Print side | Luk vindue

Hothers Pana TX- 65DX900E

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Brugeranmeldelser
Forumbeskrivelse: Anmeldelser skrevet af brugere på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148175
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 14:53


Emne: Hothers Pana TX- 65DX900E
Skrevet af: Hother
Emne: Hothers Pana TX- 65DX900E
Skrevet den: 08-September-2016 kl. 22:47
Mja, sådan kan det gå. Jeg bad jo om at få lukket min bio-tråd, men jeg har modtaget en del PM´s der var kede af, at de ikke kunne følge min yderliere observationer med mit nye Pana TV. Så nu kopiere jeg det skrevne i min bio-tråd over her,  og der vil blive skrevet lidt om det nye + nogle nye billeder.

Panasonic TX-65DX900E

Indtryk, sådan lidt fra hoften.

TV´et er tungt. Faktisk vejer det hele 7 kg mere end forgængeren hos mig (65CX800E). Hvad der udgør forskellen i vægten mellem de to TV ved jeg ikke. Det er nok ikke blæserne der vejer, og som jeg i øvrigt ikke kan høre.

Som noget nyt, medfølger den sædvanlige touchpad nu i en udgave med alu-overflade. Det samme som den almindelige fbtj., som er lig den luksusudgave man kan tilkøbe til de øvrige Panasonic modeller. 

Panasonic 65DX900E er jo født fra starten med HDR hvilket giver sig udslag i, at der i flere af menupunkterne er tilføjet menupunkter omfattende HDR. Men omkring indstillinger m.v., behøver man ikke at have fat i nogen instruktionsbog for at "Manøvrere"med TV´et. Betjeningen er utrolig lig CX800E modellen.

Jeg har indtil nu kun set TV kanaler via min YouSee boks (1080i), og TV´ets egne DVB-C tunere. TV´ets tunere er vel identiske med de som sidder i CX800E, altså nogle rigtigt fine tunere.

Når jeg kun  - indtil nu, har valgt at se TV programmer  skyldes det jo, at det er her jeg typisk kan se enkelte billedfejl. Ind til nu har jeg ikke set en eneste billedfejl. Jeg ved fra andre ejere af DX900E, at de kan opleve lidt banding fra f.eks. hurtige kamera panoreringer. Jeg har bare ikke set fænomenet endnu.

Jeg skal "Teste" lidt videre, og jeg skal også komme med lidt billeder. Men alt i alt en fin oplevelser, med en smule billedforbedringer i billedet på TV kanaler, men som forventet ikke den store omvæltning i forhold til CX800E i dette område. 

Jeg har haft en lidt travl dag i dag, så jeg har stadig ikke haft mulighed for at se hverken BD eller UHD/HDR.

Men jeg har haft mulighed for ind i mellem, at se mere almindelige TV-kanaler. Der sker jo det, at man ind i mellem genser noget, som man så fornyelig, og dermed kan fornemme en forskel. F.eks. er DR1 TV-AVIS opstarts "Tapet" bare helt sort, og at mærke med alle deltaljer i det "Sorte studie".  Det var også sort før i den omtalte scene, men der er lige kommet en kende mere.

Lyden. Som man kan læse i flere tests, så er de indbyggede højtalere faktisk slet ikke så dårlige. De er faktisk rigtige brugbare efter min mening, til snart sagt alle TV programmer. Meeen, min lille Yamaha YSP2500 gør det en hel del bedre. Til almindelige TV udsendelser har jeg alt andet lige, blot ikke behov for min Yamaha YSP.



Jeg skrev tidligere, at jeg benyttede AVFORMS ISF indstillinger. Jeg har dog opdaget en fejl i de omtalte indstillingerne. Efter at have nær studeret både det ende og det andet, så opdagede jeg, at Sharpness stod på "Nul". Det nul havde jeg bevidstløst lagt ind efter AVFORUMS indstillinger. Nu står Sharpness på "30", og det hele i billedet ser mere rigtigt ud.  

Refleksion. Naturligvis er der refleksioner i panelet. Jeg er dog så heldig, at mit TV ikke sidder med en direkte sol/lys adgang. Så i dagslys oplever jeg ikke rigtigt refleksioner, og endnu færre i aftenlys. Altså ikke refleksioner som genere mig-.
Og så sidste afsnit af mine indtryk af mit nye Panasonic TX-65DX900e

Byggekvalitet og design

Jeg har nu aldrig været skuffet over Panasonic´s bygge kvalitet, og jeg er det heller ikke i dette tilfælde. Overalt virker TV´et i sin opbygning og sit udseende særdeles robust. Ingen knagen eller følelsen af usikkerhed når man bakser med TV´et. TV´et er tungt, og som jeg læste et sted, nærmest bygget som en kampvogn. Designet er jo meget afdæmpet, men også meget elegant, og udstråler i mine øjne absolut kvalitet - eller stil om man vil.

På bagsiden findes et dæksel som skal fjernes for at kunne komme til flere af de væsentlige stikforbindelser. Jeg er ikke helt sikker på fidusen i det dæksel, for det er knurre mig svært at fjerne når TV´et hænger på vægen. Måske er det bare mig der ind i mellem roder med mine stik.

De forskellige APPS. Desværre, jeg er ikke den rigtige at spørge, for jeg bruger kun Youtube og browseren, og det fungere flot. Jeg ved, at i udlandet er der problemer HDR via Amazon. Der er også en del, som jeg kan læse mig til i udlandet, der oplever noget banding. Men jeg har ikke oplevet det, ligesom DSE er en manglevare .

Men alt i alt UG til byggekvalitet og design i min verden.

Billede

Billedet bliver jo mere man beskæftiger sig med TV´et, bare bedre og bedre, og man opdager detaljer og kvaliteter som i det mindste jeg, ikke har noteret mig før. 

DVD 
Hvis kvaliteten af optagelsen fin, og opskaleringen, god så kan en DVD jo nærmest nærme sig BD kvalitet. I min DVD samling er Troels Kløvedals "Mit Danmark" et godt eksempel på en fremragende optagelse.




Blu-Ray film, jamen her kan man jo falde over elendige optagelser, som i realiteten er ringere end en almindelig DVD. Men gode optagelser og efterfølgende billedbehandlinger opnår man jo enestående kvaliteter. Mine favoriter er bl.a. BBC´s naturudsendelser. Her et eksempel fra deres "Earth Flight"




Så er der jo det nye 4K HDR. Jeg kan ikke blive enig med mig selv om, hvad jeg egentlig synes om HDR. Jeg kan godt se, at billedet er enormt flot, detaljeret og med effekter som overrasker - og ind i mellem nærmest bliver "Pisket" i hovedet på én. Det er sikkert et format jeg skal arbejde lidt med. Et lille eksempel fra  "Batman v Superman, Dawn og Justice".




Jeg er faktisk ikke i tvivl om, at Panasonic stadig benytter deres hårdt prøvede plasma ingeniører i fastlæggelsen af visse dele af billede fremtoningen. For - for mig er Panasonic stadig en af de producenter der leverer nogle af dit mest bløde LED paneler. 

Jeg har ikke observeret pixelfejl, og skulle der være en enkelt af slagsen, kunne jeg sikkert ikke se den, opløsningen taget i betragtning.

Afsluttende tanker

Panasonic TX-65DX900e er et top TV, og det er det ikke kun fordi jeg har købt det. Jeg har i den seneste måned meget nøje gennemgået de topklasse TV der findes på markedet - og ikke mindst kunne afprøve disse som jeg gerne vil kunne. Desværre er det sådan, at der er godt nok ikke ret mange steder, hvor man af forhandleren kan få lov til bare at kunne se de forskellige billedprofiler, og da slet ikke få lov til at se en velkendt BD. Her skal man altså ud til den "Lille" forhandler for at få de muligheder. Jeg kan slet ikke nok fremhæve værdien af den "lille" forhandler. Denne forhandler har jo  - som jeg har oplevet det, en langt større interesse i at vejlede sin kunde, og med det formål at have en tilfreds kunde. Tilgiv mig, jeg er dødtræt af mange af de ret ligegyldige sælgere jeg har oplevet i diverse "AV supermarkeder".

Jeg er særdeles tilfreds med mit køb af mit nye Panasonic, det opfyldte mine forventninger og min håb, og gav lige det ekstra som jeg havde håbet på. Der har ikke vist sig fejl, eller funktioner som jeg ikke kunne hitte rede i. Men okay, jeg kender nok også Panasonic TV både ud og ind.   

Man kan diskuttere de forskellige TV teknologier herfra og til nytår - det orker jeg bestemt ikke. Jeg er gået efter et TV som passer mig, og mine ønsker. Og her var ønsket et TV, som i mine øjne er blandt de absolut bedste i TV i billed kvalitet, og et TV hvor jeg roligt kan læne mig tilbage, og ikke kigge nervøst på TV kanal logoer - og det TV hænger flot på min væg herSmile




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-September-2016 kl. 11:19
Med mit nye 65DX900E nåede jeg vist min fladskærm nummer 13 på 10 år. Mit første TV var et Samsung 42 tommer plasma, og den rigtigt gode historie her er, at det TV "Døde" faktisk først sidste år. Jeg havde foræret TV´et til nogle gode venner, og de havde altså glæde af det i næsten 10 år.

Det som jeg egentlig vil fortælle, er en i mine øjne en noget besynderlig observation. I takt med at mine TV rent billede mæssigt er blevet bedre og bedre, så bliver der egentligt mindre og mindre der er værd at se på.

Den udmelding sad jeg og funderede over den anden aften, for jeg kunne faktisk ikke finde nogen TV udsendelse som jeg ville se, og det på trods at et hav af tilgængelige TV kanaler. Jeg indrømmer gerne, at med alderen bliver man nok mere kristisk i valg af TV-genre og udsendelses typer. Der bliver sendt utroligt meget som jeg bare ikke vil spilde min tid på, og det som kunne være interessant, det har man set flere gange før. Det eneste program som ikke er en genudsendelse er jo snart nyhederne - og så alligevel.

Nej,  mit problem ligger også i at billede  kvaliteten af det udsendte bare ikke følger kvalitetets udviklingen på billedsiden af de nye TV. Okay, ind i mellem sender enkelte TV kanaler som National Geografic, DR 1 og TV 2 + enkelte andre en nogenlunde fornuftig billedkvalitet.

Men jeg vil jo gerne have udsendelser og film der matcher de kvaliteter mit TV reelt kan præstere i det samlede billede, og det er minsandten ret svært at finde. Bevares jeg har efterhånden fået samlet et antal 4K demoer og Youtube demoer som jeg benytter mig af til trøst, men dem bliver man jo også trætte af, og bliver reelt nu bare brugt til til et lettelsens suk - åhh... puha, det er jo et super TV, der hænger der og keder sig.

Jo, der er jo også BD´er som kan levere en god billede kvalitet. Og jeg er virkelig fremme i skoene for at finde de for mig rigtige BD´er. Desværre er udbudet af BD´er som giver mig den rigtigt gode billedkvalitet, og får den sags skyld den samlede gode film - og billedeoplevelse meget begrænset.

Og mit nye 65DX900E er faktisk så godt, med billede kvaliteter på alle leder og kanter, at det minsandten er blevet endnu svære at finde billedemateriale der er "Værdigt".  Besynderligt.

Beklager mine filosofiske betragtninger, men det skulle ikke undre mig, hvis der blandt nogen af jer, findes enkelte der oplever det samme. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 09-September-2016 kl. 11:38
Må give dig ret i flow tv ikke har meget at byde på.

Kun få udsendelser rammer min interesse.   
Har afmeldt den store Yousee pakke og har nu kun grund da jeg ikke ønskede at se reklamer på de flotte kanaler hvert 10 minut.

Men BD og 4k skiver nyder jeg meget.   Faktisk også nogle DVD som ser ok ud på mit DX900

Ellers streamer jeg en del. Netflix selv om nogle syntes kvalitet er for lav. Så opfylder det en del for mig.
Og så er der jo også flere muligheder for at se andre ting via nettet,   Men her skal man helst have venner i US eller UK som gider dele abbonenter .
Det giver masser af flot streamning i HD kvalitet hvis man har båndbredde nok.


