Print side | Luk vindue

Yousee tv boks og dårlig wifi .

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=147138
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 08:21


Emne: Yousee tv boks og dårlig wifi .
Skrevet af: The_Unforgiven
Emne: Yousee tv boks og dårlig wifi .
Skrevet den: 23-Juni-2016 kl. 11:34
Jeg har en kammerat som har 3 stk Yousee tv bokse , model N7700TC-4-D .
Og de er sgu dårlige på wifi delen .
Selv om router , Asus RT-AC66U , hænger max 5 meter væk med frit udsyn til tv boks , så er der mellem 60-80 % på 5 ghz delen og max 40 % på 2.4 ghz delen.
Men lukker vi døren til hans soveværelse , hvor den ene er , så stiger 5 ghz delen til 100 % , og det er en ganske alm "papdør" , 2.4 ghz delen ender så på 0 %.
Hvad sker der dog ????
 
 
Stein



Svar:
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 23-Juni-2016 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Jeg har en kammerat som har 3 stk Yousee tv bokse , model N7700TC-4-D .
Og de er sgu dårlige på wifi delen .
Selv om router , Asus RT-AC66U , hænger max 5 meter væk med frit udsyn til tv boks , så er der mellem 60-80 % på 5 ghz delen og max 40 % på 2.4 ghz delen.
Men lukker vi døren til hans soveværelse , hvor den ene er , så stiger 5 ghz delen til 100 % , og det er en ganske alm "papdør" , 2.4 ghz delen ender så på 0 %.
Hvad sker der dog ????
 
 
Stein
Har aldrig hørt om, at YouSee har eller har haft en TV boks af nævnte slags. Hvor gamle er de?


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 23-Juni-2016 kl. 12:44

Hej.

Når jeg googler på model N7700TC-4-D finder jeg nogle Findske links.

Og derefter finder jeg dette datablad:

http://www.netgem.com/datas/media/1363108406_ProductSheet-N7700-04032013.pdf" rel="nofollow - http://www.netgem.com/datas/media/1363108406_ProductSheet-N7700-04032013.pdf

Det er vel ikke sådan at din kammerat ser Yousee på denne Media Player?

Hilsen Carsten.



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Juni-2016 kl. 13:33

Det eneste You See haft der ligner den boks er You Bio boksen. Den sælges ikke længere, og der er så nok heller ikke support på den længere.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 24-Juni-2016 kl. 14:23
Selvfølgelig er det sådan en boks , har jo selv sat det op for ham Confused
Og han har 3 stk .
Og de var helt nye og uåbnet da han fik dem i forbindelse med at Yousee overtog Trefor tv or ca 2 mdr siden.
Og tog et billede af den mærkat som sidder bagpå.
Og den er ikke mere end 10x10 cm i str.
 
Stein


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Juni-2016 kl. 15:04

Har en sådan som har været brugt til You Bio, nu afløst af den nye Humax boks, og Bio boksen har et ikke videre godt Wi-Fi, så lige hvad man kan gøre ved det.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: csell
Skrevet den: 24-Juni-2016 kl. 15:30


Hej.

Jeg fandt meget lidt information på TreFors hjemmeside:

http://trefor.dk/Privat/Fiberbredb%C3%A5nd/TV-pakker/Kortl%C3%A6ser-og-TV-boks" rel="nofollow - https://trefor.dk/Privat/Fiberbredb%C3%A5nd/TV-pakker/Kortl%C3%A6ser-og-TV-boks

Håber at du kan give os resten af de nødvendige oplysninger.

Har boksen både et antennestik til kabel TV, DVB-C og et stik til Internet?
Og har du en ide om hvad der bruges til hvad?

Har I prøvet med kablet Internet?
og forsvinder problemet så.

Er grunden til at din kammerat har en YouSee boks, at han har Bland Selv?
På TreFors hjemmeside står der noget om enten en boks eller et en kortlæser og et kort pr. TV
Vil problemet forsvinde hvis I bruger en kortlæser i TV'et?

Men jeg gætter mig frem, og prøver at spørge. Kan du ikke prøve at beskrive boksen noget mere.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Juni-2016 kl. 15:37

Den boks der vises på linket er helt magen til på You Bio boksen, så enten er det den der bruges til Trefor, eller en anden der ser lige sådan ud, mit gæt er at Trefor boksen og den nu udgåede You Bio boks er den samme.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: csell
Skrevet den: 24-Juni-2016 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Den boks der vises på linket er helt magen til på You Bio boksen, så enten er det den der bruges til Trefor, eller en anden der ser lige sådan ud, mit gæt er at Trefor boksen og den nu udgåede You Bio boks er den samme.


