Print side | Luk vindue

Chromecast 2 dårlig

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=146312
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 00:33


Emne: Chromecast 2 dårlig
Skrevet af: Steen F.
Emne: Chromecast 2 dårlig
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 02:16
Jeg har købt en Chromecast 2, da mit tv (se model i min titellinie) ikke har mulighed for Netflix og Blockbuster apps mv.
Men efter af have set et par nyere streaming-film på Blockbuster, er jeg meget skuffet over kvaliteten.
Alle roser ellers Chromecast 2 synes jeg, men jeg synes det er en forfærdelig oplevelse at se på.
Farverne er blege, billedet hakker når der panoreres i filmen. Min Bluray og DVD-afspiller klarer det 1000 gange bedre. Jeg er skuffet og overrasket over den dårlige kvalitet.
Såvidt jeg kan se, kan man ikke indstille ret meget i Chromecast. Så jeg går ikke ud fra at jeg har gjort noget forkert. Er det forventeligt at Chromecast leverer denne kvalitet som jeg oplever, eller er der noget galt? Jeg vil påstå at mine gamle SuperVHS optageler var bedre end det jeg oplever nu med Chromecast 2.
PS: Jeg starter Blockbuster appen fra min smartphone og vælger Chromecast ikonet og få billedet frem på mit tv.


-------------
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal



Svar:
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 04:27
Din hakken kan skyldes 50/60Hz problematikken. Det kan også være Blockbuster måske streamer i 24 fps, som så ikke virker på mange afspillere.

Jeg har ikke nogen problemer med mine Chromecast og Netflix, HBO, Viaplay eller DR. . .


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: chr1213
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 08:10
Hvis Internettet ikke er det bedste  har man mulighed for at kable Chromecasten 
https://store.google.com/product/ethernet_adapter_for_chromecast


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 08:45
hvilket device castes der fra.
 
der er "visse" streaming services, som automatisk degrader kvaliteten til f.eks. Mobil telefoner, for de ved folk ikke rigtigt får noget ud af det "lavt" bitrate HD materiale der kører.
 
Jeg har en Chromecast i mit X85C og en løs 2´er liggende i et af tv´ene, og jeg er positiv over dem, har set en del på 2´eren, og kører fint i forhold til Appletv, issuet er dog at Chromecast device skal have lidt mere APP support, hvor det GAMLE airplay er ligeglad.
 
I f.eks. plex på mit X85C, så synes jeg ikke der er stor forskel på NATIVE at køre filerne på tv´et og caste dem igennem den indbyggede chromecast (native = i tv app uden transcoding).
 
og Viaplay fungerede også fremragende. for 280kr der må jeg indrømme jeg har haft positive oplevelser, men som sagt eneste services jeg har testet er Plex og Viaplay


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: claus64
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 09:35
Jeg bruger kun Chromecast til at smide et par YouTube videoer op til fælles visning hvis der er gæster, eller jeg skal se nogle tutorials. Synes slet ikke kvali er god nok til at se en film

Claus


Skrevet af: SSvenSSon
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af chr1213 chr1213 skrev:

Hvis Internettet ikke er det bedste  har man mulighed for at kable Chromecasten 
https://store.google.com/product/ethernet_adapter_for_chromecast
Virker den med Chromecast2 - er der nogle som kan bekræfte dette?


Skrevet af: dumb
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

hvilket device castes der fra.
 
der er "visse" streaming services, som automatisk degrader kvaliteten til f.eks. Mobil telefoner, for de ved folk ikke rigtigt får noget ud af det "lavt" bitrate HD materiale der kører.

Så længe der er tale om "ægte" casting eller airplay er det fuldstændig ligegyldigt hvor der "castes" fra, da det eneste dit device (mobil, tablet...) gør, er at den fortæller din chromecast hvor den skal hente indhold, dvs. direkte hos fx. Blockbuster, Netflix, HBO. Der streames IKKE via f.eks. telefon.


/Thomas


-------------
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030


Skrevet af: technology
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 10:39
Kabling virker fint på chromecast 2.
Du skal huske og gå ind i cromecast appen of sætte den til 50hz hvis du vil bruge den til danske straeming tjenester.
Så skulle 50/60hz problemet være løst


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124089&title=technologys-stuebio - Min stuebio


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 11:02

Den virker også fint på Wi-Fi, alt står i god kvalitet i hvertfald alt som er i HD, heller ikke problemer med egne Billeder og Video.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 13:51
Så længe der er tale om "ægte" casting eller airplay er det fuldstændig ligegyldigt hvor der "castes" fra, da det eneste dit device (mobil, tablet...) gør, er at den fortæller din chromecast hvor den skal hente indhold, dvs. direkte hos fx. Blockbuster, Netflix, HBO. Der streames IKKE via f.eks. telefon.

Det er jeg ikke sikker på at du har ret i.. Jeg har også hørt at det har noget at gøre med diverse device..

http://www.digitaltrends.com/home-theater/why-android-and-other-devices-cant-stream-hd-netflix/


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Så længe der er tale om "ægte" casting eller airplay er det fuldstændig ligegyldigt hvor der "castes" fra, da det eneste dit device (mobil, tablet...) gør, er at den fortæller din chromecast hvor den skal hente indhold, dvs. direkte hos fx. Blockbuster, Netflix, HBO. Der streames IKKE via f.eks. telefon.

