Print side | Luk vindue

500/500 Fiber på ASUS RT-AC68U

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150353
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 07:48


Emne: 500/500 Fiber på ASUS RT-AC68U
Skrevet af: Nickzy
Emne: 500/500 Fiber på ASUS RT-AC68U
Skrevet den: 17-Februar-2017 kl. 19:23
Hej Recordere.dk

Jeg er lige flyttet I ny lejlighed, hvor de har både TDC, YouSee & Fibia(Waoo Forening) at vælge imellem.
Jeg valgte self. Fibia, da de kan levere en 500/500 til mindre end YouSee's 300/60 de kan levere på addressen. Der skal så en teknikker på besøg og sætte en ny box op, men nok om det.

Jeg havde der hvor jeg boede før en 300/60 fra YouSee, hvor jeg havde et Netgear CG3000, som jeg kørte i bridge mode, med min egen router, en ASUS RT-AC68U bagefter som router. Det er et år + lidt, siden at jeg sidst var meget inde i routere, og ville derfor høre om min ASUS router ville have nogen problemer med at trække 500 mbits, jeg ved at den er gigabit, men om der kunne være andre ting som skulle gøre den langsomme, skal jeg ikke kunne sige.

Mvh.
Nicklas



Svar:
Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 17-Februar-2017 kl. 20:48
Hejsa, 

Det kan den sagtens, så det skal du ikke være nervøs for :) 



Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 17-Februar-2017 kl. 22:46
Jeg har samme router og har absolut ingen problemer med at køre 1000/1000 gennem Hiper.
Tjek evt. om du kan køre helt uden udbyderens router. Min er tilsluttet direkte på mediekonverteren og agerer som modem i forbindelsen også. Finder lige den guide jeg smed op i Hiper tråden.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 17-Februar-2017 kl. 22:48
Her er hvad jeg skrev i tråden. Det er som sagt skrevet med udgangspunkt i Hiper, men mon ikke det virker hos andre fiberudbydere? :)

Lige et pro-tip til Hiper fiber, hvis du har en Asus-router selv. Personligt har jeg en Asus RT-AC68U, men går ud fra at proceduren er den samme, på de fleste af deres routers.

Sagen er nemlig den, at Hiper faktisk gør det muligt for sine fiberkunder helt at undgå deres router. Det kræver blot, at man sætter sin egen router i VLAN 101 mode. Problemet er bare, at ifølge Asus selv, så understøtter deres router ikke dette.
Det er så bare ikke helt rigtig. Faktisk er det utrolig nemt at sætte op, men pisse svært at finde, fordi det ligger et sted, hvor det ikke hører hjemme.

1: Tilslut din router direkte i konverterboksen ind i WAN-porten (den eneste blå, ikke en af de 4 gule)
2: Gå ind på routerens interface på 192.168.1.1
3: I venstre bjælke vælger du så "lokalnetværk"
4: I toppen vælger du "IPTV" (ja, netop)
5: Under "vælg ISP" vælger du "manuel indstil."
6: Herefter dukker der nye punkter op, hvor du under porten "internet" skriver 101 i VID punktet.
7: Tryk herefter på "Anvend", så genstarter routeren selv og derefter er den koblet på nettet udenom Hipers egen router.

Slut med at arbejde med bridge mode og besvær med DHCP og andet skrammel.
Håber nogle kan bruge tippet. Måske virker det også på andre mærker. Who knows


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Nickzy
Skrevet den: 17-Februar-2017 kl. 23:33
Hej.
Jeg går udfra at den boks som Fibia vil skifte er en mediekonverter, der går fiber ind i den fra toppen af vægen, og to ethernet cat6/cat5e kabler ud af den i bunden som fører ind til nogle dåser i stuen.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 17-Februar-2017 kl. 23:39
Der findes nogle vidt forskellige installationer af fiber i de danske hjem. Så om din kommer til at ligne min, tør jeg ikke svare på :)

