Print side | Luk vindue

Antenneforening og årlig kontingent

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150327
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 00:28


Emne: Antenneforening og årlig kontingent
Skrevet af: superfun
Emne: Antenneforening og årlig kontingent
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 13:05
Hej,
Vil meget gerne høre om der er nogen som kender lovgivningen omkring årlig kontingent.

Jeg ønsker at oprette et Yousee bredbånd, jeg får så af vide af formanden i vores antenneforening at der er et årligt kontingent på 700 kr?

Skal siges dette er uden tv, ren bredbåndsforbindelse.

Må de gerne opkræve dette?

Omhandler denne forening.
http://www.svinninge-af.dk/

Det skal siges der intet står omkring dette i deres vedtægter eller andet på hjemmesiden.

Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe.



Svar:
Skrevet af: superfun
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 13:06
takker på forhånd


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af superfun superfun skrev:

Hej,
Vil meget gerne høre om der er nogen som kender lovgivningen omkring årlig kontingent.

Jeg ønsker at oprette et Yousee bredbånd, jeg får så af vide af formanden i vores antenneforening at der er et årligt kontingent på 700 kr?

Skal siges dette er uden tv, ren bredbåndsforbindelse.

Må de gerne opkræve dette?

Omhandler denne forening.
http://www.svinninge-af.dk/

Det skal siges der intet står omkring dette i deres vedtægter eller andet på hjemmesiden.

Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe.


Kan du får bredbånd only hos dem via coax?

Umiddelbart ser det ud til at de har et årligt kontingent på 700,- ved pakke 1, 2 og pakke 3 tv, så måske skal du op og have en af disse pakker, for at få bredbånd?

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: superfun
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 13:23
Nej,
Ja kan sagtens kun få bredbånd uden tvpakke.
og man er ikke påkrævet at få en tv-pakke.


Skrevet af: superfun
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 13:25
Man bestiller det faktisk bare igennem yousee's hjemmeside.
så man kommer ikke engang på foreningenshjemmeside.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af superfun superfun skrev:

Man bestiller det faktisk bare igennem yousee's hjemmeside.
så man kommer ikke engang på foreningenshjemmeside.

Og du har tilslutning til foreningens coaxnet, og er medlem af antenneforeningen osv?


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: superfun
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 14:11
Ja det er deres coaxnet, selvom det ikke optræder nogensteder på yousee's hjemmeside.

Da det er bestilt via deres hjemmeside (YOUSEE)

Blev først klar over dette, da foreningen kontakter mig bagefter.

er det ikke i strid med markedsføringsloven?



Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af superfun superfun skrev:

Ja det er deres coaxnet, selvom det ikke optræder nogensteder på yousee's hjemmeside.

Da det er bestilt via deres hjemmeside (YOUSEE)

Blev først klar over dette, da foreningen kontakter mig bagefter.

er det ikke i strid med markedsføringsloven?


Det tror jeg ikke - tilslutning og betaling til foreningens coaxnet er en forudsætning for at få bredbånd via coax, men både foreningen og YouSee burde nok have skrevet dette "et eller andet sted"(tm)


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 17:26
Glæd dig over at antennemanden der kontakter dig ikke betaler en krone til alle hans produkter.
Dem sørger de nemlig for at sørge for at få gratis i deres "forhandlinger" med stofa/yousee osv.. ;)

De omtales som reelt som "vip" kunder i de kredse :)



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 17:37

Når du bruger foreningens kabler, så er der jo er medlemsgebyr, som bruges til vedlighold/forbedringer m.v, så selv om der betales for internet til You See og ikke Foreningen, skal der stadig betales det gebyr for brug af deres fordelingsnet.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Glæd dig over at antennemanden der kontakter dig ikke betaler en krone til alle hans produkter.
Dem sørger de nemlig for at sørge for at få gratis i deres "forhandlinger" med stofa/yousee osv.. ;)

De omtales som reelt som "vip" kunder i de kredse :)


Men nu er det ikke YouSee's produkter der spørges ind til, men kravet til medlemmerne om at betale kontingent til foreningen.

