Print side | Luk vindue

B&W 7.1 In-wall bio integreret i stuen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148146
Udskrevet den: 18-April-2024 kl. 12:05


Emne: B&W 7.1 In-wall bio integreret i stuen
Skrevet af: bphhm
Emne: B&W 7.1 In-wall bio integreret i stuen
Skrevet den: 05-September-2016 kl. 08:17
Først lige billede af hvordan slutresultatet ser ud:





Bygger på en 7.1 hjemmebio der skal integreres i vores fjernsyns stue så det ikke ser alt for rodet ud. Det betyder in-wall højttalere, skjult projektor lærred, skjulte aktive komponenter etc. Eller så godt det nu kan lade sig gøre :-).

  • LCR højttalere: B&W CWM7.3
  • Side/bag højttalere: B&W CCM663SR
  • Subwoofer: Velodyne SPL-8
  • Projektor: Panasonic PT-AT6000E
  • Surround receiver: Denon AVR4300
  • 4k/Bluray DVD: Panasonic DMP-UB700
  • TV: LG65B6V
  • Lærred: 106" tab tension lærred
  • Diverse: HTPC, Apple TV box
Først lidt billeder af bygge processen:



Anlæg indbygges i det lille rum til venstre på billedet. Fik lige plads til et Ikea underskab på 80x60 cm.



Gipset med Knauf Ultraboard. De plader er UMULIGE at arbejde med! Fuldstændigt umuligt at tvinge en gipsskrue i. Går lidt bedre med hårdgips skruer, men næste projekt bliver med normal gips Angry. Man kan lige se hvor side højttalerene skal sidde.



Rum til 106" projektor skærm og LCR højttalere.



Her skal projektoren sidde + 2 x baghøjttaler.




Svar:
Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 05-September-2016 kl. 08:20
Ser spændene ud, glæder mig til at se mere!


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-September-2016 kl. 09:49
Gennemført projekt    Og med den terrasse er udelivet også behageligt


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 05-September-2016 kl. 11:36
Ser lækkert ud. Glæder mig til ar se det færdigt.

Har du tænkt på Atmos ?   Du burde lige få et par kabler klar til det.

Og højden på dine fronter. Burde de ikke være længere nede ? Regner med at det er fra en sofa du skal se film.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 05-September-2016 kl. 21:12
Fedt projekt du har gang i :)

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 07-September-2016 kl. 10:31
Nu håber jeg at alle ledninger osv. er kommet med, men ellers kan de trækkes i tomrørene efterfølgende. Atmos bliver det dog ikke til i denne omgang.

Fronthøjttalernes placering er lidt et kompromis med selve symmetrien i udseendet når det kommer et TV op. 

Nu er der bare alle de små detaljer tilbage der tager så frygtelig lang tid før der endelig kan blive sat noget strøm til Dead


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 12-Oktober-2016 kl. 05:26
Så begynder det at tage form:





Det ligner kram


LCR klar


Og så lidt elektronik også:


Færdig!

Mangler så lige ALLE detaljerne.




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Oktober-2016 kl. 10:00
Det er blevet rigtigt flot og gennemført. Flere billeder


Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 12-Oktober-2016 kl. 11:45
Atmos og DTS:X burde du tænke ind allerede nu, har lige fået opgraderet til 5.1.4 og kan kun sige at du kan gange oplevelsen af surround med en faktor 2

-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 13-Oktober-2016 kl. 07:03
Må erkende at jeg bliver helt rundtosset af alle de forskellige lydformater, så 7.1 var det vi valgte at gå efter fordi det primært er en TV stue til dagligt brug og ikke dedikeret hjemmebio.

Nu skal jeg have færdiggjort nogle smådetaljer som f.eks. gardiner og lidt dæmpning på vægge etc.

Kan nu se jeg har glemt LAN kabel til TV'et og der er godt nok ikke meget plads til stik og ledningerne bag TV'et.


Skrevet af: sd2100
Skrevet den: 13-Oktober-2016 kl. 09:53
Fantastisk flot. Hvis jeg selv nogensinde skulle igang med et hjemmebio projekt, ville dette helt klart være en stor inspirationskilde. 


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 13-Oktober-2016 kl. 16:44
Kan sgu ikke sige andet end, at det fandme er pænt!!!


