Print side | Luk vindue

TDC Selector HD - Generel debat

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14728
Udskrevet den: 23-Maj-2024 kl. 18:04


Emne: TDC Selector HD - Generel debat
Skrevet af: Ole
Emne: TDC Selector HD - Generel debat
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 19:04

Denne tråd er en aflægger af tråden Selector HD - Feedback til TDC.

For at skabe mere overskuelighed deles tråden op i fire emner:

TDC Selector HD - Debat om returnering (incl. debat om gratis canal+)
TDC Selector HD - Softwareproblemer 
TDC Selector HD - Teknisk debat 
TDC Selector HD - Generel debat (Denne tråd)

Som det har været tilfældet med Selector HD - Feedback til TDC vil vi køre en relativt stram modering i disse tråde.

Sørg derfor for, at holde dig til det emne, som den enkelte tråd omhandler.

Denne tråd (Generel debat) er næsten uden begrænsninger, dog vil jeg VARMT anbefale, at kigge forbi de andre tråde først, for at se om indlæget passer ind dér...

God fornøjelse.

...Ole



-------------
Moderator, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: ZkiiFreak
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 21:29
Super! Så kan det være, at vi kan få overblik. Og det tekniske kan komme i teknikdelen og brokket kan komme i Generelt eller Returnering 

/M


Skrevet af: Ole
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 22:36

Flyttet fra TDC Selector HD - Debat om returnering

Oprindeligt skrevet af Nalle Nalle skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:


Og så er der jo lige Rome i HD også.

Nu har jeg ikke fulgt med på dette forum den sidste måned tid. Men hvor er det, at der skulle komme Rome i HD??



-------------
Moderator, recordere.dk


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 00:41
Oprindeligt skrevet af LER2001 LER2001 skrev:

Flyttet fra TDC Selector HD - Debat om returnering

Oprindeligt skrevet af Nalle Nalle skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:


Og så er der jo lige Rome i HD også.

Nu har jeg ikke fulgt med på dette forum den sidste måned tid. Men hvor er det, at der skulle komme Rome i HD??



http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14605&PN=1 - her




Skrevet af: huztler
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 08:44

Hej

Jeg ville høre om Champions League kampe bliver sendt i HD. ?

 

Hvis ikke, Ja så er det nok retur med boksen ;( .. Men det var en ren fornøjelse at se WM.

 

MVH Kasper



Skrevet af: allando
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 11:45

Jeg har kun oplevet High Definition i enkelte Expert forretninger og var ikke "blown away"....

Kan nogen af jer der har HD Selector af- eller bekræfte, at HD i forhold til DVD er det samme som DVD i forhold til VHS...!!!???



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 11:53
Allando. Ja - under forudsætning af, at det viste virkelig vises i HD format, og ikke bare som det ofte vises på C-More HD, i en upscaling. HD er bare flot.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: HighDef
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 12:51

Til TDC

Hvornår kan vi der ikke har HD-selectoren forvente, at et færdigt produkt bliver sendt ud i handlen?

Snakker vi dage, måneder eller måske endda år?

Jeg ønsker ikke en eksakt dato, men nærmere en guideline til hvad vi skal regne med.

På forhånd tak for svar!



Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

Til TDC

Hvornår kan vi der ikke har HD-selectoren forvente, at et færdigt produkt bliver sendt ud i handlen?

Snakker vi dage, måneder eller måske endda år?

Jeg ønsker ikke en eksakt dato, men nærmere en guideline til hvad vi skal regne med.

På forhånd tak for svar!

Hej HighDef,

Det kan jeg ikke endnu udtale mig om - Vi skulle meget gerne få et overblik over problemerne og løsningsmulighederne i løbet af de næste par uger. Jeg skal nok melde tilbage så snart jeg har mere konkret info.

Men sådan personligt vurderet snakker vi ihvert fald ikke år, men nok heller ikke dage. Mit gæt lige nu (og jeg understreger at det kun er et gæt) snakker vi nok et eller andet sted mellem 1-2 måneder.

-Steen



-------------
Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her


Skrevet af: allando
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 20:21

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Allando. Ja - under forudsætning af, at det viste virkelig vises i HD format, og ikke bare som det ofte vises på C-More HD, i en upscaling. HD er bare flot.

Hvad er ofte?



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 20:25
Ofte - er som jeg oplever C-more HD, næsten alle film. Men trailere er ofte i HD. Jeg må så erkende at jeg ikke ser alle film på C-more, men hver gang jeg har zappet over til kanalen, har det ikke været HD

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Abolsen
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ofte - er som jeg oplever C-more HD, næsten alle film. Men trailere er ofte i HD. Jeg må så erkende at jeg ikke ser alle film på C-more, men hver gang jeg har zappet over til kanalen, har det ikke været HD


Jeg har endnu ikke set en film på C More HD der ikke var i HD.


Skrevet af: allando
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 21:06

Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ofte - er som jeg oplever C-more HD, næsten alle film. Men trailere er ofte i HD. Jeg må så erkende at jeg ikke ser alle film på C-more, men hver gang jeg har zappet over til kanalen, har det ikke været HD


Jeg har endnu ikke set en film på C More HD der ikke var i HD.

Hvordan kan der være så forskellig opfattelse?



Skrevet af: Irgens
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

Til TDC

Hvornår kan vi der ikke har HD-selectoren forvente, at et færdigt produkt bliver sendt ud i handlen?

Snakker vi dage, måneder eller måske endda år?

Jeg ønsker ikke en eksakt dato, men nærmere en guideline til hvad vi skal regne med.

På forhånd tak for svar!

Hej HighDef,

Det kan jeg ikke endnu udtale mig om - Vi skulle meget gerne få et overblik over problemerne og løsningsmulighederne i løbet af de næste par uger. Jeg skal nok melde tilbage så snart jeg har mere konkret info.

Men sådan personligt vurderet snakker vi ihvert fald ikke år, men nok heller ikke dage. Mit gæt lige nu (og jeg understreger at det kun er et gæt) snakker vi nok et eller andet sted mellem 1-2 måneder.