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 09-September-2016 kl. 15:29
 ######Med mit nye 65DX900E nåede jeg vist min fladskærm nummer 13 på 10 år.######
Hother for dælen... det er da vanvittigt....Pinch

Var godt klar over at du havde haft mange... men 13 det er da vildt.

Jeg købte også min første fladskærm for godt 10 år siden... men modsat dig har jeg min endnuTongue


-------------
Ning


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-September-2016 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

 ######Med mit nye 65DX900E nåede jeg vist min fladskærm nummer 13 på 10 år.######
Hother for dælen... det er da vanvittigt....Pinch

Var godt klar over at du havde haft mange... men 13 det er da vildt.

Jeg købte også min første fladskærm for godt 10 år siden... men modsat dig har jeg min endnuTongue
Jamen faktisk er det 14 stk jeg har haft, hvis jeg regner et returneret LED med. Joh, man kan sige det er vanvittigt - i normal forstand. Men nu har jeg jo aldrig påstået jeg er normal. Jeg synes at det er - og har været utroligt spændende at følge med i billed udviklingen. Og så er der nok nogle ting som de fleste andre penge på, som jeg så ikke bruger penge på.

Men jeg skal nok overveje eventuel psykolog bistandLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 09-September-2016 kl. 18:04
Den sidste bemærkning har du sikkert hørt fra konen adskillige gange Ermm hun må være meget overbærendeThumbs Up

-------------
Ning


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-September-2016 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Den sidste bemærkning har du sikkert hørt fra konen adskillige gange Ermm hun må være meget overbærendeThumbs Up
Jeg tror i bund og grund at mine kone er godt tilfreds med min hobbySmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 09-September-2016 kl. 23:16
Her hos mig er kravet at det skal betjenes af samme Multi remote   

Alle knapper skal fungere som forrige tv.     Ikke noget med at pege.

Tænd for de forskellige skal klares ved 1 tryk. Lige som alt skal slukke ved tryk.

Så har jeg frit råderum ;-)

Længe leve multi remotes


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-September-2016 kl. 01:59
Panasonic TX-65DX900E er jo nogle steder blevet betegnet som afløseren for den vel et par år gamle AX900 serie. Og det skal såmænd også nok være rigtigt på visse områder, for Panasonic kom ikke sidste år med en ny "900 serie", her var CX800E Panasonic´s topmodel på LED serien. Deres egentlige topmodel var deres OLED model CZ950. I mine øjne havde modellen en fejl, det var med et buet panel, men et skønt billede har TV´et.

Alt andet lige er der nogle væsentlige forskelle på AX900E og DX900E serierne. Først og fremmest var AX900E et IPS panel, og hvor Panasonic havde introduceret nogle snedige "Fix-faxserier" for at opnå et meget fornuftigt sortniveau m.v., og det lykkedes faktisk rigtigt flot. DX900E har som bekendt et VA panel.

I min venten på mit 65CX800E var jeg faktisk meget tæt på at købe et AX900E, for det var en meget lækkert og velbygget model. Jeg tror aldrig at jeg havde set noget lignende hvad angår byggekvalitet. Mit køb faldt på, at jeg efter at have vurderet TV´et 5-6 timer, så var der på de TV jeg kiggede på, en kende for meget DSE, faktisk en del mere en på mit daværende AX800E. Lige den detalje synes jeg ikke at jeg ville have - uanset, at det var et helt pragtfuldt TV på alle andre områder.   

Hvad angår den synlige byggekvalitet er DX900E helt på højde med AX900E, måske også vægten på DX900E understøtter den påstand. Jeg bliver nok aldrig den store tilhænger at en plastbagbeklædning som DX900E har, omend plastbeklædningen virker en del mere robust end de fleste andre ditto. Men når det kommer til den samlede billede kvalitet og oplevelse er DX900E en hel del bedre end sin modelnummer forgænger, og det gælder for samtlige billede områder. 

Jeg har dog en enkelt gang i en halv dårlig optagelse noteret er smule DSE på mit nuværende TV, dog kun den ene gang. Der kommer dog sikkert mere efterhånden som jeg ser mere på TV´et, men det er bestemt ikke noget som irritere mig overhovedet. Fænomenet optræder på alle TV - uanset teknologi. Mit TV har indtil nu snurret i 70 timer, og det har bare været en fornøjelse at kigge på.

Jeg har en plan op at tage nogle billeder fra LG´s OLED demoer, og vise disse her i tråden.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Nille44
Skrevet den: 10-September-2016 kl. 07:38
13 skærme på 10 år samtidig med at du brokker dig over at det ikke findes nok materiale  som er din skærm værdig.
 
Det giver simpelthen ikke mening for mig.
 
Du kunne med fordel i stedet have skiftet din Kina forstærker ud med noget bedre i stedet for alt den "eye candy" opgradering ;-)
 
 
Har fulgt din tråd fra starten Hother og har altid syntes du virkede som en fin fyr med prioriteterne i orden, men hvis jeg var din ven så ville jeg have været en smule bekymret på dine vegne.
folk må gøre hvad de vil men syntes at jeg ville give mit besyv med (det kunne jo være der ikke var andre der havde påpeget det for dig før:-)


-------------
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-September-2016 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

13 skærme på 10 år samtidig med at du brokker dig over at det ikke findes nok materiale  som er din skærm værdig.
 
Det giver simpelthen ikke mening for mig.
 
Du kunne med fordel i stedet have skiftet din Kina forstærker ud med noget bedre i stedet for alt den "eye candy" opgradering ;-)
 
 
Har fulgt din tråd fra starten Hother og har altid syntes du virkede som en fin fyr med prioriteterne i orden, men hvis jeg var din ven så ville jeg have været en smule bekymret på dine vegne.
folk må gøre hvad de vil men syntes at jeg ville give mit besyv med (det kunne jo være der ikke var andre der havde påpeget det for dig før:-)
Øh... jo. Omkring min forstærker, og for den sags skyld mine højtalere - hvis de i samme moment skulle blive bragt på bane, så er det et sæt up som jeg er utrolig glad for, og som bare nyder.

Brokker gør jeg vel ikke omkring materiale til TV, det er i det mindste ikke ment sådan. Nok mere ment som en oplevelse af, at det tilgængelige video materiale halter bagefter kvaliteten i de nyeste TV.

Ikke ment som et surt opstød, men nu er det hele jo også noget som skal give mening for migSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 10-September-2016 kl. 11:30
Ja vores TV er noget forud det tilgængelige matariale.

Men det har de vist været siden fladskærmene kom til.
Nogle gange opleves det som de er 2-3 år forud.

Men heldigvis ser SD også rimeligt ud på de nye skærme


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 10-September-2016 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:


Har fulgt din tråd fra starten Hother og har altid syntes du virkede som en fin fyr med prioriteterne i orden, men hvis jeg var din ven så ville jeg have været en smule bekymret på dine vegne.
folk må gøre hvad de vil men syntes at jeg ville give mit besyv med (det kunne jo være der ikke var andre der havde påpeget det for dig før:-)
At skifte tv hvert år, er vel ikke så slemt. Der er da også mange som udskifter deres bil hver 3. år. Det er da væsentligt dyrere, end at opgradere sit tv.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-September-2016 kl. 14:02
Og selv om jeg skiftede Tv hver anden dag, er det vel næppe noget som jeg skal stå til regnskab for - eller forsvare her på siden. 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 10-September-2016 kl. 16:27
Du skal slet ikke forsvare køb af tv.
Synes faktisk at det må være sjovere for et forum som dette med folk der qua bred vifte af produkter fra år til år deler deres erfaring. Interessant læsning ! Om man selv ville skifte tv så ofte eller prioritere præcis efter samme metode, virker i sammenhængen ikke relevant.

Tillykke med et top klasse tv.

-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-September-2016 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Du skal slet ikke forsvare køb af tv.
Synes faktisk at det må være sjovere for et forum som dette med folk der qua bred vifte af produkter fra år til år deler deres erfaring. Interessant læsning ! Om man selv ville skifte tv så ofte eller prioritere præcis efter samme metode, virker i sammenhængen ikke relevant.

Tillykke med et top klasse tv.

Mange tak

Jamen det var, og har altid været min bagtanke, at bidrage med lidt læsestof.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 10-September-2016 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Du skal slet ikke forsvare køb af tv.


Nej, det kan du have ret i.

Det klinger dog lidt hult, når man gentagne gange har skrevet at nu har man det tv man ønsker, og skal ikke skifte mere, for så 3-6 måneder senere at skrive, at man har været ude at se på nyt tv. Det er bestilt og kommer så snart det er på lager.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-September-2016 kl. 19:53
Overhovedet ikke! Hvis der var noget der ikke klingede hult, var det da Jens Otto Krag proklamerede at: "Man har et standpunkt til man tar et nyt"


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-September-2016 kl. 20:08
Et enkelt billede fra en LG OLED 4K Demo. Desværre virker det som om at mit kamera EOS 550D, reelt ikke kan tage billeder med rigtigt sort.

Jeg skal lige øve mig lidt.

 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-September-2016 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Du skal slet ikke forsvare køb af tv.


Nej, det kan du have ret i.

Det klinger dog lidt hult, når man gentagne gange har skrevet at nu har man det tv man ønsker, og skal ikke skifte mere, for så 3-6 måneder senere at skrive, at man har været ude at se på nyt tv. Det er bestilt og kommer så snart det er på lager.
Og det skal du have lov til at synes - det vedkommer ikke mig.

Men jeg håber ofte, at nu har jeg et TV for et stykke tid - meeen... så kommer der der jo lige noget nyt der kan.....osv.  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 11-September-2016 kl. 08:52
Når nu overskriften er Hothers TV, kan du så bekræfte at dit TV er noget specielt i forhold til andre med samme model nummer?


-------------
.....


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-September-2016 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Når nu overskriften er Hothers TV, kan du så bekræfte at dit TV er noget specielt i forhold til andre med samme model nummer?

Næh, det er bare mit TV, og så vidt jeg ved bare 1 af 2 af denne type her på siden.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-September-2016 kl. 11:30
Og så lige et par billeder mere. De billeder har jeg det sørme svært med. Pyt sådan er det.






I er meget velkomne til at stille spørgsmål om TV´et.

Ellers så har jeg ikke så meget mere at berette om mit nye. Jeg kan se at priserne falder en del i UK på Pana DX900E modellen, så det er virkelig et TV der er værd at overveje, hvis priserne falder en del her også. Under alle omstændigheder synes jeg at man får rigtigt meget fremragende TV for pengene.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Meier
Skrevet den: 11-September-2016 kl. 17:05
Hej Hother,
Tak fordi du har skiftet TV 13/14 gange de sidste år
Det er folk som dig, der har sparet folk som mig for mange penge og meget bøvl.
Jeg skifter ikke TV med samme frekvens, men jeg overvejer det sku stadigvæk hver gang der kommer en ny model :-)
Så kan jeg blot læse lidt om andre der har gjort det, og så slå koldt vand i blodet lidt endnu....

Jeg håber, at det perfekte TV komme med en af de næste generationer af OLED, men der er jo aldrig garantier :-(
Det er mest hakkende panoreringer der er min anker (både ved TV og i biograferne) - om der så er en løsning?, Tja, det kan jeg nok læse i en tråd som Hothers :-)

Hilsen Thomas


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-September-2016 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Meier Meier skrev:

Hej Hother,
Tak fordi du har skiftet TV 13/14 gange de sidste år
Det er folk som dig, der har sparet folk som mig for mange penge og meget bøvl.
Jeg skifter ikke TV med samme frekvens, men jeg overvejer det sku stadigvæk hver gang der kommer en ny model :-)
Så kan jeg blot læse lidt om andre der har gjort det, og så slå koldt vand i blodet lidt endnu....