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: binne
Skrevet den: 04-April-2017 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Her er hvad jeg skrev i tråden. Det er som sagt skrevet med udgangspunkt i Hiper, men mon ikke det virker hos andre fiberudbydere? :)
<span style=": rgb250, 250, 250;">
<span style=": rgb250, 250, 250;">
</span>
Lige et pro-tip til Hiper fiber, hvis du har en Asus-router selv. Personligt har jeg en Asus RT-AC68U, men går ud fra at proceduren er den samme, på de fleste af deres routers.</span><div style=": rgb250, 250, 250;">
<div style=": rgb250, 250, 250;">Sagen er nemlig den, at Hiper faktisk gør det muligt for sine fiberkunder helt at undgå deres router. Det kræver blot, at man sætter sin egen router i VLAN 101 mode. Problemet er bare, at ifølge Asus selv, så understøtter deres router ikke dette.<div style=": rgb250, 250, 250;">Det er så bare ikke helt rigtig. Faktisk er det utrolig nemt at sætte op, men pisse svært at finde, fordi det ligger et sted, hvor det ikke hører hjemme.<div style=": rgb250, 250, 250;">
<div style=": rgb250, 250, 250;">1: Tilslut din router direkte i konverterboksen ind i WAN-porten (den eneste blå, ikke en af de 4 gule)<div style=": rgb250, 250, 250;">2: Gå ind på routerens interface på 192.168.1.1<div style=": rgb250, 250, 250;">3: I venstre bjælke vælger du så "lokalnetværk"<div style=": rgb250, 250, 250;">4: I toppen vælger du "IPTV" (ja, netop)<div style=": rgb250, 250, 250;">5: Under "vælg ISP" vælger du "manuel indstil."<div style=": rgb250, 250, 250;">6: Herefter dukker der nye punkter op, hvor du under porten "internet" skriver 101 i VID punktet.<div style=": rgb250, 250, 250;">7: Tryk herefter på "Anvend", så genstarter routeren selv og derefter er den koblet på nettet udenom Hipers egen router.<div style=": rgb250, 250, 250;">
<div style=": rgb250, 250, 250;">Slut med at arbejde med bridge mode og besvær med DHCP og andet skrammel.<div style=": rgb250, 250, 250;">Håber nogle kan bruge tippet. Måske virker det også på andre mærker. Who knows


Fedt

Kører også Hiper, og overvejer at skifte til gigabit igen grundet der lorte router. Vil prøve dette. TAK


Skrevet af: affer
Skrevet den: 04-April-2017 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg har samme router og har absolut ingen problemer med at køre 1000/1000 gennem Hiper.
Tjek evt. om du kan køre helt uden udbyderens router. Min er tilsluttet direkte på mediekonverteren og agerer som modem i forbindelsen også. Finder lige den guide jeg smed op i Hiper tråden.

hvilken medie konverter bruger du ? 


-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 04-April-2017 kl. 20:05
Jeg skal kigge efter når jeg kommer hjem :)

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 04-April-2017 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Her er hvad jeg skrev i tråden. Det er som sagt skrevet med udgangspunkt i Hiper, men mon ikke det virker hos andre fiberudbydere? :)

Lige et pro-tip til Hiper fiber, hvis du har en Asus-router selv. Personligt har jeg en Asus RT-AC68U, men går ud fra at proceduren er den samme, på de fleste af deres routers.

Sagen er nemlig den, at Hiper faktisk gør det muligt for sine fiberkunder helt at undgå deres router. Det kræver blot, at man sætter sin egen router i VLAN 101 mode. Problemet er bare, at ifølge Asus selv, så understøtter deres router ikke dette.
Det er så bare ikke helt rigtig. Faktisk er det utrolig nemt at sætte op, men pisse svært at finde, fordi det ligger et sted, hvor det ikke hører hjemme.

1: Tilslut din router direkte i konverterboksen ind i WAN-porten (den eneste blå, ikke en af de 4 gule)
2: Gå ind på routerens interface på 192.168.1.1
3: I venstre bjælke vælger du så "lokalnetværk"
4: I toppen vælger du "IPTV" (ja, netop)
5: Under "vælg ISP" vælger du "manuel indstil."
6: Herefter dukker der nye punkter op, hvor du under porten "internet" skriver 101 i VID punktet.
7: Tryk herefter på "Anvend", så genstarter routeren selv og derefter er den koblet på nettet udenom Hipers egen router.

