Print side | Luk vindue

Harmony fjernbetjening

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=149025
Udskrevet den: 24-April-2024 kl. 17:02


Emne: Harmony fjernbetjening
Skrevet af: sokken
Emne: Harmony fjernbetjening
Skrevet den: 20-November-2016 kl. 19:08
Hej.
Jeg overvejer om jeg skal have en Harmony fjernbetjening men er i tvivl om flere ting.
Den skal bruges til.
Samsung js8005
Panasonic optager
Pioneer receiver

1. Hvad gør man hvis man skal ind i biblioteket på panasonic optager og vælge en optagelse man vil se. Kan man sætte Harmony op til det eller skal man bruge den originale fjernbetjening til det.
2. Og kan man på receiver skifte mellem de forskellige input. Og kan man det samme med tvet

Håber der er nogle der kan hjælpe😊



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 20-November-2016 kl. 19:53
Nemt svar JA til det hele.


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 20-November-2016 kl. 19:55
Jeg har harmony med hub, og kan alt det du nævner. Har dog ikke panasonic optager, men samsung tv og pioneer receiver


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 20-November-2016 kl. 20:14
Det lyder godt. Men hvordan fungere det i praksis. Kan man sætte en bestemt knap på Harmony til at være for eksempel bibliotek knappen


Skrevet af: jesperKBH
Skrevet den: 20-November-2016 kl. 21:34
Jeg har companion så vidst er den miest simple model, og her kan jeg godt redigerer nogle knapper så mon ikke man kan på de størrer. Det ville iøvrigt undre mig hvis ikke en af knapperne allerede kan det hvis du sætter den til at styre din optager


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 20-November-2016 kl. 21:53
Jeg aner ikke hvad for en model jeg skal have men jeg har kigget på ultimate men der er ikke mange knapper til det. Der er kun en menu knap og den er vel beregnet til menu


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-November-2016 kl. 22:09
Ultimate er lissom min Touch forsynet med touchskærm. Man swiper til siden på skærmen så der kommer flere "knapper" frem. Disse knapper kan programmeres til lige hvad du har brug for.


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 20-November-2016 kl. 22:31
Okay så forstår jeg det. jeg er gået lidt væk fra ultimate for synes knapperne sidder lidt underligt da de sidder både oven og nedenunder displayet. Har i det på samme måde.
Er den eneste forskel på 950 og elite at elite kan styre pærer og sådan nogle ting


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 20-November-2016 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Okay så forstår jeg det. jeg er gået lidt væk fra ultimate for synes knapperne sidder lidt underligt da de sidder både oven og nedenunder displayet. Har i det på samme måde.
Er den eneste forskel på 950 og elite at elite kan styre pærer og sådan nogle ting

Det Logitech kalder Elite, er en harmony 950 fjernbetjening med hub.



Skrevet af: sokken
Skrevet den: 20-November-2016 kl. 22:51
Så bliver det 950 jeg køber for har ikke nogle ting til hub.
Mange tak for alle svar😊


Skrevet af: jespermart
Skrevet den: 21-November-2016 kl. 09:06
Du skal bruge en hub, hvis du skal kunne bruge den helt store fordel ved en Harmony 950/Elite, nemlig den at når man også har en logitech hub, så kan man styre alle sine enheder uden at pege på nogle af apparaterne, d. v. s. man kan fjerstyre sine enheder fra et andet rum. Har du kun en 950 skal du pege direkte på apparaterne for at betjene dem, det der hedder line in sight.

Så vil du ikke bruge pengene på en Logitech Elite så ville jeg vælge en Harmony companion, jeg har iøvrigt begge remotes selv.


