Print side | Luk vindue

Panasonic TX-43CX750E 3D Problem.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=146592
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 12:40


Emne: Panasonic TX-43CX750E 3D Problem.
Skrevet af: kimila
Emne: Panasonic TX-43CX750E 3D Problem.
Skrevet den: 12-Maj-2016 kl. 13:28
Undskyld dette lange indlæg men jeg håber i vil læse det igennem for jeg ved ikke hvad jeg kan gøre for at få repararet mit tv.

Det drejer sig om et 43" Panasonic tv, Model TX-43CX750E tv. Serienr. NG-5610082.

Dette tv blev købt d.20-01-2016 i Buddinge Radio & Tv.

Det har fungeret fint indtil 20-04-2016 hvor 3D gengivelsen holdt op med at virke.

Meldte fejlen til Buddinge Radio & Tv, hvor der så blev sagt at denne fejl havde de ikke set før.

En fra Buddinge Radio & Tv spurte om han måtte komme hjem til mig for at se fejlen.

Det var iorden med mig, han kom så et par dage efter.

Han testede så tv'et med originale passive briller fra Panasonic som var forhandlerens
egne passive 3D briller.

Han kom så til den afgørelse at 3D funktion ikke virker.

Der blev skrevet en reparationssag for Panasonic TX-43CX750E.

Fejl meddelse er.

3D funktion virker ikke.

3D afspilning fra 3D Blu ray og 2D til 3D via Tv'et egen funktion laver billede diffust
og ser ud som et 3D billied uden briller men samme diffuse billede når 3D briller bruges,
altså ingen 3D virkning.

Tv'et blev hentet af en chauffør d.25-04-2016.
Det blev kørt til Service Center Gruppen.

En uge efter fik jeg besked fra Service Center Gruppen ang. mit tv.

Beskeden er som følger.

Service udført 02­05­2016

Garantireparation af Panasonic TX­43CX750E

Serie nr: NG­5610082
Produktet returneres med NTS
Ingen fejl konstateret, tv er sw opdateret og initialiseret.

Det undre mig men her kan jeg ikke gøre ret meget.
Går ind på www.servicebroker.dk for at ordne en returnering af mit tv.

Modtager tv'et nogle dage efter og tilslutter det for at teste det.

Fejlen er stadig den samme som da jeg afleveret tv'et til reparation.

Kontakter Buddinge Radio & Tv og fortæller at fejlen stadig er der.

Buddinge Radio & Tv har også modtaget den samme besked fra Service Center Gruppen.

Buddinge Radio & Tv vil gerne have tv'et ned i butikken for at teste det.

Jeg køre ned med det fredag 6 maj og de vil teste det mandag 9 maj.

Jeg bliver ringet op mandag d. 9 maj og får at vide at tv'et fungerer fint.

Jeg kører der ned lidt senere på dagen og står og kikker på det sammen med de 2 fra butikken.

Der er sat en bluray test disk på afspilleren.

Prøver de passive briller, fejlen er der stadig på dette tv.

Jeg beder dem om at tilslutte et tv de har på væggen som er samme type og model som mit tv,
et Panasonic TX-43CX750E.

Tager brillerne på og sådan skal det se ud, ingen fejl, står perfekt.

Der var tydelig forskel på de 2 tv'er i 3D gengivelsen.

Der bliver så skiftet lidt frem og tilbage mellem de 2 tv'er og det er tydeligt at mit tv
stadig har fejlen, tv'et i butikken fungerer fint.

De står så og siger at der ingen forskel er i billedet i de 2 tv'er.

Der bliver så talt lidt frem og tilbage, men de påstår at der ingen fejl er og at mine øjne må være dårlige.

Den ene ejer af butikken siger også at han har mange års erfaring på tv og radio.

Nu kræver det ikke at være expert eller specialist for at se om et tv kan vise 3D. 

Så taler de ned til en som om man er en idiot og ikke har forstand på noget.

De er simpelhen ikke til at tale med, de holder fast på at tv'et intet fejler selvom
der er stor forskel i 3D gengivelsen i de 2 tv'er.

