Print side | Luk vindue

Endelig er Pana på vej med 4K optagere

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150385
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 08:05


Emne: Endelig er Pana på vej med 4K optagere
Skrevet af: Flemming Larsen
Emne: Endelig er Pana på vej med 4K optagere
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 12:39
Så kommer de endelig, med de maskiner, som jeg har ventet på.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1487572485" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1487572485


-------------
Mvh
Flemming Larsen



Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Så kommer de endelig, med de maskiner, som jeg har ventet på.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1487572485" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1487572485
Jamen dog, så kan vi sørme få dig med på UHD BD vognen ogsåLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Så kommer de endelig, med de maskiner, som jeg har ventet på.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1487572485" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1487572485
Jamen dog, så kan vi sørme få dig med på UHD BD vognen ogsåLOL
Ja, det ville være rart. Jeg har jo gået lidt, og ventet/håbet lidt på, at der ville komme en sådan maskine. Jeg køber nok, når der kommer nogen i Tyskland, der er mine nuværende maskiner også fra. De virker rigtig godt i DK.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 14:10
Nu ved du jo ikke, om de kommende maskiner virker lige så godt som de aktuelle. Men jeg glæder mig da til du prøver. Wink

Jeg er i øvrigt lidt bekymret, at der på de små spec sedler ikke står noget om at kunne optage på BD medier. Det er godt nok en funktionalitet jeg ikke kan undvære.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Nu ved du jo ikke, om de kommende maskiner virker lige så godt som de aktuelle. Men jeg glæder mig da til du prøver. Wink

Jeg er i øvrigt lidt bekymret, at der på de små spec sedler ikke står noget om at kunne optage på BD medier. Det er godt nok en funktionalitet jeg ikke kan undvære.
Jeg køber nok ikke lige med det samme, men nok ret hurtigt. Mon ikke de virker i Dk? Jeg er personlig ligeglad med, om de kan udskrive, da vi mest bruger vores til, at optage på kanaler med reklamer, og så springe over.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 15:33
Mindes ikke at have set brændbare UHD skiver ?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Mindes ikke at have set brændbare UHD skiver ?
Mon ikke, at de kommer på et tidspunkt?


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Mindes ikke at have set brændbare UHD skiver ?
Mon ikke man kan bruge nogle BDXL 100/128GB medier, mener der supporteres 4K UHD 3840×2160 60p. 
Har selv sådan en ekstern BDXL brænder og nogle 50GB medier, men nok ikke noget software der kan lave en BD 4K UHD disk på dem.

-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 18:56
Fik den tanke, at det bliver knurre mig dyrt at skifte alle dine film til UHD/HDRLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Fik den tanke, at det bliver knurre mig dyrt at skifte alle dine film til UHD/HDRLOL
Ja, det ville være sindsygt dyrt, men kommer ikke til at ske denne gang. Specielle film og serie skal da nok ind, og når priserne kommer ned, så skal jeg have nye titler, på den høje kvalitet.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Fik den tanke, at det bliver knurre mig dyrt at skifte alle dine film til UHD/HDRLOL
Ja, det ville være sindsygt dyrt, men kommer ikke til at ske denne gang. Specielle film og serie skal da nok ind, og når priserne kommer ned, så skal jeg have nye titler, på den høje kvalitet.

Glæder mig til hvad du synes om HDRSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Fik den tanke, at det bliver knurre mig dyrt at skifte alle dine film til UHD/HDRLOL
Ja, det ville være sindsygt dyrt, men kommer ikke til at ske denne gang. Specielle film og serie skal da nok ind, og når priserne kommer ned, så skal jeg have nye titler, på den høje kvalitet.

Glæder mig til hvad du synes om HDRSmile
Det varer jo lidt, da jeg fik købt et 4K TV lidt for tidligt, så det fik ikke HDR.Cry


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Fik den tanke, at det bliver knurre mig dyrt at skifte alle dine film til UHD/HDRLOL
Ja, det ville være sindsygt dyrt, men kommer ikke til at ske denne gang. Specielle film og serie skal da nok ind, og når priserne kommer ned, så skal jeg have nye titler, på den høje kvalitet.

Glæder mig til hvad du synes om HDRSmile
Det varer jo lidt, da jeg fik købt et 4K TV lidt for tidligt, så det fik ikke HDR.Cry
Nå for pokker, det var jeg ikke klar over, men du får jo sikkert sådan et TV på et tidspunktTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Fik den tanke, at det bliver knurre mig dyrt at skifte alle dine film til UHD/HDRLOL
Ja, det ville være sindsygt dyrt, men kommer ikke til at ske denne gang. Specielle film og serie skal da nok ind, og når priserne kommer ned, så skal jeg have nye titler, på den høje kvalitet.

