Print side | Luk vindue

Hi-Fi Klubben og rabatter

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150136
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 14:11


Emne: Hi-Fi Klubben og rabatter
Skrevet af: antilles
Emne: Hi-Fi Klubben og rabatter
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 18:27
Hej alle,

Nu er jeg fra Jylland, og vandt til at handle om priserne. Jeg har været en tur i Hi-Fi klubben for at finde en god pris på lyd til min nye hybel. I alt skal jeg købe:
sonos soundbar
sonos sub
dali opticon 6
sonos connect
sonos play 5
NAD C368 Forstærker
tv sony KD-55XD8505 UHD-TV

Samlet pris på 40k.

Når jeg så har opremset det hele, og beder om en god pris. Så kigger ekspidenten på mig som om jeg er faldet ned fra en fremmed planet. Prisen er prisen. Bevares Hi-Fi klubben er da ikke de dyreste, men jeg bruger måske maks en time af deres tid, og derefter er jeg klar til at drage dankortet. 

Hvorfor er de så faste på deres priser? Er der nogle Hi-Fi klubber som ikke er? 

Lige nu overvejer jeg art droppe Dali og NAD og kigge mod noget som HiFi freaks eller AV connection har, i håbet om at de måske gerne vil give nogle gode priser. 



Svar:
Skrevet af: Tingkaer
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 18:34
Ikke så meget et svar på dit spørgsmål ang hifiklubben, men hvis du gerne vil have en god rabat så har jeg nogle rubicon 8 til salg til en rigtig god pris. De står som nye og er kun få måneder gamle.


Skrevet af: Benjiiee
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 18:45
Hifiklubben er den eneste hifi butik som ikke giver rabat. Af dem du selv nævner har jeg altid fået rabat+ de har en meget bedre kunde service og garantien overholder de også altid til punkt og prikke. Så ud fra mine egne erfaringer ville jeg finde andre græs gange hvis jeg var dig :-)


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 18:45
Ved godt jeg lyder latterlig - MEN. - HVORFOR skulle du have yderligere rabat? bare fordi du kommer og skal købe for 40K så forventer du rabat?

Nogle gange er jeg en kende skræmt over hvordan folk ter sig. 


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 18:46
Jeg ville sgu' heller aldrig give fuld/listepris hvis jeg købte for 40K hos en specialforretning (og jeg er ikke fra Jylland..)




Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Ved godt jeg lyder latterlig - MEN. - HVORFOR skulle du have yderligere rabat? bare fordi du kommer og skal købe for 40K så forventer du rabat?


Du har ret.., du lyder latterlig Wink


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 18:49
Hvad er vigtigst for dig?

1. Butikken har den rigtige pris fra start og alle betaler det samme.
2. Butikken har en høj pris fra start og strøer om sig med rabatter til højre og venstre.

Helt ærligt, så tror jeg du høre til gruppe 2. Drop alt det snak om rabat, det er fuldstændig ligegyldigt, hvis prisen i forvejen er billigst hos Hifi Klubben.

Min egen erfaring med rabat er at den ofte er nem at få, hvis der er tale om produkter ingen andre gider at købe eller, hvis produktet er alt for højt prissat fra start. Jeg ryster på hovedet når jeg hører om folk der har fået rabat i Elgiganten, på et eller andet TV ingen andre gider at købe. 

Elgiganten er glade, de kommer af med et skod tv. Kunden er glad, da de fik rabat og glæder sig mere over det end over købet af tv'et. 


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hvad er vigtigst for dig?

Min egen erfaring med rabat er at den ofte er nem at få, hvis der er tale om produkter ingen andre gider at købe eller, hvis produktet er alt for højt prissat fra start. Jeg ryster på hovedet når jeg hører om folk der har fået rabat i Elgiganten, på et eller andet TV ingen andre gider at købe. 


Det er på ingen måde min erfaring.

Selv i de billigste butikker, har jeg altid kunnet tale mig stille og roligt til rabat på populære produkter. Jeg gør dem fra starten af opmærksom på at jeg ikke forventer at skulle betale fuld pris, så spilder ingen af os tiden hvis de ikke er interesseret i at give rabat.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 19:04
En rigtig rabat er, hvis man kan få et afslag i forhold til, hvor det kan købes billigt på både net og i butik i hele DK.



Skrevet af: -Henrik-
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 19:32
Det minder mig om, hvordan brugtmarkedet fungerer: Sælger vælger en pris, der ligger en tand eller to over den pris, han egentlig ønsker, fordi der så er lidt at give af, når han kontaktes af folk som antilles etc., der tydeligvis har en forventning om, at den opgivne pris blot er et forhandlingsoplæg.

Resultatet er det rene narre-spil: Køber tror, at han er en fandens karl, fordi han får "forhandlet" prisen nedad, hvorefter sælger så kan gå og grine ad køber bagefter, fordi sælger faktisk fik præcis den pris, han ønskede for sin vare.


Skrevet af: therazz
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 19:59
Jeg købte for et tidspunkt Sonos ind som gaver for kr. 200.000

Hifi-klubben, som er vores nabo vil ikke ikke så meget som en bøjet 5 øre i rabat.

Fona fik handlen.


-------------
MORE BASS


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Jeg købte for et tidspunkt Sonos ind som gaver for kr. 200.000

Hifi-klubben, som er vores nabo vil ikke ikke så meget som en bøjet 5 øre i rabat.

Fona fik handlen.

Din kommentar er især sjov, fordi FONA ikke længere eksistere.

Jeg tror de var glade for at få handlen :) 


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 20:06
Det er ikke noget nyt.
 
Jeg har også forsøgt mig ved flere lejligheder. Uden held.
 
 


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 20:25
Jeg synes det er i orden at de har samme pris til Københavnersnuder og Bonderøve!

De har ind i mellem rabat i kampanger (igen til ALLE) fx 20% på Sonus højttaler nr 2, og samlerabat ved køb af B&W højttalere og en Nad forstærker. Kik i deres aktuelle katalog.

-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: therazz
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 20:48
Slet

-------------
MORE BASS


Skrevet af: therazz
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Jeg købte for et tidspunkt Sonos ind som gaver for kr. 200.000

Hifi-klubben, som er vores nabo vil ikke ikke så meget som en bøjet 5 øre i rabat.

Fona fik handlen.

Din kommentar er især sjov, fordi FONA ikke længere eksistere.

Jeg tror de var glade for at få handlen :) 

- Og vi var gladere for at få 18 % mere Sonos for pengene, og handlen blev lavet inden produkterne i øvrigt blev sat op.

Da vi 2 år senere skulle lave samme øvelse, og FONA ikke længere var en option, fik HFK tilbuddet igen.. svaret var det samme; ingen rabat uanset køb.

Købt i Frankrig, hvor priserne stadig var på niveau med de gamle priser i DK, og hertil blev der givet 23% pct rabat

Hvis ikke man spørger får man ikke noget ... og det værste der kan ske, er at man får et nej... 


-------------
MORE BASS


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 21:20
Hvis man bare bevidstløs accepterer prislappen, snyder man sig selv. Jeg har et frisk eksempel fra i dag:

Bilka reklamerer med 20% rabat på printerblæk. Min printer løb tør lige op til Jul, så ville vente til efter og håbe på de kom på tilbud. Prisen var ca 260kr for begge patroner før Jul. Men da jeg ville købe dem i dag, var førprisen hævet ca 20%, så jeg reelt kom til at give det de kostede før Jul.