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 13-Oktober-2016 kl. 20:34
Wow er vist det eneste ord jeg kan komme på:-) hold da op hvor er det en gennemført stue bio:-) den er da mega kone venlig :-)

-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 13-Oktober-2016 kl. 21:02
Møglækkert!


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 15-Oktober-2016 kl. 20:37
I får lige lidt flere billeder:

Skabsdøren til venstre gemmer på udstyret herunder en Windows 7 HTPC som det ses på TV'et. Trods adskillige forsøg fra Microsoft på at opgradere denne til Windows 10 er det lykkedes mig at undgå det.

den lille Velodyne SPL-8 ultra sub spiller suværent og rigeligt dybt til vores formål.



Et billede bagud der viser hvor projektoren gemmer sig. Lamelgardingerne fra Bauhaus har blackout funktion, dvs. de effektivt lukker lys ude og det ser samtidigt ret godt ud sammen med de hvide vægge




Closeup af LCR indbygnings højttalerne fra B&W. De spiller kanon og integrerer rigtig fint med Velodyne sub'en. Jeg er sikker på nogen vil sige der skal Earthquake sub til etc. men ikke til vores formål.




Her er så også loftsenhederne fra B&W. Har 4 stk siddende og kan høre jeg skal arbejde lidt med integrationen. 




Lidt grej også fra skabet. Onkyo'en står via Audyssey rumkorrektionen for det meste. Men ikke refleksioner fra de hårde flader så det skal jeg have tilpasset. 

HTPC'en kunne jeg godt tænke mig at komprimere lidt, men nu har jeg fået den på plads. Den kører via en DVB-C tuner og sammen med HDHR3 er der ialt 5 kabel tunere som integreres via DVBLink TV source og EPG advisor fra DVBLogic. Lidt bøvlet setup men lagt enklere idag end for nogle år siden.

De skarpe kan også spotte min Apple TV2 som primært bruges til Netflix, og så bruger vi en Samsung Bluray afspiller når der ikke streames.

Sonos'en er til køkkenet.




Skal lige have sat en film over og så får i også lidt billeder af projektoren in aktion.



Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 15-Oktober-2016 kl. 20:44
I får lige et billede mere af LCR højttaleren før den kom på plads. Bemærk det ekstra kammer ved siden af skruetrækkeren der gør at kabinetvolumet bliver større. Det gjorde så også at der skulle tages højde for den ret lange højttaler i opbygningen af væggen, og de skarpe vil kunne se at de første billeder viser der ikke er taget højde for det i opbygningen af lægterne. Men det kom på plads da jeg lige havde helt styr på hvor de skulle sidde.



Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 16-Oktober-2016 kl. 07:45
Men sjovt nok mener de ikke man skal bruge kammeret til centeren.


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 16-Oktober-2016 kl. 09:39
Noget der kan forbedre din bio ganske markant er, hvis du kan få malet din bagvæg og den første 1,5 m. af dine sidevægge og loft i en mørk farve (grå eller sort).
Reflektionen af hvide vægge fra vægge og loft gør at sort aldrig kan blive andet end gråt, som gør, at farverne ikke rigtigt får lov til at poppe, uanset hvor god og dyr, din projektor er.
Forskellen er ENORM!
Faktisk kan det forbedre kontasten med flere hundrede procent...


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: whazz
Skrevet den: 16-Oktober-2016 kl. 10:58
Meget meget fin bio - jeg er stor fan af når den gode lyd ikke kan ses :)


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 16-Oktober-2016 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Noget der kan forbedre din bio ganske markant er, hvis du kan få malet din bagvæg og den første 1,5 m. af dine sidevægge og loft i en mørk farve (grå eller sort).





-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 16-Oktober-2016 kl. 16:31
jacobe, det ser ikke ud til, du er enig, eller har jeg misforstået noget?


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 17-Oktober-2016 kl. 02:02
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

jacobe, det ser ikke ud til, du er enig, eller har jeg misforstået noget?

Det er fuldstændigt ligegyldigt om han [jacobe] er enig eller ej, for du har fuldstændigt ret. Det er bare sådan lys og virkelighedens fysik nu engang er indrettet.