Glæder mig til hvad du synes om HDRSmile
Det varer jo lidt, da jeg fik købt et 4K TV lidt for tidligt, så det fik ikke HDR.Cry
Nå for pokker, det var jeg ikke klar over, men du får jo sikkert sådan et TV på et tidspunktTongue

Jeg regner med, at hvis det går som jeg tror, så skal jeg have en afspiller/optager i år, og et nyt TV i 2018. Big smile


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 20:50
@Flemming, det bliver spændende med de nye tingTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Flemming, det bliver spændende med de nye tingTongue
Ja, det bliver fedt. Jeg håber så, at Pana når at komme med et OLED, som er til at betale for til næste år.Tongue Ellers må jeg jo købe det, som du nok skal have senere på året.WinkLOL


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Flemming, det bliver spændende med de nye tingTongue
Ja, det bliver fedt. Jeg håber så, at Pana når at komme med et OLED, som er til at betale for til næste år.Tongue Ellers må jeg jo købe det, som du nok skal have senere på året.WinkLOL
Jeg er af flere årsager meget i tvivl om, hvorvidt jeg køber nyt TV i år, og jer sq så glad for det jeg har - det kan det heleSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Nu ved du jo ikke, om de kommende maskiner virker lige så godt som de aktuelle. Men jeg glæder mig da til du prøver. Wink

Jeg er i øvrigt lidt bekymret, at der på de små spec sedler ikke står noget om at kunne optage på BD medier. Det er godt nok en funktionalitet jeg ikke kan undvære.
Jeg køber nok ikke lige med det samme, men nok ret hurtigt. Mon ikke de virker i Dk? Jeg er personlig ligeglad med, om de kan udskrive, da vi mest bruger vores til, at optage på kanaler med reklamer, og så springe over.

http://www.panasonic.com/ch/de/consumer/home-entertainment/video/recorder/dmr-ubc90.html" rel="nofollow - https://www.panasonic.com/ch/de/consumer/home-entertainment/video/recorder/dmr-ubc90.html

Det tyder på, at man godt kan gemme på BD disc. Også UHD optagelser, men de bliver skaleret ned til Full HD.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Nu ved du jo ikke, om de kommende maskiner virker lige så godt som de aktuelle. Men jeg glæder mig da til du prøver. Wink

Jeg er i øvrigt lidt bekymret, at der på de små spec sedler ikke står noget om at kunne optage på BD medier. Det er godt nok en funktionalitet jeg ikke kan undvære.
Jeg køber nok ikke lige med det samme, men nok ret hurtigt. Mon ikke de virker i Dk? Jeg er personlig ligeglad med, om de kan udskrive, da vi mest bruger vores til, at optage på kanaler med reklamer, og så springe over.

http://www.panasonic.com/ch/de/consumer/home-entertainment/video/recorder/dmr-ubc90.html" rel="nofollow - https://www.panasonic.com/ch/de/consumer/home-entertainment/video/recorder/dmr-ubc90.html

Det tyder på, at man godt kan gemme på BD disc. Også UHD optagelser, men de bliver skaleret ned til Full HD.
Så er du ved, at blive solgt på en også? Der er faktisk Triple DVB-C OG DVB-T/T2 PÅ.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 11:35
Nu må vi lige se. Jeg/vi har tre som det er. Alle tre fyldte med optagelser og der er også adskillige eksterne harddiske.

Men det er da godt, at muligheden er der, når/hvis det skal være.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:


Det tyder på, at man godt kan gemme på BD disc. Også UHD optagelser, men de bliver skaleret ned til Full HD.


Er der virkelig nogen som stadig bruger skiver i disse tider hvor det er langt billigere og nemmere at optage på harddisk?

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: larschris
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 13:08
Ja - via skiven til en HDD


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 13:49
Problemet med at optage og gemme på harddiske er som bekendt, at optagelserne som regel låses til en bestemt hardware. Det er temmelig upraktisk i mange sammenhænge.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Problemet med at optage og gemme på harddiske er som bekendt, at optagelserne som regel låses til en bestemt hardware. Det er temmelig upraktisk i mange sammenhænge.


Det gør de måske på Panasonics recordere, men det gør de ikke hvis optagelsen sker på en Linux boks som f.eks. VU+ eller lignende. Her kan optagelser frit flyttes mellem alle enheder: TV, medieafspiller, PC etc.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af larschris larschris skrev:

Ja - via skiven til en HDD


Bob, bob, bob.
Undskyld, jeg kan ikke lige udlede om dit svar er ironisk, eller du blot ikke har forstået spørgsmålet.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: miri
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Problemet med at optage og gemme på harddiske er som bekendt, at optagelserne som regel låses til en bestemt hardware. Det er temmelig upraktisk i mange sammenhænge.
Det gør de måske på Panasonics recordere, men det gør de ikke hvis optagelsen sker på en Linux boks som f.eks. VU+ eller lignende. Her kan optagelser frit flyttes mellem alle enheder: TV, medieafspiller, PC etc.
Jeg overvejer også en VU+ Uno 4K med FBC tuner, dvs samtidige optagelser på 8 forskellige MUX (den står til ca. 2.100,- kr. inkl. transport), men har ikke noget at bruge den til pt. da Yousee ikke har meldt noget ud om UHD.

