Print side | Luk vindue

Oneplus X

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Tablets og telefoner
Forumbeskrivelse: Smartphones, mobiltelefoner, tablet computere mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143125
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 09:40


Emne: Oneplus X
Skrevet af: Treated
Emne: Oneplus X
Skrevet den: 06-November-2015 kl. 15:45
Kan det passe at Oneplus X ikke har fingertouch? Synes ikke jeg kan læse det nogen steder, ville bare gerne lige have bekræftet det, for så afbestiller jeg den nemlig igen.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91668&title=treateds-hjemmebio-nu-med-sonos-playbar - Min hjemmebio



Svar:
Skrevet af: jan203
Skrevet den: 06-November-2015 kl. 17:25
Vil gerne købe den hvis du ikke vil have den.
Mener ikke den har det.

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 06-November-2015 kl. 17:26
Umiddelbart synes jeg ikke det er nævnt i specs, hvis det er fingeraftrykslæseren du mener.
Hvad ender den ud med inklusive forsendelse. For netop det at der ikke er fingeraftrykslæser i gør at jeg er interesseret i sådan en fætter.


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 06-November-2015 kl. 17:27
har lige bestilt idag til konen og der er ikke finger scan.
prisen var 22 etellerandet med express


-------------
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 06-November-2015 kl. 18:27
kan sku ellers godt lide fingeraftrykslæser, den er vild hurtig osv. Lidt øv, men kunne måske godt finde på at bestille den alligevel. Hvor bestilte du den fra blumenburg??

Jan203 Hvis jeg beslutter mig for at sælge min Oneplus2 må du gerne købe den ihvertfald. Købte den med det kevlar cover også. Skal nok skrive til dig hvis det er


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91668&title=treateds-hjemmebio-nu-med-sonos-playbar - Min hjemmebio


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 06-November-2015 kl. 18:47
Har fået besked fra DHL om at den er på vej... - fra Kina! Det er ikke godt i forhold til told og moms... :-(


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 06-November-2015 kl. 19:12
jeg fik en invite af en flink gut på dette forum og bestilte på hans OP konto med min adresse som modtager.
har selv OP 2 som jeg syntes er bang for the buck og det er endelig lykkedes mig at lokke konen væk fra det grimme grimme æble og over til androidSmile
kan se man kan bestille den fra ebay aliexpress osv  men har det fint med at bestille fra den officielle side. bliver spændende om den lever op til de fine anmeldelser den har høstet 


-------------
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 06-November-2015 kl. 19:26
Jeg overvejder den ogsåselvom min invite endte hos dig så kom endelig med en anmeldelse ;)


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 06-November-2015 kl. 19:27
Hov....det er ikke let at skrive indlæg på iphone men håber det er forståeligt ;)


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 06-November-2015 kl. 20:04
du får da bare en invite retur det øjeblik jeg får en så må vi se om du kan fristes til den tidWink

-------------
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       


Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 06-November-2015 kl. 22:55
Jeg har en invite som jeg har claimet, men ikke bestilt.
Så er der en der skal have en oneplus X, til afh. I Hedehusene, så sig til. Jeg bestiller og betaler, du betaler ved afhentning.


Skrevet af: eemmiill32
Skrevet den: 07-November-2015 kl. 08:44
Hvis nogen får en invite er jeg meget interesseret :) 

Mvh Emil



Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 07-November-2015 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Jeg har en invite som jeg har claimet, men ikke bestilt.
Så er der en der skal have en oneplus X, til afh. I Hedehusene, så sig til. Jeg bestiller og betaler, du betaler ved afhentning.
Emil, bor du i nærheden ?


Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 07-November-2015 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Jeg har en invite som jeg har claimet, men ikke bestilt.
Så er der en der skal have en oneplus X, til afh. I Hedehusene, så sig til. Jeg bestiller og betaler, du betaler ved afhentning.
Emil, bor du i nærheden ?


Måske afsat.


Skrevet af: Kildemand
Skrevet den: 07-November-2015 kl. 12:02
Jeg ville også blive rigtig glad for en invite til x ;D


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 07-November-2015 kl. 13:15
Vær opmærksom på at invites er låst til brugeren så man kan ikke bare sende invites uden at give adgang til profilen hos op


Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 07-November-2015 kl. 13:32
Jeps, det er noget med at bestille til anden leveringsadresse.


