Print side | Luk vindue

Nas - WDTv Live - Network Share Adgang

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150311
Udskrevet den: 19-Marts-2024 kl. 09:45


Emne: Nas - WDTv Live - Network Share Adgang
Skrevet af: hook66
Emne: Nas - WDTv Live - Network Share Adgang
Skrevet den: 14-Februar-2017 kl. 08:27
Hej alle.

Har en Synology 210+ og en wd Tv live gen 3. En disk blev deaktiveret i nassen og jeg skiftede først den ene derefter den anden m. hjælp fra Syn support. Systemet er oppe og kører igen.
Imidlertid kan jeg nu kun logge ind på Wd'en som mediaserver og ikke som Network Share som jeg er sikker på jeg plejede.
Mit problem er at jeg ikke kan afspille mine iso/image filer i Media delen - kan se mappen men får beskeden "Browse error. Content not available" eller "Unable to play selected file"
Fandt på Syn forum et indlæg om at mediaserver også opfører sig sådan der. Skulle være fordi nassen selv vil afspille filen (som den ikke kan læse) og i Network Share er det Wd'en der aflæser???
Under alle omstændigheder vil jeg blive rigtig glad hvis nogen kunne guide mig til at få adgang til Network Share delen igen i håbet om at alt vil være ved det gamle.
Jeg har ikke på noget tidspunkt pillet i Wd'ens settings, men prøvede at resette nassen, da der var vrøvl. Som det sikkert allerede er fremgået aner jeg ikke meget om emnet, så skær gerne evt. hjælp ud i pap :-)

Tak
Vh Bjarne
--



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 14-Februar-2017 kl. 17:15
At kunne tilgå data på en NAS kræver at NAS'en tilbyder data via enten CIFS/SMB eller NFS. nu ved jeg ikke hvilken service du har brugt til det tidligere, men tjek i indstillingerne på din NAS af de ovenstående services. hvis de er slået fra (kører du et normalt windows setup er det nok via SMB, men en WD Live kan så vidt jeg husker også tilgå data via NFS)

Eventuelt en genstart af NAS såfremt services er slået til.


Skrevet af: hook66
Skrevet den: 14-Februar-2017 kl. 19:03
tak for hurtigt svar.

Vil lige prøve at kigge på det foreslåede senere.
Når du skriver "tilgå" tænker jeg du måske opfatter det som om jeg ikke kan afspille video overhovedet,
MEN jeg kan altså godt afspille andre former for videoformater der ikke ligger i iso form. Hjemmevideo er f.eks avi  eller mpeg.
Ligesom jeg kan afspille musik og se billeder.




Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 14-Februar-2017 kl. 22:16
WD skal jo have adgang til filerne. kan du via stifinder gå ud på drevet og afspille filerne fra en alm pc? Det har som udgangspunkt næppe noget som helst med selve WD Live at gøre. Det er noget på din NAS.


Skrevet af: Tmann
Skrevet den: 14-Februar-2017 kl. 23:41
Du skal kontrollere den bruger som din WD logger på din NAS.

Den skal typisk både have skrive og læserettigheder hvis du skal have alle funktionerne til at virke på din WD.

I værste fald kan du prøve at nulstille dit login på din WD. også logge ind igen.


-------------
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV


Skrevet af: hook66
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 10:27
Claus: Kan se i indstillinger, den kører win fil service m smb1. Har prøvet at genstarte.
Ja jeg kan i stifinder tilgå netværk-nas- og mounte/afspille alle filer. Tænker også det må være en synology indstilling.
Ved at vælge at logge ind som network shares - windows shares får jeg beskeden:
"Unable to connect to the selected server. Please make sure the selected source is active and available for sharing."
Som sagt logger den direkte på mediaserver delen.
Tmann: Forstår ikke helt hvad du mener ? "Du skal kontrollere den bruger som din WD logger på din NAS."



Skrevet af: Tmann
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 16:05
Jeg mener du skal kontrollere rettighederne på den bruger som den WD logger på med. Fejlen ligger typisk der. 

Men som sagt så ville jeg prøve at nulstille login på selve WD. 

Det kan man gøre i setup menuen kan jeg huske noget om.


-------------
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 18:09
Går ud fra at dine video filer på Nas ligger på et public share?

På Wd Tv live vælger du video app'en, trykker på den røde knap på fjernbetjening og vælger Network share -> windows share. Her skulle du så gerne kunne vælge din Nas.


Skrevet af: hook66
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 19:19
Tmann: Det må jeg prøve senere eller i morgen inden job.

filmfreak: Ja så vidt jeg ved (men noget er der jo sket).  Tænkte at systemet ville fortsætte med samme indstillinger som før jeg skiftede diske. Hvor det virkede uden problemer. Har ganske vist resettet undervejs men det burde da ikke fucke op på den måde....
På wd'ens startskærmbillede vælger jeg video,går i toppen til venstre og vælger source - network shares - windows shares og får som sagt flg. besked: "Unable to connect to the selected server. Please make sure the selected source is active and available for sharing."


Skrevet af: hook66
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 20:00
edit: i toppen til højre selvfølgelig...............  :-(


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 10:55
Det virker til at WD TV Live boksen 'husker' den gamle forbindelse til NAS'en som ikke længere findes / er gyldigt.

Går ud fra at NAS'en er på samme netværk som WD TV Live så de kan 'se' hinanden ?

Har du prøvet at tage strømmen fra WD TV live boksen i 30 sekunder  for at se om det 'nulstiller' forbindelsen til den 'gamle  /  ikke længere gyldige' NAS ?


Skrevet af: hook66
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 22:38
Har netop haft den afbrudt et par minutter uden forandring.
Ja,de er på samme netværk. Wd en er  kablet til routeren.
Forstår ikke at den "husker" en forbindelse men ikkke en anden.
Overvejer om jeg skal prøve at nulstille nas og installere dsm styreprogrammet forfra og dermed også netværksforbindelserne. Er bare noget usikker - det er 6 år siden sidst - hvad nu hvis lo.... fucker endnu mere op?
Nå, det kan jo være sidste udvej.
Anyway, tak for input.



Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 17-Februar-2017 kl. 18:39
netværksindstillinger på en WD har absolut INTET med NAS at gøre. for at kunne tilgå NAS skal der være oprettet en bruger (eller tillader anonym adgang hvilket er mega dumt) men har man skrevet adgangen en gang i WD live, så husker den selvfølgelig det for altid - også selvom den genstartes.
HVis nas'en så har fået ny IP adresse, så kan WD selvfølgelig på ingen måde finde NAS da den ikke automatisk kan finde den. Det er noget der manuelt sættes for hver eneste enhed.


Skrevet af: hook66
Skrevet den: 18-Februar-2017 kl. 20:09
det er også netværksindstillinger på nassen jeg overvejer at resette - som jeg skrev.
Prøvede bare rådet om at afbryde wd'en som et forsøg som det nu engang blev foreslået.
Går bestemt ikke ud fra nassen har fået ny ip. Som vi tidligere har været inde på, kan wd'en jo stadig se alt og afspille de fleste formater under mediaserver adgang.
Men lade mig logge ind på windows network shares: Nope............
tænker videre  :-(



Print side | Luk vindue