Bortset fra BD-drevet - kan Panasonic'en noget, som jeg ikke vidste, at jeg savnede med en Enigma2 box?


-------------
miri


Skrevet af: larschris
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 15:24
Via BD til enhver HDD


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af larschris larschris skrev:

Via BD til enhver HDD


Det har jo stadig ikke noget at gøre med optagelse på BD. Mit spørgsmål går på hvorfor pokker folk stadig bruger skiver til at optage på når der kan optages 4K direkte på en harddisk.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: miri
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af larschris larschris skrev:

Via BD til enhver HDD
??? ... og var det et svar til mig eller Flemming Big smile

-------------
miri


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Jeg overvejer også en VU+ Uno 4K med FBC tuner, dvs samtidige optagelser på 8 forskellige MUX (den står til ca. 2.100,- kr. inkl. transport), men har ikke noget at bruge den til pt. da Yousee ikke har meldt noget ud om UHD.


Samme her - jeg har blot Stofa som udbyder.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Det har jo stadig ikke noget at gøre med optagelse på BD. Mit spørgsmål går på hvorfor pokker folk stadig bruger skiver til at optage på når der kan optages 4K direkte på en harddisk.


Hvor mange kanaler sender noget i 4K?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Det har jo stadig ikke noget at gøre med optagelse på BD. Mit spørgsmål går på hvorfor pokker folk stadig bruger skiver til at optage på når der kan optages 4K direkte på en harddisk.


Hvor mange kanaler sender noget i 4K?

Klaus


Netop - ikke ret mange. Derfor venter jeg også med at anskaffe en 4K optager, og når den tid kommer, så bliver det ikke for at optage på dyre BD skiver.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: larschris
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 17:29
Men så er den bundet til maskinen


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af larschris larschris skrev:

Men så er den bundet til maskinen


Nej, læs ovenfor.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af larschris larschris skrev:


Men så er den bundet til maskinen


Så,vidt jeg husker kan Panasonics optagere dele deres optagelser via netværket.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 18:34
Der spørges til, hvorfor man anvender skiver. Det kan jeg da godt forklare, men jeg er ikke sikker på, at man VIL forstå det.
Jeg bruger Panasonics rekorderne, da det er de eneste optagere, jeg har været i nærheden af, som er 100% stabile. De mister aldrig en optagelse, og optager altid hele programmet, når de er programmeret dertil. Nogen vil sikkert påstå, at de kender lige så stabile rekordere. Det er muligt - dem har jeg så aldrig set.
Hvis jeg vil se et optaget program i fx sommerhuset, er det klart det enkleste, hvis programmet ligger på en BD-skive. Den koster ikke meget, og det er uhyre simpelt at lave en kopi. Det er lige så let at afspille programmet - det kræver kun en Blu-Ray afspiller, og det virker altid. Desuden er filformatet ikke et eller andet skodformat, hvor man fx ikke kan køre hurtigt frem eller tilbage eller stoppe undervejs. Desuden er man ikke afhængig af en hurtig netforbindelse, et abonnement eller om man nu kan få tilsluttet harddisken til tv'et osv. osv.
Derfor bruger jeg skiver!



Skrevet af: fltk
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Der spørges til, hvorfor man anvender skiver. Det kan jeg da godt forklare, men jeg er ikke sikker på, at man VIL forstå det.
Jeg bruger Panasonics rekorderne, da det er de eneste optagere, jeg har været i nærheden af, som er 100% stabile. De mister aldrig en optagelse, og optager altid hele programmet, når de er programmeret dertil. Nogen vil sikkert påstå, at de kender lige så stabile rekordere. Det er muligt - dem har jeg så aldrig set.
Hvis jeg vil se et optaget program i fx sommerhuset, er det klart det enkleste, hvis programmet ligger på en BD-skive. Den koster ikke meget, og det er uhyre simpelt at lave en kopi. Det er lige så let at afspille programmet - det kræver kun en Blu-Ray afspiller, og det virker altid. Desuden er filformatet ikke et eller andet skodformat, hvor man fx ikke kan køre hurtigt frem eller tilbage eller stoppe undervejs. Desuden er man ikke afhængig af en hurtig netforbindelse, et abonnement eller om man nu kan få tilsluttet harddisken til tv'et osv. osv.
Derfor bruger jeg skiver!


