Print side | Luk vindue

Mobil fra 4,7" til 5,5"?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Tablets og telefoner
Forumbeskrivelse: Smartphones, mobiltelefoner, tablet computere mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=146431
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 19:54


Emne: Mobil fra 4,7" til 5,5"?
Skrevet af: jake51
Emne: Mobil fra 4,7" til 5,5"?
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 09:37
Er der erfaringer med at gå til en større skærm, kan det betale sig?
4,7" er lidt småt til Netflix i toget


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 09:47
Som telefon blir den alt for stor! Køb istedet en iPad Mini eller iPad Air til at se film på. De er lette, har samme tykkelse som iP6S og fylder ikke meget i tasken.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 09:56
Hej.

Jeg ved ikke hvilket formater, du evt skulle ønske at kunne se ud over Netflix?
Men mange formater er nemmere på Android. Jeg ved så ikke om det skal være 7, 8 eller 10".

Hilsen Carsten.



Skrevet af: jake51
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 10:05
Jammen så er der jo to enheder, der skal oplades
Det hader jeg Ouch


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 10:15
Køb en strømskinne med afbryder og sæt begge/alle ladere permanent i den. Smid det hele i en lille skuffe, og sæt strømskinnen i stikkontakten. Nu er ladning blevet lige let om det er 1 eller 6 dimser der skal lades. Og rodet med ledninger og ladere er gemt væk. Jeg har dimserne til at ligge oven på møblet under ladningen.


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 10:18
Jeg har en iPhone 6plus, dvs. 5,5" skærm og det fungerer fint i hverdagen.
Aner ikke hvor god den er at se længevarende video på, da jeg aldrig gør det.


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: csell
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jammen så er der jo to enheder, der skal oplades
Det hader jeg Ouch



Hej.

Der håber jeg, at du kan finde en løsning på.

Jeg har f.eks læst om trådløs opladning?

Eller hvis du køber en tablet med 3/4G simkort, kunne du måske bruge den sammen med en gammeldags mobil der kun skal oplades en gang om ugen?

Jeg ved ikke hvilken mobil udbyder du bruger i dag?
Men hos f.eks. både Telmore og CallMe kan man tilkøbe en ekstra datasim kort for 29 kr om måneden. Så har man både et til mobilen og et til tabletten.

Hilsen Carsten.


Skrevet af: -Henrik-
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 10:31
Sidste år købte jeg en mobil med en 5" skærm, men senere har jeg prøvet min kærestes, som er 4,5" eller 4,7"

Set i bakspejlet skulle jeg have gået efter den størrelse i stedet, for den er meget mere behagelig at have i hånden, synes jeg.

5" bliver for stort og tungt for mig.

Prøvede en 5,5" også, før jeg valgte den på 5", og 5,5" er virkelig en ordentlig klods Smile


Skrevet af: dumb
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 10:42
Hej,
jeg har også en iPhone 6+ (har haft den i næsten 2 år) og den er jeg rigtig glad for. Det tager lige lidt tid at vænne sig til størrelsen, men når jeg nu står med en iPhone 5s i hånden, synes jeg godt nok den er utrolig lille og ikke særlig god at bruge til mail/surf o.lign.

Ulempen er selvfølgelig at man ikke lige putter den bukse lommen (jeg har den altid inderlommen i jakken) og den er heller ikke så nem at betjene med én hånd, men jeg tror aldrig jeg går tilbage til en mindre telefon. 

/Thomas


-------------
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 10:54
Gik fra en Z3 (ikke kompakt) til en Nexus 6P og har absolut ikke fortrudt.

Havde de samme overvejelser med at jeg sikkert ville blive træt af det. Men hvis du rent fysisk ikke har problemer med at betjene en stor telefon. Altså du ikke har små pigehænder så go for it.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 10:56
kører 5,5" ser ingen grund til mindre. Jeg nyder skærmstørrelsen. skulle dog lige vænne mig til en nogle apps at bruge to hænder. Går formentligt ikke ned i mindre igen


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 13:11
Fin størrelse på en telefon, det bliver du glad for. Den virker måske stor de første par dage, derefter vil du finde det utænkeligt at bruge mindre.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Som telefon blir den alt for stor! Køb istedet en iPad Mini eller iPad Air til at se film på. De er lette, har samme tykkelse som iP6S og fylder ikke meget i tasken.


Det vil sige man nu skal slæbe en taske med, istedet for blot en telefon? Det er da ikke nemmere.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 13:24
Har lige bestilt en Nexus 6P med 5,7" skærm

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 13:26
5" er ikke stort, jeg har en xperia z2 den er på 5.2" og den måtte gerne være lidt større.

men kommer man fra en 3" smartphone og op på 5.2 jo så virker det voldsom men det er kun i starten.

