Print side | Luk vindue

OLED burn-in

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=149627
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 08:42


Emne: OLED burn-in
Skrevet af: lahan
Emne: OLED burn-in
Skrevet den: 02-Januar-2017 kl. 14:28
Skriv gerne hvilke model i har burn-in på.



Svar:
Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 02-Januar-2017 kl. 14:38
Ikke set noget på mit 55" B6V endnu, men har så heller ikke kigget efter det. Så længe jeg ikke kan se det ved almindelig brug, så er det godt nok til mig.

Skal måske også lige tilføje at TV'et bliver brugt fuldstændig uden at tage hensyn til muligheden for burn-in, lige som mine foregående 4 plasma tv også blev. Dem havde jeg så heller ikke burn-in problemer på.


-------------
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Januar-2017 kl. 14:40
Må man også skrive hvor man har konstateret burn-in?

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-Januar-2017 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Må man også skrive hvor man har konstateret burn-in?
ja selvfølgeligt er det også interessant om man fx har købt et demo tv som har stået med det samme billede 24/7


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Januar-2017 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Må man også skrive hvor man har konstateret burn-in?
ja selvfølgeligt er det også interessant om man fx har købt et demo tv som har stået med det samme billede 24/7

Nu er der jo ingen kolonne for emnet men:

 1 stk i henholdsvis Bilka og Elgiganten, i alt 2 (kan dog have været 2015 modeller)

Hvis jeg ikke husker galt konstaterede Flatpanels burn in på et modtaget testeksemplar  1

1 stk 65 E6 hos et vennepar. 1

Samlet 4


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 02-Januar-2017 kl. 15:46
Ingenting på min 910

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-Januar-2017 kl. 18:54
Tillader mig lige at citere Recorder administrator Hummelmoses oplevelser :

Jeg har haft LG OLED65B6 i 5 mdr. Og det er by far det bedste TV jeg nogensinde har haft. Kontrasterne er helt sindsyge, og sort er så sort som en vis persons røvhul.
Jeg spiller XBOX ONE S i flere timer, og har ikke oplevet hverken retention eller burn-in.
Og jeg tager gerne den risiko for den billedekvalitet et OLED TV giver.
Så hvis du har 20K, og gerne vil have et billede du elsker, så køb køb køb.
 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 02-Januar-2017 kl. 20:06
LG 65'' E6 fra september 16.

Ikke skyggen af hverken retention eller burn-in.

Slår ALLE led-tv med flere lysår på rå billedkvalitet. Og selvfølgelig helt enig med købsanbefalingen fra Hummelmose


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

LG 65'' E6 fra september 16.

Ikke skyggen af hverken retention eller burn-in.

Slår ALLE led-tv med flere lysår på rå billedkvalitet. Og selvfølgelig helt enig med købsanbefalingen fra Hummelmose

Er det noget du har bevis for? Sidder og ser DR2 på mit Pana CX800, og det SD billede er det flotteste jeg nogensinde har set, incl HD. Man skal passe på med at komme med generaliseringer


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

LG 65'' E6 fra september 16.

Ikke skyggen af hverken retention eller burn-in.

Slår ALLE led-tv med flere lysår på rå billedkvalitet. Og selvfølgelig helt enig med købsanbefalingen fra Hummelmose

Er det noget du har bevis for? Sidder og ser DR2 på mit Pana CX800, og det SD billede er det flotteste jeg nogensinde har set, incl HD. Man skal passe på med at komme med generaliseringer
Jeg tror at det er temmelig subjektivt  hvad man mener er et rigtigt flot billede, og udtalelsen "Lysår bedre end LED". Jeg er jo ret kritisk med billede kvalitet, og jeg mener jo at mit billede på mit 65DX900E er lige så godt som de LG B6 som jeg har set på. Og det kan der så være divergerende meninger om - men jeg synes jo som jeg synes.

OLED er meget "In" for tiden, og det er et fremragende billede. Det betyder så også som jeg kender branchen, at OLED pt. er det eneste der duer.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 11:06
*SUK*

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 11:22
OLED er det nye "sort". Man glemmer at ALLE billedteknologier har ulemper


Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 11:50
Mit "aldrende" 55ea870 har heller ikke vist burnin-problemer. Men det kører selvfølgelig oftest serier (netflix) og film, sjældent flow-tv med logoer eller spil.


-------------
Øst, vest, ::1 bedst


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

OLED er det nye "sort". Man glemmer at ALLE billedteknologier har ulemper


Nej Kampus, det er der ikke nogen som glemmer. Men det ændrer bare ikke på det faktum, at OLED er en MÅLBAR bedre teknologi. Så kan du mene herfra og til evigheden, at dit CX800 laver verdens bedste billede. Det ændrer bare ikke på, at OLED kommer tættere på den MÅLBARE standard, som alle - inkl. studierne - indspiller/redigerer efter! Og det ændrer heller ikke på det FAKTUM, at Hother mener at billedkvalitet er subjektiv, og at Hother IGEN har "verdens bedste TV".

M.v.h.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

OLED er det nye "sort". Man glemmer at ALLE billedteknologier har ulemper


Siger brugeren der benyttede utallige muligheder til nærmest at ophæve sit Pioneer TV til verdens 8. vidunder...


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 12:20
Er det ikke off-topic ift. emnet? Jeg gætter på, at trådstarter ikke er specielt interesseret i, at tråden ender i endnu en gang mudderkastning.

Som nævnt, så oplevede jeg burn-in på det demo-eksemplar af EG960 vi testede forrige år (TV3 logo), men jeg så ikke noget på de to E6'ere jeg havde på prøve. Ligeledes var der heller ikke burn-in på nogen af de øvrige OLED vi ellers har testet gennem årene, så det ene EG960 står lidt alene i den pulje. Da jeg ikke kan stemme mere end én gang, så undlader jeg at trykke på noget - især da jeg ikke selv er herre over hvad modellerne har været udsat for hos andre testere før.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 12:31
Så er der rigtig gang i " Min er bedre teori igen "
Mvh.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 12:33
Afstemningen siger det samme som Torben. Altså at der kan være (produktions?) fejl på nogle OLED, men det generelt ikke er noget man skal bekymre sig om!

M.v.h.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 12:53
Ingen burn ind hos mig
 
 
Man skal ikke/ eller kan ikke generalisere det men så alligevel da stort set samtlige site der anmelder tv har LG OLED 2016 som en klar nummer 1, selv vores eget site flatpanels har jo OLED 2016 som bedste tv
Flatpanels samlet graf siger 86% med 76% mellem LG OLED 2016 og Panasonic DX900, hvis vi så tager grafen billedkvaliteten isoleret set, så er det 95% mod 86%, om så det betyder OLED er flere lysår foran på rå billede kvalitet, det tror jeg nu ikke.
Men der må der være noget om snakken, at OLED 2016 har den bedste billede kvalitet vi har set til dato, når stort set alle anmeldelser viser det inkl. flatpanels, vi kan vel ikke bare ignorere de fakta eller har jeg misforstået det?Smile
 
Jeg mener stadig at Panasonic DX900 er det bedste led tv til dato.
 
 


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Ingen burn ind hos mig
 
 
Man skal ikke/ eller kan ikke generalisere det men så alligevel da stort set samtlige site der anmelder tv har LG OLED 2016 som en klar nummer 1, selv vores eget site flatpanels har jo OLED 2016 som bedste tv
Flatpanels samlet graf siger 86% med 76% mellem LG OLED 2016 og Panasonic DX900, hvis vi så tager grafen billedkvaliteten isoleret set, så er det 95% mod 86%, om så det betyder OLED er flere lysår foran på rå billede kvalitet, det tror jeg nu ikke.
Men der må der være noget om snakken, at OLED 2016 har den bedste billede kvalitet vi har set til dato, når stort set alle anmeldelser viser det inkl. flatpanels, vi kan vel ikke bare ignorere de fakta eller har jeg misforstået det?Smile
 
Jeg mener stadig at Panasonic DX900 er det bedste led tv til dato.
 