Jeg håber, at det perfekte TV komme med en af de næste generationer af OLED, men der er jo aldrig garantier :-(
Det er mest hakkende panoreringer der er min anker (både ved TV og i biograferne) - om der så er en løsning?, Tja, det kan jeg nok læse i en tråd som Hothers :-)

Hilsen Thomas

Godt at høre.

Jeg har nu ikke set nogen hakken i panoreringer, jeg har læst at få andre har observeret problemet specielt ved tennis (ved ikke hvorfor). Indrømmet, det eneste sport som jeg ser er det som er indlagt i nyheds udsendelser.   

Det perfekte TV kommer du vist til at vente umådeligt længe på. Alle TV teknologier har problemer. Nogen af problemerne er fælles for teknologierne, andre er ofte mere specifikt rettet mod den enkelte teknologiSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Peter49
Skrevet den: 11-September-2016 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Når nu overskriften er Hothers TV, kan du så bekræfte at dit TV er noget specielt i forhold til andre med samme model nummer?

Næh, det er bare mit TV, og så vidt jeg ved bare 1 af 2 af denne type her på siden.

Jeg har også et, så der er mindst 3 Smile
Bliver mere og mere glad for det. Tror bestemt også din glæde bare vil vokse Smile




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-September-2016 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Peter49 Peter49 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Når nu overskriften er Hothers TV, kan du så bekræfte at dit TV er noget specielt i forhold til andre med samme model nummer?

Næh, det er bare mit TV, og så vidt jeg ved bare 1 af 2 af denne type her på siden.

Jeg har også et, så der er mindst 3 Smile
Bliver mere og mere glad for det. Tror bestemt også din glæde bare vil vokse Smile


Jamen hvor herligt. Jeg havde kun kendskab til hansie og hans TV.

Jamen jeg er også meget glad for mit Pana. Så den nye udgave af Junglebogen i dag, sammen med barnebarnet. Det var jo en hel oplevelse. Ind i mellem havde jeg, når jeg skrev om TV´et, lidt svært ved ikke at udtrykke min store glædeSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 15-September-2016 kl. 11:44
Jeg har også etBig smileWink fik mit leveret i går og hængt op på væggen, jeg syntes at blæserne larmer lidt, jeg sidder 3.8 m. væk og når der er scener uden lyd kan jeg høre en susen, men intet når der er lyd.

Jeg har set lidt forskellig ting. eks. LG OLED demoer i 4K, og andre ting i 4K og i HDR, og jeg så lidt John Carter på Blu-ray, er du så sindssyg nogle farver, hvis dette er normen bare for blu-ray skal jeg til at gense min store blu-ray samling igen som jeg har brugt over 20.000,- på.

Så også nogle klip på YouTube med fugle i 4K med HDR, aldrig har jeg set så flotte klip.Clap

Jeg har mange gode oplevelser i vente med denne skærm, nu skal jeg lige have indstillet skærmen lidt og leget med tv'et, men det er kram som altid fra Panasonic.

Jeg havde kigget på LG OLED 65 B6 men har haft LG topmodel i LED fra 2015, hvor panelet blev skiftet 3 gange, jeg tvivler på LG byggekvalitet og med de fejl OLED stadig besidder, så jeg valgte Panasonic igen da jeg kender deres byggekvalitet.

SÅ nu skal jeg til at undersøge dette tv's muligheder.Big smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2016 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Jeg har også etBig smileWink fik mit leveret i går og hængt op på væggen, jeg syntes at blæserne larmer lidt, jeg sidder 3.8 m. væk og når der er scener uden lyd kan jeg høre en susen, men intet når der er lyd.

Jeg har set lidt forskellig ting. eks. LG OLED demoer i 4K, og andre ting i 4K og i HDR, og jeg så lidt John Carter på Blu-ray, er du så sindssyg nogle farver, hvis dette er normen bare for blu-ray skal jeg til at gense min store blu-ray samling igen som jeg har brugt over 20.000,- på.

Så også nogle klip på YouTube med fugle i 4K med HDR, aldrig har jeg set så flotte klip.Clap

Jeg har mange gode oplevelser i vente med denne skærm, nu skal jeg lige have indstillet skærmen lidt og leget med tv'et, men det er kram som altid fra Panasonic.

Jeg havde kigget på LG OLED 65 B6 men har haft LG topmodel i LED fra 2015, hvor panelet blev skiftet 3 gange, jeg tvivler på LG byggekvalitet og med de fejl OLED stadig besidder, så jeg valgte Panasonic igen da jeg kender deres byggekvalitet.

SÅ nu skal jeg til at undersøge dette tv's muligheder.Big smile

Og jeg synes jo, at du samlet set valgte rigtigt. For du fravalgte OLED af stort set samme årsager som jeg, og i øvrigt også andre som, jeg har kendskab til. Stort tillykke med dit nye TVTongue

Og et stort velkommen i den lille, men celebrer klub af Panasononic DX900E ejereLOL

Omkring indstillinger, så anbefaler jeg absolut de indstillinger som AVFORUMS kom frem med ved deres test af dit TV. Indstillingerne fremgår af en video som indgår i testen. Følg indstillingerne til punkt og prikke - og der er mange. Hvidbalance indstillinger kan måske afvige en smule fra dit TV´s egenskaber. Jeg har nu aldrig observeret fejl eller afvigelser her, når det gælder Panasonic. Endelig, skarphedhed skal ikke stå på "0" men på "30".

Testen kan du finde her:


 https://www.avforums.com/review/panasonic-dx902-tx-65dx902b-uhd-4k-tv-review.12385


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 15-September-2016 kl. 13:34
Tak skal du have.Wink

Jeg har kigget lidt rundt efter indstillinger, så jeg vil prøve det link du har skrevet.Smile

Ja, vi er åbenbart en lille klub som ejer denne fantastiske skærm, jeg glæder mig til at gå i opdagelse med den.Tongue

Jeg kan se du har Panasonic DMP-UB900 den har jeg også i tankerne som det næste køb så skærmen kan få lov til at vise sit fulde potentiale.Thumbs Up


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2016 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Tak skal du have.Wink

Jeg har kigget lidt rundt efter indstillinger, så jeg vil prøve det link du har skrevet.Smile

Ja, vi er åbenbart en lille klub som ejer denne fantastiske skærm, jeg glæder mig til at gå i opdagelse med den.Tongue

Jeg kan se du har Panasonic DMP-UB900 den har jeg også i tankerne som det næste køb så skærmen kan få lov til at vise sit fulde potentiale.Thumbs Up

Omkring UB900 afspilleren, slå lige lidt koldt vand på dækket, for Panasonic kommer inden længe med deres UB700, som digitalt er identisk med UB900. Største forskel er, at UB900 også har analoge kredsløb (som jeg selv kan bruge). 

Du kan læse mere om den kommende UB700 her:

http://www.recordere.dk/2016/08/panasonic-lancerer-ub700-uhd-blu-ray/


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 15-September-2016 kl. 13:50
UB700 understøtter ikke THX-certificering som skærmen, svagere billedprocessor, samt lidt andre små forskel.

Er det ikke en fordel at UB900 har THX-certificering samt en bedre billedprocessor.Big smile


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 15-September-2016 kl. 13:52
John, tak for en hyggelig aften i går.
For at være ærlig, så er jeg vildt imponeret over billedekvaliteten og især sort niveauet på dit nye 65DX900E, som virkelig er sort. Det fandt jeg ud af, da jeg kom hjem til mit eget samsung 55HU7505 4K tv. Der var sort jo gråt, troede ellers at det havde et fint sort niveau.
 
John, nu har jeg efterhånden set de fleste at de tv du har fået indkøbt de sidste par år. Og især forskellen imellem dit gl. tv 65CX800 og det nye er ret markant og nok også det største løft af alle dine tv.




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2016 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

UB700 understøtter ikke THX-certificering som skærmen, svagere billedprocessor, samt lidt andre små forskel.

Er det ikke en fordel at UB900 har THX-certificering samt en bedre billedprocessor.Big smile

Jeg tror ikke at THX certificeringen betyder den store forskel i billedet (jeg ved det jo ikke for jeg har ikke set UB700).

Omvendt er jeg meget tilfreds med min UB900, som er en fornem partner til mit 65DX900E. Og hvem ved, når UB700 kommer på gaden, så er der sikkert ikke den store prisforskel mellem de to afspillere.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 15-September-2016 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

John, tak for en hyggelig aften i går.
For at være ærlig, så er jeg vildt imponeret over billedekvaliteten og især sort niveauet på dit nye 65DX900E, som virkelig er sort. Det fandt jeg ud af, da jeg kom hjem til mit eget samsung 55HU7505 4K tv. Der var sort jo gråt, troede ellers at det havde et fint sort niveau.
 
John, nu har jeg efterhånden set de fleste at de tv du har fået indkøbt de sidste par år. Og især forskellen imellem dit gl. tv 65CX800 og det nye er ret markant og nok også det største løft af alle dine tv.


Mange tak Kenneth, ja vi hygger os en del med lidt god mad og lidt guf + lidt billedtests og film. Rigtigt hyggeligt. Tror i øvrigt, at det nærmere er 5 år jeg har haft fornøjelsen af vore AV sammenkomster.LOL 

Som jeg fortalte dig i går, så er der ikke i mine øjne den store forskel til LG´s OLED Demoer, når man ser materialet på et OLED TV kontra mit 65DX900E. I det mindste ikke en forskel så jeg ville vælge OLED til mit brug.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 16-September-2016 kl. 10:18
Sad lige og så Star Wars The Force Awakens på blu-ray i aftes, jeg sad flere gange og måbede og tog mig selv i at sige mange gange, hold da kæft et flot billede, og wow og andre udtryk i glæde i løbet af filmen, og dette var ikke på Panasonic nye blu-ray afspillere, det vil nok give noget mere.

Men sikket et billede denne skærm kan levere, aldrig har jeg set så flot billede på en skærm og jeg har endda stadig film i 4K med HDR i vente, jeg er blæst fuldstændig bagover af denne skærm, den løfter oplevelsen af film op over øverste hylde, andre skærme jeg har gået og kigget på er så lang fra denne.

Så filmen i HTX Cinema.

I løbet af filmen lagde jeg mærke til sekvenser med skurken Ren i sort, hvor man ser ham lidt tæt på bagfra og han drejer sig, det spil der er i det sorte, nuancerne, detaljerne i sort, jeg så dette flere gange, wow.

Kan OLED gøre det bedre, jeg tvivler stærkt, forskellen vil i tilfældet være lille,  LG's byggekvalitet er på linje med Samsung's og dette er ikke et plus.

Eneste anke jeg har, er blæserstøj høre det ikke når der er lyd på, men blu-ray afspilleren støj overgår tv'et, nok en vanesag, som støj fra stationær pc, og bærbare pc.

Ingen af jer andre der ejer dette tv som kan høre en svag susen når lyden ikke er der, sidder 3.8 m. fra skærmen.?
 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-September-2016 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Sad lige og så Star Wars The Force Awakens på blu-ray i aftes, jeg sad flere gange og måbede og tog mig selv i at sige mange gange, hold da kæft et flot billede, og wow og andre udtryk i glæde i løbet af filmen, og dette var ikke på Panasonic nye blu-ray afspillere, det vil nok give noget mere.

Men sikket et billede denne skærm kan levere, aldrig har jeg set så flot billede på en skærm og jeg har endda stadig film i 4K med HDR i vente, jeg er blæst fuldstændig bagover af denne skærm, den løfter oplevelsen af film op over øverste hylde, andre skærme jeg har gået og kigget på er så lang fra denne.

Så filmen i HTX Cinema.

I løbet af filmen lagde jeg mærke til sekvenser med skurken Ren i sort, hvor man ser ham lidt tæt på bagfra og han drejer sig, det spil der er i det sorte, nuancerne, detaljerne i sort, jeg så dette flere gange, wow.

