Print side | Luk vindue

Kodi klienter og TV backend?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=145497
Udskrevet den: 07-Maj-2024 kl. 18:58


Emne: Kodi klienter og TV backend?
Skrevet af: KL
Emne: Kodi klienter og TV backend?
Skrevet den: 03-Marts-2016 kl. 23:30
hej alle,

Hvad bruger i af hardware til kodi klient og hvilken hardware/software i TV serveren/backenden?

/KL



Svar:
Skrevet af: jec
Skrevet den: 04-Marts-2016 kl. 00:57
Klient: Radpberry Pi 2 / OpenELEC
Server: Qnap NAS TS-121 + 2 Sundtek turnere / TVheadend og XLMTV

Jens


Skrevet af: NikolajC
Skrevet den: 04-Marts-2016 kl. 07:30
Windows 7 maskine: 2xfloppydtv,smartwii,dvblink,kodi
Rpi2: kodi
YouSee


Skrevet af: JenseniDK
Skrevet den: 04-Marts-2016 kl. 14:32
Jeg bruger en Synology NAS,  2 x TvButler tunere og dvblink på NAS'en til TV, og så bruger jeg primært Nvidia Shield som afspillere, men også Mobile enheder..


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 04-Marts-2016 kl. 17:45
Som TV server bruger jeg en lille odroid, fx. den nye odroid-c2 til $40 vil sagtens kunne klare det, jeg kan streame 8 kanaler samtidig, og måske kan den mere, jeg har ikke prøvet..
Og ja, jeg bruger tvheadend til det og USB DVB-C tunere :)

Jeg kan ikke anbefale at bruge en RPi2 som TV server hvis du vil kunne streame bare 2 kanaler samtidig (fx optage og se noget andet samtidig), for det kan du hurtigt risikere at den ikke kan klare, og det er 100% at den ikke kan klare 3 kanaler!


Skrevet af: Juhler
Skrevet den: 04-Marts-2016 kl. 19:00
Synolygy DS415+ og Nvidia Shield, virker perfekt ved mig :-)

-------------
Sony 46" (Gammelt HX700), Pioneer VSX924, B&W CM1+CMC+M1+ASW608, Nvidia Shield 16 GBo, Fuldt UniFi setup og Synology DS415+


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 04-Marts-2016 kl. 21:10
Dvblink backend.
Front: Kodi + Emby incl. Emby backend.

-------------
.....


Skrevet af: bingoking
Skrevet den: 04-Marts-2016 kl. 23:20
Bruger Win10 Som Headless NAS + DVBViever Recording service Fra HDHomerun DVB-T
Frontend:

Sony Bravia Android TV med Kodi
Win 10 PC + Kodi / DVBViewer
2*Android Tablets + kodi
Nvidia Shield TV+ Kodi
Sony Xperia Z3 + Kodi


Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 05-Marts-2016 kl. 09:42
  1. Windows 10 PC koblet til TV via HDMI
  2. Elgato Eye TV USB stick med 2 DVB-C turnere (købt på DBA for 200 kr.) antenner medfølger.
  3. Media Portal TV Server til tuning af programmer og EPG
  4. Kodi med Media Portal TV Client
  5. Fjernbetjening MINIX NEO A2 Lite Airmouse Minix (239 kr. i Conrad)
  6. Synology NAS 209II+
Efter mange andre forsøg har jeg på denne måde fået et Medie center, der opfylder alle mine krav:
  • 1 interface til det hele (Kodi)
  • Fim
  • TV Serier
  • Live TV med EPG (alle gratiskanalerne)
  • Optagelser via EPG
  • Andre TV kanaler f.eks. BBC og CNN via diverse Kodi Add on's)
  • TV arkiv (DR add on til Kodi)
  • Simpel betjening med en fjernbetjening (ikke mus og tastatur)

Fjernbetjeningen er et fund til prisen - den fungerer faktisk også som en gyromus - og der er endda et keyboard på bagsiden til nød og betryk (jo - det er med k :-))

Jeg opsiger nu mit TDC TV, der kunne det samme - iøvrigt meget velfungerende - da jeg sagtens kan nøjes med gratiskanalerne fra DR.







Skrevet af: Crockie
Skrevet den: 07-Marts-2016 kl. 14:57
Klient: Radpberry Pi 2 / OpenELEC
Server: Asus Chromebox m/ Ubuntu Server & TVheadend med Hauppauge USB DVB-C tuner.


Skrevet af: kbaggen
Skrevet den: 04-April-2016 kl. 16:40
Side spørgsmål,
jer med Synology NAS/odroid og TVheadend, har i nogle problemer med TV2, Kanal 5, TV3, med lidt hack ind imellem eller pixelinger!??!

Leger selv med små NAS som server m. Tvheadend + hdhomerun+ archlinuxarm og har lidt bøvl!

Seagte GoFlex, 1.2 ghz arm5 + 128mb ram = en smule Bøvl!
Zyxel NSA 325, 1.6ghz arm5 + 512 ddr3 ram = meget lidt bøvl!

Til samlinging inten bøvl gennem win10 media portal!

Fronside er ATV4!


-------------
http://iblopper.bubble-logger.com


Skrevet af: stavn
Skrevet den: 06-April-2016 kl. 20:50
Kodi Live TV+Recording på PC (På TV bruger jeg Plex)
Backend: HDHomeRun, DVBLink på Windows Home Server 2011


Skrevet af: NikolajC
Skrevet den: 13-April-2016 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af JenseniDK JenseniDK skrev:

Jeg bruger en Synology NAS,  2 x TvButler tunere og dvblink på NAS'en til TV, og så bruger jeg primært Nvidia Shield som afspillere, men også Mobile enheder..