Jeg har selv købt meget hos dem og skaffet dem kunder så jeg forstår ikke hvordan
de kan behandle en kunde på den måde.

Det undre mig så at, den person fra Buddinge Radio & Tv som var hjemme hos mig og konstateret fejlen
hvordan kan han så sige at tv'et intet fejler når der intet er fejlrettet på tv'et.

Når der intet er fejlrettet på tv'et burde fejlen stadig være der,som den også er.



-------------
mvh

kimila



Svar:
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 12-Maj-2016 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Undskyld dette lange indlæg men jeg håber i vil læse det igennem for jeg ved ikke hvad jeg kan gøre for at få repararet mit tv.

Få en 'second' opinion.. eller tredje (3) bliver det vel så..

Det er en lidt weird og svær sag, hvor du er oppe imod to anerkendte instanser, der siger det samme. (dog er den ene ikke speciel uvildig, forhandleren).

Ud fra beskrivelsen, så forstår jeg det slet ikke.. Enten virker 3D eller så virker det ikke. Og der burde ikke være tvivl. Ergo hvis du/I har set TVét i funktion ved siden af et andet tilsvarende, så bør i alle tre være enige om resultatet. 




-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-Maj-2016 kl. 16:47
Nu må jeg ærligt erkende, at jeg dels ikke kender TV´et, og heller ved om det er et VA eller et IPS panel.

Man da jeg læste dit indlæg funderede jeg om hvorvidt I bruger de rigtige briller (passive -  aktive briller) Er dit TV et IPS panel bruger man typisk passive briller, og til VA paneler typisk aktive briller.

Under alle omstændigheder ønsker jeg dig pøj - pøj med sagenSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 12-Maj-2016 kl. 23:52
Det er passive briller.



-------------
mvh

kimila


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 13-Maj-2016 kl. 00:07
Som jeg har skrevet blev mit tv sat op imod et tv magen til mit altså et Panasonic TX-43CX750E nede i butikken hvor der var tydelig forskel i gengivelsen af 3D.

Butikkens tv viste det som det skulle se ud, hvor mit tv ikke kunne.

Problemet er de to i butikken som simpelhen ikke kunne se forskellen på de to tv'er.

Jeg forstår ikke hvordan de kan stå og sige at mit tv ikke fejler noget nå jeg kan se en tydelig forskel på de to tv'er.

De stå og lyver mig lige op i hoved og siger der er mine øjne der er noget galt med.

Chefen siger også at han er expert inden for tv da han har arbejdet med det i mange år.

Man behøver ikke være expert for at se at mit tv ikke kan vise 3D korekt.

Tv'er er jo også kommet tilbage fra reparation uden der er lavet noget ved det, så må fejlen da være der endnu.

Men nej, tv'er har nok udført en fejlretning på sig selv under transporten.



-------------
mvh

kimila


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 13-Maj-2016 kl. 00:10
En "second opinion.. eller tredje" hvem kunne det så være.

Den bliver  sendt til forbruger styrelsen.



-------------
mvh

kimila


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 13-Maj-2016 kl. 00:37
Nu bor du jo desværre i Herlev, ellers skulle jeg gerne have kigget forbi, og set på dit billede. Må en i nærheden, som ved lidt om TV - evt. har brancheerfaring - vil kigge forbi dig.

M.v.h.


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 13-Maj-2016 kl. 02:51
Du skal være velkommen Smile




-------------
mvh

kimila


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 14-Maj-2016 kl. 03:44
Buddinge radio og tv har givet denne forklaring på trustpilot.


Besvarelse fra Buddinge Radio & Tv

Tv'et er blevet software opdateret, 4 tekniker har godkendt Tv'et, vi har testet det efterfølgende her i butikken og kan ikke se at Tv'et har fejl, så derfor kan vi ikke sende det til garanti reparation igen, men som vi også tilbød dig, at du selv var velkommen til selv at oprette en sag hos http://www.servicebroker.dk/

De vil simpelhen ikke erkende at tv'et ikke virker på 3D siden.