Jeg vil vove den påstand, at de fleste Linux bokse er lige så stabile som en Panasonic recorder, så synd du ikke har været i nærheden af sådan en boks. Derudover er de langt mere alsidige og fleksible. Filformatet er ikke noget skodformat, tværtimod er det det rå signal, der bliver optaget nøjagtigt som det bliver sendt. En medieafspiller som kan afspille alle AV formater og  hvor der kan tilsluttes en USB harddisk koster vel i dag ikke mere end en Blu Ray afspiller. Og en USB harddisk hvor der kan være snesevis, måske hundredvis,  af optagelser på,  er trods alt noget nemmere at håndtere end en stak BD skiver.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 21:07
Jeg var, som tidligere skrevet, klar over, at påstanden om stabile rekordere ville komme. Bare ærgerligt at man aldrig kan få det bekræftet irl.
I øvrigt er Panasonics rekordere også baseret på Linux.
Jeg bruger da USB-harddiske i ny og næ, så jeg har ikke et religiøst forhold til, at det hele absolut skal være på skiver altid. Men jeg ved godt, hvor "alsidige og fleksible" harddiskene er, og alt i alt har jeg de bedste oplevelser med skiverne.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 22-Februar-2017 kl. 08:47
Og stop nu det med at optagelserne er bundet til Panasonic-optageren! Optagelser kan tages ud af maskinen, enten via nævnte BD-skive, eller til enhver computer på ens netværk. Og det gælder også optagelser lavet på Panasonics TV.
Og i øvrigt kan optagelser (og live TV-programmer) ses på enhver DLNA-kompatibel enhed, på ens netværk. Og sågar også via internettet - f.eks. i sommerhuset - hvis ens internetforbindelse er hurtig nok!

Og som Johansen skriver, så er Panasonics optagere - uden konkurrence - de mest stabile og holdbare!

M.v.h.


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 22-Februar-2017 kl. 09:18
Nu har der været spørgsmål på, hvad man dog skal bruge fysiske BD medier til i denne moderne harddisktid.

Jeg kan kun snakke for mig selv, men som tidligere (og også andetsteds) skrevet, så har vi p.t. tre Panasonic BD recordere (2x BCT820, 1x BCT835). De optager selvfølgelig ikke det samme (med undtagelser), så hvordan får jeg en optagelse fra en recorder over på en anden? BD medier! Helt konkret BD RE (genskrivbare). Købte ved anskaffelsen af de første to recordere en 10-pak Verbatim, hvoraf vi p.t. har de to i brug.

En af de ting jeg altid synes er svært at få afklaret ved PVRs som VU+ er, om man kan klippe optagelser. Det kan man på Panasonics recordere og endda ganske komfortabelt. Og nej, jeg gider ikke flytte optagelser til en pc og klippe der.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 22-Februar-2017 kl. 09:41
Og der er ingen af dine TV, som er DLNA-kompatible (SMART-TV)?
Er du sikker på, at dine optagere ikke kan "se hinanden", så du bare kan streame fra den ene til den anden?

M.v.h.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 22-Februar-2017 kl. 10:25
På min Pana optager ( 730 ) kan jeg se og hente optagelser via lokal netværk

men desværre ikke på mit DX900    
 


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 22-Februar-2017 kl. 11:09
Som regel får diskussionen om anvendelsen af skiver en drejning, som på mærkværdigvis tyder på, at det nærmest er vigtigt at forhindre brugere i at gemme optagelser på skiver. Jeg ved ikke, om der er nogen, der bevidst eller ubevidst går filmselskabernes ærinde. Men det er helt klart min opfattelse, at hvis der er noget, filmselskaberne ikke kan lide, så er det, at man optager film og arkiverer dem på skiver, og man har forsøgt at forhindre dette på forskellig vis.
I en periode inden 2010 var der ikke længere dvd-optagere med harddisk på markedet, og rigtig mange forventede, at der var BD-optagere med harddisk på vej. Jeg spurgte flere gange i forskellige radio og tv butikker og blev næsten hver gang mødt med forklaringen, at det ville der ikke komme, fordi den type apparater ville være ulovlige at bruge. Man måtte ikke lave en kopi af HD/mpeg4 materiale. Heller ikke til eget brug, og det var bestemt på EU-niveau osv... Derfor blev der selvfølgelig ikke markedsført den type rekordere, måtte man forstå!
Da Panasonic så i 2010 faktisk kom med deres første BD optager med harddisk (satellitmodtager) i Tyskland, blev den naturligvis en sten i skoen hos dem, der tidligere med alvorlig mine havde forklaret, at den type apparater aldrig ville komme. Jeg købte selvfølgelig sådan en rekorder i Tyskland. Der var en verden til forskel fra, hvad jeg tidligere havde bøvlet med. På denne rekorder virkede alt!
Men jeg savnede stadig en tilsvarende rekorder til kabel-tv. Da jeg erfarede, at den ville komme til Tyskland i 2012, kontaktede jeg Panasonic Danmark og spurgte, om den også kom til Danmark. Det var der ingen planer om, oplyste man. Jamen så kan jeg ligeså godt bestille den til levering fra Tyskland med det samme - altså inden den overhovedet var på markedet i Tyskland. Så jeg var spændt på om den virkede på You-See's kabel-tv. Det gjorde den, og den var ligeså fremragende, som satellitmodtageren, hvad jeg selvfølgelig meddelte bl.a. i dette forum.
Siden har Panasonic valgt alligevel at markedsføre en nordisk model i Danmark og efter sigende er Panasonic Tyskland blev bedt om at holde lidt igen med det vist nok ret omfattende salg af rekorderne til Danmark, når nu den nordiske model findes.
Jeg har ingen anelse om, hvor mange Panasonic-rekordere, der er i gang i Danmark, og heller ingen idé om, hvor mange BD-skiver der købes over nettet. Det er ikke rigtig noget, man fortæller om, da det jo helst skal hedde sig, at det er håbløst gammeldags at bruge skiver. Men at markedet nærmest er ved at uddø, tror jeg ikke på. Ellers besøg Panasonics tyske hjemmeside. Der er netop lanceret 8 (ja otte) nye BD-optagere.
Før hed det sig, at det var forbudt at bruge BD-optagere - nu er det gammeldags. Forkert begge dele!



