Print side | Luk vindue

Hiper service ved nedbrud

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150245
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 12:58


Emne: Hiper service ved nedbrud
Skrevet af: Nagash
Emne: Hiper service ved nedbrud
Skrevet den: 09-Februar-2017 kl. 18:33
Problemet er, at det ikke er dem selv, men TDC, der står for det. Men 10 dage er for længe uden internet.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio



Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 09-Februar-2017 kl. 18:36
Hvorfor vælger man Hiper?

Hvorfor mon YoeSee kunderne bliver betjent først ved nedbrud?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 09-Februar-2017 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor vælger man Hiper?

Hvorfor mon YoeSee kunderne bliver betjent først ved nedbrud?

Klaus


Samme hastighed til billigere penge, derfor. Men må indrømme at hvis dette problem først er løst om 10 dage, så er jeg tilbage hos Yousee. Det pis gider jeg ikke....


Nu skiftede du jo til hiper af en årsag.


You win some and you lose some.

Derudover kunne du jo altid starte med at tjekke dine service betingelser og SLA tider indenfor de abbonementer du opretter..
samme problem over hele linjen. kunder er ALTID utilfredse.

Netop pga SLA tider har jeg.... undgået hiper. små penge jeg kan spare, og en ligegyldig ting for mig at spare 50 kroner eller lign, i forhold til mit tab hvis jeg er nede samt irritationen, samt jeg har etableret en erhverv's linje, så der er hurtigere fejlretning.

man får hvad man betaler for, må være lektien i denne her situation.. :)






Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 09-Februar-2017 kl. 21:24
det er jo TDC der er årsag til at det tager så lang tid for teknikeren at komme. Det er en pisse usympatis måde TDC udnytter sit monopol på. De har tidligere været meget værre og er kun blevet bedre fordi nye love har tvunget dem til at rette ind.

skift endelig ikke retur til tdc, Da de så får noget ud af at være usympatiske. Risikoen for endnu en teknikerbesøg indenfor de kommende 10 år er da også ret lille.


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 09-Februar-2017 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

det er jo TDC der er årsag til at det tager så lang tid for teknikeren at komme.


Ja, du har ret, TDC er bare det store stygge onde og de vil kun deres egne og alle andre kunder det allerværste.

Eller noget.........



Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 09-Februar-2017 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

det er jo TDC der er årsag til at det tager så lang tid for teknikeren at komme.


Ja, du har ret, TDC er bare det store stygge onde og de vil kun deres egne og alle andre kunder det allerværste.

Eller noget.........



Klaus

Sådan er det når et firma er børsnoteret. Der skalkøres til grænsen og profitmaksimeres, Det er forståeligt , når store kapitalfonde sidder på aktiemajoriteten, men det gavner slet ikke mig når jeg skal købe internet. Stod det til TDC alene, vil det være så dyrt at leje sig ind på deres kobber, at ingen ville tjene penge på det. 

Men hey, der er snart fiber overalt og så er de fcked


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 09-Februar-2017 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

det er jo TDC der er årsag til at det tager så lang tid for teknikeren at komme.


Ja, du har ret, TDC er bare det store stygge onde og de vil kun deres egne og alle andre kunder det allerværste.

Eller noget.........



Klaus

Sådan er det når et firma er børsnoteret. Der skalkøres til grænsen og profitmaksimeres, Det er forståeligt , når store kapitalfonde sidder på aktiemajoriteten, men det gavner slet ikke mig når jeg skal købe internet. Stod det til TDC alene, vil det være så dyrt at leje sig ind på deres kobber, at ingen ville tjene penge på det. 

Men hey, der er snart fiber overalt og så er de fcked.


Min afsky for TDC blev ikke mindre, da jeg for et par år siden min 89 årige halvblinde mormor stadig betalte for at leje en TDC-telefon hun for længst har udskiftet.


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 09-Februar-2017 kl. 22:27
og det er enda aktuelt:
http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article4136084.ece" rel="nofollow - http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article4136084.ece

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article4136810.ece" rel="nofollow - http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article4136810.ece

jaja, jeg ved det er ekstra bladet, men det er normalt der råddenskaben dukker op først


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 00:23
Først - nååh, du mener for 7 år siden?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Stod det til TDC alene, vil det være så dyrt at leje sig ind på deres kobber, at ingen ville tjene penge på det.


Så er det da en skam at de ikke må sætte prisen op. Det vil da gøre det meget lettere for konkurrenter at etablere nye net.



Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Men hey, der er snart fiber overalt og så er de fcked


Hvem skal betale for at etablere fibernettet?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Min afsky for TDC blev ikke mindre, da jeg for et par år siden min 89 årige halvblinde mormor stadig betalte for at leje en TDC-telefon hun for længst har udskiftet.


