Print side | Luk vindue

FRIT TV-VALG - Hvornår og hvordan

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=146885
Udskrevet den: 24-Maj-2024 kl. 00:38


Emne: FRIT TV-VALG - Hvornår og hvordan
Skrevet af: mich61
Emne: FRIT TV-VALG - Hvornår og hvordan
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 10:05
Så fik folketinget vedtaget den sidste del af FRIT TV-Valg

Hvornår kan du som bor til leje, i andelsbolig, eller i ejerlejlighed træde ud af fællesskabet og slippe for at betale til grund, mellem eller fuldpakker ?

Som det ser ud nu, så er 1.juli en teoretisk dato, idet de fleste foreninger allerede har bundet sig til at en bestemt udbyder som står for signal levering til ejendommen, ofte over et år og med den nye Yousee boks aftale, hvor beboeren kan leje den for 30,- i stedet for 99,- ofte 2 - 3 år

Så mange beboere kan se frem til at de ikke kan komme ud af f.eks. Yousee´s grundpakke før engang i 2017, 2018 eller 2019.

Det bliver også spændende hvad der sker med prisen for dem, der bliver tilbage. For den tilbudte rabat er jo regnet ud fra at hele foreningen aftager signal, og når denne forpligtelse bortfalder, så er det sandsynligt, at programleveringen stiger endnu mere, end den årlige prisstigning, som i forvejen har været pæn stor.

FRIT TV-VALG. 

Betyder det blot fritagelse for signalleverance i sin beboelse?

Betyder det fritagelse af f.eks. Yousee og individuelt skift til anden udbyder ? Næppe. 

Foreninger med sløjfeanlæg har en tidsfrist til en kostbar omlægning af deres TV netværk til 1. januar 2018, så her for beboerne en endnu større udgift i forbindelse med loven.

Skal du ud af den tvungne signallevering ? 

Og hvornår tror du, du kan ?

Skal du så blot streame, eller tror du, du selv kan vælge en anden signalleverandør i din ejendom ?


*************************************************************************

Den sidste del af loven kan iøvrigt læses her: http:// www.ft.dk/samling/20151/lovforslag/l138/html_efter_2behandling.htm" rel="nofollow -  http://www.ft.dk/samling/20151/lovforslag/l138/html_efter_2behandling.htm




Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 17:37
Der bliver frit valg af leverandør, forudsat at denne kan/vil levere i det pågældende område.
Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Der bliver frit valg af leverandør, forudsat at denne kan/vil levere i det pågældende område.
Flemming

Lad os forestille os, at vi har en ejendoms  karré  med fælles gårdhave med 5 etager med fælles gård, og ejendommem modtager Yousee signal i hele ejendommen.

Der går også et fiberkabel 50 meter længere nede ad vejen vejen med fiber som transporterer Waoo TV signal til naboejendommen.

Der går også et 3 fiber kabel til naboejendommen i den anden ende af foreningen, som transporterer et 3 lokalt netværk, som får signalet via paraboler / DVB-T antenner ved hovedstationen.

1. En beboer på 1. sal vil have opsagt Yousee signalet, og have Waoo i stedet for, som denene nabo ejendom benytter
2. Naboen vil sørme have signal fra det non profit netværk, som er i området og giver signal til den anden nabo ejendom
3. Beboeren på 2. sal vil beholde Yousee

Tjaa, det er hvad jeg kalder frit TV-Valg, men er bare ikke muligt. Så derfor synes jeg Frit Tv valg er en forkert formulering.

Hertil skal så siges, at Yousee anvender ren COAX, Waoo formentligt anvender ren PDS (IP - TV)  mens den 3 anvender Coax/PDS.

Dette er faktisk ikke et tænkt eksempel.


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Der bliver frit valg af leverandør, forudsat at denne kan/vil levere i det pågældende område.
Flemming

Lad os forestille os, at vi har en ejendoms  karré  med fælles gårdhave med 5 etager med fælles gård, og ejendommem modtager Yousee signal i hele ejendommen.

Der går også et fiberkabel 50 meter længere nede ad vejen vejen med fiber som transporterer Waoo TV signal til naboejendommen.

Der går også et 3 fiber kabel til naboejendommen i den anden ende af foreningen, som transporterer et 3 lokalt netværk, som får signalet via paraboler / DVB-T antenner ved hovedstationen.

1. En beboer på 1. sal vil have opsagt Yousee signalet, og have Waoo i stedet for, som denene nabo ejendom benytter
2. Naboen vil sørme have signal fra det non profit netværk, som er i området og giver signal til den anden nabo ejendom
3. Beboeren på 2. sal vil beholde Yousee

Tjaa, det er hvad jeg kalder frit TV-Valg, men er bare ikke muligt. Så derfor synes jeg Frit Tv valg er en forkert formulering.

Hertil skal så siges, at Yousee anvender ren COAX, Waoo formentligt anvender ren PDS (IP - TV)  mens den 3 anvender Coax/PDS.

Dette er faktisk ikke et tænkt eksempel.

Jo, den enkelte kan heller ikke sætte en parabol eller UHF antenne op på facaden. Jo han kan bruge en stue antenne eller streame, men det er også det hele


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Der bliver frit valg af leverandør, forudsat at denne kan/vil levere i det pågældende område.
Flemming

Ja, hvis han får overtalt alle de øvrige, at hele ejendommen skal overgå til en anden udbyder, men det har han jo kunnet lade sig gøre hele tiden, det er der ikke noget nyt i


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 18:35
Det er enkelt og ligetil

http://www.recordere.dk/2016/05/loven-frit-tv-valg-vedtaget/" rel="nofollow - http://www.recordere.dk/2016/05/loven-frit-tv-valg-vedtaget/


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er enkelt og ligetil

http://www.recordere.dk/2016/05/loven-frit-tv-valg-vedtaget/" rel="nofollow - http://www.recordere.dk/2016/05/loven-frit-tv-valg-vedtaget/

Godt med lidt ironi

Ja, jeg ved ikke hvad politikerne har forestillet sig


FRIT TV-VALG = Den enkelte beboer kan på et tidspunkt, måske om 1, 2 eller 3 år, afmelde sin fuldpakke


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 18:43
Noget helt andet er, at selskaberne nok ikke er særligt interesseret i at udvide deres dækning af kabelTV, for hvorfor skulle de det, når hele foreninger ikke kan bindes, men det er de enkelte beboere, der skal købe produktet ?

KabelTV kan kun blive dyrere i fremtiden, ud over hvad TV selskaberne også lader prisen stige, og den vil nok stige endnu mere, jo færre TV kiggere der er.

Som jeg ser det, er det en meget ond spiral


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Så fik folketinget vedtaget den sidste del af FRIT TV-Valg

Hvornår kan du som bor til leje, i andelsbolig, eller i ejerlejlighed træde ud af fællesskabet og slippe for at betale til grund, mellem eller fuldpakker ?

Som det ser ud nu, så er 1.juli en teoretisk dato, idet de fleste foreninger allerede har bundet sig til at en bestemt udbyder som står for signal levering til ejendommen, ofte over et år og med den nye Yousee boks aftale, hvor beboeren kan leje den for 30,- i stedet for 99,- ofte 2 - 3 år

Så mange beboere kan se frem til at de ikke kan komme ud af f.eks. Yousee´s grundpakke før engang i 2017, 2018 eller 2019.

Det bliver også spændende hvad der sker med prisen for dem, der bliver tilbage. For den tilbudte rabat er jo regnet ud fra at hele foreningen aftager signal, og når denne forpligtelse bortfalder, så er det sandsynligt, at programleveringen stiger endnu mere, end den årlige prisstigning, som i forvejen har været pæn stor.

FRIT TV-VALG. 

Betyder det blot fritagelse for signalleverance i sin beboelse?

Betyder det fritagelse af f.eks. Yousee og individuelt skift til anden udbyder ? Næppe. 

Foreninger med sløjfeanlæg har en tidsfrist til en kostbar omlægning af deres TV netværk til 1. januar 2018, så her for beboerne en endnu større udgift i forbindelse med loven.

Skal du ud af den tvungne signallevering ? 

Og hvornår tror du, du kan ?

Skal du så blot streame, eller tror du, du selv kan vælge en anden signalleverandør i din ejendom ?


*************************************************************************

Den sidste del af loven kan iøvrigt læses her: http:// www.ft.dk/samling/20151/lovforslag/l138/html_efter_2behandling.htm" rel="nofollow -  http://www.ft.dk/samling/20151/lovforslag/l138/html_efter_2behandling.htm

 
Jeg har dd. Bedt om at få opsagt mit yousee abonnement, som jeg ellers har været bundet til i mange år. Pt er det uklart om jeg får lov til det da kablerne i bygningen er lagt ind for yousees regning, mod at alle aftager. Det er et anlæg der tillader at man selv kan vælge pakke, uden dekoder og som heller ikke hindrer at enkelte slet ikke aftager, med mindre kontrakten bestemmer noget andet.
 
Jeg kan ikke forestille mig at der pt bliver mulighed for at få en anden leverandør til at levere gennem yousees kabler (uden at være sikker). Det er jeg heller ikke interesseret i. Jeg vil bare gerne ud af det tvungne kundeforhold til yousee. De penge jeg sparer ved det kan så gå til noget jeg gider bruge min tid på.