Hej.

Er der en der kan bekræfte de de også bruger den samme firmware?

Hilsen Carsten.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 24-Juni-2016 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


..........
Men jeg gætter mig frem, og prøver at spørge. Kan du ikke prøve at beskrive boksen noget mere.
Hilsen Carsten.


Hej.
Jeg fandt et link som beskriver YouSee Bio Boksen:

http://digitalt.tv/youbio-boksen/" rel="nofollow - http://digitalt.tv/youbio-boksen/

Det første jeg ville prøve er at kun at have en boks tændt og elles prøve med kablet internet.

Og hverken din kammerat eller en af hans naboer har vel et gammelt 802.11b
kørende.


Hilsen Carsten.






Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 24-Juni-2016 kl. 20:09
På kabel er der ikke noget galt .
Den i stuen kører kabel.
De 2 andre kører 5ghz.
Men det er sgu da utroligt at signalet kun er 80% , 5 meter væk , lige linje , intet i vejen for signal.
Og ingen andre dele så som tlf ipad eller stationær har problemer med wifi , KUN de yousee bokse.
 
 
Stein


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Juni-2016 kl. 20:13

Nu er Humaax boksen helt fin til det, men som jeg skrev tidligere, så er det ikke videre godt på You Bio boksen, f.eks de gange der har været behov for opdatering, så kunne den gøre det når den var på Kabel.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: st1
Skrevet den: 24-Juni-2016 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

På kabel er der ikke noget galt .
Den i stuen kører kabel.
De 2 andre kører 5ghz.
Men det er sgu da utroligt at signalet kun er 80% , 5 meter væk , lige linje , intet i vejen for signal.
Og ingen andre dele så som tlf ipad eller stationær har problemer med wifi , KUN de yousee bokse.

Stein

Det er nok fordi WiFi løsningen er ret simpel.
Hvis man letter på låget (NB: det må man ikke) kan man se at der sidder en intern USB port med en lillebitte WiFi dongle i...
Ikke noget med antenner på fronten/siderne osv - næh blot en USB dongle.
Der er nok ikke så underligt at YouSee på det kraftigste anbefaler at man kabler boksen. (Det var vist også det. der var hensigten oprindeligt).




Skrevet af: csell
Skrevet den: 24-Juni-2016 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

De 2 andre kører 5ghz.
Men det er sgu da utroligt at signalet kun er 80% , 5 meter væk , lige linje , intet i vejen for signal.


Hej.

Jeg mener at der er to ting i kan prøve.
I kan prøve kun at køre med kun en boks på 5 gHz. For at se om det bliver bedre.
Eller i kan prøve at skifte til 2,4 gHz. igen for at se om boksenes 2,4 gHz er bedre.

Men som du beskriver det. Er der nok ikke andre løsninger end at skifte til kablet Internet
eller måske at skifte til en kortlæser i TV'et?

Hilsen Carsten.



Skrevet af: Madzendk
Skrevet den: 05-August-2016 kl. 13:48
Jeg har også lige anskaffet mig den nye tv boks fra yousee og koblet den op via yousee´s egen router/bredbånd via 5 ghz som det er det eneste den kan, boksen står ca. 4 meter væk fra routeren og det er det eneste 5 ghz bånd i nærheden, jeg kan i hvert fald ikke se nogen når jeg søger, det eneste jeg kan se er mit eget.
Jeg får hele tiden at vide på mit tv at "Nu har boksen forbindelse til internettet" og "Nu har boksen ikke forbindelse til internettet" de beskeder kan komme ca. 5-6 gange på en aften hvor vi ser fjernsyn, det er ret irriterende, jeg havde håbet på at kunne slå meddelelser fra men det kan man vist ikke.

Den eneste løsning som jeg ser det, er at trække et kabel til routeren i stedet for, men det vil jeg helst ikke.

En anden ting boksen også mangler er de digitale undertekster på feks. BBC kanalerne, de mangler, har fået at vide det skulle komme i en softwareopdatering, men hvornår?




Print side | Luk vindue