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 22-Februar-2017 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:


Før hed det sig, at det var forbudt at bruge BD-optagere - nu er det gammeldags. Forkert begge dele!


Clap
Du var jo en af dem, som tidligt købte fra Tyskland dengang, skal du så også have, en af disse maskiner, når de udkommer? Jeg skal med 90% sikkerhed.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 22-Februar-2017 kl. 11:47
Det er temmelig sandsynligt, at der snart skal ske noget på den front, vil jeg nok mene.
Men hvad angår UHD-delen, ved jeg ikke rigtig. Der er ikke mange UHD-kilder. Jeg er ikke helt med på, hvad man kan med streaming. Ville man fx kunne optage Netflix i UHD? I så fald ikke på skiver endnu.
Det, som ville tættest på, er måske, at man kan optage 1080p/hevc. Men man sender vist ingen steder i Danmark via DVB. Men det er spændende, at der nu kommer nyt.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 22-Februar-2017 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Som regel får diskussionen om anvendelsen af skiver en drejning, som på mærkværdigvis tyder på, at det nærmest er vigtigt at forhindre brugere i at gemme optagelser på skiver. Jeg ved ikke, om der er nogen, der bevidst eller ubevidst går filmselskabernes ærinde. Men det er helt klart min opfattelse, at hvis der er noget, filmselskaberne ikke kan lide, så er det, at man optager film og arkiverer dem på skiver, og man har forsøgt at forhindre dette på forskellig vis.
I en periode inden 2010 var der ikke længere dvd-optagere med harddisk på markedet, og rigtig mange forventede, at der var BD-optagere med harddisk på vej. Jeg spurgte flere gange i forskellige radio og tv butikker og blev næsten hver gang mødt med forklaringen, at det ville der ikke komme, fordi den type apparater ville være ulovlige at bruge. Man måtte ikke lave en kopi af HD/mpeg4 materiale. Heller ikke til eget brug, og det var bestemt på EU-niveau osv... Derfor blev der selvfølgelig ikke markedsført den type rekordere, måtte man forstå!
Da Panasonic så i 2010 faktisk kom med deres første BD optager med harddisk (satellitmodtager) i Tyskland, blev den naturligvis en sten i skoen hos dem, der tidligere med alvorlig mine havde forklaret, at den type apparater aldrig ville komme. Jeg købte selvfølgelig sådan en rekorder i Tyskland. Der var en verden til forskel fra, hvad jeg tidligere havde bøvlet med. På denne rekorder virkede alt!
Men jeg savnede stadig en tilsvarende rekorder til kabel-tv. Da jeg erfarede, at den ville komme til Tyskland i 2012, kontaktede jeg Panasonic Danmark og spurgte, om den også kom til Danmark. Det var der ingen planer om, oplyste man. Jamen så kan jeg ligeså godt bestille den til levering fra Tyskland med det samme - altså inden den overhovedet var på markedet i Tyskland. Så jeg var spændt på om den virkede på You-See's kabel-tv. Det gjorde den, og den var ligeså fremragende, som satellitmodtageren, hvad jeg selvfølgelig meddelte bl.a. i dette forum.
Siden har Panasonic valgt alligevel at markedsføre en nordisk model i Danmark og efter sigende er Panasonic Tyskland blev bedt om at holde lidt igen med det vist nok ret omfattende salg af rekorderne til Danmark, når nu den nordiske model findes.
Jeg har ingen anelse om, hvor mange Panasonic-rekordere, der er i gang i Danmark, og heller ingen idé om, hvor mange BD-skiver der købes over nettet. Det er ikke rigtig noget, man fortæller om, da det jo helst skal hedde sig, at det er håbløst gammeldags at bruge skiver. Men at markedet nærmest er ved at uddø, tror jeg ikke på. Ellers besøg Panasonics tyske hjemmeside. Der er netop lanceret 8 (ja otte) nye BD-optagere.
Før hed det sig, at det var forbudt at bruge BD-optagere - nu er det gammeldags. Forkert begge dele!
 