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Så fik folketinget vedtaget den sidste del af FRIT TV-Valg

Hvornår kan du som bor til leje, i andelsbolig, eller i ejerlejlighed træde ud af fællesskabet og slippe for at betale til grund, mellem eller fuldpakker ?

Som det ser ud nu, så er 1.juli en teoretisk dato, idet de fleste foreninger allerede har bundet sig til at en bestemt udbyder som står for signal levering til ejendommen, ofte over et år og med den nye Yousee boks aftale, hvor beboeren kan leje den for 30,- i stedet for 99,- ofte 2 - 3 år

Så mange beboere kan se frem til at de ikke kan komme ud af f.eks. Yousee´s grundpakke før engang i 2017, 2018 eller 2019.

Det bliver også spændende hvad der sker med prisen for dem, der bliver tilbage. For den tilbudte rabat er jo regnet ud fra at hele foreningen aftager signal, og når denne forpligtelse bortfalder, så er det sandsynligt, at programleveringen stiger endnu mere, end den årlige prisstigning, som i forvejen har været pæn stor.

FRIT TV-VALG. 

Betyder det blot fritagelse for signalleverance i sin beboelse?

Betyder det fritagelse af f.eks. Yousee og individuelt skift til anden udbyder ? Næppe. 

Foreninger med sløjfeanlæg har en tidsfrist til en kostbar omlægning af deres TV netværk til 1. januar 2018, så her for beboerne en endnu større udgift i forbindelse med loven.

Skal du ud af den tvungne signallevering ? 

Og hvornår tror du, du kan ?

Skal du så blot streame, eller tror du, du selv kan vælge en anden signalleverandør i din ejendom ?


*************************************************************************

Den sidste del af loven kan iøvrigt læses her: http:// www.ft.dk/samling/20151/lovforslag/l138/html_efter_2behandling.htm" rel="nofollow -  http://www.ft.dk/samling/20151/lovforslag/l138/html_efter_2behandling.htm

 
Jeg har dd. Bedt om at få opsagt mit yousee abonnement, som jeg ellers har været bundet til i mange år. Pt er det uklart om jeg får lov til det da kablerne i bygningen er lagt ind for yousees regning, mod at alle aftager. Det er et anlæg der tillader at man selv kan vælge pakke, uden dekoder og som heller ikke hindrer at enkelte slet ikke aftager, med mindre kontrakten bestemmer noget andet.

Holder du os underrettet ?


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 19:29
Ja det kan jeg godt, men der går nok lidt inden jeg får besked. Den korrespondance jeg har haft med administrator og bestyrelse tyder ikke på at noget kommer til at ske af sig selv. Min forventning er at de vil nægte mig opsigelse med henvisning til kontrakten. Hvor længe den så løber må jeg så kigge på til den tid.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 19:54
Løbende aftaler skal først afvikles, det står også i recorder artiklen. Og rom blev ikke brygget på een dag


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Løbende aftaler skal først afvikles, det står også i recorder artiklen. Og rom blev ikke brygget på een dag

Og løbende aftale med f.eks. Yousee siger minimum 1 år + udgangen af et kvartale og med nyboks aftale (30,- om måneden) ofte yderligere 2 år, så......


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Løbende aftaler skal først afvikles, det står også i recorder artiklen. Og rom blev ikke brygget på een dag
 
Det er jeg med på, men jeg har ikke en kopi af kontrakten, så jeg ved reelt ikke hvad der står i den. Problemet er nok også at dem jeg har kontakt til slet ikke er interesserede i at bygge. Så kommer det nemt til at tage sin tid:)


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 20:53
Håber jeg kan blive hos YouSee . Synes deres grundpakke er fornuftigt skruet sammen til en absolut rimelig pris . Og så kører de vel med markedets højeste bitrate = bedste kvalitet på HD kanalerne . . ?

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: thomnico
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 22:05
Du har nok ret i forhold til at der ligger en aftale som binder dig via jeres forening.

Sådan som jeg forstår vores net, så er terminologien der bruges om "Frit Valg" lidt med modifikationer. Vi er bundet af Yousee. Ønsker man som beboer at have noget andet, så er det kun muligt at opsige sit Yousee abonnement, mod en mindre årlig betaling til drift og vedligehold af nettet (et par hundrede kr/år forlyder det fra flere kilder)

Dvs beboer har:
- mulighed for at opsige yousee abb (det er nyt)
- tilmelde sig alle andre udbydere som IKKE leverer via COAX (det er spærret kun til yousee), hvilket også var en mulighed før.

I begge tilfælde falder der en månedlig betaling på en 10-20kr for drift og vedligehold at foreningens fælles anlæg, uanset om man bruger det eller ej. Dette fordi alle parcellerne er også automatisk medlem af antenneforeningen.

Så tilbage til dit spørgsmål, så tror jeg helt sikkert du over tid kan komme ud af yousee bindingen, men jeg tvivler på at du kan vælge andre udbydere som leverer via COAX. 


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Du har nok ret i forhold til at der ligger en aftale som binder dig via jeres forening.

Sådan som jeg forstår vores net, så er terminologien der bruges om "Frit Valg" lidt med modifikationer. Vi er bundet af Yousee. Ønsker man som beboer at have noget andet, så er det kun muligt at opsige sit Yousee abonnement, mod en mindre årlig betaling til drift og vedligehold af nettet (et par hundrede kr/år forlyder det fra flere kilder)

Dvs beboer har:
- mulighed for at opsige yousee abb (det er nyt)
- tilmelde sig alle andre udbydere som IKKE leverer via COAX (det er spærret kun til yousee), hvilket også var en mulighed før.

I begge tilfælde falder der en månedlig betaling på en 10-20kr for drift og vedligehold at foreningens fælles anlæg, uanset om man bruger det eller ej. Dette fordi alle parcellerne er også automatisk medlem af antenneforeningen.

Så tilbage til dit spørgsmål, så tror jeg helt sikkert du over tid kan komme ud af yousee bindingen, men jeg tvivler på at du kan vælge andre udbydere som leverer via COAX. 

Så Frit TV valg, tjaaa


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 02-Juni-2016 kl. 22:17
Det er nok nærmere frit fravalg, men det er imo også en betydelig forbedring i forhold til at være tvunget til at betale tusindvis af kr,- for underholdningstv man ikke ser. Jeg er meget glad for at der endelig sker noget på området. Bedre sent end aldrig


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 05:52
Jeg synes det er sørgeligt, at en egoismen endnu en gang har gjort sit indtog i dagens Danmark. Angry
 
Hvorfor skal alle de mange beboer-, grundejer- og antenneforeninger og deres mange mange tv seere, få ødelagt alle deres gode og billige sociale aftaler med udbyderne ?  
Og så pga., at der sidder en lille skare liguster egoister, som kun tænker "mig, mig og atter mig" og "jeg vil ikke" og bla, bla, bla - "stream mig her og stream mig der".
 
Der er stadig mange hundredetusindevis af flow tv seere, som synes det er rart, at kunne se ganske alm. tv - især når deres tv-pakker kan forhandles ned i en fhv. god pris. Og samtidig ha' et bredt udsnit af kanaler, som kan berige den enkelte seer. 
Nu er det så blevet spoleret, af folk der har svært ved, at se ud over deres egen næsetip.Unhappy 
Det er dæleme en trist tendens og retning samfundet bevæger sig hen imod. Disapprove


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 06:17
Roland, du har fuldstændigt ret......

Men bare vent, når nu de finder ud af, at de skal betale 500-600 kroner om året, for et stik i væggen de ikke har tænkt sig at bruge.
Óg når de så "opdager", hvor ringe kvalitet der streames i og at indendørs antenner er noget lort. Ja så bliver de overrasket over, at nu skal de betale lige så meget for grundpakken som de gør i dag - plus 5-600 kroner for stikket i væggen.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: AVnerd
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg synes det er sørgeligt, at en egoismen endnu en gang har gjort sit indtog i dagens Danmark. Angry
 
Hvorfor skal alle de mange beboer-, grundejer- og antenneforeninger og deres mange mange tv seere, få ødelagt alle deres gode og billige sociale aftaler med udbyderne ?  
Og så pga., at der sidder en lille skare liguster egoister, som kun tænker "mig, mig og atter mig" og "jeg vil ikke" og bla, bla, bla - "stream mig her og stream mig der".
 
Der er stadig mange hundredetusindevis af flow tv seere, som synes det er rart, at kunne se ganske alm. tv - især når deres tv-pakker kan forhandles ned i en fhv. god pris. Og samtidig ha' et bredt udsnit af kanaler, som kan berige den enkelte seer. 
Nu er det så blevet spoleret, af folk der har svært ved, at se ud over deres egen næsetip.Unhappy 
Det er dæleme en trist tendens og retning samfundet bevæger sig hen imod. Disapprove
 
Tjaaaa - jeg sidder i en anden situation. Jeg betaler ca 450-500 kr. pr. måned for et signal jeg så godt som slet ikke bruger. Jeg er til HBO, Netflix og YouTube (og BD når det skal være godt). Jeg vil fint kunne undvære flow-tv.
Men tilpas mange i min forening synes at det er ok at jeg skal betale så meget for noget jeg ikke bruger, så de selv kan få det til en bedre pris.
Jeg ved ikke hvad det er for et egoistisk samfund disse mennesker kommer fra, men i min verden er det ikke i orden at stavnsbinde folk til en betragtelig udgift.
Så for mig lyder for mig som om at vi netop bevæger os væk fra folk der ikke kan se udover deres egen næsetip.
Men det er da rart for mine naboer at jeg giver en klink til deres TV-signal, så de kan se alle mulige fodboldkanaler.
Trist tendens? - Det er jeg meget uenig i.