Normalt tv er der ingen problemer.



-------------
mvh

kimila


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 20-Maj-2016 kl. 16:48
Jeg har talt med en fra panasonic service center som foreslog at jeg skulle tage kontakt til et andet Panasonic center her på sjælland og fremlægge problemet.

Det har jeg så gjord og vi aftalte at jeg kan kommer forbi med tv'et Torsdag 19-05-2016 kl.10:30.

Jeg ankom så med tv'et som så blev sat op i butikken.

Nu var denne person som jeg aftalte det med (Jimmy) ikke til stede da jeg kom men vil kommer senere på dagen.

En anden fra butikken undersøgte så tv'et.

Han kunne godt se at det ikke viste 3D billedet som det skulle.

Han ville så lige prøve med en af deres egne bluray afspiller men resultatet er det samme.

Han prøvede så at nulstille tv'et og bagefter se eller ændre på de forskellige indstillinger men
det hjalp ikke.

Hvis man sad lige foran skærmen er 3D billedet dobbelt, både med briller og uden briller, stadig ingen 3D virkning.

Det er ligesom den højre halvdel ikke kan finde ud af at give den 3D virkning.

Han kom til det resultat at der er fejl på 3D siden.

Han satte sig ind og skrev denne fejl seddel.

Jeg citerer.

"Hermed har vi modtaget Kim Michael Larsens tv til undersøgelse og reparation, Model: Tx-43cx750E med SN: NG-5610082, med fejl på 3d effekt siden, vi får undersøgt tv'et og sendt det til reparation hos Panasonic.

Emil Andersen fra Sommer-as (Panasonic Center Rødovre) har også set fejlen og konstateret tv'er er defekt".

Jeg takkede for deres venlighed og kørte hjem.

Havde været hjemme i 2 til 3 timer så ringede min mobil.

Det var dem fra butikken i rødovre.

Nu har deres chef Jimmy set på tv'et og har konstaterer at dette tv ikke fejler noget.

Han siger noget i denne stil.

"Det kan godt være at noget ser dobbelt ud i højre side men det må være optagelsen i filmen og den teknologi der bliver brugt i passiv 3D."

Det kan da godt været det er 2 forskellige teknologier der bliver brugt men 3D effekten skal da være den samme.

Der blev også sagt at ham som undersøgt tv'et ikke har med tv'er at gøre i butikken.

Man skal stadig ikke være ekspert eller have en doktor grad for at kunne se om 3D virker.

Det underlige ved det hele er at ham som skrev fejlrapporten nu har vendt 180 grader og siger nu at tv'et er ok, det må det være når min chef siger det.

Ham der så har vendt 180 grader tager tv'et med da han ikke bor så langt fra mig.

Han ankommer så med mit tv og vi taler lidt om dette der er sket.

De kan ikke sende det til reparation det skal går igennem der hvor jeg har købt det, siger han.

Men hvorfor man lige pludselig ændre sin mening hvorstår jeg ikke det fjerneste af.

Nu er man tilbage hvor det startede.


-------------
mvh

kimila


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Maj-2016 kl. 16:53
Få nogen til at kigge på billedet. Der må være en eller flere privatpersoner du kan få til at kigge på det, og konstatere om det er dit syn den er gal med, eller du har ret.


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 20-Maj-2016 kl. 16:55
Har haft nogle til at se på det og de siger også at 3D effekten ikke er der.




-------------
mvh

kimila


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 20-Maj-2016 kl. 16:57
Som jeg har skrever før var 3D effekten perfekt på et tv magen til mit i butikken i søborg.



-------------
mvh

kimila


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Maj-2016 kl. 16:58
Jamen så er der kun at oprette en sag hos Forbrugerstyrelsen, når du er sikker i din sag.


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 20-Maj-2016 kl. 16:59
Det bliver det helt sikkert også .



