Print side | Luk vindue

Smartwi og Boxer Store problemer sort skærm

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=146107
Udskrevet den: 24-April-2024 kl. 01:49


Emne: Smartwi og Boxer Store problemer sort skærm
Skrevet af: Swingking
Emne: Smartwi og Boxer Store problemer sort skærm
Skrevet den: 08-April-2016 kl. 06:55
Jeg har fået problemer med mit SmartWi 1 sæt . Det er sker er at client kortene hele tiden mister koderne og skærmen går i sort. Løsning at at tage client kortet ud af Cam modulet og sætte det i igen. Det kan godt se 3 til 5 gang bare på en aften ..

så ville lige hører om der er nogle som bruger dette system med Boxer hvor det virker ?.

Hvilken firmware kører i med ?
Samt hvilken indstillinger kører i med i toolbox på client kortene ?




Update 23/5-2016  : Fejl kilden er fundet nu langt om længe...

Radiostyret fjernaflæsning vinder frem hos fjernvarmeselskaberne. Vi har fået det her i byen og jeg tror at det er det som giver problemerne med Smartwi da det komminukierer på samme frekvens nemlig 868 MHz det ville nemlig passe meget godt her da problemerne først kom da vi fik de nye måler med fjern aflæsning op i vores hus her i år. 




https://ing.dk/artikel/radiostyret-fjernaflaesning-vinder-frem-hos-fjernvarmeselskaberne-97016

Er helt sikker på at Smartwi for et stort problem. Da de fleste steder i byerne installere fjern aflæsning af målerne i hele Danmark. Man skal så bo på landet for at undgå de forstyrrelser, det giver også mening at det virker hos nogle og ikke for andre, da langt fra alle i hele landet fra fået installeret de nye fjernaflæsning måler for el og varme samt vand forbrug. 

ing.dk/artikel/radiostyret-fjernaflaesning-vinder-frem-hos-fjernvarmeselskaberne-97016  

http://www.fredericiafjernvarme.dk/fjernaflaesning/teknikken-bag


-------------
Sony Bravia KD-65X8505C




Svar:
Skrevet af: d19s
Skrevet den: 08-April-2016 kl. 12:44
havde det samme problem med mit, hvor efter den ikke gad og regere på kortet i smartwii
prøvede alverdens ting, men intet virkede..
Producenten har dømt det død, så der er kun et nyt sæt af muligheder..

Kigger efter noget andet, men det tyder ikke på der er noget rigtigt..
Min var en smartwi2 og den nye hedder smartwi lite, og kan ikke bruge de samme kort, så det er forfra igen :-(



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 08-April-2016 kl. 12:54
Min er en SmartWi 1, også kaldet SmartWi Lite, så du har jo selv haft den nye version, ja det tyder sku ikke godt må jeg nok sige så. Men jeg er næsten helt sikker på at det bare er firmware, som der skal kigges på. For det har jo virket før. Det er som om at der er blevet lavet et eller andet om hos boxer . Så derfor tror jeg nemlig at der skal kigges på en ny firmware.. jeg må prøve at tage fat i SmartWi igen . Da jeg nu kan forstå at det nu heller ikke virker med den nye version af SmartWi som du jo har.... De må få fixet en ny firmware til os..

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 09-April-2016 kl. 19:12
BESKED FRA SMARTWI

Hej 

 

Hum. Det lyder ikke godt.

Når den anden firmware version ikke virker må vi nok bede dig lave et par logfiler og sende dem til os.

Jo, Freddy er stadig hos os, og måske kan han analysere sig frem til en forklaring. Vi giver ikke op uden videre…

Med hensyn til logfilen er det selvsagt vigtigt at få den fra et tidsrum, hvor forbindelsen mellem master og klienter halter / går helt i stå. Det kan du følge med i under logningen, hvis du vælger Status fanebladet, hvor der typisk vil komme en del Com Error, hvis det faktisk er kommunikationen, der er problemet. Her vil det være en ekstra hjælp, hvis du trykker på Mark, når der er mange fejl. Lad gerne logningen køre et kvarters tid, eller indtil en eller flere klienter lukker ned / tv’et går i sort!

 

NB. Vi vil også meget gerne vide, om du har lavet om på din opsætning / fået et nyt tv eller andet i den retning. Vi har ikke kendskab til, at Boxer skulle have ændret på signalet i en grad, som har betydning for SmartWi.

 

Best regards,

SmartWi Support


update 


Så hvis der er nogle af jer som bruger Boxer Tv og Smartwi , og har problemer lige som mig . så ville det være en stor hjælp hvis i også ville sende jeres log filer ind til  mailto:info@smartwi.net" rel="nofollow - info@smartwi.net  samt notere at det drejer sig om problemer med BoxerTV og Smartwi 1 (Lite) eller Smartwi 2 systemet...




-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 09-April-2016 kl. 20:15
Har også fået denne her besked fra en det tidligere har kørt med det , lige som mig havde han også problemer med at få dette til at virke.... 


Her er beskeden som jeg fik af Rechain
 
 Jeg har ikke brugt SmartWi i årevis, så kan desværre ikke hjælpe dig. Skiftede over til at købe ekstra kort hos Boxer for en del år siden da signalet røg indimellem med v1 af Smart Wi som jeg brugte. Det var ikke pålideligt nok til at bruge det i længere tid, så gad ikke at opgradere til v2 af det. Håber du finder en anden som kan hjælpe dig med problemet. Hav en god dag, og weekend som nærmer sig :)

Mvh
Rechain


-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 13-April-2016 kl. 22:42
Der kommer denne her fejl melding.
Fejlkode 382 011

Samt denne fejlkode 382 004 kommer også nogle gange... 