Det er jeg ikke sikker på at du har ret i.. Jeg har også hørt at det har noget at gøre med diverse device..

http://www.digitaltrends.com/home-theater/why-android-and-other-devices-cant-stream-hd-netflix/

Altså, det står de forskellige udbydere frit for hvilke kvalitet de vil levere til Chromecast. Den kan meget vel være højere eller lavere end hvis du ser det gennem en app på dit TV eller på pc/telefon/tablet. Netflix tilbyder f.eks. 1080p på Chromecast:
https://help.netflix.com/da/node/23924

Og... Chromecast er fuldstændig ligeglad hvilket device du starter streaming fra, du vil altid få samme resultat om du starter fra pc, tablet eller telefon.


Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 14:39
Jeg synes også kvaliteten af Blockbuster på Chromecast er for dårlig, men det fungerer fint på DR, HBO og Netflix. 

Hvad der er årsagen skal jeg ikke kunne sige, men når andre spillere kan levere varen via Chromecast'en burde det også være muligt for Blockbuster. 


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 18:26
Det er BlockBuster som er synderen. Ikke Google Chromecast.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-April-2016 kl. 18:30

Ja CC, nu Google Cast, henter den bedste kvalitet som er mulig.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Steen F.
Skrevet den: 22-April-2016 kl. 01:21
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Det er BlockBuster som er synderen. Ikke Google Chromecast.
 
Okay, tak. Men hvor kan man ellers streame nye film med DK tekster fra, ud over Blockbuster?
Lidt uheldigt at jeg købte netop Chromecasten fordi jeg ville kunne se en "lejefilm" fra Blockbuster engang imellem.
 


-------------
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal


Skrevet af: mrjocs
Skrevet den: 22-April-2016 kl. 02:07
Netflix er stadig et af de bedste kvalitetsmæssigt at streame film. men der kan kan du ikke leje dine film. 

Så er der viaplay hvor man også kan leje film, men der er bitraten dårligere og kun stereo. 

Så er der google film hvor du kan købe/leje film. det har jeg inden erfaringer med. 



  




-------------
mvh


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 22-April-2016 kl. 03:10
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Okay, tak. Men hvor kan man ellers streame nye film med DK tekster fra, ud over Blockbuster?
Lidt uheldigt at jeg købte netop Chromecasten fordi jeg ville kunne se en "lejefilm" fra Blockbuster engang imellem.
 
Lejefilm skal du se fra Google Play Movies. Om priserne matcher Blockbuster, tør jeg dog ikke svare dig på.
Ellers er det en tjeneste som Netflix, der er vejen frem. Men de har selvfølgelig ikke de nyeste film.


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: dumb
Skrevet den: 22-April-2016 kl. 13:41
Hvis det er premiere film du gerne vil se, er iTunes vist den bedste leverandør, rent kvalitetsmæssigt. Men det kan du selvfølgelig ikke bruge med din chromecast. Googles egen kender jeg ikke rigtig, men de har vist langt fra dk subs på alle deres film. Min egen erfaring med Blockbuster er ikke specielt gode. Synes ofte der nedskaleres på kvaliteten og da de næsten aldrig sker på Netflix, må de næsten skyldes BB. Men du får under ingen omstændigheder blu-ray kvalitet med streaming. Jeg synes det er et fint supplement, men der er stadig et stykke vej til at kunne erstatte fysiske medier.

-------------
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 04-Maj-2016 kl. 18:43
hvis man caster fra en pc skal der så ske fra google chrome og til chrome casten eller virker det på alle browsere.




Skrevet af: PerW
Skrevet den: 04-Maj-2016 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Det er BlockBuster som er synderen. Ikke Google Chromecast.
 
Okay, tak. Men hvor kan man ellers streame nye film med DK tekster fra, ud over Blockbuster?
Lidt uheldigt at jeg købte netop Chromecasten fordi jeg ville kunne se en "lejefilm" fra Blockbuster engang imellem.
 
 
Itunes. Køb et AppleTV.
 
Jeg synes kvaiteten er hæderlig. Ikke på højde med BR, men bedre end Blockbuster.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 05-Maj-2016 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

<span style="line-height: 1.4;">Okay, tak. Men hvor kan man ellers streame nye film med DK tekster fra, ud over Blockbuster?</span>
Lidt uheldigt at jeg købte netop Chromecasten fordi jeg ville kunne se en "lejefilm" fra Blockbuster engang imellem.
 

Lejefilm skal du se fra Google Play Movies. Om priserne matcher Blockbuster, tør jeg dog ikke svare dig på.
Ellers er det en tjeneste som Netflix, der er vejen frem. Men de har selvfølgelig ikke de nyeste film.

Google Play fungerer fint og prisen er den samme som BB eller iTunes. Kvaliteten er hæderlig, men BluRay står naturligvis bedre. På et iDevice kan du dog ikke leje filmen og dermed ikke rigtig få gang i den fra hverken telefon eller tablet. Du kan kun se et arkiv over de film du allerede har betalt for på anden vis (altså i deres Google Film App til iOS). Det kører nok bedre hvis man har en Android telefon/tablet.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet



Print side | Luk vindue