-------------
mvh

kimila


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Maj-2016 kl. 17:02
Ja for det lyder som om forhandleren "trækker dig rundt i manegen", og svigter sit ansvar over for Købeloven


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Maj-2016 kl. 17:11
Nu har jeg så lige læst dit indlæg igen om en anden "uvildig panasonic forhandlers) kig på dit TV. Enten er du meget uheldig, eller også lugter det af at "de snakker sammen" med Buddinge TV. Prøv også at skrive til Panasonic Danmark, og forelæg dem hele sagsforløbet. De må om nogen være interesseret i at et Panasonic produkt virker efter hensigten.


Skrevet af: xalodogan
Skrevet den: 20-Maj-2016 kl. 17:45
Panasonic Danmark kan ikke så meget . De ville henvise til værkstedet eller forhandleren.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Maj-2016 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Panasonic Danmark kan ikke så meget . De ville henvise til værkstedet eller forhandleren.


Også hvis han skriver om problemet med at de først anerkender fejlen, og så trækker det tilbage igen? Og skriver at sagen bliver overgivet til Forbrugerstyrelsen hvis Panasonic Danmark ikke kommer op med en løsning?


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 22-Maj-2016 kl. 01:09
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg tror også at Panasonic center rødovre og buddinge har talt sammen.

Jeg har brug for et kæmpe godt råd.

Hjælp.



-------------
mvh

kimila


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 22-Maj-2016 kl. 01:39
Så nu har jeg skrevet til Panasonic Center Danmark igen.

Her er hvad jeg har skrevet.


Jeg har før skrevet til jer ang. dette tv som ikke viser 3D effekten korekt.

Da man ikke kan skrive sådan en lang forklaring her må i meget gerne kontakte mig på 23 74 54 88.

Der er skrevet en klage over Panasonic center, Buddinge radio og tv som er lagt op på trustpilot under "totaltv".


Jeg har talt med en fra panasonic service center som foreslog at jeg skulle tage kontakt til et andet Panasonic center her på sjælland og fremlægge problemet.

Det har jeg så gjord, Panasonic Center Rødovre og vi aftalte at jeg kan kommer forbi med tv'et Torsdag 19-05-2016 kl.10:30.

Jeg ankom så med tv'et som så blev sat op i butikken.

Nu var denne person som jeg aftalte det med (Jimmy) ikke til stede da jeg kom men vil kommer senere på dagen.

En anden fra butikken undersøgte så tv'et.

Han kunne godt se at det ikke viste 3D billedet som det skulle.

Han ville så lige prøve med en af deres egne bluray afspiller men resultatet er det samme.

Han prøvede så at nulstille tv'et og bagefter se eller ændre på de forskellige indstillinger men
det hjalp ikke.

Hvis man sad lige foran skærmen er 3D billedet dobbelt, både med briller og uden briller, stadig ingen 3D virkning.

Det er ligesom den højre halvdel ikke kan finde ud af at give den 3D virkning.

Han kom til det resultat at der er fejl på 3D siden.

Han satte sig ind og skrev denne fejl seddel.

Jeg citerer.

"Hermed har vi modtaget Kim Michael Larsens tv til undersøgelse og reparation, Model: Tx-43cx750E med SN: NG-5610082, med fejl på 3d effekt siden, vi får undersøgt tv'et og sendt det til reparation hos Panasonic.

Emil Andersen fra Sommer-as (Panasonic Center Rødovre) har også set fejlen og konstateret tv'er er defekt".

Jeg takkede for deres venlighed og kørte hjem.

Havde været hjemme i 2 til 3 timer så ringede min mobil.

Det var dem fra butikken i rødovre.

Nu har deres chef Jimmy set på tv'et og har konstaterer at dette tv ikke fejler noget.

Han siger noget i denne stil.

"Det kan godt være at noget ser dobbelt ud i højre side men det må være optagelsen i filmen og den teknologi der bliver brugt i passiv 3D."

Det kan da godt været det er 2 forskellige teknologier der bliver brugt men 3D effekten skal da være den samme.

Der blev også sagt at ham som undersøgt tv'et ikke har med tv'er at gøre i butikken.