Kan OLED gøre det bedre, jeg tvivler stærkt, forskellen vil i tilfældet være lille,  LG's byggekvalitet er på linje med Samsung's og dette er ikke et plus.

Eneste anke jeg har, er blæserstøj høre det ikke når der er lyd på, men blu-ray afspilleren støj overgår tv'et, nok en vanesag, som støj fra stationær pc, og bærbare pc.

Ingen af jer andre der ejer dette tv som kan høre en svag susen når lyden ikke er der, sidder 3.8 m. fra skærmen.?
 

Nej, jeg lægger ikke mærke til blæserne. Jeg tror, at nogle mennesker er ret modtagelige for f.eks. blæserstøj, og andre er det ikke. Og har man først hørt blæserne - og er man modtagelig for støjen, jamen så hører man blæserne tit og ofte. Omvendt kan jeg tydeligt høre blæseren fra min YouSee boks, men det genere mig ikke. Nok fordi det er en del af "Lydbilledet" i min stue.

Jeg har haft nogle stykker forbi for at se det nye TV hos mig, og ingen har sagt at de kunne høre blæserne. Jeg tror at "Sagen" er ret så individuel. 

Jeg sidder i øvrigt i nogenlunde samme afstand som duSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 16-September-2016 kl. 11:08
Har DX900

Kan kun høre blæserne hvis jeg er helt henne ved TV

Fra sofa ca 3 meter fra tv kan intet høres.

Min UB900 står inde i skab så den kan slet ikke høres


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 16-September-2016 kl. 11:22
Det er underligt, jeg kan sagtens høre en susen fra blæserne når der ingen lyd er, lidt som blæserne i en stationær pc man sidder op ad.

Måske skal det bare blive en vane at have dette i baggrunden, har ikke haft tv med blæsere før, måske mit første Panasonic tv, men så har jeg ikke kunne høre dem.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 16-September-2016 kl. 11:54
Om man kan høre blæserstøj eller ej, kan sagtens hænge sammen med ens hørelse.

Man mister hørelsen med alderen uanset om man vil erkende det eller ej...


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 16-September-2016 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Kan OLED gøre det bedre, jeg tvivler stærkt, forskellen vil i tilfældet være lille,  LG's byggekvalitet er på linje med Samsung's og dette er ikke et plus.
Til det kan jeg kun sige, at OLED 65 E6V gøre det bedre det er der slet ingen tvivl om, bare læs div. test/reviews. 
 
Det skal så siges da jeg valgte stod mit valg til sidst også i mellem DX900 og OLED 65E6V resten var simpelthen valgt fra, jeg har faktisk brugt rigtig meget tid på om det skulle være det ene eller det andet, og rigtig mange demo filer og billeder er der set i gennem på de 2 skærme, men da jeg kommer fra Pio 608 plasma som min reference så er man kræsen, intet tv levere sort som OLED gør i dag, basta.
 
Men som Hother selv har været inde på tidligere så var b.la. risikoen for indebrænding og rentition et parameter som måske kunne holde en væk fra at købe OLED, men der bare så mange flere detaljer i det sorte på OLED at jeg ikke kunne holde mig væk, jeg er vant til at se på billeder og videoredigere og der kan altså ses forskel.
 
Så må vi se om LG lever op til byggekvaliteten etc. der er vel ikke så meget at bygge af, det er så mega tyndtTongue 
Havde der ikke været en OLED 2016 model, så havde det været et DX900 som hængte på væg ingen tvivl om det, blæserstøj eller ej.
 
Men tillykke med tv'et.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 16-September-2016 kl. 13:43
Jeg kunne også godt høre blæserne, da jeg havde DX900 stående, men kun hvis højttalerne på tv'et spillede ret lavt. Min oplevelse var, at blæserne begyndte at rotere hurtigere ved afspilning af HDR. Det er her LED-bagbelysningen går op i maksimal watt-effekt, hvorfor der afgives mere varme.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 16-September-2016 kl. 15:37
Det er nok et ? om at vænne sig til det, det har jeg jo med støj fra, bærbar, stationær pc'er samt blu-ray drev der står og støjer under brug, dem lægger jeg ikke mærke til.Wink

Og som der bliver skrevet, hørelsen bliver værre med alderen.LOL

Men det er også kun når der er helt stille jeg aner denne lidt susen, når jeg ser film tænker jeg ikke en gang på det, heller ikke i stille scener, for jeg sidder og er hjerneblæst over billedkvaliteten og nyder det i fulde drag.ClapThumbs UpTongue

Det er nok bare mig der er en Clown Embarrassed.

I aften skal jeg se James Bond Spectre på blu-ray og så kommer der mørk rom og cola, samt chips, flæskesvær og dyppels med hvidløg og slikskål frem.

Så tændes der for surroundsound anlægget og tv indstilles til HTX Cinema, så kommer jeg i himmeriget for en stund. ClapThumbs UpTongue




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-September-2016 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Det er nok et ? om at vænne sig til det, det har jeg jo med støj fra, bærbar, stationær pc'er samt blu-ray drev der står og støjer under brug, dem lægger jeg ikke mærke til.Wink

Og som der bliver skrevet, hørelsen bliver værre med alderen.LOL

Men det er også kun når der er helt stille jeg aner denne lidt susen, når jeg ser film tænker jeg ikke en gang på det, heller ikke i stille scener, for jeg sidder og er hjerneblæst over billedkvaliteten og nyder det i fulde drag.ClapThumbs UpTongue

Det er nok bare mig der er en Clown Embarrassed.

I aften skal jeg se James Bond Spectre på blu-ray og så kommer der mørk rom og cola, samt chips, flæskesvær og dyppels med hvidløg og slikskål frem.

Så tændes der for surroundsound anlægget og tv indstilles til HTX Cinema, så kommer jeg i himmeriget for en stund. ClapThumbs UpTongue



Rigtig god fornøjelseSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 16-September-2016 kl. 22:21
Jeg ville nu nok indstille tv til THX Cinema (ikke HTX)...

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 16-September-2016 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg ville nu nok indstille tv til THX Cinema (ikke HTX)...

Kan du fortælle hvorfor ?     Udover det med H


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 17-September-2016 kl. 07:08
Det var bare noet pjat, det med HTX Tongue

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 17-September-2016 kl. 11:26
Det var i min iver, jeg faldt over HTX.LOL jeg kunne godt nok ikke finde det på tv'et.Shocked

Filmen var en stor fed oplevelse, billedkvaliteten er helt i top, og de farver tv'et leverer, gør nydelsen af at se film til et rent kunststykke, jeg har altid været en stor filmelsker, men nu oplever jeg en hidtil ukendt filmoplevelse som er bragende flot og betagende, det er et rigtig godt tv som viser et fortræffelig billede, og hvem var det der skrev man kunne høre en susen, jeg hørte ikke noget under filmen.TongueLOL

Smider i emballagen til tv'et ud, eller beholder i det i tilfælde der skulle ske noget og det skal sendes ind til service, man bliver jo rådet til at beholde emballagen, men det er jo en ordenlig kasse.?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-September-2016 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Det var i min iver, jeg faldt over HTX.LOL jeg kunne godt nok ikke finde det på tv'et.Shocked

Filmen var en stor fed oplevelse, billedkvaliteten er helt i top, og de farver tv'et leverer, gør nydelsen af at se film til et rent kunststykke, jeg har altid været en stor filmelsker, men nu oplever jeg en hidtil ukendt filmoplevelse som er bragende flot og betagende, det er et rigtig godt tv som viser et fortræffelig billede, og hvem var det der skrev man kunne høre en susen, jeg hørte ikke noget under filmen.TongueLOL

Smider i emballagen til tv'et ud, eller beholder i det i tilfælde der skulle ske noget og det skal sendes ind til service, man bliver jo rådet til at beholde emballagen, men det er jo en ordenlig kasse.?
Godt at høre Jan.

Behold din kasse - hvis dit TV skal reparation eller du senere vil sælge det. Jeg har altid beholdt kasserne, og med slid og slæb (bogstaveligt talt), knoklet kasserne 4 etager op på loftet, og jo også ned igenSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: persen61
Skrevet den: 17-September-2016 kl. 17:11
Da jeg sidste år fik min AX800 skærm, spurgte jeg ham fra Panasonic Centeret om jeg skulle beholde kassen, dertil svarede han, at de kom og hentede skærmen i deres bil, så den havde jeg ikke noget og bruge til.
Der er service herovre i det mørke Jylland ;-)
Han fortalte, at i den tid han havde været i firmaet og det var mange år. Havde de hentet to Panasonic TV, så det må man da sige, at det fortæller noget om samle kvalitet.
Jeg kan godt se hvis man skal sælge sin skærm, er det jo dejligt at have kassen for køberen.
Til Hother det er dejligt du er på banen igen, selvom du absolut skulle have din 800 skærm skiftet ud med en 900 tillykke med skærm nr. 13 ( var det ikke det nummer du var kommet til :-). )


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-September-2016 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af persen61 persen61 skrev:

Da jeg sidste år fik min AX800 skærm, spurgte jeg ham fra Panasonic Centeret om jeg skulle beholde kassen, dertil svarede han, at de kom og hentede skærmen i deres bil, så den havde jeg ikke noget og bruge til.
Der er service herovre i det mørke Jylland ;-)
Han fortalte, at i den tid han havde været i firmaet og det var mange år. Havde de hentet to Panasonic TV, så det må man da sige, at det fortæller noget om samle kvalitet.
Jeg kan godt se hvis man skal sælge sin skærm, er det jo dejligt at have kassen for køberen.
Til Hother det er dejligt du er på banen igen, selvom du absolut skulle have din 800 skærm skiftet ud med en 900 tillykke med skærm nr. 13 ( var det ikke det nummer du var kommet til :-). )

Jo, det er sikkert nok rigtigt med forhandleren. Omvendt så har jeg endnu ikke hørt om, at en køber ikke helst ville have emballagen med.

AX800 er et skønt TV, det kan du være glad for i mange år endnu. Og ærligt, det var faktisk et tilfælde at jeg skiftede mit skønne CX800 ud. Bare pga. en prisnedsættelse på et LG OLED TV, som jeg så ikke endte med at købeLOL   

Jo, jeg har haft nogle stykker af de TVSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 18-September-2016 kl. 10:17
Hother, handler du med et Panasonic center, og har de altid været villig til at give dig en god prisnedsættelse.?

For jeg har handlet noget igennem mit lokale Panasonic center igennem årene, havde lige et smuttur til Samsung og LG men disse produkter viste sig at være af så ringe kvalitet og panelerne fejlede stort  til trods for, at begge tv var deres topmodeller i LED, og det endte med sager igennem Forbrugerklagenævnet hvor jeg vandt begge gange.

Jeg har tidligere haft mange produkter af Panasonic, ingen har fejlet, min bror har også købt flere af deres produkter på min anbefaling, de har heller aldrig fejlet, derfor er jeg gået tilbage til Panasonic.ApproveThumbs Up

Men der har aldrig været det store at hente i rabat hos den lokale Panasonic center.Thumbs Down

Jeg har nu ingen planer om at sælge mit tv, der går nok nogle år inden jeg skifter det ud, næste gang jeg køber så bliver det et OLED fra Panasonic, og min datter arver igen et tv til hendes hjem.Wink

Jeg har også altid beholdt kasserne i garanti/reklamationsperioden på de 2 år, heldigvis for LG tv'et blev taget ned af væggen 3 gange og kørt med fragtbil til flere gange, og Samsung tv'et skulle til sagkyndig på Sjælland.

Men til Panasonic 65DX900E er det en meget stor kasse, og da jeg bor i et rækkehus med et lille skur, så er der lidt plads.Ouch

Så en film på Netflix med HDR det havde de ikke lavet godt, jeg ved det kan laves meget bedre, så igen kan man komme ud for ringe kvalitet, har også set det på visse blu-ray udgivelser som ikke var meget bedre end en DVD.Dead


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 18-September-2016 kl. 10:44
Jeg synes også,at Panasonic navnet klinger bedre end LG og Samsung . Omvendt har jeg altså ejet et af Pansonics plasma TV, som var befængt med det berygtede "purple snake" fænomen . Jeg venter spændt på prissætningen af Panasonics næste OLED . . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-September-2016 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Hother, handler du med et Panasonic center, og har de altid været villig til at give dig en god prisnedsættelse.?

