Print side | Luk vindue

midt i en HUEtid!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=147266
Udskrevet den: 30-April-2024 kl. 06:33


Emne: midt i en HUEtid!
Skrevet af: slumbert
Emne: midt i en HUEtid!
Skrevet den: 02-Juli-2016 kl. 14:09
Jeg har lige fået mig en philips HUE startpakke med bridge 2.0

Det virker umiddelbart fint, men jeg synes slat ikke philips' app er god nok, samtidigt med at den nyeste version af appen ikke er lavet til tablet.

Grundlæggende synes jeg der er en masse potientiale i HUE som ikke er opfyldt af philips appen. Jeg har ikke udforsket det så meget endnu, men mener også at have læst at der findes apps der er meget bedre end philips egen.

Jeg søger derfor forslag til en god 3. parts app til Android


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål




Svar:
Skrevet af: anoz
Skrevet den: 02-Juli-2016 kl. 14:37
Hvad vil du gerne opnå?

Jeg har en enkelt pære i vores vindgang ved hoveddøren, som automatisk tænder ved solnedgang og slukker igen ved solopgang... det styres via ifttt og vejrappen (iOS).

Så har jeg et par pærer og lyskæder i biografen i kælderen, som tænder sammen med det øvrige udstyr - det kører via Logitech Harmony appen, hvor jeg jeg altd starter en aktivitet nden jeg går i kælderen... lyset kan også styres med fjernbetjeningen (Harmony Companion).

Jeg har også en enkelt pære i soveværelset, som primært styres med en hue remote.

Der skal helt sikkert flere til med tiden...

-------------
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 02-Juli-2016 kl. 14:47
Huemote kan alt hvad jeg har brug for ihvertfald:)


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 02-Juli-2016 kl. 14:58
jeg vil gerne benytte en til morgenvækning, men skaffer nok en Bloom. Jeg synes ikke det er så tydeligt hvilke farver der bliver benytte i morgenvækningen.

Derudover vil jeg gerne lave stemninglysning og en del andre småting.

generelt er jeg lidt skuffet over hvor få pre-indstillinger der er i philips appen.


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Havelund
Skrevet den: 02-Juli-2016 kl. 15:43
Jeg bruger primært deres fysiske kontakter. Alt programmeret via IConnectHue. En super fedt app som giver rigtig mange ekstra funktioner som Philips standard app ikke kan. Kan varmt anbefales. Alle pengene værd. Og lidt til.


Skrevet af: anoz
Skrevet den: 02-Juli-2016 kl. 16:03
Nu bruger jeg ikke selv morgenvækningen, men mon ikke man selv kan bestemme farven?

Stemningsbelysningen/scener synes jeg egentlig virker fint nok med Philips' egen app, men kan da godt se den måske er lidt begrænset... har hørt godt om iconnecthue, som havelund skriver om.

-------------
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |


Skrevet af: Havelund
Skrevet den: 02-Juli-2016 kl. 20:24
Farven til morgenvækning er en gul farve som simulerer en solopgang. Det er i princippet bare en alarm ved et interval hvor lysstyrken stiger. Så hvis man gerne vil have en anden farve kan man bare lave en sådan alarm. Det kan man i hvert fald i IConnectHue.


Skrevet af: tobywan
Skrevet den: 03-Juli-2016 kl. 11:11
Du skal se på Hue Pro. Ubetinget den bedste app til android.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.benchevoor.huepro&hl=en

Hue Pro kan det meste og der kommer ofte opdateringer. Fin widget understøttelse, hvor du kan kalde forskellige grupper eller scener - uden at skulle åbne din app. Ellers kan den også alt hvad den officielle app kan og mere til.

Personligt er jeg dog ved bevæge mig mod systemer, hvor mere end bare lyset er integreret. Pt. har jeg Zipato, men skifter nok controlleren ud med Fibaro på sigt. Kombineret med en lyssensor, dør og bevægelsessensor, kan man pludselig opnå en hel del mere fleksibilitet.




-------------
Panasonic VT50 - B&W CMs2


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 03-Juli-2016 kl. 12:18
Jeg takker tobywan

Den vil jeg kigge på



-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 13-Oktober-2016 kl. 18:15
Er der nogen der har en dimming switch og kan fortælle mig hvordan den virker.
Jeg skal have en strip samt 2 GU10 pærer i brug på toilettet, men har ikke brug for scener mm, men blot on/off.
Men jeg er i tvivl om default lysstyrken når man switcher on. Eksempelvis tænder mine E27 på maks, hver gang der tændes på den alm kontakt. Det ville jeg gerne være foruden på mit toilet.


Skrevet af: anoz
Skrevet den: 13-Oktober-2016 kl. 19:05
Du kan selv bestemme, hvad der skal ske, når du trykker på on på dimmeren... f.eks starte en scene med den ønskede lysstyrke.

-------------
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 13-Oktober-2016 kl. 19:14
Du kan også sætte en lys sensor på dit toilet. Så tænder lyset ved bevægelse.


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 13-Oktober-2016 kl. 19:31
Er der en der har erfaring med de nye motion sensor? Jeg har endnu ikke fået købt en


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 13-Oktober-2016 kl. 20:03
Har en i brug og den virker fint.