-Steen

Hej Steen,

Os potentielle kunder mangler bare lige et tilbud fra jer indtil Sagem 81 er tilbage. Ved en midlertidig løsning og senere ombytning kan vi jo som kunder betaler nu og ikke først om 2-11 måndeder :-)

VH Jan



-------------
Venlig hilsen
Jan


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 21:36
Jeg fornemmer, at der en forskel i opfattelsen af HD. For mig er HD et meget detaljeret billede, som nærmest er 3D-agtig. Jeg kan også sige det på en anden måde, det jeg har set på C-More - ud over trailerne - er på ingen måde med en bedre billedkvalitet end det man ser på øvrige digitale kanaler via Selectoren. Nærmere kan jeg nok ikke komme.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: allando
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 21:56

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg fornemmer, at der en forskel i opfattelsen af HD. For mig er HD et meget detaljeret billede, som nærmest er 3D-agtig. Jeg kan også sige det på en anden måde, det jeg har set på C-More - ud over trailerne - er på ingen måde med en bedre billedkvalitet end det man ser på øvrige digitale kanaler via Selectoren. Nærmere kan jeg nok ikke komme.

Det lyder ikke godt. Så kan jeg ikke se formålet med HD selector. Er der andre der kan komme med deres erfaringer?



Skrevet af: saturn
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 22:15

Det lyder ikke godt. Så kan jeg ikke se formålet med HD selector. Er der andre der kan komme med deres erfaringer?

[/QUOTE]


Skrevet af: saturn
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 22:32

Jeg har for nylig set ”The Ternimal” og ”Blade Trinity”. Begge var uden tvivl send i HD og ikke en upscaling af SD.  Det er rigtigt at ikke alle film er i bedste kvalitet. Men jeg synes faktisk de fleste er ok. Især nyere film er tip top og uden tvivl en oplevelse i HD og bedre en DVD.

Prøv at få en HD demo på en projector. Jeg ved ikke om du bliver "blown away".... men jeg tror du bliver imponeret.



Skrevet af: warp
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 22:04
Jeg har set 5th element i en HD udgave, det er altså bare en grum forskel fra en DVD eller værre...

Man spotter bedst den forbedrede kvalitet i HD ved stor scener hvor kameraet er zoomet ud og filmer f.eks byer, traffik, landskaber m.m. og specielt også når der er tekst på billedet, vil man nok kunne opdage at det står langt tydeligere end i dvd m.m.

Man kan diskutere om "The Terminal" er en bedre film pga. HD, men det var da en bedre oplevelse.. Ikke mindst en motivator til at se den ;)


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 09:21

Hermed overføres lidt af den af admin bortcensurerede debat fra tråden "TDC Softwareproblemer" af 5/9 mellem kl. 16:20 - ca. 21:30

Forum: Digital TV
Emne: TDC Selector HD - Softwareproblemer
Besked fra: Ally

Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

..måske er den langsom, men ÆRLIG TALT, jeg kan godt forstå Don... det ER altså MEGET, MEGET længe vi har slidt håret af pga. langmodighed med denne boks... det er til at få lange.... øhhh... NEGLE.. af!!, fejl-fejl-fejl her og dér og allevegne, og det bli'r jo VED! -nogle ting rettes, andre nye fejl kommer til... og imens sidder man så her med een kanal i HD, der ovenikøbet (ikke TDC's fejl) p.t. nu kun sender 2 film pr. aften.. (i går ventede jeg forgæves på ROME, som ellers var annonceret i Canal-bladet til kl. 20:05)... det er jo helt ad Hækkenfelt til det her... Jeg kaster også snart håndklædet i ringen - tålmodighed er en dyd, men alting får en ende.. og en regnorm, den har to (ref.: Shu-bi-dua). Jeg synes, TDC burde ta' Sagem (som de nu bebrejder), ALVORLIGT I SKOLE, og TILBAGEKALDE alle boksene, og viderereturnere dem til Sagem! ...så må vi vente min. ½ år, og så håbe at TDC har fundet en bedre leverandør... jaja - nu står jeg så til tæv og til skue, men det er et frit land (endnu), og det er så altså just my 2-cents for now....


Du får ikke tæv af mig Jeg er totalt enig. Jeg har opgivet, og har for 2-3 uger siden (lige før brevet blev annonceret) returneret boksen. Jeg venter blot på mine penge.

Jeg skal da have en selector igen en dag, men IKKE 81-boksen i dens nuværende form... hverken hardwaremæssigt eller softwaremæssigt. Den har jeg mistet al tillid til. Fandeme om jeg vil have den grimme madkasse indenfor dørene igen! Så hellere undvære. Optimalt for mig vil være, hvis TDC finder en anden, og mere troværdig, leverandør til deres Selectorer. Hvis Sagem kommer med en "ICAD91", der er designet til det moderne højteknologiske hjem, og som vel at mærke er gennemtestet, og ikke har den nuværendes begrænsninger (f.eks. RGB/HDMI problematikken), så er jeg klar. Ikke før.

Hele denne sag er kedelig for TDC og Sagem, og ikke mindst for os forbrugere, der i god tro købte boksen. TDC har fået pluspoint fra mig for deres aktivitet herinde, men mange minuspoint for deres generelle håndtering af sagen. Men jeg har da lært en masse TDC-ansatte at kende igennem de sidste par måneder



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 13:26
På en tysk hjemmeside fremgår det, at Philips er på vej med en HDTV "Selector" (DCR9000). Den kommer den til at koste 309 Euro. Om den kan erstatte Sagem 81, kunne jeg ikke afgøre udfra de tekniske detaljer der er tilgængelige (viaacces?) Er der nogen der har kendskab til den  nævnte model?

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 13:29

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

På en tysk hjemmeside fremgår det, at Philips er på vej med en HDTV "Selector" (DCR9000). Den kommer den til at koste 309 Euro. Om den kan erstatte Sagem 81, kunne jeg ikke afgøre udfra de tekniske detaljer der er tilgængelige (viaacces?) Er der nogen der har kendskab til den  nævnte model?

Jeg har også luret lidt på den, den burde kunne virke den har da de rigtige specs. Jeg har spurgt en som er på IFA messen om han kunne høre nærmere om den..



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 13:31
Hej Bendix, det lyder spændende, er du hurtig til at melde tilbage??

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 13:45
...også jeg har luret en del på den nye Philips-boks... der er kun een ting, som jeg er usikker på: Har den CA-modul-indgange? Dens satellit-søstermodel har, men jeg har ikke set noget om dette, når man læser specs på kabel-modellen...


