Print side | Luk vindue

Kanal sortering

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=145075
Udskrevet den: 03-Maj-2024 kl. 19:10


Emne: Kanal sortering
Skrevet af: PerW
Emne: Kanal sortering
Skrevet den: 11-Februar-2016 kl. 19:08
Jeg skulle lige hjælpe nabo med at købe et nyt TV, nu det analog signal stoppede.

Jeg havde tænkt at det skulle være enten Panasonic eller Samsung.

Men hun blev overtalt af sælgeren til at vælge LG 55UF840V.

Nu skulle jeg så inst. TV'et. Det finder fint kanalerne. Men de ligger i anden rækkefølge end hun vil have det.

Fint, så ændre jeg rækkefølgen, men kanalerne bibeholder deres kanalnr, selv om de bliver flyttet rundt. Så man kan godt lave DR1-DR2-DR3-DRK-TV2.
Men hvis man vil gå direkte til TV2, så kan ikke trykke på 5. For så kommer en radio kanal. Man skal trykke 27. Det er ikke særligt brugervenligt. Jeg har prøvet med en favorit liste, men det hjalp ikke på det.

Er der ikke noget man kan gøre? Er der andre der har erfaring.

Jeg har selv Sony og Samsung og de kan begge. Sidst jeg satte et Panasonic hos svigerinden kunne jeg også.

Det morsomme er at jeg lige var forbi Elg. og her var meldingen: Dette kan man på ingen TV de solgte!



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-Februar-2016 kl. 19:51

Har LG samme mulighed som Samsung, hvor man kan om nummerere kanalerne, det er sådan jeg har gjort, da det var nemmere end at lave favorit liste.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E



Print side | Luk vindue