 

Generelt, og som jeg har skrevet flere gange før, så er "Ekspert" udtalelser ikke det der tæller særligt meget hos mig - uanset hvor de kommer fra. Jeg vil selv. Alle tester er dog enige om, at OLED er superb, og det har jeg heller ikke betvivlet. Jeg venter da også spændt på hvad Panasonic dukker op med på f.eks. CES. Måske kommer de med en teknik, som overbeviser mig omkring minimereingen af faren for burn-in. Jeg ville være langt mere tryg, hvis testere kom med en "Stress test" af panelerne. 

Jeg går efter hvad der samlet set giver mig mest billednydelse og ro i sjælen. Det glæder mig at mange købere er glade for OLED, og ikke oplever fejl af større omfang, det kan jeg jo også bruge til noget.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:


Ingen burn ind hos mig
 
 
Man skal ikke/ eller kan ikke generalisere det men så alligevel da stort set samtlige site der anmelder tv har LG OLED 2016 som en klar nummer 1, selv vores eget site flatpanels har jo OLED 2016 som bedste tv
Flatpanels samlet graf siger 86% med 76% mellem LG OLED 2016 og Panasonic DX900, hvis vi så tager grafen billedkvaliteten isoleret set, så er det 95% mod 86%, om så det betyder OLED er flere lysår foran på rå billede kvalitet, det tror jeg nu ikke.
Men der må der være noget om snakken, at OLED 2016 har den bedste billede kvalitet vi har set til dato, når stort set alle anmeldelser viser det inkl. flatpanels, vi kan vel ikke bare ignorere de fakta eller har jeg misforstået det?Smile
 
Jeg mener stadig at Panasonic DX900 er det bedste led tv til dato.
 
 



Det ene sted har testsites ret, når de siger, at oled er bedst. Dernæst mener du, at DX900 er bedste lcd, dette til trods for, at alle testsites har udråbt ZD9 (Sony) som bedste lcd tv pt.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Masterbrew
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 15:12
Har haft OLED i 3 år. 2 forskellige modeller. Aldrig haft burn-in. Har haft fjernsynet i situationer hvor man skulle tro det kunne opstå (som f.eks. 20 timers computerspil med samme interface elementer), men intet.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 15:19
Alle de nuværende teknologier kan få burn-in. Exclamation

Jeg har set burn-in på op til flere LCD skærme. LOL

(indrømmet at det er svært at lave burn in på LCD, men ikke umuligt)


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

OLED er det nye "sort". Man glemmer at ALLE billedteknologier har ulemper


Nej Kampus, det er der ikke nogen som glemmer. Men det ændrer bare ikke på det faktum, at OLED er en MÅLBAR bedre teknologi. Så kan du mene herfra og til evigheden, at dit CX800 laver verdens bedste billede. Det ændrer bare ikke på, at OLED kommer tættere på den MÅLBARE standard, som alle - inkl. studierne - indspiller/redigerer efter! Og det ændrer heller ikke på det FAKTUM, at Hother mener at billedkvalitet er subjektiv, og at Hother IGEN har "verdens bedste TV".

M.v.h.

Det har jeg jo ikke skrevet Henrik. Men jeg svarede på et indlæg som generaliserede en skærmteknologi frem for en anden. Har du forresten et Oled?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

OLED er det nye "sort". Man glemmer at ALLE billedteknologier har ulemper


Siger brugeren der benyttede utallige muligheder til nærmest at ophæve sit Pioneer TV til verdens 8. vidunder...

Hvad med at stikke snotten ind hr politibetjent


Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 16:51
@Kampus.
Normalt kommenterer jeg ikke på dine indlæg, men dette er dog toppen af frækhed. Du burde udelukkes fra forum i et par måneder. Angry
      carsten


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 16:56
Synes at resultatet giver et klart overblik.
30=Nej
3=Ja
Burn-in er ikke udbredt på OLED skærme. Det kan dog forekomme på få skærme.
Synd dem som har problemet ikke har skrevet hvilke skærm de har. Kunne være interessant at se om der er 2015 eller 2016 skærme som er mest ramt.

Det er bestemt ikke noget der ville få mig til at fravælge OLED


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 17:13
Burn-in er jo heller ikke noget nyt fænomen, så jeg forstår ikke hele den skrækkampagne som kører omkring problemet? Burn-in har jo været et "problem" de sidste 70 år!

M.v.h.


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 17:50
Det er da meget relevant at få lidt oplysning om Burn-in.
Men jeg synes da godt nok tonen er blevet lidt hårdt.
Burn-in er vel ikke noget der smitter Wink
Mvh.og forsat god debat




Skrevet af: pmalm
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 19:47
Intet på mit over to år gamle 55EC930. Jeg tager på ingen måde hensyn til evt. Burn in. Spiller Xbox mange timer ad gangen. Samt samme kanal i 30 timer under lemans. Pc har jeg dog ikke koblet på, det skulle så vidt jeg ved være det værste man kan udsætte det for.

-------------
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Synes at resultatet giver et klart overblik.
30=Nej
3=Ja
Burn-in er ikke udbredt på OLED skærme. Det kan dog forekomme på få skærme.
Synd dem som har problemet ikke har skrevet hvilke skærm de har. Kunne være interessant at se om der er 2015 eller 2016 skærme som er mest ramt.

Det er bestemt ikke noget der ville få mig til at fravælge OLED


Nu skal man nok tage denne undersøgelse med et gran salt. Men tendensen er nogenlunde klar.

Jeg ville nok ikke købe noget der har 10 procents chance for fejl.

Og tal nu ordentligt.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Synes at resultatet giver et klart overblik.
30=Nej
3=Ja
Burn-in er ikke udbredt på OLED skærme. Det kan dog forekomme på få skærme.
Synd dem som har problemet ikke har skrevet hvilke skærm de har. Kunne være interessant at se om der er 2015 eller 2016 skærme som er mest ramt.

Det er bestemt ikke noget der ville få mig til at fravælge OLED


Nu skal man nok tage denne undersøgelse med et gran salt. Men tendensen er nogenlunde klar.

Jeg ville nok ikke købe noget der har 10 procents chance for fejl.



Så vidt jeg kan læse mig frem til, er der ingen ejere af OLED der aktiv har skrevet at de oplever burn-in på deres OLED skærme, men der er 3 der har stemt at de har - og jeg vælger at tro at det er folk der måske har set det ude i en butik, eller hos nogle bekendte = jeg ville tage det med et gran salt! Smile

Og btw. så hedder det RISIKO når det er negativt, og CHANCE når det er positivt Wink


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 22:30
Fint nok, man forholder sig til,at der er en risiko . Man skal bare passe på ikke,at blæse det ud af proportioner . . .

Noget helt andet er hvordan OLED fremadrettet vil reagere på den varslede forøgelse af lysstyrke/nits. Her tænker jeg lidt tilbage i tiden, og sammenligner med plasma,som jo reelt havde elimineret retention/burn in - indtil 3D pludselig skulle implementeres. Lysforøgelsen her viste sig jo her, at være ren gift mht burn in risikoen . .Er OLED teknologien sårbar på samme måde ? ?


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Synes at resultatet giver et klart overblik.
30=Nej
3=Ja
Burn-in er ikke udbredt på OLED skærme. Det kan dog forekomme på få skærme.
Synd dem som har problemet ikke har skrevet hvilke skærm de har. Kunne være interessant at se om der er 2015 eller 2016 skærme som er mest ramt.

Det er bestemt ikke noget der ville få mig til at fravælge OLED


Nu skal man nok tage denne undersøgelse med et gran salt. Men tendensen er nogenlunde klar.

Jeg ville nok ikke købe noget der har 10 procents chance for fejl.




Så vidt jeg kan læse mig frem til, er der ingen ejere af OLED der aktiv har skrevet at de oplever burn-in på deres OLED skærme, men der er 3 der har stemt at de har - og jeg vælger at tro at det er folk der måske har set det ude i en butik, eller hos nogle bekendte = jeg ville tage det med et gran salt! Smile

Og btw. så hedder det RISIKO når det er negativt, og CHANCE når det er positivt Wink

Tro hører til i kirken.

Og jeg tager ikke chancen og løber den risiko.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Tro hører til i kirken.

Og jeg tager ikke chancen og løber den risiko.


Du må have haft det umådelig svært, dengang der kun fandtes billedrørs-tv!

M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Januar-2017 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Fint nok, man forholder sig til,at der er en risiko . Man skal bare passe på ikke,at blæse det ud af proportioner . . .