Mon ikke også formanden og bestyrelsen betaler kontingent?


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Sunbao
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 21:17
For at få adgang til foreningens net betaler du jo kontigent, så enkelt er det er du ikke medlem kan du ikke få produkter igennem deres kabel det er der jo intet odiøst i normalt er det så blot lagt ind i prisen på produktet


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 21:39
Jeg kan godt forstå at trådstarter synes det er surt.

Foreningen har sikkert forhandlet en rabat som TV kunder får glæde af. Normalt er et sådant kontingent og den lille pakke en del af huslejen.

Desværre er der nok ikke noget gøre ved det.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 21:45

Alle i en antenneforening betaler kontingent når man er aftager.
Er der stadig boligforeninger hvor man betaler til dem for TV.? Her i byen er al opkrævning af TV overgået til Antenneforeningen, da tvangs aftagning jo er ophørt.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 21:59
Betaler ikke kontingent til Bredballe Antenneforening. Men får 20kr rabat på Grundpakken, som opkræves af Stofa på vegne af Antenneforeningen.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 22:03

Kontingent er sikkert som i andre Antenneforeninger med i det der opkræves, ellers har de jo ikke penge til vedligehold og fornyelser.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 22:03
Betaler heller ikke kontingent til AN-TV som får signalet fra Stofa.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 22:05
Tror du har ret. Har undret mig over der ikke er større rabat end 20kr


Skrevet af: Nicolait
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 22:51
Jeg ville i første omgang rette henvendelse til formanden for at afklaret aftalegrundlaget. Sort på hvidt hvor står der i vedtægterne eller andet, at de må opkræve de 700 kr? Dernæst ville jeg forhøre mig om, hvad beløbet reelt dækker over?

Hvis formanden ikke kan fremskaffe et aftalegrundlag, så står det skidt til. I tilfælde af han kan, kan man efterfølgende vurdere om det er rimeligt.


Skrevet af: Sunbao
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Nicolait Nicolait skrev:

Jeg ville i første omgang rette henvendelse til formanden for at afklaret aftalegrundlaget. Sort på hvidt hvor står der i vedtægterne eller andet, at de må opkræve de 700 kr? Dernæst ville jeg forhøre mig om, hvad beløbet reelt dækker over?

Hvis formanden ikke kan fremskaffe et aftalegrundlag, så står det skidt til. I tilfælde af han kan, kan man efterfølgende vurdere om det er rimeligt.

Du er jo helt galt afmarcheret vi skal ikke kigge på aftalegrundlag men foreningensvedtægter da det er en forening.

§ 2.

 

Medlemskab:

 

Enhver grundejer/lejer i Svinninge, som efter bestyrelsens skøn hører under det naturlige forsyningsområde, kan optages som medlem, medmindre optagelse strider mod selskabets tarv.

 

Nye medlemmer i antenneforeningen betaler den tilslutningsafgift, der til enhver tid er gældende.


End of story skal du være medlem skal du betale den gældende tilslutningsafgift også er den ikke længere.



Skrevet af: fltk
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Sunbao Sunbao skrev:

End of story skal du være medlem skal du betale den gældende tilslutningsafgift også er den ikke længere.

 
 
Tilslutningsafgift? Tråden drejer sig om løbende kontingent.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 23:12

Enhver forening har et kontingent, det kan man heller ikke komme uden om.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 15-Februar-2017 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Nicolait Nicolait skrev:

Jeg ville i første omgang rette henvendelse til formanden for at afklaret aftalegrundlaget.


Foreningen er præget af en usædvanlig ringe hjemmeside, men her er priserne beskrevet:
http://svinninge-af.dk/priser.html" rel="nofollow - http://svinninge-af.dk/priser.html

Årlig kontingent                                                                                               700,00 kr.

I foreningens vedtægter står der at kontingentet fastsættes på generalforsamlingen. Desværre er der på hjemmesiden ikke et referat af sidste generalforsamling.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 05:21
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Betaler heller ikke kontingent til AN-TV som får signalet fra Stofa.