Og så handler det bare om at vælge om man syntes det er vigtigst at stuen ser pænest ud som hvid eller om man går mere op i at få det optimale billede på lærredet eller ej. Det kan naturligvis være jacobe bare går mere op i design end elektronik og optimal kvalitet og ydelse?


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 17-Oktober-2016 kl. 18:41
Netop! Det gælder om, at få konen overtalt, men jeg tror faktisk, det vil se fint nok ud, hvis hele "indhakket" blev malet, og dog, lærredet hænger jo ikke på endevæggen.
Jeg foreslog det samme i min kammerats kælder, hvor konen sagde "aldrig i livet", men forskellen før og efter var ikke til at tage fejl af, så hun måtte overgive sig...
Hvis man ikke har mulighed for at male noget af væg og loft i en mørk nuance, kan man overveje at investere i et lærred med indbygget teknik, så der kun bliver reflekteret lys, der kommer direkte forfra, men jeg har desværre aldrig set disse anvendt.
Helt sikkert er det, at omgivelserne i en stue med hvide vægge, ikke er optimalt for en projektor, der kan dog stadig opnås et rigtigt fornuftigt resultat, men mørke vægge og loft, giver en verden til forskel, og har man ikke mulighed for dette, er der ikke nogen grund til, at købe den dyreste projektor, da mindre kan gøre det...
Jeg har lige fundet en test af den nye superspændende projektor fra Epson, hvor der nede på siden, er en lille video, hvor de ruller et gardin for loft og væg:

http://projectiondream.com/en/epson-eh-tw9300-eh-tw7300-eh-ls10000-battle/

Forskellen er til at få øje på!
De taler om 2 forskellige oplevelser ved "Living Room Style" vs. "Batcave".
Hvordan man så får det bygget ind i stuen, er tricket.



Skrevet af: sirvival3
Skrevet den: 17-Oktober-2016 kl. 23:06
Supergris!

Jeg gætter på at ønsket har været at lave et kompromis mellem en stue og en hjemmebiograf, med begge funktioner.

Der er ganske rigtigt nogle modsætninger mellem de to ting, da man ikke kan få både en lys og indbydende stue med god udsigt og masser af lys fra vinduer samtidig med at man får en mørk biograf med optimal kontrast.

Jeg gætter på, at begge dele har vægtet højt, og personligt finder jeg resultatet fantastisk flot og gennemført, og funktionelt i forhold til de to funktioner denne stue skal have.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128780&PID=1301947#1301947%20 - Mit mediecenter


Skrevet af: therazz
Skrevet den: 17-Oktober-2016 kl. 23:20
Videoen illustrerer det meget godt - Systemet de har, har jeg tænkt på at lave (noget tilsvarende) når jeg rykker bio'en ned i kælderen igen; Min gamle kælder bio som pt er opbevaring, er malet helt sort, vægge og lofter: det fungerer rigtig godt, men det fjerner også effektivt alt andet brug af rummet.

Gardinet her, er en dejlig mellemting.


-------------
MORE BASS


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 18-Oktober-2016 kl. 00:54
Ja, om ikke andet, så kan det bruges som inspiration, så folk får øjnene op for, hvor meget rummet betyder for kvaliteten af både billed og lyd...
Så gælder det om, at finde balancen mellem funktion, brug og udseende, når man nu ikke har et dedikeret rum... :)


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 18-Oktober-2016 kl. 21:45
Hvilke lydformater anvender Netflix egentligt? Jeg har lidt svært ved at finde rette default lyd format til decodningen.

 I Onkyoen kan man indstille disse formater alt efter input signalet og en "straight decode" lyder forkert i nogen sammenhænge, selvom denne indstilling vel betyder at der blot decodes udfra tilgængeligt format.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 18-Oktober-2016 kl. 22:52
Mener det er DD 5.1


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvilke lydformater anvender Netflix egentligt? Jeg har lidt svært ved at finde rette default lyd format til decodningen.

 I Onkyoen kan man indstille disse formater alt efter input signalet og en "straight decode" lyder forkert i nogen sammenhænge, selvom denne indstilling vel betyder at der blot decodes udfra tilgængeligt format.