-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 15-April-2016 kl. 20:34
Smartwi kigger på det i næste uge har jeg lige fået af vide i dag. Men de har kun modtager fejlmeldinger fra ca 5 til 6 kunder . Det er mærkeligt at der ikke er flere derude som også har fået problemer med at det falder ud i perioder (flere gange om dage) jeg har både testet Smartwi 1 og den nye model Smartwi 2 de falder begge ud i perioder. Kommer med sort skærm med fejl meddelse.. 

Og løsning er at tage klient kortet op og putte det I igen så virker det igen i noget/lidt tid vis man er heldig.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 15-April-2016 kl. 23:23
Hvad bruger du af udstyr ?
modtager fra Boxer, anden stb men kortlæser, noget mediacenter med tunerkort samt kortlæser eller indbygget DVB i dit tv ?


Jeg har selv en af de gamle smartwii og har tilsluttet 2 tv, et Samgsung 40 et eller andet og et LG med DVB-T2, har godtnok kun tv2 pakken fra boxer, men oplever ingen udfald


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 16-April-2016 kl. 07:49
Vi har 4 stk Samsung tv med DVB-T2. Og 2 stk Sony Android tv også med DVB-T2. Alle kører med CI Plus modul. Og oplever periodes udfald på dem alle med fejl kode, når et udfald komme sker det på dem alle sammen på samme tid.

Og derfor mener jeg at det har et eller andet med Smartwi at gøre, fordi når jeg prøver med Boxer kortet direkte i et af tvene så virker det uden udfald overhovedet.

Det har aldrig været problemer før, det har virket super. Det har været galt i de sidste små 2 mdr. det har været sort skærm i perioder. Op til 6-10 gange på bare en dag.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 17-April-2016 kl. 13:07
Så status et pt.

Der er mange periodisk udfald på :

Smartwi 1 også kaldet SmartWi Lite.

Samt også på Smartwi 2 den nye model.

Begge med den nyeste firmware på Master enheden.

Smartwi kigget på problemet i næste uge... skriv endelig hvis i også oplever problemer med Smartwi og Boxer.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 06:49
Intet nyt i sagen i nu. Har stadigvæk problemer med udfald trods helt nyt opdateret boxer kort....

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 30-April-2016 kl. 16:03
Er der slet ikke andre som har Boxer og Smartwi som har problemer med at det falder ud og giver sort skærm ?

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: molassen
Skrevet den: 30-April-2016 kl. 23:13
Jeg får også fejl på vores samsung tv. Har kørt med smartwii i årevis uden problemet. Nu viser den billede i 1 min hvorefter den melder fejl. Det er sket i denne uge


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 01-Maj-2016 kl. 07:52
Jeg kan kun opfordre jer alle med problemer at kontakte Smartwi på mail eller telefon . Jeg har allerede gjort det men de sagde at problemet kun var ramt få få 4-6 stykker ud af de 10.000 kunder som de har flest bruger det til Boxer Tv fik jeg af vide. Men der er jo mange flere som er ramt af problemet nu jeg jeg jo se.. vi har eller aldrig haft problemer med Smartwi før. Men nu et det da helt galt..

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 01-Maj-2016 kl. 07:56
Jer med problemer med at det falder ud og giver sort skærm. hvor bor i henne i landet ?

Bare lige for at se hvor galt det nu er, og om det er i hele landet . Jeg bor i 7200

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: molassen
Skrevet den: 01-Maj-2016 kl. 10:50
4000, bruger hovesenderen. Der har ikke været udfald i dag.


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 01-Maj-2016 kl. 14:03
Ok her har det heller ikke været udfald i nu.

Update
Det var hvis luge hurtigt nok jeg sagde det, der har lige været 1 udfald. Hvilken firmware version kører du med i din master enhed ?

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: molassen
Skrevet den: 01-Maj-2016 kl. 15:10
Jeg har aldrig opdateret min smartwii så den kører nok med første version. Jeg tror den er min 6 år gammel


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 01-Maj-2016 kl. 15:34
Okay kunne være sjovt at vide hvilke version den kører med. Man kan se det ved at koble den til computeren, og så kan se det i toolbox programmet når du putter boxer kortet i den.. jeg kører med en lidt ældre version lige pt for at teste. Den nyeste firmware er i hverfal helt galt med det har jeg fundet ud af, ind til videre i hverfal.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 02-Maj-2016 kl. 17:11
I går aften kørte det uden at falde ud. Men i dag har det været mange udfald igen. Gav vide om boxer har lavet et eller andet om, det kunne godt tænkes. Da der jo aldrig har været problemer før.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 02-Maj-2016 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

I går aften kørte det uden at falde ud. Men i dag har det været mange udfald igen. Gav vide om boxer har lavet et eller andet om, det kunne godt tænkes. Da der jo aldrig har været problemer før.
Bare en tanke:
Forbindelse imellem enheder kører jo på noget SmartWi Wireless Solution
Kan det tænkes der er kommet noget radiotjeneste/signal som laver forstyrrelse på denne ikke nærmere beskrevne trådløse forbindelse?

Mvh. JørgenT



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 02-Maj-2016 kl. 20:58
Ja det er også det jeg tænker, men hvad kunne det dog være mon ? Vi bor lige ved siden af en stor telefon mast 150 meter fra huset. Mon de kan have sat noget nyt udstyr op, på den her for nyligt ? Eller tror du at det kan være et lokal problem i vores hus med et eller andet udstyr som laver forstyrrelser ?