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 13:58

Hej zaragon check lige her: http://www.cyberport.de/item/1270/7182/0/76309/item.html?datasheet=on - http://www.cyberport.de/item/1270/7182/0/76309/item.html?dat asheet=on



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 14:06

Hej Hother - tak for linket!

ja, det jeg er bange for er netop det her:

Empfangs-Demodulation: Entspricht MPEG-2 DVB, MPEG-4-kompatibel bis HP@L4, Kompatibel mit MPEG-4 DVB
CA-System: Nagravision (Karte nicht mitgeliefert), Für Pay-TV Abonnement erforderlich
De-Scrambling: Smart Card-Leser, Unterstützt Pay-TV
Bereit für: Premiere (Abonnement erforderlich)
Auflösung: Bis zu 1920 x 1080 (Interlaced)
Kopierschutz: HDCP auf HDMI, Macrovision auf EXT 1/EXT 2

TDC bruger Viaccess, og det ser ikke ud til, at der en åben port for indsættelse af CA-modul... Nagravision bli'r brugt af Premiere i Tyskland, og er ikke kompatibelt med det danske.... underligt, at der ikke er porte, som der er på søster-modellen til satellit. Humax 1000C vil kunne bruges, da den har CA-modul indstikskort!



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 14:09
Okay zaragon - troede lige jeg havde fundet de vises steen.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 14:24
Heyy Hother... hvis du gør, så sig endelig til! Jeg er helt til vise steen!


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 16:17

ak - her er så "beviset".... Philips-kabel-modtageren kan IKKE bruges på det danske marked... den har ikke Common Interface slot... her er linket til manualen - måske vil der senere komme en version til det internationale marked... men so far..æv: no go!

http://www.p4c.philips.com/files/d/dcr9000_02/dcr9000_02_dfu_deu.pdf - http://www.p4c.philips.com/files/d/dcr9000_02/dcr9000_02_dfu _deu.pdf

-Z-

...for anskueliggørelse er her linket til satellit-søster-modellen, DSR9005 - hvis man ser på side 10 på begge pdf-filer, vil man kunne se, at CI-slot kun er at finde på DSR9005

http://www.p4c.philips.com/files/d/dsr9005_02/dsr9005_02_dfu_eng.pdf - http://www.p4c.philips.com/files/d/dsr9005_02/dsr9005_02_dfu _eng.pdf



Skrevet af: hd-fan
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:04

hej alle hd selector bruger.

her den 1. oktober kan man så få undertekster på tv2 med en selector hd 81?



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:29
Hej hd-fan, øøøhhhh .....jeg har da undertekster på TV 2 via selector sagem 81

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: klander
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 20:27

Der har da altid været undertekster på TV 2



-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: hd-fan
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 20:38

jeg mente 1. oktober bliver tv2 digital på selector.

der står på denne side http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&T19807766311139235799863_actionOverride=%2Fportlets%2Fcms%2Fnyhed%2Fshow_nyhed&_windowLabel=T19807766311139235799863&T19807766311139235799863id=18_nrk_forsvinder&_pageLabel=P11201666311139235384476 - http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&T1 9807766311139235799863_actionOverride=%2Fportlets%2Fcms%2Fny hed%2Fshow_nyhed&_windowLabel=T19807766311139235799863&a mp;T19807766311139235799863id=18_nrk_forsvinder&_pageLab el=P11201666311139235384476

hvad mener tdc med det? kan man så kun få undertekster via sagem60? på tv2



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 20:51
Hej igen hd-fan. Jeg er ikke helt sikker på hvad det er du spørger om. Men ud fra det der skrives hos TDC, så sendes TV2 med digitaler signaler. Men det mener jeg nu, at det allerede er nu med en selector tilsluttet. Det jeg tror TDC nok mest hentyder til er, at man ikke behøver et TDC kort for at se dr1, dr2 og TV2 i digital kvalitet. Jeg ved ikke om du blev klogere.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hd-fan
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 21:10

jeg blev lidt klogere.

det tdc mener tror jeg er at dr1 dr1 og tv2 er digital på dtt/dvb-t nettet

,men 1. oktober bliver dr1 dr1 og tv2 digital på kabel-tv med en selector.

ja det er forvirret vil jeg godt give dig rert i



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 21:31
Næh nej hd-fan, jeg mener at signalerne allerede nu er digitale med tilslutning via selector

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hd-fan
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 21:55
det mener jeg jo også ,men sådan siger tdc


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 22:17

hd-fan, når du nævner dvb-t "net", så er det modtagelse via antenne, inden- eller udendørs antenner. Det har intet med selector at gøre. Skal vi ikke bare konkludere, at er du forbundet via selector m/ TDC kort, så er der ingen ændringer for dig. Hvorimod hvis du har en selector men intet TDC kort, så kan du pr. 01.10.06 modtage digitale "must carry" tv-kanaler uden TDC kort.

Hygge og god aften



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 22:21

Ja, jeg VED at de kanaler, der omtales, alle kan modtages digitalt i København i dag - en Sagem 60 og også en Sagem 81 kan ikke andet end at modtage digitalt - og jeg mener ikke, der er generelle problemer med undertekster.

Sådan har det været siden april, ja også før, men TV2 er nu fra DVB-T og ikke omsat fra analogt som førhen.

Om jeg kan pille mit kort ud og se det også? Ved det ikke og optager lige nu fra min sagem 60.

Om det så sådan i hele landet endnu? Dér kunne være noget, for der har været nogle, der i Jylland digitalt har set Lorry fra København o.s.v., så mon ikke det med oktober har at gøre med at ALLE med en Sagem 60 vil kunne

  • se DR1 og DR2 og TV2 og Tegnsprogskanalen digitalt
  • og uden kort i boksen
  • og med regionalt TV2 fra deres egen region senest per 1. oktober?

Det er min foreløbige teori.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: hd-fan
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 22:29

nu er jeg med

 



Skrevet af: ret64
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Næh nej hd-fan, jeg mener at signalerne allerede nu er digitale med tilslutning via selector


Håber jeg forstår dig ret...

Nej TV2 er IKKE digital i GRUNDPAKKEN !!!!, men det bliver den og de andre kanaler.., og det er derfor at NRK1 må vige pladsen i grundpakken

"......
NRK1 viger pladsen

18. september stopper TDC Kabel TV med at sende NRK1. Den norske kanal må vige pladsen i Grundpakken til fordel for de digitale versioner af DR 1, DR 2, TV 2 og Tegnsprogskanalen."


Mvh.
René


Skrevet af: Carser
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 22:42
Nu er jeg (der har fuldpakke) også i endnu højere grad med!

Tak til René, og fra mig skal der også lyde et hygge og god aften til jer alle.

