Print side | Luk vindue

Ny router, gode råd efterlyses..

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=147459
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 22:50


Emne: Ny router, gode råd efterlyses..
Skrevet af: thor-thor
Emne: Ny router, gode råd efterlyses..
Skrevet den: 14-Juli-2016 kl. 22:26
Er ved at blive træt af (den halvdårlige) dækning på min Yousee modem/router, så regner med at anskaffe mig en ny router inden så længe og vil gerne have nogle gode råd.
Har ikke nogle særkrav om tilslutning af HDD/printer  eller lignende og har heller ikke krav om elite-ydelse eller lignende. Men der er klager over dårlig dækning visse steder i husetWink..... 
 Vi kører ikke 4k (endnu) men der bliver streamet noget Netflix (ofte to separate samtidigt) og der bliver kørt Youtube og gamet ved siden af, så en stabil forbindelse med god dækning ville være lækkert.

Har fåat anbefalet Asus og har kigget på denne: http://www.edbpriser.dk/router/asus-rt-ac56u-id-7416549.aspx" rel="nofollow - http://www.edbpriser.dk/router/asus-rt-ac56u-id-7416549.aspx  

Hvad siger i er AC56U et fint bud eller ??? Et prisniveau omkring 700,- ville passe mig fint, men er også klar til at investere lidt mere, hvis det er pengene værd...





Svar:
Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 14-Juli-2016 kl. 22:29
Hvilken router har du fra Yousee? 


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 14-Juli-2016 kl. 22:45
Ingen router kan trænge igennem 4 betonvægge, så forvent ikke mirakler for ussel mammon.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 14-Juli-2016 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

men er også klar til at investere lidt mere, hvis det er pengene værd...


Hej.

Vi har den Asus du linker til i en ferie lejlighed. Jeg har installeret en alternativ firmware Asuswrt-Merlin i RT-AC56U'en. Det kan jeg anbefale:

http://asuswrt.lostrealm.ca/about" rel="nofollow - https://asuswrt.lostrealm.ca/about

Men da du skriver at: ' Men der er klager over dårlig dækning visse steder i huset'
Ville jeg nok vælge en af de større Asus Routere med udvendige antenner.
RT-AC56U har indvendige antenner.

Hilsen Carsten.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 14-Juli-2016 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hvilken router har du fra Yousee? 
Det er en Netgear CG3000


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 14-Juli-2016 kl. 23:12
Foreløbig tak for svarene.
I forbindelse med evt. ny router vil der blive trukket et kabel, så den får en lidt bedre/mere central placering i huset (måske kun marginal ændring, men der er "sparet en væg-gennembrydning" på den måde) så der bliver ikke behov for at skyde igennem mange vægge (og der er ingen beton, men dog fuldmurede vægge...) 


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 14-Juli-2016 kl. 23:18
Jeg har selv haft problemer med den yousee router. Jeg endte med at købe en netgear Nighthawk. Jeg har ikke haft et eneste nedbrud siden, det er over 2 år nu. Og dækningen er super med trådløse hastigheder i hele huset til bd film. Køb en Router med udvendige antenner feks asus ac68u

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 14-Juli-2016 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hvilken router har du fra Yousee? 

Det er en Netgear CG3000


Den router du har er forældet.
Hvorfor ikke ringe til Yousee og forlange en router der lever op til nutidens krav. Så sender de dig en Netgear C6250 ganske gratis.

Det er en udmærket router der lever op til nutidens behov.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 15-Juli-2016 kl. 10:05
[/QUOTE]

Den router du har er forældet.
Hvorfor ikke ringe til Yousee og forlange en router der lever op til nutidens krav. Så sender de dig en Netgear C6250 ganske gratis.

Det er en udmærket router der lever op til nutidens behov. [/QUOTE]

Prøver da lige at give Yousee et kald. Tak for tippet!


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 15-Juli-2016 kl. 10:05
Som Carsten skriver, så vælg en ASUS med eksterne antenner - f.eks. AC66U eller AC68U.

M.v.h.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 15-Juli-2016 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Som Carsten skriver, så vælg en ASUS med eksterne antenner - f.eks. AC66U eller AC68U.

M.v.h.

Der er ingen tvivl om at i har ret i at den bedste løsning er en router med eksterne antenner (formentlig Asus). Men prøver lige forst om en anden model fra Yousee hjælper. 
Takker for de gode råd!