Slut med at arbejde med bridge mode og besvær med DHCP og andet skrammel.
Håber nogle kan bruge tippet. Måske virker det også på andre mærker. Who knows

Hvorfor overhovedet gå igennem alt det hvis du har en medie converter?
Ligger det ikke lidt i ordet "medie converter"
hvad skal du så bruge Vlan's og lign til?

medie converteren har jo ingen anden opgave end at konverte optisk til RJ45 indgang?
kobl lankabel i medie converteren og så i wan siden på ens router...


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 04-April-2017 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg har samme router og har absolut ingen problemer med at køre 1000/1000 gennem Hiper.
Tjek evt. om du kan køre helt uden udbyderens router. Min er tilsluttet direkte på mediekonverteren og agerer som modem i forbindelsen også. Finder lige den guide jeg smed op i Hiper tråden.

hvilken medie konverter bruger du ? 

Han bruger en DKT eller en MSA med stor sandsynlighed.. eller så bruger han en Alcatel G80...




Skrevet af: affer
Skrevet den: 04-April-2017 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg har samme router og har absolut ingen problemer med at køre 1000/1000 gennem Hiper.
Tjek evt. om du kan køre helt uden udbyderens router. Min er tilsluttet direkte på mediekonverteren og agerer som modem i forbindelsen også. Finder lige den guide jeg smed op i Hiper tråden.

hvilken medie konverter bruger du ? 

Han bruger en DKT eller en MSA med stor sandsynlighed.. eller så bruger han en Alcatel G80...



øhh jeg er nok mere interesseret i at vide hvilke frekvenser der bruges, så jeg kan bruge et sfp modul i stedet for det udleverede modem fra udbyderen. netop som nagash gør, jeg tænker han bruger en fiber converter da han ikke har en sfp indgang i hans router.


-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 04-April-2017 kl. 21:33
Fordi det ikke kunne lade sig gøre uden. Har skam prøvet at sætte min Asus til uden. Så var der bare ikke hul igennem.
Derfor gør jeg det. Men hvis du nu går ind på Hipers hjemmeside, så ser du også, at det netop siger, at man skal sætte sin router i VLAN 101 mode. I øvrigt, så har jeg aldrig oplevet, at man bare kan smække sin egen router på, uden ellers at foretage nogle indstillinger. Men det er da muligt, at nogle mediekonvertere kan gøre tricket, men altså ikke min. Om den jeg har, så rent teknisk så ikke er en mediekonverter, skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er hvad Hiper kalder den.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 05-April-2017 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg har samme router og har absolut ingen problemer med at køre 1000/1000 gennem Hiper.
Tjek evt. om du kan køre helt uden udbyderens router. Min er tilsluttet direkte på mediekonverteren og agerer som modem i forbindelsen også. Finder lige den guide jeg smed op i Hiper tråden.

hvilken medie konverter bruger du ? 

Han bruger en DKT eller en MSA med stor sandsynlighed.. eller så bruger han en Alcatel G80...



øhh jeg er nok mere interesseret i at vide hvilke frekvenser der bruges, så jeg kan bruge et sfp modul i stedet for det udleverede modem fra udbyderen. netop som nagash gør, jeg tænker han bruger en fiber converter da han ikke har en sfp indgang i hans router.


Jamen hvorfor?

det giver jo INGEN mening...
Er det fordi i har kunst på lige præcis den væg hvor i har valgt at montere fiberboksen? eller skal i montere et toilet på lige præcis det område den skulle sidde?


hans asus router har ikke sfp indgang. dvs i skal ud i og lave en converter løsning.. LIGESOM fibermodemmet gør... DERUDOVER skal i gud hjælpe mig, OGSÅ sidde og rode med Vlan...


selvom vi alle har vores meninger, så virker det da hamrende dumt og et sindsygt tidsspilde, for noget der ikke giver NOGEN som helst gavn..


i vælger simpelthen at erstatte en medie converter, med en anden medie converter..