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 10:18

Hej,

Det, som jeg tror, vil ske pr 1. okt er at det for TV2 bliver muligt at vælge undertekster fra/til på Sagem 60  - (altså DVB-subtitles) ligesom det hele tiden har været muligt på DVB-T modtagere (DTT), istedet for som nu hvor TDC selv lægger undertekster 'fast'  på TV2. Men da ældre Selector modtagere ikke kan vise DVB-subtitles er det kun Sagem60 (og Sagem 81?) der fremover kan vise undertekster på TV2.  Desuden håber jeg også at AC3-lydsporet på TV2 vil kunne modtages på Sagem 60 så det i fremtiden bliver mulighed for DD5.1 når TV2 (og DR?) engang begynder at sende dette ud ? Folk med DVB-T modtager kan jo idag vælge mellem PCM og AC3 (Dolby digital) når de ser TV2 på DTT-nettet ! 

filmfreak



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 11:16

Hej igen,

Dit bud giver rigtigt god mening, Filmfreak.  
Lad os håbe, at det er det, der (også) sker.

Den side, hd-fan har linket til og som TDC har skrevet om sagen, har ikke just været den letteste at forstå 100%...

Nu fik jeg lyst til at undersøge, hvad min Sagem 60 kan uden noget kort i:

DR1: Nej, ingen modtagelse, den opfordrer straks til isættelse af kort på et rødt skilt.
DR2: Heller ingen modtagelse
TV2: Ja, lige nu er der Lorry (regionalt TV)
Tegnsprogskanalen: Ingen modtagelse

Og alt andet end Infokanalen, Guide, Nu&Næste og I-TV og 17 radiokanaler, kan heller ikke modtages.

Jeg sætter kortet i igen!



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: huztler
Skrevet den: 08-September-2006 kl. 09:52

Hey Alle

 

Nogle der ved om Champions League bliver udsendt i HD ?



Skrevet af: mk_tdc
Skrevet den: 11-September-2006 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af huztler huztler skrev:

Hey Alle

 

Nogle der ved om Champions League bliver udsendt i HD ?

Svaret er nej. Alle CHL kampene sendes i SD fra Viasat´s platform.

bedst hilsner



-------------
__________________
--
Michael Krishnan
Produktchef
TDC Kabel TV
Content - Radio/TV


Skrevet af: HighDef
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

Til TDC

Hvornår kan vi der ikke har HD-selectoren forvente, at et færdigt produkt bliver sendt ud i handlen?

Snakker vi dage, måneder eller måske endda år?

Jeg ønsker ikke en eksakt dato, men nærmere en guideline til hvad vi skal regne med.

På forhånd tak for svar!

Hej HighDef,

Det kan jeg ikke endnu udtale mig om - Vi skulle meget gerne få et overblik over problemerne og løsningsmulighederne i løbet af de næste par uger. Jeg skal nok melde tilbage så snart jeg har mere konkret info.

Men sådan personligt vurderet snakker vi ihvert fald ikke år, men nok heller ikke dage. Mit gæt lige nu (og jeg understreger at det kun er et gæt) snakker vi nok et eller andet sted mellem 1-2 måneder.

-Steen

 

Hej igen Steen

Så er der gået et par uger siden sidst og det kunne være rart at høre om der er noget nyt mht ovenstående.

+ Hvor mange HD-kanaler er der i vente?

(sport i HD ville være genialt)



Skrevet af: Pjerrot
Skrevet den: 13-September-2006 kl. 22:14

Ja det må være på tide at påpege manglerne ved den del af det originale tilbud;

Man blev lovet inden købet;under VM at hd-box indehavere ville få cmore-hd gratis til års-skiftet som kompentation for det manglende hd-udbud

Men!;der har ikke været en eneste periode hvor man kunne vide sig sikker på at ; iaften kan jeg helt sikkert nyde en fuldt funktionel film på hd-canalen; OG DET ER SIMPELTHEN IKKE GODT NOK

 for nu at snakke med store bogstaver



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 20:30
Hej loenborg - jep sort skærm - alt er "normalt". Jeg har overvejet om vi skulle nedsætte en "forhandlingsdelegation", og komme igang med noget seriøst med TDC. Hverken de eller vi kan være tjent med det her.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 20:49

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej loenborg - jep sort skærm - alt er "normalt". Jeg har overvejet om vi skulle nedsætte en "forhandlingsdelegation", og komme igang med noget seriøst med TDC. Hverken de eller vi kan være tjent med det her.

Det forekommer som en god idé.
Jeg synes også, at TDC Kabel TV skylder os noget. Da jeg købet Sagem 81 primo juni, blev jeg lovet gratis CMore HD i små syv måneder - til 31.12.2006. Nu er der gået godt tre måneder, hvor der oftest har været noget galt - teksterne, lyden og billedet - derfor mener jeg, at TDC Kabel TV "skylder" os små syv månders gratis CMore HD fra den dato, hvor det fungerer perfekt.

Mvh.
Jørn



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 20:55
Jamen loenborg jeg er helt enig vedr. HD c-more. Derudover bør vi have en køreplan for fejlretning,og en plan for implementering af de øvrige funktionaliteter. Man kan sikkert få det til at ryste op med planerne- også fordi at de selv vil være interesseret i at få problemerne på plads - lidt presset 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hekke
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 21:05
Jeg giver jer helt ret med hensyn til CMore HD. Men mener stadig de største problemer med boksen er den dårlige billedkvalitet, at boksen slukker og at man ikke kan optage fra den. Efterhånden kan jeg slet ikke se hvad man kan bruge den til


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 21:14
Hej hekke - nej man kan godt blive i tvivl om brugbarheden af 81`eren, i det mindste i en overskuelig fremtid. Det er også derfor at jeg mener at TDC bør "presses" til at fremkomme med noget som de kan melde ud til den undrende skare - kunder til deres 81`er. Ellers er den dømt til at være et mere eller mindre spildt projekt. Selvom min 81´er fungere nogenlunde - kan jo heller ikke optage fra den- så ender det med at jeg snart sender den retur. Jeg synes at det virker som om at der er en lang tidshorisont for at få den til at virke. Jeg vil have en mere specifik plan, også for de øvrige kunder der stadig har 81´eren.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hekke
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 21:37

Hej Hother

Der er jo ikke meget ved at have et stort udbud af kanaler ( her tænker jeg bla. på Canal+ som vi har i 3 mdr. ) hvis man ikke kan optage nogle af dem. Efter hvad jeg kan forstå på Steen, er det et mindre problem, så jeg håber det hurtigt bliver rettet, og ikke skal vente på de nye features.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 22:08
Hej hekke, jamen også her jeg enig. Jeg spekulere tit over hvorfor man køber fine HD-ready TV, når der stort set intet HD TV er som man kan se, og hvorfor vi køber fine HDD´ere, når man via Sagem 81 ikke kan optage noget som helst - end ikke tv-avisen. Jeg overvejer at skrive en kronik eller et eller andet, eller måske kontakte TV2´s  "Kontant". Jeg mener virkelig at folk skal vide - jamen der er intet HD at se på. Hvornår det kommer -vil eller kan ingen rykke ud med. 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej hekke, jamen også her jeg enig. Jeg spekulere tit over hvorfor man køber fine HD-ready TV, når der stort set intet HD TV er som man kan se, og hvorfor vi køber fine HDD´ere, når man via Sagem 81 ikke kan optage noget som helst - end ikke tv-avisen. Jeg overvejer at skrive en kronik eller et eller andet, eller måske kontakte TV2´s  "Kontant". Jeg mener virkelig at folk skal vide - jamen der er intet HD at se på. Hvornår det kommer -vil eller kan ingen rykke ud med. 