Det er korrekt, at filmselskaberne bevidst går efter at forhindre at optagelser kan gemmes - ikke kun på skiver, men også på alle andre medier. Og filmindustrien presser også producenterne af recordere til at lægge disse begrænsninger ind - CI+ er et eksempel herpå. Det har dog aldrig været ulovligt at optage digitalt eller at omgå de begrænsninger der ligger i f.eks. CI+, så jeg ved ikke hvordan denne skrøne er opstået.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: miri
Skrevet den: 22-Februar-2017 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

En af de ting jeg altid synes er svært at få afklaret ved PVRs som VU+ er, om man kan klippe optagelser. Det kan man på Panasonics recordere og endda ganske komfortabelt. Og nej, jeg gider ikke flytte optagelser til en pc og klippe der.
Du kan klippe i dine optagelser på Enigma2-bokse (VU+, Dreambox etc.). Dvs du på selve boksen kan klippe start/slut samt f.eks. reklameblokke ud. Det er min personlige oplevelse, at det kørte lidt enklere på min gamle Topfield box (ikke Engima2), men det kører ok på VU+.

Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Som regel får diskussionen om anvendelsen af skiver en drejning, som på mærkværdigvis tyder på, at det nærmest er vigtigt at forhindre brugere i at gemme optagelser på skiver. .... Før hed det sig, at det var forbudt at bruge BD-optagere - nu er det gammeldags. Forkert begge dele!
Jeg tror ikke, at der er nogen her i forum, der vil forhindre anvendelsen af BD til lagring af optagelser. Personligt har jeg også tidligere lagt optagelser på DVD, men i dag vil jeg ikke bruge tid på det, når jeg bare kan lægge optagelsen på min NAS eller en usb-drev (VU+-boksen kan faktisk gemme optagelsen direkte på min NAS). 

Dette skal ikke forstås som om, at jeg opfatter andre, der gemmer på BD og er glade for det, som gammeldags). Jeg har fuld respekt for, at der findes andre løsninger, der kan andet end min VU+, og som måske bedre tilfredsstiller andre. Jeg synes, at min VU+ løsning fungerer rigtig godt til mig, men jeg er også klar over, at Enigma2 bokse med de mange muligheder også stiller krav til brugeren (tid!), hvis man vil udnytte fordelene – det er ikke, alle der ønsker at rode med.



-------------
miri


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 22-Februar-2017 kl. 12:23
Jeg vil mene, at det, som filmselskaberne især har imod skiver med film på, er, at skiverne har et voldsom stort potentiale til dels for kopiering, men måske endnu værre for almindeligt udlån blandt familie og venner.



Skrevet af: azrael
Skrevet den: 22-Februar-2017 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og der er ingen af dine TV, som er DLNA-kompatible (SMART-TV)?
Er du sikker på, at dine optagere ikke kan "se hinanden", så du bare kan streame fra den ene til den anden?

M.v.h.

DLNA kører af lort på vore recordere. Tro mig, jeg har knap 4 års erfaring. Angry
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg vil mene, at det, som filmselskaberne især har imod skiver med film på, er, at skiverne har et voldsom stort potentiale til dels for kopiering, men måske endnu værre for almindeligt udlån blandt familie og venner.

Ja, og så har de jo den skrækkelige egenskab, at man kan se dem igen og igen *uden* på ny at betale for dem. Wink


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 28-Februar-2017 kl. 16:45
Jeg faldt lige over en anmeldelse på trustpilot. Og kunne godt tænke mig, at vide om det er Panasonic, og om det kommer, til at være på de kommende modeller i Tyskland.  Det håber jeg ikke.

https://dk.trustpilot.com/review/alternate.dk" rel="nofollow - https://dk.trustpilot.com/review/alternate.dk


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 01-Marts-2017 kl. 01:33
Det var da en ualmindelig ubehagelig oplysning. Vi bliver da nødt til at finde ud af, hvad det er for en optager, der er tale om.


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 01-Marts-2017 kl. 08:38
Tror I ikke, at der snarere er tale om en "fejl 40"?