Noget helt andet er hvordan OLED fremadrettet vil reagere på den varslede forøgelse af lysstyrke/nits. Her tænker jeg lidt tilbage i tiden, og sammenligner med plasma,som jo reelt havde elimineret retention/burn in - indtil 3D pludselig skulle implementeres. Lysforøgelsen her viste sig jo her, at være ren gift mht burn in risikoen . .Er OLED  sårbar på samme måde ? ?
teknologien
De tanker har jeg såmænd også haft. Problemet er nok ikke så stort når det angår afspilning af f.eks. HDR film. Det er kanal logoerne der typisk er et problem - også på plasma. Men også hvad angår LED, for her er blus på lampen ved HDR. Omkring LED tænker jeg nok mere på "pixel slitage". Det er så en anden snakSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 08:54
Har LG 55E6V - Helt igennem et fantastisk TV både i kvalitet og Web OS3.
Har ingen former for Burn-in :)


-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Afstemningen siger det samme som Torben. Altså at der kan være (produktions?) fejl på nogle OLED, men det generelt ikke er noget man skal bekymre sig om!

M.v.h.


Jeg skrev tilbage da de første OLED tv kom, at der var fejl og mangler ved disse og det ville fremkomme når der var flere brugere der fik dem hjem og havde brugt dem i noget tid, der mente mange jeg nærmest var idiot, men jeg fik ret, fejlene og manglerne ved disse OLED skærme dukkede frem.

Og den konklusion du fremkommer med kan ikke bruges til noget som helst, vent indtil der er solgt nok og forbrugerne tager dem i brug i længere tid, så vil fejl og mangler opstå, og så har man et bedre grundlag.

Jeg havde selv kig på LG OLED 65 B6, men grundet dårlig erfaring med LG LED topmodel fra 2015 (gik i stykker flere gange), og ingen twin tuner fravalgte jeg LG, byggekvaliteten er lige så ringe som Samsung, købte i stedet et Panasonic 65DX900.

Men nu kommer der ny ballade OLED eller QLED i kan vrøvle om, det uendelig dilemma.

Der var også nogle der oplevede Burn in på Plasma, og andre oplevede intet, det samme vil ske med OLED.

 


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Afstemningen siger det samme som Torben. Altså at der kan være (produktions?) fejl på nogle OLED, men det generelt ikke er noget man skal bekymre sig om!

M.v.h.


Jeg skrev tilbage da de første OLED tv kom, at der var fejl og mangler ved disse og det ville fremkomme når der var flere brugere der fik dem hjem og havde brugt dem i noget tid, der mente mange jeg nærmest var idiot, men jeg fik ret, fejlene og manglerne ved disse OLED skærme dukkede frem.

Og den konklusion du fremkommer med kan ikke bruges til noget som helst, vent indtil der er solgt nok og forbrugerne tager dem i brug i længere tid, så vil fejl og mangler opstå, og så har man et bedre grundlag.

Jeg havde selv kig på LG OLED 65 B6, men grundet dårlig erfaring med LG LED topmodel fra 2015 (gik i stykker flere gange), og ingen twin tuner fravalgte jeg LG, byggekvaliteten er lige så ringe som Samsung, købte i stedet et Panasonic 65DX900.

Men nu kommer der ny ballade OLED eller QLED i kan vrøvle om, det uendelig dilemma.

Der var også nogle der oplevede Burn in på Plasma, og andre oplevede intet, det samme vil ske med OLED.

Jeg forstår ikke dit indlæg.

Hvad er det for nogle fejl og mangler der er dukket frem som skulle afholde folk fra at købe OLED?

Jeg har ikke selv OLED - det kostede lige i overkanten da jeg skiftede TV sidst, men det bliver det næste gang.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Jeg havde selv kig på LG OLED 65 B6, men grundet dårlig erfaring med LG LED topmodel fra 2015 (gik i stykker flere gange), og ingen twin tuner fravalgte jeg LG, byggekvaliteten er lige så ringe som Samsung, købte i stedet et Panasonic 65DX900. 
Noget tyder på at du simpelthen bare ikke kunne få det LG LCD TV billigt nok, og man skal huske at man får hvad man betaler for :)
Jeg har et 9 år gammelt LCD TV fra LG, som stadig kører, og det kører mange timer om dagen, tit står det bare tændt og banker derud af, jeg valgte så heller ikke det billigste, da jeg er klar over at man får hvad man betaler for.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Jeg havde selv kig på LG OLED 65 B6, men grundet dårlig erfaring med LG LED topmodel fra 2015 (gik i stykker flere gange), og ingen twin tuner fravalgte jeg LG, byggekvaliteten er lige så ringe som Samsung, købte i stedet et Panasonic 65DX900. 
Noget tyder på at du simpelthen bare ikke kunne få det LG LCD TV billigt nok, og man skal huske at man får hvad man betaler for :)
Jeg har et 9 år gammelt LCD TV fra LG, som stadig kører, og det kører mange timer om dagen, tit står det bare tændt og banker derud af, jeg valgte så heller ikke det billigste, da jeg er klar over at man får hvad man betaler for.

Hvis man har dårlig erfaring med topmodel, hvor er det så lige billig kommer ind? Og det tv Jan2013 køber som afløser, er et 65DX900, igen et tv fra øverste hylde til ca30k.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Flick
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Jeg havde selv kig på LG OLED 65 B6, men grundet dårlig erfaring med LG LED topmodel fra 2015 (gik i stykker flere gange), og ingen twin tuner fravalgte jeg LG, byggekvaliteten er lige så ringe som Samsung, købte i stedet et Panasonic 65DX900. 
Noget tyder på at du simpelthen bare ikke kunne få det LG LCD TV billigt nok, og man skal huske at man får hvad man betaler for :)
Jeg har et 9 år gammelt LCD TV fra LG, som stadig kører, og det kører mange timer om dagen, tit står det bare tændt og banker derud af, jeg valgte så heller ikke det billigste, da jeg er klar over at man får hvad man betaler for.

Hvis man har dårlig erfaring med topmodel, hvor er det så lige billig kommer ind? Og det tv Jan2013 køber som afløser, er et 65DX900, igen et tv fra øverste hylde til ca30k.
Går jeg stærkt ud fra hvis det gik i stykker så hurtigt, alle vil kalde deres TV for en "topmodel" men der står sjovt nok ingen pris :)
"igen et tv fra øverste hylde"? Hvor skriver jeg lige noget om Panasonic TV'et? Ingen steder.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:


Jeg havde selv kig på LG OLED 65 B6, men grundet dårlig erfaring med LG LED topmodel fra 2015 (gik i stykker flere gange), og ingen twin tuner fravalgte jeg LG, byggekvaliteten er lige så ringe som Samsung, købte i stedet et Panasonic 65DX900. 
Noget tyder på at du simpelthen bare ikke kunne få det LG LCD TV billigt nok, og man skal huske at man får hvad man betaler for :)
Jeg har et 9 år gammelt LCD TV fra LG, som stadig kører, og det kører mange timer om dagen, tit står det bare tændt og banker derud af, jeg valgte så heller ikke det billigste, da jeg er klar over at man får hvad man betaler for.

Hvis man har dårlig erfaring med topmodel, hvor er det så lige billig kommer ind? Og det tv Jan2013 køber som afløser, er et 65DX900, igen et tv fra øverste hylde til ca30k.
Går jeg stærkt ud fra hvis det gik i stykker så hurtigt, alle vil kalde deres TV for en "topmodel" men der står sjovt nok ingen pris :)
"igen et tv fra øverste hylde"? Hvor skriver jeg lige noget om Panasonic TV'et? Ingen steder.
Sjovt som mistroen trives.

