Print side | Luk vindue

Hvad er din primære BD-afspiller?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=147367
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 03:30


Emne: Hvad er din primære BD-afspiller?
Skrevet af: jake51
Emne: Hvad er din primære BD-afspiller?
Skrevet den: 08-Juli-2016 kl. 10:56
Jeg har en Oppo 103, da jeg skal have en afspiller med muligheden for at flytte undertekster op/ned på mit 21:9 lærred
Oppoen er god, men min primære BD-afspiller er den efterhånden oldnordiske Denon 2500BT
Min oprindelige 2500BT kunne ikke repareres pga. manglende reservedele, så jeg måtte købe en anden på ebay
Stadig den bedste billed- og lydkvalitet


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson



Svar:
Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 08-Juli-2016 kl. 11:06
Jeg bruger min PS4 som gør det ganske godt..

-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 08-Juli-2016 kl. 11:44
Skulle helst ikke være forskel på hverken billede eller lyd, hvis du lader den sende det urørt/ubehandlet. Medmindre man begynder og slå alt muligt hokus pokus til og fra i indstillingerne.
Har brugt PC til Blu-ray (og alt andet) de sidste 4-5 år, og det vil jeg nok fortsætte med i laaang tid, da min rumkorrektion også kører derfra + det er rart kun og have en kilde-kasse<---fedt ord jeg lige opfandt der ;-)


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Juli-2016 kl. 12:32
Jeg har tidligere haft 2-3 Oppo´er, men overgangen til 4K gjorde, at jeg investerede i en Panasonic DMP-UB900, og den er fuldt ud på højde med Oppo hvad angår afspilning af DVD og BD.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mortenstryhn
Skrevet den: 08-Juli-2016 kl. 12:48
Jeg har en Cambridge Audio 650BD, som kører glimrende.

Overvejer at hoppe på UHD-bølgen i efteråret eller i 2017 - afhængig af hvilke modeller der lanceres og hvornår.


Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 08-Juli-2016 kl. 14:12
Jeg har en OPPO BDP103EU, jeg burger den mest til BD & Tidal HIres musik som den gør rigtig godt,
jeg syntes bare at den er meget bedre end de tideligere BD afspillere jeg har haft.
jeg venter med at overveje at købe en UHD afspiller indtil at OPPO har lavet deres. Thumbs Up


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 08-Juli-2016 kl. 15:19
Bruger min Panasonic UB900 til alt Skive afspilning .

Solgte min Oppo da jeg syntes UB900 var bedre.



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 08-Juli-2016 kl. 15:29
Bruger min Pioneer BDP LX91 til afspilning når der er god tid. Og min nyligt indkøbte Oppo BDP 103 EU når det skal gå stærkt. De er begge high class maskiner.


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 08-Juli-2016 kl. 16:24
PS3 siden første dag den kunne købes i DK. Dog på 2. generation nu.




Skrevet af: bbond
Skrevet den: 08-Juli-2016 kl. 19:26
I sidste ende handler det om, ikke, at gå på kompromis ...

BD - OPPO 93 EU.

CD - Thule 150B DIGIT II

SACD - SONY NS999ES

Altså en top-afspiller pr. medie ... Thumbs Up

Bond Cool



Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 08-Juli-2016 kl. 20:12
Jeg bruger min DMR-BCT720 til de få Blu-rays, jeg efterhånden ser.
Jeg er nemlig træt af fysiske medier og giver gerne køb på billedkvalitet til fordel for convenience. Det samme gælder musik.

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 09-Juli-2016 kl. 10:47
BD - OPPO 93 og BD - OPPO 83.


Skrevet af: pjonassen
Skrevet den: 09-Juli-2016 kl. 18:15
Min OPPO eu93 gik i stykker, så nu bruger jeg en ud7007 Marantz.

-------------
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055
Marantz 7007
Focal Sib XL



Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 12-Juli-2016 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Bruger min Pioneer BDP LX91 til afspilning når der er god tid. Og min nyligt indkøbte Oppo BDP 103 EU når det skal gå stærkt. De er begge high class maskiner.