Det kommer an på, hvordan du modtager netflix. Nogle enheder sender det videre i DD 5.1 (f.eks samsung TV og Apple TV), mens Chromecast sender det videre i DD+ 5.1

Men jeg har aldrig oplevet at det har været nødvendigt at sætte det op i Onkyo, når det er DD, DTS, TRUE. Det har kun været nødvendigt når det er et stereo signal, om man vil have det i Stereo eller Dolby Prologic.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 22:25
Bruger en Apple TV2 til Netflix men har 7.1 højttaler setup. Og min Onkyo deler DD5.1 surround kanalerne ud til de højttalere jeg har siddende i midten af rummet istedet for de bagerste. Derfor har jeg sat Onkyoen op til per default at køre PL II+ som deler surround kanalerne ud til alle surround højttalere.

Men helt godt er det ikke og jeg skal have eksperimenteret mere med det for at finde rigtig indstilling.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 19-Oktober-2016 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

... Og min Onkyo deler DD5.1 surround kanalerne ud til de højttalere jeg har siddende i midten af rummet istedet for de bagerste ...

Det er der jo sådan set intet forkert i?


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 20-Oktober-2016 kl. 10:24
Måske er der ikke noget forkert i det, men det lyder forkert da vi har siddepladser lige under surround højttalerne i midten. Jeg ville hellere have at surround lyden gik til baghøjttalerne.

Det hele er indmålt via audyssey udfra en reference siddeplads, og udfordingen er at man ikke altid sidder der til dagligt.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 31-Oktober-2016 kl. 21:37
Jeg skal have dæmpet væggene og loftet. Kan i anbefale steder der forhandler færdiglavede dæmpepaneler med lidt WAF og ikke bare Rockwool plader?


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 01-November-2016 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg skal have dæmpet væggene og loftet. Kan i anbefale steder der forhandler færdiglavede dæmpepaneler med lidt WAF og ikke bare Rockwool plader?

Se, jeg kunne allerede i starten af denne tråd regne ud, at akustikken i din flotte stuebio ville være helt i skoven, så jeg er glad for, at du selv har opdaget det. Men du skal vide, at akustikbehandling og "WAF" er to ting, som meget sjældent passer sammen, medmindre

1) du bruger perverst mange penge på det, eller
2) du laver pladerne selv efter konens design.

De pæneste akustikpaneler jeg har set er hjemmelavede, hvor folk har brugt stof med motiv eller tryk, i stedet for blot hvidt eller kontrastfarvet (hvilket også kan være flot!) Men hvis I ikke orker at lave dem selv er det jo bare at vælge de pæneste I kan finde hos Rockfon, Auralex, GIK o.a. eller kontakte nogen som laver akustikregulering til kontorer, f.eks. A4 eller RMIG.


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 01-November-2016 kl. 11:22
Vi har Rockfon Sonar B i stue & køkken - det virker RIGTIG godt

Så de kan varme anbefales - de er "lidt" dyre (men Bauhaus har dem nu om dage...) 

Men hold nu op, det er virkelig fantastisk hvad de gør ved ens komfort i forhold til træloft & trægulv - mange "almindelige" mennesker har bemærket forskellen på deres stue og vores når vi har haft folk på besøg... Uden vi har nævnt noget

Det er som med alt andet - man er ærgelig mens man betaler - men derefter er det fantastisk at have - og det holder jo i mange år :-)


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 01-November-2016 kl. 13:58
Det er virkelig gennemført. Virkelig flot lavet. Sådan tror jeg, mange af os ville ønske vores stue så ud.

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 01-November-2016 kl. 23:00
Ja æstetikken havde første prioritet og så må jeg li'som få løst resten. Har selv set man kan bestille akustikplader med motiv til væggen, og Alpha akustik i Roskilde ser ud til at have gode forslag også. Så jeg smider lige nogle billeder når det er på plads.


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 01-November-2016 kl. 23:03
Fedt, det glæder jeg mig til at se!


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: JAWA
Skrevet den: 02-November-2016 kl. 14:02
Super flot hjemmebio!
 