Jeg tænker ofte i de tilfælde på det gamle ord "Tyv tror hver mand stjæler". Det er altså de færreste af os der har nogen som helst interesse i at vi lyver for hinandenOuch


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 19:36
Forstår ikke at man kan udtale sig og forsvare disse lg tv på så fanatisk vis som især henrik b gør når man ikke engang ejer et. Ejede manden nu et der tilmed var kalibreret og havde haft et led før så kunne man jo begynde at ta det alvorligt. Derfor skal jeg da ikke sige du ikke kan ha ret, og du har da helt sikkert også ret i mange ting. Teknologien har jo åbentlyst sine stærke sider, men du kan og tåler jo absolut intet dårlig omtale at dette tv, og de fleste ting du ved om det, er test du har læst på internettet, så vidt jeg kan forstå. Hother har til gengæld haft nu, hvad ? 3-5 kalibrerede tv, plus utallige andre derhjemme, Ja han kan godt li sine egne ting.,måske det der trigger dig i denne kamp for oled. Men uanset så har han rigtig erfaring. Hørte Otto tale om dette emne i sin tid. Han havde mange kæpheste og dette var en af dem. Internettets eksperter og hvordan vi skaffer os viden uden aldrig nogensinde at ha prøvet tingene, det er altid nogen der har hørt nogen tale om de lød godt eller der var et godt billede på et forum eller en masse tests, derefter er der virkeligheden, og tro mig den er som regel aldrig helt som alle de tests og forumer siger, derfor hother gerne vil prøve tingene ved selvsyn inden, det er erfaring af at ha prøvet mange ting. Der er altså også en forskel på at se et billede i et kvarter ift. At eje noget over flere måneder ift. Ens vurdering af tingene. Både ulemper og stærke sider. Det giver erfaring. At sidde og udtale sig så skråsikkert fordi man har læst alle tests på nettet, det gir jeg ingenting for. Det er mere vildledning end vejledning. har du henrik b sat derhjemme i flere uger med dette tv og set det med almindelig tv, fodbold, tv serier, tv avisen. Film bluray 4k osv. Ikke kun 15 minutters demo materiale med noget flot kulsort baggrund med nogen fine farver på. Har du sat og set en hel film f.eks uden at blive irriteret over noget, set en hel fodboldkamp, osv. Skriver kun dette til dig pga. Jeg kan se at du nærmest kører et forsvars korstog for oled lige for tiden. Bare man nævner de måske ikke er så gode på bevægelse så er du i forsvars zonen med det samme, og siger det passer ikke. Jeg ved kun det jeg læser indtil videre så ang. Dette tv udtaler jeg mig også kun udfra hvad jeg har læst. Men jeg giver heller ingen konklusioner om hvor dårligt det er eller hvor fantastisk det er. Selvfølgelig har det dårlige sider, der er en grund til at jeg ikke har købt det endnu, og det er at jeg tror ikke på at det er godt nok til min smag endnu, de stærke sider jo, men jeg tror der er nogen ting jeg ikke ville kunne acceptere og ville genere mig så meget at jeg ville fortryde det. Men det er ingen konklusion, men tør ikke investere i et. Før jeg kan se en virkelig god demo af tvet, eller låne et med hjem, og hvor kan man luge det efterhånden. Vil sige at siger bantam god for det, sådan virkeligt og han kan komme og kalibrere det for mig så måske, men Lidt mere nuanceret tak. Håber ikke jeg er probåvokerende eller andet, det er ikke min mening.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 19:43
Hother har ikke haft et OLED-TV hjemme.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 19:46
Nej, tror jeg heller ikke.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 19:50
Det var ikke et spørgsmål.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 19:55
Plasma havde også nogen klart stærkere sider end lcd dengang hother skiftede til led og har vel stadig hvis de ellers stadig blev produceret. De havde bare en helvedes masse rigtige irriterende ting også. Efter hother havde haft et led hjemme i et stykke tid endte det med at han valgte led frem for plasm. Ved godt en stor del af det var pga burnin. Men efter at ha siddet med et led et stykke tid finder man ud af at de også har nogen stærke sider, og efter første honeymoon med plasma begynder man måske at finde ud af at deres svage sider er ret irriterende. Det er dette der er hele pointen. Det samme med oled, you have to try it. Du siger hother heller ikke har det, han udtaler sig heller ikke skråsikkert om detm jo ift. Burnin, me. Manden har jo oplevet burnin på disse.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Hother har ikke haft et OLED-TV hjemme.
Nej, og jeg udtaler mig heller skråsikkert om det. Jeg udtaler mig om min usikkerhed om teknologien, ligesom jeg heller ikke afviser at jeg køber et OLED på et tidspunkt. 

Men jeg er helt enig i, at mange udtaler skråsikkert om ting, som de reelt ikke ved ret meget om. Wink 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 20:30
Tak, og godnat


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 21:26
Jeg sætter min tillid til at Hother ved hvad han snakker om. Der er vel ingen andre der har ejet så mange TV inden for de sidste 10 år som han har. Alle TV har været ejet i så lang tid at han har set om de har haft nykker eller andet der generede øjet.

Og så besidder han en lidenskab for teknik, der rækker meget langt. Måske en "arbejdsskade", men en nyttig een. Og så har han "valgt" tre af de fladskærme, jeg har ejet gennem tiden. Og de har godt nok ikke skuffet på nogen områder.


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 22:24
At Hother har haft op mod 10 tv på 10 år er i min optik ikke noget kvalitetsstempel, nærmere tvært imod.

-------------
Ning


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

At Hother har haft op mod 10 tv på 10 år er i min optik ikke noget kvalitetsstempel, nærmere tvært imod.
Nej, jeg er helt til rotterne omkring erfaring, faktisk har jeg haft - hvis jeg tæller det hele med, haft 13 fladskærmeWink

Men jeg har lidt svært ved at se, at en diskussion om hvad jeg har haft, og ikke har haft, har nogen sammenhæng med burn-in på OLED.

Nå, det er nok mig der intet forstårSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg sætter min tillid til at Hother ved hvad han snakker om. Der er vel ingen andre der har ejet så mange TV inden for de sidste 10 år som han har. Alle TV har været ejet i så lang tid at han har set om de har haft nykker eller andet der generede øjet.

Og så besidder han en lidenskab for teknik, der rækker meget langt. Måske en "arbejdsskade", men en nyttig een. Og så har han "valgt" tre af de fladskærme, jeg har ejet gennem tiden. Og de har godt nok ikke skuffet på nogen områder.
Mange tak for de pæne ord - måske lige lidt i overkanten med mit nuværende interesse niveau.

Men sandt nok, jeg lider af en arbejdsskade. Jeg vil have kendt teknologi , kvalitet, noget der virker, og et back-up system Det er en ren arbejdsskade som også virker.Smile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg sætter min tillid til at Hother ved hvad han snakker om. Der er vel ingen andre der har ejet så mange TV inden for de sidste 10 år som han har. Alle TV har været ejet i så lang tid at han har set om de har haft nykker eller andet der generede øjet.

Og så besidder han en lidenskab for teknik, der rækker meget langt. Måske en "arbejdsskade", men en nyttig een. Og så har han "valgt" tre af de fladskærme, jeg har ejet gennem tiden. Og de har godt nok ikke skuffet på nogen områder.

Men det har bare intet som helst med denne tråds emne at gøre overhovedet hvad Hother har haft, og hvad du har købt af Hother...

Kunne vi evt.vende tilbage til at folk kommer med deres input til burn in på OLED?

Efter de input der er kommet fra ejere i denne tråd, tyder det ikke på at burn in på OLED er et kæmpe problem.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 23:11
Problemet,med en sådan afstemning er, at man ingen garanti har for troværdigheden af stemmeafgivelsen . . Trolls har jo frit spil .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-Januar-2017 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Problemet,med en sådan afstemning er, at man ingen garanti har for troværdigheden af stemmeafgivelsen . . Trolls har jo frit spil .
jeg er helt med på at sådan en afstemning ikke er så troværdig, og at der kan være Trolls som stemmer med.

Ligeledes er der sikkert mange oled ejere som kun har haft deres tv i ganske kort tid.

Men hvis man også kigger på kommentarerne, så er der mange oled ejere som skriver de ingen problemer har.
De 3 med problemer har desværre ikke skrevet om deres problemer, så det er ikke til at vide om de egentligt har et oled tv.

Synes dog også man kan udlede at burn in bestemt ikke er almindeligt, og det er stærkt overdrevet i diverse tråde fra folk som ikke engang selv har et oled.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 06:41
Det er ikke en stemmemulighed som passer til mig.

Men har set alvorlig skade på oled tv i Elgiganten Køge.
Hele DVD menu kunne ses oven i demo de kørte.

