Print side | Luk vindue

DLP eller LCD Projektor?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143516
Udskrevet den: 01-Maj-2024 kl. 19:07


Emne: DLP eller LCD Projektor?
Skrevet af: 47oo
Emne: DLP eller LCD Projektor?
Skrevet den: 26-November-2015 kl. 21:17
Hej der ude nu hvor det e Black Friday så håber jeg at jeg finder et godt tilbud på en Projektor.

Jeg har Kigget lidt efer en Benq W1070+ men vil lige høre omkring hvad folk anbefaler til en fornuftig prisklasse. og jeg kan jo ikek undgå at høre om regnbue efekter fra DLP projektore. hvor regenbue effekt er der? og er det noget man mildesttalt ikek kan undgå at se hele tiden?

Kom gerne med jeres bud til hvilken projekter jeg skal kigge efter den kommer ca til at side 3,7, fraet 90" læred

den skal bare kunne afspilel i 3d



Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-November-2015 kl. 21:34
Køb LCoS.

Og tjek dine indlæg igennem for tastefejl.


Skrevet af: 47oo
Skrevet den: 26-November-2015 kl. 21:46
Naiera ja undskyld der gik lidt ged i tasterne

LCos. hvilken prisklasse ligger de i ca. og kan du anbefale en?


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 27-November-2015 kl. 02:50
I Benq W1070 pris klassen er det nok et fint valg, DLP er nok den mest stabile teknologi. Forvent dog ikke den holder evigt eller er noget vidunder.

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: matv88
Skrevet den: 27-November-2015 kl. 07:23
benq 1070+ er til 4999 på komplett. jeg har en og er fuldt ud tilfreds.

-------------
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor


Skrevet af: hunterSEG
Skrevet den: 27-November-2015 kl. 09:33
Bemærk. Du kan ikke lave 90" på 3,7 meter. Benq laver store billeder

Jeg har en w1070 på cirka 3,9 m kan jeg ikke komme under 120".
En beregning siger at ved 90" kan w1070 ikke komme længere væk en 3 meter.

Råd: Finder du en projektor, så gå ind på producentens hjemmeside og lav en afstand lærredstørrelse beregning.




Skrevet af: lacla
Skrevet den: 30-November-2015 kl. 10:04
Regnbue-effekten er meget subjektiv. Nogle ser den aldrig, andre ser den hele tiden. Kun en test kan afgøre om man er sensitiv overfor fænomenet. Du skal absolut se en DLP inden du køber. Det er ikke til at leve med hvis det viser sig at du RBE-patient Smile


Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 30-November-2015 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af lacla lacla skrev:

Regnbue-effekten er meget subjektiv. Nogle ser den aldrig, andre ser den hele tiden. Kun en test kan afgøre om man er sensitiv overfor fænomenet. Du skal absolut se en DLP inden du køber. Det er ikke til at leve med hvis det viser sig at du RBE-patient Smile

Helt enig. Sørg for at se noget sort/hvid og bevæg hovedet fra side til side imens du blinker. Ser du farver så ser du regnbueeffekter og det kunne jeg ikke leve med på min BenQ. Jeg har en LCD Epson nu og den er jeg godt tilfreds med og den har ingen regnbue effekter

Edit: Og nu tænker nogen måske at de aldrig ser sort/hvid film og at det så kan være ligemeget. Men det er der meget af, især natte scener, rumfilm og credits Wink


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum


Skrevet af: matv88
Skrevet den: 30-November-2015 kl. 22:44
Jeg troede det var noget jeg bildte mig selv ind, men så ser jeg også regnbueeffekten. dog troede jeg det var et mere graverende fænomen. Jeg lægger måske mærke til det nogle få gange i løbet af en film.

-------------
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor


Skrevet af: Hyl.dk
Skrevet den: 30-November-2015 kl. 23:08
Nu skal man vi jo heller ikke gøre regnbue effekten værre end den er. Jeg lever selv lykkeligt med min BenQ W1300 (DLP), selvom jeg spotter lidt regnbue i ny og næ. At du kan fremprovokere det i en speciel opstilling/billede, betyder ikke at du ikke kan blive glad for en DLP projekter alligevel. Jeg oplever det i øvrigt mest når jeg er træt har jeg lagt mærke til??? Men derfor skader det selvfølgelig aldrig at prøve først Wink

-------------
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)


Skrevet af: Timeguardian
Skrevet den: 01-December-2015 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Hyl.dk Hyl.dk skrev:

Nu skal man vi jo heller ikke gøre regnbue effekten værre end den er. Jeg lever selv lykkeligt med min BenQ W1300 (DLP), selvom jeg spotter lidt regnbue i ny og næ. At du kan fremprovokere det i en speciel opstilling/billede, betyder ikke at du ikke kan blive glad for en DLP projekter alligevel. Jeg oplever det i øvrigt mest når jeg er træt har jeg lagt mærke til??? Men derfor skader det selvfølgelig aldrig at prøve først Wink

Det er vel alt efter ,hvilken person du spørger.
Teknologien DLP er fantastisk, men det er farve-hjulet der er synderen.
Har man først set regnbue-effekten, så er den svær fremover at se bort fra.

Havde en episode for et par år siden, i en forsamling, hvor jeg påpegede problemet over for de andre deltagere, de mente jeg så syner og var tosset.

Indtil jeg fortalte, hvad det var de skulle gøre, for at fremtvinge problemet.

Blev ikke særlig populær ( den gode måde ), over halvdelen kunne se problemet.