Skrevet af: beatmore
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 08:48
Første gang jeg flyttede ind et sted med kabeltv havde vi mulighed for at vælge det fra - det gav dog nærmest ingen mening da vi skulle betale 50 kroner i måneden til vedligehold og den lille pakke kostede 70 kroner i måneden.
Jeg kan da godt se at det er lidt egoistik at jeg ikke vil blive ved med at betale for yousee - så snart jeg kan slippe. - Men er dælme træt af at være tvunget til at betale 175 kr i måneden for en minimums pakke hvor de eneste danske kanaler er ud over dr er tv3, kanal5 og tv2. (Jeg ser kun DR) - Det er kun for at få nogle penge ind så de kan holde prisen nede på fuldpakken.

Nu tjener jeg okay, men havde jeg været på overførselsindkomst ville jeg da være endnu mere træt af det.

Og så skal jeg nok lade være med at begynde at råbe op om at der er er så mange reklamer på kanaler jeg har betalt for - med de priser burde de sku være reklame fri.


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg synes det er sørgeligt, at en egoismen endnu en gang har gjort sit indtog i dagens Danmark. Angry
 
Hvorfor skal alle de mange beboer-, grundejer- og antenneforeninger og deres mange mange tv seere, få ødelagt alle deres gode og billige sociale aftaler med udbyderne ?  
Og så pga., at der sidder en lille skare liguster egoister, som kun tænker "mig, mig og atter mig" og "jeg vil ikke" og bla, bla, bla - "stream mig her og stream mig der".
 
Der er stadig mange hundredetusindevis af flow tv seere, som synes det er rart, at kunne se ganske alm. tv - især når deres tv-pakker kan forhandles ned i en fhv. god pris. Og samtidig ha' et bredt udsnit af kanaler, som kan berige den enkelte seer. 
Nu er det så blevet spoleret, af folk der har svært ved, at se ud over deres egen næsetip.Unhappy 
Det er dæleme en trist tendens og retning samfundet bevæger sig hen imod. Disapprove
 
De virkelige egoister er og var dem der under dække af "solidaritet" ikke kunne få nok og med smalle flertal gennemtvang at hele beboerforeninger blev tvangsindlagt til den aller største kabeltv pakke, som de ikke selv vil betale for. Så hellere gennemtvinge at naboen også skal være med så man selv kan få lidt rabat. Det er ganske enkelt ubegribeligt at det overhovedet har været lovligt på noget tidspunkt. Hvis man overførte det princip til nogen som helst anden vare ville det lyde så absurd at ingen ville lægge navn til det.
 
Det er også påfaldende at de som har haft mulighed for at melde fra, så bliver præsenteret for helt urimelige regninger for "vedligehold". De beløb der er nævnt afspejler jo ikke den reelle pris. Man kan så undre sig over hvem der opkræver sådanne beløb og hvad beregningsgrundlaget er. I mine øre lyder det som stavnsbinding af bagvejen, men det overrasker mig ikke det mindste at kabelyv folket har fundet endnu en måde at hive penge op af lommen på folk der gerne vil have lov at være fri for kabel-tv.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 09:55
Om glasset er halvfuldt eller halvtomt, vil altid være til diskussion. Fakta er at DK er forrest hvad angår foreninger, som giver medlemmerne fordele frem for hvad man som enkelt individ kan opnå. Ergo er foreninger et "nødvendigt onde" for at få de aller bedste priser på TV pakker, det er fakta! Den opsplitning der kommer med "frit valg), vil komme til at fordyre TV pakkerne.

No shit siger streaming folket, det rager os en skid! Ok, men det er altså grundtanken i vores samfund at deles om udgifterne, hvad enten vi gør brug af ydelsen eller ej. Når det så er sagt, er det blevet alt for svimlende dyrt med de TV pakker, så jeg forstår folks harme over at være stavnsbundet til dem. Men hvorfor er der ingen der kommer med et modspil via foreningerne, når Yousee kommer tromlende, og siger fra; det vil vi ikke betale!?


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 09:57
Nu var det ikke meningen, at der skulle kastes mudder mellem dem, der vil beholde bindingen af folk til deres pakker og dem der ikke vil beholde bindingen, men vil lade folk slippe for at betale TV signal til deres lejlighed.

Det var mere

Hvornår tror I det kan lade i sig gøre ?

Hvad er alternativet for dem der gør det, og som fortsat  vil kunne se Flow TV, bare ikke med den nuværende udbyder ?

Er der nogen, der har prøvet at "melde sig ud" og som allerede har erfaringer ?




Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 10:16
Hos os kan jeg ikke forestille mig at der kan bruges en anden leverandør af flow tv via coax. Jeg kan heller ikke se hvorfor det skulle være relevant. Folk melder sig vel ikke fra med det formål at se det samme men leveret af nogle andre. Det kommer der næppe andet end bøvl ud af. Jeg går ud fra at langt de fleste der melder fra gør det fordi de netop ikke gider flow tv og enten hellere vil se noget andet eller vil ud i solen :)
 
I det omfang jeg kan melde fra, så har jeg mulighed for at bruge en lille antenne, hvis jeg vil have DR eller Boxer/tv2. Det testede jeg af andre årsager for et par år siden og det virker fint. Ellers tror jeg da at folk gerne vil bruge pengene på streaming i stedet. Min fremtidige løsning kunne sagtens være antenne plus dtreaming.


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Hos os kan jeg ikke forestille mig at der kan bruges en anden leverandør af flow tv via coax. Jeg kan heller ikke se hvorfor det skulle være relevant. Folk melder sig vel ikke fra med det formål at se det samme men leveret af nogle andre. Det kommer der næppe andet end bøvl ud af. Jeg går ud fra at langt de fleste der melder fra gør det fordi de netop ikke gider flow tv og enten hellere vil se noget andet eller vil ud i solen :)
 
I det omfang jeg kan melde fra, så har jeg mulighed for at bruge en lille antenne, hvis jeg vil have DR eller Boxer/tv2. Det testede jeg af andre årsager for et par år siden og det virker fint. Ellers tror jeg da at folk gerne vil bruge pengene på streaming i stedet. Min fremtidige løsning kunne sagtens være antenne plus dtreaming.


Det hedder "Frit valg af tv-distributør" og meningen med lovforslaget var, at folk individuelt kunne udskifte den nuværende  dyre tv-distributør i deres ejendom, som de er bundet til, med en billigere tv-distributør.

Ellers skulle lovforslaget hedde "udmelding af kollektiv TV-distribution"

De fleste ejendommen med fællesantenne har en klausul om, at der ikke må sættes antenner og paraboler op udendørs 


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 10:48
Der er jo kun frit valg i det omfang der er nogen der leverer på den pågældende adresse. I de fleste tilfælde vil det sikkert være langt det nemmeste at fortsætte med det man har hvis det der leveres er et produkt man er interesseret i. Jeg er ikke klar over om den nye lov åbner op for at f.eks. Yousee skal gøre deres antennesnlæg tilgængelige for andre leverandører. Jeg vil også tro at det er en akademisk debat, da det nok ikke bliver billigere af den grund.


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Hos os kan jeg ikke forestille mig at der kan bruges en anden leverandør af flow tv via coax. Jeg kan heller ikke se hvorfor det skulle være relevant. Folk melder sig vel ikke fra med det formål at se det samme men leveret af nogle andre. Det kommer der næppe andet end bøvl ud af. Jeg går ud fra at langt de fleste der melder fra gør det fordi de netop ikke gider flow tv og enten hellere vil se noget andet eller vil ud i solen :)
 
I det omfang jeg kan melde fra, så har jeg mulighed for at bruge en lille antenne, hvis jeg vil have DR eller Boxer/tv2. Det testede jeg af andre årsager for et par år siden og det virker fint. Ellers tror jeg da at folk gerne vil bruge pengene på streaming i stedet. Min fremtidige løsning kunne sagtens være antenne plus dtreaming.


Det hedder "Frit valg af tv-distributør" og meningen med lovforslaget var, at folk individuelt kunne udskifte den nuværende  dyre tv-distributør i deres ejendom, som de er bundet til, med en billigere tv-distributør.

Ellers skulle lovforslaget hedde "udmelding af kollektiv TV-distribution"

De fleste ejendommen med fællesantenne har en klausul om, at der ikke må sættes antenner og paraboler op udendørs 

F.eks. Recordere skriver : 

"Per 1. juli 2016 er der frit valg af tv-leverandør for de fleste,  så alle beboere kan få frit valg.

Læs mere:  http://www.recordere.dk/2016/05/loven-frit-tv-valg-vedtaget/#ixzz4AVL8E3hf" rel="nofollow -


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Der er jo kun frit valg i det omfang der er nogen der leverer på den pågældende adresse.

Ja, der er jo kun en, der normalt kan levere til ejendommen, og nej, Yousee er ikke forpligtet til at lade andre TV distributører komme ind på deres netværk







Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 10:58
Som jeg har forstået hele problematikken, så vil der netop blive åbnet op for frit valg af leverandør - på akkurat samme måde, som det skete med internet- og fastnet leverandører.

