Print side | Luk vindue

Pocket camera: video af live musik

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Digital Foto
Forumbeskrivelse: Foto med digital kamera, digital spejlrefleks, tilbehør mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144218
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 06:57


Emne: Pocket camera: video af live musik
Skrevet af: Lars71dk
Emne: Pocket camera: video af live musik
Skrevet den: 02-Januar-2016 kl. 15:03
Hej alle,

Har brugt et Coolpix P300 camera til at optage live musik. Men nu er det (heldigvis) stået af, så er nu på udkig efter noget andet.

- optage HD video (P300 var faktisk ok)
- optage video så længe der er plads på SD kort (P300 stoppede efter 30 min)
- optage fornuftigt med stereo mics og manuel gain (P300 havde auto-gain, hvilken ødelægger alt)
- kunne optage med power adapter monteret
- skal også kunne bruges som alm. camera til billeder

Har I nogle gode bud?

Hilsen
Lars



Svar:
Skrevet af: csell
Skrevet den: 02-Januar-2016 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Lars71dk Lars71dk skrev:

- optage video så længe der er plads på SD kort (P300 stoppede efter 30 min)



Hej.

Grunden til at dit Coolpix P300 camera stoppede med at optager efter 29:59 skyldes EU's toldsatser.

Hvis et Camera skal junne optage ud over 30 min kommer det op i en højere toldsats. Den sats for Camcordere.

Så hvis du virkelig har behov for mere end 30 min ad gamgen skal du kigge efter en Camcorder.
De findes så med mulighed for, også at kunne tage gode billeder.

Hilsen Carsten.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Januar-2016 kl. 17:47

Det gælder så ikke alene EU, har haft købet et Compact kamera uden for EU, det kunne heller ikke optage længere end 30 minutter uden stop.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Lars71dk
Skrevet den: 02-Januar-2016 kl. 18:05
@Carsten, ok - den forklaring lyder bekendt. Ærgerligt at toldregler går ud over, hvordan teknologi kan udnyttes.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Januar-2016 kl. 18:13

Det er jo også de færreste der har behov for at kunne optage i så lang tid uden stop, og derfor er det irrelevant for flertallet, at der "kun" kan optages i 30 minutter af gangen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Januar-2016 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er jo også de færreste der har behov for at kunne optage i så lang tid uden stop, og derfor er det irrelevant for flertallet, at der "kun" kan optages i 30 minutter af gangen.

Du går igen ud fra at din virkelighed også er andres Havde for et par år siden behov for at overvåge min bil ifm hærværk. Ville bruge min iPhone, der så kun ville optage ca 1 time ad gangen. Så jo, behovet for længere optagelser er der skam


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Januar-2016 kl. 18:54

Til den slags opgaver findes der udstyr til det brug. Her drejer det sig om helt normalt konsum udstyr.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Januar-2016 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Til den slags opgaver findes der udstyr til det brug. Her drejer det sig om helt normalt konsum udstyr.

NEJ! Kameraet skulle være inde i bilen og forsynes med strøm fra bilen. Skulle være med wifi og infrarød. Fandt aldrig et produkt der opfyldte kriterierne. Så tænkte bare at sætte mobilos til at optage nonstop, men det kunne ikke lade sig gøre.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Januar-2016 kl. 19:12

Det er jo fordi du vil bruge konsum udstyr der ikke er beregnet til den opgave. Til enhver opgave findes der det rigtige værktøj.
Det du nok skulle bruge var noget med en bevægelses sensor.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Lars71dk
Skrevet den: 02-Januar-2016 kl. 19:45
@Radiomand: forkert, nu må du følge med. Pågældendes iPhone, eller mit P300 kan jo teknisk set sagtens løse opgaverne! Problemet er, at produktet er amputeret og indlagt begrænsninger i sw pga nogle landes lovgivninger.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Januar-2016 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er jo fordi du vil bruge konsum udstyr der ikke er beregnet til den opgave. Til enhver opgave findes der det rigtige værktøj.
Det du nok skulle bruge var noget med en bevægelses sensor.

Vi er jo ikke alle Rockefeller med ubegrænsede midler. Prof. udstyr koster kassen


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Januar-2016 kl. 20:16

Det gør det ikke nødvendigvis.

http://www.specialkamera.dk/shop/overvaagningskamera-med-180p.html

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Lars71dk
Skrevet den: 02-Januar-2016 kl. 20:28
Tilbage til tråden; Jeg ved ikke om vi kommer det nærmere, det lader til, at jeg nok må over i camcorder gruppen og slå mit spørgsmål op.


Skrevet af: Lars71dk
Skrevet den: 02-Januar-2016 kl. 20:32
Der er i øvrigt andre features, man ikke ser i alm kameraer:
- mulighed for timelapse, dvs. fx. et billede hvert minut/time
- manuel gain på mic (oftest er det auto gain)
- ...
Er der mon også her en form for aftale om, at man lægger den slags i andre produkttyper?


Skrevet af: csell
Skrevet den: 02-Januar-2016 kl. 22:33
Hej.

Du skriver manuel gain på mic. Har du overvejet om det også skal have et eksternt mic stik?

Hilsen Carsten.


Skrevet af: Lars71dk
Skrevet den: 03-Januar-2016 kl. 00:21
Det er selvfølgeligt et ekstra plus med mic indgang, men jeg ønsker et så enkelt setup som muligt så jeg har ikke umiddelbart ønske om ext. mic. Mit Nikon havde egentligt ok lyd, hvis ikke det var for den infame auto gain.

Hilsen
Lars


Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 03-Januar-2016 kl. 08:57
Jeg har kigget lidt på Zoom Q4, men har ikke selv prøvet den.

https://www.zoom-na.com/products/field-video-recording/video-recording/zoom-q4-handy-video-recorder%20 - https://www.zoom-na.com/products/field-video-recording/video-recording/zoom-q4-handy-video-recorder

Jeg har gode erfaringer med Zoom's audio recordere til live optagelser, hvilket fik mig til at kigge lidt efter Q4 hvis der skal billede med.

J


Skrevet af: Lars71dk
Skrevet den: 03-Januar-2016 kl. 14:58
@J; fint bud, kan dog ikke tage alm billeder. Er tilgengæld designet til at optage musik. Har selv en ældre Zoom H4 der optager i fremragende lyd, men uden billede.




Print side | Luk vindue