Men jeg vil stærkt anbefale dig at anskaffe et "ambient light rejection" lærred så du ikke får ødelagt kontrasten af dine hvide vægge. Den type lærreder fås også som tab tension - eksemplevis React 3.0 fra Draper/Euroscreen:
 
http://www.euroscreens.se/home-3/products-2/screen-surfaces-2.aspx?pid=78" rel="nofollow - http://www.euroscreens.se/home-3/products-2/screen-surfaces-2.aspx?pid=78
 
Den type lærred er langt mere egnet til dit rum end et hvidt lærred og du vil opleve en drastisk forbedring af kontrasten.
 
Mvh


Skrevet af: sirgadget
Skrevet den: 02-November-2016 kl. 14:46
Super lækker løsning, flot kompromis melem form og funktion :-)

Selvom jeg nok selv ville vælge at lave et dedikeret rum, kunne jeg sagtens forestille mig også at lave noget lignende i en stue :-)


-------------
Mikkel Petersen.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120971 - Mit setup


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 28-November-2016 kl. 07:25
Nu skal der nok ske lidt udskiftninger i det elektroniske. Blu-ray afspilleren fra Samsung er lige stået af (genstarter hele tiden), og med de priser der er på LG's OLED så tror jeg godt jeg ved hvad julegaven står på i år.

Men desværre tror jeg også det betyder bøvl med de kabler jeg har trukket til TV'et og uden at skifte receiveren får jeg ikke 4K igennem fra blu-ray afspilleren.

Kræves specielt HDMI kabel til 4K (HDMI version ?)?


Skrevet af: dantox
Skrevet den: 28-November-2016 kl. 09:30
Dit setup ser fedt ud :)

vedr. dit problem med reciever, så stod jeg med samme problem, men fandt denne.
Jeg har bestilt en Samsung UBD-K8500 4k afspiller. denne har 2 HDMI udgannge, en til signal til tv og en til lyd ud, denne løsning er fantastisk hvis man ikke har opdateret recieveren endnu, på denne måde kan du stadig køre DTS-HD osv.

Billede af portene:
https://www.avforums.com/image.php?imageparameters=editorial/products/d9dcfa9d01f49c2fe96b9f45a4174e7f_9941.jpg" rel="nofollow - https://www.avforums.com/image.php?imageparameters=editorial/products/d9dcfa9d01f49c2fe96b9f45a4174e7f_9941.jpg

Den ene HDMI kører HDMI 2.0a med HDCP 2.2 den anden kører HDPC 1.4.

/Daniel


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 28-November-2016 kl. 14:39
Ja det er da faktisk lige hvad jeg skal bruge! Havde kun tænkt på at lyden skulle følge TV signalet. Og jeg har endda forberedt to HDMI kabler fra skabet med elektronikken til TV'et.

Skal HDMI kablet være af en bestemt type for at klare 4K?


Skrevet af: dantox
Skrevet den: 30-November-2016 kl. 08:27
For at kunne levere et fornuftigt flow på 4k signalet er det anbefalet at køre HDMI 2.0 kabel.

Dog er der mange som siger at HDMI 1.4 sagtens kan klare 4k dog ikke hvis det er med HDR, så skal det være HDMI 2.0.




Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 08-December-2016 kl. 14:38
Så fik jeg plads til den nye Panasonic DMP-UB700 4K Bluray afspiller. Synes efterhånden al' plads er optaget så jeg håber ikke der skal være plads til så meget mere. Hvad skulle det også være?




Skrevet af: therazz
Skrevet den: 18-Januar-2017 kl. 22:04
En au pair? LOL

-------------
MORE BASS


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 11-Marts-2017 kl. 09:54
Så fik jeg endelig skiftet den gamle Plasma ud til et LG 65B6. Der er bare så stor forskel og billedet er helt fantastisk. Man vender sig hurtigt til 4K :-).

Selvom stolen til venstre vel kun er 3 meter fra TV'et er størrelsen helt fin til mig. Konen mener dog det er for stort.

Men der hænger en dum ledning ......Udfordringen er at det strømudtag jeg har lavet bagved TV'et sidder forkert, så før jeg begynder at flytte det så har jeg bestilt markedets fladeste stikprop. Efter sigende fylder det kun 11 mm i dybden.




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-Marts-2017 kl. 10:18
Sludder og vrøvl! Der da snildt plads til et 75"


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 11-Marts-2017 kl. 17:44
Fedt tv Tongue    er spændt på hvor meget du så får brugt projektoren...
Fik du købt akustikpaneler?