Hverken Alternate.de eller Alternate.dk sælger de nye modeller og så vidt jeg har forstået skulle der ikke være problemer med de gamle.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Marts-2017 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Tror I ikke, at der snarere er tale om en "fejl 40"?

Hverken Alternate.de eller Alternate.dk sælger de nye modeller og så vidt jeg har forstået skulle der ikke være problemer med de gamle.
Jeg ved ikke, og det er et andet mærke. Men jeg kan da være nervøs for, at Pana Danmark har bedt om det. Alternate.dk svarer jo på anmeldelsen, om at de er blevet lukket.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Marts-2017 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Det var da en ualmindelig ubehagelig oplysning. Vi bliver da nødt til at finde ud af, hvad det er for en optager, der er tale om.
Så skal der nok skrives til Alternate.dk.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Marts-2017 kl. 09:49
Nu har jeg sendt en mail til Alternate.dk, og spurgt hvilke/hvilken model det drejer sig om.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Marts-2017 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Nu har jeg sendt en mail til Alternate.dk, og spurgt hvilke/hvilken model det drejer sig om.
Sagen passer jo dårligt med det "Elskede" EU´s planer om intgration på snart sagt alle områder Dead


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Marts-2017 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Nu har jeg sendt en mail til Alternate.dk, og spurgt hvilke/hvilken model det drejer sig om.
Sagen passer jo dårligt med det "Elskede" EU´s planer om intgration på snart sagt alle områder Dead
Ja netop. Det er da latterligt, at vi ikke kan få lov, til at købe i Tyskland, når nu de virkede.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 01-Marts-2017 kl. 10:26
Det, man kan frygte, er jo, at producenterne kan/vil bestemme, at deres produkter, der tilsluttes internettet, også skal anvendes i det land, hvor apparaterne er købt.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-Marts-2017 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Det, man kan frygte, er jo, at producenterne kan/vil bestemme, at deres produkter, der tilsluttes internettet, også skal anvendes i det land, hvor apparaterne er købt.
Det skulle ikke undre mig. Så stiger vores pris, altså lige med en del.Ouch


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 01-Marts-2017 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Nu har jeg sendt en mail til Alternate.dk, og spurgt hvilke/hvilken model det drejer sig om.

Sagen passer jo dårligt med det "Elskede" EU´s planer om intgration på snart sagt alle områder Dead


Min første tanke var også, at det vil være en "teknisk handelshindring" = ulovligt...

M.v.h.


Skrevet af: dude
Skrevet den: 01-Marts-2017 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og der er ingen af dine TV, som er DLNA-kompatible (SMART-TV)?
Er du sikker på, at dine optagere ikke kan "se hinanden", så du bare kan streame fra den ene til den anden?

M.v.h.

DLNA kører af lort på vore recordere. Tro mig, jeg har knap 4 års erfaring. Angry

Jeg bruger en pana-recorder (DMR-BCT730EG - købt via alternate d. 3/1/14). Og den fungerer upåklageligt med DNLA (endda på WIFI - vel og mærke) sammen med iphone-app, sony-smarttv og med PC med Windows-10. Jeg bruger DNLA næsten hver dag til smarttv.
Det er dog meget mere besværligt, at få DNLA til at virke via WAN (internet) - men det kan dog lade sig gøre. Det skulle være nemmere med senere modeller...
mvh


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 06-Marts-2017 kl. 12:30
Ikke så gode nyheder fra Alternate. Det er Panasonic som, er begyndt at lave det crap. Blandt andet på BCT950 efter deres oplysninger.Angry

Hello,

sorry for the delay in responding, I had to ask it to another department and have been slow to find it out. Unfortunately the model DMR-BCT950EG have also compatibility problems in Denmark.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 06-Marts-2017 kl. 14:23
Det er altså, som man kunne frygte.
Det næste spørgsmål er så: Bliver tidligere indkøbte modeller i Tyskland gjort ubrugelige via en opdatering???? Hvilke modeller er omfattet af denne forbandelse?
Men det er da fantastisk af dig, Flemming, at du er blevet opmærksom på det! Respekt.



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 06-Marts-2017 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Det er altså, som man kunne frygte.
Det næste spørgsmål er så: Bliver tidligere indkøbte modeller i Tyskland gjort ubrugelige via en opdatering???? Hvilke modeller er omfattet af denne forbandelse?
Men det er da fantastisk af dig, Flemming, at du er blevet opmærksom på det! Respekt.

