Print side | Luk vindue

Kan det betale sig: Plasma til Led?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150366
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 17:13


Emne: Kan det betale sig: Plasma til Led?
Skrevet af: Oakie
Emne: Kan det betale sig: Plasma til Led?
Skrevet den: 19-Februar-2017 kl. 10:32
Hej

Jeg har et Samsung Plasma fra 2011

http://www.samsung.com/dk/support/model/PS51D8005FUXXE

og overvejer at købe et Samsung UE55KS7005

Men jeg er i 7 sind, for jeg kan ikke finde ud af om det faktisk er et bedre tv! Jeg har været ude og kigge på det, men jeg har sku svært ved at se forskel... Derfor spørger jeg herinde på recoredere.... Er det en upgrade værdig eller er det penge ud af vinduet...

OAkie



Svar:
Skrevet af: axelrodi
Skrevet den: 19-Februar-2017 kl. 10:43
Et plasma fra 2011 synger nok på sidste vers.


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 19-Februar-2017 kl. 10:57
Det er lidt en hård dom, jeg har et panasonic tx 55vt50 fra 2012,og der er ikke meget som jeg har set, som giver bedre billede, der er oled, og de helt dyre lcd som levere noget tilsvarende.

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 19-Februar-2017 kl. 11:02
Overall vil den ikke være bedre på rå billedkvalitet . Men du vil få et andet billede,og den vil være bedre i dagslys, samt opdateret på alle punkter . Vil du have et, der er synligt bedre overall hedder det OLED , og du kan jo spare differencen op mens dit nuværende tv stadig virker

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Februar-2017 kl. 12:42
De bedste LED TV såsom Sony Z9 og Panasonic DX900 overgår på alle måder (undtaget betragtningsvinkler), de allerbedste Plasmaer. Jeg ved lidt om, skulle jeg mene, eftersom jeg har haft alle de bedste plasmaer - og nogle af de bedste LED TV.

Omkring OLED, tja - selv ville jeg ikke købe et LG OLED, men måske vente til Sony og Panasonic kommer med deres OLED. De bliver hulens dyre, men i mellemtiden beholder du bare dit glimrende plasma, og sparer lidt op i mens.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: claussor
Skrevet den: 19-Februar-2017 kl. 14:48
Jeg lavede denne tråd for en uge siden - måske den indeholder noget du kan bruge :)

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=10&t=37186" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=10&t=37186


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 19-Februar-2017 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Et plasma fra 2011 synger nok på sidste vers.


Det burde det ikke.


Skrevet af: claussor
Skrevet den: 19-Februar-2017 kl. 15:43
Mit ST50 fra 2012 sang i hvert fald ikke på sidste vers tværtimod.


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 19-Februar-2017 kl. 19:45
Jeg har et pioneer LX5090H nu og har prøvet en del af de nye LED TV, men intet kommer tæt på. 

Jeg har også haft et LG OLED og jo det ser da flot ud, men mit pioneer er bedre i vinkler samt ved panorering og sport på tv, iøvrigt så det LG OLED ikke ret godt ud med SD kilder faktisk så det meget forfærdeligt ud. 

AF de grunde vil jeg mene at du skal beholde dit plasma indtil det evt går i stykker, men da det kan tage langt tid, så køb først et nyt når OLED er blevet main stream og prisen på et pana OLED er til at betale. 

Det var bare mine 5 cent. 




Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 19-Februar-2017 kl. 21:04
Der er så andre, der er gået fra Pio 5090 til OLED som oplever en synlig forbedring all over . Og med en pris på ca 12k for LG's 55" B6, så er prisen afgjort OK . Intet TV er perfekt,,og der vil altid være enkeltdicipliner hvor nogle brugere foretrækker noget andet . Men på allover billedkvalitet er diverse testsites, og kræsne superbrugere enige om,at OLED ubetinget har førertrøjen . .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 19-Februar-2017 kl. 21:05
Nej. Har selv købt et 51" Samsung plasma brugt istedet for et LED. Fantastisk tv. Venter på OLED.