Bruger den som tænd af et par pærer på svag styrke om natten


Skrevet af: Havelund
Skrevet den: 13-Oktober-2016 kl. 21:33
Motion sensoren er rigtig fin. Bruger den på toilettet så lyset automatisk tænder og slukker. Det er fedt. Herudover er der nattescene så lyset ikke er så kraftigt om natten. 👍 Herfra


Skrevet af: spanky
Skrevet den: 14-Oktober-2016 kl. 19:09
Har da også nogle tanker omkring den nye sensor når nu vi er igang 😋

Kan man sætte forskellige scener til at tænde på forskellige tidspunkter på dagen ? (Morgen/aften/nat)

Og kan den selv regulerer lysstyrken ud fra hvor mørkt der er i rummet ?

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128422&title=spankys-hjemmebio" rel="nofollow - Min hjemmebio tråd


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 14-Oktober-2016 kl. 19:29
Ja den kan tænde nogle valgte scener ( grupper ) i 3 lysstyrker

Man kan vælge et tidsrum hvor sensor er aktiv.

Plus den har lysføler så den også kan virke i dagslys.   Den kan desværre ikke regulere lysstyrken efter lyset i huset..

Jeg kan heller ikke få den til at tænde mine gamle scener med farver.     Men bruger den som natlys når vi skal op om natten


Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 14-Oktober-2016 kl. 22:08
Hvor er det bedst at købe ekstra udstyr til HUE. Jeg har netop købt startpakken, men vil gerne have lidt kontakter og motion sensor m.m.


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 14-Oktober-2016 kl. 22:09
Jeg er meget tilfreds med at købe hos lampeguru


Skrevet af: Havelund
Skrevet den: 15-Oktober-2016 kl. 06:42
Jeg køber ved Greenline.dk. Gratis fragt og god service.

Har også købt ved coolshop. Der er også fri fragt.

Lampemesteren har fri fragt over 500 kr og giver 9% bonus ved Forbrugsforeningen.


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 12-December-2016 kl. 17:16
Hej

Findes der en Hue kompatibel afbryder, så man kan styre eksisterende lamper - altså bare tænd/sluk uden dimmer funktion?  

Jeg har mit køkken tapetseret med 12 volt spots (led), og det kunne være fedt, hvis jeg kunne Hue betjene dem. Desværre en kæmpe omkostning, at ombygge det til 230v Gu10 :(



Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 12-December-2016 kl. 17:19
Desværre ikke så vidt jeg ved. Hvis du kører Apple så kan man få en HomeKit kontakt som feks elgato eve, men ved ikke om det er det rigtige for dig


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 12-December-2016 kl. 17:50
Du kan bruge Osram lightfy plug sammen med Hue

Dog kan jeg ikke få dem til at virke under gen1 app uden app går ned.

Med virker under andre app.

Så den jeg fik købt havnede i skuffen under projekter til senere brug


Skrevet af: Havelund
Skrevet den: 12-December-2016 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Hej

Findes der en Hue kompatibel afbryder, så man kan styre eksisterende lamper - altså bare tænd/sluk uden dimmer funktion?  

Jeg har mit køkken tapetseret med 12 volt spots (led), og det kunne være fedt, hvis jeg kunne Hue betjene dem. Desværre en kæmpe omkostning, at ombygge det til 230v Gu10 :(



Du kan fint bruge Lightify Plug's. De kan programmeres via Hues app (i hvert fald 2. Gen). Den kan også styres via Dimmer Switches og sikkert også Hue Tap's. Eneste minus er at de ikke er HomeKit kompatible. De fås billigst på Amazon.de hvor der også er gratis fra hvis du køber for minimum €39.


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 12-December-2016 kl. 20:07
Hej

Tak for tips... Jeg har også i mellemtiden googlet mig frem til lightify plug, som den eneste. Den kan vel i princippet virke, hvis jeg monterer den foran min 12v led driver på loftet. Philips burde udvikle en Hue led driver, til betjening af eksisterende systemer - det kunne være fedt.

Ingen HomeKit - dvs ingen Siri, eller hvad går jeg glip af?


Skrevet af: Havelund
Skrevet den: 12-December-2016 kl. 20:16
Ja, ingen Siri og du kan ikke bruge den via Home app'en. Men worst case så kan det være IFTTT kan bruges til at kombinere med noget HomeKit.


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 12-December-2016 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Havelund Havelund skrev:

Ja, ingen Siri og du kan ikke bruge den via Home app'en. Men worst case så kan det være IFTTT kan bruges til at kombinere med noget HomeKit.


Okay tænkte det nok... Må prøve at lege lidt med den - den er jo til at betale.

Kan se Elgato også laver en model, men kun virker med HomeKit via Bluetooth - dermed ikke Hue kompatibel.

Håber der kommer nogle mere professionelle enheder til fast installation.


Skrevet af: trupfg
Skrevet den: 12-December-2016 kl. 22:15
Er der forresten nogle der ved, om Hue Motion Sensor virker sammen med pærer fra Lightify-serien?


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 13-December-2016 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af trupfg trupfg skrev:

Er der forresten nogle der ved, om Hue Motion Sensor virker sammen med pærer fra Lightify-serien?


Kan jeg ikke se, hvorfor den ikke skulle. 
Lightfy pærene kører jo på Hue HUBén, og det gør motion-sensoren også. De snakker sammen den vej igennem.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12



Print side | Luk vindue