deres hjemmeside, så jeg tror den er god nok.


Skrevet af: bonielse
Skrevet den: 23-August-2006 kl. 09:33

Man kan bestille med HDMI udgang: ATI Radion X1600 Pro 256MB PCIe m/HDMI.

 

Nogen der erfaring med dette kort ?

Støj, billedkvalitet m/HDMI ....

/Bo



Skrevet af: SimpleUser
Skrevet den: 23-August-2006 kl. 16:43
Jeg mener jeg læste herinde et sted, at der er problemer med skygger på tv signalet med dentop det kort.


Skrevet af: SimpleUser
Skrevet den: 23-August-2006 kl. 16:44

Runner123 - eller andre

Jeg ser I skriver der skal fintuningeller tweeks til at gøre tvbilledet optimalt.

1. Hvad er det mere præcist I gør for at optimere?

2. Snakker vi digital eller analoge modtagere?



Skrevet af: bonielse
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 00:04

Oprindeligt skrevet af runner123 runner123 skrev:

Du skal nok regne med lidt fintuning af TV-tuneren, men ellers kører maskinen altså bare.

Hvad er det for en form for fintuning du mener ?

Du skriver samtidigt, at man skal igennem nogle nemme opsætningsvejledninger, og så kører det bare. Det virker lidt som om der er mere end det i det. Eller ?

/Bo



Skrevet af: runner123
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af bonielse bonielse skrev:

Oprindeligt skrevet af runner123 runner123 skrev:

Du skal nok regne med lidt fintuning af TV-tuneren, men ellers kører maskinen altså bare.

Hvad er det for en form for fintuning du mener ?

Du skriver samtidigt, at man skal igennem nogle nemme opsætningsvejledninger, og så kører det bare. Det virker lidt som om der er mere end det i det. Eller ?

/Bo

Ja, det jeg mener er, at det er en god idè at downloade programmet "Hauppauge Tweak Tool".

http://www.cask-of-amontillado.com/pvr_tweak.html - http://www.cask-of-amontillado.com/pvr_tweak.html .

Når programmet er installeret kan du lege med de forskellige opsætninger. Det kan godt tage lidt tid, men det kan godt betale sig i sidste ende.

Der er andre fora'er, både danske og udenlandske, som har endog meget lange tråde omkring emnet.

 



Skrevet af: Juan
Skrevet den: 08-September-2006 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af runner123 runner123 skrev:

Oprindeligt skrevet af plouger plouger skrev:

Er der nogen der har erfaringer med Amitech HomeCenter Living ?

evt. deres 412 model?

Hej !

Har selv lige købt Living 413, dog har jeg nogle problemer med opsætningen, når jeg er på live-tv, vises det i 4:3 format og ikke

16:9, er der nogle der kan hjælpe mig der, desuden er skrivebordet

for stort i forholdet til min fladskærm (37 tommer JVC), dette har jeg

også problemer med at få stillet rigtigt ind ........Cry, og endelig som om ovenstående ikke var nok, er lyden nu også forsvundet, det er tilsluttet DVI til HDMI indgangen på tv´et.

Når disse ting bliver rettet, så er det ét super fedt anlæg Clap

 

 

Jeg købte 1. juni en model 412 med 2 gb ram og 400 gb harddisk...

Er meget tilfreds med produktet. Overhovedet ingen problemer haft. Du skal nok regne med lidt fintuning af TV-tuneren, men ellers kører maskinen altså bare. Ren fornøjelse

Jeg var selv lidt skeptisk vedr. støj fra den, men jeg må sige, at jeg er meget tilfreds. Jeg skal lægge øret helt ned ved maskinen, før jeg kan høre en svag susen. Absolut intet at tale om. Kan heller ikke høre den en stille aften med lav lyd fra TV'et.

Mine krav til et MedieCenter var, at der bare skulle sættes strøm til den og så spillede den bare, samt at den skulle være lydløs. Og dette er til min store tilfredshed indfriet. Jeg har brugt nok tid på at rode med "IT-lort" i mit liv. Det gider jeg altså ikke bruge mere tid på, så kravet var altså, at det bare skulle virke, når der blev sat strøm på dyret. Det var grunden til at jeg købte et "Out of the box" MedieCenter.

Når du starter maskinen første gang, så skal du lige igennem nogle nemme opsætningsvejledninger mht. TV-kanaler og skærm, og så kører det altså bare

Mht. standby har jeg heller ingen problemer overhovedet. Det virker bare. Maskinen går i standby ved tryk på standby-knappen på fjernbetjeningen, og starter op igen ved endnu et tryk på knappen. Ved planlagte optagelser i standby tilstand, starter den bare op ved optagelsestart, og går i standby igen når optagelsen er færdig, uden nogen som helst problemer...

Alt i alt kan jeg kun anbefale produktet...



Skrevet af: Doee
Skrevet den: 13-September-2006 kl. 21:17

Kan jeg optage på diverse kanaler på min satellitmodtager på sådan en mediacenter, nærmere betegnet model 410?  Følger der IR udstyr med sådan, at Mediacenteret på en eller anden måde kan programmeres til at skifte kanal på satellitmodtageren?

 

Hvis ikke, kan man selv fixe en løsning?



Skrevet af: bonielse
Skrevet den: 13-September-2006 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Doee Doee skrev:

Kan jeg optage på diverse kanaler på min satellitmodtager på sådan en mediacenter, nærmere betegnet model 410?  Følger der IR udstyr med sådan, at Mediacenteret på en eller anden måde kan programmeres til at skifte kanal på satellitmodtageren?

 

Hvis ikke, kan man selv fixe en løsning?