Men vi er tilbage til de første oled.   Har ikke set det på sidste generation .


Skrevet af: keldp
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Hother har ikke haft et OLED-TV hjemme.
Nej, og jeg udtaler mig heller skråsikkert om det. Jeg udtaler mig om min usikkerhed om teknologien, ligesom jeg heller ikke afviser at jeg køber et OLED på et tidspunkt. 

Men jeg er helt enig i, at mange udtaler skråsikkert om ting, som de reelt ikke ved ret meget om. Wink 
Jeg tror at inden vi er ude af 2017 så står der et OLED i din stue.Big smile

-------------
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Hother har ikke haft et OLED-TV hjemme.

Nej, og jeg udtaler mig heller skråsikkert om det. Jeg udtaler mig om min usikkerhed om teknologien, ligesom jeg heller ikke afviser at jeg køber et OLED på et tidspunkt. 

Men jeg er helt enig i, at mange udtaler skråsikkert om ting, som de reelt ikke ved ret meget om. Wink 

Det var heller ikke ment som et svar til dig, hvilket du nok kan se af rækkefølgen på svar i debatten. Japer remsede en smøre af, der refererede til hvor mange TV du havde haft hjemme, og det var ret irrelevant i den her tråd.

Vi kan jo se, om Rasmus giver sit besyv med. Han kører på en E6'er og er en ret ivrig konsol-gamer, så hvis der skulle opstå burn-in på 2016-generationen, så bør han nok stå for skud.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Problemet,med en sådan afstemning er, at man ingen garanti har for troværdigheden af stemmeafgivelsen . . Trolls har jo frit spil .
jeg er helt med på at sådan en afstemning ikke er så troværdig, og at der kan være Trolls som stemmer med.

Ligeledes er der sikkert mange oled ejere som kun har haft deres tv i ganske kort tid.

Men hvis man også kigger på kommentarerne, så er der mange oled ejere som skriver de ingen problemer har.
De 3 med problemer har desværre ikke skrevet om deres problemer, så det er ikke til at vide om de egentligt har et oled tv.

Synes dog også man kan udlede at burn in bestemt ikke er almindeligt, og det er stærkt overdrevet i diverse tråde fra folk som ikke engang selv har et oled.


Du kan ikke udlede noget som helst, grundlaget er jo helt til grin, og dem der har svaret negativ på spørgsmålet bortforklare du med andre grunde, men godkender kun de positive, også dem der slet ikke ejer et OLED tv, men som bare er positiv overfor OLED.

Fuldstændig latterlig tråd.Dead


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Problemet,med en sådan afstemning er, at man ingen garanti har for troværdigheden af stemmeafgivelsen . . Trolls har jo frit spil .
 

Synes dog også man kan udlede at burn in bestemt ikke er almindeligt, og det er stærkt overdrevet i diverse tråde fra folk som ikke engang selv har et oled.


Du kan ikke udlede noget som helst, grundlaget er jo helt til grin, og dem der har svaret negativ på spørgsmålet bortforklare du med andre grunde, men godkender kun de positive, også dem der slet ikke ejer et OLED tv, men som bare er positiv overfor OLED.

Fuldstændig latterlig tråd.Dead

Der er jo ingen der har tilkendegivet i andet end selve afstemningen at de har problemer - der har kun været positive ord skrevet fra ejere.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Jeg forstår ikke dit indlæg.

Hvad er det for nogle fejl og mangler der er dukket frem som skulle afholde folk fra at købe OLED?

Jeg har ikke selv OLED - det kostede lige i overkanten da jeg skiftede TV sidst, men det bliver det næste gang.


Prøv at læse lidt om OLED, der er masser om hvilke problemer OLED teknologien har som jeg nævnte.

Når jeg køber nyt dyrt tv, så undersøger jeg tingene selv, jeg overlader ikke mit køb til en test fra såkaldte "eksperter" eller grundet en anmeldelse, for ellers havde jeg sat med mange dårlige oplevelser hvis jeg havde købt tv ud fra dette, jeg undersøger selv tingene og danner mit køb ud fra det.

Og af denne grund fravalgte jeg LG OLED tv, ikke grundet prisen, men fordi jeg ville have kvalitet hele vejen igennem, derfor valgte jeg Panasonic 65DX900.

Man kan ikke forsikre sig ud af Burn in, selskaber anerkender det ikke som en fejl, Samsung gør slet ikke, og jeg har stiftet bekendtskab med LGs kundeservice med et fejlbehæftet tv med flere ombyttet paneler, og opbygningen mindede meget om deres OLED.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Jeg forstår ikke dit indlæg.

Hvad er det for nogle fejl og mangler der er dukket frem som skulle afholde folk fra at købe OLED?

Jeg har ikke selv OLED - det kostede lige i overkanten da jeg skiftede TV sidst, men det bliver det næste gang.


Prøv at læse lidt om OLED, der er masser om hvilke problemer OLED teknologien har som jeg nævnte.

Når jeg køber nyt dyrt tv, så undersøger jeg tingene selv, jeg overlader ikke mit køb til en test fra såkaldte "eksperter" eller grundet en anmeldelse, for ellers havde jeg sat med mange dårlige oplevelser hvis jeg havde købt tv ud fra dette, jeg undersøger selv tingene og danner mit køb ud fra det.

Og af denne grund fravalgte jeg LG OLED tv, ikke grundet prisen, men fordi jeg ville have kvalitet hele vejen igennem, derfor valgte jeg Panasonic 65DX900.

Man kan ikke forsikre sig ud af Burn in, selskaber anerkender det ikke som en fejl, Samsung gør slet ikke, og jeg har stiftet bekendtskab med LGs kundeservice med et fejlbehæftet tv med flere ombyttet paneler, og opbygningen mindede meget om deres OLED.

Helt enig i hele  dit indlag. Jeg har været nøjagtig den samme rumle igennem som du i valg af TV, og har skrevet om det tidligere.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:


Noget tyder på at du simpelthen bare ikke kunne få det LG LCD TV billigt nok, og man skal huske at man får hvad man betaler for :)
Jeg har et 9 år gammelt LCD TV fra LG, som stadig kører, og det kører mange timer om dagen, tit står det bare tændt og banker derud af, jeg valgte så heller ikke det billigste, da jeg er klar over at man får hvad man betaler for.


Da det ramte markedet kostede topmodellen 30.000,- for et 55" men jeg kan da godt se du nok har valgt et tv der kostede mere ud fra det du skriver.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Jeg forstår ikke dit indlæg.

Hvad er det for nogle fejl og mangler der er dukket frem som skulle afholde folk fra at købe OLED?

Jeg har ikke selv OLED - det kostede lige i overkanten da jeg skiftede TV sidst, men det bliver det næste gang.


Prøv at læse lidt om OLED, der er masser om hvilke problemer OLED teknologien har som jeg nævnte.



Nu er det ikke fordi jeg ikke allerede har læst en del om fordele og ulemper, OLED mod LED - men det betyder ikke at jeg ikke læner mig op af andre input også.

Jeg har 0 betænkeligheder ved at købe OLED næste gang.


Citér
Man kan ikke forsikre sig ud af Burn in, selskaber anerkender det ikke som en fejl, Samsung gør slet ikke, og jeg har stiftet bekendtskab med LGs kundeservice med et fejlbehæftet tv med flere ombyttet paneler, og opbygningen mindede meget om deres OLED.

Bekymringen om Burn In har jeg haft før da jeg havde plasma, så det tager jeg helt roligt. Det ser ud som om, ud fra hvad jeg har kunnet læse mig til, at de personer der har oplevet Burn In på OLED har været i forbindelse med "mishandlede" apparater, måske hos forhandlere hvor de har stået med fuld knald på en menu eller kanal i flere dage.

I de tilfælde har jeg også oplevet noget det svarer til Burn In på LCD skærme vi har brugt til overvågning på min arbejdsplads.



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Jeg forstår ikke dit indlæg.

Hvad er det for nogle fejl og mangler der er dukket frem som skulle afholde folk fra at købe OLED?

Jeg har ikke selv OLED - det kostede lige i overkanten da jeg skiftede TV sidst, men det bliver det næste gang.