Det er også nemmere og ramme tasterne i sms/mail tastaturet med en stor skærm


Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 14:08
Jeg er enig i at 5,5" er en rigtig god størrelse.
Ville ikke selv gå efter mindre størrelser igen. Dvs. mellem 5,3 og 5,7" virker ret godt.
Den første dag føles den klart stor - Men kan nemt være i lommen da de efterhånden også er så tynde - Og det er bare så enormt meget mere praktisk med en ordentlig skærm.

Vi er dog alle forskellige - Men jeg var selv på "det er for stort" holdet for nogle år siden, ind til jeg opdagede at det faktisk fungerer ret godt :-)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Som telefon blir den alt for stor! Køb istedet en iPad Mini eller iPad Air til at se film på. De er lette, har samme tykkelse som iP6S og fylder ikke meget i tasken.



Det vil sige man nu skal slæbe en taske med, istedet for blot en telefon? Det er da ikke nemmere.

Nej da! Har altid en taske med


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 15:03
Det er ikke irriterende at skulle oplade sin mobil/tablet hvis man IKKE vælger iPhone/iPad :)
Altså noget med Qi (trådløs opladning) - når man først har haft det, så vender man aldrig tilbage til noget uden!


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 15:11
"trådløs" opladning er det ikke blot induktion hvor man ligger telefonen på en spec plade der er tilsluttet en net adapter ?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

"trådløs" opladning er det ikke blot induktion hvor man ligger telefonen på en spec plade der er tilsluttet en net adapter ?

Det må være samme princip som en Oral B tandbørste. Kedeligt at Apple endnu ikke har implementeret det i deres phones


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

"trådløs" opladning er det ikke blot induktion hvor man ligger telefonen på en spec plade der er tilsluttet en net adapter ?
Jo, Qi / trådløs opladning er induktion.
Irritationsmomentet forsvinder med at man skal sætte et kabel ind i sin mobil hver gang, plus at man ikke ender med en ødelagt port i sin smartphone!


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 16:40
Sony xperia tlf/tablet har som ekstra tilbehør et magnet kabel der sættes fast på siden til opladning


https://www.google.dk/search?q=sony+xperia+z2+ladekabel&biw=1366&bih=627&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwjt2fDZx7HMAhXkKMAKHQ66ANUQ_AUIBigB#imgrc=SlGp2c07BtMpYM%3A



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 17:17
Jeg synes mit 65" tv er lige i underkanten , - hvorimod jeg synes Iphone6 plus er for stor til " lomme-komfort" . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Irritationsmomentet forsvinder med at man skal sætte et kabel ind i sin mobil hver gang, plus at man ikke ender med en ødelagt port i sin smartphone!


Ødelagt port?
Nu har jeg ladet flittigt i snart 4 år på den samme smartphone. Der er ingen ødelagt port.

Til gengæld kan jeg købe et cover til min smartphone og få trådløs opladning på den måde.
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50313999/" rel="nofollow - http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50313999/

Tror at jeg overlever med stikket noget tid endnu.........


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Irritationsmomentet forsvinder med at man skal sætte et kabel ind i sin mobil hver gang, plus at man ikke ender med en ødelagt port i sin smartphone!


Ødelagt port?
Nu har jeg ladet flittigt i snart 4 år på den samme smartphone. Der er ingen ødelagt port.

Til gengæld kan jeg købe et cover til min smartphone og få trådløs opladning på den måde.
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50313999/" rel="nofollow - http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50313999/

Tror at jeg overlever med stikket noget tid endnu.........


Klaus
Jaja, det er tydeligt at du ikke har haft det, når du siger du sagtens kan undvære det.
I gamle dage sagde folk også det var noget pjat med et køleskab, er det heller ikke noget man bruger i dag?
Og det "cover" du linker gør din iPhone 74% større for at få Qi, selvfølgelig er det ikke det værd, køb en ordentlig mobil i stedet.

Det er meget fint at du har opladet din iPhone i 4 år uden at have ødelagt din port, men det ændrer ikke på at det er noget der sker for folk, at det så ikke lige er sket for dig er vel irrelevant.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Irritationsmomentet forsvinder med at man skal sætte et kabel ind i sin mobil hver gang, plus at man ikke ender med en ødelagt port i sin smartphone!


Ødelagt port?
Nu har jeg ladet flittigt i snart 4 år på den samme smartphone. Der er ingen ødelagt port.

Til gengæld kan jeg købe et cover til min smartphone og få trådløs opladning på den måde.
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50313999/" rel="nofollow - http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50313999/

Tror at jeg overlever med stikket noget tid endnu.........