Skrevet af: thomnico
Skrevet den: 15-Juli-2016 kl. 14:07
Jeg har selv en Asus ac660. Vi bor i et 3 etagers rækkehus (inkl kælder) fra 72. Klassisk betonbyggeri. Min router står i kælderen i teknikrummet under trappen og den dækker ganske fint rundt i alle hjørner. Det er klart at i yderkanterne fx på altanen på 1 dækker den pænt til surf og vil formentlig ikke dække til Netflix 4K streaming, men jeg forventer heller ikke at det er noget man gør der

Skaf evt en repeater som du smider et sted midtvejs, det gør underværker. Min den gamle bruger det mange steder hvor det kniber med dækningen over lidt større afstande (mindre hoteller, virksomheder osv). De koster ikke alverden og med en nu router fra TDC kunne der være en chance for god dækning. De trådløse routere man får fra udbyderne er bare skod... Uanset hvad, for det handler om at de kan få det billigste, når det nu er de ikke kan "sælge" til retail pris. Det er jo i bunder og grund giveaway.


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 18-Juli-2016 kl. 04:12
Jeg har for nylig købt en http://www.pricerunner.dk/pl/168-3076351/Routere/NetGear-Nighthawk-X6-%28R8000%29-Sammenlign-Priser" rel="nofollow - Netgear Nighthawk X6 , som imo. er en super router. Det er en triband router med 2 stk. 5G og 1 stk 2.4G), som har lang rækkevidde og kraftigt signal - både på 5G og 2.4G.
Den er godt nok noget stor i det, men kan gemmes væk oppe på en reol e.lign. (som jo også er det optimale)
 
Den koste selvfølgelig også noget mere end de billige (er ind i mellem på bud til ca. 1500-1700).
Men hvorfor spare på noget, der skal drive et netværk, som er en ret væsentlig ingrediens ift. ens brug ! 
 
For en ca. 500 lap mindre, kunne en http://www.pricerunner.dk/pl/168-3010594/Routere/ASUS-RT-AC87U-Sammenlign-Priser" rel="nofollow - ASUS RT-AC87U også være et godt valg. Var faktisk den jeg havde kigget mest på til at starte med.

 



-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 19-Juli-2016 kl. 14:51
Så fik man ringet til Yousee og de sender et Sagem Fast 3686.
Det skulle være afløseren for Netgear 6250 (som han sagde var på vej ud af systemet), så glæder mig til at se om Sagem sparker mås...Wink


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 19-Juli-2016 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Så fik man ringet til Yousee og de sender et <span style="font-size: small; font-family: Etica, arial, helvetica, sans-serif;">Sagem Fast 3686.</span>
Det skulle være afløseren for Netgear 6250 (som han sagde var på vej ud af systemet), så glæder mig til at se om Sagem sparker mås...Wink



Den er klart bedre end CG3000, men tror ikke den Sagemcom sparken nogen i måsen eller andre steder... Til gengæld bidrager den til den globale opvarmning - syntes den bliver meget varm, selv med wifi OFF


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 19-Juli-2016 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:


Den er klart bedre end CG3000, men tror ikke den Sagemcom sparken nogen i måsen eller andre steder... Til gengæld bidrager den til den globale opvarmning - syntes den bliver meget varm, selv med wifi OFF
Så længe det er fremskridt fra cg3000 går det jo den rigtige vejSmile.
Men virker det ikke tilfredsstillende, køber jeg en "ekstern" router selv....


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 25-Juli-2016 kl. 23:33
Lige en status efter installation af det nye Sagem....
Der er temmelig stor forskel. 
For første gang har jeg nu den downloadhastighed jeg burde have via trådløs. Har en 60 mbit forbindelse, men har aldrig målt over 27-28 mbit trådløst(kablet var hastigheden ok). Med det nye modem/router ligger den omkring 60-65 mbit (op til 68-69)...
Samtidig holder den hastigheden oppe, selv i de områder hvor dækningen måske ikke er optimal og det virker i øvrigt også som om den generelt dækker et større område (er dog svært at afgøre præcist, når man ikke har måleudstyr, udover de grej man bruger)
Så indtil videre er jeg vældig tilfreds....

Tak for alle jeres indspark!Big smile
Ps.
Er selvfølgelig med på at en investering på 1000-1500 i en trådløs router med eksterne antenner etc. ville have givet et endnu bedre resultat, men er fuldt ud tilfreds som det ser ud lige nu (og ikke mindst i forhold til at det var en "gratis omgang" er jeg egentlig en smule overrasket over den relativt store ændring)....


Skrevet af: Benjamin7
Skrevet den: 07-August-2016 kl. 13:51
Hej

Problem løst :P

https://www.proshop.dk/Netvaerk-traadloes-access-point-bro/Ubiquiti-UniFi-UAP-AC-LITE-245GHz/2517310

Det eneste der virker ;) og så bare i røver af den router du for af udbyder

-------------
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup



Print side | Luk vindue