Flemming


Det gør du - 579kr om året, som dog indeholder andre ting også. Nogle foreninger udspecificerer det nøje, mens andre gemmer det i tv pakke prisen.

http://www.an-tv.dk/download/kanaloversigt_2017/an_tv_pakkeoversigt_2017.pdf" rel="nofollow - http://www.an-tv.dk/download/kanaloversigt_2017/an_tv_pakkeoversigt_2017.pdf

I min forening betaler vi 15kr om måneden, for et bredbånd only medlemsskab, som giver adgang til YouSee bredbånd, med rabat.


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 05:27
Oprindeligt skrevet af superfun superfun skrev:

Hej,
Vil meget gerne høre om der er nogen som kender lovgivningen omkring årlig kontingent.

Jeg ønsker at oprette et Yousee bredbånd, jeg får så af vide af formanden i vores antenneforening at der er et årligt kontingent på 700 kr?

Skal siges dette er uden tv, ren bredbåndsforbindelse.

Må de gerne opkræve dette?

Omhandler denne forening.
http://www.svinninge-af.dk/

Det skal siges der intet står omkring dette i deres vedtægter eller andet på hjemmesiden.

Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe.


Selfølgelig må de opkræve et kontingent, som giver adgang til foreningens net - det er jo ikke YouSee der ejer anlægget.

Når det er sagt, så er det jo et svimlende højt kontingent. Når det ligges oveni internet abonnementet, kan det jo på ingen måder være en attraktiv og konkurrence dygtig pris.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 07:50
Har du undersøgt hvilken hastighed du kan få via telefon?

Umiddelbart er det eneste mulighed, hvis du vil undgå kontingent.


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Enhver forening har et kontingent, det kan man heller ikke komme uden om.

Sludder og vrøvl  :-) 

Vi har ingen kontigent og vi ejer anlægget


Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 09:28
Jeg mener stadigvæk det er problematisk at OP i dette tilfælde bestiller et produkt på yousees side, til en specificeret pris og så EFTERFØLGNEDE kontaktes om at han også lige skal betale 700kr ekstra om året til foreningen.

Om man kan slippe for det eller ej, og om det er fair at de opkræver kontigent for at drifte og vedligeholde nettet det vil jeg ikke tage stilling til. Men yousee burde oplyse den endelige pris ved bestilling.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Enhver forening har et kontingent, det kan man heller ikke komme uden om.

Sludder og vrøvl  :-) 

Vi har ingen kontigent og vi ejer anlægget

Så ligger "kontingentet" vel enten et sted i tilslutnings-afgiften eller pakkepriserne?


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Jeg mener stadigvæk det er problematisk at OP i dette tilfælde bestiller et produkt på yousees side, til en specificeret pris og så EFTERFØLGNEDE kontaktes om at han også lige skal betale 700kr ekstra om året til foreningen.

Om man kan slippe for det eller ej, og om det er fair at de opkræver kontigent for at drifte og vedligeholde nettet det vil jeg ikke tage stilling til. Men yousee burde oplyse den endelige pris ved bestilling.

Problematisk, irriterende, frustrerende, unfair - what ever, men lovstridigt, nok ikke.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 09:35
Yousee vedligeholder det iflg kontrakten, og vi får stadig pæne rabatter. 

Nu er det altså spørgsmålet hvor meget vedligeholdelse der er på et anlæg i dagligdagen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Yousee vedligeholder det iflg kontrakten, og vi får stadig pæne rabatter. 

Nu er det altså spørgsmålet hvor meget vedligeholdelse der er på et anlæg i dagligdagen


Det hedder afskrivning! Om 10-20 år, når anlægget er outdated og der skal laves nyt. Så skal der være en stor portion penge til at lave nyt anlæg, og det er ikke billigt.


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Yousee vedligeholder det iflg kontrakten, og vi får stadig pæne rabatter. 

Nu er det altså spørgsmålet hvor meget vedligeholdelse der er på et anlæg i dagligdagen


Det hedder afskrivning! Om 10-20 år, når anlægget er outdated og der skal laves nyt. Så skal der være en stor portion penge til at lave nyt anlæg, og det er ikke billigt.