¨'


eller er vi ude i et HELT andet scenaria.. at i er de der slags "nørder" som syntes det er fedt og sejt, og giver respekt blandt vennerne at i lige har jeres udstyr "direkte" i fiberen fordi i ligesom har "hacket" udbyderen udstyr, eller hva? Hvis det er sådan jargonen er, ku man jo starte med at udskifte sit consumer udstyr med noget andet :)




Held og lykke den dag i har problemer, og skal forklare udbyderen at i har problemer og så skal til at rode med at omkoble til fiber converteren igen. I kan hvertfald godt regne med at i får en regning på et eller andet tidspunkt... især den dag der begynder at komme pakketab på fiberen fordi jeres converter står og skaber sig, og en tekniker så skal have det fixet.. :)







Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 05-April-2017 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Fordi det ikke kunne lade sig gøre uden. Har skam prøvet at sætte min Asus til uden. Så var der bare ikke hul igennem.
Derfor gør jeg det. Men hvis du nu går ind på Hipers hjemmeside, så ser du også, at det netop siger, at man skal sætte sin router i VLAN 101 mode. I øvrigt, så har jeg aldrig oplevet, at man bare kan smække sin egen router på, uden ellers at foretage nogle indstillinger. Men det er da muligt, at nogle mediekonvertere kan gøre tricket, men altså ikke min. Om den jeg har, så rent teknisk så ikke er en mediekonverter, skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er hvad Hiper kalder den.


Hvis du ikke kan hos "hiper" men du skal pille deres udstyr i for at bruge egen router, så er det kun fordi de har problemer i deres software...




alt kan "bridges" det er et spørgsmål om softwaren.. og det kan være de ikke har betalt/gider betale for at have eller få leveret denne software..



Men at lave sin egen hjemme medie converter løsning, eller bruge den medie converter på væggen er samme resultat, medmindre der pludselig er en layer 3 funktion i enheden, men så er det ikke "kun" i en medie converter man har hængende


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 05-April-2017 kl. 08:32
Fra Hipers hjemmeside.

Bredbånd via fiber

Det er muligt at sætte routeren i bridge mode. Hvis du skal have glæde af at bruge routeren i bridge mode, er det en god ide at tilkøbe en statisk offentlig IPv4-adresse, som koster 19,00 kr. / md.





Så hvordan man er nået frem til at man skal ind og "rode" selv, aner jeg ikke. men jeg håber da for jer at det kører og i aldrig får problemer. Det bliver nemlig en dyr omgang hvis det skal "laves" ..


God dag til jer alle.



Til topicstarter.. Hvis du har en medie converter på væggen, så kan du bare knalde din router i den "lan" port.. din router giver dig en ip adresse, der ikke er "privat" om det så er en CGN eller offentlig aner jeg ikke. 



Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 05-April-2017 kl. 18:44
Du spiller ihh og åhh så klog, skandshus. Måske du skule lade være med at udtale dig så klogt, før du vidste hvad du snakkede om.
Jeg erstatter ikke deres router med en converter. Deres router er ikke en særlig fiber router. Det er en helt almindelig Zyxel, som du og jeg kan gå ud og købe i butikkerne. Så den havde også bruge for converteren.

Opsætningen er som følger:

Fiberen kommer ind her


Går til denne converter


Som går til denne converter
 

Og så til min router


Det eneste jeg har gjort, er at fjerne Hipers Zyxel router og sat min egen i VLAN mode. De to convertere har hele tiden været en del af opsætningen. Så forklar mig lige igen, hvorfor det er unødvendigt besvær jeg har gjort?

Og det er et fint citat du har fundet ellers. Det omtaler hvordan du gør, hvis du vil køre med Hipers OG din egen router.

Her er hvad de skriver under "Kan jeg bruge min egen router"

"Hvis du har bredbånd via fiber kan du godt bruge din egen router. Du kan sætte Hiper routeren i bridge mode og tilslutte din egen router i en af Ethernetportene bag på routeren.
Du kan også vælge at koble din egen router direkte på forbindelsen i Gigabit Ethernet porten på Hiper mediekonverteren. Det forudsætter at du konfigurerer den til at kommunikere på VLAN 101"

Til Affer, håber bagsiden af den converter kan bruges til noget? Det er den sim Hiper skiftede. Den med det blå mærke er TDC's. Det er deres fiber nemlig.