Havde du hjulpet hende med at fortælle TDC at hun havde skiftet telefonen?
Eller skulle TDC selv opdage det?

Som TDC (nu YouSee) kunde kan du til enhver tid kontakte dem og bede dem om at gennemgå dine kundeforhold. Har din gamle halvblinde mormor nogensinde gjort det?
Har hun overhovedet set på hendes telefonregning?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 05:29
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Min afsky for TDC blev ikke mindre, da jeg for et par år siden min 89 årige halvblinde mormor stadig betalte for at leje en TDC-telefon hun for længst har udskiftet.


Havde du hjulpet hende med at fortælle TDC at hun havde skiftet telefonen?
Eller skulle TDC selv opdage det?

Som TDC (nu YouSee) kunde kan du til enhver tid kontakte dem og bede dem om at gennemgå dine kundeforhold. Har din gamle halvblinde mormor nogensinde gjort det?
Har hun overhovedet set på hendes telefonregning?



Nææææ hvorfor skulle hverken hun det eller andre i familien når man kan forvente TDC ansætter en til at sidde dagen lang og tjekke om folk nu har bestilt er abonnement de husker og bruge selvom de selv har bestilt set..

Så længe vi kan smide ansvaret over på andre er vi glade :)

Klaus


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 07:56
Du har sparet penge.

Til gengæld har du fået ringe service.

Sådan er det.

Tag en tudekiks.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor vælger man Hiper?

Hvorfor mon YoeSee kunderne bliver betjent først ved nedbrud?

Klaus


Samme hastighed til billigere penge, derfor. Men må indrømme at hvis dette problem først er løst om 10 dage, så er jeg tilbage hos Yousee. Det pis gider jeg ikke....


Derudover kunne du jo altid starte med at tjekke dine service betingelser og SLA tider indenfor de abbonementer du opretter..



Nu ved jeg ikke om man får andet udleveret end hvad der findes på Hipers hjemmeside - men deres vilkår online nævner intet som helst omkring SLA / Fejlretning og ude/nede-tider.

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor vælger man Hiper?

Hvorfor mon YoeSee kunderne bliver betjent først ved nedbrud?

Klaus


Samme hastighed til billigere penge, derfor. Men må indrømme at hvis dette problem først er løst om 10 dage, så er jeg tilbage hos Yousee. Det pis gider jeg ikke....


Derudover kunne du jo altid starte med at tjekke dine service betingelser og SLA tider indenfor de abbonementer du opretter..



Nu ved jeg ikke om man får andet udleveret end hvad der findes på Hipers hjemmeside - men deres vilkår online nævner intet som helst omkring SLA / Fejlretning og ude/nede-tider.

går STÆRKT udfra, at når du har oprettet et abbonement har du også sagt ja til nogle betingelser  jf den "type" abbonement man tegner


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor vælger man Hiper?

Hvorfor mon YoeSee kunderne bliver betjent først ved nedbrud?

Klaus


Samme hastighed til billigere penge, derfor. Men må indrømme at hvis dette problem først er løst om 10 dage, så er jeg tilbage hos Yousee. Det pis gider jeg ikke....


Derudover kunne du jo altid starte med at tjekke dine service betingelser og SLA tider indenfor de abbonementer du opretter..



Nu ved jeg ikke om man får andet udleveret end hvad der findes på Hipers hjemmeside - men deres vilkår online nævner intet som helst omkring SLA / Fejlretning og ude/nede-tider.

går STÆRKT udfra, at når du har oprettet et abbonement har du også sagt ja til nogle betingelser  jf den "type" abbonement man tegner

Nu har jeg ikke Hiper, jeg svarede ud fra de vilkår de har liggende på deres hjemmeside - der er intet beskrevet om udbedringstid ved fejl....


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

det er jo TDC der er årsag til at det tager så lang tid for teknikeren at komme.


Ja, du har ret, TDC er bare det store stygge onde og de vil kun deres egne og alle andre kunder det allerværste.

Eller noget.........



Klaus


Sådan er det når et firma er børsnoteret. Der skalkøres til grænsen og profitmaksimeres, Det er forståeligt , når store kapitalfonde sidder på aktiemajoriteten, men det gavner slet ikke mig når jeg skal købe internet. Stod det til TDC alene, vil det være så dyrt at leje sig ind på deres kobber, at ingen ville tjene penge på det. 