Foreslog sælger at han trak de 20% fra tilbudsprisen. Det kunne han ikke på en "kampagnevare", sagde han. Hov! Dvs man godt kan forhandle pris i Bilka.


Skrevet af: antilles
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Det minder mig om, hvordan brugtmarkedet fungerer: Sælger vælger en pris, der ligger en tand eller to over den pris, han egentlig ønsker, fordi der så er lidt at give af, når han kontaktes af folk som antilles etc., der tydeligvis har en forventning om, at den opgivne pris blot er et forhandlingsoplæg.

Resultatet er det rene narre-spil: Køber tror, at han er en fandens karl, fordi han får "forhandlet" prisen nedad, hvorefter sælger så kan gå og grine ad køber bagefter, fordi sælger faktisk fik præcis den pris, han ønskede for sin vare.

Jeg tror du misforstår mig Henrik. For mig handler det om udbud og efterspørgsel, ikke hvem der får ret eller vinder... Udgangspunktet er at HiFi klubben har en vare jeg vil købe, prisen afgøres af hvor meget jeg vil have varen og hvor meget HiFi klubben ønsker at komme af med den pågældende vare. 
Mit tilbud er at jeg lægger 40k og får måske 4k i rabat for at de kommer af med varerne samme dag. Jeg skal ikke bruge varen hverken i dag eller i morgen, så jeg kan vente. Resultatet er at jeg kan shoppe rundt hos de forhandlere som er "sultne" nok. Mit håb var selvfølgelig at mit tilbud om at handle hurtigt gennem HiFi klubben og ikke bruge for meget af de ekspedienters tid i butikken, så kunne de tjene "nemme" penge. 
Mit bud er at de tjener mere end 4k på varerne, så de er bare ikke sulte nok. 
Så enten kan jeg tage min forretning i en anden butik eller "bide i det sure æble" og hoste op med kontanterne. 

Hvis jeg var indehaver af Hifi klubben ville jeg hellere vælge at sælge varen og tjene hvad jeg kunne. 

Men det virker som om det er deres strategi. Varen koster det den koster.

Jeg vil prøve en tur i AV connection og HiFi freaks og se hvad jeg kan få.

God diskussion ellers tak for jeres inputs Wink


Skrevet af: antilles
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Jeg købte for et tidspunkt Sonos ind som gaver for kr. 200.000

Hifi-klubben, som er vores nabo vil ikke ikke så meget som en bøjet 5 øre i rabat.

Fona fik handlen.

Din kommentar er især sjov, fordi FONA ikke længere eksistere.

Jeg tror de var glade for at få handlen :) 

- Og vi var gladere for at få 18 % mere Sonos for pengene, og handlen blev lavet inden produkterne i øvrigt blev sat op.

Da vi 2 år senere skulle lave samme øvelse, og FONA ikke længere var en option, fik HFK tilbuddet igen.. svaret var det samme; ingen rabat uanset køb.

Købt i Frankrig, hvor priserne stadig var på niveau med de gamle priser i DK, og hertil blev der givet 23% pct rabat

Hvis ikke man spørger får man ikke noget ... og det værste der kan ske, er at man får et nej... 

Det synes jeg er et spændende indlæg... Så tænk at de er så faste på deres princip at de er villige til at gå glip af 200k forretning... Så kan jeg godt se at mine sølle 40k ikke virker imponerende på dem LOL. Jeg arbejder selv med B2B salg, så jeg er måske lidt mere vant til rabat, når der kommer tilbud om stort indkøb. Det virker som let tjente penge at HiFi klubbe i al fald lige smed 5-10% i rabat for sådan en handel du beskeriver. 

Jeg har bedt om rabat på nespresso kapsler til firmaet, da vi skulle vælge kaffe maskine. Der var ingen rabat at hente, sælgeren var nærmest håndende da han fortalte at en kunde som fortærer over 10000 kapsler om ugen, kun fik 3% rabat... Det blev ikke en Nespresso maskine kan jeg vist godt afsløre. 

Okay man handler jo heller ikke om en liter mælk, men omvendt kunne jeg godt finde på at bede om rabat ved slagteren...

For mig handler det om at sælgeren tilskønner køberens vilje til at handle netop hos ham, ved at give noget rabat for derved at gøre det attraktivt for ham at komme igen.


Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 21:41
Da jeg handlede anlæg for min far (15 år siden?) i HIfiklubben, så fik vi alke kabler gratis og betalte kun fir forstærker, dvd, højtalere og subwoofer. Måske er der mindre at handle med idag?

-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+


Skrevet af: Sven-Erik
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 22:02
Jeg har heller aldrig fået rabat hos hifi-klubben - syntes deres produkter virker fine, men deres måde at afslå enhver form for forhandling virker lidt for arrogant til tider. Thumbs Down

De har sikkert også en del der skal betales - de skriver 700 ansatte og 101 butikker. Det må være meget markedsføring og løn der skal betales (af kunderne) i sidste ende. Mit indtryk af de andre forhandlere herhjemme, f.eks Hifi freaks eller av connection drives mere af den "enkelte" kunde i centrum og langt bedre priser.Clap


Skrevet af: Sunbao
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 22:11
Nu er der jo tale om at alle dine vare med en enkel undtagelse er billigst eller kun sælges hos dem så hvorfor skulle de give dig rabat, og hvad er det for et plat udsagn at de bare skal give rabat og tjene det de kan og at de sagtens kan give dig 4k rabat og stadigvæk tjene på det.

Du har jo heller ikke meget at forhandle om når du møder op og vil ha vare som kun de føre, eller vare som de i forvejen har laveste netpris på.


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 22:43
HFK giver ikke noget, ud over højtalerkabler måske.
Men ellers bør 40 tkr samlet jo give en pæn slat.
Sonos er jo lige noget for EU om koordinerede priser. Det de gør er ikke lovligt som jeg ser det.
Vi var en del der slog os sammen og købte Sonos hos HFK i Malmø da den svenske krone i 09 var nede i 65,-.
Den har så lige været nede i 74 også.
Jeg tager hellere en tur til Malmø og sparer lidt penge når det kan betale sig.

-------------
SVP03


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 01-Februar-2017 kl. 23:04
Hvis hi-fi klubben nu bare havde taget 44.000kr for det og du så havde fået det for 40.000kr så havde du været glad og ikke så fornærmet.


Skrevet af: Tmann
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 07:51
Jeg har handlet stortset alt mit i Hifi klubben. Har dog altid fået en pæn behandling/service. Rabat har jeg ikke set noget af.

Jeg tror det afhænger meget af hvilken HFK butik du rammer. 

Har haft besøgt butikken i Kolding hvor jeg blev meget chokeret over at man dårligt kunne tale med den ene ekspedient da den anden havde mere travlt med at spille højt musik. Og til det skal der sige jeg var alene med en kammerat i butikken.

Må så dog sige at jeg har samtidig også handlet i AV Connection. Og der kan jeg ikke sætte en finger på deres service. Og her taler jeg om begge deres afdelinger i Sønderborg og Odense. Det er lige en butik efter min smag. Venlige, ved hvad de snakker om og er ikke bange for at give en "God pris" på noget samlet. De forstår at holde fast i deres kunder. "Nogle" vare kan måske være en kende dyrere, men kvalitet og service, den er i orden.