M.v.h.


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 11:00
Jeg tror faktisk at vi har forbud mod antenner og paraboler på altanerne, men det er da også en bebat der er værd at tage hul på. Udover at tjene til en pænere bygning, kan den slagsforbud også tjene til at gøre livet besværligt for dem der ikke gider kabel og som godt kan nøjes med DR og burde jo ikke være meningen.
Man kan godt finde diskrete dvb antenner som ingen kan have noget imod, med mindre formålet er at gøre livet besværligt for folk under påskud af æstetiske årsager. Når man kigger på hvad folk ellers har ad prpeller, lys, baldakiner mv., så har jeg vanskeligt ved at se hvordan man med rimelighed kan håndhæve den slags forbud, hvis ellers folk kan styre sig og undlader at opsætte grimme antenner.


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Som jeg har forstået hele problematikken, så vil der netop blive åbnet op for frit valg af leverandør - på akkurat samme måde, som det skete med internet- og fastnet leverandører.

M.v.h.

Ja, ligesom man kan få el fra en anden el leverandør, eller telefoni fra en anden teleleverandør eller Hiber igennem Yousee´s net

Sådan tror jeg også politikerne har troet det automatisk kunne blive, men men men.

Jeg kan ikke se, hvordan det teknisk kan lade sig gøre, når vi taler TV signal, eller hvordan der kan være plads i kablerne / frekvenser

Frit TV-Valg = udmelding af stavnsbindingen og intet andet


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 11:08
Hvad paraboler angår, så er de rigtig nok meget grimme (imo) og jeg er sikker på at der står i vedtægterne at vi ikke må have dem, men var det ikke en sag ved menneskerettighedsdomstolen for nogle år siden der underkendte forbud mod paraboler pga hensynet til ytringsfrihed og fri adgang til information. Kan ikke huske det. Må lige Google lidt...
Bortset fra det kan jeg heller ikke rigtig forestille mig at man kan forbyde paraboler på altaner hvis folk kan holde dem inde på altanen.


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Jeg tror faktisk at vi har forbud mod antenner og paraboler på altanerne, men det er da også en bebat der er værd at tage hul på. Udover at tjene til en pænere bygning, kan den slagsforbud også tjene til at gøre livet besværligt for dem der ikke gider kabel og som godt kan nøjes med DR og burde jo ikke være meningen.
Man kan godt finde diskrete dvb antenner som ingen kan have noget imod, med mindre formålet er at gøre livet besværligt for folk under påskud af æstetiske årsager. Når man kigger på hvad folk ellers har ad prpeller, lys, baldakiner mv., så har jeg vanskeligt ved at se hvordan man med rimelighed kan håndhæve den slags forbud, hvis ellers folk kan styre sig og undlader at opsætte grimme antenner.

Der er nok flere holdninger til hvad der er en grim antenne / parabol og hvad der ikke er, men ja, det ser ud til at folketinget ikke har tænkt på den situation


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 11:12
Så kommer det til at ligne dette :

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/dinbolig/grimt-ja-men-paraboler-er-en-menneskeret/5575146" rel="nofollow -
http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/dinbolig/grimt-ja-men-paraboler-er-en-menneskeret/5575146" rel="nofollow - http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/dinbolig/grimt-ja-men-paraboler-er-en-menneskeret/5575146


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 11:32
En lille 5 minutters video om emnet her:

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/slut-med-tvungne-tv-pakker-se-her-hvordan-du-nemmest-slipper-fri/6108063" rel="nofollow - http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/slut-med-tvungne-tv-pakker-se-her-hvordan-du-nemmest-slipper-fri/6108063


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Så kommer det til at ligne dette :

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/dinbolig/grimt-ja-men-paraboler-er-en-menneskeret/5575146" rel="nofollow -
http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/dinbolig/grimt-ja-men-paraboler-er-en-menneskeret/5575146" rel="nofollow - http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/dinbolig/grimt-ja-men-paraboler-er-en-menneskeret/5575146
 
Det kan godt tænkes, men det er nu ikke noget der kan bringe mit pis i kog. Jeg er helt enig med domstolen i at hensynet fri information og ytringsfrihed vejer langt tungere end hensynet til naboens fisefornemme æstetiske sans. Imo kan man godt finde løsninger der både tilgodeser bygningernes udseende og folks ret til fri information.
Dertil kan man jo bemærke at grunden til at mange bygninger er plastret til med paraboler er at der i de pågældende bebyggelser ikke er taget hensyn til en stor del af beboernes ønsker om om indhold. Hvor er det nu lige vi finder den højt besungne solidaritet der?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Så kommer det til at ligne dette :

[URL=http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/dinbolig/grimt-ja-men-paraboler-er-en-menneskeret/5575146][/URL]
http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/dinbolig/grimt-ja-men-paraboler-er-en-menneskeret/5575146" rel="nofollow - http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/dinbolig/grimt-ja-men-paraboler-er-en-menneskeret/5575146



Lige med det eksempel kan jeg ikke se at de helt ens paraboler skæmmer en total grim og kedelig facade. Er det ikke også mest herboende indvandrere der har behov for at se TV fra deres hjemlande, der benytter parabol?


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 12:26
[/QUOTE] 
Er det ikke også mest herboende indvandrere der har behov for at se TV fra deres hjemlande, der benytter parabol?[/QUOTE]

Måske der er alle danskere, der hellere vil have CanalDigital end Yousee LOL


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

 
Er det ikke også mest herboende indvandrere der har behov for at se TV fra deres hjemlande, der benytter parabol?[/QUOTE]

Måske der er alle danskere, der hellere vil have CanalDigital end Yousee LOL
[/QUOTE]
Jah ok, men sådan har det været tidligere


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af AVnerd AVnerd skrev:

 
 
Tjaaaa - jeg sidder i en anden situation. Jeg betaler ca 450-500 kr. pr. måned for et signal jeg så godt som slet ikke bruger. Jeg er til HBO, Netflix og YouTube (og BD når det skal være godt). Jeg vil fint kunne undvære flow-tv.
Men tilpas mange i min forening synes at det er ok at jeg skal betale så meget for noget jeg ikke bruger, så de selv kan få det til en bedre pris.
Jeg ved ikke hvad det er for et egoistisk samfund disse mennesker kommer fra, men i min verden er det ikke i orden at stavnsbinde folk til en betragtelig udgift.
Så for mig lyder for mig som om at vi netop bevæger os væk fra folk der ikke kan se udover deres egen næsetip.
Men det er da rart for mine naboer at jeg giver en klink til deres TV-signal, så de kan se alle mulige fodboldkanaler.
Trist tendens? - Det er jeg meget uenig i.
 
Det lyder næsten som et indlæg jeg kunne have skrevet om mig selv. Jeg kunne godt være interesseret i a vide hvad du nu vil gøre, her efter den nye lov, og hvad resultatet bliver?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-Juni-2016 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af AVnerd AVnerd skrev:


Tjaaaa - jeg sidder i en anden situation. Jeg betaler ca 450-500 kr. pr. måned for et signal jeg så godt som slet ikke bruger. Jeg er til HBO, Netflix og YouTube (og BD når det skal være godt). Jeg vil fint kunne undvære flow-tv.
Men tilpas mange i min forening synes at det er ok at jeg skal betale så meget for noget jeg ikke bruger, så de selv kan få det til en bedre pris.
Jeg ved ikke hvad det er for et egoistisk samfund disse mennesker kommer fra, men i min verden er det ikke i orden at stavnsbinde folk til en betragtelig udgift.


Hvor var du, da det blev vedtaget?

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 04-Juni-2016 kl. 01:44
Til alle dem i almennyttigt boligbyggeri, som himler op om stavnsbinding og tåbelige fortolkninger af egoisme !
I har alle skrevet under på en lejekontrakt, med hvad der deraf følger med, da i flyttede ind.
Hvor svært er det lige at fatte dette ??
 
Det virker også som om, at i absolut intet aner om, hvad beboerdemokrati er for en størrelse og hvad det indebærer ! SUK !!!
 
Man er jo absolut ikke egoist, når man er med til at beslutte, hvad der er det bedste tilbud for hele bebyggelsen !
Der er man til gengæld, når man kun tænker på sin egen situation !
Hvilket en del i denne tråd jo tydeligt gør, når man læser deres indlæg ! 
At nogle prøver at ændre betydningen af egoisme til deres egen fordel. Tja, det siger jo alt !! 
 


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 04-Juni-2016 kl. 02:37
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:


Til alle dem i almennyttigt boligbyggeri, som himler op om stavnsbinding og tåbelige fortolkninger af egoisme !
I har alle skrevet under på en lejekontrakt, med hvad der deraf følger med, da i flyttede ind. Hvor svært er det lige at fatte dette ??


Så du mener i ramme alvor, at noget så latterligt som et antennesignal/TV-pakke, skal være med til at bestemme, hvor folk skal bo??

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:


Der er man til gengæld, når man kun tænker på sin egen situation !
Hvilket en del i denne tråd jo tydeligt gør, når man læser deres indlæg !
At nogle prøver at ændre betydningen af egoisme til deres egen fordel. Tja, det siger jo alt !! 