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 02-Maj-2016 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Ja det er også det jeg tænker, men hvad kunne det dog være mon ? Vi bor lige ved siden af en stor telefon mast 150 meter fra huset. Mon de kan have sat noget nyt udstyr op, på den her for nyligt ? Eller tror du at det kan være et lokal problem i vores hus med et eller andet udstyr som laver forstyrrelser ?
Ser ud til SmartWi kører på 868MHz:
http://smartwi.net/faq/#standards" rel="nofollow - http://smartwi.net/faq/#standards

Så med den korte afstand til mobilmast er det vel ikke utænkeligt at det er noget mobil LTE signal der forstyrrer:
http://da.wikipedia.org/wiki/800MHz-b%C3%A5ndet" rel="nofollow - https://da.wikipedia.org/wiki/800MHz-b%C3%A5ndet

http://da.wikipedia.org/wiki/800MHz-b%C3%A5ndet#Erstatning_for_ikke_800MHz-bredb.C3.A5ndsrobust_udstyr.3F" rel="nofollow - https://da.wikipedia.org/wiki/800MHz-b%C3%A5ndet#Erstatning_for_ikke_800MHz-bredb.C3.A5ndsrobust_udstyr.3F

Mvh. JørgenT


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 02-Maj-2016 kl. 22:00
Ja det kan jo være men syntes bare at det er meget mærkeligt da det før har virket fint helt uden udfald overhovedet, og det er kun 2 mdr siden ca nu...

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 02-Maj-2016 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Ja det kan jo være men syntes bare at det er meget mærkeligt da det før har virket fint helt uden udfald overhovedet, og det er kun 2 mdr siden ca nu...
Samme argumentation som fra folk med utætte kable-tv installationer, der har fået problemer når der starter ny radiotjenester i nærområdet.  Wink

EDIT: Det kan f.eks også være dine naboer som har fået mobilt bredbånd. Smile

Mvh. JørgenT


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 02-Maj-2016 kl. 22:09
Så du mener altså at jeg skal gennem gå mine tv kabler ? Jeg forstår ikke helt hvad du mener

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 02-Maj-2016 kl. 22:17
Nej, det var mere "Det har virket, nu virker det ikke mere og vi har ikke lavet noget om" argumentationen.

Du kan evt. prøve om du kan forbedre dine trådløse signalforhold imellem Master og klient enheder (placering og lignende)

Mvh. JørgenT


Skrevet af: molassen
Skrevet den: 02-Maj-2016 kl. 22:27
Jeg oplever som nævnt også problemer i Roskilde og det er startet for godt 1 uge siden.
Så ergo - det må være Boxer. De har efter sigende aktiveret ci+ kryptering, og det håndterer SmartWii åbenbart ikke særlig stabilt med visse Samsung TV, muligvis også andre.
Jeg har kørt med SmartWii i årevis og har aldrig haft den fejl der nu kommer. Boxer pushede også en software opdatering til mit CAM kort forleden, så et eller andet må de have gang i.Ouch


Skrevet af: HTPC
Skrevet den: 02-Maj-2016 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Er der slet ikke andre som har Boxer og Smartwi som har problemer med at det falder ud og giver sort skærm ?

Jeg kender en der har fået samme problemer med Boxer og SmartWi 2. Det er meget periodisk, nogle gange kan det virke et par dage af gangen, men så kan der være mange udfald samme dag. Når fejlen opstår er man nødt til at hive klientkortet ud og udskifte det med et andet klientkort. Når det nye klientkort så fejler, så kan man sætte det første klientkort i igen og så virker det - indtil fejlen igen opstår.
Det er altså ikke nok bare at hive klientkortet ud og sætte det samme klientkort i igen., man skal sætte et andet klientkort i stedet for, for at få det til at virke igen.
Det er ikke kun på en bestemt Boxer-boks eller et bestemt TV men alle deres enheder. Han har 5 klientkort.
Alle hans CAMs er af den gamle CI type. Han har ingen CI+ CAMs. chrome-extension://fcdjadjbdihbaodagojiomdljhjhjfho/css/atd.css" rel="nofollow -
chrome-extension://fcdjadjbdihbaodagojiomdljhjhjfho/css/atd.css" rel="nofollow -


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 03-Maj-2016 kl. 06:39
Så boxer har gang i noget for tiden så, kan jeg forstå. Så er det nok derfor at vi er begyndt at få de periodeisk udfald. For det har aldrig været det før. Jeg kan kun stærkt anbefale at i alle kontakter Smartwi via Telefon eller mail. Jeg har også meldt dem om problemet med de udfald . Men de er på bar bund kunne jeg forstå. Da jeg næsten kun var det eneste som havde de problemer (tror at der var i alt 4-5 med de problemer med udfald)

Mit Råd

Få meldt om problemet til Smartwi, jo flere som gør det, jo hurtigere får de fixet det.... De har nok brug for nogle flere Log filer måske..

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 03-Maj-2016 kl. 21:16
Der har igen i dag, i dagtimerne være rigtig mange udfald her i 7200 . Men nu her til aften kører det rimligt, der har ikke været udfald I 3 timer indtil nu. Hvordan ser det ud hos jer med udfald i dag ?

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 03-Maj-2016 kl. 21:17

Det er præcis det samme problem jeg har som din kammerat. Ved du om han har fundet ud af noget ? Eller har han stadigvæk de problemer ? Har han kontaktet Smartwi eller noget ang. Problemet ?
Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Er der slet ikke andre som har Boxer og Smartwi som har problemer med at det falder ud og giver sort skærm ?

