Print side | Luk vindue

piCorePlayer - lav Line level (volume)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=149290
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 23:37


Emne: piCorePlayer - lav Line level (volume)
Skrevet af: kim.t
Emne: piCorePlayer - lav Line level (volume)
Skrevet den: 10-December-2016 kl. 07:41
Jeg prøvede at installere piCorePlayer på en af min RPI, og slutte den til mit gamle anlæg via analog udgangen på pi'en (mini jack->RCA).
Men man kan næsten ikke høre noget. Det tyder på at line level er for lav. Når man slutter et par hørebøffer til er det OK. Kan man hæve line level ? Vil det hjælpe at slutte en DAC som f.eks en hifiberry til ?


-------------



Svar:
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 10-December-2016 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg prøvede at installere piCorePlayer på en af min RPI, og slutte den til mit gamle anlæg via analog udgangen på pi'en (mini jack->RCA).
Men man kan næsten ikke høre noget. Det tyder på at line level er for lav. Når man slutter et par hørebøffer til er det OK.
Er du sikker på den indgang på forstærker er OK?
Hvis hovedtlf. er OK, vil jeg forvente noget volumen på forstærker (men nok ikke fuld udstyring)
Kan du prøve indgang med anden kilde?

Mvh. JørgenT


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 11-December-2016 kl. 09:18
I den indgang jeg bruger har jeg lige pillet en Squeezebox Receiver ud af - så den virker. Men jeg prøvede lige at teste en anden indgang - og der er ingen forskel

-------------


Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 11-December-2016 kl. 10:08
Jeg have set samme problem med min picore player. Jeg mener, at man et eller andet sted kunne justere hw/system volumen. Det er noget tid siden, at jeg sidst har leget med det, så jeg husker ikke så meget detaljerne. Og det kunne have været mit Behringer usb lydkort jeg havde tilsluttet. Men volumen var generelt lav.

-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 12-December-2016 kl. 10:31
Nu prøvede jeg med Max2Play image på Pi'en, og den havde samme problemer. Jeg har bestil et Hifiberry DAC+ kort til den nu.

-------------



Print side | Luk vindue