Men hey, der er snart fiber overalt og så er de fcked

TDC's kobber? Det er f....... da de danske skatteydere, der har betalt det kobber, og det er mange år siden. Problemet er en flok tandløse politikere, der åbenbart er ligeglade. Det gamle KTAS og hvad det ellers har heddet igennem årene, var statsejet og dermed de danske skatteyderes ejendom. Vi har betalt det kobber, som TDC/YouSee bruger som pressionsmiddel overfor konkurrenter, for det har de folkevalgte ( uvis af hvilken årsag ) givet dem lov til.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Min afsky for TDC blev ikke mindre, da jeg for et par år siden min 89 årige halvblinde mormor stadig betalte for at leje en TDC-telefon hun for længst har udskiftet.


Havde du hjulpet hende med at fortælle TDC at hun havde skiftet telefonen?
Eller skulle TDC selv opdage det?

Som TDC (nu YouSee) kunde kan du til enhver tid kontakte dem og bede dem om at gennemgå dine kundeforhold. Har din gamle halvblinde mormor nogensinde gjort det?
Har hun overhovedet set på hendes telefonregning?

Klaus

Det var min onkel der hjalp hende med at gennemgå hendes økonomi. Selvfølgelig opdagede TDC det ikke selv. 

TDC ved da udmærket at det er en minimal andel der stadig benytter den fastnettelefon de fik udleveret i oldtiden. De burde selv komme frem til det rimelige i det og holde op med at kræve den leje.

Nu ved jeg ikke hvad du selv har prøvet af forskellige udbydere, men det er pisse irriterende når servicen er langsom og provokerende at man så finder ud af at det er fordi tdc kører den til grænsen. 

Jeg synes stadig at TDC er et usympatisk lortefirma.  Det blev solgt alt for billigt og fik en tidligere finansminister som chef. det er bare en lille smule suspekt. Firmaets ageren har siden været et skoleeksempel på at monopoler ikke gavner forbrugerne....


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Min afsky for TDC blev ikke mindre, da jeg for et par år siden min 89 årige halvblinde mormor stadig betalte for at leje en TDC-telefon hun for længst har udskiftet.


Havde du hjulpet hende med at fortælle TDC at hun havde skiftet telefonen?
Eller skulle TDC selv opdage det?

Som TDC (nu YouSee) kunde kan du til enhver tid kontakte dem og bede dem om at gennemgå dine kundeforhold. Har din gamle halvblinde mormor nogensinde gjort det?
Har hun overhovedet set på hendes telefonregning?

Klaus

Det var min onkel der hjalp hende med at gennemgå hendes økonomi. Selvfølgelig opdagede TDC det ikke selv. 

TDC ved da udmærket at det er en minimal andel der stadig benytter den fastnettelefon de fik udleveret i oldtiden. De burde selv komme frem til det rimelige i det og holde op med at kræve den leje.

Nu ved jeg ikke hvad du selv har prøvet af forskellige udbydere, men det er pisse irriterende når servicen er langsom og provokerende at man så finder ud af at det er fordi tdc kører den til grænsen. 

Jeg synes stadig at TDC er et usympatisk lortefirma.  Det blev solgt alt for billigt og fik en tidligere finansminister som chef. det er bare en lille smule suspekt. Firmaets ageren har siden været et skoleeksempel på at monopoler ikke gavner forbrugerne....
Ellers man kunne vælge selv at holde øje med de ting man betaler for?
Den ældre generation blev opdraget med at penge ikke var noget man viftede med, så når den ældre generation ikke har tjek på enhver krone de bruger er det sku næsten værre end når du gør.

Stop nu med at spil offer, og lær hende at tage ansvar eller tag over som en familie og hjælp hende.
Det er da på ingen måde TDC'S ansvar at holde styr på hvad dælen i køber af ting og sager.
Du har vidst ingen ANELSE om hvor mange personer der skal indvolveres for at holde øje med hendes forbrug samt mange andre ting for at "vurdere" om de bruger den.



nutidens største problem i vores samfund er alle de "ofte" vi har fået efterhånden.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:


TDC ved da udmærket at det er en minimal andel der stadig benytter den fastnettelefon de fik udleveret i oldtiden. De burde selv komme frem til det rimelige i det og holde op med at kræve den leje.


Skulle de opsige den lejekontrakt, der blandt andet gør at gik telefonen i stykker kunne man få den byttet helt gratis?

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Nu ved jeg ikke hvad du selv har prøvet af forskellige udbydere, men det er pisse irriterende når servicen er langsom og provokerende at man så finder ud af at det er fordi tdc kører den til grænsen. 


De kører det ud fra den kontrakt de har tegnet.
Det er de billige virksomheder der tegner kontrakt med TDC, hvor de accepterer at de kommer bag i køen. Når så deres kunder kommer bagerst i køen, er det let at skyde på TDC, men faktum er at hurtig service koster. Og det du kalder "langsom og provokerende", er vilkår du selv har skrevet under på, når du tegner aftaler med billige selskaber.