Jeg kender en der har fået samme problemer med Boxer og SmartWi 2. Det er meget periodisk, nogle gange kan det virke et par dage af gangen, men så kan der være mange udfald samme dag, hvor man bliver nødt til at hive klientkortet ud. Det er ikke kun på en bestemt Boxer-boks eller et bestemt TV men alle deres enheder. Han har vist 5 klientkort.
Alle hans CAMs er af den gamle CI type. Han har ingen CI+ CAMs.
chrome-extension://fcdjadjbdihbaodagojiomdljhjhjfho/css/atd.css" rel="nofollow -




-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: HTPC
Skrevet den: 04-Maj-2016 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Det er præcis det samme problem jeg har som din kammerat. Ved du om han har fundet ud af noget ? Eller har han stadigvæk de problemer ? Har han kontaktet SmartWi eller noget ang. Problemet ?
Det var ikke helt korrekt, hvad jeg skrev i forrige indlæg. Det er ikke nok bare at hive klientkortet ud og sætte det ind igen. Man skal derimod hiver klientkortet ud og indsættet et andet klientkort i for at få det til at virke igen. Når det så fejler kan man sætte det første klientkort i igen. Jeg har rettet forrige indlæg med de korrekte oplysninger.

SmartWi er blevet kontakt. De mailede en ældre firmware og bad om først at prøve med den, da det er den de har anvendt til at programmere med senest.  Hvis det ikke hjælper vil de gerne have nogle log-filer for at se hvad det er der går galt.

Så nu er den blevet nedgraderet fra SmartWi II 3.1 r12 til 3.0 r213.
SmartWi II 3.1 r12 har ellers været tilgængelig på deres hjemmeside siden 19/12-2011 og  3.0 r213 er endnu ældre, så det er ikke ligefrem fordi det er en ny utestet version der har været kørt med.




Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 05-Maj-2016 kl. 07:28
Hej jeg har sendt dem rigtig mange log filer fra Smartwi 1 men har ikke hørt noget fra dem af i nu, siden jeg sendte dem en mail i tirsdags. Jeg har også lånt min kammerats Smartwi 2 og tester også den her hjemme. Vil du ikke sende den firmware til mig så kan jeg også lige kan få testet den ?

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: HTPC
Skrevet den: 05-Maj-2016 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Vil du ikke sende den firmware til mig så kan jeg også lige kan få testet den ?

Værsågod.

SmartWi II 3.0 r213: http://www.filedropper.com/smartwiii30r213" rel="nofollow - http://www.filedropper.com/smartwiii30r213

MD5 checksum: D17149E82CA1975D69E231C9DBE98B8E


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 05-Maj-2016 kl. 20:27
Tak for den.

Ved du om det virker bedre allerede nu, med denne firmware til Smartwi 2 ?

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Vil du ikke sende den firmware til mig så kan jeg også lige kan få testet den ?

Værsågod.

SmartWi II 3.0 r213: http://www.filedropper.com/smartwiii30r213" rel="nofollow - http://www.filedropper.com/smartwiii30r213

MD5 checksum: D17149E82CA1975D69E231C9DBE98B8E




-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 06-Maj-2016 kl. 18:14
For at sige det rent ud det kører af h til med Smartwi 1 og Smartwi 2 det virker ikke til Boxer mere. Det kommer alt for mange udfald på begge systemer lige meget hvilken af dem,samt lige meget Hvilken firmware version af de gamle de har på lager. Det må laves en ny firmware til begge Smartwi hvis det skal blive godt igen,som før.

Er der nogle som Kender et andet kort splitter system som virker til Boxer. Det skal kunne klare det nye CI+ kryptering som boxer lige har taget i brug ?

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 06-Maj-2016 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Er der nogle som Kender et andet kort splitter system som virker til Boxer.
Hvor mange TV har du?
Du kan jo få op til 3 ekstrakort som engangs udgift:
http://www.boxertv.dk/tv/extrakort/" rel="nofollow - https://www.boxertv.dk/tv/extrakort/

Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Det skal kunne klare det nye CI+ kryptering som boxer lige har taget i brug ?
Hvad mener du med det nye CI+?
Boxer kørte med CI+ på HD kanaler fra starten, men disablede og kun kørt CI for, ja hvad bliver det, 1 - 1,5 år siden?
Har de genindført CI+ (som er en killer for HTPC så vidt jeg ved) ?

Mvh. JørgenT


Skrevet af: molassen
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 11:27
Har lige checket. Min smartwii er v1 og firmware er 2.52 r3. Jeg har ikke haft udfald for nylig så jeg tænker ikke at der er grund til at opgradere.


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 11:38
Det nye CI+ krypteting skulle være efter sigende, være blevet aktiveret igen. Hvis man kan regne med boxer kundeservice i hverfal.

Svar til Molassen: Og nej du skal ikke udateret den. Nu hvor du jo ingen problemer har med denne firmware.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: HTPC
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Tak for den.

Ved du om det virker bedre allerede nu, med denne firmware til Smartwi 2 ?

Der er desværre også udfald med den ældre firmware version.

Jeg kender endnu en som også har SmartWii 2, han siger at han aldrig har udfald. Hvilken firmware han har ved jeg ikke. Jeg er heller ikke sikker på de forskellige firmware versioner gør nogen forskel.


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 13:29
Kunne du måske finde ud af hvilken firmware version han kører med så, hvis han siger at han ikke har udfald overhovedet ? Kunne være godt at teste den nemlig... da jeg som sagt har begge versioner af SmartWi

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: molassen
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 13:39
Jeg bruger udelukkende smartwi da jeg har behov for 5 kort og man kan kun købe 3 ekstrakort. Nogen der ved om Boxer er til at forhandle med? Skal man købe ekstra abonnement for at få adgang til flere ekstrakort?