Nåååh, du mener ligesom de som vil have at andre skal være med til at betale for TV-pakker de ikke har brug for, således at DU kan få det billigere?

M.v.h.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 04-Juni-2016 kl. 05:57
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

I har alle skrevet under på en lejekontrakt, med hvad der deraf følger med, da i flyttede ind.
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så du mener i ramme alvor, at noget så latterligt som et antennesignal/TV-pakke, skal være med til at bestemme, hvor folk skal bo??

Ja - lige så meget som anlæggelsen af parkeringspladser til beboerne, vedligeholdelse/oprettelse af evt. grønne områder på grunden, fælles vaskeri (og om det skal være gratis eller ej at vaske), fælles opholdsrum/festlokaler, banko-spil osv.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nåååh, du mener ligesom de som vil have at andre skal være med til at betale for TV-pakker de ikke har brug for, således at DU kan få det billigere?

På samme måde som med alle de andre ovenstående emner, som jeg muligvis aldrig ville bruge, men som kan vedtages med udgifter til følge for beboelsen som helhed (og dermed mig), og som alle beboere er med til at dække, uanset om de bruger dem eller ej.

Det kaldes demokrati...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 04-Juni-2016 kl. 06:38
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

I har alle skrevet under på en lejekontrakt, med hvad der deraf følger med, da i flyttede ind.
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så du mener i ramme alvor, at noget så latterligt som et antennesignal/TV-pakke, skal være med til at bestemme, hvor folk skal bo??

Ja - lige så meget som anlæggelsen af parkeringspladser til beboerne, vedligeholdelse/oprettelse af evt. grønne områder på grunden, fælles vaskeri (og om det skal være gratis eller ej at vaske), fælles opholdsrum/festlokaler, banko-spil osv.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nåååh, du mener ligesom de som vil have at andre skal være med til at betale for TV-pakker de ikke har brug for, således at DU kan få det billigere?

På samme måde som med alle de andre ovenstående emner, som jeg muligvis aldrig ville bruge, men som kan vedtages med udgifter til følge for beboelsen som helhed (og dermed mig), og som alle beboere er med til at dække, uanset om de bruger dem eller ej.

Det kaldes demokrati...
 


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 04-Juni-2016 kl. 08:08
Som altid, hvis man holder liv i denne debat længe nok, så afslører folk helt selv hvor afsporede ideer de har om hvad solidaritet og beboerdemokrati er for størrelser og hvad man med rimelighed kan bruge dem til.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-Juni-2016 kl. 09:28
Du har fuldstændigt ret!

hvorfor skal enlige ældre betale til legepladser og dem med egen vaskemaskine betale til drift af vaskeri, ensidige dem der ingen bil har, hvorfor skal de betale til vedligehold af parkeringsplads.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: thomnico
Skrevet den: 04-Juni-2016 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

I har alle skrevet under på en lejekontrakt, med hvad der deraf følger med, da i flyttede ind.
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så du mener i ramme alvor, at noget så latterligt som et antennesignal/TV-pakke, skal være med til at bestemme, hvor folk skal bo??

Ja - lige så meget som anlæggelsen af parkeringspladser til beboerne, vedligeholdelse/oprettelse af evt. grønne områder på grunden, fælles vaskeri (og om det skal være gratis eller ej at vaske), fælles opholdsrum/festlokaler, banko-spil osv.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nåååh, du mener ligesom de som vil have at andre skal være med til at betale for TV-pakker de ikke har brug for, således at DU kan få det billigere?

På samme måde som med alle de andre ovenstående emner, som jeg muligvis aldrig ville bruge, men som kan vedtages med udgifter til følge for beboelsen som helhed (og dermed mig), og som alle beboere er med til at dække, uanset om de bruger dem eller ej.

Det kaldes demokrati...


Kunne ikke være mere enig.

Til dem der ikke mener bør være sådan, synes jeg det står frit for at samle et flertal, som kan stemme ændringer igennem. Når man flytter til et sted er der en helt række parametre og fællesudgifter man tager med i overvejelserne. Nogle en udsigt, andre placering i forhold til institutioner andre hvad der indgår i fællesudgifter og forpligtelser i den forbindelse osv osv. Alle parametre der vægter forskelligt for alle. Hvis man så betragter det, at absolut skulle betale til en fælles antenneaftale som verdens mest idiotiske ting, så vil jeg anbefale at finde et andet sted at bo... Mere Ken jeg ikke sige tildet.

Som andre har nævnt så er beboerdemokrati en bærende del af det danske samfund, hvad enten det er via grundejer, ejer eller lejerforeninger. Sjovt nok så er deltagelsen på disse generalforsamlinger altid uhyggelig lav og nu er det sådan at LOVMÆSSIGT er generalforsamlingen den besluttende del. Hvis man nu nossede sig sammen til at gøre lidt, så tror faktisk det ville være muligt at ændre dette i de fleste foreninger.

Det var lidt opstød herfra, men man bliver en gang imellem nød til at se lidt ud over sin egen snude


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 04-Juni-2016 kl. 20:03
Jeg havde da regnet med mange flere herinde på forummet havde til hensigt til at droppe sin grundpakke/mellempakke/fuldpakke.

Det er måske ikke så udbredt alligevel ?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-Juni-2016 kl. 20:14
Det er svært at droppe noget man ikke har. Jeg cuttede kablet for snart 14 år siden. Gik fra YouSee fuldpakke til antenne på loftet og da TV2 blev betalingskanal, ja der var det bare ærgerligt for TV2, der mistede de endnu en seer.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: csell
Skrevet den: 04-Juni-2016 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:


Til dem der ikke mener bør være sådan, synes jeg det står frit for at samle et flertal, som kan stemme ændringer igennem. Når man flytter til et sted er der en helt række parametre og fællesudgifter man tager med i overvejelserne. Nogle en udsigt, andre placering i forhold til institutioner andre hvad der indgår i fællesudgifter og forpligtelser i den forbindelse osv osv. Alle parametre der vægter forskelligt for alle. Hvis man så betragter det, at absolut skulle betale til en fælles antenneaftale som verdens mest idiotiske ting, så vil jeg anbefale at finde et andet sted at bo... Mere Ken jeg ikke sige tildet.

Som andre har nævnt så er beboerdemokrati en bærende del af det danske samfund, hvad enten det er via grundejer, ejer eller lejerforeninger. Sjovt nok så er deltagelsen på disse generalforsamlinger altid uhyggelig lav og nu er det sådan at LOVMÆSSIGT er generalforsamlingen den besluttende del. Hvis man nu nossede sig sammen til at gøre lidt, så tror faktisk det ville være muligt at ændre dette i de fleste foreninger.

Det var lidt opstød herfra, men man bliver en gang imellem nød til at se lidt ud over sin egen snude


Hej.

Hvad er der specialt ved denne sag. At man ikke havde forstand på det, hvad man besluttede om.
Derfor blev der lavet mange dårlige aftaler. Så det er godt at kulturministeren nu redder os alle.

På daværende tidspunkt boede vi selv i en ejerforening med over 800 rækkehuse hvor bestyrelsens forslag til et nyt sløjfeanlæg blev nedstemt  på en generalforsamlingen. Hvad fik vi i stedet, et YouSee betalt distribueret system med mulighed for separat valg mellem grund-mellem-stor pakke. Endda med returvej til Internet for dem der kunne ønske det. Jeg kan huske at den laveste hastighed dengang var 96 Kbit ned og 64 Kbit op.

Senere fandt jeg ud af at Bebyggelsen endda ejede anlægget, idet vi hver 5 år skulle stemme om hvilken TV distributør vi skulle bruge. Der var dog altid flertal for Yousee tilbud. Men jeg tror ikke at tilbudet blev dårligere af at vi selv ejede anlægget.

Til dem der nævner mange andre områder hvor Bestyrelserne  gennem tiderne har skaffet sig STOR viden vil jeg gerne komme med et eksempel.
En bebyggelse har fået mulighed for at opføre garager til alle. Og der foreligger et godt tilbud hvis der opføres en garage pr bolig. Det vil være meget billigere pr bolig, end hvis der kun skal bygges det halve antal garager. Mener i at det er i orden i beboerdemokartiets navn at et snævert flertal af bilister stemmer dette igennem?

Eller syntes i, at der også skal være andre billigere muligheder for dem der cykler eller bruger offentlig transport?

De alternative muligheder var der ikke den gang man stemte om TV. Hvorfor?

Jeg håber at man denne gang virkelig undersøger tingene og hvis man ikke har viden på områder søger rådgivning.
Det skulle man også have gjort dengang.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 05-Juni-2016 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er svært at droppe noget man ikke har. Jeg cuttede kablet for snart 14 år siden. Gik fra YouSee fuldpakke til antenne på loftet og da TV2 blev betalingskanal, ja der var det bare ærgerligt for TV2, der mistede de endnu en seer.

Klaus
 
Hvilket kun gør det endnu mere bizart at du bruger din tid på at argumentere for at andre ikke skal have den samme mulighed for selv at vælge. Du er satme underlig.


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 05-Juni-2016 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:


Til dem der ikke mener bør være sådan, synes jeg det står frit for at samle et flertal, som kan stemme ændringer igennem. Når man flytter til et sted er der en helt række parametre og fællesudgifter man tager med i overvejelserne. Nogle en udsigt, andre placering i forhold til institutioner andre hvad der indgår i fællesudgifter og forpligtelser i den forbindelse osv osv. Alle parametre der vægter forskelligt for alle. Hvis man så betragter det, at absolut skulle betale til en fælles antenneaftale som verdens mest idiotiske ting, så vil jeg anbefale at finde et andet sted at bo... Mere Ken jeg ikke sige tildet.