For jeg har handlet noget igennem mit lokale Panasonic center igennem årene, havde lige et smuttur til Samsung og LG men disse produkter viste sig at være af så ringe kvalitet og panelerne fejlede stort  til trods for, at begge tv var deres topmodeller i LED, og det endte med sager igennem Forbrugerklagenævnet hvor jeg vandt begge gange.

Jeg har tidligere haft mange produkter af Panasonic, ingen har fejlet, min bror har også købt flere af deres produkter på min anbefaling, de har heller aldrig fejlet, derfor er jeg gået tilbage til Panasonic.ApproveThumbs Up

Men der har aldrig været det store at hente i rabat hos den lokale Panasonic center.Thumbs Down

Jeg har nu ingen planer om at sælge mit tv, der går nok nogle år inden jeg skifter det ud, næste gang jeg køber så bliver det et OLED fra Panasonic, og min datter arver igen et tv til hendes hjem.Wink

Jeg har også altid beholdt kasserne i garanti/reklamationsperioden på de 2 år, heldigvis for LG tv'et blev taget ned af væggen 3 gange og kørt med fragtbil til flere gange, og Samsung tv'et skulle til sagkyndig på Sjælland.

Men til Panasonic 65DX900E er det en meget stor kasse, og da jeg bor i et rækkehus med et lille skur, så er der lidt plads.Ouch

Så en film på Netflix med HDR det havde de ikke lavet godt, jeg ved det kan laves meget bedre, så igen kan man komme ud for ringe kvalitet, har også set det på visse blu-ray udgivelser som ikke var meget bedre end en DVD.Dead

Jeg handler altid hos samme autoriserede Panasonic Center, nemlig Panasonic Center Rødovre. Jeg har altid fået en fantastisk service her. Venlige og forstående folk. Vi diskuttere aldrig priser, men prisen jeg får er jeg tilfreds med.

Min tanke er nu også på et tidspunkt et Pana OLED, men om prisen bliver så jeg kan betale det, er jo en anden sag. Men ellers er DX900E godt nok ikke langt bagefter et OLED. Vi får se.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Oktober-2016 kl. 19:30
Og så er jeg ved at få aftalt tid til en ISF kalibrering. Det fine er - udover kalibreringen naturligvis, at man får dokumentationen for målinger før - og efter kalibreringen.

Det bliver rigtigt spændende gør det  Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 22-Oktober-2016 kl. 21:43
Det bliver interessant at læse om hvor meget bedre billedet bliver end de indstillinger vi har lånt på nettet.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Oktober-2016 kl. 21:57
Ja det er jeg naturligvis spændt på. Selvom jeg jo synes at jeg har et bravour billede, så giver en kalibrering jo nok lige en tak mere.

Og så synes jeg jo, at der er synd, at et TV med et i forvejen så fremragende billede,  ikke lige får det sidste med.

Hvis din vej falder forbi i Kastrup efter den 4.11, så er du velkommen til at komme forbi, og kigge selv.  Smile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 23-Oktober-2016 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Hother, handler du med et Panasonic center, og har de altid været villig til at give dig en god prisnedsættelse.?

For jeg har handlet noget igennem mit lokale Panasonic center igennem årene, havde lige et smuttur til Samsung og LG men disse produkter viste sig at være af så ringe kvalitet og panelerne fejlede stort  til trods for, at begge tv var deres topmodeller i LED, og det endte med sager igennem Forbrugerklagenævnet hvor jeg vandt begge gange.

Jeg har tidligere haft mange produkter af Panasonic, ingen har fejlet, min bror har også købt flere af deres produkter på min anbefaling, de har heller aldrig fejlet, derfor er jeg gået tilbage til Panasonic.ApproveThumbs Up

Men der har aldrig været det store at hente i rabat hos den lokale Panasonic center.Thumbs Down

Jeg har nu ingen planer om at sælge mit tv, der går nok nogle år inden jeg skifter det ud, næste gang jeg køber så bliver det et OLED fra Panasonic, og min datter arver igen et tv til hendes hjem.Wink

Jeg har også altid beholdt kasserne i garanti/reklamationsperioden på de 2 år, heldigvis for LG tv'et blev taget ned af væggen 3 gange og kørt med fragtbil til flere gange, og Samsung tv'et skulle til sagkyndig på Sjælland.

Men til Panasonic 65DX900E er det en meget stor kasse, og da jeg bor i et rækkehus med et lille skur, så er der lidt plads.Ouch

Så en film på Netflix med HDR det havde de ikke lavet godt, jeg ved det kan laves meget bedre, så igen kan man komme ud for ringe kvalitet, har også set det på visse blu-ray udgivelser som ikke var meget bedre end en DVD.Dead

Men ellers er DX900E godt nok ikke langt bagefter et OLED. Vi får se.Smile
Hother, nået du enlig nogensinde at se et Panasonic CZ950 "oled" og et Panasonic DX900 side om side?

BTW: Hvem skal kalibrere dit tv? 
Vil selv have mit eget tv kalibreret,specielt efter de seneste tråde jeg har læst. Dog vil jeg lige afvente lidt endnu til at kæde bliver sluttede med en 4k Blu Ray afspiller der også vil kunne levere Dolby Vision/HDR.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Oktober-2016 kl. 09:36
@Potter. Nej desværre. Jeg har kun set CZ950 den ene gang jeg skrev om vidunderet her til siden.

Kalibreringen foretages af vores medlem "TV-kalibrering". Bliver jo spændende at hilse på hamSmile

http://tv-kalibrering.dk/

Det er jo sikkert også en fordel at få kalibreret sit LG OLED.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 23-Oktober-2016 kl. 11:34
Der er vel ikke noget at hente med en kalibrering når man bruger THX Cinema indstillingerne ved film som er lavet af Hollywood-farveeksperten Mike Sow.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Oktober-2016 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Der er vel ikke noget at hente med en kalibrering når man bruger THX Cinema indstillingerne ved film som er lavet af Hollywood-farveeksperten Mike Sow.

Det skal du nok ikke være sikker på. For jeg tror ikke at det er sådan, at Panasonic har "THX kalibreret TV`ene" individuelt. Jeg tror mere at THX er en god standard indstilling, måske udarbejdet som en kalibrering, og derefter overført til de enkelte TV. Lidt ligesom når jeg låner en ISF indstilling fra et andet tilsvarende TV. Jeg tror altså ikke, at Cinema THX tager hensyn til det enkelte TV´s egenskaber.

Så joh, jeg tror bestemt at der er noget at hente ved en ISF indstilling. Det vil tiden vise.  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 24-Oktober-2016 kl. 11:03
Det er så et ? om det overhovedet kan ses med det blotte øje, personlig tror jeg ikke jeg kan, jeg syntes simpelthen, at billede er så godt og detaljeret med THX Cinema, så jeg slet ikke har tænkt på kalibrering, jeg bliver stadigvæk overrasket over billedkvaliteten når jeg ser en film, og så har endda film med HDR tilgode endnu.Thumbs Up

Jeg er ikke færdig med at tabe kæben over dette tv endnu.  

Men håber da du vil skrive, om du kommer til at opleve en forskel og hvis du gør, hvori den evt. forskel ligger.Big smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Oktober-2016 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Det er så et ? om det overhovedet kan ses med det blotte øje, personlig tror jeg ikke jeg kan, jeg syntes simpelthen, at billede er så godt og detaljeret med THX Cinema, så jeg slet ikke har tænkt på kalibrering, jeg bliver stadigvæk overrasket over billedkvaliteten når jeg ser en film, og så har endda film med HDR tilgode endnu.Thumbs Up

Jeg er ikke færdig med at tabe kæben over dette tv endnu.  

Men håber da du vil skrive, om du kommer til at opleve en forskel og hvis du gør, hvori den evt. forskel ligger.Big smile

Jamen langt hen ad vejen er jeg enig med dig, for jeg var længe om at beslutte om en kalibrering, simpelthen fordi billedet er så fremragende. Nu benytter jeg jo AVFORUMS ISF indstillinger - altså en kopi indstilling, og den indstilling gør det rigtigt godt - faktisk bedre end THX Cinema i mine øjne.

Jeg er jo lidt med i debatten om netop vores TV på AVFORUMS, og her har en del efterhånden fået ISF kalibreret deres TV, og skal jeg tage udsagnene her for pålydende er der bestemt noget at hente. Måske fordi en særskilt ISF indstilling tager hensyn til de enkelte TV´s "Særheder". Jeg synes i det mindste at det bliver spændende at se resultatet m.v.

Omkring at tabe kæben - jamen jeg har taget konsekvensen og fået lavet en kæbeholderLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Oktober-2016 kl. 12:02
Hov! Troede lige der stod du havde fået fjernet kæben. Hvor er I goe i to


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Oktober-2016 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hov! Troede lige der stod du havde fået fjernet kæben. Hvor er I goe i to

BAAHH......LOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Oktober-2016 kl. 20:07
Jeg ved godt at et billede typisk ikke kan bruges til ret meget. På HDTVTEST fandt jeg dette lille billede, som jeg synes er ret sjovt. Billedet viser en sammenligning mellem et OLED TV, og det nye Sony KD-65ZD9. den højre del af billedet er fra det nye Sony. Og det det nye Sony TV har faktisk et lidt ringere sortniveau end mit Panasonic (ved også godt at andre ting kan spille ind).



Som sagt billedet kan ikke bruges til ret meget - men alligevel. LED TV er kommet meget langtSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 26-Oktober-2016 kl. 21:13
Ja, det er virkelig et dårligt billede

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Oktober-2016 kl. 21:43
Jeg tænker at Plasma var overlegen de sidste 2-3 år de blev fremstillet. Så hvis en skærmteknologi har været på markedet i en årrække og er blevet forfinet så meget det er muligt, er en ny skærmteknologi (Oled) bagud på flere parametre. For bare lige at nævne: Nits, Motion Flow.

Og nu har LCD/LED været temmeligt længe på markedet og er forfinet til perfektion.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 26-Oktober-2016 kl. 22:29
Nu skriver de jo faktisk i testen, at : "LG OLEDs still held the upper hand in outright black-level response" . .
Men ingen tvivl om,at LCD frotlinieprodukterne absolut er seværdige . Problemet er ,at de så også er dyrere end i hvert fald LG' s billigste OLED . . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 26-Oktober-2016 kl. 22:45
I.flg. dem slår Sony'en også Panas DX900 Wink


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Oktober-2016 kl. 23:00
,
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

I.flg. dem slår Sony'en også Panas DX900 Wink
Nu var det sådan set ikke så meget som det drejede sig om, men mere hvor langt LED er kommet. Men skal du du ind på emnet, så tror jeg - også iflg. AVFORUMS, at to de er nogenlunde lige gode "Over alt". Sony er lidt bedre på nogen områder, og Pana lidt bedre på andre.

Men naturligvis er der noget der er bedre, ellers kommer der jo helt sikkert noget der bedre end DX900, det gør der jo hvert år Wink 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 27-Oktober-2016 kl. 08:54
Hother har du siden købet oplevet nogle former for clouding ?

Synes det er en lille smule urimeligt med de danske priser på på 65" versionen. I England kan den fås inkl. Beslag og ub900 for ca. 22.000 kr. Med ca. 6 års garanti.
Ligesom prisen ikke er fuldt med ned.

-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Oktober-2016 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Hother har du siden købet oplevet nogle former for clouding ?

Synes det er en lille smule urimeligt med de danske priser på på 65" versionen. I England kan den fås inkl. Beslag og ub900 for ca. 22.000 kr. Med ca. 6 års garanti.
Ligesom prisen ikke er fuldt med ned.