-------------
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 21-November-2016 kl. 13:24
Okay. Så er det nok elite jeg skal have. Så er jeg også fremtids sikret hvis der kommer nye apparater i huset. Tak for det


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 21-November-2016 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Du skal bruge en hub, hvis du skal kunne bruge den helt store fordel ved en Harmony 950/Elite, nemlig den at når man også har en logitech hub, så kan man styre alle sine enheder uden at pege på nogle af apparaterne, d. v. s. man kan fjerstyre sine enheder fra et andet rum. Har du kun en 950 skal du pege direkte på apparaterne for at betjene dem, det der hedder line in sight.
 
Jeg har en Harmony 300. Den kan ganske vist ikke styre mine enheder fra et andet rum, men jeg behøver absolut heller ikke pege direkte på enhederne før det virker. Desuden er jeg glad for den ikke har display. Det er efter min mening alt for besværligt at undvære de fysiske knapper.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 21-November-2016 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg aner ikke hvad for en model jeg skal have men jeg har kigget på ultimate men der er ikke mange knapper til det. Der er kun en menu knap og den er vel beregnet til menu


Du kan kode det lige som du vil.
Så du kan kode "Play" til at slukke, hvis det er det du vil.
Det giver dog ikke meget mening.

Kod de fysiske knapper til de funktioner man bruger ofte, og gem de sjældent brugte funktioner på skærmen, hvor man igen kan gøre det lige som det passer en.

Der er på Elite en fysisk knap der hedder DVR (digital video recorder), og den ville være oplagt, at kode til at gå ind i menuen over optagelser.

Jeg er rigtig glad for min Harmony Elite.
Blev aldrig glad for min Harmony Touch, dels fordi knapperne sad upraktisk, som du selv er inde på.

Mvh Michael

-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 21-November-2016 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg aner ikke hvad for en model jeg skal have men jeg har kigget på ultimate men der er ikke mange knapper til det. Der er kun en menu knap og den er vel beregnet til menu


Du kan kode det lige som du vil.
Så du kan kode "Play" til at slukke, hvis det er det du vil.
Det giver dog ikke meget mening.

Kod de fysiske knapper til de funktioner man bruger ofte, og gem de sjældent brugte funktioner på skærmen, hvor man igen kan gøre det lige som det passer en.

Der er på Elite en fysisk knap der hedder DVR (digital video recorder), og den ville være oplagt, at kode til at gå ind i menuen over optagelser.

Jeg er rigtig glad for min Harmony Elite.
Blev aldrig glad for min Harmony Touch, dels fordi knapperne sad upraktisk, som du selv er inde på.

Mvh Michael

så er jeg vist ved at fatte det. det skal nok blive spændende at lege med. tak for det


Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 21-November-2016 kl. 20:49
Og forresten løber man ikke sådan lige tør for fysiske knapper, da alle knapper kan have to funktioner.
Kort tryk og langt tryk, hvis man ønsker det.

Mvh Michael

-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 21-November-2016 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Og forresten løber man ikke sådan lige tør for fysiske knapper, da alle knapper kan have to funktioner.
Kort tryk og langt tryk, hvis man ønsker det.

Mvh Michael

Det er da smart


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-November-2016 kl. 21:40
Du skal bare være klar over at opsætningen af Harmony er "Aktiviteter", så dit spørgsmål om at kunne skifte indgang på reciever er irrellevant, idet en aktivitet indebærer at tænde de apparater der dækker en aktivitet med et enkelt tryk på en knap.

Apparaterne tænder og skifter automatisk til den rigtige indgang, og vupti er det hele klar til at spille. Eet tryk slukker også for det hele igen.


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 21-November-2016 kl. 22:01
Vil det sige at man ikke kan styre en enhed alene.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-November-2016 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Vil det sige at man ikke kan styre en enhed alene.

Jo det kan du godt. Men for at tænde enheden, trykker du en aktivitet og tænder flere apparater på een gang. Fidusen er at du kun trykker en gang og starter hele molevitten.

Tænkt eksempel: du har tændt TV og Reciever. Du vil mute TV lyd og høre noget musik. Det kan ikke lade sig gøre, for trykker du på "høre musik" aktivitet, slukker TV'et.