Skrevet af: jbl
Skrevet den: 08-November-2015 kl. 09:29
Inden alle begynder at bestille, kunne det måske være en god ide at få afklaret om de bliver sendt fra Kina hver gang og hvad det i så fald betyder for prisen.


Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 08-November-2015 kl. 10:13
JBL der er betalt told etc. når du bestiller den.
Når det så er sagt, så blev både min OPO og OPT blev sendt fra UK.


Skrevet af: Elmand
Skrevet den: 08-November-2015 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Har fået besked fra DHL om at den er på vej... - fra Kina! Det er ikke godt i forhold til told og moms... :-(

Det er der ingen problemer i-- Dhl fortolder den,det får du mail på over trakking, det er incl i prisen,så du betaler den pris, du har aftalt.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

ps: Har invites til OnePlus 2


Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 12:14
Dejligt at læse mht told / moms. Min er nemlig også påvej fra Kina.

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 12:20
Modtaget i dag og som angivet ovenfor (og skrevet til mig fra 1+) så er told og moms inkluderet i prisen - DHL fortolder og sender regningen til 1+ - så ingen problemer.

Er ved at sætte telefonen op (mangler dog nano-simkort, som er på vej fra mit teleselskab - gider ikke selv fedte med at skære det nuværende til) - den kiksede dog ved opkobling til wifi - påstod den ikke kunne opnå netforbindelse på trods af at den fint havde det - måtte forcere et par "skips" og så kører alt fint - skal vist lige have "stylet" den lidt i grafikken - lækker skærm, men ikke helt så stilren med ikoner osv som min gl Nexus 4.


Skrevet af: mureren
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 14:47
Har en invite til OnePlus X hvis der er nogen der mangler.

Du overfører til mig på MobilePay, jeg bestiller og betaler.
(hvorvidt den kan sendes direkte til en anden adresse end man er registreret med ved jeg ikke, men mon ikke den kan!)
Ellers skal den afhentes i Silkeborg.


-------------
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 14:57
Hey tipsen
Ved ikke om det duer på xeren men havde samme probl med min op2 da jeg opsatte den.
Lavede en software update og så virkede wifi osse

-------------
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Ved ikke om det duer på xeren men havde samme probl med min op2 da jeg opsatte den. Lavede en software update og så virkede wifi osse
Det var kun checket for forbindelse der kiksede - selve forbindelsen fungerede fint.


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 15:05
oki.
Glæder mig til at modtage den jeg har bestilt til min kone.
Hvornår bestilte du din?

-------------
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Glæder mig til at modtage den jeg har bestilt til min kone.
Hvornår bestilte du din?
Det gjorde jeg torsdag morgen, den blev sendt i fredags og ankom her i formiddags med DHL.


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 16:41
Har modtaget en invite. Jer der har bestilt kunne vælge andet end express forsendelse. Hvis i kunne hvad er forskellen i prisen.
Jeg kan kun vælge express men ville egentlig gerne vælge standard.

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Jer der har bestilt kunne vælge andet end express forsendelse.
Nej, det var kun muligt at vælge Express - desværre.


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 17:53
Så blev den bestilt spændt på hvor lang tid det tager .

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Modtaget i dag og som angivet ovenfor (og skrevet til mig fra 1+) så er told og moms inkluderet i prisen - DHL fortolder og sender regningen til 1+ - så ingen problemer.

Er ved at sætte telefonen op (mangler dog nano-simkort, som er på vej fra mit teleselskab - gider ikke selv fedte med at skære det nuværende til) - den kiksede dog ved opkobling til wifi - påstod den ikke kunne opnå netforbindelse på trods af at den fint havde det - måtte forcere et par "skips" og så kører alt fint - skal vist lige have "stylet" den lidt i grafikken - lækker skærm, men ikke helt så stilren med ikoner osv som min gl Nexus 4.



Hej tipsen


Jeg går også fra min gode gamle nexus 4 til en oneplus x. Havde egentlig den opfattelse, at simkortet passede lige over. Men det må være micro sim der sidder i nexus 4 og så nano i oneplus x siger du ??

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Jeg går også fra min gode gamle nexus 4 til en oneplus x. Havde egentlig den opfattelse, at simkortet passede lige over. Men det må være micro sim der sidder i nexus 4 og så nano i oneplus x siger du ??