Skrevet af: HTPC
Skrevet den: 08-Maj-2016 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Kunne du måske finde ud af hvilken firmware version han kører med så, hvis han siger at han ikke har udfald overhovedet ? Kunne være godt at teste den nemlig... da jeg som sagt har begge versioner af SmartWi

Kan man se hvilken FW version der er installeret i SmartWi Toolboxen, ved at forbinde masteren?

Oplever du forskel i hastighed eller rækkevidde på SmartWi Lite (original) og SmartWi II.
Jeg har gravet et a mine gamle indlæg frem hvor jeg skrev om de angivelige forskelle mellem Lite og II: http://forum.recordere.dk/smartwi-20-ny-model_topic87775_post908399.html#908399" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/smartwi-20-ny-model_topic87775_post908399.html#908399
Jeg synes nemlig slet ikke det fremgår af SmartWi hjemmesiden, hvad forskellene er.

Oplever du problemer med på Lite og II?
Kan du løse problemet ved bare at hive kortet ud og isætte det i igen, eller skal du sætte et andet klientkort i når det fejler, ligesom vi er nødt til?


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 09-Maj-2016 kl. 01:09
rækkevidde er den samme på begge systemer. Hos mig hiver jeg bare klient kortet ud og putter det så i igen, så kommer der billede igen. Jeg skifter ikke til er andet klintkort.

Hvis du forbinder master enheden til computeren og starter programmet toolbox .vælg så det faneblad der hedder master, sæt så det orgianle boxer kort i master enheden. Så kan du se hvilken firmware version den kører med.


Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Kunne du måske finde ud af hvilken firmware version han kører med så, hvis han siger at han ikke har udfald overhovedet ? Kunne være godt at teste den nemlig... da jeg som sagt har begge versioner af SmartWi

Kan man se hvilken FW version der er installeret i SmartWi Toolboxen, ved at forbinde masteren?

Oplever du forskel i hastighed eller rækkevidde på SmartWi Lite (original) og SmartWi II.
Jeg har gravet et a mine gamle indlæg frem hvor jeg skrev om de angivelige forskelle mellem Lite og II: http://forum.recordere.dk/smartwi-20-ny-model_topic87775_post908399.html#908399" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/smartwi-20-ny-model_topic87775_post908399.html#908399
Jeg synes nemlig slet ikke det fremgår af SmartWi hjemmesiden, hvad forskellene er.

Oplever du problemer med på Lite og II?
Kan du løse problemet ved bare at hive kortet ud og isætte det i igen, eller skal du sætte et andet klientkort i når det fejler, ligesom vi er nødt til?


-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 09-Maj-2016 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Det nye CI+ krypteting skulle være efter sigende, være blevet aktiveret igen. Hvis man kan regne med boxer kundeservice i hverfal. 

Jeg har testet Boxer med ikke + CI cam og det virker endnu også på HD kanaler, så det må vist være kundeservice der er gal på den.


-------------
Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 09-Maj-2016 kl. 14:21
Okay det var da rart at vide at de ikke har kørt over til CI+ Kryptering, så burde det jo som sagt ikke være der problemet ligger... 
 
Men jeg kom til at tænke på at vi jo her i byen 7200 har vi alle fået automatisk fjern aflæsning at el måler samt varme måler og vand måler , mon det kunne være dette som går ind og laver nogle forstyrelser på Smartwi, bare en tanke jeg lige kom på ?  


-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Snavsi
Skrevet den: 11-Maj-2016 kl. 11:09
Følger lige med her..

-------------
Hjemme Bio
NAD T778
Blueray Dune HD Max
Front    B&W CM7
Center   B&W CM Centre 2
Sub B&W ASV 10CM
Bag/surr. Jamo Apollo 5
Projektor Sony VPL-HW40
Lissau 90" True Colour


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 11-Maj-2016 kl. 12:49
Har du også problemer med Boxer og SmartWi ?

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Snavsi
Skrevet den: 11-Maj-2016 kl. 13:55
Nej men overvejer at anskaffe smartWi, troede det var dødt men søgte lidt efter det på google og blev lige interesseret i og se i fik det til at virke igen inden jeg køber det.



-------------
Hjemme Bio
NAD T778
Blueray Dune HD Max
Front    B&W CM7
Center   B&W CM Centre 2
Sub B&W ASV 10CM
Bag/surr. Jamo Apollo 5
Projektor Sony VPL-HW40
Lissau 90" True Colour


Skrevet af: HTPC
Skrevet den: 12-Maj-2016 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Okay det var da rart at vide at de ikke har kørt over til CI+ Kryptering, så burde det jo som sagt ikke være der problemet ligger... 
 
Men jeg kom til at tænke på at vi jo her i byen 7200 har vi alle fået automatisk fjern aflæsning at el måler samt varme måler og vand måler , mon det kunne være dette som går ind og laver nogle forstyrelser på Smartwi, bare en tanke jeg lige kom på ?  

Har du prøvet at skifte kanal på SmartWi? Man kan programmere systemet til at kommunikere på 5 forskellige kanaler (dvs. 5 forskellige frekvenser i samme frekvensbånd).
chrome-extension://fcdjadjbdihbaodagojiomdljhjhjfho/css/atd.css" rel="nofollow -


Skrevet af: HTPC
Skrevet den: 12-Maj-2016 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

rækkevidde er den samme på begge systemer. Hos mig hiver jeg bare klient kortet ud og putter det så i igen, så kommer der billede igen. Jeg skifter ikke til er andet klintkort.