-------------
Ning


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 12-Marts-2017 kl. 08:23
Akustikpaneler og gulvtæppe står stadig på listen, selvom jeg synes man vender sig til lydbilledet. Vil gerne have nogle akustik billeder men konen og jeg kan ikke blive enige om motiv


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 12-Marts-2017 kl. 08:24
Og så leder jeg iøvrigt efter en brugt Velodyne SPL-8 ekstra i hvid hvis der er nogen der ved hvor der står sådan en.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 01-Juni-2017 kl. 08:34
nu er det ikke for at være lyseslukker men dine stikkontakter der ses på billederne  der er skruet direkte på fodpanelet i gulv højde  er ikke lovligt, der skal benyttes panel underlag.

https://www.el-grossisten.dk/fuga-daeksel-for-panelunderlag-1-modul-hvid.html?utm_source=google_shopping&m=Abstract&gclid=CNes8MWDnNQCFQu4GwodgycLzA




Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 02-Juni-2017 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

nu er det ikke for at være lyseslukker men dine stikkontakter der ses på billederne  der er skruet direkte på fodpanelet i gulv højde  er ikke lovligt, der skal benyttes panel underlag.

https://www.el-grossisten.dk/fuga-daeksel-for-panelunderlag-1-modul-hvid.html?utm_source=google_shopping&m=Abstract&gclid=CNes8MWDnNQCFQu4GwodgycLzA







Tror der er mange hjem hvor der er lavet hjemme fusk vedr. El installation, nogen i større og andre i mindre grad.

Meeen når det er sagt, så er vist andet at gå op i, så det lad dog det ligge.

Han må jo have en forsikring som evt dækker hvis der skulle ske noget.

-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: johnnyn
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 02:47
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

nu er det ikke for at være lyseslukker men dine stikkontakter der ses på billederne  der er skruet direkte på fodpanelet i gulv højde  er ikke lovligt, der skal benyttes panel underlag.

https://www.el-grossisten.dk/fuga-daeksel-for-panelunderlag-1-modul-hvid.html?utm_source=google_shopping&m=Abstract&gclid=CNes8MWDnNQCFQu4GwodgycLzA




Hvor ser du denne paragraf / regel når du mener det ikke er lovligt?


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 05:49
Det er lidt svært og fortælle en brand teknikker hvis der er lavet fusk med ens elinstalation for hvor meget andet er der så lavet

Iøvrigt når man nu har lavet det så fint så virker det som en halv løsning man ikke har lagt stikkontaket ind i væggene skjult når andet udstyr er det ?, det er lidt som og springe over hvor gærdet er lavest, set udfra der på billedet er hulrum nok til det, der er jo ligsom en grund til der findes dertil indrettede gulvpanel elementer .Wink

fra den lokale elektrikker her til morgen :

Fingerregel for placering :
110cm til overkant ved døre.
35cm til overkant stikk. ved gulve.
Kantliste 10 cm til UNDERkant stikk. over køkkenborde.







Skrevet af: johnnyn
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 10:45
Vi fuldstændig enige på det kunne lave bedre og pænere med panel stik eller i forfra dåse, men at kalde det ulovligt er måske for meget.


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 12:07
Det ER ulovligt.
Og du kommer til at lave det om, når du skal sælge dit hus.

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Det ER ulovligt.
Og du kommer til at lave det om, når du skal sælge dit hus.


Sikke noget sludder, det kommer da an på hvilken aftale de får lavet med køber.

Har selv købt hus for knap 2 år siden og her var der noget som også er ulovligt, men det skulle de ikke lave om. Så reglerne er ikke så firkantet.

-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: johnnyn
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Det ER ulovligt.
Og du kommer til at lave det om, når du skal sælge dit hus.

Vil gerne se hvor det står


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Det ER ulovligt.
Og du kommer til at lave det om, når du skal sælge dit hus.


Sikke noget sludder, det kommer da an på hvilken aftale de får lavet med køber.

Har selv købt hus for knap 2 år siden og her var der noget som også er ulovligt, men det skulle de ikke lave om. Så reglerne er ikke så firkantet.

Hvis det er ulovligt, kan du som køber selvfølgelig forlange at få det lovliggjort.
Det er da direkte dumt ikke at gøre det.

