Print side | Luk vindue

Apple TV 4 DR app - Lip sync

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150141
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 18:50


Emne: Apple TV 4 DR app - Lip sync
Skrevet af: ClausBP
Emne: Apple TV 4 DR app - Lip sync
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 06:03
Hejsa!

Jeg oplever lip sync problemer med DR app på Apple TV 4

Prøv f.eks. at afspille en TV avis.

Der er ikke de samme problemer på f.eks. YouTube app'en.

Min Apple TV 4 er forbundet med HDMI direkte til mit Samsung TV.

Problemet er et samme ved både Wireless og Ethernet forbindelse til Apple TV 4.

Oplever I det samme?

Vh
Claus



Svar:
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 06:19
Jeg oplever det ikke.

Det kan skyldes indstillinger i tv-skærmen. Prøv for forsøgets skyld at slå MotionPlus fra eller andre dynamiske kredsløb, der giver forsinkelse i billedet.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 06:44
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg oplever det ikke.

Det kan skyldes indstillinger i tv-skærmen. Prøv for forsøgets skyld at slå MotionPlus fra eller andre dynamiske kredsløb, der giver forsinkelse i billedet.


@Rasmus - du er inde på noget rigtigt - men paradoksalt nok bliver problemet mindre når jeg øger MotionPlus på Samsung TV'et.

I lydindstillinger på Samsung TV'et ser det også til at SPDIF-output indstillingen har en effekt på Lip Sync.

Problemet er vel, at jeg måske ved at ændre disse indstillinger, skaber lip sync problemer i andre apps og kilder (nVidia Shield TV), hvor problemet ikke optrådte før.

Men mere om dette, når jeg har fået testet mere grundigt... 

  


Skrevet af: AarhusBruger
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 16:30
Jeg oplever samme problem med Apple TV koblet direkte til et Sony TV. Det sker også så vidt jeg kan se kun i DR's app og ikke i hverken Netflix, Youtube eller Infuse. Forsinkelsen er meget lille og ikke direkte irriterende, men nok til at man opdager det. Det samme sker ikke via DR's Playstation app eller via HBB-tv.

Jeg har slået alle billedforbedrings ting-og-sager fra.


Skrevet af: bantam
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 21:25
Jeg oplever det samme med DR TV-app'en på Apple TV4 - og alle de andre iOS-enheder, jeg har testet det på. 

Er i dialog med DR om problemet.

Indtil videre har de lagt en testklip ud på DR TV, som kan bruges til test. Søg på "testbillede", så kommer der noget der hedder "Testbillede AV". 

Det virker på alle mine Android-enheder, en Windows 10-PC og min ASUS Chromebook med Android 6.0.1. Alle andre apps fungerer korrekt på iOS, inkl. YouTube med tilsvarende testklip af BBC i stereo.

Har dog et tilsvarende issue på KODI på OSMC (Raspberry Pi 3), men i lidt mindre grad.


-------------
/lars


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 02-Februar-2017 kl. 21:38
Oplever det samme med DR TV på Apple Tv 4
Ikke meget men nok til at man lægger mærke til det.


Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 06:12
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg oplever det samme med DR TV-app'en på Apple TV4 - og alle de andre iOS-enheder, jeg har testet det på. 

Er i dialog med DR om problemet.

Indtil videre har de lagt en testklip ud på DR TV, som kan bruges til test. Søg på "testbillede", så kommer der noget der hedder "Testbillede AV". 

Det virker på alle mine Android-enheder, en Windows 10-PC og min ASUS Chromebook med Android 6.0.1. Alle andre apps fungerer korrekt på iOS, inkl. YouTube med tilsvarende testklip af BBC i stereo.

Har dog et tilsvarende issue på KODI på OSMC (Raspberry Pi 3), men i lidt mindre grad.

Ja - jeg har nu også testet i andre apps og på andre devices. Det ser klart ud til at det er et problem, som DR skal løse.

Tak for tippet med testklip på DR og BBC - meget nyttigt.



Skrevet af: Allan G
Skrevet den: 03-Februar-2017 kl. 21:01
Samme her. Ingen problem med infuse, Tv2 eller netflix, kun DR :-(


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 04-Februar-2017 kl. 05:49
Jeg så et afsnit af Hammerslag i går aftes. Her oplevede jeg også problem med lip sync.

Jeg er ret overbevist om at det skete på de dokumentarer jeg har set på DR TV for nylig.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Allan G
Skrevet den: 25-April-2017 kl. 21:04
Nogen der har fundet en løsning på dette?
Det er godt nok belastende...


Skrevet af: Raskolnikov
Skrevet den: 25-April-2017 kl. 21:57
Jeg har skrevet til dem flere gange om det. Nogle gange sker det slet ikke. 


Skrevet af: Ambii
Skrevet den: 10-Maj-2017 kl. 15:53
Er der stadig ingen der har fundet en løsning?
Har det samme problem med lip sync i DR app på apple tv4. Dog ikke i Live.


Skrevet af: bantam
Skrevet den: 10-Maj-2017 kl. 16:07
DR meldte tilbage til mig, at de ville bringe problemet videre til deres app-udviklere, men det er nogle måneder siden...