Hvis du forbinder master enheden til computeren og starter programmet toolbox .vælg så det faneblad der hedder master, sæt så det orgianle boxer kort i master enheden. Så kan du se hvilken firmware version den kører med.


Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Kunne du måske finde ud af hvilken firmware version han kører med så, hvis han siger at han ikke har udfald overhovedet ? Kunne være godt at teste den nemlig... da jeg som sagt har begge versioner af SmartWi

Kan man se hvilken FW version der er installeret i SmartWi Toolboxen, ved at forbinde masteren?

Oplever du forskel i hastighed eller rækkevidde på SmartWi Lite (original) og SmartWi II.
Jeg har gravet et a mine gamle indlæg frem hvor jeg skrev om de angivelige forskelle mellem Lite og II: http://forum.recordere.dk/smartwi-20-ny-model_topic87775_post908399.html#908399" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/smartwi-20-ny-model_topic87775_post908399.html#908399
Jeg synes nemlig slet ikke det fremgår af SmartWi hjemmesiden, hvad forskellene er.

Oplever du problemer med på Lite og II?
Kan du løse problemet ved bare at hive kortet ud og isætte det i igen, eller skal du sætte et andet klientkort i når det fejler, ligesom vi er nødt til?
Er hastigheden også den samme på begge systemer. Er de lige hurtige til at dekode en ny kanal hver gang man zapper?
De skrev jo at SmartWi II er hurtigere end Lite/Original. Men om det har nogen praktisk betydning ved jeg ikke.
chrome-extension://fcdjadjbdihbaodagojiomdljhjhjfho/css/atd.css" rel="nofollow -


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 12-Maj-2016 kl. 11:31
Jeg har prøvet at skifte kanal uden held i nu i hverfal.

Jeg har så sent som i dag,lagt den nye firmware (nyeste) ind igen på min smartwi lite ,og kører på kanal 4. samt har brugt den anden strømforsyning fra Smartwi 2 til min lite model,og skiftet position for masteren heden. Det har nu kørt i næsten 2 timer uden udfald og det kører i nu. Håber at det bliver ved med det :-) krydser fingre i hverfal.

SmartWi 2 er ikke hurtigere end Smartwi lite, så der er ingen forskel i hastighed overhovedet. Syntes selv at lite versionen kører bedst af de to.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 12-Maj-2016 kl. 11:42
Æv æv så faldt det ud på samme tid på begge tv . Med fejlkode FEJL 382011 dit programkort er under opdatering. Opdatering tager op til 60 minutes, så vent venligst og lad dit tv være tændt på TV 2, imens opdateringen gennemføres.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 12-Maj-2016 kl. 12:20
4 udfald på 35 min. har nu koblet det fra.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 16-Maj-2016 kl. 19:50
Det kører stadigvæk ikke her. Hvordan ser det ud hos jer har i også udfald i nu ? Er begyndt er overveje at skifte til kabel yousee. Det er sku ikke til at leve med de udfald hele tiden...

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Tealc
Skrevet den: 17-Maj-2016 kl. 16:32
Har du overvejet følgende test?

1. Verficér om der er udfald kun på HD kanaler, eller også SD kanaler?
2. Hvis SD kanaler også fejler, så bruge smartwi med et andet godkendt system, f.eks. et parabolkort, hjemme hos dig selv, for at se om det er trådløse forstyrrelser. Kræver nok du kan låne parabol udstyr.

Anden mulighed
Måske har en håndfuld Boxer kunder fået opdateret kortet med evt. nye Boxer tiltag og andre ikke har, eller måske snart får samme opdatering.
Kan man ikke udlæse info om viaccess kortet på et TV, når kortet sidder i et Boxer CA modul?



Skrevet af: kbking
Skrevet den: 21-Maj-2016 kl. 19:21
Jeg kører med smartwi og Boxer på 3. År og jeg har aldrig haft nogen problemer, jeg kører med 4 stk. Kort 2 stk i 2 forskellige tv og 2 stk. I mit Mediecenter og det er fordelt på 3 etager.


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 21-Maj-2016 kl. 19:30
Her er det også mange problemer det falder hele tiden ud. Hvor bor du da henne ude på landet eller hvad ? siden du ikke har nogle problemer med udfald som vi andre bøvlet med hele tiden

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 21-Maj-2016 kl. 20:46
Radiostyret fjernaflæsning vinder frem hos fjernvarmeselskaberne. Vi har fået det her i byen og jeg tror at det er det som giver problemerne med Smartwi da det komminukierer på samme frekvens nemlig 868 MHz det ville nemlig passe meget godt her da problemerne først kom da vi fik de nye måler med fjern aflæsning op i vores hus her i år.




https://ing.dk/artikel/radiostyret-fjernaflaesning-vinder-frem-hos-fjernvarmeselskaberne-97016

Er helt sikker på at Smartwi for et stort problem. Da de fleste steder i byerne installere fjern aflæsning af målerne i hele Danmark. Man skal så bo på landet for at undgå de forstyrrelser, det giver også mening at det virker hos nogle og ikke for andre, da langt fra alle i hele landet fra fået installeret de nye fjernaflæsning måler for el og varme samt vand forbrug.

http://ing.dk/artikel/radiostyret-fjernaflaesning-vinder-frem-hos-fjernvarmeselskaberne-97016" rel="nofollow - ing.dk/artikel/radiostyret-fjernaflaesning-vinder-frem-hos-fjernvarmeselskaberne-97016

http://www.fredericiafjernvarme.dk/fjernaflaesning/teknikken-bag" rel="nofollow - http://www.fredericiafjernvarme.dk/fjernaflaesning/teknikken-bag

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 22-Maj-2016 kl. 00:14
Kan i ikke bare tage strømmen fra de fjernaflæsere i en periode, De behøver vel ikke data hver 8 sekund.