-------------
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV


Skrevet af: Bet@
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 11:15
Min erfaring er, at HFK ikke giver rabat.
(Har dog aldrig handlet brugte og/eller udstillingsvarer hos dem, her ville jeg nok forvente at kunne få mængde rabat.)

Personligt synes jeg egentlig det er meget rart, at vide den oplyste pris er den faktiske pris og jeg ikke kommer til at give hverken mere eller mindre end min "nabo".

Hvis jeg så synes deres pris er for høj - står det mig jo frit for at vælge en anden forretning.
I disse forretninger risikerer jeg så, at betale en overpris, fordi andre får rabat.


Dog vil jeg nok blive skuffet, hvis jeg købte for +200.000 og der ikke fulgte et-eller-andet med i form af gratis beslag, kabel, stik e.lign. 



Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 11:26
Ved ikke om det er relevant for dig, men spar forstærkeren og Sonos connect og køb en Bluesound Powenode 2 forstærker Smile 
Løsningen giver dig ikke rabat men en bedre, enklere løsning, til lavere pris.
 
 
Den anden mulighed, såfremt den løsning du skriver bare er det helt rigtige for dig, er at
køre dankortet igennem, og så nyde dit nye grej.
Hvis du allerede nu ærgrer dig over pris og er bitter så kig videre til du får ro i mavsen


-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 11:50
Mon det at HFK ikke giver rabat, også er med til at give bedre brugtsalgspriser. Noget som vel også er værd at tage med i overvejelserne når der handles.



Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 12:20
måske de netop ønsker at skille sig ud på det punkt. I forhold til Power, giganten etc.
ikke at give rabatter men forsøge at holde faste fornuftige priser og samtidig en god og professionel betjening..
Det får man jo ikke i hverken power eller el-giganten..

Dog kan hifiklubben godt virke lidt arrogante og bedrevidende.. og de gange jeg har benyttet mig af returretten har de fremvist at tvært blik og et hhmmmrrpp til min forklaring om hvorfor jeg ville returnere. 


Skrevet af: -Henrik-
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Jeg tror du misforstår mig Henrik.

Ja, jeg kan godt se, at jeg misforstod dig, det beklager jeg.
Tak for uddybningen Smile


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 12:57
Jeg har heller aldrig kunne få rabat i Hifiklubben uanset beløb jeg har købt for. Det der taler for deres politik er, at de tilsyneladende ikke vil give rabat til nogen er, at så er der ingen der føler sig snydt. Det ville sikkert også være galt, hvis folk fik forskellige rabatter på samme køb.


Skrevet af: Westergaard
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 13:03
På mærker som f.eks. NAD og Dali, som du bl.a. køber her, har jeg ikke opfattelsen af at de har specielt gode priser. De holder en listepris som de kan tillade sig fordi der ikke er andre der forhandler de mærker i DK.
Mig bekendt er prisen på NAD i f.eks. Tyskland/England ikke højere? Det samme kan vel siges om B&W, Cambridge osv.
 
Det er fint at alle "er lige for loven" og at prisen er prisen, men den med gode priser køber jeg ikke helt...


Skrevet af: MartinPtE
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 13:07
Angry Det er jo helt utrolig arrogant behandling, sådam har jeg aldrig fået den før.
Har bl.a. opnået rabatter i Hifi Forum og hos www.soundofnordic.dk


-------------
Rega Planar 9
Project Tube DS
Rega Brio
SA Pandion 2


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af MartinPtE MartinPtE skrev:

Angry Det er jo helt utrolig arrogant behandling, sådam har jeg aldrig fået den før.
Har bl.a. opnået rabatter i Hifi Forum og hos www.soundofnordic.dk

Så det er simpelthen arrogant hvis en erhvervsdrivende ikke vil give kunden rabat!?

I don't get it...

Jeg købte min Denonforstærker i HFK i Horsens, og jeg havde egentlig ikke noget problem med at betale det den nu kostede, men det var selvfølgelig også en mindre beløb.

Til gengæld da jeg for flere år siden handlede mine XTZ højttalere, skrev jeg til Dans TV at jeg overvejede XTZ, hvad priserne var i Sverige, og hvad han kunne lave et komplet 5.1 sæt til, og fik en rigtig fin pris - endda privat leveret af Dans hjemme på min adresse i Horsens.

Jeg bad ikke om en speciel rabat, men spurgte til om de kunne lave en god pris - INDEN jeg handlede, så var tingene lige som afstemt.

Det værste jeg har oplevet med rabat (det har intet med HIFI eller lyd at gøre) var dog en tidligere "svigerfar" som på en restaurant prøvede at få rabat EFTER at vi havde spist... der krummede jeg godt nok tæer LOL 


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Jeg købte for et tidspunkt Sonos ind som gaver for kr. 200.000

Hifi-klubben, som er vores nabo vil ikke ikke så meget som en bøjet 5 øre i rabat.

Fona fik handlen.
Ja, og hvor er Fona henne nuOuch
Den "rabat" man får i HiFi klubben er at de mennesker der er ansat der, ved noget om det de sælger, og bruger den nødvendige tid til at rådgive og fremvise/demonstrere produkterne. De har, i modsætning til Fona, forstået at der skal noget ekstra til, for at konkurrere med salg på nettet


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:


Jeg har heller aldrig kunne få rabat i Hifiklubben uanset beløb jeg har købt for. Det der taler for deres politik er, at de tilsyneladende ikke vil give rabat til nogen er, at så er der ingen der føler sig snydt. Det ville sikkert også være galt, hvis folk fik forskellige rabatter på samme køb.

Nu er det vel ikke af hensyn til kunderne, at HFK franchisetagerne ikke giver rabat. Det er vel for at give franchisetagerne lige vilkår, at butikker i kæden ikke tilbyder rabat. Kæden består jo i bund og grund af en række selvstændige erhvervsdrivende, som af hensyn til hinanden, ikke konkurrerer med hvem giver størst rabat og dermed flere kunder.
Så kan man måske diskutere om, at det er på grænsen til aftalte priser, som mig bekendt ikke er lovligt.
De andre store kæder, har jo kun en ejer, så her giver rabatter ikke de samme problemer. Og det gælder jo også for små enkeltstående butikker.
Som plaster på såret, i forhold til manglende rabat, får du til gengæld tre års ægte garanti i HFK.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Mr. Ipsen
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 14:22
Og hvor er Fona i dag? Det er hvad man får ud af at give urealistiske rabatter til alle og enhver!!



Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 14:26
WOW, der var lige en ansat fra HiFi klubben der oprettede sig der :-)


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Mr. Ipsen Mr. Ipsen skrev:

Og hvor er Fona i dag? Det er hvad man får ud af at give urealistiske rabatter til alle og enhver!!


Vel nærmere urealistiske høje priser, dårlig kundepleje og mangel på rettidig omhu.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 15:02
Og det der internet der.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

 
Så kan man måske diskutere om, at det er på grænsen til aftalte priser, som mig bekendt ikke er lovligt.

Det er vel ikke ulovligt, hvis en kæde kører med samme i pris i alle afdelinger.

Der er jo først hvis flere kæder aftaler hvad de vil sælge varen til, at det bliver ulovligt.


Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

 
Så kan man måske diskutere om, at det er på grænsen til aftalte priser, som mig bekendt ikke er lovligt.

Det er vel ikke ulovligt, hvis en kæde kører med samme i pris i alle afdelinger.

Der er jo først hvis flere kæder aftaler hvad de vil sælge varen til, at det bliver ulovligt.
 
 
Hvis det skulle være ulovligt, må Rema og 7-11 så ikke køre med samme priser ???


-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

 
Så kan man måske diskutere om, at det er på grænsen til aftalte priser, som mig bekendt ikke er lovligt.

Det er vel ikke ulovligt, hvis en kæde kører med samme i pris i alle afdelinger.

Der er jo først hvis flere kæder aftaler hvad de vil sælge varen til, at det bliver ulovligt.
 
 
Hvis det skulle være ulovligt, må Rema og 7-11 så ikke køre med samme priser ???

Jo, men de må ikke lave aftaler om at køre med samme priser, hvis de har en dominerende stilling på markedet. Det er det der kaldes karteldannelse.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 15:57
Det er jo én kæde. Det er der ikke meget kartel over.

Eller også læser du det forkert. Jonas mener ikke at Rema og 7-11 kører med samme priser, men at alle Rema'er har samme priser, og alle 7-11 har samme priser.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det er jo én kæde. Det er der ikke meget kartel over.

Eller også læser du det forkert. Jonas mener ikke at Rema og 7-11 kører med samme priser, men at alle Rema'er har samme priser, og alle 7-11 har samme priser.



Ikke sådan jeg læste det han skrev, men jeg tror godt du ved hvad jeg mener.. Lad mig omformulere det..

Markedsdominerende firmaer må ikke lave aftaler indbyrdes om at køre med samme priser. Det er det der kaldes karteldannelse.

Selvfølgelig må ét firma selv bestemme deres priser i deres egne butikker, det er da logik for burhøns..

Carlsberg, Danfoss og A.P. Møller er eksempler på danske firmaer der har fået kæmpebøder for at være med til karteldannelse!


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 16:10
Jeg ved godt, hvad du mener, men jeg tror at Jonas mener kæderne enkeltvis.

Måden, det er skrevet på, kan dog læses forskelligt (og forvirrer ikke mindre ved at både Rema og 7-11 er samme koncern i Skandinavien).


Skrevet af: Westergaard
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 16:11
syntes at tråden er kørt lidt af sporet... Der er da ingen ulovligheder i det Hifi Klubben gør. De er bare dygtige og tjener godt på deres gode ry og varer.
Problemet er vel at Hifi Klubben tager listepriser på de mærker de har eneforhandling på og ikke vil give rabat, selv ved større handler. Der er heldigvis andre forhandlere og mærker der også levere udmærket hifi og service, som man kan kaste sine penge efter.
 
NB: Jeg er ikke i branchen og har ingen økonomiske interesser LOL


Skrevet af: Kim Kaos
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Ved godt jeg lyder latterlig - MEN. - HVORFOR skulle du have yderligere rabat? bare fordi du kommer og skal købe for 40K så forventer du rabat?

Nogle gange er jeg en kende skræmt over hvordan folk ter sig. 

Det er da helt normalt at forsøge at presse prisen i bund - i værste tilfælde så får man et nej-det-kan-vi-ikke og så kan man jo forsøge et andet sted eller betale hvad de forlanger.

Jeg er typen der altid forsøger at få det jeg ønsker så billigt som muligt - jeg har svært ved at se hvorfor det skulle været et problem - jeg "ter" mig jo ikke - jeg er venlig og høflig også ved et afslag.







Skrevet af: øvin
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 16:44
Hvor ligger Fona i dag ?

Måske har de Rabat' et sig selv ihjel Cry


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

 
Så kan man måske diskutere om, at det er på grænsen til aftalte priser, som mig bekendt ikke er lovligt.


Det er vel ikke ulovligt, hvis en kæde kører med samme i pris i alle afdelinger.

Der er jo først hvis flere kæder aftaler hvad de vil sælge varen til, at det bliver ulovligt.


Måske forkert formuleret, men hvis jeg husker korrekt, er der både selvstændige ejere og franchisetagere i HFK. Så det korrekte havde nok været, at sige betænkeligt omkring butikkernes prissætning. Det er jo hverken den selvstændige, franchisetageren eller whatever der prissætter ud fra behov, men derimod ejeren af konceptet. Og når der hårdnakket nægtes rabat, og har da en gang fået oplyst " det må vi ikke", er man vel i en gråzone for aftalt pris. Det ville ikke være et problem, hvis der kun var en ejer, men nej ikke ulovligt og sikkert heller ikke på grænsen til det
Og ja, også lidt nemmere at fravige rabat, når stor del af sortimentet kun findes i denne kæde. Det enten som producent ( del af ejerskabet ), eller importør / eneforhandler.
Og en anden måske spidsfindighed, skulle du finde en vare billigere på f.eks. hifiklubben.se, så skal du fysisk afhente i Sverige, for der sendes kun til svenske adresser.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af øvin øvin skrev:

Hvor ligger Fona i dag ?

Måske har de Rabat' et sig selv ihjel Cry


Vrøvl og gætterier.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:


Det er da helt normalt at forsøge at presse prisen i bund - i værste tilfælde så får man et nej-det-kan-vi-ikke og så kan man jo forsøge et andet sted eller betale hvad de forlanger.

Jeg er typen der altid forsøger at få det jeg ønsker så billigt som muligt - jeg har svært ved at se hvorfor det skulle været et problem - jeg "ter" mig jo ikke - jeg er venlig og høflig også ved et afslag.


Det er også fint nok, og det gør jeg sådan set også.
Men jeg prøver at gribe det an på en lidt anden måde, hvor man hjemmefra laver pris research og blot køber, hvor varen er billigst. Det er sjældent muligt at få rabat, hvis forhandleren i forvejen er den billigste eller varen sælges til nedsat pris.

Hvorfor skulle HFK give rabat, hvis de i forvejen er billigst eller ligefrem eneforhandler på produkterne? OP mener det er en stor sag at købe for 40.000,- men man må vel forvente at HFK ofte har ordre i den prisklasse, og det måske ligefrem ikke ses som noget særligt.







Skrevet af: henrikbp
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 17:37
Nu kender du jo nok Sonos og ved hvordan de lyder og fungerer, så her ville jeg helt sikkert droppe HFK og købe i udlandet. Især er UK interessant sidst jeg undersøgte pga. den lave kurs efter Brexit.

Sonos holder nogle mistænktsom stabile priser i alle butikker, hvilket i hvert fald ikke er i kundens interesse. Jeg har vist stadig tilgode at se et tilbud på Sonos som ikke er et generelt tilbud(kampagne) i alle butikker som vi så op til jul. Eneste måde at udfordre dette på er ved at købe udenfor landets grænser.


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af øvin øvin skrev:

Hvor ligger Fona i dag ?

Måske har de Rabat' et sig selv ihjel Cry
Nej. De døde af konkurrencen fra nettet. Ingen kan overleve at rådgive om, fremvise og lagerføre produkter, hvorefter kunden går hjem og bestiller på nettet. En anden væsentlig årsag er, at deres pengemaskine, musik og film salget, forsvandt som dug for solen, da kunderne i stedet streamede. 