Fra: https://oneplus.net/x/specs - OnePlus X specs
"SIM:     2 slots - fits either 2 Nano SIM cards (DSDS) or 1 Nano SIM and 1 MicroSD card"
Tror du bliver meget godt tilfreds med skiftet - stadig fornuftig størrelse og så bare forbedringer hele vejen rundt :-)
(Ved så ikke hvor længe man kan forvente at få opdateret telefonen med ny software, men det må man jo se - dér har vi været lidt priviligerede - selvom jeg føler at det som minimum skulle være standard med opdateringer 3 år ud i fremtiden.)


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 18:43
Jer med X'eren i hånden må meget gerne give en lille "anmeldelse" af den. :)

Min HTC One M7 går måske snart på pension.


Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 10-November-2015 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Jeg går også fra min gode gamle nexus 4 til en oneplus x. Havde egentlig den opfattelse, at simkortet passede lige over. Men det må være micro sim der sidder i nexus 4 og så nano i oneplus x siger du ??

Fra: https://oneplus.net/x/specs - OnePlus X specs
"SIM:     2 slots - fits either 2 Nano SIM cards (DSDS) or 1 Nano SIM and 1 MicroSD card"
Tror du bliver meget godt tilfreds med skiftet - stadig fornuftig størrelse og så bare forbedringer hele vejen rundt :-)
(Ved så ikke hvor længe man kan forvente at få opdateret telefonen med ny software, men det må man jo se - dér har vi været lidt priviligerede - selvom jeg føler at det som minimum skulle være standard med opdateringer 3 år ud i fremtiden.)

Fik bestilt mig et nano sim...

Ja jeg har været rigtig godt tilfreds med min Nexus 4, og selvom den i mobilverdenen betegnes som "old gammel" synes jeg stadig den fungere ret godt, og er up to date med ny android version. Men størrelsen på skærmen og prisen, gjorde til jeg ikke kunne lade være :-)


-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie


Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 12-November-2015 kl. 18:15
Modtaget.

Sendt i mandags, modtaget idag torsdag.
Har i hele ikke lys i jeres hardware knapper?

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 12-November-2015 kl. 20:40
Hey silverline
Når du skriver sendt mandag modtaget idag hvornår bestilte du den så?
Jeg bestilte i fredags og penge er trukket på min konto.
Eneste aktivitet hos dhl er departed from pro china men det har der stået siden i tirsdags

-------------
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       


Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 13-November-2015 kl. 12:21
Mener det var fredag eller lørdag jeg bestilte. Og blev så afsendt i mandags. I øvrigt ret fed mobil
😊

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 15-November-2015 kl. 16:15
Så fik jeg min oneplus x.
Den er faktisk vældig lækker og har en rigtig fin størrelse.
Har så bare lige et ret stort problem!!
Kan ikke få yousee tv/film appen til og virke.
Er der nogen der har prøvet den på jeres oneplus x?


-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: JBoysen
Skrevet den: 19-November-2015 kl. 18:39
Jeg kan heller ikke få Yousee TV og Film appen til at virke. Den installerer og starter, men crasher inden der sker noget. Den app virker på alle vores iPhones/iPads, men åbenbart ikke på Android. Eller også har OneplusX et problem med den app.

Er der nogen der har et link til Yousee's forums for den app ?

-JB

PS: Heller ikke lys i hardware knapperne (touch-felterne udenfor skærmen), ved ikke om det er en indstilling jeg ikke har fundet, eller om det er en del af oplevelsen når man kun betaler 2000 for en telefon Smile


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 19-November-2015 kl. 18:49
Der er ikke lys i hardware knapperne.
Har skrevet til Yousee og der er et problem med deres app til oneplus.
De arbejder på det men kan ikke sige noget om hvornår det skulle komme til og virke.

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: JBoysen
Skrevet den: 19-November-2015 kl. 20:25
OK, altid noget at de ikke bare trækker på skuldrene


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 19-November-2015 kl. 20:27
Hvad er det for nogle hardwareknapper I snakker om og er det kun i forhold til en eller anden app fra YouSee?


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 19-November-2015 kl. 20:31
Er der forøvrigt nogen som (med succes) har overført SMS'er fra deres gamle mobil til den nye? Jeg forsøgte mig med en app til formålet, og de er blevet overført, men bliver ikke korrekt samlet i messaging-app'en på X'eren - eks. er 12345678 ikke det samme som +45 12 34 56 78 - og dermed samles ind- og udgående beskeder ikke i samme "tråd"... - pænt belastende...