Så regnbue-effekten på en DLP projektor med farvehjul, er synligt og meget forstyrrende under en film.

Retfærdigvis er der også roser til DLP-teknologien, en DLP projektor med 3 seperate spejl-chips, leverer simpelthen et fantastisk billed, som ikke kan sammenlignes med en med farve hjul.



Skrevet af: Hyl.dk
Skrevet den: 01-December-2015 kl. 21:03
Det er synligt for nogen, og af disse vil nogen være forstyrret af det under almindelig film kiggeri. At det kan fremprovokeres ved at ryster på hovedet/blinke kraftigt, ser jeg ikke som en indikation af om man er en af dem der bliver meget generet af det.

-------------
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 01-December-2015 kl. 22:06
Jeg er en af dem der aldrig har set en regnbue, men jeg generes af pixel opdaterings støj, især på min JVC, glæder mig til at se om min Sony er anderledes.

-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 02-December-2015 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg er en af dem der aldrig har set en regnbue, men jeg generes af pixel opdaterings støj, især på min JVC, glæder mig til at se om min Sony er anderledes.


Er det det som gør at eks ansigter tæt på. Som bevæger sig meget lidt. For sådan nogle mærkelig rykkende bevægelser ?
Det var bl.a een af de ting , som gjorde at jeg valgte JVCen fra vs Sonyen. Og en åbenlyst ringe gammakurve.

Købte for mange år siden en SIM2 D10 DLP projektor. Var i starten voldsomt plaget af regnbuer. Men efterhånden som jeg accepterede dem. Så blev de mere og mere usynlige. Så man kan godt tilvendes

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Timeguardian
Skrevet den: 02-December-2015 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg er en af dem der aldrig har set en regnbue, men jeg generes af pixel opdaterings støj, især på min JVC, glæder mig til at se om min Sony er anderledes.


Er det det som gør at eks ansigter tæt på. Som bevæger sig meget lidt. For sådan nogle mærkelig rykkende bevægelser ?
Det var bl.a een af de ting , som gjorde at jeg valgte JVCen fra vs Sonyen. Og en åbenlyst ringe gammakurve.

Købte for mange år siden en SIM2 D10 DLP projektor. Var i starten voldsomt plaget af regnbuer. Men efterhånden som jeg accepterede dem. Så blev de mere og mere usynlige. Så man kan godt tilvendes

Det er vel ligesom ædelmetaller, hvorfor købe sølv, når man kan købe guld.




Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 02-December-2015 kl. 15:15
Jeg mener helt sikkert også at man kan vende sig til ting som regnbuer. De fleste går vel ud og med vold og magt prøver at se om de kan se dem, og dømmer så DLP ude når de, selvfølgelig, kan fremtvinge regnbuerne.

Men man kan vænne sig til meget. Man kan vænne sig til at slappe af i øjnene, og lade være med at sidde og flimre med dem.

Lissom det der gul/grønne snask man kan tvinge frem på plasma-tv, hvis man står og flimrer med øjnene. I starten kunne jeg godt føle mig lidt generet af det, men efter nogle uger, og igennem mere end fem år med plasma, har jeg overhovedet ikke skænket det en tanke.


Skrevet af: Timeguardian
Skrevet den: 02-December-2015 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg mener helt sikkert også at man kan vende sig til ting som regnbuer. De fleste går vel ud og med vold og magt prøver at se om de kan se dem, og dømmer så DLP ude når de, selvfølgelig, kan fremtvinge regnbuerne.

Men man kan vænne sig til meget. Man kan vænne sig til at slappe af i øjnene, og lade være med at sidde og flimre med dem.

Lissom det der gul/grønne snask man kan tvinge frem på plasma-tv, hvis man står og flimrer med øjnene. I starten kunne jeg godt føle mig lidt generet af det, men efter nogle uger, og igennem mere end fem år med plasma, har jeg overhovedet ikke skænket det en tanke.

Har ikke dømt DLP ude, kun farve-hjulet.

Slapper altid af, når jeg ser en film, hvorfor skulle man gøre andet.

Har altid kørt plasma, har ikke set de nævnte " gul/grønne snask " som du omtaler.

DLP er en suveræn teknologi, når der bruges 3 seperate DMD-chips .


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 02-December-2015 kl. 15:49
DLP er også helt fint med kun en enkelt chip.


Skrevet af: Timeguardian
Skrevet den: 02-December-2015 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

DLP er også helt fint med kun en enkelt chip.

For dem der ikke har, et problem med regnbue-effekten, så " JA" ellers ikke.


Skrevet af: 47oo
Skrevet den: 04-December-2015 kl. 07:11
tak for alle jeres svar og argumenter.
Jeg har nede i Hifi Klubben i Næstved og se en fremvisning på en DLP projekter og syntes selv billedet så rigtig fornuftigt ud så jeg valgte at købe en BenQ w1070+ Da den har fået rigtig gode anmeldelser og prisen frem for alt går det til en fornuftig projekter at starte op med, så kan jeg jo altid upgradere løbene


Skrevet af: Timeguardian
Skrevet den: 04-December-2015 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af 47oo 47oo skrev:

tak for alle jeres svar og argumenter.
Jeg har nede i Hifi Klubben i Næstved og se en fremvisning på en DLP projekter og syntes selv billedet så rigtig fornuftigt ud så jeg valgte at købe en BenQ w1070+ Da den har fået rigtig gode anmeldelser og prisen frem for alt går det til en fornuftig projekter at starte op med, så kan jeg jo altid upgradere løbene
Tillykke med nyerhvervelsen Wink



Print side | Luk vindue