Sjovt nok, er jeg tilbage som TDC/YouSee kunde, netop fordi det er det selskab der har bedst styr på deres service. Sidst vi havde problemer gik der under 24 timer fra vi ringede til opgaven var løst. Gutten de sendte var yderst kompetent (jeg har forholdsvis godt styr på kommunikation, så jeg mener godt at kan vurdere det) og fik hurtigt løst problemet.
Jeg har været forbi andre, blandt andet Sonofon og har Telenor som mobbiltelefonudbyder på min arbejdstelefon, et selskab jeg aldrig ville betale en krone til, hvis jeg selv skulle bestemme!

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:


Det var min onkel der hjalp hende med at gennemgå hendes økonomi. Selvfølgelig opdagede TDC det ikke selv. 

TDC ved da udmærket at det er en minimal andel der stadig benytter den fastnettelefon de fik udleveret i oldtiden. De burde selv komme frem til det rimelige i det og holde op med at kræve den leje.

Nu ved jeg ikke hvad du selv har prøvet af forskellige udbydere, men det er pisse irriterende når servicen er langsom og provokerende at man så finder ud af at det er fordi tdc kører den til grænsen. 

Jeg synes stadig at TDC er et usympatisk lortefirma.  Det blev solgt alt for billigt og fik en tidligere finansminister som chef. det er bare en lille smule suspekt. Firmaets ageren har siden været et skoleeksempel på at monopoler ikke gavner forbrugerne....

Det er sgu da hendes eget problem. Hvis hun har smidt telefonen ud, så skal hun jo meddele TDC at hun ikke længere vil leje den. Det kan da aldrig blive TDC's problem at hun lejer noget og bare smider det ud, uden at give besked om det.

Men det er jo typisk, det er altid de store firmaers skyld. De er alle sat i verden for at tage røven på alt og alle, fordi sådan laver man jo god og langsigtet forretning? Eller gør man.

Om TDC blev solgt for dyrt eller billigt skal jeg ikke kloge i. Jeg var 10 år da salget skete. Det er 20 år siden, så mon ikke man skulle prøve at komme videre i teksten. Det hele var selvfølgelig meget bedre, hvis man havde gjort præcist som du i bagklogskabens lys kunne diktere. Under alle omstændigheder er det sgu da ikke det nuværende TDC's skyld, hvis folketinget solgte butikken for billigt i sin tid. 

TDC er ikke engle, men man kan fanme ikke give dem skylden for alt dårligdom i verden. 


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 00:37
Der er rigtig mange i den den ældre generation der betaler den telefonleje. Der skyldes at det tidligere var sådan at at man "skulle" leje en af deres telefoner for at have et abonnement. Det vil sige at den ældre generation er vokset op med sådan skal en regning se ud.

Hun er 89 for helvede drenge. og bor på landet. Hun klarer sig selv, handler ind og passer sin have. Internet og mobiltelefoner interesserer hende ikke, men hun har en mobil i tilfælde af at hun skulle komme ud for en ulykke i hjemmet. 

Selvfølgelig er det hendes eget ansvar, men TDC fremtræder stadig som nogle røvhuller.

Det kan godt være at jeg bærer rundt på noget gammelt nag mht TDC, men jeg synes ikke de er bedre end de andre og derfor er sætninger i denne tråd som " man får hvad man betaler for" noget værre sludder.

TDC er de dyreste
jeg har venner som har haft meget svært ved at opsige deres inernet-abonnement og efter adskillige mundtlige og skriftlige garantier er TDC fortsat med at sende regninger. Det værste tilfælde var en der kæmpede i 8 måneder. Det var 100 procent TDC´s fejl.
Han måtte ovenikøbet trækkes med lange telefonventetider hvergang der kom en ny regning.

Så min anbefaling er at man skal holde sig fra TDC. Det er dyrt og kundeservicen er til at lukke op og skide i. Det er i øvrigt en sjældenhed at der sker en fejl der kræver teknikerbesøg og det er åbenbart kun i det tilfælde at det er en fordel at have TDC.



 


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Der er rigtig mange i den den ældre generation der betaler den telefonleje. Der skyldes at det tidligere var sådan at at man "skulle" leje en af deres telefoner for at have et abonnement. Det vil sige at den ældre generation er vokset op med sådan skal en regning se ud.

Hun er 89 for helvede drenge. og bor på landet. Hun klarer sig selv, handler ind og passer sin have. Internet og mobiltelefoner interesserer hende ikke, men hun har en mobil i tilfælde af at hun skulle komme ud for en ulykke i hjemmet. 