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 21-November-2016 kl. 22:23
Har forstået det med at det skal starte og slukke samlet. Hvis nu jeg ser tv med lyd igennem receiver og vil til at spille playstation og kalder den aktivitet game og så trykker på game vil tv og receiver så slukke eller vil receiver slå over på game input


Skrevet af: Brandmand1
Skrevet den: 21-November-2016 kl. 22:41
Og dog
Man kan sagtens pogramere at tv ikke skal slukke


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-November-2016 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Har forstået det med at det skal starte og slukke samlet. Hvis nu jeg ser tv med lyd igennem receiver og vil til at spille playstation og kalder den aktivitet game og så trykker på game vil tv og receiver så slukke eller vil receiver slå over på game input

Nej så skifter reciever indgang og alt forbliver tændt


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 21-November-2016 kl. 23:10
Fint. Så tror jeg ikke jeg får problemer med det


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-November-2016 kl. 23:20
Det tror jeg heller ikke


Skrevet af: -Henrik-
Skrevet den: 22-November-2016 kl. 08:11
Har selv købt en Harmony 650 for nylig - den er virkelig nem at sætte op og bruge, og det er bare SÅ skønt at slippe for, at jonglere rundt med 3 forskellige fjernbetjeninger!

Så jeg kan også varmt anbefale Logitech Harmony Smile



Skrevet af: Trisse
Skrevet den: 22-November-2016 kl. 14:30
Kan også varmt anbefale Harmony. Har en ultimate med Hub.

Er dog på det sidste løbet ind i et problem jeg ikke lige kan løse.

Når jeg tænder for TV (Ny yousee boks, Yamaha receiver og TV), så starter det op ok, men efter 4-5 sekunder skifter Yamaha receiver til Apple TV indgangen.

Og i min opsætning har jeg sikret at der ikke skal se noget med Apple TV når jeg starter TV op.

Meget irriterende. Nogen der har en løsning eller samme problem?

Jesper 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-November-2016 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Kan også varmt anbefale Harmony. Har en ultimate med Hub.

Er dog på det sidste løbet ind i et problem jeg ikke lige kan løse.

Når jeg tænder for TV (Ny yousee boks, Yamaha receiver og TV), så starter det op ok, men efter 4-5 sekunder skifter Yamaha receiver til Apple TV indgangen.

Og i min opsætning har jeg sikret at der ikke skal se noget med Apple TV når jeg starter TV op.

Meget irriterende. Nogen der har en løsning eller samme problem?

Jesper 

Tjek at alle apparater har HDMI CEC på OFF


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 25-November-2016 kl. 09:49
Så fik jeg købt den på en Black friday tilbud hos Amazon.de til 1400 kr. Den pris er jeg tilfreds med så nu skal der snart leges


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 23:35
Lige en lille tilbage melding. Jeg er rigtig glad for den. Det er dejligt at kun have en fjernbetjening.
Der er godt nok lige et par minusser.
1 den kan ikke finde min projector lærred fjernbetjening men det går nok da jeg kun bruger den et par gange i ugen.
2. Man kan ikke sætte aktiviteter til Home screen på fjernbetjeningen for jeg bruger næsten kun det på touch skærmen så det kunne være rart hvis man kunne det


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 03:26
1: Den skulle kunne lære koderne, hvis du har den oprindelige fjernbetjening til lærredet. Såfremt det er en IR fjernbetjening da.

2: Hvad mener du med at man ikke kan sætte aktiviteter til homescreen? Nu kan jeg ikke lige finde i tråden, hvilken model du helt præcis fandt frem til, men på min Harmony Ultimate er det da netop fra touchscreen ens aktiviteter vælges fra.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 09:17
1. Jeg har fjernbetjeningen men ved ikke om det er ir. Når jeg prøver manuelt at Connect med hubben kan den ikke finde den.