Klaus
Jaja, det er tydeligt at du ikke har haft det, når du siger du sagtens kan undvære det.
I gamle dage sagde folk også det var noget pjat med et køleskab, er det heller ikke noget man bruger i dag?
Og det "cover" du linker gør din iPhone 74% større for at få Qi, selvfølgelig er det ikke det værd, køb en ordentlig mobil i stedet.

Det er meget fint at du har opladet din iPhone i 4 år uden at have ødelagt din port, men det ændrer ikke på at det er noget der sker for folk, at det så ikke lige er sket for dig er vel irrelevant.

At sammenligne trådløs opladning med det at have et køleskab er noget vås!

Har også haft min iPhone 4S i 4 år uden stikket er kaput. Det afhænger sikkert en del af at stikket holdes rent og ikke er fyldt med lommeuld


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Og det "cover" du linker gør din iPhone 74% større for at få Qi, selvfølgelig er det ikke det værd, køb en ordentlig mobil i stedet.


Hvilken?
De fleste er jo alligevel større end den mobil jeg har i dag...

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:


Det er meget fint at du har opladet din iPhone i 4 år uden at have ødelagt din port, men det ændrer ikke på at det er noget der sker for folk, at det så ikke lige er sket for dig er vel irrelevant.


Så vidt jeg ved er det oftest mobiler med USB ladestik der går i stykker - eller tager jeg fejl?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

At sammenligne trådløs opladning med det at have et køleskab er noget vås!
Hvorfor er det noget vås? Det her er præcis det samme, folk der siger at Qi er ligegyldigt, når de aldrig har haft det, præcis det samme som de sagde om køleskabe for mange år siden.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Og det "cover" du linker gør din iPhone 74% større for at få Qi, selvfølgelig er det ikke det værd, køb en ordentlig mobil i stedet.
Hvilken?
De fleste er jo alligevel større end den mobil jeg har i dag...
Du linkede da kun 1 cover :P
Jeg bruger aldrig selv cover, smartphones er alt for klodsede med et cover på ;)

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Det er meget fint at du har opladet din iPhone i 4 år uden at have ødelagt din port, men det ændrer ikke på at det er noget der sker for folk, at det så ikke lige er sket for dig er vel irrelevant.
Så vidt jeg ved er det oftest mobiler med USB ladestik der går i stykker - eller tager jeg fejl?
Det skal jeg ikke kunne sige, mit er heller aldrig gået i stykker heller, men det sker jo stadig, man hører tit om det, men ikke mere pindehuggeri, det er stadig ekstremt irriterende at skulle sætte stikket i hver gang, og det ved man først når man har haft noget andet.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 23:16
Flick, det sagde de også om 3D film. Og de er ved at dø

Smartphone uden cover og så ned i en beskidt lomme. Kan sgu godt forstå du får ødelagt stikket

Det er også irriterende at tænde for radioen hver dag. Men det vænner man sig også til


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 23:26
Jeg ved virkelig ikke hvorfor du sammenligner det med 3D, det giver absolut ingen mening.

Som sagt har jeg aldrig haft ødelagt mit stik, men man hører tit om folk der gør.

Det begynder at blive pinligt på dine vegne at du skal forsvare iPhones bare fordi de ikke har Qi, når du aldrig har haft det.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-April-2016 kl. 23:33
Det gør et køleskab da heller ikke.

du har dine meninger og jeg har mine.


Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 29-April-2016 kl. 21:30
Nu har jeg ikke verdens mindste hånd, dog heller ikke verdens største håndværker hånd, og jeg troede at en 5,5" mobil vil passe mig fint, derfor købte jeg en iPhone 6S Plus. De første par dage var telefonen ENORMT stor (kom fra en iPhone 5S) men efterhånden blev det mere "normalt". En ting jeg dog hurtigt fandt ud af, var hvor ofte jeg betjener min telefon med én hånd, hvilket hurtigt blev et kæmpe irritationsmoment for mig. Jeg tabte telefonen rigtig mange gange, ved at den tippede ud af min hånd og var generelt bare uhandy. Det var til sidst så irriterende, at jeg gik ned til en iPhone 6S med 4,7" og det er lige tilpas. Overvejer dog i skrivende stund at skifte til den nye SE model, da den størrelse passer mig endnu bedre.

Der skal dog ikke herske nogen tvivl om, at iPhone 6S Plus var skønt at arbejde med når jeg kunne betjene telefonen med begge hænder eller den kunne ligge på bordet, men som skrevet for oven, fandt jeg ud af, at jeg bare bruger min telefon meget med én hånd. Desuden var den også ret irriterende at have i lommen i tætsiddende chinos eller jakkesætsbukser på arbejdet.

Dette var min erfaring med en 5,5" mobil


-------------
          



Print side | Luk vindue