Dvs. de pågældende foreninger har lavet en konto, de sætter pengene over på ? Tror du selv på det ?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 10:29

Der er lige precis hvad vores antenneforening gør, der er en del penge i kassen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Yousee vedligeholder det iflg kontrakten, og vi får stadig pæne rabatter. 

Nu er det altså spørgsmålet hvor meget vedligeholdelse der er på et anlæg i dagligdagen


Det hedder afskrivning! Om 10-20 år, når anlægget er outdated og der skal laves nyt. Så skal der være en stor portion penge til at lave nyt anlæg, og det er ikke billigt.


Dvs. de pågældende foreninger har lavet en konto, de sætter pengene over på ? Tror du selv på det ?

Ja de konsoliderer sig. Mener du pengene skal gå til noget andet?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 10:46
Antenne kontingent stammer helt fra 60'erne, da man fandt ud af at slå sig sammen om en Gittermast med de relevante antenner monteret på. Der var jo kun én dansk kanal, så 3 tyske og et par svenske kanaler var resultatet af anstrengelserne. Antenneanlæggets udgifter blev så fordelt på andelshaverne. Og nye betalte tilslutningsafgigt og årligt kontingent til foreningen.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 10:52

Ja, det var tider, det første større fælles anlæg her i byen var det som vores boligforening opsatte til deres lejere. Der var netop en stor mast, der kunne modtages DR, SVT, og Tyskland.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 11:03
Siden er ikke ret godt lavet, men jeg fandt dette;:

http://svinninge-af.dk/information/index.html" rel="nofollow - http://svinninge-af.dk/information/index.html

01-02-2017

Husk generalforsamling mandag den 27 februar i forsamlingshuset. Agenda følger




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: superfun
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 11:49
Hej, og tak for svar alle.

 Nej det kan på ingen måde betaler sig at tilslutte sig antenneforeningen.
Der er heldigvis også fibia i Svinninge, som jeg agter at benytte i stedet for.
Så denne Antenneforening tror jeg lever på sidste vers. 




Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Glæd dig over at antennemanden der kontakter dig ikke betaler en krone til alle hans produkter.
Dem sørger de nemlig for at sørge for at få gratis i deres "forhandlinger" med stofa/yousee osv.. ;)

De omtales som reelt som "vip" kunder i de kredse :)


Men nu er det ikke YouSee's produkter der spørges ind til, men kravet til medlemmerne om at betale kontingent til foreningen.

Mon ikke også formanden og bestyrelsen betaler kontingent?

Niks :)


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Glæd dig over at antennemanden der kontakter dig ikke betaler en krone til alle hans produkter.
Dem sørger de nemlig for at sørge for at få gratis i deres "forhandlinger" med stofa/yousee osv.. ;)

De omtales som reelt som "vip" kunder i de kredse :)


Men nu er det ikke YouSee's produkter der spørges ind til, men kravet til medlemmerne om at betale kontingent til foreningen.

Mon ikke også formanden og bestyrelsen betaler kontingent?

Niks :)

Er det noget du ved, eller noget du tror!? Smile


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 15:43
Det er anden gang, jeg hører at formand og bestyrelse ikke betaler noget til antenne foreningen, hmmmm


Skrevet af: Nicolait
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Sunbao Sunbao skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicolait Nicolait skrev:

Jeg ville i første omgang rette henvendelse til formanden for at afklaret aftalegrundlaget. Sort på hvidt hvor står der i vedtægterne eller andet, at de må opkræve de 700 kr? Dernæst ville jeg forhøre mig om, hvad beløbet reelt dækker over?

Hvis formanden ikke kan fremskaffe et aftalegrundlag, så står det skidt til. I tilfælde af han kan, kan man efterfølgende vurdere om det er rimeligt.


Du er jo helt galt afmarcheret vi skal ikke kigge på aftalegrundlag men foreningensvedtægter da det er en forening.