-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 19-Februar-2017 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Et plasma fra 2011 synger nok på sidste vers.

Min Samsung 64D8005 fra 2011 synger lige indtil at det kommer et OLED op i stedet for. Har aldrig haft LCD/LED, de har for mange fejl, og billede kvaliteten har ikke været god nok. Desværre er der en del larm fra mit plasma, men det skal ikke holde så længe mere. Jeg har ikke helt bestemt mig for hvad min bytte pris må værre.

-------------
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.


Skrevet af: Oakie
Skrevet den: 19-Februar-2017 kl. 21:58
Ok tak for svarerne. Jeg afventer 1-2 sæsonner mere, om ikke andet så får jeg sikkert et endnu bedre tv til den tid :)


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af Oakie Oakie skrev:

Hej
Jeg har et Samsung Plasma fra 2011
Men jeg er i 7 sind, for jeg kan ikke finde ud af om det faktisk er et bedre tv! 

Som andre skriver så er det bare et spørgsmål om tid før du ikke har nogen valgmulighed længere.

Hvis jeg var dig ville jeg købe et OLED hvis du har plasma i dag. 
Og så ville jeg vælge et tv med Android TV og ikke samsung. Men det er en anden snak. :-)


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 09:02
Du siger du har svært ved at se forskel.

I min bog skal der være en forbedring ved skift. Der sker rigtigt meget på markedet lige nu. Klap hesten og vent til du kan se en forbedring.

PS. Jeg kører med et 8-9 år gammel Sony. Indtil videre bliver det stående. Det burde nok sendes på pension, men miljøet og min økonomi skal også have en chance. Planen er at skifte når det går i stykker. Det kan godt være at jeg laver om på den plan.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 10:31
Blot til info står et 55" 4K HDR OLED til 11.888 kroner i denne uge. Jeg tror, at du vil være ked af at gå fra plasma til kantbelyst LED LCD, som KS7005 er. Hvis du værdsætter de fordele, som dit plasma har, så synes jeg du bør kigge på OLED.

Priserne skal nok komme længere ned, så hvis du ikke står og skal købe her og nu så giv det da 1-2 år ekstra :)


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Donkey87
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 11:50
Fejl 


Skrevet af: Donkey87
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

De bedste LED TV såsom Sony Z9 og Panasonic DX900 overgår på alle måder (undtaget betragtningsvinkler), de allerbedste Plasmaer. Jeg ved lidt om, skulle jeg mene, eftersom jeg har haft alle de bedste plasmaer - og nogle af de bedste LED TV.

Omkring OLED, tja - selv ville jeg ikke købe et LG OLED, men måske vente til Sony og Panasonic kommer med deres OLED. De bliver hulens dyre, men i mellemtiden beholder du bare dit glimrende plasma, og sparer lidt op i mens.Smile

Interessant. Så dine øjne måler altså sortniveauet bedre end de forskellige testsites? 


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 13:22
Jeg sidder selv med en Panasonic G20 plasma, og har ofte tænkt på at hoppe på en nyere fladskærm - navnlig LCD/LED, da OLED for ganske få år siden var uopnåelig for mig i en anselig størrelse. Det er der godt nok ændret på nu.

Desuden gider jeg ikke det dér LCD-lotteri med clouding, backlight bleed, smalle betragtningsvinkler and all that jazz.


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 13:38
Hvis du læser på f.eks. AVFORUMS så ser det ud til at panel lotteriet er endnu større på OLED tv'ene....