Som andre har nævnt så er beboerdemokrati en bærende del af det danske samfund, hvad enten det er via grundejer, ejer eller lejerforeninger. Sjovt nok så er deltagelsen på disse generalforsamlinger altid uhyggelig lav og nu er det sådan at LOVMÆSSIGT er generalforsamlingen den besluttende del. Hvis man nu nossede sig sammen til at gøre lidt, så tror faktisk det ville være muligt at ændre dette i de fleste foreninger.

Det var lidt opstød herfra, men man bliver en gang imellem nød til at se lidt ud over sin egen snude


Hej.

Hvad er der specialt ved denne sag. At man ikke havde forstand på det, hvad man besluttede om.
Derfor blev der lavet mange dårlige aftaler. Så det er godt at kulturministeren nu redder os alle.

På daværende tidspunkt boede vi selv i en ejerforening med over 800 rækkehuse hvor bestyrelsens forslag til et nyt sløjfeanlæg blev nedstemt  på en generalforsamlingen. Hvad fik vi i stedet, et YouSee betalt distribueret system med mulighed for separat valg mellem grund-mellem-stor pakke. Endda med returvej til Internet for dem der kunne ønske det. Jeg kan huske at den laveste hastighed dengang var 96 Kbit ned og 64 Kbit op.

Senere fandt jeg ud af at Bebyggelsen endda ejede anlægget, idet vi hver 5 år skulle stemme om hvilken TV distributør vi skulle bruge. Der var dog altid flertal for Yousee tilbud. Men jeg tror ikke at tilbudet blev dårligere af at vi selv ejede anlægget.

Til dem der nævner mange andre områder hvor Bestyrelserne  gennem tiderne har skaffet sig STOR viden vil jeg gerne komme med et eksempel.
En bebyggelse har fået mulighed for at opføre garager til alle. Og der foreligger et godt tilbud hvis der opføres en garage pr bolig. Det vil være meget billigere pr bolig, end hvis der kun skal bygges det halve antal garager. Mener i at det er i orden i beboerdemokartiets navn at et snævert flertal af bilister stemmer dette igennem?

Eller syntes i, at der også skal være andre billigere muligheder for dem der cykler eller bruger offentlig transport?

De alternative muligheder var der ikke den gang man stemte om TV. Hvorfor?

Jeg håber at man denne gang virkelig undersøger tingene og hvis man ikke har viden på områder søger rådgivning.
Det skulle man også have gjort dengang.

Hilsen Carsten.

 
Det kan man sagtens bruge beboerdemokrati til. Hos os fik vi altaner til 6000,- pr husstand pr år. Der var afgjort nogen der pev da det blev stemt hjem. De havde nok ikke råd til både de store uopsigelige tv-pakke og altanen.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-Juni-2016 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Hvilket kun gør det endnu mere   bizart at du bruger din tid på at argumentere for at andre ikke skal have den samme mulighed for selv at vælge. Du er satme underlig.


Du kan selv være underlig!

Jeg var med til at drive antennelauget som i mit tid blev ombygget og fik langt højere kvalitet i signalet. Jeg fik gennem mit arbejde i antennelauget kendskab til mekanismerne og økonomien i antenneforeninger.
Hvad har du gjort for at ændre noget?

Derefter flyttede i eget hus, hvor der ikke var kabel, men jeg havde mulighed for at få det!


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 05-Juni-2016 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Som altid, hvis man holder liv i denne debat længe nok, så afslører folk helt selv hvor afsporede ideer de har om hvad solidaritet og beboerdemokrati er for størrelser og hvad man med rimelighed kan bruge dem til.
 
Jeps - du afslører jo tydeligt dine super egoistiske holdninger og manglende viden om, hvordan beboerdemokrati fungerer ! 
Hvad er det for en rimelighed du ytrer om ? Din egen egoistiske og afsporede tolkning ? 
Kig nu ud over din egen næsetip og deltag med en mere nuanceret tilgang ! Det vil gavne debatten betydeligt !


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 05-Juni-2016 kl. 19:34
*Suk*

M.v.h.


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 05-Juni-2016 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Som altid, hvis man holder liv i denne debat længe nok, så afslører folk helt selv hvor afsporede ideer de har om hvad solidaritet og beboerdemokrati er for størrelser og hvad man med rimelighed kan bruge dem til.
 
Jeps - du afslører jo tydeligt dine super egoistiske holdninger og manglende viden om, hvordan beboerdemokrati fungerer ! 
Hvad er det for en rimelighed du ytrer om ? Din egen egoistiske og afsporede tolkning ? 
Kig nu ud over din egen næsetip og deltag med en mere nuanceret tilgang ! Det vil gavne debatten betydeligt !
 
naah. Det jeg ved er at jeg i en længere årrække var med i andelens bestyrelse og deltog i mangt og meget. Deriblandt at få lavet om på det daværende sløjfe net med tilhørende tvungen fuld pakke til næsten fuld pris. Det skulle vise sig at være næsten umuligt da de lokale kabeltv entusiaster kategorisk nægtede at deltage i noget som helst, hvis det kostede mere end nul kr,-. F.ekd kunne man ikke nå til enighed om at vi indrettede vores eget net så det ikke ubetydelige mindretal der ikke ønskede fuld pakke eller slet intet kabel kunne blive blive tilgodeset. Næ nej. Under det samme påskud, som du fremfører, om solidaritet fastholdt man så længe som overhovedet muligt sløjfen og den fulde pakke. Solidaritet min bare r.. ! Det handler alene om at bemægtige sig et flertal, med det formål at få naboen til at betale for underholdning som man enten ikke selv kan eller vil betale for.
Hos os blev det da også først muligt at få lavet lidt om da det blev mulighed for at få yousee til at betale for kablerne, mod at alle som minimum skulle have den lille pakke (som slet ikke er så lille længere). Når nu folk ikke skulle have læderet op af lommen og blev lovet at der ikke kom udgifter til kort og andet, og prisen på stor pakke ikke steg yderligere, så var der pludselig ingen indvendinger. Den aftale er så efter min tid men vi hænger nok på den uanset den nye lov. Vi går se.
 
 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-Juni-2016 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Solidaritet min bare r.. ! Det handler alene om at bemægtige sig et flertal, med det formål at få naboen til at betale for underholdning som man enten ikke selv kan eller vil betale for.


Fuldstændigt som ved vaskehus, legepladser osv osv.

Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:


Hos os blev det da også først muligt at få lavet lidt om da det blev mulighed for at få yousee til at betale for kablerne, mod at alle som minimum skulle have den lille pakke (som slet ikke er så lille længere). Når nu folk ikke skulle have læderet op af lommen og blev lovet at der ikke kom udgifter til kort og andet, og prisen på stor pakke ikke steg yderligere, så var der pludselig ingen indvendinger. Den aftale er så efter min tid men vi hænger nok på den uanset den nye lov.


Mon ikke YouSee har lavet en kontrakt der gælder til at beboerne har betalt prisen for ombygningen tilbage?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 05-Juni-2016 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Hvilket kun gør det endnu mere   bizart at du bruger din tid på at argumentere for at andre ikke skal have den samme mulighed for selv at vælge. Du er satme underlig.


Du kan selv være underlig!

Jeg var med til at drive antennelauget som i mit tid blev ombygget og fik langt højere kvalitet i signalet. Jeg fik gennem mit arbejde i antennelauget kendskab til mekanismerne og økonomien i antenneforeninger.
Hvad har du gjort for at ændre noget?

Derefter flyttede i eget hus, hvor der ikke var kabel, men jeg havde mulighed for at få det!


Klaus
 
Ja Klaus. Du har deltaget i at skabe ordninger der udelukkende tilgodeser dem der vil have så meget billigt kabel-tv som muligt og binder folk til udgifter af titusindvis af kr,-. Vel og mærke aftaler der nærmest umulige at komme af med fordi folk er så pisse fornærede at de ikke vil afholde de mindste udgifter selv, når nu det er billigere og nemmere bare at lade være.
Det trodser enhver beskrivelse at du ikke selv kan se noget underligt i at du efter selv at have deltaget i etableringen af en tvungen kabel-tv ordning selv flygter ud i sikkerhed bag ligusterhækken hvor du ikke engang selv gider have kabel-tv, men derimod sætter en antenne op, for derefter at sidde de næste 15 år og bræge om at alle andre med rimelighed kan tvangsindlægges til dyre abonnementer som du ikke engang selv gider have.
 
Man fattes simpelthen ord....
 
Edit. For at svare på dit andet indlæg.
 
Det er naturligvis totalt perspektivløs, for ikke at sige tåbeligt, at sammenligne, at få vasket sit tøj med kabel-tv.
Jeg ved ikke hvad der står i kontrakten med yousee i detaljer. Jeg har som sagt ikke været involveret.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-Juni-2016 kl. 22:49
Flash, du aner ikke en skid om, hvilke aftaler jeg var med til at indgå........

Dit personfnidder gider jeg ikke, så jeg stopper bare her!


