Print side | Luk vindue

WebOs og HBO

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=146994
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 17:08


Emne: WebOs og HBO
Skrevet af: Lonny
Emne: WebOs og HBO
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 12:19
Hej Recordere

Jeg er lige blevet den heldige ejer af et LG 55UH750 efter meget research Smile.

Men da det er mit første nye TV siden 2006, tænkte jeg ikke over at researche på selve styresystemet, og hvad der er tilgængelig.

Til min store overraskelse kan jeg se at f.eks. HBO Go/Nordic ikke er tilgængelig, og jeg kan ikke finde noget information om den bliver gjort tilgængelig på platformen (Der er nærmest kun youtube, Netflix og viaplay).
Nogen der ved noget her? Eller kan jeg tilgå det på andre måder?

Alternativt kiggede jeg på et Samsung KS7005 med Tizen system, hvor jeg kan forstå man kan få HBO og mange af de gængse streaming tjenester er tilgængelig.

Mvh



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 12:53

HBO kan i så fald Streames til TVet fra en Tablet og via Google Cast, eller der kan bruges en Nvidia Shield konsol.
Har du You See, kan man via deres boks få et HBO abonnement.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Lonny
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 13:04
Hej
Men jeg tænker jo det er hele formålet med at købe et smart-tv, det er for at undgå en chromecast og det delay der er ved at streame fra en enhed til en anden...


-------------
Onkyo 805
Velodyne SPL800i
Front: B&W 686
Center: B&W HTM62
Bag: Argon 6210S
DVD: Denon 1930
Samsung HD-Boks SMT3106
Mediecenter I-Star Mini


Skrevet af: kokken32
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


HBO kan i så fald Streames til TVet fra en Tablet og via Google Cast, eller der kan bruges en Nvidia Shield konsol.
Har du You See, kan man via deres boks få et HBO abonnement.


Der er da ikke Google cast i det tv.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 13:56

Tja, Smart TV det er nu ikke så smart, har selv et, men bruger stort set aldrig funktionen, når nu den ønskede tjeneste ikke er i TVet, så er der jo nødvendigt at bruge en extern enhed.

Kokken32: Har ikke sagt/skrevet at der er Google Cast i TVet, skrev om extern enhed.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: kokken32
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 17:52
Jeg læser det som du skriver
HBO kan i så fald Streames til TVet fra en Tablet og via Google Cast, eller der kan bruges en Nvidia Shield konsol.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 18:16

Hvor i den sætning står der at det er indbygget i TVet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: kokken32
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 20:16
HBO kan i så fald Streames til TVet fra en Tablet og via Google Cast


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 12-Juni-2016 kl. 20:29
Det er nok fordi den version, der er indbygget i et TV hedder "Google Cast" hvor den du køber som en HDMI stick hedder en "Chromecast" (2). Men der findes ikke noget TV, som har alle tjenester indbygget, så det der er ideelt for nogle er måske elendigt for andre fordi brugsmønstret er forskelligt. Du bør ikke sidde og holde vejret i forventning om, at HBO for nosset sig sammen til at levere en app til de platforme, den mangler på lige nu.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 13-Juni-2016 kl. 10:33
Jeg har et moderne Sony tv med Android TV. Der er Chromecast indbygget og en del apps indbygget direkte i tv. Så her kan du starte HBO op på din telefon og caste til TV. TV tænder automatisk og begynder afspilning af serie eller film.

Ulempen ved Googles TV software Android TV er at det er lidt ustabilt - Så en genstart er ind i mellem nødvendig af TV og det er træls. Det er dog blevet lidt bedre efter de nye opdateringer. 

Jeg bruger tv apps til DR, TV2 play, Netflix og Plex. Jeg streamer HBO nordic fra min telefon eller tablet. 

Sony har gode paneler synes jeg, så billedekvaliteten er ok.

Philips laver også TV med Android tv. Om de er gode ved jeg ikke. Synes jeg hører en del brok over dem.


Skrevet af: Lonny
Skrevet den: 14-Juni-2016 kl. 20:41
Mange tak... Tror jeg nok ☺.

Jeg har overvejet at anvende fortrydelsesretten og få samsung ks7005. Hvordan vil I vurdere det i forhold til tilgængelige apps og evt. fremtiden?

-------------
Onkyo 805
Velodyne SPL800i
Front: B&W 686
Center: B&W HTM62
Bag: Argon 6210S
DVD: Denon 1930
Samsung HD-Boks SMT3106
Mediecenter I-Star Mini



Print side | Luk vindue