Print side | Luk vindue

Kung Fu Panda 3 uden DTS HD Master Audio?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=147579
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 14:13


Emne: Kung Fu Panda 3 uden DTS HD Master Audio?
Skrevet af: Guests
Emne: Kung Fu Panda 3 uden DTS HD Master Audio?
Skrevet den: 23-Juli-2016 kl. 14:08
Hej!

Er der andre som har oplevet at Kung Fu Panda 3 kun har DTS HD Master Audio i menuen men selve filmen bliver spillet i standard DTS?

Jeg købte filmen i Elgiganten til 100kr. Måske en fejl? Der står bagpå den har DTS HD MA...

Jeg syntes ærligtalt det er ringe hvis det ikke er en fejl. Det samme skete med Zootropolis. Ingen HD lyd! Godt nok stod der på æsken der ikke var HD lyd men det er for dårligt IMO når man køber Blu Ray. Håber ikke dette er en ny trend...



Svar:
Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 23-Juli-2016 kl. 14:33
Læste et review af den på avforums og her pointerede de også manglen af HD lyd. Mærkeligt.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-Juli-2016 kl. 14:50
Hvorfor helvede er der ikke HD-lyd på Zootopia? Eller er det kun det danske spor vi snakker om?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-Juli-2016 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Hej!

Er der andre som har oplevet at Kung Fu Panda 3 kun har DTS HD Master Audio i menuen men selve filmen bliver spillet i standard DTS?

Jeg købte filmen i Elgiganten til 100kr. Måske en fejl? Der står bagpå den har DTS HD MA...

Jeg syntes ærligtalt det er ringe hvis det ikke er en fejl. Det samme skete med Zootropolis. Ingen HD lyd! Godt nok stod der på æsken der ikke var HD lyd men det er for dårligt IMO når man køber Blu Ray. Håber ikke dette er en ny trend...
Der er samme fejl på min. Jeg har nu skrevet til Elgiganten på facebook, for at høre om jeg kan få at vide, hvem der har udgivet den. For så vil jeg prøve at kontakte dem. Det er bare ikke godt nok dette her. Du må da også gerne kontakte dem, så vi er flere.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-Juli-2016 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvorfor helvede er der ikke HD-lyd på Zootopia? Eller er det kun det danske spor vi snakker om?
Det Engelske sprog på Zootropolis i DK, er kun med DTS 5.1


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-Juli-2016 kl. 14:56
Ja, det kan jeg se. Jeg må have den amerikanske udgave en dag, som har 7.1 DTS-HD mesterlyd endda i 24-bit.

Den danske distributør kan nok ikke gøre så meget ved, at der er lavet en fejl med KFP3. Pengene kan I nok godt få tilbage.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-Juli-2016 kl. 15:15
Jeg er ikke selv interesseret, i at få penge tilbage for KFP3. Men kunne være rart at høre, om et eventuelt genoptryk vil have bedre lyd.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 23-Juli-2016 kl. 20:30
Kung Fu Panda 3 er udgivet af Fox-Paramount


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 24-Juli-2016 kl. 20:12
har ganske vist ikke mulighed for at afspille det, men har lige købt den i Bilka. Makemkv siger der er 2 spor. dts hd og et alm dts spor.
Om dts HD så er et alm dts kan jeg jo så desværre ikke sige noget om, da jeg ikke kan afspille det.


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 24-Juli-2016 kl. 23:07
dette er hvad BD-info oplyser af Audio tracks

AUDIO:

Codec                           Language        Bitrate         Description    
-----                           --------        -------         -----------    
DTS-HD Master Audio             English         0 kbps          5.1 / 48 kHz   
DTS Audio                       English         0 kbps          5.1 / 48 kHz   
Dolby Digital Audio             English         0 kbps          5.1 / 48 kHz   
Dolby Digital Audio             Spanish         0 kbps          5.1 / 48 kHz   
Dolby Digital Audio             French          0 kbps          5.1 / 48 kHz   
DTS Audio                       French          0 kbps          5.1 / 48 kHz   
DTS Audio                       Danish          0 kbps          5.1 / 48 kHz   
DTS Audio                       Dutch           0 kbps          5.1 / 48 kHz   
DTS Audio                       Finnish         0 kbps          5.1 / 48 kHz   
DTS Audio                       Norwegian       0 kbps          5.1 / 48 kHz   
Dolby Digital Audio             Portuguese      0 kbps          5.1 / 48 kHz   
DTS Audio                       Swedish         0 kbps          5.1 / 48 kHz   
DTS Audio                       Dutch           0 kbps          5.1 / 48 kHz  