Prøv at læse lidt om OLED, der er masser om hvilke problemer OLED teknologien har som jeg nævnte.


Man kan ikke forsikre sig ud af Burn in, selskaber anerkender det ikke som en fejl, Samsung gør slet ikke, og jeg har stiftet bekendtskab med LGs kundeservice med et fejlbehæftet tv med flere ombyttet paneler, og opbygningen mindede meget om deres OLED.

Helt enig i hele  dit indlag. Jeg har været nøjagtig den samme rumle igennem som du i valg af TV, og har skrevet om det tidligere.

Men du havde ingen betænkninger dengang du gang på gang købte plasma, og havde svært ved at skifte til LCD?

Du blev da ved med at købe plasma selv om Burn In også kunne være et issue på dem, selv om du også kunne få LCD dengang...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Jeg forstår ikke dit indlæg.

Hvad er det for nogle fejl og mangler der er dukket frem som skulle afholde folk fra at købe OLED?

Jeg har ikke selv OLED - det kostede lige i overkanten da jeg skiftede TV sidst, men det bliver det næste gang.


Prøv at læse lidt om OLED, der er masser om hvilke problemer OLED teknologien har som jeg nævnte.


Man kan ikke forsikre sig ud af Burn in, selskaber anerkender det ikke som en fejl, Samsung gør slet ikke, og jeg har stiftet bekendtskab med LGs kundeservice med et fejlbehæftet tv med flere ombyttet paneler, og opbygningen mindede meget om deres OLED.

Helt enig i hele  dit indlag. Jeg har været nøjagtig den samme rumle igennem som du i valg af TV, og har skrevet om det tidligere.

Men du havde ingen betænkninger dengang du gang på gang købte plasma, og havde svært ved at skifte til LCD?

Du blev da ved med at købe plasma selv om Burn In også kunne være et issue på dem, selv om du også kunne få LCD dengang...

Det var også et issue på plasma. Nu har jeg ikke på fornemmelsen at du er så meget på siden, men jeg skrev en del om burn-in problematikken - specielt efter indførelsen af 3D.

Mit første LED blev sendt retur og erstattet af et VT60, det blev så erstattet af et AX800, for her var jeg for  første gang gang tilfreds med et LED billed - du ved udviklingenWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 22:06
Helt ærligt, der findes ikke noget Tv, som er fejlfrit. Alle har de deres små skavanker. Debatten kører vist lidt i ring + personligheder burde imo holdes ude af debatten.
Og nyd nu hver jeres lækre Tv !
Godt Nyår til alle. Smile


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det var også et issue på plasma. Nu har jeg ikke på fornemmelsen at du er så meget på siden, men jeg skrev en del om burn-in problematikken - specielt efter indførelsen af 3D.

Jeg har været med på siden siden 2006, læser dagligt og skriver ofte - så jo, jeg er temmelig meget på Recordere - jeg moderere endda ind i mellem stadig Smile


Citér
Mit første LED blev sendt retur og erstattet af et VT60, det blev så erstattet af et AX800, for her var jeg for  første gang gang tilfreds med et LED billed - du ved udviklingenWink

Det jeg prøver at skrive er, at vi "dengang" levede med at der kunne være Burn In på plasma, som dog som oftest mere var retention, som reelt også kunne fjernes - det var ikke noget problem at købe et TV til 25000,- som dog stadig kunne have en smule problemer.

Det er det jeg sammenligner med OLED - der KAN være enkelte der oplever Burn In, men på næsten alle andre fronter er OLED LED overlegen, så derfor burde man ikke lade de få tilfælde af Burn In begrænse en I at få den bedste oplevelse...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Jeg forstår ikke dit indlæg.

Hvad er det for nogle fejl og mangler der er dukket frem som skulle afholde folk fra at købe OLED?

Jeg har ikke selv OLED - det kostede lige i overkanten da jeg skiftede TV sidst, men det bliver det næste gang.


Prøv at læse lidt om OLED, der er masser om hvilke problemer OLED teknologien har som jeg nævnte.

Når jeg køber nyt dyrt tv, så undersøger jeg tingene selv, jeg overlader ikke mit køb til en test fra såkaldte "eksperter" eller grundet en anmeldelse, for ellers havde jeg sat med mange dårlige oplevelser hvis jeg havde købt tv ud fra dette, jeg undersøger selv tingene og danner mit køb ud fra det.

Og af denne grund fravalgte jeg LG OLED tv, ikke grundet prisen, men fordi jeg ville have kvalitet hele vejen igennem, derfor valgte jeg Panasonic 65DX900.

Man kan ikke forsikre sig ud af Burn in, selskaber anerkender det ikke som en fejl, Samsung gør slet ikke, og jeg har stiftet bekendtskab med LGs kundeservice med et fejlbehæftet tv med flere ombyttet paneler, og opbygningen mindede meget om deres OLED.



Sorter gerne lidt i hvilke problemer OLED har, og hvilke det havde . Jeg tror såmænd gerne,at Pana 900 er LG,s 2016 OLED lineup overlegen på alle punkter - pånær altså lige rå billedkvalitet . Og respekt for at du og andre vælger ud fra andre kriterier . Deltager lige i koret mht at OLED ikke er perfekt - det er bare på få generationer kommet tættere på end LCD er efter snart en menneskealder . . .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det var også et issue på plasma. Nu har jeg ikke på fornemmelsen at du er så meget på siden, men jeg skrev en del om burn-in problematikken - specielt efter indførelsen af 3D.

Jeg har været med på siden siden 2006, læser dagligt og skriver ofte - så jo, jeg er temmelig meget på Recordere - jeg moderere endda ind i mellem stadig Smile


Citér
Mit første LED blev sendt retur og erstattet af et VT60, det blev så erstattet af et AX800, for her var jeg for  første gang gang tilfreds med et LED billed - du ved udviklingenWink

Det jeg prøver at skrive er, at vi "dengang" levede med at der kunne være Burn In på plasma, som dog som oftest mere var retention, som reelt også kunne fjernes - det var ikke noget problem at købe et TV til 25000,- som dog stadig kunne have en smule problemer.

Det er det jeg sammenligner med OLED - der KAN være enkelte der oplever Burn In, men på næsten alle andre fronter er OLED LED overlegen, så derfor burde man ikke lade de få tilfælde af Burn In begrænse en I at få den bedste oplevelse...
Jo, men mit problem er, at jeg med mit Pana 65DX900 ikke synes at et OLED gør det nævneværdigt bedre end mit nuværende TV. Og så smutter jeg altså ikke ud og køber et OLED som bringer mig tilbage til burn-in problematikken. Prøvede faktisk 2 gange at købe et OLED i 2016 - men opgav. 

I øvrigt er jeg helt enig med Jan2013, jeg er ikke imponeret over kvaliteten over en bred kam hos LG


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 22:58
Hvilken burn-in problematik?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 22:59
Nu må i sgu snart stoppe med den hovedløse ros af Panasonic! Så er Panasonics kvalitet altså heller ikke bedre. Deres finish er - tjah - god plastik kvalitet. Deres fejlrate ligger helt klart i den gode ende, men er sgutte på nogen måder enestående.

Jeg har gennem 25+ år i branchen, været omkring Panasonics produkter. Og helt tilbage fra billedrørets tid, så ja, så lavede Panasonic nogle ok TV. Hæderligt billede, ok lyd o.s.v. Men for helv***, hvor var det dårligt designede plastik kasser. Sony gjorde det bedre, Philips gjorde det bedre (i deres dyre modeller), og Bang & Olufsen var LYSÅR foran.
M.h.t. fladskærme, så har Panasonic altså ikke den bedte "trackrecord". PV60 som led af "purple snakes", PX70 som fik striber i panelerne i BUNKER! Kraftig retention/burn-in problemer i de sidste plasma-serier. Og hvor f.eks. Pioneer virkelig lavede kvalitets plasma'er, så var Panasonic gennemsnitligt, med et godt billede. I dag er Panasonic sgu akkurat lige så godt/ringe - kabinetmæssigt, som de andre mærker. Elektronikken ligger stadig i den gode ende - made in Japan (rettere: samlet i Tjekkiet). Men f.eks. Samsung har forbedret deres fejlrate massivt, indenfor de seneste 3-4 år. Og hvor Sony tidligere virkelig viste de andre r*v, når det galt fejlrate (<1%), så er de også begyndt at falde af på den.

