Print side | Luk vindue

Nye Box og HDMI+SCART

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=149912
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 10:09


Emne: Nye Box og HDMI+SCART
Skrevet af: ceefive
Emne: Nye Box og HDMI+SCART
Skrevet den: 19-Januar-2017 kl. 09:46
Hej,
Har lige fundet ud af at den nye box ikke sender signal ud på både HDMI og SCART portene samtidig.
Det er enten/eller - og frygteligt irriterende når man har en SlingBox.
 
Den gamle Yousee-box sendte signal ud på HDMI og begge SCART porte samtidig - dvs jeg kunne se TV i Stuen samtidig med stream over Slingbox - og jeg kunne optage på min DVD reciever hvis jeg ønskede det (samme kanal godt nok - men det var ok).
 
Åbenbart ikke muligt mere - Øv
 
Ceefive



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Januar-2017 kl. 10:46

Der er faktisk kun Scart på den, så den kan bruges på et TV som ikke har HDMI.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 19-Januar-2017 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der er faktisk kun Scart på den, så den kan bruges på et TV som ikke har HDMI.
 
Mon ikke trådstarter selv ved hvilke tilslutninger der er på hans boks????
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: ceefive
Skrevet den: 19-Januar-2017 kl. 15:25
Har måske været uklar i formulering - sorry.

Nye Yousee har både HDMI og SCART stik - men det er kun det ene der virker - og det er kernen i mit problem.
Gamle Samsung box havde HDMI og 2xScart der alle sendte signal på samme tid.
Samsung box kunne altså connecte til mit TV med HDMI og mine andre SCART-only enheder også.
Nye box kan ikke.



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Januar-2017 kl. 16:49

Det er fordi, at den kun er beregnet til den ene eller den anden type forbindelse, ikke begge dele samtidig.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: ceefive
Skrevet den: 19-Januar-2017 kl. 19:16
Nååå - det havde jeg ikke lige tænkt på.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 19-Januar-2017 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er fordi, at den kun er beregnet til den ene eller den anden type forbindelse, ikke begge dele samtidig.
Hvis den skulle sende ud på begge med forskellig opløsning samtidig kræver det mere hardware, så sikkert sparet væk. Wink

Mvh. JørgenT


Skrevet af: st1
Skrevet den: 19-Januar-2017 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er fordi, at den kun er beregnet til den ene eller den anden type forbindelse, ikke begge dele samtidig.
Hvis den skulle sende ud på begge med forskellig opløsning samtidig kræver det mere hardware, så sikkert sparet væk. Wink

Mvh. JørgenT

Så galt tror jeg nu ikke det er. Men på visse chip-sets (SoC) belaster det CPUen ekstra (10-15%) hvis begge outputs er tændt samtidigt. Noget med nedskalering og forskelig frame-rates så vidt jeg husker.

Så dual-output vil på sådanne systemer sløve tingene ned. Måske svært at argumentere for, at med SCART tændt kan man kun optage 2 ting samtidigt, eller noget i den stil. Det kan være YouSee forestiller sig at langt de fleste kunder har brug for HDMI, og kun enkelte SCART. Og stort set ingen begge dele samtidigt. Og derfor vælger at de fleste kører hurtigst muligt ved ikke at understøtte samtidig aktivering?

Eller også mener YouSee at man skal se og komme ind i den digital (== HDCP enablede) tidsalder... Wink



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Januar-2017 kl. 21:43

Det med at stort set ingen har brug for begge dele samtidig må anses for at være helt rigtigt, men det andet er heller ikke uden betydning, det gælder jo om at ophavsrettigheder skal beskyttes.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E



Print side | Luk vindue