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Stillerdk
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 18:17
Hi-fi klubben tjener Kassen det helt sikkert

I Aalborg har de en B&w db9 til salg for 15.000kr
Sat ned fra 29000kr
Og jeg kan garantere dig de stadig tjener penge på den !
Hi-fi klubben kører med den mest latterlige politik at folk skal kende prisen på deres produkter
Kan kun anbefale og handle andre steder hvor de giver rabat

Og til Claus_jac
Du skal altid være velkommen til og handle dine varer til fuld pris hvis det er det du vil.
Men rig bliver du nok aldrig på den udtalelse du kom med.

Det normalt man kan forhandle varer ned i butikker nu til dags da alle butikker sætter varens pris efter og have overskud på
Lad os sige 180-270% . Så til alle jer der ude det bare ud og prutte ;)

-------------
Mads stiller


Skrevet af: Stillerdk
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 18:19
Tror iøvrigt at mængde rabat er et fremmede ord i din verden claus_jac ;)
Godt du ikke er indkøbschef hvis du forstod sådan en lille joke ;)

-------------
Mads stiller


Skrevet af: Kim Kaos
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:


Det er da helt normalt at forsøge at presse prisen i bund - i værste tilfælde så får man et nej-det-kan-vi-ikke og så kan man jo forsøge et andet sted eller betale hvad de forlanger.

Jeg er typen der altid forsøger at få det jeg ønsker så billigt som muligt - jeg har svært ved at se hvorfor det skulle været et problem - jeg "ter" mig jo ikke - jeg er venlig og høflig også ved et afslag.


Det er også fint nok, og det gør jeg sådan set også.
Men jeg prøver at gribe det an på en lidt anden måde, hvor man hjemmefra laver pris research og blot køber, hvor varen er billigst. Det er sjældent muligt at få rabat, hvis forhandleren i forvejen er den billigste eller varen sælges til nedsat pris.

Hvorfor skulle HFK give rabat, hvis de i forvejen er billigst eller ligefrem eneforhandler på produkterne? OP mener det er en stor sag at købe for 40.000,- men man må vel forvente at HFK ofte har ordre i den prisklasse, og det måske ligefrem ikke ses som noget særligt.

Jeg bruger også en masse prep-time før jeg handler - men selvom jeg hat fundet det jeg tror er den billigste så skader det jo ikke at spørge ;)


Skrevet af: mh67
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 19:21
Det er flot, at i er så loyale over for HFK. Betaler bare uden at sætte spørgsmål ved prisen.
Nu handler jeg ikke så tit hos HFK, men andre steder hedder det. vejledende pris. Dvs. pris
kan forhandles.


Skrevet af: Bet@
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 19:24
Som nævnt tidligere - er det rart med en butik, med gennemsigtige priser - og priser der er ens for alle. Hvis man ikke ønsker at købe hos dem, fordi de ikke giver rabat - er det et helt legalt valg, men det gør da ikke HFK til en dårlig forretning eller er et tegn på dårlig moral.

Modstykket til HFK er El-giganten, Power og andre, hvor priserne svinger op og ned - og det er helt umuligt, at kende den reelle pris.

Ovenstående har jo også egne brands og/eller varianter af kendte mærker. Her er det ikke unormalt at prisen kan svinge flere tusinde op go ned. Så kan de jo reklamere med spar 3.000 kr. på varer, som der måske koster 25% mere end en tilsvarende model hos konkurrenten.

Uden at kunne bevise det, vil jeg tro gennemsnitspriserne ofte er identiske for HFK og andre butikker.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af mh67 mh67 skrev:

Det er flot, at i er så loyale over for HFK. Betaler bare uden at sætte spørgsmål ved prisen.
Nu handler jeg ikke så tit hos HFK, men andre steder hedder det. vejledende pris. Dvs. pris
kan forhandles.

Jeg tror ikke folk er loyale overfor HFK eller ønsker at betale mere end højest nødvendigt. Men jeg tror mange syntes det er provokerende at læse et indlæg, hvor en person vil købe for sølle 40k og derefter forventer 10% i rabat og mener det er direkte arrogant at HFK ikke ruller den røde løber ud og tilbyder den ønskede rabat, når der nu kommer en kunde med en så stor ordre.


Som en anden skriver, så havde denne kunde jo været glad, hvis den samlede pris var 44.000,- og der så blev givet en rabat på 10%, så havde prisen været ca. 40.000,- og kunden var glad, og kunne så glæde sig over en "rabat". Nu er det jo så bare anderledes, hvor HFK melder prisen ud fra starten, også er det jo den værste pis butik i OP's øjne. 





Skrevet af: axelrodi
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 20:09
Jeg har arbejdet i tøjbranchen , et par jeans til 700kr i udsalgspris koster ca 150kr i indkøb. så jeg tror et sæt højtalere til 30.000kr  koster cirka 10.000 i indkøb.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis man bare bevidstløs accepterer prislappen, snyder man sig selv. Jeg har et frisk eksempel fra i dag:

Bilka reklamerer med 20% rabat på printerblæk. Min printer løb tør lige op til Jul, så ville vente til efter og håbe på de kom på tilbud. Prisen var ca 260kr for begge patroner før Jul. Men da jeg ville købe dem i dag, var førprisen hævet ca 20%, så jeg reelt kom til at give det de kostede før Jul.

Foreslog sælger at han trak de 20% fra tilbudsprisen. Det kunne han ikke på en "kampagnevare", sagde han. Hov! Dvs man godt kan forhandle pris i Bilka.

Jeg synes den måde at fifle med førprisen er uacceptabelt.

Bilka bruger ofte elevator priser. En vare koster 100 kr en periode. Derefter koster den 60 kr på tilbud. Folk tror så
besparelsen er 40 kr. Men normalprisen er faktisk 60kr.

Så hellere en fast prissætning.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Jeg har arbejdet i tøjbranchen , et par jeans til 700kr i udsalgspris koster ca 150kr i indkøb. så jeg tror et sæt højtalere til 30.000kr  koster cirka 10.000 i indkøb.

Jeg har arbejdet på en tankstation, hvor en liter benzin kostede 10,- i udsalgspris og 9,5,- i indkøbspris. 

Jeg tror et sæt højtalere til 30.000,- koster 28.500,- i indkøb. 




Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Jeg har arbejdet i tøjbranchen , et par jeans til 700kr i udsalgspris koster ca 150kr i indkøb. så jeg tror et sæt højtalere til 30.000kr  koster cirka 10.000 i indkøb.

Husk at indregne løn, husleje, skat og reklame. Selvom fortjenesten er stor er det ikke sikkert at overskuddet er.


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Jeg har arbejdet i tøjbranchen , et par jeans til 700kr i udsalgspris koster ca 150kr i indkøb. så jeg tror et sæt højtalere til 30.000kr  koster cirka 10.000 i indkøb.

Der er nok lidt større udsalg/indkøbs factor i tøjbranchen end i HiFi branchen, og så er jeg ret sikker på at de 150 kr er uden moms og de 700 kr er med moms.



-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 20:35
.


Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Jeg har arbejdet i tøjbranchen , et par jeans til 700kr i udsalgspris koster ca 150kr i indkøb. så jeg tror et sæt højtalere til 30.000kr  koster cirka 10.000 i indkøb.