Hej Jensen,

Overvejer lidt et tilsvarende setup. Hvilken NAS har du? Oplever du nogen problemer ifm. f.eks timeshift? Kan du skrive lidt om dine erfaringer evt?

Nikolaj


Skrevet af: Allanbp
Skrevet den: 19-April-2016 kl. 21:02

TVserver: TVheadend (som pt kører på en wetek, lidt ustabil)
Tuner: HDhomerun 4dc

Frontend: Asrock VisionX med Kodi

Jeg ville gerne have min TVserver over på min synology nas 216+, men jeg har problemer med at få TVheadend til at virke.

Jeg har testet lidt med DVBlink, men jeg er ikke helt glad for det.





Skrevet af: NikolajC
Skrevet den: 19-April-2016 kl. 21:12
Allan hvad har du af betænkeligheder med dvblink? Påtænker også at køre den på en nas.


Skrevet af: Allanbp
Skrevet den: 19-April-2016 kl. 21:19
Til en start er det nok det med at vænne sig til noget andet.

Jeg har kun haft testet det et par dage. og der har været lidt udfald hvor den ikke har ville starte tv kanalen, og kanal skift er noget sløvt. Jeg har kæmpet lidt med den indbyggede epg grapper. og jeg kan ikke rigtig få den til at fange mere end 2 dage frem. (hvor jeg i tvheadend trækker 7dage.)

Til gengæld kan jeg se at den indbyggede transcoding virker udemærket. Når den altså vil starte kanalerne op. og jeg har lige kort testet timeshift og det ser også ud til at virke.




Skrevet af: NikolajC
Skrevet den: 19-April-2016 kl. 21:23
Ok tak. Jeg kører dvblink på en pc lige pt. Desværre er timeshift for ustabilt på den platform. Serveren fryser til tider og går helt ned hvis det er slået til i klienterne. (rpi). Ville gerne prøve tvheadend på en nas men det ser ikke helt nemt ud.


Skrevet af: Allanbp
Skrevet den: 19-April-2016 kl. 21:31
det kan godt være lidt tricky i starten. Men jeg fandt en del gode guides på youtube. der beskrev alle skridt.  
Som det er lige nu kan jeg desværre ikke få tvheadend til at virke på min NAS, der er en fejl i pakken som gør at den ikke vil godkende brugernavn og kode, og man skal ind og rette igennem terminal, og det er endnu ikke lykkedes mig endnu at få løst problemet. Jeg drømmer lidt om at der kommer en opdatering som retter fejlen.

Jeg kunne dog få installeret den tvheadend server som synology direkte linker til, men det er en uddatteret version som ikke understøtter min HDhomerun.

nye versioner til synology servere kan findes her:  http://syno.dierkse.nl/" rel="nofollow - http://syno.dierkse.nl/



Skrevet af: sqnk
Skrevet den: 20-April-2016 kl. 08:46
Hvis jeg lige må komme med et side spørgsmål.
Hvordan kører jeres HD kanaler?
Og kan i streame flere HD kanaler samtidigt hvis i bruger jeres Nas som backend.

// Kasper


Skrevet af: NikolajC
Skrevet den: 29-April-2016 kl. 19:24
Har i dag fået installeret Dvblink på min nye 216+ NAS

Selve installationen gik nemt. Find pakken i package manager og installér den. Den fandt uden problemer min HDHomerum. Fast søgning på Danmark Yousee og den fandt mine kanaler med EPG data. Kanalerne virker fint i Kodi (rpi2). Tiden vil vise hvor stabilt det er.


Skrevet af: NikolajC
Skrevet den: 29-April-2016 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af sqnk sqnk skrev:

Hvis jeg lige må komme med et side spørgsmål.
Hvordan kører jeres HD kanaler?
Og kan i streame flere HD kanaler samtidigt hvis i bruger jeres Nas som backend.

// Kasper

Har ikke så mange klienter til at teste med men optager lige nu 4 kanaler og streamer en enkelt HD kanal. DS216+ ligger på 10% CPU. Vil tro den kan klare en del flere kanaler.


Skrevet af: HamDenFede
Skrevet den: 30-April-2016 kl. 08:19
HP Microserver N54L med vmware, herpå en Windows 7 med Mediaportal TV server, HDHomerun
Asrock ION 330 med Openelec 6, MCE remote

-------------
Mvh. HamDenFede


Skrevet af: kbaggen
Skrevet den: 03-Maj-2016 kl. 14:27
Bruger en Zyxel NAS 325 (1.6ghz + 512 mb ram) på arch linux (bruger en ældre ssd + slave HD) og Tvheadend 4.0.8! Frontend ATV4.

HD kanaler kører fint efter jeg begyndte med wifi-ac på ATV4. Den har jo kun wired 100megabit/8 = max. 12,5 mb/s transfer, og da tv27tv3 osv. hos mig ryger op på 12-14 mb/s så gave ATV4 med wired kalbing alstå problemer!

Så sørg for NAS har 1000megabit, og at frontend ligeledes eller wifi-ac overførelse! Så treor jeg du er ok. TVheadend er så besparende at det nok skal køre på alt. Husk, ligeledes at system disk skal være ret hurtig til live-pause-TV osv. = SSD i mit setup!


-------------
http://iblopper.bubble-logger.com


Skrevet af: jec
Skrevet den: 03-Maj-2016 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Bruger en Zyxel NAS 325 (1.6ghz + 512 mb ram) på arch linux (bruger en ældre ssd + slave HD) og Tvheadend 4.0.8! Frontend ATV4.


Hvilken app (klient) på ATV4?

Jens


Skrevet af: kbaggen
Skrevet den: 04-Maj-2016 kl. 11:11
MrMC!

-------------
http://iblopper.bubble-logger.com



Print side | Luk vindue