2. Det er elite jeg har. Jeg mener at jeg altid skal trykke på knappen aktiviteter før jeg skal vælge en aktivitet. Det ville da være lettere at kunne vælge at aktiviteter altid er fremme på skærmen når man bruger det mest. Håber du forstår nu


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 09:45
Det lyder mærkeligt. På min Harmony Touch er aktiviteter på skærmen når den tages op.


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 10:02
Der er en indstilling der hedder startup screen, men der kan jeg kun vælge commands, Gestures og numbers.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 10:46
Og commands er ikke det samme som aktiviteter? Synes det lyder som en ubrugelig fj.btj.


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 11:23
Fik en harmony 950 i julegave og havde en hub i forvejen. Når parret sammen virker de som en Elite.
Jeg kan ikke genkende det du beskriver, der må være tale om en konfigurationsfejl.
Ligeså snart du laver aktiviteter enten fra harmony app'en på din smartphone eller harmony PC programmet så dukker de op på hjemmeskærmen efter du har synkroniseret. Du kan synkronisere enten fra app'en eller fjernbetjeningen.
Er du sikker på din fjernbetjening er parret til din hub? Hvis du synkroniserer fjernbetjeningen med hub'en, foregår det uden problemer?


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 11:36
Jeg tror i misforstår mig. Jeg har en masse aktiviteter jeg selv har lavet og de fungerer fint.
Hvis jeg tager den direkte fra lader så viser den aktiviteter på skærmen men efter jeg har valgt en aktivitet og så vil vælge en anden bagefter så viser den ikke mere aktiviteter og så er det jeg skal trykke på knappen aktiviteter inden jeg kan vælge en ny aktivitet.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 11:43
Ja åbenbart
Når jeg har en aktivitet kørende og vil ha en anden, sviper jeg til højre, og aktiviteter skærmen er fremme igen.


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 11:43
Ok, så forstår jeg dig nu.
Det gør min også men har ikke undersøgt om der er en mulighed for at gøre det du ønsker.
Prøv at kigge i deres forum. Eller skriv til Logitech - de svarer gerne inden for et par dage.


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 11:44
Ok. Det vil jeg prøve. Tak for hjælpen


Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg tror i misforstår mig. Jeg har en masse aktiviteter jeg selv har lavet og de fungerer fint.
Hvis jeg tager den direkte fra lader så viser den aktiviteter på skærmen men efter jeg har valgt en aktivitet og så vil vælge en anden bagefter så viser den ikke mere aktiviteter og så er det jeg skal trykke på knappen aktiviteter inden jeg kan vælge en ny aktivitet.


Når du har startet den pågældende aktivitet, bruger du så slet ikke touchskærmen til at betjene aktiviteten?
For hvis du gør det er det jo "omvendt" pænt irriterende at remoten altid insisterer på, at starte en ny aktivitet istedet for at tilbyde betjening af den aktivitet du nu engang har startet.

Som en anden skriver kan man swipe imod højre.
Man kan også trykke der hvor der står Activities (selvom det ikke lige ligner en knap), men det er vist det du skriver at du gør.
Er det ene "klik" virkelig til irritation?

Mht den projektor remote, så burde du kunne lære koderne til Harmony.
Hvad er det for en PJ?
Så kan vi andre lige prøve at kigge efter den.
Nogle gange kan der poppe forskellige (eller ingen) resultater op, hvis man skriver med eller uden bindestreg eller mellemrum, eller udelader det sidste bogstav (som noglegsng kan angive farven eller "regionen" for en enhed, men hvor det ikke har betydning for betjeningen.
Ellers ring til supporten, hvis noget driller.
Jeg tror Harmony har den mest kompetente og grundige support jeg har haft fat i.
Og hvis du går den vej, så tror jeg næsten de sørger for at den er tilgængelig fremover.