Jeg har er familiemedlem der arbejdede er sted hvor de kunne få Jamo til indkøbspriser. Det var cirka 50%
Så det er ikke alle steder indkøbsprisen kun er 1/3


Skrevet af: Male80
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 20:43
Kan du ikke skrive hvor du ender med at handle?  

Jeg selv er ikke så god til at forhandle om prisen og vil helst ikke lægge mine penge et sted hvor jeg ved at jeg bliver snydt fordi jeg ikke er så god til at prutte om prisen, så jeg betaler for at andre får en bedre pris.


Skrevet af: Enerneslo
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 20:46
På Sonos, Samsung osv. kan det godt være at avancen ikke er særlig høj, men på de mærker de er eneforhandlere af, der tror jeg sku der er en fornuftig avance. Og fordi avancen ikke er særlig høj på benzin, betyder det ikke den ikke er det i andre brancher. En blomsterhandler f.eks., ganger indkøbsprisen med ca. tre.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

På Sonos, Samsung osv. kan det godt være at avancen ikke er særlig høj, men på de mærker de er eneforhandlere af, der tror jeg sku der er en fornuftig avance. Og fordi avancen ikke er særlig høj på benzin, betyder det ikke den ikke er det i andre brancher. En blomsterhandler f.eks., ganger indkøbsprisen med ca. tre.

Og hvad så? Det er jo ligegyldigt, hvad en blomsterhandler tjener eller en tøjbutik. Det har intet med sagen at gøre, da brancherne er så forskellige fra hinanden.




Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 21:06
For lige at forholde mig til trådstarters liste.
Halvdelen af listen er Sonos og der får du ikke rabat ved nogle forhandlere i dk.
Samsung tv'et ligger de i forvejen som en af de billigste.
Og denon og Dali er så det eneste de potentielt kunne give rabat på. Her var visse Dali modeller 20% nedsat i januar.
Og oven i dette skal du lige ligge rådgivning fra en der ved hvad han snakker om modsat dem ved power eller Elgiganten.
Nåh ja og 3 års garanti.

Jeg er bestemt ikke loyal over for hfk. Men jeg har nu kun fået god service ved dem. Da jeg for en del år siden købte mit Dali denon surround-anlæg til 15.000kr fik jeg tilbudt deres sub udstillingsmodel til samme pris som den mindre model. Sub kabel fik jeg gratis. Og receiveren fik jeg også gratis på prøve i 2 uger da jeg var i tvivl om denne. Dette syntes jeg er fin service. PS er også jyde. :-)

-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: pjonassen
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 21:35
Det er da kun godt købmandskab at spørge indtil evt. Rabat. Svaret kan gå hver vej. Får man ja, så er det fedt. Får man nej skal man ikke pive. Det var jo den chance man tog, men man tog den.

Jeg forstår ikke dem der uden videre køber til listepris. Det er en simpel sætning: "Hvad er den bedste pris du kan give mig?". Mere behøver man ikke at gøre ud af det.

-------------
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055
Marantz 7007
Focal Sib XL



Skrevet af: Blank
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Kan du ikke skrive hvor du ender med at handle?  

Jeg selv er ikke så god til at forhandle om prisen og vil helst ikke lægge mine penge et sted hvor jeg ved at jeg bliver snydt fordi jeg ikke er så god til at prutte om prisen, så jeg betaler for at andre får en bedre pris.


Male80 har fat I det helt rigtige lige her.
Han vil ikke lægge sine penge et sted, hvor han ved han bliver snydt, fordi han ikke er god til at forhandle prisen.

Hos HFK får ingen rabat, altså bliver ingen snydt.
Er det ikke fedt at vide at personen foran dig, har betalt præcis det samme som dig (for den samme vare), når i går ud af butikken?
At naboen kan sælge den samme vare 20 % billige, er så hvad det er, så må men jo handle derinde.

Tesla har meldt det samme ud. (Dog har de vist ikke været så gode til at overholde det)
Alle skal betale det samme, for så bliver ingen snydt.

En lille sidebemærkning, så var jeg i Elgiganten og købte en universal fjernbetjening i december, den stod på hylden til 3000, men på deres hjemmeside stod den til 2000, så jeg gik over til en sælger, og bad om at få varen til internet prisen.
1. Det er spild af min tid
2. I december måned, har sælgerne (på en fredag eller lørdag, kan jeg ikke lige huske) typisk rigeligt at tage sig til, så det er også spild af deres tid.
3. Der er stadig folk som ikke tjekker Pricerunner osv. Men her kunne der sagtens stå een bag mig i køen, og givet fuld pris for samme produkt, der synes jeg at fast pris nok er lidt mere fair..

-------------
BaaaaaH


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


Tesla har meldt det samme ud. (Dog har de vist ikke været så gode til at overholde det)
Alle skal betale det samme, for så bliver ingen snydt.

Men Elon Musk har også meldt ud at ALLE skal betale den samme pris, og han ikke vil have at der bliver givet rabat. 

Der skal nok være mange der har den der "Nu giver jeg 700.000,- for en bil, også kan jeg ikke engang få rabat, det er for dårligt.."

Nej, men så gå over til Audi og køb en bil der koster 750.000,- og få 50.000,- i rabat, det er jo det samme i sidste ende. 


Skrevet af: miri
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 22:09
Jeg synes det er en mærkelig debat. Hifi-klubbens koncept har frai begyndelse været at holde sig ude af rabat-cirkuset - det betyder, at de som udgangspunkt hat sat deres standardpris med en lavere avance end konkurrenterne, der kører op og ned i pris afhængigt af om det er listeprise, udsalg eller de giver rabat til den enkelte kunde - hifi klubben har haft rimelig succes med det gennem deres levetid - det er vel kun expert, der er tilbage af de store kæder fra 70'erne. Og så lever vi heldigvis i et frit land. Hvis du kan få den samme vare billigere eller en bedre vare til samme pris i en anden butik, så køb der. Men om du får nul eller 10 % eller 50% i rabat kan du kun bruge til at pudse dit ego med - når du kan fortælle naboen, at du har fået samme vare meget billigere - rabatprocenten fortæller i sig selv ikke noget om kvalitet/pris forholdet på produktet! Det er ok, at forsøge at få rabat, men at brokke sig over, at man ikke kan få den billigere end den næste i køen - nej, det er bare

-------------
miri


Skrevet af: Sunbao
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Stillerdk Stillerdk skrev:

Hi-fi klubben tjener Kassen det helt sikkert
Det normalt man kan forhandle varer ned i butikker nu til dags da alle butikker sætter varens pris efter og have overskud på
Lad os sige 180-270% . Så til alle jer der ude det bare ud og prutte ;)

Det er jo dybt naivt at tro det er sådan på alle vare, elektronik er der minimal fortjeneste på fordi vi netop alle finder varens billigst, at tro avancen er så stor er naivt, men alt kommer jo an på din udregning, for at lave den reel skal du jo også medregne de 44 besøg fra andre der ikke købt varen, husleje og varme for perioden osv osv. er da muligt de køber varen til 100 og sælger den til 300 men de 200 er jo ikke det de har tjente på selve varen når øvrige omkostninger er trukket fra.


Skrevet af: Blank
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


Tesla har meldt det samme ud. (Dog har de vist ikke været så gode til at overholde det)
Alle skal betale det samme, for så bliver ingen snydt.


Men Elon Musk har også meldt ud at ALLE skal betale den samme pris, og han ikke vil have at der bliver givet rabat. 