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Det ER ulovligt.
Og du kommer til at lave det om, når du skal sælge dit hus.


Sikke noget sludder, det kommer da an på hvilken aftale de får lavet med køber.

Har selv købt hus for knap 2 år siden og her var der noget som også er ulovligt, men det skulle de ikke lave om. Så reglerne er ikke så firkantet.

Hvis det er ulovligt, kan du som køber selvfølgelig forlange at få det lovliggjort.
Det er da direkte dumt ikke at gøre det.


Sludder det kommer an på "fejlen".

-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Det ER ulovligt.
Og du kommer til at lave det om, når du skal sælge dit hus.


Sikke noget sludder, det kommer da an på hvilken aftale de får lavet med køber.

Har selv købt hus for knap 2 år siden og her var der noget som også er ulovligt, men det skulle de ikke lave om. Så reglerne er ikke så firkantet.

Hvis det er ulovligt, kan du som køber selvfølgelig forlange at få det lovliggjort.
Det er da direkte dumt ikke at gøre det.

Enten er det ulovligt, eller også er det ikke ulovligt
Sludder det kommer an på "fejlen".


-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 19:27
Jo det kommer an på fejlen.

F.eks. Vi har led spots i vores køkken som er monteret direkte op i rockwoolen og det er ikke de korrekte spots til det, så derfor ulovligt, men har vi ikke gjort noget ved det, for der sker jo ikke noget ved det.
I vores entre er der trukket lampe ledning fra en 4 stiks dåse på loftet og ned til en fast monteret stik dåse på væggen, hvor kablet er skjult i en kabelbakke. Dette er heller ikke lovligt, da lampe ledningen ikke er trukket i rør når det er i etage adskilles samt man må heller ikke bruge lampe ledning som fast installations kabel. Men igen dette er ikke blevet lavet ej sker der heller ikke noget ved det, da den heller ikke bruges.

-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: Vilstrup
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 19:55
Hov jo kontakten bruges en gang om året, til vores udendørs julelys som trækker max 15 watt

-------------
Mvh.

Vilstrup
----------------
http://forum.recordere.dk/topic111765_post1131572.html#1131572" rel="nofollow - Min Hjemmebio - MK Sound S150 System


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 07-Juni-2017 kl. 15:08
Nu med ny Denon receiver.

Den spiller fint, men jeg savner Onkyo'ens default lytte indstilling som var mere fleksibelt. Eller også har jeg blot ikke fundet menuen endnu :-)

Næste skridt må være 4k projektor når de kommer ned i normalt pris niveau.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Juni-2017 kl. 15:31
Kig efter "Pure Direct" eller "Direct"


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 23-September-2017 kl. 21:15
Hejsa,

Hvor er det bare et flot flot setup - super flot lavet.

Mvh. Torben


Skrevet af: poulsen48
Skrevet den: 23-September-2017 kl. 23:41
Det ser mega godt ud. :-D 


Det kan du godt være stolt af :-D 


-------------
//Poulsen48


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 24-September-2017 kl. 16:08
ATV2 boksen er blevet skrottet og jeg regner med en ATV4K skal anskaffes når de er tilgængelige. Næste skridt er at skrotte PC'en som medie center til optagelse af TV, men jeg skal først have eksperimenteret lidt med ATV4k for at se om jeg ikke kan lave et setup med denne til optagelse og afspilning af TV fra NAS'en.

Projektoren skal også skiftes på et tidspunkt til en 4K maskine, men er lidt nervøs for om mit 15 meter lange HDMI kabel kan "trække" 4K. 


Skrevet af: Gump
Skrevet den: 24-Oktober-2017 kl. 19:48
Hvad synes du om dine CCM663SR? Og har du hørt lillebroderen CCM664SR, og hvis ja, hvor meget mere giver de store?

Jeg har selv været ude og lytte til CCM664SR i den lokale HFK, men de havde ikke CCM663SR (det er i Sønderborg, og den er bare ikke verdens største). Jeg overvejer dog kraftigt de store, da merprisen ikke er voldsom.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 24-Oktober-2017 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

ATV2 boksen er blevet skrottet og jeg regner med en ATV4K skal anskaffes når de er tilgængelige. Næste skridt er at skrotte PC'en som medie center til optagelse af TV, men jeg skal først have eksperimenteret lidt med ATV4k for at se om jeg ikke kan lave et setup med denne til optagelse og afspilning af TV fra NAS'en.