Nej, jeg har egentlig aldrig oplevet billede fejl som jeg synes er værd at nævne. Men jeg ved at enkelte andre har oplevet DSE osv. Jeg tror at det er lidt individuelt fra TV til TV.

Forhandlerne i DK har aldrig været gode til forlængede garantiordninger. Det var dæleme billigt. Nu er der jo lidt forskel på moms/vat, men alligevel. Man mener faktisk omvendt, at priserne er på vej op pga. det lave pund.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 27-Oktober-2016 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nu skriver de jo faktisk i testen, at : "LG OLEDs still held the upper hand in outright black-level response" . .
Men ingen tvivl om,at LCD frotlinieprodukterne absolut er seværdige . Problemet er ,at de så også er dyrere end i hvert fald LG' s billigste OLED . . .


De billigste OLED har så en del fejl, mangler, og de nyeste OLED er prisen også høj.

Jeg skrev dengang OLED kom på markedet, og hvor de blev rost på diverse sites og i test, at man skulle vente til de kom ud til forbrugerne, så ville man opleve fejl og mangler på dem efter en periode, dengang fik man nærmest at vide man var idiot for OLED var det bedste og der var ingen problemer.

Jeg fik desværre ret, der fremkom massive problemer med OLED med tiden.

Jeg har selv et Panasonic 65DX900E og jeg er yderst tilfreds med det jeg har set indtil ny og så har jeg ikke engang oplevet det bedste tv'et kan levere endnu.

Jeg fravalgte LG OLED i 65" pga. jeg tidligere har ejet LG LED topmodel fra 2015 fik skiftet panelet flere gange, det er opbygget meget som de nye OLED med det tynde panel og elektronikken i bunden, men med de problemer turde jeg ikke at købe LG OLED, jeg mener at LG produkter ligger på samme lave niveau i byggekvalitet som Samsung.

Jeg har tidligere ejet produkter fra Samsung og LG, de har begge fejlet stort, jeg har tidligere ejet mange produkter fra Panasonic, de har aldrig fejlet.

Panasonic er dyrere, men de laver også i bedre kvalitet.

Tiden vil vise om de nyeste LG OLED tv er holdbare eller der opstår problemer med dem, jeg hælder til det sidste.


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 27-Oktober-2016 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

I.flg. dem slår Sony'en også Panas DX900 Wink


Inden mit køb af Panasonic 65DX900 var jeg ude og se på en masse tv og læste test af dem på en masse sider, hver gang kunne jeg begynde at pille disse test ned når jeg undersøgte tv'ene jeg fandt fejl, ulemper ved dem og jeg har brugt over 2 mdr. inden mit køb.

Jeg lærte, at købte jeg tv efter disse test og anmeldelser ville jeg sidde med mange tv som jeg ville være skuffet over og fortrudt som køb.Dead

Tv som har fået gode anbefalinger, men har haft så mange fejl og mangler, at jeg er rystet, jeg køber og har aldrig købt noget en test eller anmeldelse har anbefalet, mit valg er baseret på egen undersøgelse og oplevelse, derfor valgte jeg Panasonic 65DX900 og jeg har bestemt ikke fortrudt, visse danske sites er mere lunken i deres test, anmeldelse især i forhold til udlandet, men har så i andre test givet anbefalinger som er helt ude i skoven.Ouch

Kig også på de tekniske data, byggekvalitet osv.

Tag disse test og anmeldelser med forbehold og tag selv ud og kig og oplev tv'ene.Wink

Panasonic 65DX900 får velbegrundet topanmeldelser i udlandet som det bedste på markedet, men det er klart der kommer nye modeller hele tiden som med tiden vil overgå denne model, og alt tyder på at OLED bliver fremtiden hvis der ikke kommer en ny teknologi der overgår denne.

Måske tager jeg for sjov ud og kigger på Sony tv'et, måske er det så godt som de skriver, eller ikke.WinkLOLBig smile



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Oktober-2016 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

I.flg. dem slår Sony'en også Panas DX900 Wink


Inden mit køb af Panasonic 65DX900 var jeg ude og se på en masse tv og læste test af dem på en masse sider, hver gang kunne jeg begynde at pille disse test ned når jeg undersøgte tv'ene jeg fandt fejl, ulemper ved dem og jeg har brugt over 2 mdr. inden mit køb.

Jeg lærte, at købte jeg tv efter disse test og anmeldelser ville jeg sidde med mange tv som jeg ville være skuffet over og fortrudt som køb.Dead

Tv som har fået gode anbefalinger, men har haft så mange fejl og mangler, at jeg er rystet, jeg køber og har aldrig købt noget en test eller anmeldelse har anbefalet, mit valg er baseret på egen undersøgelse og oplevelse, derfor valgte jeg Panasonic 65DX900 og jeg har bestemt ikke fortrudt, visse danske sites er mere lunken i deres test, anmeldelse især i forhold til udlandet, men har så i andre test givet anbefalinger som er helt ude i skoven.Ouch

Kig også på de tekniske data, byggekvalitet osv.

Tag disse test og anmeldelser med forbehold og tag selv ud og kig og oplev tv'ene.Wink

Panasonic 65DX900 får velbegrundet topanmeldelser i udlandet som det bedste på markedet, men det er klart der kommer nye modeller hele tiden som med tiden vil overgå denne model, og alt tyder på at OLED bliver fremtiden hvis der ikke kommer en ny teknologi der overgår denne.

Måske tager jeg for sjov ud og kigger på Sony tv'et, måske er det så godt som de skriver, eller ikke.WinkLOLBig smile


Jeg er 110% enig, og i øvrigt er det den fremgangsmåde som jeg selv har slået til lyd for i årevisSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 27-Oktober-2016 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nu skriver de jo faktisk i testen, at : "LG OLEDs still held the upper hand in outright black-level response" . .
Men ingen tvivl om,at LCD frotlinieprodukterne absolut er seværdige . Problemet er ,at de så også er dyrere end i hvert fald LG' s billigste OLED . . .


Jeg skrev dengang OLED kom på markedet, og hvor de blev rost på diverse sites og i test, at man skulle vente til de kom ud til forbrugerne, så ville man opleve fejl og mangler på dem efter en periode, dengang fik man nærmest at vide man var idiot for OLED var det bedste og der var ingen problemer.

Jeg fik desværre ret, der fremkom massive problemer med OLED med tiden.

- af ren nysgerrighed, vil du fortælle mere specifikt/konkret hvad der er af massive problemer på OLED ?


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 27-Oktober-2016 kl. 13:16
Jan_ Det er simpelthen faktuelt forkert.LG's 2016 lineup har samme panel og billedmotor.Og den billigste af dem koster på bud i DK ca 23k for 65" udgaven . Disse TV er mig bekendt reference på dybest set samtlige testsites i ud og indland .Og hvis du følger med i kallibreringstråden kan du se at panoreringshakken er rettet . Den eneste enkeltdiciplin hvor de allerbedste LCD er den overlegen _ er på HDR materiale . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Oktober-2016 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jan_ Det er simpelthen faktuelt forkert.LG's 2016 lineup har samme panel og billedmotor.Og den billigste af dem koster på bud i DK ca 23k for 65" udgaven . Disse TV er mig bekendt reference på dybest set samtlige testsites i ud og indland .Og hvis du følger med i kallibreringstråden kan du se at panoreringshakken er rettet . Den eneste enkeltdiciplin hvor de allerbedste LCD er den overlegen _ er på HDR materiale . .

Det synes jeg måske er en forenkling af sagen.

Det eneste minus jeg kan se ved LED (ref. mit 65DX900E) er betragtningsvinklerne - som så ikke berører os/mig.

Når jeg ikke vil have et OLED:

Faren for rentension og burn in. De sidste 3 plasmaer TV jeg havde, her sad jeg uafladelig og var bange netop disse to ting. Det er jeg ikke bange for nu med LED. Jeg - og dermed mine øjne (som både er gamle og slidte), kan ikke se den store forskel i billed kvalitet heller ikke når jeg vælger at se LG OLED demoer. Målt er sortniveauet på begge typer = 0, når local diming er aktiveret på LED. Jeg erkender at OLED´s visning af sort er mere "Fyldig" og billedet som sådan er blødt, men forskellen i billedkvalitet er altså ikke af en sådan grad, at jeg vælger OLED.

Hvad ved vi om holdbarheden af f.eks. OLED´s pixel teknologi - jeg ved det i det mindste ikke.

OLED har samme skavanker som LED såsom banding, DSE osv. - altså her overtales jeg heller ikke. Og jeg vil stadig mene at Motion-problemet stadig findes - i det mindste på de to sidste OLED modeller som jeg har set - når TV´et viser "Ikke demo materiale".

Byggekvaliteten synes jeg på de billigere OLED modeller ikke rigtigt er noget at skrive hjem om.

Som et lille apropos, en af mine venner gennem meget lang tid, spurgte mig for nogen tid siden hvilket nye TV jeg ville anbefale. Hos mit vennepar er "Money no option". Jeg skrev til dem om de forskellige teknologier, og fabrikater og min opfattelse af + og - ved forskellige TV, men anbefalede ikke noget TV. De endte med at vælge et LG OLED i "G-modellen", efter med en"God snak" med en sælger. Efter en måned havde TV´et fået en helt reel burn-in, nemlig fra Discovery Channel. Og det TV logo er jo bestemt ikke særligt slemt. De havde optaget en hel serie fra TV kanalen, og den så de på en gang. Jeg ved ikke hvor længe, måske 5-6 timer. Garanti - glem det, der er ingen garanti mod burn-in, og der har mig bekendt heller aldrig været det.

Man skal synes hvad man vil om dit og dat, men det ovennævnte er så min mening.Smile 




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 27-Oktober-2016 kl. 14:13
Jan: Jeg stiller mig rimelig uforstående overfor, hvorfor du fortsætter din trashtalk af os i en ny tråd. Vi har allerede taget snakken i en anden tråd, er min oplevelse?

Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

visse danske sites er mere lunken i deres test, anmeldelse især i forhold til udlandet, men har så i andre test givet anbefalinger som er helt ude i skoven.Ouch

Du mener simpelthen, at anmeldelsen er lunken? Smile Jeg citerer lige fra anmeldelsen:
"DX900 er et fremragende TV. Det bedste LCD-tv, som vi har testet til dato. Det er en oplevelse. Men OLED er bare bedre. Nej, OLED er ikke perfekt, men det er LCD heller ikke og efter mere end et årti, hvor fundamentelle problemer stadig ikke er løst, har OLED på blot et par generationer overhalet LCD. Men hvis du vil have det bedste LCD på markedet, er DX900 et stærkt bud."
Link:  http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1462436630" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1462436630

Da vi publicerede anmeldelsen kunne du få et LG OLED-tv med UHD+HDR, som overgik Panasonic DX900 på visse områder, og ikke gjorde på andre områder, til 40% lavere pris. Det er jo af rimelig signifikant betydning, skulle man mene. Du kan naturligvis være uenig, men jeg synes ikke, at dine nedladende kommentarer om os hører nogen steder hjemme baseret på dette.

Jeg gider ærlig talt ikke starte en krig mod ejere, hvis fornemmeste opgave synes at forsvare deres køb (for the record, jeg er meget misundelig på jeres Panasonic DX900, for det er et fantastisk TV), men I får det jo nærmest til at lyde som om, at tv'et er perfekt. Hvis I læser diverse ejertråde rundt om på internettet, vil I finde, at ligesom alle andre TV er der visse skavanker. Fordele, ulemper. På DX900 fremhæves bl.a. problemer med glorier (halos) ved HDR-fremvisning (hvilket vi også oplevede), synligt slør på bevægelse (hvilket vi oplevelse, det er såkaldt overdrive slør fra en over/underskydnings-princip), motion-problemer, og andre typiske LCD-relaterede ting. Sådan kan man jo blive ved. Ingen tv-skærme eller elektronikprodukter er perfekte. Kan vi ikke have en seriøs og hyggelig samtale om sagerne i stedet for at ty til små angreb og perfiditeter? Det synes jeg sku er ærgerligt...