Indenfor de seneste 30 år har Panasonic haft 2(!) konsumerprodukter, som virkelig satte standarden - SL-12xx serien af pladespillere og deres VHS videomaskiner (indtil man begyndte at samle dem i Europa/Tyskland, hvor kvaliteten skred).

M.v.h.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo, men mit problem er, at jeg med mit Pana 65DX900 ikke synes at et OLED gør det nævneværdigt bedre end mit nuværende TV. Og så smutter jeg altså ikke ud og køber et OLED som bringer mig tilbage til burn-in problematikken. Prøvede faktisk 2 gange at købe et OLED i 2016 - men opgav. 

I øvrigt er jeg helt enig med Jan2013, jeg er ikke imponeret over kvaliteten over en bred kam hos LG

Så altså hellere gå på kompromis med billedekvalitet, end at løbe en minimal risiko (ud fra hvad jeg kan læse, og hvad denne temmelig uvildige "undersøgelse viser) for Burn In?

I don't get it...

Men vi er vist endnu engang på vej langt off topic.

OP ønskede input til om nogen oplevede Burn In. Jeg har selv en Panasonic CX700, så jeg kan ikke bidrage der...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nu må i sgu snart stoppe med den hovedløse ros af Panasonic! Så er Panasonics kvalitet altså heller ikke bedre. Deres finish er - tjah - god plastik kvalitet. Deres fejlrate ligger helt klart i den gode ende, men er sgutte på nogen måder enestående.

Jeg har gennem 25+ år i branchen, været omkring Panasonics produkter. Og helt tilbage fra billedrørets tid, så ja, så lavede Panasonic nogle ok TV. Hæderligt billede, ok lyd o.s.v. Men for helv***, hvor var det dårligt designede plastik kasser. Sony gjorde det bedre, Philips gjorde det bedre (i deres dyre modeller), og Bang & Olufsen var LYSÅR foran.
M.h.t. fladskærme, så har Panasonic altså ikke den bedte "trackrecord". PV60 som led af "purple snakes", PX70 som fik striber i panelerne i BUNKER! Kraftig retention/burn-in problemer i de sidste plasma-serier. Og hvor f.eks. Pioneer virkelig lavede kvalitets plasma'er, så var Panasonic gennemsnitligt, med et godt billede. I dag er Panasonic sgu akkurat lige så godt/ringe - kabinetmæssigt, som de andre mærker. Elektronikken ligger stadig i den gode ende - made in Japan (rettere: samlet i Tjekkiet). Men f.eks. Samsung har forbedret deres fejlrate massivt, indenfor de seneste 3-4 år. Og hvor Sony tidligere virkelig viste de andre r*v, når det galt fejlrate (<1%), så er de også begyndt at falde af på den.

Indenfor de seneste 30 år har Panasonic haft 2(!) konsumerprodukter, som virkelig satte standarden - SL-12xx serien af pladespillere og deres VHS videomaskiner (indtil man begyndte at samle dem i Europa/Tyskland, hvor kvaliteten skred).

M.v.h.
Mja - du arbejdede der med de special importerede Pana´er ikke sandt.

Enig, kabinet delen kunne godt bruge en forbedring. Men nu er det altså i sidste ende billedet som interessere mig, og det er i mine øjne stadig blandt de bedste TV til mit brug. Ingen "Eksperter" kan ændre på min indstilling  - beklagerSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo, men mit problem er, at jeg med mit Pana 65DX900 ikke synes at et OLED gør det nævneværdigt bedre end mit nuværende TV. Og så smutter jeg altså ikke ud og køber et OLED som bringer mig tilbage til burn-in problematikken. Prøvede faktisk 2 gange at købe et OLED i 2016 - men opgav. 

I øvrigt er jeg helt enig med Jan2013, jeg er ikke imponeret over kvaliteten over en bred kam hos LG


I don't get it...


You don´t have to.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 05-Januar-2017 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mja - du arbejdede der med de special importerede Pana´er ikke sandt.


Jo blandt andet også der. Jeg har også i en årrække arbejdet i er Panasonic/Technics Center.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Enig, kabinet delen kunne godt bruge en forbedring. Men nu er det altså i sidste ende billedet som interessere mig, og det er i mine øjne stadig blandt de bedste TV til mit brug. Ingen "Eksperter" kan ændre på min indstilling  - beklagerSmile


Min første prioritet er også billedet. Det er også årsagen til, at der hænger et Panasonic LCD på væggen. Og det er også årsagen til, at det næste TV på væggen bliver et OLED.

M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mja - du arbejdede der med de special importerede Pana´er ikke sandt.


Jo blandt andet også der. Jeg har også i en årrække arbejdet i er Panasonic/Technics Center.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Enig, kabinet delen kunne godt bruge en forbedring. Men nu er det altså i sidste ende billedet som interessere mig, og det er i mine øjne stadig blandt de bedste TV til mit brug. Ingen "Eksperter" kan ændre på min indstilling  - beklagerSmile


Min første prioritet er også billedet. Det er også årsagen til, at der hænger et Panasonic LCD på væggen. Og det er også årsagen til, at det næste TV på væggen bliver et OLED.

M.v.h.
Jamen så er vi jo langt hen ad vejen enige -  mit næste TV, i fald der kommer et sådant, kan blive et OLED, hvis Panasonic kommer op med noget som for mig er bedre end det som jeg har, eller ja, at jeg kan betale for det - ellers så hvorfor skifteSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 00:55
Det findes jo allerede - altså OLED som er bedre end det du har.
Du er blot ved at gøre i bukserne over burn-in "spøgelset"....

M.v.h.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo, men mit problem er, at jeg med mit Pana 65DX900 ikke synes at et OLED gør det nævneværdigt bedre end mit nuværende TV. Og så smutter jeg altså ikke ud og køber et OLED som bringer mig tilbage til burn-in problematikken. Prøvede faktisk 2 gange at købe et OLED i 2016 - men opgav. 

I øvrigt er jeg helt enig med Jan2013, jeg er ikke imponeret over kvaliteten over en bred kam hos LG



Så altså hellere gå på kompromis med billedekvalitet, end at løbe en minimal risiko (ud fra hvad jeg kan læse, og hvad denne temmelig uvildige "undersøgelse viser) for Burn In?

I don't get it...

Men vi er vist endnu engang på vej langt off topic.

OP ønskede input til om nogen oplevede Burn In. Jeg har selv en Panasonic CX700, så jeg kan ikke bidrage der...

Skulle man ikke sætte det ambitionsniveau, at debatten her ikke ender med at blive endnu en af de utallige, der handler om hvorfor Hother er glad for hans Panasonic LCD?

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo, men mit problem er, at jeg med mit Pana 65DX900 ikke synes at et OLED gør det nævneværdigt bedre end mit nuværende TV. Og så smutter jeg altså ikke ud og køber et OLED som bringer mig tilbage til burn-in problematikken. Prøvede faktisk 2 gange at købe et OLED i 2016 - men opgav. 

I øvrigt er jeg helt enig med Jan2013, jeg er ikke imponeret over kvaliteten over en bred kam hos LG



Så altså hellere gå på kompromis med billedekvalitet, end at løbe en minimal risiko (ud fra hvad jeg kan læse, og hvad denne temmelig uvildige "undersøgelse viser) for Burn In?

I don't get it...

Men vi er vist endnu engang på vej langt off topic.

OP ønskede input til om nogen oplevede Burn In. Jeg har selv en Panasonic CX700, så jeg kan ikke bidrage der...

Skulle man ikke sætte det ambitionsniveau, at debatten her ikke ender med at blive endnu en af de utallige, der handler om hvorfor Hother er glad for hans Panasonic LCD?

Har du et problem med at jeg svarer på indlæg hvor både du og andre inddrager mig? 

Eller er problemet måske mere, at jeg ikke går rundt og logre med halen over "Ekspertudsagn" - for nej, det gør jeg jo ikkeWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 11:43
Jeg har faktisk et problem med det. Du (og andre) derailer tråden. I kan vel skrive til hinanden i personlige beskeder i stedet.

