Print side | Luk vindue

Nyt køkken, Gasforsyning spg

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=148342
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 22:09


Emne: Nyt køkken, Gasforsyning spg
Skrevet af: mTs813
Emne: Nyt køkken, Gasforsyning spg
Skrevet den: 23-September-2016 kl. 23:03
Hej,

Jeg skal have lavet mig et nyt køkken, og i den forbindelse overvejer jeg om jeg enten skal have forlænget mine gasrør, eller helt slå tage det fra og hoppe over til induktion.

Min bedre halvdel fortrækker gas, hvorfor jeg tænker at jeg vil høre om der er nogle kloge hoveder her inde der har erfaringer, eller har prøvet det.

Nogle der ved hvad det koster at få forlænget de rør man har nu? de skal formentlig "bare" forlænges med 1-2 meter :)

Jeg ved godt at det er et lidt sjovt spørgsmål at stille her på recordere, men håber der er nogle der kan hjælpe :)



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 06:47
Havde valgt induktion.

Næsten lige hurtige til at varme op,

Rengøring er meget nemmere på induktions plade mod rengøring mellem brændere.

Gas har det med at brænde dine gryder og pander græmme .


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 07:31
Jeg er lige flyttet fra lejlighed med gas og til hus med induktion. Ideelt set så ville jeg have haft begge dele, et par blus med induktion til at koge/simre ting og så nogle gas blus til når der skal steges.


Skrevet af: Mr. Laursen
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 08:17
Jeg gik stod i samme dilemma da vi lavede køkken i vores hus for 2 år siden. Vi valgte induktionsplader, og jeg vil lige nævne at der er meget stor forskel på kvaliteten af dem. Min svigermors samsung induktionskogeplade er p.... langsomt og har tit svært ved at dektektere pander og gryder. (Ja de er forberedt til induktion). Vi valgte, som nævnt tidligere, at gå med induktionsplader pga. at det var rigtig dyrt for os at få trukket gasledning fra fyret i kælder og op til køkkenet. Vi købte en siemens kogeplade til 15.000kr og må sige at jeg ikke har set mig tilbage derefter. Det er hammer nemt at gøre rent og det næsten lige så hurtigt som gas til at reagere. Men som JacobSkaarup skriver ville en kombi være fed at have. Men for os har det positive og negative ved begge dele gjort at vi er fuldt ud tilfreds. Mvh Mark

-------------
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 08:35
Det er også vanskeligere for dine børn at sprænge hele hytten i luften, hvis du vælger induktion.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 09:06
Jeg har boet mange år i København med bygas, men flyttede for nogle år siden i hus, hvor der var induktion.

Når det skal skiftes, vil jeg tilbage til gas.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Det er også vanskeligere for dine børn at sprænge hele hytten i luften, hvis du vælger induktion.


Det sker jo også næsten dagligt i bl.a. København


Skrevet af: Mr. Laursen
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 09:15
Nu er det jo så heldigt at gaskomfurer lukker for gassen senest et minut efter der tændt for gassen men der ikke er sat ild til.

-------------
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 09:18
Alternativt så kan man jo drive et gaskomfur med flaskegas hvis man har plads.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 11:14
Det kommer helt an på om du vil køre 5.1 eller 7.1

Gas kan være svært at få til at brænde godt i 7.1


Skrevet af: mTs813
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 11:34
Super gode ting i skriver 😀 Vil lige tilføje at vi har haft induktion i vores gamle lejlighed, og vi var begge meget begejstret, men det var vo også for gas. Er der nogle der har en ide om hvad det vil koste at forlænge gas rørne?


Skrevet af: Mr. Laursen
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 11:47
Vil gætte på 500kr meteren alt inkl. Også gasprøvningsattesten.

-------------
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 24-September-2016 kl. 13:06
Overvejer meget kraftigt at lukke for gassen. Er træt af at betale 800,- i tilslutningsafgift om året.


Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 25-September-2016 kl. 17:08
Har til gode at prøve et consumer induktionspanel der fungerede godt (irriterende automatik, kontroller indbygget i panel, kan ikke tåle vand, etc. ). Der findes professionelle produkter der fungerer, men så er prisen også en hel anden. 

Jeg ville med andre ord klart vælge gas. I selskab med kobbergryder er det næsten lige så hurtigt som induktion. 


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 27-September-2016 kl. 08:33
vi bor til leje i et hus for tiden, og gik fra min ejerlejlighed med et lækkert induktions setup til en SMEG 90cm komfur med GAS.. det er et dyrt stort skrummel, der kræver SÅ meget rengøring, pga. alt støbejern og rustfrit stål..

og det er ikke hurtigere end Induktion..

det er svært at styre blussene, man står hele tiden at skifte mellem brænderne for at styre maden.

Induktion for mig er 100x bedre, men vi fik valget da det forrige komfur gik, Keramisk eller endnu et GAS, og i forhold til alm keramisk så er GAS bedre.. men prisen var hamper, GAS / Keramisk var 12k og induktion i det køkken på sådan et 90CM komfur byggeri (og det ville han have) var 24k ..

vi har dog en gas beholder, som vi fylder op, ca 1-2 x om året, sådan en 21Kg´s det koster max 500kr (ca 250kr for en genopfyldning i Bauhaus) så det er ikke for at det er absurd dyrt, så længe man ikke er tilssluttet gas.. kan du ikke bare konvertere til sådan en løsning? hvis du gerne vil beholde gas.

men gå efter Induktion hvis det er muligt.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 27-September-2016 kl. 09:48
Nu kan man jo få mange forskellige slags gaskomfurer - også med glas:




Print side | Luk vindue