Selvfølgelig er det hendes eget ansvar, men TDC fremtræder stadig som nogle røvhuller.

Det kan godt være at jeg bærer rundt på noget gammelt nag mht TDC, men jeg synes ikke de er bedre end de andre og derfor er sætninger i denne tråd som " man får hvad man betaler for" noget værre sludder.

TDC er de dyreste
jeg har venner som har haft meget svært ved at opsige deres inernet-abonnement og efter adskillige mundtlige og skriftlige garantier er TDC fortsat med at sende regninger. Det værste tilfælde var en der kæmpede i 8 måneder. Det var 100 procent TDC´s fejl.
Han måtte ovenikøbet trækkes med lange telefonventetider hvergang der kom en ny regning.

Så min anbefaling er at man skal holde sig fra TDC. Det er dyrt og kundeservicen er til at lukke op og skide i. Det er i øvrigt en sjældenhed at der sker en fejl der kræver teknikerbesøg og det er åbenbart kun i det tilfælde at det er en fordel at have TDC.



 

Det har aldrig været en betingelse at man skulle leje en telefon for at få et abbonnement.

Jeg har aldrig lejet en telefon. Ej heller mine forældre.

Tilbage til trådstarter som kalder mig en klaphat. Du har garanteret også dine forsikringer igennem din fagforening for at spare penge. Når skaden så sker kan du jo skrive herinde for at brokke dig over den dårlige service.

Hvorfor tror du at der er samme service hos hiper som TDC. De er jo konkurrenter. Derfor er TDC ikke interesseret i at service Hipers kunder. Hiper sælger billigere fordi der er sparet på service.

Logik for perlehøns.


Skrevet af: KennyIver
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Der er rigtig mange i den den ældre generation der betaler den telefonleje. Der skyldes at det tidligere var sådan at at man "skulle" leje en af deres telefoner for at have et abonnement. Det vil sige at den ældre generation er vokset op med sådan skal en regning se ud.

Hun er 89 for helvede drenge. og bor på landet. Hun klarer sig selv, handler ind og passer sin have. Internet og mobiltelefoner interesserer hende ikke, men hun har en mobil i tilfælde af at hun skulle komme ud for en ulykke i hjemmet. 

Selvfølgelig er det hendes eget ansvar, men TDC fremtræder stadig som nogle røvhuller.

Det kan godt være at jeg bærer rundt på noget gammelt nag mht TDC, men jeg synes ikke de er bedre end de andre og derfor er sætninger i denne tråd som " man får hvad man betaler for" noget værre sludder.

TDC er de dyreste
jeg har venner som har haft meget svært ved at opsige deres inernet-abonnement og efter adskillige mundtlige og skriftlige garantier er TDC fortsat med at sende regninger. Det værste tilfælde var en der kæmpede i 8 måneder. Det var 100 procent TDC´s fejl.
Han måtte ovenikøbet trækkes med lange telefonventetider hvergang der kom en ny regning.

Så min anbefaling er at man skal holde sig fra TDC. Det er dyrt og kundeservicen er til at lukke op og skide i. Det er i øvrigt en sjældenhed at der sker en fejl der kræver teknikerbesøg og det er åbenbart kun i det tilfælde at det er en fordel at have TDC.



 

Jeg arbejder ved Yousee, og ikke på et konto hvor folk ser kunder som tal. Men har været små 9 år i butikkerne i midt og vestjylland. Jeg er 27 år, så det har været største delen af mit arbejdsliv og det har været lige fra Tdc næsten var ene på det danske markedet og til det pressede marker som det er i dag.
Det gør ondt at læse beskeder som dine, men jeg har generelt aldrig skrevet noget i trådene, fordi jeg ikke vil blande privat og mit arbejde sammen, Samt jeg heller ikke skal eller vil til at forsvar Yousee i sager jeg intet kender til.

Jeg er ikke blind og kan godt se at der er problemer og dumme sager med kunderservicen, men jeg kan sige dig at der er manden du snakker med og ikke firmaet som er problemet i de sager. For vi har redskaberne til at løse sagerne.
I Herning har vi en ekstrem høj kundetilfredshed, mange gennemganger og især de aldre er glade for at have en fysisk butik at gå ind i. Vi tjekker hele tiden deres abonnenter op og høre dem om de bruger deres fastnet og om de ønsker at blive ved med at leje deres telefon, det vil rigtig mange gerne endnu kan jeg fortælle dig.
Vi er i toppen af alle butikker i landet med salg af telefoner, selvom vi har en Elgiganten på den anden side af vejen.
Vi har stor fokus på salg igennem service og presser ikke salg på, men tror på at ordentlig rådgivning gør at kunderne kommer igennem.
Jeg skal ikke påstå at det er sådan i hver af vores butikker, for sælgerne er også nød til at være som kunderne er.