Mvh Michael

-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg tror i misforstår mig. Jeg har en masse aktiviteter jeg selv har lavet og de fungerer fint.
Hvis jeg tager den direkte fra lader så viser den aktiviteter på skærmen men efter jeg har valgt en aktivitet og så vil vælge en anden bagefter så viser den ikke mere aktiviteter og så er det jeg skal trykke på knappen aktiviteter inden jeg kan vælge en ny aktivitet.


Når du har startet den pågældende aktivitet, bruger du så slet ikke touchskærmen til at betjene aktiviteten?
For hvis du gør det er det jo "omvendt" pænt irriterende at remoten altid insisterer på, at starte en ny aktivitet istedet for at tilbyde betjening af den aktivitet du nu engang har startet.

Som en anden skriver kan man swipe imod højre.
Man kan også trykke der hvor der står Activities (selvom det ikke lige ligner en knap), men det er vist det du skriver at du gør.
Er det ene "klik" virkelig til irritation?

Mht den projektor remote, så burde du kunne lære koderne til Harmony.
Hvad er det for en PJ?
Så kan vi andre lige prøve at kigge efter den.
Nogle gange kan der poppe forskellige (eller ingen) resultater op, hvis man skriver med eller uden bindestreg eller mellemrum, eller udelader det sidste bogstav (som noglegsng kan angive farven eller "regionen" for en enhed, men hvor det ikke har betydning for betjeningen.
Ellers ring til supporten, hvis noget driller.
Jeg tror Harmony har den mest kompetente og grundige support jeg har haft fat i.
Og hvis du går den vej, så tror jeg næsten de sørger for at den er tilgængelig fremover.

Mvh Michael

Nej det er yderst sjældent jeg bruger andet end aktiviteter på touch skærmen. Jeg kan godt se hvis jeg brugte den meget så ville det være irriterende at den så stod på aktiviteter i hele tiden.
Jeg tænker bare at det er underligt at man ikke har muligheden for at bestemme det når man næsten kan alle andre ting med den.
Det er i småtingsafdelingen så det er ikke noget der ødelægger min oplevelse med den.

Lærred hedder platinum home cinema projector screen. Den er købt hos en forhandler Ebay. Jeg synes jeg har prøvet at søge på flere forskellige måder uden held.
Kan support hjælpe når jeg ikke kan Connect manuelt. Det er vel det de vil sige jeg skal gøre


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 14:59
Men hvorfor starte en ny aktiviet, når der er en igang? Du ser f.eks. Film, og har fået tændt skærm, reciever og afspiller med ét tryk. Skal indrømme jeg også bruger min afspillers remote på det tidspunkt alt er tændt.

Når filmen er færdig, vil jeg høre musik. Tar skiven ud, og sviper skærmen på Harmony Touch, trykker på musik. Og nu slukker skærmen, recieveren skifter input, og BD afspilker slukker, og CD afspiller er klar.


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men hvorfor starte en ny aktiviet, når der er en igang? Du ser f.eks. Film, og har fået tændt skærm, reciever og afspiller med ét tryk. Skal indrømme jeg også bruger min afspillers remote på det tidspunkt alt er tændt.

Når filmen er færdig, vil jeg høre musik. Tar skiven ud, og sviper skærmen på Harmony Touch, trykker på musik. Og nu slukker skærmen, recieveren skifter input, og BD afspilker slukker, og CD afspiller er klar.

Du starter da også en ny aktivitet ved at trykke på musik


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 16:17
Jeg synes nu det er logisk nok at man efter at have valgt en aktivitet, så er touchscreen'en fokuseret på kommandoer i netop denne aktivitet. Og så kan man trykke på home knappen eller swipe engang for at få aktivitets valgmulighederne.

Omkring betjening af lærredet så kører dette formentlig RF på en frekvens som Logitech'en ikke supporterer. Det gør mit lærred ihvertfald. 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men hvorfor starte en ny aktiviet, når der er en igang? Du ser f.eks. Film, og har fået tændt skærm, reciever og afspiller med ét tryk. Skal indrømme jeg også bruger min afspillers remote på det tidspunkt alt er tændt.