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 22-Maj-2016 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Kan i ikke bare tage strømmen fra de fjernaflæsere i en periode, De behøver vel ikke data hver 8 sekund.


Det er indbygget i el måleren. Hvis jeg afbryder den er der i hverfal intet signal overhovedet.

Vi har fået monteret 3 helt nye måler med indbygget fjernaflæsning ( vand måler, el måler og fjernvarme måler ) samt vi bor kun 100 meter fra den store skorsten hvor antennerne sidder ,som modtager alle dataene og sender det videre til vores fjernvarmeselskab.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: jan.h
Skrevet den: 01-Juli-2016 kl. 09:13
Har selv haft samme problem med Smartwi 2, har både CA+ og CA moduler. Løsning på mit problem var af tage Boxer kortet og sætte i fjernsynet tændt på TV2 et par timer, derefter virker alt igen. Jeg har også trådløs aflæsning af fjernvarme, monteret i ca. 2012, så det var ikke det der var problemet hos mig.

Jan   



-------------
jan.h


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 09-Juli-2016 kl. 22:17
Det har jeg også prøvet uden held desværre. Vil har lige brugt vores smartwi på camping i 2 uger uden udfald overhovedet. Det er kun herhjemme det falder ud pga de skide fjern aflæsning måler vil har i hjemmet. Håber at smartwi få lavet en firmware hvor der er lidt større spring imellem frekvenserne som de har lovet de ville gøre for mig

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: torben9440
Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 15:38
Hvordan går det? Har du fundet en løsning? Mit virker heller ikke mange minutter ad gangen.
Mvh. Torben


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 18-November-2016 kl. 05:00
Nej desværre ,  tror ikke at Smartwi vil gøre så meget ved dette problem desværre , hvis det kun er få i Denmark som har meldt dette problem til dem ....

Så Jeg kan kun igen anbefale folk med problemer med udfald , at gøre det samme som mig , få kontaket dem og gør dem opmærksom på problemet ....... jo flere som gør det jo bedre forhåbentligt :-)


Her er et Link til de 2 fjernaflæsnings måler fra Kamstrup, som er skyld i problemet hos mig..... 

http://products.kamstrup.com/ajax/downloadFile.php?uid=56ab26050c1cf&display=1" rel="nofollow - http://products.kamstrup.com/ajax/downloadFile.php?uid=56ab26050c1cf&display=1

Løsning er som sagt nu kun at tage klient kortet op/ud og putte det i/ind igen. Men det er ikke en holdbar løsning i længden...  Det må kunne fixes på en eller anden måde kom nu med en løsning Smartwi 





-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 18-November-2016 kl. 06:55
Skift til et andet produkt end smartwi

-------------
.....


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 18-November-2016 kl. 06:57
Nogle som kender et andet system, som man kan bruge til boxer TV ?

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 18-November-2016 kl. 19:09
Hvilken ? Nævn gerne nogle som ikke kører på frekvens 868 MHz


Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Skift til et andet produkt end smartwi


-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 19-November-2016 kl. 20:38
Jeg har før kommenteret her i tråden.

Jeg har smartwi 2

Det kører upåklageligt med boxer på flere tv.

Så enten er der noget galt med dit boxerkort eller din smartwi.


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 19-November-2016 kl. 21:44
Har du da også fjern aflæsnings måler i hjemme som mig ?



Jeg har både smartwi 1 og smartwi 2 begge fejer hele tiden . da de jo komikunier på den samme frekvens som vores fjernafløsnings måler til vand og varme i huset...nemlig på 868 MHz ...


Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg har før kommenteret her i tråden.

Jeg har smartwi 2

Det kører upåklageligt med boxer på flere tv.

Så enten er der noget galt med dit boxerkort eller din smartwi.


-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 19-November-2016 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Håber at smartwi få lavet en firmware hvor der er lidt større spring imellem frekvenserne som de har lovet de ville gøre for mig
Nok mere et spørgsmål om de skal lave noget der er mere fejltolerant ved forstyrrelse fra anden radio kommunikation, og genopretter master-klient kommunikation og forbindelse (error code check)

Mvh. JørgenT


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 20-November-2016 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Har du da også fjern aflæsnings måler i hjemme som mig ?



Jeg har både smartwi 1 og smartwi 2 begge fejer hele tiden . da de jo komikunier på den samme frekvens som vores fjernafløsnings måler til vand og varme i huset...nemlig på 868 MHz ...


Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg har før kommenteret her i tråden.

Jeg har smartwi 2

Det kører upåklageligt med boxer på flere tv.

Så enten er der noget galt med dit boxerkort eller din smartwi.


Nej. Jeg har ikke fjern aflæsning.

Det kan selvfølgelig være forklaringen.


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 24-November-2016 kl. 21:52
Ja det er desværre forklaringen . for før vi fik det, har der aldrig været udfald og det virkede bare altid....

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Kasper-v-k
Skrevet den: 26-November-2016 kl. 01:07
Der mange enheder der bruger 868mhz fx trådløse vejr stationer og port styreinger selv din central lås i bilen men det fordi 863-870 MHz en licens fri frekvens som virksomheder må bruge uden at skal betale licens for det.


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 26-November-2016 kl. 08:41
Ja er godt klar over det er en fri licens. Men problemet er bare at de fjern aflæsning måler .sender data hver 6 sek. Og det er så derfor at der går ged i den når smartwi også skal modtage sin data engang i mellem..