Jeg vil tro man kan sætte satelitmodtageren til tunerkortets s-video indgang. Og hvis ellers en satelitmodtager er det samme som en set-top-boks, så ser det ud til at man kan bruge mediacenterets fjernbetjening. Se manualer via tekniske data mediacenter på Amitech's website ( http://www.amitech.dk/includes/support/supportbasen/artikel_soeg.asp?aid=3538&funktion=vis#download - http://www.amitech.dk/includes/support/supportbasen/artikel_ soeg.asp?aid=3538&funktion=vis#download ).

/Bo



Skrevet af: Doee
Skrevet den: 13-September-2006 kl. 23:17

Ja, jeg har også været ved at kigge på hjemmesiden, og kan se i manualen, de snakker om en ir-forlænger til settop-boks. Men da det er en generel vejledning til HomeCenter, kunne jeg ikke blive klog på, om den følger med til alle modeller, og specifikt model 410, eller om det er ekstraudstyr. Den er nemlig ikke opført under grundspecifikationerne.

 

Nogen der sidder med en model 410, eller har kendskab til den og satellitmodtagertilslutning/optagelse?



Skrevet af: bonielse
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 15:53

Jeg har snakket med Amitech i anden forbindelse. Fik at vide at de kabler var med, men han lød nu ikke for sikker :-/

Men det blev nævnt at der er et nyt MedieCenter på bedding. Skulle komme i november. Så må vi jo se om det også har udskiftelig dele (tunerkort, grafikort), hvilket er en fordel ved Amitech's mediecenter frem for nogle andre (i 'stereo-anlæg' boxe). Det skulle dog være low-profile kort.

/Bo



Skrevet af: risras
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 18:15

Hej

Er der nogen der kender til rygter om at amitech skulle være på vej med et nyt medie center til november,evt udseende /specifektioner.



Skrevet af: SimpleUser
Skrevet den: 05-Oktober-2006 kl. 09:18

Tjaee, jeg talte med dem i juli måned, og der var meldingen at de oprindelig havede planlagt at der skulle komme et nyt mediecenter i efteråret.

Men pga nogle udviklingsproblemer/pris, så var projektet skrinlagt indtil videre.



Skrevet af: risras
Skrevet den: 05-Oktober-2006 kl. 16:39

Tak simpleuser

Så må man væbne sig med tålmodighed ,eller købe amitech 413 eller acer 500 som jeg går og er lidt i tvivl om hvilket der den bedste maskine,men sæt nu der var noget rigtig godt lige om `"hjørnet".



Skrevet af: SimpleUser
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 09:26

Jeg går og venter på Philips' mediecenter, som kan komme når som helst, såvidt jeg forstår.

De problemer som jeg har oplvet med billedekvalitet i Amitech og Fujitsu, tror jeg ikke Philips kan tillade isg at have i dres produkt. Så lad os se hvad de kan...



Skrevet af: toocool
Skrevet den: 09-Oktober-2006 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af SimpleUser SimpleUser skrev:

Jeg går og venter på Philips' mediecenter, som kan komme når som helst, såvidt jeg forstår.

De problemer som jeg har oplvet med billedekvalitet i Amitech og Fujitsu, tror jeg ikke Philips kan tillade isg at have i dres produkt. Så lad os se hvad de kan...

Philips mediacenter kommer først til marts - tidligst!

Blot til info

 



Skrevet af: Henrik A
Skrevet den: 12-Oktober-2006 kl. 17:06

Til

runner123
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Medlem siden: 08-Maj-2006
Land: Denmark
Online Status: Offline
Beskeder: 3

 

Du skriver om at din Standby er optimal. Kunne du ikke dele din opsætning vedr. standby med mig, da jeg ikke syntes at få Living til gå tilbage i standby efter endt optagelse.

Jeg kan også tilføje at jeg har knoklet timer for at få mit tastertur til at virke korrekt (det sorte med trackball Rk 0410). Det vil simpelthen ikke fungere pålidligt! Når man taster må man nogle gange trykke 3-4 gange på samme tast før man får den til at skrive. Det betyder at man konstant skal tjekke det skrevne inden man går videre (rimeligt irr. ved •••• passwords!!!) Jeg har skiftet batt, samt kontaktet Amitech, som var noget uforstående over for problemet. Sendte mit et nyt tastertur - samme problem. SÅ hvis bare jeg skal bruge mask. til alt andet end skrive/musefunk. så er det en god maskine. Min kæreste har intet problem med at navigere rundt, samt opsætte EPG og finde kanaler, så den er skam yderst betjeningsvillig (bortset fra det f.... tastertur).

Hilsen Henrik 

 

Sendt: 17-August-2006 kl. 03:58 | IP-adresse registreret



Skrevet af: Henrik A
Skrevet den: 12-Oktober-2006 kl. 17:07
Hey, sorry forkerte sti...


Skrevet af: Jesper.wind
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Doee Doee skrev:

Kan jeg optage på diverse kanaler på min satellitmodtager på sådan en mediacenter, nærmere betegnet model 410?  Følger der IR udstyr med sådan, at Mediacenteret på en eller anden måde kan programmeres til at skifte kanal på satellitmodtageren?

 

Hvis ikke, kan man selv fixe en løsning?

Der var kabler med til min, 2 stk, og det er faktisk ret nemt at sætte op, man følger bare vejledningen på skærmen.

Man skal dog bruge lidt tid på at flytte kanalerne, så de passer i EPG, men dette er også ret nemt.

Jeg styre en Selector digital boks på denne måde, og det funker uden problemer. (dog skal dekoder stå tænt hele tiden, hvis du ønsker at optage pgr. når du er på ferie el. Ligende)

Mvh. JW




Print side | Luk vindue