Hvorfor er tiden en faktor?

-------------
.....


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 12-Juli-2016 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Bruger min Pioneer BDP LX91 til afspilning når der er god tid. Og min nyligt indkøbte Oppo BDP 103 EU når det skal gå stærkt. De er begge high class maskiner.


Hvorfor er tiden en faktor?


Det er der nogle der synes det er. Det er nærmest uudholdeligt at skulle vente 30-40 sekunder på at filmen er klar.

Jeg er nu ligeglad. De sekunder kan snildt bruges til at hente drikkevarer og lign.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 12-Juli-2016 kl. 16:00
Ha!
30 sekunder er ingenting
Min Denon 2500BT fra en anden tidsalder kan bruge et par minutter på at starte en disk med afsnit af en TV-serie Wink



-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 12-Juli-2016 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Ha!
30 sekunder er ingenting
Min Denon 2500BT fra en anden tidsalder kan bruge et par minutter på at starte en disk med afsnit af en TV-serie



Dejligt! Så kan man nå en kop kaffe.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Juli-2016 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Bruger min Pioneer BDP LX91 til afspilning når der er god tid. Og min nyligt indkøbte Oppo BDP 103 EU når det skal gå stærkt. De er begge high class maskiner.


Hvorfor er tiden en faktor?

Når nu man har den luxus at ha to top maskiner, er det da sjovt at skrive. Bruger mere og mere Oppo'en, da jeg ikke gider vente 2-3 min på Pio'en. På den anden side tar mørklægning af vinduer og ovenlys, og at hente div drikkevarer og guf, tid. Passer sgu meget godt med den tid den godmodige Pioneer bruger på at starte en film.

PS: Oppo tar ned til 15 sek, så er filmen klar til afspilning


Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 12-Juli-2016 kl. 17:59
Jeg har en Oppo 103, og 2 HDD optagere med indbygget BR, bruger Oppoen når der skal ses noget ordenligt. Forventer at udskifte Oppo til en 4K når den dukker op.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 13-Juli-2016 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Bruger min Pioneer BDP LX91 til afspilning når der er god tid. Og min nyligt indkøbte Oppo BDP 103 EU når det skal gå stærkt. De er begge high class maskiner.


Hvorfor er tiden en faktor?

Når nu man har den luxus at ha to top maskiner, er det da sjovt at skrive. Bruger mere og mere Oppo'en, da jeg ikke gider vente 2-3 min på Pio'en. På den anden side tar mørklægning af vinduer og ovenlys, og at hente div drikkevarer og guf, tid. Passer sgu meget godt med den tid den godmodige Pioneer bruger på at starte en film.

PS: Oppo tar ned til 15 sek, så er filmen klar til afspilning

Ok... puha 15 sek. det kan man vist også kun lige holde til LOL


-------------
.....


Skrevet af: flemmingkirk
Skrevet den: 13-Juli-2016 kl. 10:40
Bruger en OPPO BD-83 som jeg er ganske godt tilfreds med. Har også en SAMSUNG BD-ES6000 som egentlig også er ok.

-------------
Flemming Kirk


Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 13-Juli-2016 kl. 14:46
En ældre NAD t577 købt for ca. 500,-

-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 13-Juli-2016 kl. 15:21
har haft Oppo bdp 83.

Idag bruger jeg en PS3...når det er et fysisk medie. Hvilket er meget sjældent. Har ripped de fleste af min BD film over på en NAS. Og afspiller fra en Dune HD base med Zappiti. Den er ultra stabil. Tekster kan flyttes op og ned. Og så er man i gang med det samme. Jeg afspiller alt som MKV eller ISO. Jeg kan ikke se forskel på det og via min gamle Oppo

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: alf66315
Skrevet den: 25-August-2016 kl. 09:38
Bruger primært en PS3 til afspilning af blu ray, den klare det meget godt, selvom interfacet ikke altid er så intuitivt. 

Hvilken betydning har afspilleren for lyden hvis den sendes digitalt videre til en receiveren ? 



Print side | Luk vindue