Print side | Luk vindue

Bliver smidt ud af Netflix app, Sony W805

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=149766
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 00:00


Emne: Bliver smidt ud af Netflix app, Sony W805
Skrevet af: thor-thor
Emne: Bliver smidt ud af Netflix app, Sony W805
Skrevet den: 10-Januar-2017 kl. 12:31
Har et problem som efterhånden irriterer mig en smule på mit Sony W805.
Når jeg går ind på Netflix app virker alt som regel fint.
Når man så starter en film, afspiller den et kort øjeblik, max et par sekunder og derefter bliver man smidt helt ud af app'en og tilbage til alm. tv.
Hvis man så prøver igen, kan man være heldig at det virker (kræver nogle gange adskillige forsøg).
 
Jeg har prøvet at pause programmet i samme øjeblik det starter (og lade det være på pause 5-10 sek) og så virker det som regel ((min teori er at det sørger for at fylde bufferen) men kan være rent tilfælde)....
 
Jeg har prøvet diverse: fabriksreset af tv, nulstilling/skift af wifi, opdatering af tv etc....
Forbindelse er rigelig hurtig  (60 Mbit) og er meget stabil
 
Umiddelbart er mit (totalt ukvalificerede) gæt at det er et bufferproblem. At app'en forsøger at starte op inden den har hentet tilstrækkeligt indhold og at den derfor lukker ned og går tilbage til tv.
 
Der er åbenbart andre med samme problem (men ingen løsning):
https://community.sony.com/t5/Television-Apps-Widgets/Bravia-Netflix-occasionally-kicks-me-back-to-tv-when-starting/td-p/492604" rel="nofollow - https://community.sony.com/t5/Television-Apps-Widgets/Bravia-Netflix-occasionally-kicks-me-back-to-tv-when-starting/td-p/492604
 
Andre herinde der oplever problemet og evt. har en forklaring/løsning??



Svar:
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 15-Januar-2017 kl. 07:41
Ingen der har prøvet dette?


Skrevet af: mikkelsen1980
Skrevet den: 17-Januar-2017 kl. 09:34
Har oplevet det samme på W905. Synes det er blevet værre, end det var de første år.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 18-Januar-2017 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af mikkelsen1980 mikkelsen1980 skrev:

Har oplevet det samme på W905. Synes det er blevet værre, end det var de første år.
Jeg oplever det samme. I starten skete det aldrig, det er noget der er opstået inden for det sidste år og er blevet værre hen ad vejen...


Skrevet af: mikkelsen1980
Skrevet den: 29-April-2017 kl. 16:13
Synes det er blevet helt vildt nu. Jeg har en 4 årig forsikring, men ved ikke om det er noget, man vel kunne tage via dem.

Lyder til mange har problemet, men ingen har en løsning.



Skrevet af: rasmuzzen
Skrevet den: 18-Juni-2017 kl. 10:22
Samme her på samme model. Min datter plejer at lykkedes med at få gang i det, tror hun vælger andet materiale og så tilbage til problembarnet efter kort tid.

Men ja, pisse irriterende. Men jeg glædes dog stadig over at der kommer en opdatering en gang imellem, men den retter bare aldrig problemet.

MVH


-------------
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 11:00
Næ. Lader ikke til at problemet bliver løst.
Men har afmeldt Netflix henover sommeren, så lige nu er der ingen problemer Tongue


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 19-Juni-2017 kl. 22:15
Hvor gammelt er fjernsynet? Min oplevelse med Sony er at apps og funktionalitet klapper sammen over årene - så mindre og mindre fungerer i praksis.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Hvor gammelt er fjernsynet? Min oplevelse med Sony er at apps og funktionalitet klapper sammen over årene - så mindre og mindre fungerer i praksis.
 