Mig bekendt er hipers service afhængig af hvad de har valgt at købe af af service tid til deres kunder af Tdc. Jeg har nemlig rodet lidt i det, så vi havde nogen argumenter imod dem. Det er dog sjældent at vi hører om den :)
Jeg mener at man får hvad man betaler for, både angående service ved fejlmeldinger men også ved at vi tilbyde fysiske butikker at gå ind i.


-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Hvorfor tror du at der er samme service hos hiper som TDC. De er jo konkurrenter. Derfor er TDC ikke interesseret i at service Hipers kunder. Hiper sælger billigere fordi der er sparet på service.


Det har intet at gøre med om TDC er interesseret i at servicere Hipers kunder. Teknikerne og serviceorganisationen er fuldstændigt ligeglade om det hedder YouSee, Hiper eller noget syvogtyvende, de får deres løn for et godt udført stykke arbejde uanset, hvilket navn der betaler.

Forskellen er at YouSee kunder kommer forrest i prioriteringsrækkefølgen og at de billige selskaber lægges ind når der er tid.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Der er rigtig mange i den den ældre generation der betaler den telefonleje. Der skyldes at det tidligere var sådan at at man "skulle" leje en af deres telefoner for at have et abonnement. Det vil sige at den ældre generation er vokset op med sådan skal en regning se ud.

Hun er 89 for helvede drenge. og bor på landet. Hun klarer sig selv, handler ind og passer sin have. Internet og mobiltelefoner interesserer hende ikke, men hun har en mobil i tilfælde af at hun skulle komme ud for en ulykke i hjemmet. 

Selvfølgelig er det hendes eget ansvar, men TDC fremtræder stadig som nogle røvhuller.

Det kan godt være at jeg bærer rundt på noget gammelt nag mht TDC, men jeg synes ikke de er bedre end de andre og derfor er sætninger i denne tråd som " man får hvad man betaler for" noget værre sludder.

TDC er de dyreste
jeg har venner som har haft meget svært ved at opsige deres inernet-abonnement og efter adskillige mundtlige og skriftlige garantier er TDC fortsat med at sende regninger. Det værste tilfælde var en der kæmpede i 8 måneder. Det var 100 procent TDC´s fejl.
Han måtte ovenikøbet trækkes med lange telefonventetider hvergang der kom en ny regning.

Så min anbefaling er at man skal holde sig fra TDC. Det er dyrt og kundeservicen er til at lukke op og skide i. Det er i øvrigt en sjældenhed at der sker en fejl der kræver teknikerbesøg og det er åbenbart kun i det tilfælde at det er en fordel at have TDC.



 

Det har aldrig været en betingelse at man skulle leje en telefon for at få et abbonnement.

Jeg har aldrig lejet en telefon. Ej heller mine forældre.

Tilbage til trådstarter som kalder mig en klaphat. Du har garanteret også dine forsikringer igennem din fagforening for at spare penge. Når skaden så sker kan du jo skrive herinde for at brokke dig over den dårlige service.

Hvorfor tror du at der er samme service hos hiper som TDC. De er jo konkurrenter. Derfor er TDC ikke interesseret i at service Hipers kunder. Hiper sælger billigere fordi der er sparet på service.

Logik for perlehøns.

Nej, men mere en nødvendighed! Et telefonapparat var for dyr at købe selv, vel omkring en månedsløn. Derfor lejede de fleste en tlf for et mindre beløb i kvartalet.


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Du har sparet penge.

Til gengæld har du fået ringe service.

Sådan er det.

Tag en tudekiks.


@ Mufti.
Du har fuldstændig ret. Troede egentlig at det var blevet bedre med at servicen
Havde selv oplevelsen med Fulrate ,hvor jeg skulle kunne bevise at fejlen lå på deres side,og da vi var nået så langt fik jeg at vide at der ville gå nogen tid inden de havde tid til at komme,da TDC kunder havde første ret.
Havde også en sjov oplevelse i en TDC butik .Havde mobil ved Telmore,men oplevede en meget rige dækning og gik derfor ind en TDC forretning for at spørge om hjælp til en bedre dækning. Svaret var at jeg skulle købe anden telefon og så flytte over til TDC ,når man var Telmore kunde fik man ikke den samme dækning som hvis man var hos TDC .
Mvh.


Skrevet af: floe
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Hvorfor tror du at der er samme service hos hiper som TDC. De er jo konkurrenter. Derfor er TDC ikke interesseret i at service Hipers kunder. Hiper sælger billigere fordi der er sparet på service.