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 16:17
Jeg har haft plasma - LCD - Oled og må indrømme at kun LCD i mine øjne er lotteri. Jeg anerkender at der var/er blæserstøj og burn in på plasma. Jeg har ligeledes læst om defekte OLED paneler. 
Med det sagt er det imo intet ift lcd´s problemer med komplet umulig lyshomogenitet, åbne paneler der byder udyr velkomne. Overraskende ringe betragtningsvinkler. Nogle "kolde" og "golde" farver. Igen alt sammen blot mine betragtninger, men OLED overgår på alle parametre mine sammenligninger med VT30, som ellers er det eneste tv jeg i mit liv har haft jeg har været 100% tilfreds med. Jeg havde da heller ingen burnin problemer og minimale blæserstøj problemer. B6V har givet mig samme smil på læberne, blot gange mange:).







Skrevet af: LarsT
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 17:12
Bare rolig, har et samsung ps50b850 fra 2009, så der er ingen grund til at tage en forhastet beslutning.
PLASMA FOREVER Thumbs Up



Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 06:10
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Hvis du læser på f.eks. AVFORUMS så ser det ud til at panel lotteriet er endnu større på OLED tv'ene....


Arh, det er vist at overdrive.
Desuden vil et defekt panel på en OLED blive ombyttet under reklamation. På LED/LCD er der åbenbart en ikke fastlagt tolerance mht bleed og clouding - og tordenfluer...


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Hvis du læser på f.eks. AVFORUMS så ser det ud til at panel lotteriet er endnu større på OLED tv'ene....


Arh, det er vist at overdrive.
Desuden vil et defekt panel på en OLED blive ombyttet under reklamation. På LED/LCD er der åbenbart en ikke fastlagt tolerance mht bleed og clouding - og tordenfluer...


Præcis


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 09:20
Der må jeg så bare erklære mig uenig. Har været igennem adskillige hundrede sider af tråde og et stort antal har måttet ombytte deres skærme 2-3 gange inden de fik en ordentlig en....


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Der må jeg så bare erklære mig uenig. Har været igennem adskillige hundrede sider af tråde og et stort antal har måttet ombytte deres skærme 2-3 gange inden de fik en ordentlig en....


Det er selvfølgelig ikke optimalt at skulle ombytte en skærm 2-3 gange, men havde det nu været en Samsung LCD, så havde de nok ikke kunne ombytte den i første omgang....

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 12:41
LCD er bestemt heller ikke perfekt på det område....lige som OLED..:-)


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

LCD er bestemt heller ikke perfekt på det område....lige som OLED..:-)


Så må du også kunne opremse, hvilke modeller der var tale om.

Mig bekendt er fejlraten på 2016-panelerne noget lavere i forhold til tidligere OLED paneler. Og ja, naturligvis er det irriterende som forbruger at skulle være taget som gidsel i panel-swap, men i det mindste får du en ny. Havde du en LCD, var du intet garanteret. Her er argumentet at backlight bleed en del af produktet/teknologien.

Ingen har desuden omtalt OLED som værende perfekt, men kontra LCD-teknologien har den IMO flere fordele end ulemper. Så må vi se om Samsungs "QLED" er så revolutionerende, som de selv påstår.


Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 15:49
Vores LG 42" Plasma fra 2009 kører stadig stille og roligt deruda.

-------------
//Guldhammer


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Der må jeg så bare erklære mig uenig. Har været igennem adskillige hundrede sider af tråde og et stort antal har måttet ombytte deres skærme 2-3 gange inden de fik en ordentlig en....


Jeg mindes ikke ,at have læst om et eneste tilfælde hverken her eller på Flatpanels ? Så enten er der tale om ældre modeller end B6 og E6 , eller også er der tale om uheldige produktionsbatch, som er endt i udlandet .

Indtil videre vil jeg anse problemet,som ikke eksisterende . . .    


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: claussor
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 16:35
Kan kun sige mit B6V 65" har virket perfekt fra dag 1, købt for et par uger siden.


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 20:31
Har læst om problemerne på udenlandske forums. Primært B6, men var også lidt omkring E6. Måske de er ekstra kræsne...who knows..:-)


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Der må jeg så bare erklære mig uenig. Har været igennem adskillige hundrede sider af tråde og et stort antal har måttet ombytte deres skærme 2-3 gange inden de fik en ordentlig en....