Generelt fungerer det egentlig som det skal, bortset fra Netflix....
Så vidt jeg husker er det ca. 2,5 år gammelt.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 20-Juni-2017 kl. 10:11
Mit fungerede også fornuftigt i 1-2 år, hvorefter tingene begyndte at hoppe i havet - Youtube, TV2Play, Skype (inkl. et nu ubrugeligt Sony webcam til 700kr) er døde efterfølgende - Software opdateres vist udfra devicen om at TV'et skal udskiftes efter 1-2 år.


Skrevet af: jr00
Skrevet den: 19-Juli-2017 kl. 15:26
Jeg begyndte for nyligt også at få problemer med DR TV på mit Sony W905. Jeg kan ikke se mere end 3-3,5 min af udsendelserne før DR TV app'en lukker ned. Det er voldsomt irriterende - jeg frygter lidt det er samme problem som med Netflix app'en. Tidligere har jeg haft problemer med at man kun kunne holde den på pause i nogle få minutter, men det var trods alt til at leve med. Det nuværende problem gør dog DR TV app'en helt ubrugelig. Er der andre der også har problemer med DR TV app'en?


Skrevet af: BBjarne
Skrevet den: 21-Juli-2017 kl. 07:26
Jeg har et 40W605B med præcis samme problem med netflix appen. Det kræver ofte adskillige forsøg at få startet noget fra Netflix.
Det er helt sikkert det sidste Sony tv jeg har.


Skrevet af: Kimjodder
Skrevet den: 14-August-2017 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af jr00 jr00 skrev:

Jeg begyndte for nyligt også at få problemer med DR TV på mit Sony W905. Jeg kan ikke se mere end 3-3,5 min af udsendelserne før DR TV app'en lukker ned. Det er voldsomt irriterende - jeg frygter lidt det er samme problem som med Netflix app'en. Tidligere har jeg haft problemer med at man kun kunne holde den på pause i nogle få minutter, men det var trods alt til at leve med. Det nuværende problem gør dog DR TV app'en helt ubrugelig. Er der andre der også har problemer med DR TV app'en?

Har præcis samme problem, starter et program via HBB, efter ca. 3-4-5 minutter hopper den retur til HBB menuen - Mega belastende...

Kan ikke huske præcis modelnummer, men w905.noget ;o)

Hvis jeg kører stream via ATV4, ingen problemer.

Har testet både kabel og wifi, og via interdeling fra Iphone, stadig samme problem....


Skrevet af: Oakie
Skrevet den: 18-August-2017 kl. 10:20
Har samme problemer dog på en en samsung 5 er fra december måned



Skrevet af: Packer
Skrevet den: 18-August-2017 kl. 11:10
Hej

Havde samme problem på 905. Hjalp at genfinde Internet.

Jesper


Skrevet af: Tomsen
Skrevet den: 18-August-2017 kl. 11:31
Vi har også et W805b her i huset, hvor vi oplever det samme problem.

Faldt over en tråd på sonys forum der anbefalede at før man starter en film/serie, så slå underteksterne fra.

Når afspilning er startet så slå det til igen.

Det har næsten fjernet problemet hos os :)


Skrevet af: Kimjodder
Skrevet den: 18-August-2017 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Packer Packer skrev:

Hej

Havde samme problem på 905. Hjalp at genfinde Internet.

Jesper

Altså, tage den af nettet, og koble på igen ?

Det har jeg prøvet, wifi, kabel, internetdeling på mobil, same shit ;o(




Skrevet af: dejavu
Skrevet den: 18-August-2017 kl. 14:58
Har samme problem på mit Sony 605. Har ingen løsningsforslag. Kan også være et problem blot at få adgang til Netflix. Vh

-------------
Sony 48W605, Yamaha RX-A1050, Yamaha AX-1090, Yamaha NS777,Yamaha C444, Denon DCD710AE, Panasonic BDT310


Skrevet af: Hesselburger
Skrevet den: 19-August-2017 kl. 03:18
Har selv haft lignende problemer med kablet løsning. Blev løst da jeg fjernede min sonos connect fra min netværks installation. Det virkede fint i lang tid og blev pludselig ustabilt.



Print side | Luk vindue