Det har intet at gøre med om TDC er interesseret i at servicere Hipers kunder. Teknikerne og serviceorganisationen er fuldstændigt ligeglade om det hedder YouSee, Hiper eller noget syvogtyvende, de får deres løn for et godt udført stykke arbejde uanset, hvilket navn der betaler.

Forskellen er at YouSee kunder kommer forrest i prioriteringsrækkefølgen og at de billige selskaber lægges ind når der er tid.


Klaus

Som tidligere Telenor-medarbejder ved jeg at TDC er notorisk kendt for at sylte eksterne kunders sager, og forsøge at skubbe så meget som overhovedet muligt til kanten og over af den SLA de har accepteret.

Jeg orker ikke lige diskussionen, men jeg mener at TDC på mange områder misbruger deres monopollignende status - herunder deres krampagtige forsøg på at holde fast i kobbernettet som farbar forsyningsvej af højhastighedsforbindelser.


-------------
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 11:47
Jeg har benyttet fullrate i mage år. helt fra dengang da de var de billigste. Det har været stabilt og kundeservicen har altid været god. Jeg har stort set aldrig oplevet telefonkø og jeg har altid fået tilsendt den seneste nye router gratis, som tak for at jeg har været kunde i mange år.

Da jeg i sin tid skulle have forbindelsen, fik jeg at vide at der ville gå 30 dage fordi der skulle komme en tekniker. Så vidt jeg husker, så var det ved lov pålagt at TDC skulle servicere inden 30 dage. Fullrate fortalte at servicen altid blev skemalagt til 30-dagen, så selvfølgelig har TDC spekuleret i at give så dårlig service som de havde lov til.

Jeg aner ikke om det har ændret sig og har pga prisen aldrig interesseret mig for at flytte til TDC...


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg aner ikke om det har ændret sig og har pga prisen aldrig interesseret mig for at flytte til TDC...

TDC ejer Fullrate. Så teknisk set er du vel TDC-kunde :)


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 14:29
Kære venner.

Hvis sproget i denne tråd ikke ændrer sig hurtigt til et mere høfligt og normalt niveau, så lukker jeg tråden.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 15:10
Folk har det abonnement de nu engang har, simpelthen fodi de ikke kan finde noget der er endnu billigere . . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg aner ikke om det har ændret sig og har pga prisen aldrig interesseret mig for at flytte til TDC...

TDC ejer Fullrate. Så teknisk set er du vel TDC-kunde :)


Doh! Lettere pinligt

Den havde jeg glemt. Indtil fullrate træder i spinaten, flytter jeg nok ikke.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: nesager
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg aner ikke om det har ændret sig og har pga prisen aldrig interesseret mig for at flytte til TDC...

TDC ejer Fullrate. Så teknisk set er du vel TDC-kunde :)


Doh! Lettere pinligt

Den havde jeg glemt. Indtil fullrate træder i spinaten, flytter jeg nok ikke.


Hej.
Jeg tror ikke det bliver Fullrate der træder i spinten,og min oplevelse med Fuulrate har altid været godt,men for mit vedkommende var der TDC der ikke ville optimere den forbindelse vi havde ,og efter en fantastisk forløb med Fullrate,hvor de havde gjort hvad de kunne med vores forbindelse og ikke kunne levere den lovede hastighed,og TDC ikke ville gøre noget,blev vi fritstillet og kunne vælge et andet selskab.
Mvh


Skrevet af: Male80
Skrevet den: 12-Februar-2017 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Selvfølgelig er det hendes eget ansvar, men TDC fremtræder stadig som nogle røvhuller.

Jeg kan ikke selv lide TDC, men hvordan kan du med rimlighed sidder og kræve at TDC kan vudere hvad deres kunder ikke har brug for mere.
Du er helt ude i skoven her.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 12-Februar-2017 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Male80 Male80 skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Selvfølgelig er det hendes eget ansvar, men TDC fremtræder stadig som nogle røvhuller.


Jeg kan ikke selv lide TDC, men hvordan kan du med rimlighed sidder og kræve at TDC kan vudere hvad deres kunder ikke har brug for mere.
Du er helt ude i skoven her.


Tdc ved da udmærket godt at det er en forsvindende lille del af de telefoner de lejede ud for 25+ år siden, der stadig er i brug. Hvis du tror på andet, så er det dig der er helt ude i skoven.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 13-Februar-2017 kl. 08:37
Og da det er en lejet telefon skal den leveres tilbage til TDC. Det er jo deres ejendom.

Selv om folk er gamle kan de vel godt tænke selv. Jeg synes ikke man kan bruge alder som undskyldning.



Skrevet af: Silentbob
Skrevet den: 13-Februar-2017 kl. 08:38
Blot til orientering og ikke som indspark til debatten.