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-Juli-2016 kl. 11:28
Jeg har nu fået et svar gennem 20th Century Fox, som har undersøgt det. Og det er altså for langt ude. 

Hej Flemming. Så har jeg fået et svar.

7.1 findes på BD-udgaven, men aktiveres desværre ikke hvis afspilles på en BD-afspiller som afspiller i region B, som vi bruger i Europa.

7.1 aktiveres derimod hvis filmen vises via en BD-afspiller som kan afspille region A eller C.

De beklager selvfølgelig den misvisende tekst på bagsiden af filmen.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Juli-2016 kl. 11:49
Det er jo fuldstændigt vanvittigt! De må se at ophæve de regioner, der vel dårligt kan forsvares med de efterhånden små tidsforskelle der er på bio-premiere og BD release.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 26-Juli-2016 kl. 12:07
Det er ikke bare for langt ude eller vanvittigt - det er (så vidt jeg lige kan gennemskue) umuligt.

Hvis du kører den igennem http://www.makemkv.com" rel="nofollow - MakeMKV , hvad rapporteres så om lydspor? Hvis den ikke lister et 7.1 lydspor, så findes der (så vidt jeg lige kender BD-standarden) ikke et 7.1 lydspor på disken, og det kan derfor ikke "aktiveres".

Ifølge BD-Info (som jeg vil tro læser de samme informationer som MakeMKV til gøre), så eksisterer der slet og ret ikke et 7.1 lydspor på den pågældende disk.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-Juli-2016 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det er ikke bare for langt ude eller vanvittigt - det er (så vidt jeg lige kan gennemskue) umuligt.

Hvis du kører den igennem http://www.makemkv.com" rel="nofollow - MakeMKV , hvad rapporteres så om lydspor? Hvis den ikke lister et 7.1 lydspor, så findes der (så vidt jeg lige kender BD-standarden) ikke et 7.1 lydspor på disken, og det kan derfor ikke "aktiveres".

Ifølge BD-Info (som jeg vil tro læser de samme informationer som MakeMKV til gøre), så eksisterer der slet og ret ikke et 7.1 lydspor på den pågældende disk.
Det er i hvert fald latterligt. Jeg har haft den i min PC, og der står 7.1 lyden ganske rigtigt. Jeg er lige nu ved, at lave en kopi af den udgave, hvis jeg kan finde ud af det. Så bliver det spændende senere, også om den kan afspilles.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 26-Juli-2016 kl. 13:36
Der findes åbenbart mere end en udgave af filmen, har her et scan fra en anden disk

Disc Title:     Kung Fu Panda 3
Disc Size:      45.469.518.196 bytes
Protection:     AACS
BD-Java:        Yes
BDInfo:         0.5.8

PLAYLIST REPORT:

Name:                   00600.MPLS
Length:                 1:34:54.689 (h:m:s.ms)
Size:                   0 bytes
Total Bitrate:          0,00 Mbps

VIDEO:

Codec                   Bitrate             Description    
-----                   -------             -----------    
MPEG-4 AVC Video        0 kbps              1080p / 23,976 fps / 16:9 / High Profile 4.1

AUDIO:

Codec                           Language        Bitrate         Description    
-----                           --------        -------         -----------    
DTS-HD Master Audio             English         0 kbps          7.1 / 48 kHz / 24-bit (DTS Core: 5.1-ES / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)
DTS Audio                       English         768 kbps        5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
Dolby Digital Audio             English         448 kbps        5.1 / 48 kHz / 448 kbps
Dolby Digital Audio             Spanish         448 kbps        5.1 / 48 kHz / 448 kbps
Dolby Digital Audio             French          448 kbps        5.1 / 48 kHz / 448 kbps
DTS Audio                       French          768 kbps        5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
DTS Audio                       Danish          768 kbps        5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
DTS Audio                       Dutch           768 kbps        5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
DTS Audio                       Finnish         768 kbps        5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
DTS Audio                       Norwegian       768 kbps        5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
Dolby Digital Audio             Portuguese      448 kbps        5.1 / 48 kHz / 448 kbps
DTS Audio                       Swedish         768 kbps        5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit
DTS Audio                       Dutch           768 kbps        5.1 / 48 kHz / 768 kbps / 24-bit


Her er der lige pludselig 7.1 lydspor på, den anden scan jeg postede var der kun 5.1 på


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-Juli-2016 kl. 13:47
Jeg er nu færdig, med at lave en kopi af denne film, og der er ganske rigtigt HD 7.1 lyd på. Det er bare så langt ude, at der bliver lavet en begrænsning på, når det er region B. What the Fu.. sker der for dem. Det kan ikke være rigtigt, at jeg får bedre lyd på min film, når jeg laver en kopi af min film, til mig selv.Angry

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Juli-2016 kl. 14:25
Har du ikke opdaget at Verden er helt af lave Flemming. De mennesker vi hjælper fra 3'dje lande vil os til livs. Hvordan kan man så forvente at et underholdnings produkt virker


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 26-Juli-2016 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg er nu færdig, med at lave en kopi af denne film, og der er ganske rigtigt HD 7.1 lyd på. Det er bare så langt ude, at der bliver lavet en begrænsning på, når det er region B. What the Fu.. sker der for dem. Det kan ikke være rigtigt, at jeg får bedre lyd på min film, når jeg laver en kopi af min film, til mig selv.Angry


Drop originalerne, bevar kopierne LOL


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-Juli-2016 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg er nu færdig, med at lave en kopi af denne film, og der er ganske rigtigt HD 7.1 lyd på. Det er bare så langt ude, at der bliver lavet en begrænsning på, når det er region B. What the Fu.. sker der for dem. Det kan ikke være rigtigt, at jeg får bedre lyd på min film, når jeg laver en kopi af min film, til mig selv.Angry


Jeg har svært ved at tro på, at de kan begrænse udvalget af lydspor baseret på regionen af afspilleren.

Har du manuelt været inde og kigge på hvilke lydspor filmen har, altså i din afspillers menu, og ikke den på selve Blu-ray-skiven?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-Juli-2016 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du ikke opdaget at Verden er helt af lave Flemming. De mennesker vi hjælper fra 3'dje lande vil os til livs. Hvordan kan man så forvente at et underholdnings produkt virker


Nu ved jeg ikke hvorfor du bringer politik ind i denne tråd, men dem der allermest vil os til livs lige nu (Islamisk Stat) rejste sig op af det gigantiske clusterfuck vi, USA, englænderne, osv. lavede da vi invaderede Irak. Det blev IKKE gjort for at hjælpe dem af med Sadam, og vi vidste godt at de ingen masseødelæggelsesvåben havde, så det var jo ikke ligefrem for at hjælpe dem, at vi smadrede landet.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-Juli-2016 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg er nu færdig, med at lave en kopi af denne film, og der er ganske rigtigt HD 7.1 lyd på. Det er bare så langt ude, at der bliver lavet en begrænsning på, når det er region B. What the Fu.. sker der for dem. Det kan ikke være rigtigt, at jeg får bedre lyd på min film, når jeg laver en kopi af min film, til mig selv.Angry


Jeg har svært ved at tro på, at de kan begrænse udvalget af lydspor baseret på regionen af afspilleren.