Jeg mindes ikke ,at have læst om et eneste tilfælde hverken her eller på Flatpanels ? Så enten er der tale om ældre modeller end B6 og E6 , eller også er der tale om uheldige produktionsbatch, som er endt i udlandet .

Indtil videre vil jeg anse problemet,som ikke eksisterende . . .    

Der har da ellers lige været en tråd, hvor et oled døde efter et par dage.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 20:51
Jeg kan simpelthen ikke finde alle de hundredvis af sager med defekte paneler på oled tv! Jeg kan finde 3 inkl. Den her på siden!

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Der har da ellers lige været en tråd, hvor et oled døde efter et par dage.


Det har så bare ikke noget at gøre med det panellotteri der blev refereret til.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 21:27
Jeg har fulgt med i denne tråd, og ved ikke om jeg skal le eller græde. For det virker som om at bare det er LG OLED, så abstrahere man fra antallet af fejl. Det er jo næsten en folkeforførelse. Jeg er enig med PPD77, der er ganske mange LG OLED fejltråde rundt omkring i verden. Jeg tager den lige i opløbet, ja der er fejltråde på ethvert TV produkt.

Antallet af fejl, har absolut været en væsentlig årsag til at jeg ikke købte et LG OLED.

Og når man i de forskellige tråde læser om folks opfattelse af LED/LCD TV, så virker det som om, at deres verden har stået aldeles stille i årevis. De har i det mindste ikke studeret seriøst et Sony  Z9 eller et Pana DX900. Jeg har ingen af de nævnte panelfejl som ofte dukker op i trådene.

Og tror folk mig ikke, jamen så kom selv og kig.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

JJeg er enig med PPD77, der er ganske mange LG OLED fejltråde rundt omkring i verden.


Okay, jeg vil gerne vide mere, hvad skal jeg søge efter?
https://www.google.dk/#q=lg+oled+panel+failure" rel="nofollow - https://www.google.dk/#q=lg+oled+panel+failure
giver mig ikke rigtigt noget....

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

JJeg er enig med PPD77, der er ganske mange LG OLED fejltråde rundt omkring i verden.


Okay, jeg vil gerne vide mere, hvad skal jeg søge efter?
https://www.google.dk/#q=lg+oled+panel+failure" rel="nofollow - https://www.google.dk/#q=lg+oled+panel+failure
giver mig ikke rigtigt noget....

Klaus
Nej, det var forkert af mig at skrive "Fejltråde". Jeg læser bare med på forskellige produktspecifikke tråde.  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 21:51
Vil lige understrege at jeg intet har imod OLED, kan sagtens se dets styrker. Og håndterede de nuværende modeller bl.a. motion og tv kanaler bedre, så var jeg klar til at slå til. Men synes bare der har været en tends til i diverse tråde at OLED fremstår som det perfekte\fejlfrie valg. Og det er bare ikke det jeg læser når jeg kigger på de udenlandske forums. F.eks. tror jeg at B6 tråden på AVForums er oppe over 1000 sider nu og det er næppe bare glade kunder alle sammen. Har kun læst en brøkdel af disse 1000 sider og alligevel har jeg fundet flere som har byttet deres panel 2-3 gange. Både B6 og E6 er bestemt rigtig gode tv, men det er nødvendigvis ikke det rigtige valg for alle.

Anyway...LCD har bestemt også fejl...no doubt. Om de har færre eller flere fejl aner jeg ikke....


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 21:54
Og som Hother skriver, så er det ikke antallet af fejltråde, men de enkelte posts i produkttrådene....


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har fulgt med i denne tråd, og ved ikke om jeg skal le eller græde. For det virker som om at bare det er LG OLED, så abstrahere man fra antallet af fejl. Det er jo næsten en folkeforførelse. Jeg er enig med PPD77, der er ganske mange LG OLED fejltråde rundt omkring i verden. Jeg tager den lige i opløbet, ja der er fejltråde på ethvert TV produkt.