Når filmen er færdig, vil jeg høre musik. Tar skiven ud, og sviper skærmen på Harmony Touch, trykker på musik. Og nu slukker skærmen, recieveren skifter input, og BD afspilker slukker, og CD afspiller er klar.

Du starter da også en ny aktivitet ved at trykke på musik

Ja, men så længe aktiviteten SE FILM kører, er det muligheden for at styre afspiller der er brug for. Jeg skal foretage en handling med skærmen, eller trykke på OFF knappen, hvis jeg vil afbryde igangværende aktivitet.

Forstår du hvor jeg vil hen?


Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:


Nej det er yderst sjældent jeg bruger andet end aktiviteter på touch skærmen. Jeg kan godt se hvis jeg brugte den meget så ville det være irriterende at den så stod på aktiviteter i hele tiden.
Jeg tænker bare at det er underligt at man ikke har muligheden for at bestemme det når man næsten kan alle andre ting med den.
Det er i småtingsafdelingen så det er ikke noget der ødelægger min oplevelse med den.


Så bruger du din Harmony forkert.

Nej pjat.
Ja der er mange muligheder, men de er allesammen knyttet til "nu er du igang med denne aktivitet, hvad vil du kunne gøre på skærmen".
Der er commands (egne navngivne knapper), der er gestures (hvor man kan swipe, tappe mm for at pause, spole mm, ikke ret brugbart i min optik) eller Numbers (hvis det giver mening for aktiviteten, oplagt til Se TV aktiviteter, hvor man bruger tallene til at vælge en specifik kanal eller til tekst-tv, hvis man bruger det).

Men der skal altså et enkelt tryk eller swipe til før du kan vælge at skifte aktivitet.

Og ja, jeg fik skrevet PJ, istedet for lærred.
Denne bruger nok RF, da IR kræver "Line of sight".

Måske supporten kan hjælpe med at opsnuse om Harmony understøtter frekvensen, og så kan de nok også tilføje den for dig.

Mvh Michael

-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 19:31
jeg bruger slet ikke touch skærmen til at styre commands og de ting. 
jeg har sat min elite fjernbetjening op sådan at jeg kun bruger de fysiske knapper ved hver min aktivitet.
håber i forstår hvad jeg mener


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 19:37
Synes det er fedt det de har lavet med at man kan tildele kommandoer med kort og lang tryk på de fysiske taster. Det giver endnu mere frihed end tidligere.


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:


Synes det er fedt det de har lavet med at man kan tildele kommandoer med kort og lang tryk på de fysiske taster. Det giver endnu mere frihed end tidligere.

Ja det bruger jeg også


Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:


Synes det er fedt det de har lavet med at man kan tildele kommandoer med kort og lang tryk på de fysiske taster. Det giver endnu mere frihed end tidligere.

Ja det bruger jeg også


Absolut.
Jeg bruger det mest til spole/skip.
Og så har jeg dedikeret langt tryk på OK til altid af være tv'ets ok, fordi optagelser og andre ting udløser en pop-up, som jeg bare vil have væk hurtigt, uanset hvilken aktivitet jeg har gang i.

Men for at gøre remoten så brugervenlig for andre end mig, så bruger jeg alligevel meget, at navngive knapper oppe på touchskærmen (også selvom jeg måske har mapped en af de fysiske knapper til brug i det daglige).
Jeg ved at DVR knappen er genvejen til optagelser på tv'et, og at Guide = EPG og at rød grøn, gul, blå svarer til A, B, X, Y under Xbox aktiviteten, men det ved andre ikke, så derfor bruger jeg "dobbeltkonfekt".