Jeg synes, at det ville være en god idé, hvis flere ville sende en fejlrapport til DR.



-------------
/lars


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 10-Maj-2017 kl. 16:20
Det forekommer også på min iPad via DRs app.


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 11-Maj-2017 kl. 13:56
Jeg har ingen problemer mht lyd lip sync osv.
har i været igennem jeres egne lyd indstillinger så i er sikre på fejlen ikke opstår der


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 11-Maj-2017 kl. 14:22
Jeg oplever ikke lip sync. Min DR app ligger på min iPad som via AirPlay streamer
til Apple tv 3, altså ikke 4. ATV3 er tilsluttet BeoVision 7 TV, med at HDMI kabel.

-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: bantam
Skrevet den: 11-Maj-2017 kl. 14:28
Det fejlede også på iPad og iPhone (gennem de indbyggede højttalere og på enhedernes egne skærme) med det testklip, som DR kortvarigt havde lagt op - men det virkede fint på f.eks. Android enheder. Testklippet er desværre ikke tilgængeligt mere.

Har ikke testet på problemet aktivt længe - men det vil jeg gøre ved lejlighed. Oplevede dog stadig problemet den anden dag på Apple TV4 ved alm. brug af DR-app'en. Ikke noget problem med Netflix, HBO etc. på Apple TV 4.



-------------
/lars


Skrevet af: Ambii
Skrevet den: 11-Maj-2017 kl. 14:48
Kan det være min opsætning der gør det?
Jeg har forbundet mit Apple TV4 til Harman Kardon Soundbar med HDMI. Soundbaren er forbundet til samsung fladskærm med HDMI. Kan det så være at soundbaren forsinker billedet en smule? Jeg har ikke problemer på Youtube eller på DR TV live, men skal jeg se feks matador så er det helt galt.


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 11-Maj-2017 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Ambii Ambii skrev:

Kan det være min opsætning der gør det?
Jeg har forbundet mit Apple TV4 til Harman Kardon Soundbar med HDMI. Soundbaren er forbundet til samsung fladskærm med HDMI. Kan det så være at soundbaren forsinker billedet en smule? Jeg har ikke problemer på Youtube eller på DR TV live, men skal jeg se feks matador så er det helt galt.


matador delen fejler hvertfald ikke noget.
Jeg har set det, min kæreste har set det og min far har set det. Allesammen på forskellige tidspunkter.

Prøv og få tjekket lyd indstillinger. Det er at foretrække at der kun er 1 enhed som "behandler" lyd signalet.
ryger det igennem flere som gør hver deres ting med lyden så kan det nemmere gå galt.

Det er næsten det klogeste jeg kan formulere mig med når vi snakker lyd :)


Skrevet af: Allan G
Skrevet den: 11-Maj-2017 kl. 19:51
Som nævnt tidligere har jeg også problemer...

Ved live tv har jeg ingen problemer.
Nogen afsnit fra arkivet har heller ingen problemer (eksempelvis hr. skæg)
Ser jeg derimod Hammerslag eller i Hus til halsen, er der på samtlige afsnit stor forsinkelse mellem lyd og billede.

Mit setup er ATV4 med HDMI til Onkyo forstærker. Derfra HDMI til Samsung PS64D8000.

Jeg har prøvet indstillingsmulighederne omkring lyd i ATV4, eksempelvis "Stereo", "Dolby Digital 5.1" og "Best Possible". Der er ingen forskel....

Har ingen problem med TV2 app, infuse, viaplay eller andre, kun DR arkiv optagelser.....


Skrevet af: SaikoManSP
Skrevet den: 12-Maj-2017 kl. 14:58
Har samme problem som dig Allan G

Live streamer jeg, er det intet problem.

Men afspiller jeg noget fra deres biblotek, så er der libsync problemer


Skrevet af: Allan G
Skrevet den: 03-August-2017 kl. 22:02
Jeg henvendte mig tilbage i Maj måned til DR support.

"Tak for fejlmeldingen.
Vi arbejder på at løse det oplevede problem med at få billede og lyd til at følge hinanden på Appel TV4.
Jeg beklager ulejligheden."

Kunne være man skulle spørge om de stadig arbejder på at løse problemet. Det er godt nok umuligt at se / høre på....


Skrevet af: Ambii
Skrevet den: 04-August-2017 kl. 08:34
JA det ville da være lækkert.
Jeg bruger ikke Apple tv4 pga dette.


Skrevet af: hra1975
Skrevet den: 06-Februar-2018 kl. 19:06
Noget nyt i denne sag?


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 07-Februar-2018 kl. 12:23
Jeg oplever også meget ofte lipsync problemer (lyden er foran) på DR arkiv materialet på Apple TV4 (men også ofte på Chromecast).

Aldrig noget problem med TV2 Play.

Forstår ikke at DR ikke kan løse det .

Hvem skriver I til på DR for at fejlmelde ?


Skrevet af: Allan G
Skrevet den: 10-Februar-2018 kl. 18:51
Har skrevet til dem af flere omgange. Første gang ville de undersøge nærmere. Da jeg rykkede for svar, vendte de tilbage at de ikke har nogen problemer med deres...



Print side | Luk vindue