Har du manuelt været inde og kigge på hvilke lydspor filmen har, altså i din afspillers menu, og ikke den på selve Blu-ray-skiven?
Jamen, det er sket. Jeg har manuelt tjekket på min BD, og der er kun alm. Dts på. Da jeg lavede kopien, så på programmet, er der 5-7 forskellige udgaver af filmen. Nogle med master lyd, og andre uden. Men det er så bekræftet, at der er HD lyd på, men at det er skjult i region B. 



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Juli-2016 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du ikke opdaget at Verden er helt af lave Flemming. De mennesker vi hjælper fra 3'dje lande vil os til livs. Hvordan kan man så forvente at et underholdnings produkt virker


Nu ved jeg ikke hvorfor du bringer politik ind i denne tråd, men dem der allermest vil os til livs lige nu (Islamisk Stat) rejste sig op af det gigantiske clusterfuck vi, USA, englænderne, osv. lavede da vi invaderede Irak. Det blev IKKE gjort for at hjælpe dem af med Sadam, og vi vidste godt at de ingen masseødelæggelsesvåben havde, så det var jo ikke ligefrem for at hjælpe dem, at vi smadrede landet.

Jo jo, men deres tro væbnere befinder sig latent et hvilket som helst sted i Europa, og er flygtninge/2.gen, som har fået det bedste vi har og nu går bananas i Tyskland og Frankrig. Og yes det var skidedumt at fjerne Saddam, som holdt islam grupperingerne i skak. Men US skulle sikre olieforsyningen og fik os andre med på vognen.


Skrevet af: Flemming K. Jensen
Skrevet den: 26-Juli-2016 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg har nu fået et svar gennem 20th Century Fox, som har undersøgt det. Og det er altså for langt ude. 

Hej Flemming. Så har jeg fået et svar.

7.1 findes på BD-udgaven, men aktiveres desværre ikke hvis afspilles på en BD-afspiller som afspiller i region B, som vi bruger i Europa.

7.1 aktiveres derimod hvis filmen vises via en BD-afspiller som kan afspille region A eller C.

De beklager selvfølgelig den misvisende tekst på bagsiden af filmen.


Kom de med nogen forklaring på, hvorfor vi ikke må høre lyden i 7.1?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-Juli-2016 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Flemming K. Jensen Flemming K. Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg har nu fået et svar gennem 20th Century Fox, som har undersøgt det. Og det er altså for langt ude. 

Hej Flemming. Så har jeg fået et svar.

7.1 findes på BD-udgaven, men aktiveres desværre ikke hvis afspilles på en BD-afspiller som afspiller i region B, som vi bruger i Europa.

7.1 aktiveres derimod hvis filmen vises via en BD-afspiller som kan afspille region A eller C.

De beklager selvfølgelig den misvisende tekst på bagsiden af filmen.


Kom de med nogen forklaring på, hvorfor vi ikke må høre lyden i 7.1?
Nope, kun det svar som jeg har sat ind her.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 26-Juli-2016 kl. 23:19
Og så får man altså 7.1 hvis man laver en 1:1, dog uden regionskodning.
Det er for langt ude....


-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 27-Juli-2016 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg er nu færdig, med at lave en kopi af denne film, og der er ganske rigtigt HD 7.1 lyd på. Det er bare så langt ude, at der bliver lavet en begrænsning på, når det er region B. What the Fu.. sker der for dem. Det kan ikke være rigtigt, at jeg får bedre lyd på min film, når jeg laver en kopi af min film, til mig selv.Angry


Jeg har svært ved at tro på, at de kan begrænse udvalget af lydspor baseret på regionen af afspilleren.

Har du manuelt været inde og kigge på hvilke lydspor filmen har, altså i din afspillers menu, og ikke den på selve Blu-ray-skiven?
Jamen, det er sket. Jeg har manuelt tjekket på min BD, og der er kun alm. Dts på. Da jeg lavede kopien, så på programmet, er der 5-7 forskellige udgaver af filmen. Nogle med master lyd, og andre uden. Men det er så bekræftet, at der er HD lyd på, men at det er skjult i region B. 

Nu er det ikke det samme med zootropolis (zootopia)...Så vidt jeg erindrer var der også kun al. 5.1 på...



Print side | Luk vindue