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 06-Juni-2016 kl. 06:16
Årh - gider du ikke bare stoppe med dit evindelige snæversynet pladder. Du fordrejer jo hvert et ord, der ikke passer ind i din lille verden. Og drager konklusioner uden du ved ret meget andet end, hvad din lille andels forening har gjort. Kom nu ud over kanten på din egen næsetip !
Desuden glimrer du nu også med perfide og nedladende indlæg. Hvad har bl.a. Klaus fritidsinteresse med sagen at gøre ?
Kors i hytten - magen til unuanceret og egoistisk tilgang, skal man dæleme lede længe efter !
 
Jeg er selv en del af en pæn stor antenneforening, som har ca. 14.000 tilslutninger fordelt på 55 medlemsafdelinger. Her har fokus altid været på kvalitet, fornuftige priser og demokrati.
Formålet er, at sørge for godt og billigt tv til beboerne i medlemsafdelingerne.
Her har jeg aktivt deltaget, både i vores lokale beboerforenings bestyrelses arbejde omkring TV/Internet og i Antenneforeningens repræsentantskabsmøder. Og er aldrig stødt på utilfredshed med den løsning, vi har fået skruet sammen. 
Tværtimod - så har vi været heldige ikke at være udsat for snævert synede brok hoveder, som kun tænker på sig selv !
 
 
 


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 06-Juni-2016 kl. 06:52
Spændende historie :)
Heldigvis er de uenige inde på borgen, ellers havde vi nok været indlagt til den store pakke til evig tid.


Skrevet af: Flash!
Skrevet den: 06-Juni-2016 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Flash, du aner ikke en skid om, hvilke aftaler jeg var med til at indgå........

Dit personfnidder gider jeg ikke, så jeg stopper bare her!


Klaus
Jeg ved hvad du selv har skrevet og det er det jeg svarer på. Nu kan du så trække i land og lade som om det var noget andet du mente, fordi jeg påpeger hvor forlorent og urimeligt det der foregår ude i foreningerne er og hvor skærende det står i kontrast til påstanden om "solidaritet". Men stop du bare Klaus, vi bliver ikke enige alligevel.


Skrevet af: Nowon
Skrevet den: 12-December-2016 kl. 20:48
Egoisme skriver du.
Så  kan vi lige så godt købe fodboldstrømper til alle via boligforeningen, for der er mange, som ville blive meget glade for dem. De er dyre og der ryger mange på en sæson.
Eller hundemad - der er mange, som elsker hunde, men kun har råd til at købe skod-foder.
Listen er uendelig, men det korte af det lange er, at det aldrig kan være egoisme, at fravælge at betale for naboens fornøjelser - heller ikke selvom han har samme fritidsinteresse, som 30 eller 300 andre naboer.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 12-December-2016 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Nowon Nowon skrev:


Egoisme skriver du.
Så  kan vi lige så godt købe fodboldstrømper til alle via boligforeningen, for der er mange, som ville blive meget glade for dem. De er dyre og der ryger mange på en sæson.
Eller hundemad - der er mange, som elsker hunde, men kun har råd til at købe skod-foder.
Listen er uendelig, men det korte af det lange er, at det aldrig kan være egoisme, at fravælge at betale for naboens fornøjelser - heller ikke selvom han har samme fritidsinteresse, som 30 eller 300 andre naboer.


Så flyt, og find en boligforening,som ikke har ingået aftaler om fodboldstrømper og kabelpakker . Eller ind i bestyrelsen og påvirk aftalen når kontrakten udløber . . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 12-December-2016 kl. 21:14
Det er heldigvis ikke nødvendigt at flytte for at slippe for at betale for naboens tv pakke. Man kan rige til administrationsselskabet og forlange at blive løst fra kabel-tv i henhold til loven. Det var hvad jeg gjorde. Ikke noget særligt problem.


Skrevet af: Nowon
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 08:25
Det er så rodet hér Mefisto, at hverken ejer, bestyrelse, administration eller beboere har styr på det. To afdelinger - den ene med sløjfe, som man først kan løses fra sommer 2018. Den anden afd., som burde være opdelt pr. bolig, har de glemt at mærke op, så der kan man heller ikke slippe fri.



Skrevet af: mich61
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Nowon Nowon skrev:

Det er så rodet hér Mefisto, at hverken ejer, bestyrelse, administration eller beboere har styr på det. To afdelinger - den ene med sløjfe, som man først kan løses fra sommer 2018. Den anden afd., som burde være opdelt pr. bolig, har de glemt at mærke op, så der kan man heller ikke slippe fri.


Sommer 2018, er ikke godt nok.

Sløjfeanlægget skal være opgraderet senest 31.12.2017

Resten skulle have været på plads allerede nu.

Er det Yousee ?


Skrevet af: Nowon
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:12
Ja, det er you-see

Hm...boligselskab og bestyrelse bilder os alt muligt ind.
Det er også underligt, de intet har foretaget sig for at få tingene bragt i orden.

Hvad stiller man op som lejer ?



Skrevet af: mich61
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:15
Har du sløjfeanlæg selv ?

Har i en privat facebook side ?

Ellers tag fat i naboer og gå til bestyrelsen


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Nowon Nowon skrev:

Det er så rodet hér Mefisto, at hverken ejer, bestyrelse, administration eller beboere har styr på det. To afdelinger - den ene med sløjfe, som man først kan løses fra sommer 2018. Den anden afd., som burde være opdelt pr. bolig, har de glemt at mærke op, så der kan man heller ikke slippe fri.


Det er rigtig nok at der en overgangsordning hvor man kan risikere at være bundet nogen tid endnu og Jeg skal indrømme at jeg ikke kan huske detaljerne. Der er dels noget med at man kan være bundet af kontrakten og dels noget med en frist for opdatering at ældre anlæg. Men begge dele har dog en endelig udløbsdato, så man ikke for evigt kan fortsætte med med binde folk alligevel.

Jeg kan ikke tro at foreningen kan spise dig af med at man har glemt at mærke kablerne op hvis anlægget allerede er bygget til separat distribution. Hvordan kan folk så også få forskellige pakker hvis de ikke ved hvilke kabler der går hvor hen? Lyder lidt speget. Du kan jo spørge om de kan finde ud af at opgradere dig til den aller største pakke med sportstillæg. Så kan de nok godt finde kablet Wink


Skrevet af: Nowon
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:21
Jeg bor udenfor sløjfen.

Vi har en facebook side og der viste det sig, at ingen involverede var enige om noget som helst og heller ikke ville stå inde for deres udtalelser.

Det virker som om, de fleste heller vil dø end blive koblet fra. Ingen har åbenbart fantasi til én opkobling.

Hvordan ruster jeg mig til det kommende stormøde ?

Hvad har jeg helt nøjagtigt brug for at vide ?

Links ?

Mange tak !


Skrevet af: Nowon
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:23
Hvordan kan folk så også få forskellige pakker hvis de ikke ved hvilke kabler der går hvor hen? Lyder lidt speget. Du kan jo spørge om de kan finde ud af at opgradere dig til den aller største pakke med sportstillæg.
GENIALT MEFISTO !


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:31
1. Hvordan betaler du TV
2. Hvilken pakke har du ?
3. Hvor meget betaler du ?


Skrevet af: Nowon
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:40
Ca 500- om måneden, som trækkes sammen med lejen

Aner ikke, hvilken pakke ?

Jeg har intet TV


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Nowon Nowon skrev:

Jeg bor udenfor sløjfen.

Vi har en facebook side og der viste det sig, at ingen involverede var enige om noget som helst og heller ikke ville stå inde for deres udtalelser.

Det virker som om, de fleste heller vil dø end blive koblet fra. Ingen har åbenbart fantasi til én opkobling.

Hvordan ruster jeg mig til det kommende stormøde ?

Hvad har jeg helt nøjagtigt brug for at vide ?

Links ?

Mange tak !

Du kan godt regne med at folk i foreningen hverken er interesserede i at lave noget om og eller ved præcis hvad reglerne på området er, så jeg vil foreslå dig at sætte dig grundigt ind i reglerne inden det møde. Du kan starte her.

http://www.forbrug.dk/Nyheder/2016/Frit-tvvalg-til-mindst-650000-husstande-med-faelles-tvforsyning?tc=E0163804DD154301A5FCB78B81E3D91" rel="nofollow - http://www.forbrug.dk/Nyheder/2016/Frit-tvvalg-til-mindst-650000-husstande-med-faelles-tvforsyning?tc=E0163804DD154301A5FCB78B81E3D91 7

Det korte af det lange er at din forening skal se at få fingeren ud og få bygget et anlæg med separat distribution og så skal foreningen opsige kontrakten med TV-leverandøre, - hvis den er sådan indrettet at den forudsætter at alle er koblet på, så opsigelsen ikke bliver unødigt lang.


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Nowon Nowon skrev:

Ca 500- om måneden, som trækkes sammen med lejen

Aner ikke, hvilken pakke ?

Jeg har intet TV

Det lyder som fuldpakken. Ved du om nogen har den nye TV boks til 30 kr og ikke 99 kr ?
Så har de nemlig bundet foreningen, men kun foreningen yderligere 2 - 3 år
Men trods det, hvis du har individuelt kabel, altså kun kabel ind og ikke ud til den næste beboer, så skal du kunne afmelde TV på din bolig


Skrevet af: Nowon
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:46
Mange tak,
Vores kontrakt opsiges kun, hvis beboerne ikke ønsker, den fortsætter.
Det er noget værre bondefangeri.