<p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; font-size: 1px; font-family: "Times New Roman"; white-space: pre-wrap;"><span style="-webkit-font-smoothing: antialiased; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif, "One Sans", "Helvetica Neue", Helvetica, sans-serif; font-size: 16px; text-shadow: none; color: rgb5, 5, 5;">§ 2.                          </span>

<p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; font-size: 1px; font-family: "Times New Roman"; white-space: pre-wrap;"><span style="-webkit-font-smoothing: antialiased; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif, "One Sans", "Helvetica Neue", Helvetica, sans-serif; font-size: 16px; text-shadow: none; color: rgb5, 5, 5;"> </span>

<p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; font-size: 1px; font-family: "Times New Roman"; white-space: pre-wrap;"><span style="-webkit-font-smoothing: antialiased; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif, "One Sans", "Helvetica Neue", Helvetica, sans-serif; font-size: 16px; text-shadow: none; color: rgb5, 5, 5;">Medlemskab:                             </span>

<p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; font-size: 1px; font-family: "Times New Roman"; white-space: pre-wrap;"><span style="-webkit-font-smoothing: antialiased; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif, "One Sans", "Helvetica Neue", Helvetica, sans-serif; font-size: 16px; text-shadow: none; color: rgb5, 5, 5;"> </span>

<p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; font-size: 1px; font-family: "Times New Roman"; white-space: pre-wrap;"><span style="-webkit-font-smoothing: antialiased; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif, "One Sans", "Helvetica Neue", Helvetica, sans-serif; font-size: 16px; text-shadow: none; color: rgb5, 5, 5;">Enhver grundejer/lejer i Svinninge, som efter bestyrelsens skøn hører under det naturlige forsyningsområde, kan optages som medlem, medmindre optagelse strider mod selskabets tarv.</span>

<p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; font-size: 1px; font-family: "Times New Roman"; white-space: pre-wrap;"><span style="-webkit-font-smoothing: antialiased; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif, "One Sans", "Helvetica Neue", Helvetica, sans-serif; font-size: 16px; text-shadow: none; color: rgb5, 5, 5;"> </span>

<p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; font-size: 1px; font-family: "Times New Roman"; white-space: pre-wrap;"><span style="-webkit-font-smoothing: antialiased; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif, "One Sans", "Helvetica Neue", Helvetica, sans-serif; font-size: 16px; text-shadow: none; color: rgb5, 5, 5;">Nye medlemmer i antenneforeningen betaler den tilslutningsafgift, der til enhver tid er gældende.</span>

<p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; font-size: 1px; font-family: "Times New Roman"; white-space: pre-wrap;"><span style="-webkit-font-smoothing: antialiased; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif, "One Sans", "Helvetica Neue", Helvetica, sans-serif; font-size: 16px; text-shadow: none; color: rgb5, 5, 5;">
</span>

<p style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; font-size: 1px; font-family: "Times New Roman"; white-space: pre-wrap;"><span style="-webkit-font-smoothing: antialiased; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif, "One Sans", "Helvetica Neue", Helvetica, sans-serif; font-size: 16px; text-shadow: none; color: rgb5, 5, 5;">End of story skal du være medlem skal du betale den gældende tilslutningsafgift også er den ikke længere.</span>



Aftalegrundlaget er vedtægterne.


Skrevet af: thomnico
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Det er anden gang, jeg hører at formand og bestyrelse ikke betaler noget til antenne foreningen, hmmmm

Og du kan høre det 3. Gang her. Det har intet med Yousee at gøre, men derimod at man i foreningen har bestemt at det er honorar for bestyrelsesarbejdet. Beløbet er i øvrigt skattepligtigt og indberettes til skat i vores forening


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Det er anden gang, jeg hører at formand og bestyrelse ikke betaler noget til antenne foreningen, hmmmm

Og du kan høre det 3. Gang her. Det har intet med Yousee at gøre, men derimod at man i foreningen har bestemt at det er honorar for bestyrelsesarbejdet. Beløbet er i øvrigt skattepligtigt og indberettes til skat i vores forening

Ja det er der ikke noget odiøst i.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 23:25
Det er vist meget normalt at bestyrelsen får deres honorar udbetalt som gratis tv og internet. Ellers skulle de jo nok betales på anden måde.



Print side | Luk vindue