Synes også at power-knappen sidder lidt dumt placeret - valgte denne mobil pga. størrelsen og muligheden for nemt at betjene den med en hånd, men kommer ind i mellem til at slukke for telefonen når jeg bruger den med én hånd...


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 19-November-2015 kl. 22:03
Det er de 3 navigationsknapper i bunden af skærmen. Hvis du laver indstilling således at de ikke er på skærmen men lige under skærmen så er der ikke lys i dem.
Og ja for mig er det "kun" Yousee TV/film appen der ikke virker.

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: JBoysen
Skrevet den: 19-November-2015 kl. 22:25
Iflg. denne sides kommentarer så er en løsning "på trapperne" :

http://play.google.com/store/apps/details?id=yiuo.mobile.tv - https://play.google.com/store/apps/details?id=yiuo.mobile.tv


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 20-November-2015 kl. 09:54
er der nogen der ved, om det manglende lys er en software- eller en hardwarefejl?


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 20-November-2015 kl. 12:21
Mener at sådan er den lavet. Syntes nu ikke det betyder noget det ligger hurtigt i fingrene hvor knapperne er.

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: ErikUkendt1
Skrevet den: 20-November-2015 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

er der nogen der ved, om det manglende lys er en software- eller en hardwarefejl?

Den er lavet uden lys i knapperne. Hvis man vil kunne se knapperne, kan man sætte dem til at blive vist nederst på displayet.
 
Jeg har valgt at have knapperne på selve telefonen, og det virker fint.

En ting der var ved at drive mig til vanvid de første minutter med telefonen, var at  TILBAGE knappen og SIDST åbnet APP knap, var byttet om.

 Det hjalp da min svigersøn, som er den glade ejer af en Oneplus One og en Onplus 2, kunne vise mig at inde i "Indstillinger", var det muligt bytte om på de 2 knapper, så de sad på den normale plads igen.

De APPs jeg har installeret fungere alle som de skal.

I øvrigt er den fantastisk hurtig. Mht. til finish har Oneplus X, ikke noget at skamme sig over i forhold til 2-3 gange så dyre telefoner.


-------------
Mvh Erik


Skrevet af: Rough
Skrevet den: 22-November-2015 kl. 13:17
Har 3 stk oneplus x invites, send PM med e-mail så sender jeg 😊


Skrevet af: ErikUkendt1
Skrevet den: 22-November-2015 kl. 13:33
-og lige lidt om telefonen her:

http://www.mobilsiden.dk/anmeldelser/oneplus-x-arets-budgetmobil-naesten-test,lid.35472/ - http://www.mobilsiden.dk/anmeldelser/oneplus-x-arets-budgetmobil-naesten-test,lid.35472/


-------------
Mvh Erik


Skrevet af: Donbisse
Skrevet den: 22-November-2015 kl. 17:15
Har også 3 stk invite send PM med e-mail hvis interesseret


Skrevet af: JBoysen
Skrevet den: 28-November-2015 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af JBoysen JBoysen skrev:

Iflg. denne sides kommentarer så er en løsning "på trapperne" :

http://play.google.com/store/apps/details?id=yiuo.mobile.tv - https://play.google.com/store/apps/details?id=yiuo.mobile.tv

Jeg har nu Yousee app'en kørende på Oneplus X. Fandt en download af en apk fil i denne tråd:

http://forums.oneplus.net/threads/yousee-tv-film-lukker-ned-chrash-ved-opstart.412247/ - https://forums.oneplus.net/threads/yousee-tv-film-lukker-ned-chrash-ved-opstart.412247/

Jeg afinstallerede appen fra telefonen og installerede vha. apk filen og så kører det.

Bemærk at det nok er en testversion som bliver gjort tilgængelig på den officielle måde snart.


Skrevet af: Elmand
Skrevet den: 01-December-2015 kl. 22:42
Jeg kunne godt bruge en invite til OnePlus X

vh. Kurt Espersen
elmand@pc.kd
byt de 2 sidste bogstver i email.


Skrevet af: JBoysen
Skrevet den: 05-December-2015 kl. 20:39
Nyeste version fra Yousee virker fint på Oneplus X. Version 5.2.1 (build 4045)


Skrevet af: Flarup
Skrevet den: 13-December-2015 kl. 17:57
har en one plus X invite
som jeg ikke har brug for



-------------
Med Venlig Hilsen
Flarup


Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 14-December-2015 kl. 10:45
Flarup, har sendt dig en besked. :-) 



Print side | Luk vindue