I dag mener vi så, at Sony ZD9 har overgået DX900 som det bedste LCD-tv, men det er også ½ generation nyere.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 27-Oktober-2016 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jan_ Det er simpelthen faktuelt forkert.LG's 2016 lineup har samme panel og billedmotor.Og den billigste af dem koster på bud i DK ca 23k for 65" udgaven . Disse TV er mig bekendt reference på dybest set samtlige testsites i ud og indland .Og hvis du følger med i kallibreringstråden kan du se at panoreringshakken er rettet . Den eneste enkeltdiciplin hvor de allerbedste LCD er den overlegen _ er på HDR materiale . .

Det synes jeg måske er en forenkling af sagen.

Det eneste minus jeg kan se ved LED (ref. mit 65DX900E) er betragtningsvinklerne - som så ikke berører os/mig.

Når jeg ikke vil have et OLED:

Faren for rentension og burn in. De sidste 3 plasmaer TV jeg havde, her sad jeg uafladelig og var bange netop disse to ting. Det er jeg ikke bange for nu med LED. Jeg - og dermed mine øjne (som både er gamle og slidte), kan ikke se den store forskel i billed kvalitet heller ikke når jeg vælger at se LG OLED demoer. Målt er sortniveauet på begge typer = 0, når local diming er aktiveret på LED. Jeg erkender at OLED´s visning af sort er mere "Fyldig" og billedet som sådan er blødt, men forskellen i billedkvalitet er altså ikke af en sådan grad, at jeg vælger OLED.

Hvad ved vi om holdbarheden af f.eks. OLED´s pixel teknologi - jeg ved det i det mindste ikke.

OLED har samme skavanker som LED såsom banding, DSE osv. - altså her overtales jeg heller ikke. Og jeg vil stadig mene at Motion-problemet stadig findes - i det mindste på de to sidste OLED modeller som jeg har set - når TV´et viser "Ikke demo materiale".

Byggekvaliteten synes jeg på de billigere OLED modeller ikke rigtigt er noget at skrive hjem om.

Som et lille apropos, en af mine venner gennem meget lang tid, spurgte mig for nogen tid siden hvilket nye TV jeg ville anbefale. Hos mit vennepar er "Money no option". Jeg skrev til dem om de forskellige teknologier, og fabrikater og min opfattelse af + og - ved forskellige TV, men anbefalede ikke noget TV. De endte med at vælge et LG OLED i "G-modellen", efter med en"God snak" med en sælger. Efter en måned havde fået en helt reel burn-in, nemlig fra Discovery Channel. Og det TV logo er jo bestemt ikke særligt slemt. De havde optaget en hel serie fra TV kanalen, og den så de på en gang. Jeg ved ikke hvor længe, måske 5-6 timer. Garanti - glem det, der er ingen garanti mod burn-in, og der har mig bekendt heller aldrig været det.

Man skal synes hvad man vil om dit og dat, men det ovennævnte er så min mening.Smile 


 
- om man netop skal forenkle sagen/dit indlæg/dine synspunkter, så kan det vel sammenfattes til "frygt" og "subjektive indtryk";
Du er bange for burn-in.........
Du er bange for OLED-teknologien...
- alt sammen udsagn uden egentlig "bevis"
 
Om vi skal forholde os til de mere konkrete ting som du nævner, ja, så er banding og DSE ikke værre på OLED end på LCD
 
Motion-problemer ER der på OLED - men det er minimalt.
 
Retention KAN forekomme på OLED ( efter lang tids kigning på samme kanal) - men det fjernes når du skifter kanal.
 
...og så nævner du kvaliteten.. - 'ved ikke om du alene tænker på BYGGEkvaliteten, men synes bestemt ikke at LG virker mindre "kvalitetsbygget" end Panasonic.
Og deres "styre-system"/Android er bestemt langt mere "kvalitetsagtigt" end Panasonics ditto.
 
Og lad mig så lige slutte af med to væsentlige faktorer; billedet, helt overordnet, ikke kun sort-mæssigt ( - omend perfekt gengivelse af sort i min optik, er hele fundamentet for god billedgengivelse) på OLED, ER det bedste på markedet anno 2016.
Dernæst; prisen! - kan du finde et Pana 65DX900 til de ca. Kr. 25.000 som et LG B6 koster ? Næppe...
 
Jeg mener at det er svært at finde rationelle begrundelser for at vælge andet end OLED når at vi er oppe i prisklassen + kr. 25.000
- men anerkender at du køber TV med "følelser" og "frygt" mere end med billed-objektivitet/-kvalitet for øje.
 
 
 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Oktober-2016 kl. 15:03
@jesA,

Når jeg vælger nyt TV, så vurdere jeg helheden som jeg ser den. Og jeg bruger ret mange timer på at finde det helt rigtige til mig. 

Jeg vil vove den påstand, at jeg har en rimelig forudsætning for at vide hvad der er det helt rigtige til mig. Så kan du kalde det frygt og følelser. Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 27-Oktober-2016 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@jesA,

Når jeg vælger nyt TV, så vurdere jeg helheden som jeg ser den. Og jeg bruger ret mange timer på at finde det helt rigtige til mig. 

Jeg vil vove den påstand, at jeg har en rimelig forudsætning for at vide hvad der er det helt rigtige til mig. Så kan du kalde det frygt og følelser. Smile
 
Jeg er slet ikke i tvivl om at du bruger en masse tid på at finde det TV som bedst passer dig.
Og skriver netop at jeg anerkender dine "måder" at vurdere hvad som er bedst til dig/dine øjne :)
 
...det skurrer blot, når at du skriver at dit Pana er et bedre TV end OLED, og når du samtidig opremser div. negative elementer ved OLED, som er faktuelt forkerte.
 
Men som andre også har skrevet; dit Pana TV ER et rigtig fint TV, ingen tvivl om det!
 
 
 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Oktober-2016 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@jesA,

Når jeg vælger nyt TV, så vurdere jeg helheden som jeg ser den. Og jeg bruger ret mange timer på at finde det helt rigtige til mig. 

Jeg vil vove den påstand, at jeg har en rimelig forudsætning for at vide hvad der er det helt rigtige til mig. Så kan du kalde det frygt og følelser. Smile
 
Jeg er slet ikke i tvivl om at du bruger en masse tid på at finde det TV som bedst passer dig.
Og skriver netop at jeg anerkender dine "måder" at vurdere hvad som er bedst til dig/dine øjne :)
 
...det skurrer blot, når at du skriver at dit Pana er et bedre TV end OLED, og når du samtidig opremser div. negative elementer ved OLED, som er faktuelt forkerte.
 
Men som andre også har skrevet; dit Pana TV ER et rigtig fint TV, ingen tvivl om det!
 
 
 

Jeg mener nu ikke at jeg har skrevet at min Pana er bedre end OLED. Jeg har prøvet at forklare hvorfor jeg fravælger  - i det mindste indtil videre. Men jeg bliver nødt til at bede dig forklare mig hvor det jeg skriver er faktuelt forkert - altså også for at jeg kan blive klogereSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 27-Oktober-2016 kl. 15:57
Hother; du har da mange gange skrevet at du mener at Pana er det bedste TV på markedet.
Og f.s.v. hvad/hvor jeg mener at du er faktuelt galt på den, står da ganske tydeligt i mit indlæg dd. kl. 14.14
- og det spøjse er, at de ting som du skoser OLED TV for, er præcis selvsamme ting som mange andre, også Anerkendte TV-anmeldere/sites ( - hvor Flatpanels naturligvis IKKE er én af dem, ved jeg godt at du mener ;) ), oplever Pana DX900 har ;)
 
Men ved du hvad, der er ingen grund til at "tærske langhalm" på dette, du har fundet dit "favorit TV", som opfylder de krav/ønsker som DU har. Og det er jo dejligt. Og som skrevet tidligere, jeg anerkender til fulde dine bevæggrunde - lad blot være med at komme med faktuelt forkerte/"falske" argumenter for hvorfor at man ikke bør vælge OLED- TV.
 
 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Oktober-2016 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Hother; du har da mange gange skrevet at du mener at Pana er det bedste TV på markedet.
Og f.s.v. hvad/hvor jeg mener at du er faktuelt galt på den, står da ganske tydeligt i mit indlæg dd. kl. 14.14
- og det spøjse er, at de ting som du skoser OLED TV for, er præcis selvsamme ting som mange andre, også Anerkendte TV-anmeldere/sites ( - hvor Flatpanels naturligvis IKKE er én af dem, ved jeg godt at du mener ;) ), oplever Pana DX900 har ;)
 
Men ved du hvad, der er ingen grund til at "tærske langhalm" på dette, du har fundet dit "favorit TV", som opfylder de krav/ønsker som DU har. Og det er jo dejligt. Og som skrevet tidligere, jeg anerkender til fulde dine bevæggrunde - lad blot være med at komme med faktuelt forkerte/"falske" argumenter for hvorfor at man ikke bør vælge OLED- TV.
 
 
Nej jeg mener ikke at jeg har skrevet at mit Pana er bedre end alle andre TV - eller noget i den dur. Jeg har sikkert skrevet, at det er det bedste LED.

Og til resten - okaySmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 28-Oktober-2016 kl. 17:57
Sony er det bedste


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 28-Oktober-2016 kl. 18:11
Hother_ Der skal ikke herske tvilv om,at jeg både har respekt for din entusiasme og dit valg . Dit Pana er noget af det absolut ypperste, som markedet tilbyder . Men jeg tror (-og håber) du lidt overfortolker de issues der er på nyeste OLED . Burn in er en alvorlig ting, som kommer til at fylde rigtigt meget når man kender nogen, der har oplevet problemet . MEN, når jeg trawler nettet igennem , så er det efter min bedste overbevisning PT et meget mindre problem på de nyeste OLED , end det var på plasma . Jeg forventer,at handle nyt TV i 17 , og tænker kun i OLED , - mit største problem er, at det jeg kan/vil betale kun leveres af LG [EMAIL= ][/EMAIL]

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Oktober-2016 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hother_ Der skal ikke herske tvilv om,at jeg både har respekt for din entusiasme og dit valg . Dit Pana er noget af det absolut ypperste, som markedet tilbyder . Men jeg tror (-og håber) du lidt overfortolker de issues der er på nyeste OLED . Burn in er en alvorlig ting, som kommer til at fylde rigtigt meget når man kender nogen, der har oplevet problemet . MEN, når jeg trawler nettet igennem , så er det efter min bedste overbevisning PT et meget mindre problem på de nyeste OLED , end det var på plasma . Jeg forventer,at handle nyt TV i 17 , og tænker kun i OLED , - mit største problem er, at det jeg kan/vil betale kun leveres af LG [EMAIL= ][/EMAIL]

Tak for dine pæne ord Lennon

Joh, men jeg forventer måske også, på et tidspunkt at prøve OLED- Det bliver dog ikke så længe. at de rigtigt gode LED´er er så fremragende som de er, og til fulde opfylder mine krav og forventninger.

Stort pøj pøj med dit kommende OLED. Glæder mig til at høre om det   Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 30-Oktober-2016 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jan: Jeg stiller mig rimelig uforstående overfor, hvorfor du fortsætter din trashtalk af os i en ny tråd. Vi har allerede taget snakken i en anden tråd, er min oplevelse?

Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

visse danske sites er mere lunken i deres test, anmeldelse især i forhold til udlandet, men har så i andre test givet anbefalinger som er helt ude i skoven.Ouch

Du mener simpelthen, at anmeldelsen er lunken? Smile Jeg citerer lige fra anmeldelsen:
"DX900 er et fremragende TV. Det bedste LCD-tv, som vi har testet til dato. Det er en oplevelse. Men OLED er bare bedre. Nej, OLED er ikke perfekt, men det er LCD heller ikke og efter mere end et årti, hvor fundamentelle problemer stadig ikke er løst, har OLED på blot et par generationer overhalet LCD. Men hvis du vil have det bedste LCD på markedet, er DX900 et stærkt bud."
Link:  http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1462436630" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1462436630

Da vi publicerede anmeldelsen kunne du få et LG OLED-tv med UHD+HDR, som overgik Panasonic DX900 på visse områder, og ikke gjorde på andre områder, til 40% lavere pris. Det er jo af rimelig signifikant betydning, skulle man mene. Du kan naturligvis være uenig, men jeg synes ikke, at dine nedladende kommentarer om os hører nogen steder hjemme baseret på dette.