Projektoren skal også skiftes på et tidspunkt til en 4K maskine, men er lidt nervøs for om mit 15 meter lange HDMI kabel kan "trække" 4K. 
undskyld mig. Er det ikke spild af penge at lave sådan fint atmos setup, bare for afspille fra atv som ikke understøtter atmos? Eller kører du med BD afspiller til det?


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 05-November-2017 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Hvad synes du om dine CCM663SR? Og har du hørt lillebroderen CCM664SR, og hvis ja, hvor meget mere giver de store?

Jeg har selv været ude og lytte til CCM664SR i den lokale HFK, men de havde ikke CCM663SR (det er i Sønderborg, og den er bare ikke verdens største). Jeg overvejer dog kraftigt de store, da merprisen ikke er voldsom.

Nu bruges de kun som surround, men de lyder rigtig fint. Men det er jo en anden oplevelse med lyd fra loftet.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 05-November-2017 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

ATV2 boksen er blevet skrottet og jeg regner med en ATV4K skal anskaffes når de er tilgængelige. Næste skridt er at skrotte PC'en som medie center til optagelse af TV, men jeg skal først have eksperimenteret lidt med ATV4k for at se om jeg ikke kan lave et setup med denne til optagelse og afspilning af TV fra NAS'en.

Projektoren skal også skiftes på et tidspunkt til en 4K maskine, men er lidt nervøs for om mit 15 meter lange HDMI kabel kan "trække" 4K. 
undskyld mig. Er det ikke spild af penge at lave sådan fint atmos setup, bare for afspille fra atv som ikke understøtter atmos? Eller kører du med BD afspiller til det?

Kører ikke med Atmos. Synes ikke der var film med Atmos så er sat op til 7.1. 


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 06:33
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

ATV2 boksen er blevet skrottet og jeg regner med en ATV4K skal anskaffes når de er tilgængelige. Næste skridt er at skrotte PC'en som medie center til optagelse af TV, men jeg skal først have eksperimenteret lidt med ATV4k for at se om jeg ikke kan lave et setup med denne til optagelse og afspilning af TV fra NAS'en.

Projektoren skal også skiftes på et tidspunkt til en 4K maskine, men er lidt nervøs for om mit 15 meter lange HDMI kabel kan "trække" 4K. 

ATV2 boksen er skiftet ud med ATV4K, men jeg er godt nok noget skuffet over ATV4K og alt det bøvl der er med SDR/HDR og billed frekvenser. Skulle nok have beholdt min ATV2 og sparet de 1500 kr. for Netflix etc kan også ses via de indbyggede apps i TV'et.

HTPC'en er også skrottet til fordel for en Shield der kører op mod en Synology NAS med TV headend til TV optagelse. Kodi bruges til at styre optagelser og afspilning og selv om det ikke er helt så brugervenligt som MCE så virker det. 

Det er overraskende med alle de små problemer der følger med at skifte ud i ens setup. Det der burde være simpelt viser sig at skabe uventede hovedbrud.

Godt vi har dette forum til at dele erfaringer Big smile


Skrevet af: Gump
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Hvad synes du om dine CCM663SR? Og har du hørt lillebroderen CCM664SR, og hvis ja, hvor meget mere giver de store?

Jeg har selv været ude og lytte til CCM664SR i den lokale HFK, men de havde ikke CCM663SR (det er i Sønderborg, og den er bare ikke verdens største). Jeg overvejer dog kraftigt de store, da merprisen ikke er voldsom.

Nu bruges de kun som surround, men de lyder rigtig fint. Men det er jo en anden oplevelse med lyd fra loftet.

Hvordan mener du lyden er anderledes når den kommer fra loftet?


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 16:36
Det var nu mere en generel betragtning at det lyder anderledes når lyd kommer ovenfra. Jeg har ikke hørt CCM664SR så om der er forskel ved jeg ikke. 

Men netop ved surround anvendelse kan jeg ikke forestille mig der er stor forskel.



Print side | Luk vindue