Print side | Luk vindue

Oversigt over boks-alternativer?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=147686
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 14:17


Emne: Oversigt over boks-alternativer?
Skrevet af: stofferm
Emne: Oversigt over boks-alternativer?
Skrevet den: 31-Juli-2016 kl. 13:31
Jeg leder efter en oversigt over de bokse der er kompatibel med Waoo IP-tv (ikke coxial DVB-C). Jeg er ikke interesseret i at købe AirTies, eller leje AirTies boksene de p.t. sælger/udlejer.

Det er lidt svært at finde ud af om jeg kan benytte en hvilken som helst TV boks med IP-TV, eller kun nogle bestemte bokse med IP-TV. Waoos portal er ligegyldigt - blot er "kravet" at der kan ses de kanaler der er betalt for (og formentlig åbnet op for på netværket).

Den eneste anden enhed jeg har kunnet se TV med på Waoo netværket, har været min computer med VLC. Jeg tænker der må være nogle overskuelige billige bokse der kan løse problemet?



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-Juli-2016 kl. 13:45

Det ser ud til ved en søgning at det kun er udbyderens bokse der kan bruges.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: stofferm
Skrevet den: 31-Juli-2016 kl. 13:53
Det er umiddelbart også den første søgning jeg får frem. Samtidig ved jeg at kanalerne er tilgængelige via VLC hvis man propper ethernstikket direkte i computeren. Der burde jo, om ikke andet, være nogle bokse den kan håndtere det samme som VLC - altså iptv


Skrevet af: Kand
Skrevet den: 31-Juli-2016 kl. 16:01
Ja der er nogle kanaler du kan se via VLC men ikke dem der er krypteret.




Skrevet af: stofferm
Skrevet den: 31-Juli-2016 kl. 16:17
Dvs. pakkerne, selvom jeg har købt dem, er krypteret - korrekt? Og derfor kan jeg heller ikke bruge andre bokse end WAOO's egne på købs-kanalerne - fordi de indeholder (den eventuelle) dekrypteringsnøgle ?


Skrevet af: davdu
Skrevet den: 31-Juli-2016 kl. 20:17

Ville selv afprøve den her løsning. Hvis du kan lave en m3u playliste afspille i kodi. Man burde også med plugin, pvr iptv simplet client. Boks raspberry pi 3. openelec.



Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 01-August-2016 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af stofferm stofferm skrev:

Dvs. pakkerne, selvom jeg har købt dem, er krypteret - korrekt? Og derfor kan jeg heller ikke bruge andre bokse end WAOO's egne på købs-kanalerne - fordi de indeholder (den eventuelle) dekrypteringsnøgle ?

Ja, det er korrekt - alle betalingskanaler er krypterede. Det er kun "free-to-air" kanalerne man kan se på andet udstyr.

-------------
/Peter



Print side | Luk vindue