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 05-April-2017 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du spiller ihh og åhh så klog, skandshus. Måske du skule lade være med at udtale dig så klogt, før du vidste hvad du snakkede om.
Jeg erstatter ikke deres router med en converter. Deres router er ikke en særlig fiber router. Det er en helt almindelig Zyxel, som du og jeg kan gå ud og købe i butikkerne. Så den havde også bruge for converteren.

Opsætningen er som følger:

Fiberen kommer ind her


Går til denne converter


Som går til denne converter
 

Og så til min router


Det eneste jeg har gjort, er at fjerne Hipers Zyxel router og sat min egen i VLAN mode. De to convertere har hele tiden været en del af opsætningen. Så forklar mig lige igen, hvorfor det er unødvendigt besvær jeg har gjort?

Og det er et fint citat du har fundet ellers. Det omtaler hvordan du gør, hvis du vil køre med Hipers OG din egen router.

Her er hvad de skriver under "Kan jeg bruge min egen router"

"Hvis du har bredbånd via fiber kan du godt bruge din egen router. Du kan sætte Hiper routeren i bridge mode og tilslutte din egen router i en af Ethernetportene bag på routeren.
Du kan også vælge at koble din egen router direkte på forbindelsen i Gigabit Ethernet porten på Hiper mediekonverteren. Det forudsætter at du konfigurerer den til at kommunikere på VLAN 101"

Til Affer, håber bagsiden af den converter kan bruges til noget? Det er den sim Hiper skiftede. Den med det blå mærke er TDC's. Det er deres fiber nemlig.


ud fra det du tidligere forklarer og samtidig så skriver nu, ja så er jeg faktisk MEGET KLOG.

jeg har aldrig sagt du kan "UNDVÆRE" medie converteret.
du har misforstået det HELE.

hvis du SKAL sætte din asus til VLAN så er det OVERHOVEDET Ikke pga medie converteren eller lign. Det er pga måden hiper vælger at levere forbindelsr til dig på det VLAN de nu givet vis har.. selvfølgelig så de ikke ramler ind i den udbyders linje de sælger på.


Medie converteren er det samme som dig MODEM, hvis vi endelig skal bruge nogle ord man kender.
Den klarer hele "konverteringen" til det du kalder et lan kabel.
Det går i din zyxel eller whatever.

Men igen. Din Zyxel kan godt smides i BRIDGE mode= INGEN ide i at pille den ud af ligningen og begynde og rode med VLAN, For det kan fucke mere op end det gavner folk som ikke er inde i hvordan vlan virker...


smider du din zyxel i brigde så har det ingen fordel at pille den af for en kunde. 

at du har en medie converter og en zyxel router er PRÆCIST det samme som du har en "router" fra yousee, eller stofa hvor du skruer dit antenne kabel i..


så nej din Asus router agerer ikke "modem".. det gør din medie converter, hvis vi lige skal blive i den terminologi.  


At råde en person til at rode i VLAN når han har behov for at spørge om hans router kan klare en 500/500 linje, er i mine øjne dumt. Han er ikke typen du sku sætte til at rode med sådan noget. Hvad skal han gøre hvis han en dag står og tingene er gået i rod?

Så kan han da lige så godt spille sikkert med sine kort, og smide zyxel routeren i bridge, og så slippe for alt det bøvl, og bare lade wan adressen ryge widere til hans asus router som så står for at definere det private lan til hans forskellige enheder.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 05-April-2017 kl. 20:30
Så har du jo også talt ud af røven under hele forløbet. Jeg sagde allerede tidligere, at det er muligt den lille Zyxel converter på billederne ikke hedder en medieconverter helt rigtigt, men det er præcis hvad Hiper har kaldt den. Om det så er det rigtige ord, ved jeg ikke noget om.

Men jeg har hele tiden sagt, at det var for at undgå at have 2 routere. Jeg gider ikke have lige så stor en router til at stå ved siden af min Asus. Som nu nok kan se, så er der udstyr nok i mit teknikrum. Og udover de par minutter jeg brugte på at finde VLAN opsætningen i min Asus, så var der jo ikke noget "besvær" med at sætte det op. I hvert fald ikke mere besvær, end det er værd at slippe for 2 routere.
Og til de, der ikke ved hvordan VLAN virker, ja så kan de jo passende læse min guide. Sværere er det jo ikke.