Vi er YouSee kunder og har været det i mange år. Vi har kun internet.

Vi var klar over vi kunne spare 100 kr. i måneden ved at skifte til Hiper, men ville egentlig helst blive pga. service og fordi vi er udmærket tilfreds med YouSee.

Så vi ringede til YouSee kunderservice og hørte hvad de kunne tilbyde. Mod at frasige os CMore fik vi vores abonnement til 219 kr i måneden. En 80 kr. besparelse.

Så det er måske en mulighed for trådstarter.


-------------
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 13-Februar-2017 kl. 16:04
Og så fed er C-more ikke.



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 13-Februar-2017 kl. 18:53
Spændene at man kan undvære c-more.

Især da man kan bruge de 80 kr til enten c-more, Netflix eller HBO.


Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 14-Februar-2017 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Blot til orientering og ikke som indspark til debatten.

Vi er YouSee kunder og har været det i mange år. Vi har kun internet.

Vi var klar over vi kunne spare 100 kr. i måneden ved at skifte til Hiper, men ville egentlig helst blive pga. service og fordi vi er udmærket tilfreds med YouSee.

Så vi ringede til YouSee kunderservice og hørte hvad de kunne tilbyde. Mod at frasige os CMore fik vi vores abonnement til 219 kr i måneden. En 80 kr. besparelse.

Så det er måske en mulighed for trådstarter.
Har du mulighed for at uploade et anonymiseret billede af regningen, hvor din nuværende pris fremgår. Jeg har nemlig også været i kontakt med Yousee, både telefonisk og via mail, og har hver gang fået svaret, at de ikke kan gøre det billigere. Til gengæld yder de en bedre service, siger kundeservice og salgsafd.
Et billede kunne måske hjælpe os andre til billigere bredbånd Wink


Skrevet af: Silentbob
Skrevet den: 14-Februar-2017 kl. 12:16
Det foretrækker jeg ikke at gøre.

Men hvis man skal forhandle med YouSee, skal man også være parate til at smutte til Hiper hvis de ikke vil give sig.

Det var også vores udgangspunkt i forhold til samtalen. Hvad ville YouSee gøre for at beholde os som kunde. Der ud over, så også være høflig og respektfuld.


-------------
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!


Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 14-Februar-2017 kl. 12:31
Den holdning forstår jeg så ikke. Hvad skade kunne det gøre dig, at hjælpe andre til en lavere pris. Noget som vel kun kan komme flertallet til gavn på sigt.

Det eneste jeg skal bruge er et billede af din regning, hvor du har overstreget alle oplysninger som kan identificere dig. 

Jeg er Hiper bruger nu, så det med at gå hele vejen er/var ikke noget problem. Havde jeg fået dit tilbud var jeg sikkert blevet hos Yousee. Så derfor ville noget dokumentation være godt.



Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 14-Februar-2017 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Det foretrækker jeg ikke at gøre.

Men hvis man skal forhandle med YouSee, skal man også være parate til at smutte til Hiper hvis de ikke vil give sig.

Det var også vores udgangspunkt i forhold til samtalen. Hvad ville YouSee gøre for at beholde os som kunde. Der ud over, så også være høflig og respektfuld.


Giv dog nogle medmennesker herinde en kopi af det.
Du kan bare undlade personlig info..


Du risikerer jo ikke Yousee ringer og skælder dig ud fordi du har delt hvad du betaler? :)





Skrevet af: Silentbob
Skrevet den: 14-Februar-2017 kl. 13:15
Et nej er et nej. Hvis i ikke kan respektere det, skal i lade være med at spørge.


-------------
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 14-Februar-2017 kl. 13:19
Hvis du får dit internet via kabel tv.(coax)

Så skriver yousee:
Tilbud gælder til 26/2-17 for nye kunder. Forudsætter adgang til YouSee Bredbånd via kabel-tv-stik (Coax). Adgang til film og serier i hele Danmark. Ingen binding – kun 30 dages opsigelse. Priser v/Automatisk Kortbetaling (ellers tillæg på 49 kr. pr. regning eller 9,75 kr. pr. regning v/BS) og tilmelding til e-kommunikation (ellers gebyr på 29 kr. pr. md.). Se yousee.dk/bredbaandsfakta. Abonnementerne findes også i en variant uden film og serier. Kontakt Kundeservice.

Der er altså en variant uden Cmore.

Får man internet via telefon (Kobber) ved jeg ikke om det er en mulighed.


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Et nej er et nej. Hvis i ikke kan respektere det, skal i lade være med at spørge.


Hvis der ikke er et billede af det, så er det ikke sket.

-------------
.....



Print side | Luk vindue