Man skal stadig ikke være ekspert eller have en doktor grad for at kunne se om 3D virker.

Det underlige ved det hele er at ham som skrev fejlrapporten nu har vendt 180 grader og siger nu at tv'et er ok, det må det være når min chef siger det.

Ham der så har vendt 180 grader tager tv'et med da han ikke bor så langt fra mig.

Han ankommer så med mit tv og vi taler lidt om dette der er sket.

De kan ikke sende det til reparation det skal går igennem der hvor jeg har købt det, siger han.

Men hvorfor man lige pludselig ændre sin mening hvorstår jeg ikke det fjerneste af.

Hvis der ikke sker noget nu, er det forbrugerklagenævnet.


-------------
mvh

kimila


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 22-Maj-2016 kl. 06:13
Måske et 3D kyndig recordere medlem nær dig kan kikke på det og se hvad der går galt.

Ikke det hjælper dit tv.   Men er da nysgerrig på fejlen, er den mon periodisk ?


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 22-Maj-2016 kl. 09:29
sær og speget sag.
Du bliver nødt til at oprette sag ved forbrugersryrelsen, ellers bliver du trukket rund ved næsen indtil du giver op.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Maj-2016 kl. 09:45
Ja det er fint du agerer og beskriver problemstillingen for Panasonic Danmark. Så har de chancen for at undersøge sagen og få udlægningen fra de to Panasonic Centre. Jeg mener de må være interesseret i at finde hoved og hale i sagen. Man skulle gerne være bedre stillet ved at handle med en specialforretning frem for et EL-Supermarked.


Skrevet af: Svuppe
Skrevet den: 23-Maj-2016 kl. 09:41
Jeg har selv samme model, blot i 49 tommer.
Mine erfaringer er, at 3D på dette fjernsyn er meget følsomt for betragtningsvinklen vertikalt, altså øjenhøjden. Sidder jeg med mine øjne så de er over toppen af fjernsynet, så får jeg kraftig ghosting over det hele. Rykker jeg hovedet 10 cm ned, så er billedet perfekt. Jeg skal heller ikke ret meget længere ned før den så er gal igen.
Jeg har faktisk måtte ligge et par små klodser under fronten af foden på mit fjernsyn for at få 3D til at passe til min højde.
 
Hvis du har ghosting i den ene side af skærmen, men ikke den anden, så lyder det som om at polariseringsfilmen der er limet på panelet, er sat på en lille smule skævt. Du har desværre den værste kombination muligt. Et 4K panel i den mindste størrelse, altså meget små pixels. Det giver meget små tolerancer ved montering af polariseringsfilmen.
Prøv at se om problemet ændrer sig ved at bevæge dig op eller ned mens du ser 3D. Hvis du er heldig, er der et sweet-spot hvor alt er godt. Hvis ikke, så er det nok kun udskiftning af enten panel eller hele fjernsynet, der vil hjælpe.
 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Maj-2016 kl. 09:56
Svuppe# Rigtig god og brugbar oplysning, som trådstarter kan bruge i sin argumentation for at få byttet sit TV


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 24-August-2016 kl. 17:25
Hej alle.

Tilbage igen.

Nu kører sagen hos forbrugerstyrelse med en masse dialog mellem dem og forhandleren.

Forhandleren er ikke til at tale med, de påstår stadig at det ikke fejler noget.

Er nu mens jeg skriver her testet hos Service Center Gruppen i Pandrup, de påstår stadig at det ikke fejler noget og har givet mig en regning på et undersøgelse gebyr på 1200,- kr.

Der er tegnet udvidet service på dette tv 5 år.

Næste step er forbrugerklage nævnet, så det bliver så det.

Ved ikke hvornår jeg får tv'et tilbage, men er der en der har lyst til se på det, som ikke bor så langt fra Herlev.

På forhånd mange tak.



-------------
mvh

kimila


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 10-September-2016 kl. 20:04
Tv'et er kommet tilbage men stadig ikke iorden.

Har brokket mig over at jeg skal betale for en undersøgelse, så den er blevet anuleret.