Og hvad er det du mener skulle være gået i rod efterfølgende. Det bliver sat op den ene gang. Thats it.

Jeg ved, at rigtig mange der har sin egen router, gerne ville kunne slippe for udbyderens, som ofte er noget skrammel. Især hvis man er nødt til at have udstyret stå i stuen. Og når man har valgt og købe sin egen router, så har man som regel også et begreb om hvad man laver, når man piller i dens opsætningen, ikke. Så man ikke OP kan finde ud af den guide?
Om man så vil bruge den, må være op til en selv.

Det er fint at du kan leve med 2 routere. Det gider jeg bare ikke.


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: affer
Skrevet den: 05-April-2017 kl. 21:11
Nagash; super, tak for billederne. jeg kan sagtens arbejde videre fra din information, og jeg er i samme båd som dig, kan man spare på enheder, og dermed strøm, så er det klart nummer 1. Hvad jeg bruger af tid på at sætte det op er min egen hurdle. Jeg undlader at kommentere på Skandshus, det bezzerwizzer niveau vil jeg ikke ned på. 




-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 05-April-2017 kl. 21:22
Jeg kunne forstå ham, hvis man skulle have en doktorgrad i datalogi eller lignende, for at sætte det op. Men guiden står højt og tydeligt her i tråden. Det tager præcis to minutter at sætte op. Og det er det ENESTE man skal gøre. Alt anden opsætning i routeren, er præcis som hvis man brugte udbyderens router i bridge mode og Asus'en til at styre hjemmenetværket. Jeg kan virkelig ikke se det er et problem. Selv for forholdsvis uerfarede brugere.
Eller lad mig sige det sådan her: Har du købt din egen router, så har du nok også står på port forwarding og andre småting, som nogle udbydere kan finde på at blokere i deres. Og kan du finde ud af det, så har du bestemt heller ikke problemer med at opsætte VLAN som jeg beskriver.

Så hvorfor Skandhus vil få det til at lyde så besværligt og som noget der kan give større problemer, ved jeg virkelig ikke. Så klog som han spiller, så ved han nok også godt hvordan det virker. Ergo burde han vide, at det nok lige er til at finde ud af, at følge min guide. 

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 05-April-2017 kl. 21:41
Må give Nagash ret.
Jeg fulgte samme guide og 2 min. må være med tissepause inkl.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 05-April-2017 kl. 21:57
Jeg er glad for, at nogle kan bruge min guide. Så har den da ikke været spild af min tid :-)

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Stoffer1987
Skrevet den: 06-April-2017 kl. 09:57
Hej Nagash.

Kan det passe at fiberen skal ind i 3 bokse, førend den kan komme i router? altså 4 enheder ialt? Det er da voldsomt?

Ved Waoo/Energimidt er der en fiberboks udenfor og en udenfor.


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 06-April-2017 kl. 11:16
Hrj.
Har fiber fra Altibox,og har kun en boks inde.
Mvh.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 06-April-2017 kl. 18:44
Ja, det er sådan det er her. Men jeg går ud fra, det er fordi det er TDC der ejer vores kabler og Hiper der leverer. Den store hvide aliminiumsboks på første billede, fordeler over til den lille hvide med det blå mærke og over til en boks med COAX til TV (så de kan levere YouSee den vejm vi har dog ikke en TV pakke).
Fra den lille boks med det blå mærke går den så over til den converter vi fik med Hiper. Da vi havde Fibia (Waoo) før, fik vi en tilsvarende fra dem. Og så fra den op til routeren.
Og havde jeg nu valgt at køre med Hipers router i bridge mode, så havde jeg jo endda haft 5 bokse. Så måske det også giver et prej om, hvorfor jeg ønskede at undgå den?
Går ud fra, at det er fordi TDC leverer YouSee over samme kabler, at der skal så mange bokse til. 

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio



Print side | Luk vindue