Der skal nok være mange der har den der "Nu giver jeg 700.000,- for en bil, også kan jeg ikke engang få rabat, det er for dårligt.."

Nej, men så gå over til Audi og køb en bil der koster 750.000,- og få 50.000,- i rabat, det er jo det samme i sidste ende. 


Så må man Jo også bare være forberedt på at det er et andet produkt.
Selvfølgelig er Sonos, Sonos.
Men hvis man har Nad i tankerne, og ender med Harman Kardon, fordi man for en bedre rabat, så skal man Jo bare være indstillet på at det man får, ikke var det man ville have. Prisen kan så gøre at man stadig føler at man har fået et godt produkt.

Men lige præcis med bil analogien føler jeg mig konsekvent snydt når jeg køber bil.
Sidst jeg kiggede bil, gav Ford mig 40.000 i rabat uden at jeg havde lagt op til nogen rabat.
Så jeg kunne nok fjerne en del mere, men ligegyldigt hvad, ville jeg ikke kunne gå derfra og føle jeg havde gjort en god handel..

-------------
BaaaaaH


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

men ligegyldigt hvad, ville jeg ikke kunne gå derfra og føle jeg havde gjort en god handel..


Nej, men så lad sgu da være med at købe en ford! :)


Skrevet af: Benjiiee
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 22:37
De steder jeg selv har arbejdet og familie har arbejdet har det altid minimum været 50% avance og der snakker vi om auto,tøj,hifi,fisk,jagt,byggematerialer,el,Vvs, osv. Listen er lang. Sådan skal det jo gerne blive ved med så vi alle sammen kan tjene og få det hele til at løbe rundt.

HFG problem i mine øjne at de har produkter til overpriser som de mener er guld værd men man kan købe 100 andre bedre alternativer til mindre penge. Nå man træder ind i Roskilde/Slagelse/Holbæk bliver man mødt af knægte på 20år som lige er kommet ud af skolen og lært en masse salgs gas og får solgt en masse ting som personen ikke reelt havde behov for som deres kabeler feks. Tror damen på eksempelvis 30-40år er pisse lige glad og kan sikkert ikke høre eller se forskel alligevel. De mangler at kunden i hånden og lytte og se hvad de står med. Sørg for kunden føler du har hans/hendes interesse. Det er stor mangel på. Vi alle kan fortælle om hvad tv'et, højtalere osv kan ud fra specifikationerne. Hifiklubben har et pisse godt brand det kan man ikke tag fra dem men de har ikke nogen produkter som de andre ikke kan matche. Og så har de mangel på erfarne kollegaer som burde have deres interesse i hifi verden. Du skal som minimum kunne stå 100% inde for det produkt du sælger og vide hvad du snakker om og være kritisk over for dine egne produkter også.

Den erfaring har jeg oplevet flere gange hos av-connection. Hifi freaks har gode produkter og priser men mangler også lidt kendskab til deres produkter engang imellem men de begge er altid til at forhandle med og husker deres kunder og garantien er overholdt til punkt og prikke uden overhovedet at spørge mistænktsomt

Så jeg vil råde dig igen til at finde andre græs marker. For 40000 ville jeg også gerne have mest ud af dem ;-)




Skrevet af: -Henrik-
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 22:52
Hvis man synes, at man kan få en god handel i HFK mht. pris, kvalitet, kundeservice, ekstra garanti osv., skal man da bare handle i HFK.

Hvis man synes, at man kan få en bedre handel andetsteds, skal man da bare handle dér i stedet.

Så hvorfor egentlig al den ballade? Smile




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Jeg selv er ikke så god til at forhandle om prisen og vil helst ikke lægge mine penge et sted hvor jeg ved at jeg bliver snydt fordi jeg ikke er så god til at prutte om prisen, så jeg betaler for at andre får en bedre pris.


Så går du i HiFiKlubben.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Stillerdk Stillerdk skrev:

Det normalt man kan forhandle varer ned i butikker nu til dags da alle butikker sætter varens pris efter og have overskud på Lad os sige 180-270% .


Hvad giver du for en liter mælk?
Hvad giver du for en liter benzin?

Der er ikke 200% fortjeneste på et tv i dag, fortjenesten ligger i mersalget - det er her der er kroner at hente.

Klaus




-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 23:25
Med den manglende service HFK udviser burde de konsekvens give tilbud på alle deres varer, jeg har de sidste par gange handlet hos dem, jeg har droppet dem, jeg handler hellere andre steder selv uden rabat.

De sælger brugte varer som nye, og de tilbyder prisgaranti hvor prisgarantien kun gælder med dem selv.


Skrevet af: André S
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 23:51
jeg var i hifiklubben her forleden for at forudbestille 4.stk af Lyngdorf's nye mh-2 højtalere til brug af baghøjtaler.
Jeg spurgte ikke om rabat, jeg betalte bare prisen.




Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 06:42
Oprindeligt skrevet af Benjiiee Benjiiee skrev:

De steder jeg selv har arbejdet og familie har arbejdet har det altid minimum været 50% avance og der snakker vi om auto,tøj,hifi,fisk,jagt,byggematerialer,el,Vvs, osv. Listen er lang. Sådan skal det jo gerne blive ved med så vi alle sammen kan tjene og få det hele til at løbe rundt.

HFG problem i mine øjne at de har produkter til overpriser som de mener er guld værd men man kan købe 100 andre bedre alternativer til mindre penge. Nå man træder ind i Roskilde/Slagelse/Holbæk bliver man mødt af knægte på 20år som lige er kommet ud af skolen og lært en masse salgs gas og får solgt en masse ting som personen ikke reelt havde behov for som deres kabeler feks. Tror damen på eksempelvis 30-40år er pisse lige glad og kan sikkert ikke høre eller se forskel alligevel. De mangler at kunden i hånden og lytte og se hvad de står med. Sørg for kunden føler du har hans/hendes interesse. Det er stor mangel på. Vi alle kan fortælle om hvad tv'et, højtalere osv kan ud fra specifikationerne. Hifiklubben har et pisse godt brand det kan man ikke tag fra dem men de har ikke nogen produkter som de andre ikke kan matche. Og så har de mangel på erfarne kollegaer som burde have deres interesse i hifi verden. Du skal som minimum kunne stå 100% inde for det produkt du sælger og vide hvad du snakker om og være kritisk over for dine egne produkter også.

Den erfaring har jeg oplevet flere gange hos av-connection. Hifi freaks har gode produkter og priser men mangler også lidt kendskab til deres produkter engang imellem men de begge er altid til at forhandle med og husker deres kunder og garantien er overholdt til punkt og prikke uden overhovedet at spørge mistænktsomt

Så jeg vil råde dig igen til at finde andre græs marker. For 40000 ville jeg også gerne have mest ud af dem ;-)




Mvh A/V Connection eller hi-fi freaks. ;-)
Jeg har også oplevet hvad jeg vil kalde dårlig rådgivning i hfk. Men så holder jeg mig jo bare til dem der giver den gode. Var i hfk i fredags for at lytte til et stereo anlæg. Rigtig fin rådgivning og flink sælger. Men det blev dog ikke til en handel. Var bare ude og drømme lidt hehe

-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: Kim Kaos
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 06:48
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

jeg var i hifiklubben her forleden for at forudbestille 4.stk af Lyngdorf's nye mh-2 højtalere til brug af baghøjtaler.
Jeg spurgte ikke om rabat, jeg betalte bare prisen.