Sagen er nu sendt vidre til Forbrugerklægenævnet.

Tv'et er pakket ned i kassen da Forbrugerklagenævnet helst ser man ikke bruger varen mens sagen kører.




-------------
mvh

kimila


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-September-2016 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Tv'et er kommet tilbage men stadig ikke iorden.

Har brokket mig over at jeg skal betale for en undersøgelse, så den er blevet anuleret.

Sagen er nu sendt vidre til Forbrugerklægenævnet.

Tv'et er pakket ned i kassen da Forbrugerklagenævnet helst ser man ikke bruger varen mens sagen kører.



Sikke noget bras. Pøj pøj med sagenSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 11-September-2016 kl. 02:08
Jo tak, så nu er det bare at vente.

Blev så nød til at køre et nyt tv da det andet jo er pakket ned.

Det blev så et Panasonic TX-50DX780E.

Personen der kom med det i torsdag kikkede lige på mit defekte panasonic og han kun tydeligt se at det ikke fungeret ved 3D.

Det nye er så Active 3D og det fungerer perfekt.



-------------
mvh

kimila


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-September-2016 kl. 10:03
Det der bare undre mig i sådan en sag er jo, at din forhandler sender en medarbejder ud, denne konstatere, at der ikke kan vises korrekt 3D - og alligevel acceptere forhandleren - som jeg har forstået det, et reparationsværksteds afgørelse.

I stedet mener jeg, at forhandleren burde bakke sin kunde op i forhold til værkstedet.

For pokker det er blevet svært at være kunde, når man kommer ud i situationer med f.eks. et defekt TV. Det er jo blevet den omvendte verden, og hvor der ingen hjælp er at hente.Ouch


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-September-2016 kl. 10:09
Det er den form for mgl service og konduite, der kaster fremtidige kunder i armene på elektronik supermarkederne - FØJ!


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 12-September-2016 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det der bare undre mig i sådan en sag er jo, at din forhandler sender en medarbejder ud, denne konstatere, at der ikke kan vises korrekt 3D - og alligevel acceptere forhandleren - som jeg har forstået det, et reparationsværksteds afgørelse.

I stedet mener jeg, at forhandleren burde bakke sin kunde op i forhold til værkstedet.

For pokker det er blevet svært at være kunde, når man kommer ud i situationer med f.eks. et defekt TV. Det er jo blevet den omvendte verden, og hvor der ingen hjælp er at hente.Ouch

Det var sønnen der kom hjem til mig og konstateret at 3D ikke vises korekt men da tv'et kom hjem fra servicecenteret hvor de konstateret at der ingen fejl er fundet, altså der er ikke skiftet noget i tv'et sagde de i butikken båre sønnen og faren at nu virkede det fint.





-------------
mvh

kimila


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-September-2016 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det der bare undre mig i sådan en sag er jo, at din forhandler sender en medarbejder ud, denne konstatere, at der ikke kan vises korrekt 3D - og alligevel acceptere forhandleren - som jeg har forstået det, et reparationsværksteds afgørelse.

I stedet mener jeg, at forhandleren burde bakke sin kunde op i forhold til værkstedet.

For pokker det er blevet svært at være kunde, når man kommer ud i situationer med f.eks. et defekt TV. Det er jo blevet den omvendte verden, og hvor der ingen hjælp er at hente.Ouch

Det var sønnen der kom hjem til mig og konstateret at 3D ikke vises korekt men da tv'et kom hjem fra servicecenteret hvor de konstateret at der ingen fejl er fundet, altså der er ikke skiftet noget i tv'et sagde de i butikken båre sønnen og faren at nu virkede det fint.




Jamen så er fejlen jo periodisk. For mig er specielt en autoriseret forhandlers fornemmeste opgave at bakke sin kunde op - oven i købet når forhandleren selv tidligere har konstateret fejlen. Der er i mine øjne bare ikke nogen undskyldning for at kaste ansvaret fra sig.