On topic: Har der været nævnt noget om burn in og image retention på CES? Jeg er ikke selv lige stødt på noget, men det kunne da være interessant ift. denne tråd.




Skrevet af: Kimbo
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 12:14
Jeg har ikke set tegn på burn-in på mit 65B6, heller ikke mange timers XBOX gaming med statiske elementer i billedet.


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Jeg har faktisk et problem med det. Du (og andre) derailer tråden. I kan vel skrive til hinanden i personlige beskeder i stedet.

On topic: Har der været nævnt noget om burn in og image retention på CES? Jeg er ikke selv lige stødt på noget, men det kunne da være interessant ift. denne tråd.


Absolut enig - det er enerverende, at det altid ender ud i det samme ævl og kævl !! Med gentagelser på gentagelser.
Det minder s.. om et klubmøde i fritidsklubben, hvor to grupperinger skændes. 

Kom nu videre ! Som nævnt tidligere, nyd isf. hver især, jeres gode tv !!


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

]Har du et problem med at jeg svarer på indlæg hvor både du og andre inddrager mig?

Eller er problemet måske mere, at jeg ikke går rundt og logre med halen over "Ekspertudsagn" - for nej, det gør jeg jo ikkeWink

Om det er dig selv, der starter diskussionen eller om andre (Japer) gør det for dig er jeg sådan set ligeglad med. Resultatet er det samme og vi har læst smøren om din motivation for TV-køb 100 gange i ca. lige så mange tråde.

Bidrag til emnet er vel fint nok? Hvis du har erfaring med burn-in på OLED, så er jeg sikker på, at fremtidige købere er klar på at høre om det - hvis de altså kan undgå livshistorien

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

]Har du et problem med at jeg svarer på indlæg hvor både du og andre inddrager mig?

Eller er problemet måske mere, at jeg ikke går rundt og logre med halen over "Ekspertudsagn" - for nej, det gør jeg jo ikkeWink

Om det er dig selv, der starter diskussionen eller om andre (Japer) gør det for dig er jeg sådan set ligeglad med. Resultatet er det samme og vi har læst smøren om din motivation for TV-køb 100 gange i ca. lige så mange tråde.

Bidrag til emnet er vel fint nok? Hvis du har erfaring med burn-in på OLED, så er jeg sikker på, at fremtidige købere er klar på at høre om det - hvis de altså kan undgå livshistorien
Jeg er så bare ikke lige glad. Nu er det sådan set ikke dig der bestemmer hvad jeg skriver. Den må du trække over på jeres egen hjemmeside. Jeg har ofte beskrevet hvad jeg har oplevet omkring OLED - også i denne tråd.





-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

...Når jeg nævner mit eget TV køb skyldes det jo, at jeg ønsker at fortælle om alternativer.


For helv*** John! Tråden - og andre - handler jo netop ikke om alternativer! Den handler om erfaringer med O L E D med burn-in herpå. Det er efterhånden påpeget af flere...

M.v.h.


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Kraftig retention/burn-in problemer i de sidste plasma-serier. Og hvor f.eks. Pioneer virkelig lavede kvalitets plasma'er, så var Panasonic gennemsnitligt, med et godt billede.


Skal det forstås sådan at hvis man har et gammel slidt ST60'er uden burn-in (trods det er blevet mishandlet med diverse pc-spil), og som kun kører med flat-panels anbefalede indstillinger, men som alligevel har et væsentligt bedre og mere behageligt/naturligt billede end Pioneers sidste topmodel, kalibreret af tv-kalibrering.dk..Så er man iblandt fåtallet??


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 14:49
1. ST-serien havde ikke problemer med burn-in.
2. Pioneer's plasma var stadig bedre bygget.

M.v.h.


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

1. ST-serien havde ikke problemer med burn-in.
2. Pioneer's plasma var stadig bedre bygget.

M.v.h.


1. Argh mon dog, jeg vil mene det er et golden sample jeg har

2. Bygge kvalitet er vigtigt i huse beliggende i jordskælvs ramte områder f.eks. Chile. I en firkantet foto ramme der skal hænge på en krog hele sit liv....Knap så vigtigt


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Kraftig retention/burn-in problemer i de sidste plasma-serier. Og hvor f.eks. Pioneer virkelig lavede kvalitets plasma'er, så var Panasonic gennemsnitligt, med et godt billede.


Skal det forstås sådan at hvis man har et gammel slidt ST60'er uden burn-in (trods det er blevet mishandlet med diverse pc-spil), og som kun kører med flat-panels anbefalede indstillinger, men som alligevel har et væsentligt bedre og mere behageligt/naturligt billede end Pioneers sidste topmodel, kalibreret af tv-kalibrering.dk..Så er man iblandt fåtallet??

Burn-in var virkelig fremme med sit grimme ansigt da plasma først kom frem, men blev gradvist bedre. Så kom 3D-modellerne af plasma pludselig og så startede møllen nærmest forfra. Din model er ikke en 3D-model og hører til i de senere generationer af plasma. Med den udvikling vi har set på OLED lader det til, at man ligeledes forbedrer modstandsdygtigheden over for burn-in. HDR er så den nye joker i det her, ligesom 3D var det for plasma, da begge dele er noget der hæver lysstyrken og dermed potentielt ælder skærmen hurtigere.

LG har i de seneste af deres egne modeller lagt en algoritme ind, som forsøger at udjævne lysstyrken i alle pixels på skærmen, så man dermed får visket tavlen ren med jævne mellemrum. Om dette så er grunden til, at burn-in ikke ser ud til at være værre eller om det skyldes, at folk bare ikke har set nok HDR endnu er straks sværere at spå om.

Jeg er desuden ikke sikker på, at de andre producenter har samme algoritme til wipe af skærmen, så når først flere spillere kommer på banen kan scenariet muligvis ændre sig.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

1. ST-serien havde ikke problemer med burn-in.
2. Pioneer's plasma var stadig bedre bygget.

M.v.h.

2. Bygge kvalitet er vigtigt i huse beliggende i jordskælvs ramte områder f.eks. Chile. I en firkantet foto ramme der skal hænge på en krog hele sit liv....Knap så vigtigt


Hvis du ikke behersker det danske sprog, så har det ikke noget formål at debattere med dig.....

M.v.h.


Skrevet af: pmalm
Skrevet den: 06-Januar-2017 kl. 20:20
Den nye Lenovo thinkpad x1 yoga kommer med oled display. Tænker man kun gør dette hvis man mener burn in på oled er næsten ikke eksisterende. Måske der kommer nogen meldinger her sidst på messen...

-------------
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.


Skrevet af: Raskolnikov
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 18:00
Jeg har lige købt OLED. Vi ser en del fra dr.dk, men er deres logo et problem?
Hvor mange timer snakker vi før BI?


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Jeg har lige købt OLED. Vi ser en del fra dr.dk, men er deres logo et problem?


NEJ!

Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:


Hvor mange timer snakker vi før BI?


Samme kanal konstant i dagevis - måske ugevis!

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 18:53
Så er logoet der jo alligevel. Så om der er burnin eller ej bliver lidt ligegyldigt.


Skrevet af: Raskolnikov
Skrevet den: 07-Januar-2017 kl. 19:20
Tak.


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 08-Januar-2017 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Din model er ikke en 3D-model og hører til i de senere generationer af plasma.


Mener faktisk ST60 har 3D. Der fulgte sådan nogle fancy solbriller med, men har dog aldrig prøvet dem
I øvrigt hører den vist til i dén allersidste generation.


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 08-Januar-2017 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Tak.

Til raskolnikov, hvis du siger tak til mig,mskal det siges det var dagt en lillemsmule i sjov, men klart ser du næsten kun dr1 så medmindre de flytter meget rundt på logoet så vil evt. Burnin jo ikke genere dig så længe du ser dr1" ser du derimod en anden kanal eller en bluray dvd film en dag og du har fået burnin vil du kunne se dit dr logo når du ser f.eks en bluray film eller hvad det nu kunne være. Bruger du så lidt tid på andre kanaler, kommer du nok over det. Hvis du kan tåle logoet er der når du ser dr kan du vel også tåle logoet er der når du ikke ser dr, det eneste der er galt er du altid tror du ser dr. Måske det der allerede er galt



Print side | Luk vindue