Nu er det godt nok DR1 der har kontant, men jeg er 100% enig med dig. Der er ikke længere nogen undskyldning. Den boks må trækkes tilbage, og så må de komme igen når de har et produkt der er klart til markedet.

De burde refundere ALLE købte bokse, og så tilbyde at man kunne deltage som frivillig betatester, og derved beholde boksen.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 22:27
Hej hummelmose - sorry omkring sammenblandingen TV2 og DR1. Jo det er svært at være uenige i denne sammenhæng. Hvad mener du om at "nogen" på vegne af andre brugere i dette forum tager et møde med TDC-Kabel, og får sat lidt skik på tingene. Dette med beta-testere lyder interessant, bortfra ay mange her allerede har virket som betatestere.  

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: nstelmach
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 22:30

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej hekke, jamen også her jeg enig. Jeg spekulere tit over hvorfor man køber fine HD-ready TV, når der stort set intet HD TV er som man kan se, og hvorfor vi køber fine HDD´ere, når man via Sagem 81 ikke kan optage noget som helst - end ikke tv-avisen. Jeg overvejer at skrive en kronik eller et eller andet, eller måske kontakte TV2´s  "Kontant". Jeg mener virkelig at folk skal vide - jamen der er intet HD at se på. Hvornår det kommer -vil eller kan ingen rykke ud med. 

Rigtig god ide, især nu hvor forumet har været i Rabatten, så kender DR jo forumet og det vil blive modtaget mere seriøst, så flere folk kan blive oplyst om problemerne ved digital kabel-TV.

Jeg vil ikke aflevere min boks fordi jeg har vænnet mig til digital-TV, men jeg vil heller ikke finde mig i et halvfærdigt produkt over så lang tid (fremtiden talt med). TDCs topledelse trænger til at mærke presset så de kan skyde nogle flere ressourcer i et ordentligt produkt indenfor kort tid.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 22:39
Ohøj nstelmach - jo det er jo det som er pointen - at DR kender dette forum - blot ved jeg ikke forumet vil lade sig"repræsentere" i DR i denne sammenhæng. Men det kan være en fin sag - også overfor alle andre brugere, at vi ligesom også taler deres sag - altså nye områder for dette forum

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 16-September-2006 kl. 00:05
Jeg melder mig da gerne frivilligt til at repræsentere. Hvis der som jeg skrev for 2 måneder siden om samme sag. 

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: per-d
Skrevet den: 16-September-2006 kl. 00:11

Flyttet fra "Softwareproblemer" (Ligesom en del af foregående og efterfølgende indlæg er.)

[QUOTE=hummelmose]
[QUOTE=Hother]Hej hekke, jamen også her jeg enig. Jeg spekulere tit
over hvorfor man køber fine HD-ready TV, når der stort set intet HD TV er
som man kan se, og hvorfor vi køber fine HDD´ere, når man via Sagem
81 ikke kan optage noget som helst - end ikke tv-avisen. Jeg overvejer at
skrive en kronik eller et eller andet, eller måske kontakte TV2
´s  "Kontant". Jeg mener virkelig at folk skal vide - jamen der er intet HD
at se på. Hvornår det kommer -vil eller kan ingen rykke ud med. [/
QUOTE]Nu er det godt nok DR1 der har kontant, men jeg er 100% enig
med dig. Der er ikke længere nogen undskyldning. Den boks må trækkes
tilbage, og så må de komme igen når de har et produkt der er klart til
markedet.De burde refundere ALLE købte bokse, og så tilbyde at man
kunne deltage som frivillig betatester, og derved beholde boksen.[/
QUOTE]

Til Hummelmose, og alle andre som har opgivet selector hd, retuner
boksen, opret en ny tråd hvor i kan sidde sammen og fortælle hinanden
at verden er uretfærdig og elendig. Men gør det IKKE i denne tråd. Denne
tråd er kun til software problemer og ikke til debat om selector hd skal
smides ud eller ikke.

Selector HD har haft problemer alle har fået tilbudet om fuld returnering
eller 3. mdr. gratis canal plus. Ingen mister altså penge på at have stiftet
bekendtskab med Selector HD. Så tag jer nu sammen, og hjælp os andre i
dette forum. Vi har i øjeblikket den bedste mulighed for at præge et
produkt enormt meget. De fleste af jeres ønsker tag steen i mod og
implementere dem. Så sæt nu hjernerne i blød, find alle fejl, kom med
detaljerede beskrivelser af fejlene, Men ikke mindst kom med nye forslag
til forbedringer.



Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 16-September-2006 kl. 00:27
-> Per-d.

De fejl der irreterer de fleste brugere, er netop fejl som TDC ikke har p.t. har en løsning på. Uden at lyde som en dårlig reklame for et blødgøringsmiddel, så har jeg som professionel udvikler og udviklingsansvarlig ALDRIG nogensinde oplevet at stå foran et problem (software relateret), der ikke kunne traces på 2 måneder.

Problemet med genstart ligger dybere end TDC har indsigt i. Eller ihvertfald dybere end de giver udtryk for. Du skal huske på at genstarten sker uprovokeret fra brugerens side, og er ikke betinget af at du sidder i menuerne. Det sker bare. Og selvom jeg har (og det har jeg virkelig) stor respekt for den indsats som Steen har ydet, så syntes jeg at en endelig afgørelse burde komme meget snart.

Jeg syntes tilbuddet om returnerering er meget fair, og de tre måneders gratis C+ er ok. Men det jeg forholder mig til er ikke det tilbud, men mere om det nu burde gå videre til næste stade.