Ellers kan mange jo lige så godt handle i Elgiganten og Powers hvis service og kundebehandlingen er på samme niveau.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-September-2016 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det der bare undre mig i sådan en sag er jo, at din forhandler sender en medarbejder ud, denne konstatere, at der ikke kan vises korrekt 3D - og alligevel acceptere forhandleren - som jeg har forstået det, et reparationsværksteds afgørelse.

I stedet mener jeg, at forhandleren burde bakke sin kunde op i forhold til værkstedet.

For pokker det er blevet svært at være kunde, når man kommer ud i situationer med f.eks. et defekt TV. Det er jo blevet den omvendte verden, og hvor der ingen hjælp er at hente.Ouch



Det var sønnen der kom hjem til mig og konstateret at 3D ikke vises korekt men da tv'et kom hjem fra servicecenteret hvor de konstateret at der ingen fejl er fundet, altså der er ikke skiftet noget i tv'et sagde de i butikken båre sønnen og faren at nu virkede det fint.




Hvordan hænger det sammen med:

Citat: "Personen der kom med det i torsdag kikkede lige på mit defekte panasonic og han kun tydeligt se at det ikke fungeret ved 3D."


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 13-September-2016 kl. 15:18
Til Kampus.

Jeg har købt et nyt tv i et andet Panasonic center da jeg stadig bedst kan lide Panasonic.

Det er selvfølgelig ikke købt hos buddinge tv og radio.

Da de kom med det torsdag fra den nye butik hvor jeg har købt det, fik jeg manden til at kikke på det defekte tv og han kunne godt se at 3D ikke fungeret korekt.


-------------
mvh

kimila


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 13-September-2016 kl. 15:25
Ok så forstår jeg det bedre. Synes også Pana TV er blevet bedre siden mit første Pana 50PV600 i 2007


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 26-Maj-2017 kl. 00:16
Hej.

Så er jeg tilbage med nyheder.

For at gøre en lang historie kort så fortæller jeg hvad der er sket her for ca en måned siden.

Som sagt så endte den i forbrugerklage nævnet.

Ca for en måned siden ringede en sagkyndig til mig og vil gerne hjem på min bopæl sammen med chefen for Budding radio og tv (BRT) og undersøge mit Panasonic TX-43CX750E tv.

Vi aftalte en tid de kunne kommer på og jeg spurte en ven om han vil være til stede, det var ok for ham.

Dagen kom og de var der ved 10:15 tiden som aftalt.

Tv'et var stillet op på et lille bord i stuen og vi satte os i sofaen.

Den sagkyndige havde nogle forskellige film med i 3D som han så satte i afspilleren.

Der blev kikket både siddende og stående og hvis billedet var ok i den ene side var det noget skidt i den anden side, lige meget hvilken 3D film der var sat i afspilleren.

Lige pludselig vendte chefen fra Buddinge radio og tv 180 grader og sagde, nu kunne han da godt se at det ikke var som det skulle være.

Den sagkyndige skrev så en masse ned i sin vudering af sagen.

Ca. 14 dage efter ringede den sagkyndige og fortalte at de var trætte af sagen og ville betale mig beløbet tilbage for det jeg har givet for tv'et og det var 8999,- kr.

Da jeg også havde tegnet en 5 årig forsikring vil jeg da også have det tilbage og det var 1115,-kr.

Det vil sige 10114,- kr.

Den sagkyndige vil ringe tilbage men skulle lige tale med BRT og de blev så enige om at betale mig 10000,- kr tilbage.

Det godtog jeg og aftalte at jeg vil køre ned med tv'et til dem når jeg har fået mine penge.

Jeg har nu fået mine penge og sagen er hermed slut.