Skrevet af: Nowon
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:47
Det med bokse aner jeg ikke ?

Hvad mener du med,  de har bundet foreningen ? Der råbes meget om kollektiv betaling


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Nowon Nowon skrev:

Mange tak,
Vores kontrakt opsiges kun, hvis beboerne ikke ønsker, den fortsætter.
Det er noget værre bondefangeri.

Aftalen skal ikke opsiges, den skal da køre videre

Det er din tilslutning der skal opsiges

Det er 2 forskellige ting


Skrevet af: Nowon
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:50
De siger, at vi hænger på at betale alle sammen frem til sommer 2018, med mindre hele aftalen opsiges.
Også selvom de vil separere i den afdeling uden sløjfe ( som jeg nu forstår må være delt op - mange tak)

Jeg er lige nødt til at køre et virus-program, da her sker ting. Vender tilbage til jer. Mange tak !




Skrevet af: mich61
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af Nowon Nowon skrev:

Mange tak,
Vores kontrakt opsiges kun, hvis beboerne ikke ønsker, den fortsætter.
Det er noget værre bondefangeri.

Aftalen skal ikke opsiges, den skal da køre videre

Det er din tilslutning der skal opsiges

Det er 2 forskellige ting

Så har bestyrelsen været i kontakt med Youseee indenfor de sidste 8 mdr. og fået forlænget bindingen. Men selvom de har, så har du ret til at opsige leverinfgen til din bolig. Som sagt, det er 2 forskellige forhold


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Nowon Nowon skrev:

De siger, at vi hænger på at betale alle sammen frem til sommer 2018, med mindre hele aftalen opsiges.


Det er IKKE lovligt


Skrevet af: Nowon
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:53
De virker uimponerede af loven


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:53
Foreningen har en binding til alene at få leveret TV fra Yousee et eller flere år fremover
Den enkelte har ingingen binding


Skrevet af: Nowon
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:54
Hvis det er sandt, hvad gør jeg så ? Skal jeg til en retshjælp ? Hvad skal jeg evt tage med ?


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:55
Skriv på jeres facebook

Hvis alle betaler 500- så skal der nok være andre, der ønsker enten 

1. Ingen TV
2. nedgradering til f.eks. grundpakken
3. Evt supplering med enkelte eller flere ekstrakanaler


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Nowon Nowon skrev:

Hvis det er sandt, hvad gør jeg så ? Skal jeg til en retshjælp ? Hvad skal jeg evt tage med ?

Se mit andet svar, start med at bruge facebook eller kontakt andre i beboelsen

Gå samlet til bestyrelsen


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af Nowon Nowon skrev:

Mange tak,
Vores kontrakt opsiges kun, hvis beboerne ikke ønsker, den fortsætter.
Det er noget værre bondefangeri.

Aftalen skal ikke opsiges, den skal da køre videre

Det er din tilslutning der skal opsiges

Det er 2 forskellige ting

Der er nogle foreninger der har kontrakter med leverandøren der foreskriver at alle er koblet på, mod at man får mængde rabat. Sådan en havde vi.

Man ja, men kan indvende, at hvis foreningen ikke vil opsige kontrakten, så må de selv betale den del lejeren plejer at betale når lejeren opsiger sin tilslutning.  


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Nowon Nowon skrev:

De siger, at vi hænger på at betale alle sammen frem til sommer 2018, med mindre hele aftalen opsiges.
Også selvom de vil separere i den afdeling uden sløjfe ( som jeg nu forstår må være delt op - mange tak)

 
Hvis der er indgået en aftale og denne først udløber sommer 2018, så er de jo dækket i loven i reglen om en overgangsordning.
 
Så du kan først slippe for at betale til TV efter aftalen udløber:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Aftaler-og-Abonnementer/frit-tvvalg/Opsigelse-af-faelles-tvforsyning?tc=BE1246E81AB948D89A64F18D7047CA7C" rel="nofollow - http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Aftaler-og-Abonnementer/frit-tvvalg/Opsigelse-af-faelles-tvforsyning?tc=BE1246E81AB948D89A64F18D7047CA7C
 
 


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Nowon Nowon skrev:

Hvis det er sandt, hvad gør jeg så ? Skal jeg til en retshjælp ? Hvad skal jeg evt tage med ?

Det jeg gjorde var at kontakte foreningens administrator, for jeg oplevede lige som dig, at alle herude i foreningen sad på hænderne, undlod at svare på mail mv. og i øvrigt havde helt deres egen fortolkning af reglerne. Administrator derimod vidste ca. hvad reglerne er og lod mig slippe uden større bøvl.


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 10:03
Sludder og vrøvl

Han siger at han betaler 500,- Den dyreste pakke koster 529 kr. Der er ikke meget rabat.

Jeg betaler 428 kr i 2016

Vi får samme rabat lige meget om vi er 0 eller 100% tilsluttede i fremtiden 




Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Nowon Nowon skrev:

De siger, at vi hænger på at betale alle sammen frem til sommer 2018, med mindre hele aftalen opsiges.
Også selvom de vil separere i den afdeling uden sløjfe ( som jeg nu forstår må være delt op - mange tak)

 
Hvis der er indgået en aftale og denne først udløber sommer 2018, så er de jo dækket i loven i reglen om en overgangsordning.
 
Så du kan først slippe for at betale til TV efter aftalen udløber:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Aftaler-og-Abonnementer/frit-tvvalg/Opsigelse-af-faelles-tvforsyning?tc=BE1246E81AB948D89A64F18D7047CA7C" rel="nofollow - http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Aftaler-og-Abonnementer/frit-tvvalg/Opsigelse-af-faelles-tvforsyning?tc=BE1246E81AB948D89A64F18D7047CA7C
 
 

Det er derfor foreningen skal opsige kontrakten hvis den er sådan at alle skal være på.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 10:09
Man kommer jo nok heller til at slippe helt, da man jo nok i fremtiden skal betale for selve anlægget og det kan sikkert ikke slippe for.
 
Her hvor jeg bor, er der på selve huslejen et bidrag til antenneanlægget, som alle betale og så opkræves TV pakken særskilt via antenneforeningen. Her kan man så enten fravælge eller vælge mellem 3 pakker + tilvalg.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Sludder og vrøvl

Han siger at han betaler 500,- Den dyreste pakke koster 529 kr. Der er ikke meget rabat.

Jeg betaler 428 kr i 2016

Vi får samme rabat lige meget om vi er 0 eller 100% tilsluttede i fremtiden 



Det er ikke til at se hvad du svarer på?


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Nowon Nowon skrev:

Hvis det er sandt, hvad gør jeg så ? Skal jeg til en retshjælp ? Hvad skal jeg evt tage med ?

Det jeg gjorde var at kontakte foreningens administrator, for jeg oplevede lige som dig, at alle herude i foreningen sad på hænderne, undlod at svare på mail mv. og i øvrigt havde helt deres egen fortolkning af reglerne. Administrator derimod vidste ca. hvad reglerne er og lod mig slippe uden større bøvl.

Normalt er opsigelsen et år. Med mindre Yousee har ombygget anlægget for inden for de sidste 5 år.

Hvis foreningen har skrevet under på TV boks kontrakten, så kan den ikke være årsag til, at beboeren pludselig er bundet i 2-3 år. Så har Yousee været i ond tro

Og der er ikke meget rabat, hvis der betales omkring 500 på mdr.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Man kommer jo nok heller til at slippe helt, da man jo nok i fremtiden skal betale for selve anlægget og det kan sikkert ikke slippe for.
 
Her hvor jeg bor, er der på selve huslejen et bidrag til antenneanlægget, som alle betale og så opkræves TV pakken særskilt via antenneforeningen. Her kan man så enten fravælge eller vælge mellem 3 pakker + tilvalg.

Det kan sagten tænkes og det er mig bekendt også helt efter bogen. Der må man argumentere for at bidraget skal være proportionalt med det det rent faktisk koster, så de ikke lige pludselig finder på at lægge alle udgifterne over på antennebidraget og binder folk ad bagvejen.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Nowon Nowon skrev:

De siger, at vi hænger på at betale alle sammen frem til sommer 2018, med mindre hele aftalen opsiges.
Også selvom de vil separere i den afdeling uden sløjfe ( som jeg nu forstår må være delt op - mange tak)

 
Hvis der er indgået en aftale og denne først udløber sommer 2018, så er de jo dækket i loven i reglen om en overgangsordning.
 
Så du kan først slippe for at betale til TV efter aftalen udløber:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Aftaler-og-Abonnementer/frit-tvvalg/Opsigelse-af-faelles-tvforsyning?tc=BE1246E81AB948D89A64F18D7047CA7C" rel="nofollow - http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Aftaler-og-Abonnementer/frit-tvvalg/Opsigelse-af-faelles-tvforsyning?tc=BE1246E81AB948D89A64F18D7047CA7C
 
 

Det er derfor foreningen skal opsige kontrakten hvis den er sådan at alle skal være på.
 
Ikke, hvis en opsigelse er forbundet med en udgift.
Er der indgået en aftale med en fast slut dato og det vil medfører et økonomisk tab at opsige aftale, så skal de ikke opsige aftale.



Print side | Luk vindue