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 25-Januar-2017 kl. 17:28
Nogle andre som også har problemer med dette ?

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 03:18
Jeg har før brugt sølvpapir til afskærmning.

Prøv at pakke fjernaflæseren ind i sølvpapir på den side der vender mod smartwi.

Det er da et forsøg værd.



Skrevet af: SmasherDK
Skrevet den: 16-Marts-2017 kl. 12:00
Er der nogen der har testet Smartwii 3?

Om den kører bedre, eller stadig samme problemer med frekvensen :)


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 16-Marts-2017 kl. 17:55
Har den selv virker lige som Lite versionen samme indmad ... og har desvære stadigvæk problemer med Smart wi 3

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 19-Marts-2017 kl. 21:02
hvad med jer andre som burger SmartWi har I ingen problemer overhovdet ?

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 31-August-2017 kl. 04:07
Slet ikke nogle, med de samme problemer ?

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: csell
Skrevet den: 31-August-2017 kl. 08:21
Hej.

Har du ovevejet at købe ekstra Boxer kort i stedet for. De koster 399 kr pr stk ifølge dette link:

http://www.boxertv.dk/tv/saadan-fungerer-boxer/?gclid=EAIaIQobChMI2NTryemA1gIVFTobCh3brAUlEAAYASAAEgJJX_D_BwE" rel="nofollow - https://www.boxertv.dk/tv/saadan-fungerer-boxer/?gclid=EAIaIQobChMI2NTryemA1gIVFTobCh3brAUlEAAYASAAEgJJX_D_BwE

Hilsen Carsten.


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 31-August-2017 kl. 11:38
Har i alt 4 kort. Så det bliver sku lidt svært. Men tak for et kvik svar... Det er tænkt på det hele herfra tak.

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 15-April-2018 kl. 21:43
Jeg ved godt at denne tråd er gammel.

Mit smartwi 2 begyndte at blive ustabil. Sort skærm og advarsler på skærmen. Prøvede at tage strømmen og lagde mærke til at dioden i strømforsyningen blinkede svagt.

Skiftede til en ny USB lader. Og trylle trylle...... ingen problemer.



Skrevet af: Tealc
Skrevet den: 24-Februar-2019 kl. 02:24
Hmm, jeg har erhvervet mig SmartWi 3
Jeg havde ligeledes problemer med udfald og sort skærm, som nævnt her i denne tråd. 
Ved ikke om folk stadig følger med, men her er min oplevelse.

Jeg har testet de seneste dage og brugt SmartWi Toolbox til at holde øje med antal fejl og har ændret sende frekvensen til kanal 5.
Dog lod det ikke til at skiftet til kanal 5 hjalp. 

Men jeg opdagede under mine test at et af de CA moduler jeg har, virker til at skabe problemer for systemet. Det drejer sig om et SMiT V1.3 med en ridder på forsiden. (et med flere funktioner) 
Efter jeg har kørt med 2 stk. MTV3 - 14XX moduler, så har det virket klippe stabilt.
Om det så drejer sig om at SMiT modulet er skyld i udfald eller om det i bund og grund handler om at man skal køre med ens moduler for alle klient kort, det ved jeg ikke.
Men jeg kan sige at det så ud til at Toolbox havde en helt masse CD ERR når jeg brugte SMiT modulet. 


Skrevet af: Tealc
Skrevet den: 24-Februar-2019 kl. 17:18
Jeg var for hurtig, det er åbenbart som alle siger at det virker i lange perioder og pludselig 3-4 udfald over kort tid.
Har dog bemærket at det er ekstra følsomt når jeg ser de store fodboldkampe, så kan man mistænke at der er ekstra kompleksitet eller løbende opdateringer til kortet? 

Jeg tror ikke på at det er fjernaflæsere, da det ikke sker sporadisk nok og det faktum at jeg under store fodboldkampe har mange udfald. 

Vil dog stadig holde på at SMiT CAM stadig er meget mere ustabilt i systemet, da man næsten selv kan fremprovokere fejl med det og at der er mange CD ERR i Toolbox


Skrevet af: Allanbp
Skrevet den: 10-Januar-2021 kl. 18:58
er det stadig lige ustabilt med smart wi 3?
Går og påtænker at få boxer. Men jeg har 6 tv som skal have kort, og det betyder 2 abonnementer hos boxer.


Skrevet af: Tealc
Skrevet den: 10-Januar-2021 kl. 19:39
Jeg fik pengene retur for smartwi 3, de var venlige med support og endte med penge retur.
Umiddlebart var det min Sony OLED tv som havde de fleste udfald, andre tv fungerede noget bedre.
Fandt dog et brugt smartwi 2 som har virket meget bedre, men i går aftes var der lige et længere udfald på sony oled tv'et igen med kortet, så startede min dvb-t receiver op og kortet deri virkede uden problemer.

Så det er nok meget forskelligt om man oplever problemer eller ej.


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 10-Januar-2021 kl. 22:56
Havde også SmartWii, men det fungerede aldrig helt som det skulle
Løsningen nu er DVBViewer MediaServer.  Et DigitalDevices Reciever 4 stk. tuner kort med et CAM modul i en server. Så kan jeg se på et nærmest ubegrænset antal klienter.
Ved ikke om det vil virke med Boxer, Har Canal Digital




-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 29-Juli-2023 kl. 07:55
stadigvæk ikke nogle som har fået den op og kører unden udfald ?  I så fald hvad har i gjort for at få det til at virke

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C



Skrevet af: Swingking
Skrevet den: 18-September-2023 kl. 21:18
?

-------------
Sony Bravia KD-65X8505C




Print side | Luk vindue