Men for at foregribe begivenhedernes gang, så vil jeg meget gerne fortsætte den del af diskussionen i det forum der er beregnet til det. TDC - Generel debat tror jeg nok det hedder. Mere for ikke at snavse tråden mere end nødvendigt.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hd-fan
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 18:21

[Flyttet fra softwareproblemer]

når vi nu er ved emmet tv-tv2.

Jeg har lige et spørgsmål vdr. tv2 regional stationer

, her i sønderjylland ser man tv2 lorry. kommer tv-syd ikke på selector hd81?



Skrevet af: cbrdaniel
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 21:59

Nå så har jeg fået set noget af et afsnit af Rome i hd... Er det bare mig, eller er det ikke lidt skuffende billede kvalitet?? Ja store scener og landskaber er imponerende, og meget detaljeret. Men nærbilleder og alm. dialog klip virker ikke særlig godt, det er lidt svært at forklare, men har lagt mærke til det i mange hd film. Det jeg ikke forstår er, at det ikke ses under trailer hele dagen. Der er næsten alt perfekt. Det virker som om at billede kvaliteten bliver dårliger, når de starter med film om aftenen.

Er der andrer som har bemærket det??



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 22:12
Til dels enig. Kvaliteten af Rome er klart bedre end sd-tv - men sammenlignet med VM er der et stykke vej. HD klippene af Sin City og ROTK er også klart bedre end Rome. Især i ROTK virker også nærbilleder overbevisende

Jeg gætter på - orker ikke at søge efter info - at det er noget rent teknisk ved optagelsen. Serien er jo fra USA (vel at mærke tv - ikke film) så måske det er noget ntsc >< pal snavs? 


Skrevet af: moho
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 13:47

Stampe

Det burde faktisk fungere, fordi Rome og andre optagelser jo skal eksporteres til andre lande [Tv systemer] så evt. fejl må komme andre steder fra, hvor let det så kan være få listet oplysninger frem er en anden historie.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 09:33

Jeg har lige læst følgende på Home Cinema Choice´s hjemmeside:

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=8875 - http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=8875

Gad vide om man kan modtage dette signal vi HD Selctoren?



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: 0542
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

Til TDC

Hvornår kan vi der ikke har HD-selectoren forvente, at et færdigt produkt bliver sendt ud i handlen?

Snakker vi dage, måneder eller måske endda år?

Jeg ønsker ikke en eksakt dato, men nærmere en guideline til hvad vi skal regne med.

På forhånd tak for svar!

Hej HighDef,

Det kan jeg ikke endnu udtale mig om - Vi skulle meget gerne få et overblik over problemerne og løsningsmulighederne i løbet af de næste par uger. Jeg skal nok melde tilbage så snart jeg har mere konkret info.

Men sådan personligt vurderet snakker vi ihvert fald ikke år, men nok heller ikke dage. Mit gæt lige nu (og jeg understreger at det kun er et gæt) snakker vi nok et eller andet sted mellem 1-2 måneder.

-Steen

 

Hej igen Steen

Så er der gået et par uger siden sidst og det kunne være rart at høre om der er noget nyt mht ovenstående.

+ Hvor mange HD-kanaler er der i vente?

(sport i HD ville være genialt)

Det kan være lidt svært at overskue alle disse forum's, så derfor: Er dette spørgsmål blevet besvaret?



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 12:57

Hej 0542, nu er jeg jo ikke Steen, og jeg er såmænd ikke engang sikker på, at han læser specielt meget i lige denne tråd. Og mit svar er helt for egen regning.

Men jeg kan da berette fra sædvanligvis vel underrettet kilde, at en HD-pakke forventes på plads ret hurtigt efter en konstateret velfungerende Sagem HD81.

Det forventes at der i pakken vil indgå kanaler om natur- og videnskab, film og som du efterlyser, formentlig også en eller flere sportskanaler. 

 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 13:35

...der skal jo ligesom være et TOG, der kan trække vognene, og lige nu er der faktisk kun een HD-kanal på banen.... Jeg kan ikke forestille mig, at en re-lancering af HD81 eller nye HD-produkter vil blive forsøgt lanceret, uden at der er noget rigtigt at bruge den til..... så tossede er selv ikke TDC!!

 

mvh., -Z-



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 13:44
Haallooo Zaragon, også her helt enig. Men som jeg opfatter hele problematikken, så vil en HD-pakke være klar når HD Selectoren igen frigives til salg. Og så stiger forventelig efterspørgslen både for selectoren og HD-pakken....Vupti. Næh nej - vær sikker TDC er bestemt ikke dumme

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 13:47
Så for øvrigt at Discovery er begyndt at reklamere for kommende HD-udsendelser. Så........................

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 13:50

Undskyld den lidt omvendte kommunikation fra min side. Read this:

http://discoverychannel.co.uk/ontv_highlights/promo1/index.shtml - http://discoverychannel.co.uk/ontv_highlights/promo1/index.s html



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 14:16

Hej John - takker for enigheden. ..rart med blide klap på ømme skuldre!

Ja, der sker noget omkr. HD-kanalerne, ingen tvivl om det, men spørgsmålet er, om en HD-boks ikke behøver et "særtog" til at trække gang i salget? -Jeg tænker her på f.eks. OL eller VM... det er jo gerne sådanne begivenheder, der får folk til at hoppe i spendér-bukserne. Derudover er Discovery jo en helt flot kanal, og den er bestemt interessant i HD, men der skal mere til -og så ka' jeg ikke la' vær' med at ønske de 2 tosser, man ser på Discovery langt ud i ørkenen! du ved, de 2 med hhv. baret og schnurbart..gyyys!! (bare min mening.) . Jeg mener i øvrigt, at jeg så noget om at Canal Plus vil tilbyde en HD-pakke snart. Så må vi jo iøvrigt se, hvor meget "plads" der er i kabel-nettet til flere HD-kanaler... der er jo noget om, at de fylder ca. 4 normale kanal-pladser, og med implementeringen af de ændrede danske kanaler, måtte NRK jo vige pladsen. Det bli'r spændende at følge med i, men jeg stiller mig nok lidt afventende....

mvh., -Z-



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 14:31

Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

Så må vi jo iøvrigt se, hvor meget "plads" der er i kabel-nettet til flere HD-kanaler... der er jo noget om, at de fylder ca. 4 normale kanal-pladser, og med implementeringen af de ændrede danske kanaler, måtte NRK jo vige pladsen. Det bli'r spændende at følge med i, men jeg stiller mig nok lidt afventende....