Jeg gider ærlig talt ikke starte en krig mod ejere, hvis fornemmeste opgave synes at forsvare deres køb (for the record, jeg er meget misundelig på jeres Panasonic DX900, for det er et fantastisk TV), men I får det jo nærmest til at lyde som om, at tv'et er perfekt. Hvis I læser diverse ejertråde rundt om på internettet, vil I finde, at ligesom alle andre TV er der visse skavanker. Fordele, ulemper. På DX900 fremhæves bl.a. problemer med glorier (halos) ved HDR-fremvisning (hvilket vi også oplevede), synligt slør på bevægelse (hvilket vi oplevelse, det er såkaldt overdrive slør fra en over/underskydnings-princip), motion-problemer, og andre typiske LCD-relaterede ting. Sådan kan man jo blive ved. Ingen tv-skærme eller elektronikprodukter er perfekte. Kan vi ikke have en seriøs og hyggelig samtale om sagerne i stedet for at ty til små angreb og perfiditeter? Det synes jeg sku er ærgerligt...

I dag mener vi så, at Sony ZD9 har overgået DX900 som det bedste LCD-tv, men det er også ½ generation nyere.


Har jeg ramt en øm tå, har jeg specifik nævnt en bestemt side i mit indlæg.

De nævnte fejl har jeg endnu ikke opleve, lagt mærke til, så forekomsten er nok minimal, jeg er hurtigt til at fange fejl, mangler på andre tv jeg har haft, måske kommer det.

Men jeg har nævnt, at blæserne skulle jeg vænne mig til igen, jeg havde plasma tv med blæsere for en del år siden.

Jeg har gennemgået markedet for LED skærme og jeg har også ejet nogle stykker hvor der var massive fejl, mangler, især Samsung og LG og jeg er ikke imponeret over kvaliteten og vi taler om topmodeller som har kostet 25-30.000,- kr.

Og Panasonic 65DX900 er langt det bedste tv kvalitetsmæssigt og billedmæssigt på LED markedet, og som jeg skriver der vil utvivlsomt komme nye modeller med nye teknologiske fremskridt, men før jeg vil erkende det, bliver jeg nød til at se tv'et, ingen anmeldelser test fra en eneste side vil kunne overbevise mig eller lægge grund for et køb heraf, jeg har læst test, anmeldelser som undre mig begrundelsen for disse, konklusionerne har været meget tvivlsomme.

Jeg påstår ikke at Panasonic 65DX900 er verdens bedste tv, men indenfor LED er det, måske der nu er nye bedre, og som jeg skriver, det kræver et kig.

Jeg skriver også, at OLED er fremtiden, men som det er lige nu stoler JEG ikke på LG's produkter efter egne erfaringer, Samsung og LG er koreanske og min tiltro til deres byggekvalitet er meget lille.

Sjovt nok nævner du svagheder ved LED men nævner ikke med et ord svagheder med OLED, du/i vil gerne tages seriøst, så er dette ikke seriøst, vel.

Da OLED kom frem nævnte jeg, at der vil nok fremkomme fejl, mangler ved denne teknologi når forbrugerne havde haft dem i et stykke tid, så kom OLED folk frem og nærmeste kaldte mig idiot pga. dette, men jeg fik jo ret, folk oplevede fejl ved OLED, teknologien var og er stadig ikke uden fejl.

Jeg nævner også kig på spec. eks. vil man have 2 tuner i sit tv skal man have topmodellen i LG's OLED G6V til 55.000,- at kalde den billigere end Panansonic 65DX900 er useriøst.

Jeg er helt klart en OLED køber om nogle år når vise fejl, mangler er rettet, da de har en tendens til at blive rettet med næste års modeller, men vi har desværre også set, at der opstår nye problemer.

Jeg overvejede et LG OLED 65B6V men spec. var ikke gode nok til mit behov, og mistroet til dårlig byggekvalitet samt oplevelsen med kundesupport,behandlingen med mit tidligere LG tv gjorde jeg fravalgte LG.



Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 30-Oktober-2016 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:



- af ren nysgerrighed, vil du fortælle mere specifikt/konkret hvad der er af massive problemer på OLED ?


Det er jo lige meget hvilke problemer jeg skriver OLED teknologien har, du afviser jo alt der allerede er nævnt som påstande i andre indlæg, men tag et kig på internettet, måske det kan overbevise dig, læs om de første skærme og frem til i dag.

LED har også problemer, men med de LED tv jeg har ejet og været ude og kigge på, har jeg endnu ikke oplevet på mit tv, det er klart det bedste LED tv jeg ENDNU har ejet eller set og jeg kan forsikre dig om at jeg skriver når, hvis jeg oplever ting.

Og jeg har stadig til gode, at opleve film i HDR, når det sker bliver jeg nok sendt i himmeriget.Wink


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 30-Oktober-2016 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Sony er det bedste

Jeg køber dit overbevisende argument, jeg har ingen modsvar.Wink


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 30-Oktober-2016 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jan_ Det er simpelthen faktuelt forkert.LG's 2016 lineup har samme panel og billedmotor.Og den billigste af dem koster på bud i DK ca 23k for 65" udgaven . Disse TV er mig bekendt reference på dybest set samtlige testsites i ud og indland .Og hvis du følger med i kallibreringstråden kan du se at panoreringshakken er rettet . Den eneste enkeltdiciplin hvor de allerbedste LCD er den overlegen _ er på HDR materiale . .


Ikke korrekt, eks. 3D findes ikke på alle, jeg kan ikke finde noget på paneltyper, men jeg håber da ikke forskellen på B og G kun er det, for så koster 3D og lydsystemet over 20.000,- mere.

Og kun G modellem har 2 turner det gør eks. den dyre. 55.000,- Panasonic'en har 2 turner så det er et af punkterne man skal sammen ligne med (et af mine krav) det er ikke kun panel man kan sammenligne med.
 
Alle 4 HDMI  porte er (4K 60/50p with HDCP2.2) på Panasonic'en, det har jeg svært ved at se om LG'en har.




Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 30-Oktober-2016 kl. 11:18
Hother, har du set film med HDR på dit 65DX900.?Big smile


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Oktober-2016 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Hother, har du set film med HDR på dit 65DX900.?Big smile
Ja jeg købt 5-6 stykker, og du er velkommen til at komme og kigge - sikkert bedst efter den 4. november - så kan du også se TV´et kalibreret - dog ikke på HDR delenSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 30-Oktober-2016 kl. 11:48
Jan2013: Hvad er ikke korrekt i det Lennon skriver?
Så vidt jeg ved skabes 3D vha. et filter på disse modeller, hvorfor det som sådan ikke har noget med panelet eller billedmotoren at gøre. Har jeg misforstået noget ang. dette?


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 30-Oktober-2016 kl. 12:04
Jan2013_ Du rammer ikke nogen øm tå . Men du vrøvler, og din argumentation bærer mest af alt præg af , at du omskriver virkeligheden for at please din beslutning om køb af Pana . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Oktober-2016 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jan2013_ Du rammer ikke nogen øm tå . Men du vrøvler, og din argumentation bærer mest af alt præg af , at du omskriver virkeligheden for at please din beslutning om køb af Pana . .

Nu er det jo ikke mig du har skrevet til - men alligevel.

Jeg er så helt enig med Jan2013, som jeg overhovedet kan være.

Mange af de indlæg jeg læser her og der bærer for mig præg af, at de pågældende nærmest pr. automatik kommer med indlæg der er negative overfor LED - for sådan har det altid været. (Jeg har selv været én af dem i plasmatiden). På mig virker det som om mange indlæg bærer præg af, at de har set dette og hint TV hos en forhandler, draget sin konklusion - som sædvanligt. Jeg kan ikke bruge det til ret meget.

OLED har et rigtigt godt billede, det har jeg ikke stillet spørgsmål ved. Jeg har redegjort flere gange for - også her på siden, hvorfor OLED pt. altså ikke kommer op på min væg.Smile 

Edit: Jeg glæder mig meget til at Panasonic kommer med på OLED vognen, og måske at jeg her kan finde OLED´et som passer mig.    Jeg har dog hørt i min øresnegl, at de formentlig bliver så dyre, at det ikke lige bliver aktuelt.

Og så mener jeg i øvrigt, at sagen mellem OLED kontra LED bør føres videre i en anden tråd. Den tråd omfatter jo - som bekendt en brugeranmeldelse af mit Pana TV. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 30-Oktober-2016 kl. 12:49
Hother_ Jeg har altid været forbeholden overfor LCD . Men jeg erkender,at teknologien er kommet RIGTIGT langt, og i min optik er nævnte Panasonic iblandt de allerbedste . Men overall performer LG' s 2016 OLED et bedre billede , uden at være perfekt . Der kan være mange gode grunde til at vælge Panasonic' en frem for LG , men flere af Jans argumenter holder altså ikke vand (længere) .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 30-Oktober-2016 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:



- af ren nysgerrighed, vil du fortælle mere specifikt/konkret hvad der er af massive problemer på OLED ?


Det er jo lige meget hvilke problemer jeg skriver OLED teknologien har, du afviser jo alt der allerede er nævnt som påstande i andre indlæg, men tag et kig på internettet, måske det kan overbevise dig, læs om de første skærme og frem til i dag.

LED har også problemer, men med de LED tv jeg har ejet og været ude og kigge på, har jeg endnu ikke oplevet på mit tv, det er klart det bedste LED tv jeg ENDNU har ejet eller set og jeg kan forsikre dig om at jeg skriver når, hvis jeg oplever ting.

Og jeg har stadig til gode, at opleve film i HDR, når det sker bliver jeg nok sendt i himmeriget.Wink
 
Jan, læser (forstår?) du hvad at jeg skriver ????.......
 
Jeg spørger helt objektivt dig hvilke "Massive problemer", som du oplever OLED har ?
Du skriver "Det er jo lige meget hvilke problemer jeg skriver OLED teknologien har..."..
- det er da ikke et svar som kan bruges til ret meget. Ihvertfald kan jeg ikke udlede HVAD som det faktuelt er at du mener er "massive problemer"...
 
Og hvad er det at jeg afviser ? ( - antager at du tænker på min respons til Hother d. 27-10, kl. 14.14 ?)
- jeg skriver da intet "afvisende" omkring de OLED problemer som Hother synes at teknologien har, tværtimod anerkender jeg at OLED HAR sine udfordringer/plads til forbedringer...
Det spøjse er, at selvsamme ting som Hother angiver som OLED problemer, alle er nogle som LCD har...endda ofte i endnu mere udpræget grad.
 
Som skrevet andetsteds, så virker du mest af alt som en Panasonic DX900 - ejer der med næb og kløer skal forsvare sit køb!
Og alle dine "angreb" på andre brugere og ikke mindst TV-fora/anmeldelser som du beskylder for "dårlige anmeldelser" ( - implicit "urimelig" anmeldelse) virker ærlig talt temmelig "skingert". 
 
Som skrevet til Hother; Pana DX900 ER et godt TV, og fint at det har nogle "spidsfindige" ting som DU har som "must", heriblandt 4 HDMI-indgange, 3D, OG dobb. tuner - men det har jo intet at gøre med kvaliteten af det billed som OLED producerer, som faktuelt ER bedre end ethvert LCD ( - i hvert fald bedre end Pana DX900 )
 
...og prøve at holde fokus på prisforskellen ml. Pana DX900 og LG B6........



Print side | Luk vindue