-------------
mvh

kimila


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Maj-2017 kl. 00:20
Tillykke med en god løsning, det glæder migSmileSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Maj-2017 kl. 09:59
Hvor er det godt at du holdt fast i din ret


Skrevet af: O'Riley
Skrevet den: 26-Maj-2017 kl. 10:53
Ja super godt du holdte fast i din ret, men hold da kæft man kan ikke sætte en pris på den tid og de kræfter du har lagt i sagen. Alt den kørsel, og flytning frem og tilbage, bare for at blive holdt for nar... Virker som om de bare ikke vil ombytte eller betale pengene tilbage. Det er da super ærgeligt den skal igennem forbrugerklagenævnter for noget der åbenlyst er en fejl. Virkelig ringe butik og kundeservice.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Maj-2017 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af O'Riley O'Riley skrev:

Ja super godt du holdte fast i din ret, men hold da kæft man kan ikke sætte en pris på den tid og de kræfter du har lagt i sagen. Alt den kørsel, og flytning frem og tilbage, bare for at blive holdt for nar... Virker som om de bare ikke vil ombytte eller betale pengene tilbage. Det er da super ærgeligt den skal igennem forbrugerklagenævnter for noget der åbenlyst er en fejl. Virkelig ringe butik og kundeservice.

Jeg har så aldrig oplevet dårlig kundeservice i den butik.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 26-Maj-2017 kl. 13:22
og du har en reklamation i den butik?

til OP: det er helt vildt at det skal tage så lang tid, og du bliver ikke engang kompenseret?



Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 26-Maj-2017 kl. 14:19
Selv om slutresultatet blev tilfredsstillende, er det jo sørgelig læsning.
Argumenterne for at handle i fysiske butikker i Danmark bliver unægtelig noget tyndslidte.
Og så fik vi endnu engang bekræftet, hvad der kommer ud af at benytte Service Center Gruppen i Pandrup. Det er servicecenteret, man efter min erfaring kun benytter én gang.


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 26-Maj-2017 kl. 16:30
Jo, det har været en hård omgang men sådan er det.

Da sagen var afgjort sagde chefen for BRT at de sad fast i Service Center Gruppens afgørelse af tv'et.

Skal det forstås på den måde, hvis Service Center Gruppen siger tv'er ok så må det være ok.

En kompensation oven i vil da have været rart, men det er nok for sent nu.

Syntes BRT slipper for billigt.

Tak for de pæne ord.




-------------
mvh

kimila


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 26-Maj-2017 kl. 16:31
Ved ikke hvordan man sletter et indlæg.

Der var to af den samme.


-------------
mvh

kimila


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 26-Maj-2017 kl. 16:40
Det skal lige siges at jeg nu har købt et nyt tv til min stue men IKKE hos BRT der handler jeg ikke mere.

Jeg har så investeret i et Panasonic TX-65EX780E, glæder mig til at de kommer med det.



-------------
mvh

kimila


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-Maj-2017 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Jo, det har været en hård omgang men sådan er det.

Da sagen var afgjort sagde chefen for BRT at de sad fast i Service Center Gruppens afgørelse af tv'et.

Skal det forstås på den måde, hvis Service Center Gruppen siger tv'er ok så må det være ok?


Åbenbart. Men det betyder ikke, at BRT ikke går til Panasonic Nordic nu, for at få dem til at æde nettoprisen.

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-Maj-2017 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Det skal lige siges at jeg nu har købt et nyt tv til min stue men IKKE hos BRT der handler jeg ikke mere.

Jeg har så investeret i et Panasonic TX-65EX780E, glæder mig til at de kommer med det.





Et rigtig fint TV. Det skal du nok blive glad for.

M.v.h.


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 26-Maj-2017 kl. 21:36
Man kan godt undgå at handle hos BRT, men kan man også undgå Service Center Gruppen i Pandrup, hvis der uheldigvis skulle opstå fejl på apparater fra Panasonic og en del andre fabrikater (jeg har ikke et præcist kendskab til hvilke)? Har Service Center Gruppen i Pandrup en slags monopol på garantireparationer? Det er ret så problematisk, hvis det er tilfældet og et yderst kraftigt argument for at handle over nettet i fx Tyskland. Jeg vil langt foretrække at sende et apparat til en garantireparation i Tyskland, end at apparatet skal sendes til Service Center Gruppen i Pandrup.



Print side | Luk vindue