NRK måtte vige pladsen, fordi TDC skulle have plads til de digitale signaler for DR og TV2 i grundpakken (lovkrav efter "must carry" reglerne). Grundpakken er med fysiske antennefiltre hos hver eneste abonnent defineret som VHF Bånd III og visse S-kanaler. De var optaget af analoge grundpakkekanaler og digitale signaler for TV-1000 og Canal Plus (filmkanalerne, som man betaler dyrt for).

Med hensyn til pladsen, tror jeg at problemet, i hvert fald på kort sigt, bliver at finde HD kanaler med indhold, som folk gider se (og ikke mindst har lyst til at betale for i et omfang, som gør det rentabelt for TDC at udbyde dem). Hvis en UHF kanel (8 MHz) bruges til digitalt TV i et DVB-C net, kan den overføre ca. 40 Mbit/sekund. Det er rigeligt til 2 HD kanaler i MPEG-2 (f.eks. VM + C More HD), og når man går over til MPEG-4 (H.264 ikke at forveksle med DivX, der er et ringere MPEG-4 codec...), og bliver bedre til encodningen, bør der kunne være 4-5 HD kanaler i et sådant multiplex (svarende til en UHF kanal).

Der er meget mere båndbredde i et kabelnet (DVB-C) end et jordbaseret (DVB-T) eller satellit-baseret sendenet (DVB-S). Når alt for mange Selector kanaler udsendes i en efter min mening alt for lav bitrate, skyldes det ikke begrænsninger i kabelnettet, men fysiske (eller snarere økonomiske) begrænsninger i det jord- eller satellit-baserede sendenet, hvor kanalerne kommer fra. Kvantitet sælger bedre end kvalitet...



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 14:54

Tak Jesper, for et flot og særdeles informativt indlæg!

mvh., -Z-



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 15:27

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Til dels enig. Kvaliteten af Rome er klart bedre end sd-tv - men sammenlignet med VM er der et stykke vej. HD klippene af Sin City og ROTK er også klart bedre end Rome. Især i ROTK virker også nærbilleder overbevisende

Jeg gætter på - orker ikke at søge efter info - at det er noget rent teknisk ved optagelsen. Serien er jo fra USA (vel at mærke tv - ikke film) så måske det er noget ntsc >< pal snavs? 

Ifølge IMDB er master printet for Rome HDTV 1080p/24
http://www.imdb.com/title/tt0384766/technical - http://www.imdb.com/title/tt0384766/technical
altså ligesom filmmateriale (i digital form).

CMore HD sender i mailto:1080i@50Hz - 1080i@50Hz , så hvis de laver et 4% speedup, burde deres sendeformat være perfekt til Rome (bortset fra de artefakter, som 4% speedup har for lyden...). En frame bliver til to interlaced fields, ligesom med PAL DVDer.

Jeg er ikke klar over hvad CMore HD gør. Ovenstående er blot et gæt. I USA bliver Rome sendt i mailto:720p@60Hz - 720p@60Hz (det må ske ved at gentage frames i et AAABB el.lign. mønster), men det ville være ulogisk, hvis CMore HD bruge dette som master.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 16:20

Hej igen igen Zaragon, jamen jeg giver dig meget gerne blide klap på skulderen, alt den stund, at vi som oftest er enige.

Jeg aner ikke en dyt om båndbredde osv., det overgår absolut mine evner  Men efter hvad jeg høre, så ved TDC godt hvad de skal have gang i for at løfte "arven" efter Sagem 81, som nu faktisk for mig, giver nogle ret flotte billeder, og ganske få af de øvrige problemer, så mon ikke Sagem og TDC er på rette vej..... Jeg tror det. 

Zaragon fat mod - du har snart HD i din stue igen



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 16:39

Tak John - hehehe.... ja, vi får jo se hvornår jeg har HDTV i stuen igen... foreløbig vil jeg gerne ha' mine penge retur, og næste gang jeg går på indkøb i en TDC-butik, så forlanger/forventer jeg at ha' produktet på prøve 4-5 uger, inden betalingen foregår.... det må da vel være rimeligt, ik' sandt??

..en fattet, men lidt opgivende gammel -Z- sender bedste hilsener..



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 16:46

Zaragon - you are ever so welcome.

Go w-e

John



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hekke
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 12:53
Med fare for at blive beskyldt for at lyde lidt mavesur, vil jeg nu prøve alligevel. Sagem 81 HD blev introduceret ca 1/6-06 og nu skriver vi 15/10-06, altså ca. 4½ måned, og vi kæmper stadigvæk med stort set de samme fejl. For mig lyder det utroligt, at med alle de tilbagemeldinger Sagem har fået, bliver ved med at komme med software, vi andre kan se at der er fejl i, efter ganske få minutters test. Med denne hastighed på fejlretning, vil der gå adskillige måneder, inden vi har en boks der virker bare nogenlunde. Steen nu må du ikke opfatte dette som en kritik af dit arbejde, hvilket det ikke er. Jeg synes du gør det utroligt godt, også med at besvare spørgsmål uden for normal arbejdstid. Men at arbejde sammen med et firma som Sagem, må da kunne give ondt i maven


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 13:43

Kære Hekke - utrolig smukt, forstående og velment formuleret, og jeg er da enig med dig langt hen ad vejen - men der er lige eet enkelt "stop-signal": Det er TDC, der har solgt os produktet, og det er dér, kritikken i første omgang nok bør rettes, -imho-. Når vinen er dårlig på restauranten, går du vel heller ikke med på at betale fuld pris, og høre tjeneren fortælle, at vin-producenten havde leveringsproblemer med gæringstanken pga. mml. Griseaux's mands søsters veninde skulle til tandlægen, den dag vinen skulle være tappet på flaske, og derfor blev forsinket, hvilket afstedkom mug-dannelser i egefadene og gav vinen en dårlig smag, og du derfor nu sidder og får en dårlig oplevelse på restauranten? - men derudover har du helt ret i, hvad du skriver: Steen gør øjensynlig en kæmpe-indsats -prisværdigt ja- , men det er stadig det firma, der står bag ham, der -imho- bør bebrejdes. -Personligt tror jeg aldrig, TDC vil sælge 81'eren igen - dertil har der været for megen virak omkr. modellen.. men måske en 82'er, der ikke har samme dårlige ry at slås med.

Mvh., og held og lykke -Z-

ps. ved godt, det egentlig burde skrives i "Generel Debat", så jeg kopierer den lige dér!



Skrevet af: hekke
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 13:59

Hej Zaragon

Selvfølgelig mener jeg også at det er TDC som firma der står med "aben", men vi skal jo ikke hænge en enkelt medarbejder ud,der gør et stort arbejde for at få det til at virke. At de så for at få deres image rettet op, burde sætte lidt flere ressourcer ind på at få fejlene rettet, er så en anden sag. Min HD81 er meget tæt på at ryge tilbage.