Antallet af fejl, har absolut været en væsentlig årsag til at jeg ikke købte et LG OLED.

Og når man i de forskellige tråde læser om folks opfattelse af LED/LCD TV, så virker det som om, at deres verden har stået aldeles stille i årevis. De har i det mindste ikke studeret seriøst et Sony  Z9 eller et Pana DX900. Jeg har ingen af de nævnte panelfejl som ofte dukker op i trådene.

Og tror folk mig ikke, jamen så kom selv og kig.




Hother, nu er der jo solgt forsvindende få af de LCD paneler du nævner ( - til brugere herinde) ,så alene af den grund er det jo svært at udlede nogle tendenser . Og så er de jo også væsentligt dyrere end et OLED 55" B6 , som er nede i 11-12k .
Korrekt,at der lige har været en bruger der har haft en DOA , men det lyder grangiveligt,som en strømforsyning .
Byd gerne ind med nogle tråde/posts herfra eller fra Flatpanels hvor folk har fået bytte defekte OLED paneler , der må i det mindste være nogle m døde pixels ? ?

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har fulgt med i denne tråd, og ved ikke om jeg skal le eller græde. For det virker som om at bare det er LG OLED, så abstrahere man fra antallet af fejl. Det er jo næsten en folkeforførelse. Jeg er enig med PPD77, der er ganske mange LG OLED fejltråde rundt omkring i verden. Jeg tager den lige i opløbet, ja der er fejltråde på ethvert TV produkt.

Antallet af fejl, har absolut været en væsentlig årsag til at jeg ikke købte et LG OLED.

Og når man i de forskellige tråde læser om folks opfattelse af LED/LCD TV, så virker det som om, at deres verden har stået aldeles stille i årevis. De har i det mindste ikke studeret seriøst et Sony  Z9 eller et Pana DX900. Jeg har ingen af de nævnte panelfejl som ofte dukker op i trådene.

Og tror folk mig ikke, jamen så kom selv og kig.




Hother, nu er der jo solgt forsvindende få af de LCD paneler du nævner ( - til brugere herinde) ,så alene af den grund er det jo svært at udlede nogle tendenser . Og så er de jo også væsentligt dyrere end et OLED 55" B6 , som er nede i 11-12k .
Korrekt,at der lige har været en bruger der har haft en DOA , men det lyder grangiveligt,som en strømforsyning .
Byd gerne ind med nogle tråde/posts herfra eller fra Flatpanels hvor folk har fået bytte defekte OLED paneler , der må i det mindste være nogle m døde pixels ? ?

Nu har jeg jo ikke nævnt f.eks,. Sony Z9 og DX900 ifm fejl, men eksempler på hvor langt LED er nået.

Man kan såmænd bare læse i trådene på forskellige fora, så dukker fejlene op. Heldigvis er der også rigtigt mange glade brugere. At jeg skulle begynde at liste/linke til de steder hvor fejlene dukker op er for meget forlangt.Smile




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 22:41
Det er vigtigt,at få påpeget de mangler og begrænsninger som de forskellige teknologier og TV nu engang har . Men det er sgu lige så vigtigt,at få aflivet de spøgelser der indimellem bliver kreeret . Og den med OLED og et større panellotteri - den køber jeg simpelthen ikke for nuværende !

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Det er vigtigt,at få påpeget de mangler og begrænsninger som de forskellige teknologier og TV nu engang har . Men det er sgu lige så vigtigt,at få aflivet de spøgelser der indimellem bliver kreeret . Og den med OLED og et større panellotteri - den køber jeg simpelthen ikke for nuværende !
Jeg har ikke udtalt mig om panellotteri. OLED har som jeg kan udlede det, lige så mange fejl som plasma og LED, det gælder banding osv.

Jeg fulgte meget med i trådende da jeg selv overvejede LG OLED, men gør det ikke mere.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Print side | Luk vindue