Jeg har i øvrigt på alle aktiviteter med enheder med et drev "slettet" at langt tryk på Stop = Eject (og faktisk helt fjernet Eject som en knap under aktiviteter), da mine enheder står i et skab med stoflåger.
Tør ikke tænke på, hvad der vil ske, hvis man ved en fejl kom til at ejecte drevet med lågerne lukket.
Så lige den default "lang tryk-funktion" synes jeg ikke er videre heldig.

Jeg bruger desuden rigtig meget iPhone app'en (og tilhørende widget), så jeg tænder for radio fra soveværelset og går direkte i badeværelset om morgenen, istedet for at skulle forbi stuen.

Og slukker igen, mens jeg tager sko på, og er på vej ud af døren.

Mvh Michael

-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:


Synes det er fedt det de har lavet med at man kan tildele kommandoer med kort og lang tryk på de fysiske taster. Det giver endnu mere frihed end tidligere.

Ja det bruger jeg også


Absolut.
Jeg bruger det mest til spole/skip.
Og så har jeg dedikeret langt tryk på OK til altid af være tv'ets ok, fordi optagelser og andre ting udløser en pop-up, som jeg bare vil have væk hurtigt, uanset hvilken aktivitet jeg har gang i.

Men for at gøre remoten så brugervenlig for andre end mig, så bruger jeg alligevel meget, at navngive knapper oppe på touchskærmen (også selvom jeg måske har mapped en af de fysiske knapper til brug i det daglige).
Jeg ved at DVR knappen er genvejen til optagelser på tv'et, og at Guide = EPG og at rød grøn, gul, blå svarer til A, B, X, Y under Xbox aktiviteten, men det ved andre ikke, så derfor bruger jeg "dobbeltkonfekt".

Jeg har i øvrigt på alle aktiviteter med enheder med et drev "slettet" at langt tryk på Stop = Eject (og faktisk helt fjernet Eject som en knap under aktiviteter), da mine enheder står i et skab med stoflåger.
Tør ikke tænke på, hvad der vil ske, hvis man ved en fejl kom til at ejecte drevet med lågerne lukket.
Så lige den default "lang tryk-funktion" synes jeg ikke er videre heldig.

Jeg bruger desuden rigtig meget iPhone app'en (og tilhørende widget), så jeg tænder for radio fra soveværelset og går direkte i badeværelset om morgenen, istedet for at skulle forbi stuen.

Og slukker igen, mens jeg tager sko på, og er på vej ud af døren.

Mvh Michael

Ja logitech har gjort deres arbejde godt.
Jeg skal også have gang i nogle philips hue pærer. De vil være gode at have når man ser film og vil have lidt dæmpet belysning


Skrevet af: Flarup
Skrevet den: 29-Januar-2017 kl. 15:43
låner lige denne tråd :)
Jeg har en harmony elite og companion, som jeg bl.a bruger til mine to ATV4, er der nogle af jer,
der ved, hvordan man indstiller en knap så man kan lukke ned for apps ?


-------------
Med Venlig Hilsen
Flarup


Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 29-Januar-2017 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

låner lige denne tråd :)
Jeg har en harmony elite og companion, som jeg bl.a bruger til mine to ATV4, er der nogle af jer,
der ved, hvordan man indstiller en knap så man kan lukke ned for apps ?
Det tror jeg ikke du får held af.

Det er jo "dobbelttryk" på "Home"(/skærm) knappen på den originale fjernbetjening, og det kan man ikke rigtig imitere med Harmony (den tolker det som to to selvstændige tryk på Home).

Jeg vil nu også sige at med lige netop ATV4, der føler jeg mig mere tilpas med den originale fjernbetjening.
Og den er heldigvis så lille, at det ikke generer mig, at have både Harmony og ATV4 remote liggende.
Men det strider jo selvfølglig imod det primære formål med en Harmony remote.

(Men hvis du leder efter en "sluksekvens" til ATV4, så har jeg fundet en løsning på det.)

Mvh Michael


-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite



Print side | Luk vindue