Skrevet af: hd-fan
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af hekke hekke skrev:

Hej Zaragon

Selvfølgelig mener jeg også at det er TDC som firma der står med "aben", men vi skal jo ikke hænge en enkelt medarbejder ud,der gør et stort arbejde for at få det til at virke. At de så for at få deres image rettet op, burde sætte lidt flere ressourcer ind på at få fejlene rettet, er så en anden sag. Min HD81 er meget tæt på at ryge tilbage.

min selector hd 81 ,er tæt på det samme som dig at ryge tilbage. men jeg gør det ikke ,tdc/steen skal nok kommer med noget



Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 14:08

Hej Hekke - Jeg vil meget gerne understrege, at jeg ikke forsøger at "hænge nogen enkelte medarbejdere ud"! ...også jeg er bange for, at man ikke har sat ressourcer nok ind på sagen, og har stor forståelse for den svære situation, vor ven Steen befinder sig i. -men herfra er det så hans og TDC's ansvar i tæt samarbejde med ledelsen af projektet -imho- at rette op på tingene.. og tidshorisonten er ikke rigtig tilfredsstillende, desværre.... Det er mit håb, at Steen får held med sine anstrengelser - måske kan jeg frygte, at der "ikke bli'r slået hårdt nok i bordet" internt i TDC samt overfor Sagem?, men alt dette er naturligvis blot egne gisnerier - men når tiden for udbedring er så lang som her, er det vel blot naturligt, at man gør sig sine tanker..??

mvh., -Z-



Skrevet af: hekke
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 14:15
Jeg tror vi er helt enige Zaragon. Jeg er også ligeglad med hvem der har fremstillet Selectoren for TDC. Jeg vil bare have en boks der virker, og helst meget snart


Skrevet af: hd-fan
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 14:16
jeg havde ellers tænks mig at bruge 81én igen


Skrevet af: hd-fan
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 14:18

Oprindeligt skrevet af hekke hekke skrev:

Jeg tror vi er helt enige Zaragon. Jeg er også ligeglad med hvem der har fremstillet Selectoren for TDC. Jeg vil bare have en boks der virker, og helst meget snart

jeg er helt enig med dig



Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 14:55

Kære Hekke - vi vil vist allesammen helst ha' en HD-boks, der virker som lovet.. det har vi ikke fået endnu, men hver gang der kommer en ny update, så går det jo ud over noget andet, og andre, nye problemer opstår. Jeg valgte ikke at være med længere, at sende boksen retur, da tidshorisonten efterhånden blev så lang, at det næppe ville være værd at vente på udbedring, med dertil følgende "prøvekluds-pilotarbejde", da der formentlig snart vil komme en ny og bedre boks, enten fra TDC selv eller andetstedsfra. Formentlig arbejder man hos TDC mindst ligeså meget på en ny boks, som man gør med fejlretning af et produkt, der efterhånden af mange må anses som opgivet. I denne vor moderne tid, bli'r produkter jo også udskiftet hurtigere, end Clint Eastwood skiftede underbukser i sine spaghetti-westerns i 60'erne!!. Det er jo så op til den enkelte, hvilken hest man vil spille på, og hvorvidt man kan forvente et velfungerende produkt indenfor en overskuelig fremtid.  ...og med kun een enkelt HD-kanal nu, så var det efterhånden for mig pludselig slet ikke så svært at vælge....

mvh., -Z-



Skrevet af: hd-fan
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 15:29

hej , hvor mange af jer herinde har droppet den nye selector?

jeg forstår godt jeres tvivl ,men jeg håber at den kommer til at virke nogenlunde.

men det er svært ,når tidshorisonten er så lang

 



Skrevet af: hekke
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 16:13
Vi kunne jo indføre "fællesaflevering", hvor medlemmer der har købt et eller andet skod produkt, samler det hele i en stor kasse og returnerer det til producenten


Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 16:17

hahaha - ja, min mund er lukket som en si!!!  -ingen nævnt, ingen glemt!

mvh., -Z-



Skrevet af: hd-fan
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 16:23

Jeg bruger den nye selector igen.

så let slipper tdc ikke af med mig



Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 16:31

hd-fan - hvad mener du? Er du ansat i TDC?

mvh., -Z-



Skrevet af: hd-fan
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

hd-fan - hvad mener du? Er du ansat i TDC?

mvh., -Z-

nej sorry det kunne måske godt lyde sådan

jeg mener ,jeg vil ikke tage hd boksen tilbage.

det skal bare virke.



Skrevet af: hd-fan
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 17:14
jeg købte 60én i tilbud ,men nu bruger jeg den nye igen


Skrevet af: hd-fan
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 17:17

jeg opgiver ikke så let

 



Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 17:23

ok - det synes jeg heller ikke, jeg selv gør!

mvh., -Z-



Skrevet af: Lars N
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 20:29

Oprindeligt skrevet af hekke hekke skrev:

For mig lyder det utroligt, at med alle de tilbagemeldinger Sagem har fået, bliver ved med at komme med software, vi andre kan se at der er fejl i, efter ganske få minutters test.

Helt enig. Det er fuldstændig vanvittigt at vi kan finde fejl på få minutter som de hos TDC eller Sagem ikke har opdaget... det føles som om nogen holder os for nar.

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor det kan være så svært at lave software til et så simpelt produkt. Der må virkelig være tale om amatører...

Det er også lidt svært at gennemskue hvem der egenlig er skyld i det her, TDC kan jo nemt sidde her og sige at det er Sagem der laver fejlene... vi ved jo reelt ikke hvad der foregår. Ligeledes tyder det jo ikke på at TDC tester den software som Sagem levere ret godt, idet vi hver eneste gang finder fejl som TDC ikke havde opdaget...

Jeg vil seriøst håbe at TDC er igang med en alternativ løsning i form af en boks af andet fabrikat eller ligende, for det her går bare ikke...

 



Skrevet af: Biojensen
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 22:08

Jeg er rigtig glad for at jeg lod vær med at prøve den nye Beta software da der ser ud som om at den er dårligere end den gamle software man tror sgu næsten det er løgn at Sagem har lavet noget nyt software som får selectoren til at virke endnu dårligere.

Hvis min selector var gået død under boksekampen i går var det nok mig som havde fået en knockout.



-------------
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk" rel="nofollow - http://www.biojensen.dk




Print side | Luk vindue