Og???


Skrevet af: torbenan
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 07:14
Jeg var i en hifi butik og lytte til en forstærker, der stod til 14k. Efter 3 min. Sagde sælgeren uopfordret at han kunne give mig et godt tilbud på 10K. Butikken har bare et andet koncept end hfk. Personligt forstår jeg ikke hans valg af salgskoncept, da kunder, der kun ser varene på nettet, nok vælger butikken fra, fordi den ikke er konkurrencedygtig der.
Jeg endte med at købe forstærkeren plus dac, kabler og højttalere, med 32% rabat.

Min pointe er at butikkerne har lov til at vælge den prispolitik de vil. Som køber er man nødt til kende rabatpolitikken, hvor man handler.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 07:28
Rabatter er lige som flyselskabers bonuspoint.

Det fastholder kunderne.

Så er der nogle forbrugere der ikke gider at samle point eller rabatter.

De handler i discount butikker som Lidl og Aldi.

HFK kører samme princip. Dog er service lagt til prisen.

Og det ser ud til at deres butikker kører glimrende.


Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Jeg har arbejdet i tøjbranchen , et par jeans til 700kr i udsalgspris koster ca 150kr i indkøb. så jeg tror et sæt højtalere til 30.000kr  koster cirka 10.000 i indkøb.


Du skal ikke tro du skal vide

-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Jeg har arbejdet i tøjbranchen , et par jeans til 700kr i udsalgspris koster ca 150kr i indkøb. så jeg tror et sæt højtalere til 30.000kr  koster cirka 10.000 i indkøb.


Du skal ikke tro du skal vide


-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 08:27
Jeg har 5 gange lavet større køb hos Hifiklubben, både privat og gennem mit arbejde og har fået rabat alle gange, så det kan altså godt lade sig gøre - Men på enkelt dele er de urokkelige.


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:


Og oven i dette skal du lige ligge rådgivning fra en der ved hvad han snakker om modsat dem ved power eller Elgiganten.


Syntes faktisk "rådgivningen" er til grin i visse HFK butikker. Har en kammerat der skulle låne en subwoofer, og han fortæller ekspedienten den skal bruges i et surround setup. Ekspedienten fortæller ham selvsikkert at han SKAL bruge line in indgangen og skrue crossover knappen til ca 60hz, og hvis han brugte LFE indgangen ville den bare stå og brumme

Ja hvis man bruger et signal kabel med dårlig skærm vil den muligvis brumme, og ja dette brum ville kunne bringes til et minimum, ved og bruge line in indgangen og skrue lowpass filteret tilpas langt ned. Det er bare en komplet forkert måde og sætte en subwoofer til en surround receiver. Ekspedienten har været i butikken i flere år, det er mig ubegribeligt han ikke er blevet udskiftet endnu.


Skrevet af: Uffebg
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:

Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

jeg var i hifiklubben her forleden for at forudbestille 4.stk af Lyngdorf's nye mh-2 højtalere til brug af baghøjtaler.
Jeg spurgte ikke om rabat, jeg betalte bare prisen.

Og???


Personligt ville jeg gøre det samme, jeg gider ikke bruge min tid på at prutte om prisen ved køb af enkelte ting, men hvis jeg samlede mange dele til f.eks de 40k, så ville jeg høre om ikke jeg kunne få lidt "fyld" med (kabler, tillægsforsikring etc.). Krejleriet foregår for mt vedkommende mest på DBA og kræmmermarkeder ;)


Skrevet af: André S
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Uffebg Uffebg skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:

Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

jeg var i hifiklubben her forleden for at forudbestille 4.stk af Lyngdorf's nye mh-2 højtalere til brug af baghøjtaler.
Jeg spurgte ikke om rabat, jeg betalte bare prisen.


Og???


Personligt ville jeg gøre det samme, jeg gider ikke bruge min tid på at prutte om prisen ved køb af enkelte ting, men hvis jeg samlede mange dele til f.eks de 40k, så ville jeg høre om ikke jeg kunne få lidt "fyld" med (kabler, tillægsforsikring etc.). Krejleriet foregår for mt vedkommende mest på DBA og kræmmermarkeder ;)


Jeg spurgte heller ikke om rabat da jeg købte 2.stk B&W DB1. (Fik gratis xlr subkabel osv)
Men da jeg så skulle have hjælp til at indstille dem korrekt sammen med resten af mit udstyr, blev det gjort af dem uden pris. (Der gik nogen timer)




Skrevet af: Kim Kaos
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 09:30
Jeg fatter ikke folk der ikke forsøger at presse prisen og som oven i købet er stolte over de betaler mere end højst nødvendigt.




Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:

Jeg fatter ikke folk der ikke forsøger at presse prisen og som oven i købet er stolte over de betaler mere end højst nødvendigt.




Dem der bliver født på en guldklump og aldrig har skulle yde nogen særlig indsats for indkomst, får et anderledes forhold til penge.


Skrevet af: André S
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:

Jeg fatter ikke folk der ikke forsøger at presse prisen og som oven i købet er stolte over de betaler mere end højst nødvendigt.




Dem der bliver født på en guldklump og aldrig har skulle yde nogen særlig indsats for indkomst, får et anderledes forhold til penge.


Og så der os andre der bare er mand nok til at betale prisen på produktet.
Så kan i andre grine hele vejen hen til banken med det i har sparet med den rabat i sikkert har fået.


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:

Jeg fatter ikke folk der ikke forsøger at presse prisen og som oven i købet er stolte over de betaler mere end højst nødvendigt.




Dem der bliver født på en guldklump og aldrig har skulle yde nogen særlig indsats for indkomst, får et anderledes forhold til penge.

Haha, du har helt ret. Jeg og mange andre herinde har så mange penge, at vi simpelthen ikke gider besværet med at få en god pris. Når pengene automatisk triller ind på kontoen, måned efter måned, så er det vel ligegyldigt om man giver 1 eller 2 mio for en bil.




Skrevet af: wernermeyer
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:

Jeg fatter ikke folk der ikke forsøger at presse prisen og som oven i købet er stolte over de betaler mere end højst nødvendigt.




Dem der bliver født på en guldklump og aldrig har skulle yde nogen særlig indsats for indkomst, får et anderledes forhold til penge.


Og så der os andre der bare er mand nok til at betale prisen på produktet.
Så kan i andre grine hele vejen hen til banken med det i har sparet med den rabat i sikkert har fået.

Lyder mere som om, du ikke er mand nok til at forhandle...


Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af wernermeyer wernermeyer skrev:

Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:

Jeg fatter ikke folk der ikke forsøger at presse prisen og som oven i købet er stolte over de betaler mere end højst nødvendigt.




Dem der bliver født på en guldklump og aldrig har skulle yde nogen særlig indsats for indkomst, får et anderledes forhold til penge.


Og så der os andre der bare er mand nok til at betale prisen på produktet.
Så kan i andre grine hele vejen hen til banken med det i har sparet med den rabat i sikkert har fået.

Lyder mere som om, du ikke er mand nok til at forhandle...
Og er du mand for at forhandle, og ikke opnår et for dig acceptabelt resultat, så smider du et indlæg på Recoerdere.dk om hvor dum modparten er Cry



Print side | Luk vindue