Ja, det er sgu latterligt, at man ikke kan købe den der. Så skal vi af med flere penge, for at få en lignende maskine. Dem nede i EU skulle gøres opmærksom på det, da de går en del op i landegrænser. Det er jo nok Pana DK, som har en finger med i det, og det er latterligt, da de først blev opmærksom på det, efter at vi var en del, som købte vores maskiner i Tyskland. Ved ikke, om det kommer til vores ældre maskiner, men mon ikke vi får lov, til at slippe? Det er jo meget sjældent, at der kommer opdateringer.
Jeg søgte bare lidt rundt, og fandt så en trustpilot anmeldelse. Heldigvis da, så vi kan passe lidt på. Når de udkommer, så vil jeg da prøve, at høre i Tyskland, om de ved noget til, om der er begrænsninger på dem.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 06-Marts-2017 kl. 14:58
Det må være noget nyt, som er blevet tilføjet apparaterne.
https://www.alternate.dk/Panasonic/DMR-BCT950EG/html/productRatings/1219687?#showRatings" rel="nofollow - https://www.alternate.dk/Panasonic/DMR-BCT950EG/html/productRatings/1219687?#showRatings
Ved man, om det er en blokering, der virker uden om internettet - altså at apparatet skal identificere en tysk kabel tv-udbyder fx Kabel Deutschland, for at man kan lave en kanalsøgning?
Er der mon samme problem, hvis man fx køber i Schweiz?


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-Marts-2017 kl. 16:16
Ingen tvivl om, at dette kan interessere EU, da det er en såkaldt (ulovlig) "teknisk handelshindring".

Måske man skulle få nogle dygtige IT-folk til at hacke firmware'n, så man kan fjerne blokeringen.

M.v.h.


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 06-Marts-2017 kl. 16:36
Ud fra linksene kan man se, at en model BCT-950, der blev købt for et år siden, virkede; men at samme model købt i år ikke længere virkede i Danmark.
Hvem vil skrive til Margrethe Vestager?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 06-Marts-2017 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Ud fra linksene kan man se, at en model BCT-950, der blev købt for et år siden, virkede; men at samme model købt i år ikke længere virkede i Danmark.
Hvem vil skrive til Margrethe Vestager?

Man skulle tro, at der er noget hardware i, når det lige pludselig ikke virker.
 
Har du en mail til hende, så skal jeg gerne skrive til hende.Smile


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 06-Marts-2017 kl. 16:54
Jeg er ikke klar over, hvordan blokeringen virker. Kan man ikke kanalsøge eller optage eller hvad???
Så jeg har ingen idé om, hvad der er lavet.

Her er adresser til Margrethe Vestager:

Email:  



Skrevet af: csell
Skrevet den: 06-Marts-2017 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Har du en mail til hende, så skal jeg gerne skrive til hende.Smile

Hej.

Her er et link til Margrethe Vestager officielle hjemmeside:

http://ec.europa.eu/commission/commissioners/2014-2019/vestager_en" rel="nofollow - https://ec.europa.eu/commission/commissioners/2014-2019/vestager_en

Og hendes contact details:

Contact

Email margrethe-vestager-contact@ec.europa.eu

Address:

European Commission

Rue de la Loi / Wetstraat 200

1049 1049 Brussels

Belgium

Hilsen Carsten.



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 06-Marts-2017 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg er ikke klar over, hvordan blokeringen virker. Kan man ikke kanalsøge eller optage eller hvad???
Så jeg har ingen idé om, hvad der er lavet.

Her er adresser til Margrethe Vestager:

Email:  

Super. Jeg må se, om jeg kan strikke noget sammen, og sende til hende.

Det er umiddelbart noget software. Understående er fra trustpilot.


https://dk.trustpilot.com/reviews/58b43fb0d502cd0ac0b46d3d" rel="nofollow - Blue Ray optageren var ikke sat op til at modtage danske kanaler. Denen begrænsning var ikke der ikke orienteret om i produktbeskrivelsen. Varen måtte returneres, hvilket ikke var helt let. Fandt efterfølgende en maskine beregnet for danske forhold hos en dansk udbyder. Oplevelsen har betydet at jeg undgår at handle med udenlandske udbydere over internettet, hvad angår elekronik.

 
ALTERNATE GmbH

Besvarelse fra ALTERNATE GmbH

Mange tak for din anmeldelse. Som nævnt i vores mails, beklager vi ulejligheden meget. Desværre har producenten valgt at indbygge et nyt software, som udelukkende har til formål at forhindre at andre EU lande kan købe dette produkt, til tyske priser. Det er meget ærgeligt, da vi ikke blev oplyst om dette fra producentens side, men gudskelov drejer det sig kun om enkelte tilfælde. Jeg syndes nu at princippet iht. at produktet blev retuneret var ganske enkelt fra vores side; du fik tilsendt et postlabel, så du kunne sende gratis fra dit lokale posthus og fik tilbagebetalt alle omkostninger, da vi havde modtaget produktet igen.
Du er altid velkommen til at henvende dig til os.
Med venlig hilsen fra tyskland
Dit ALTERNATE Service-team


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 06-Marts-2017 kl. 17:13
Når Alternate skriver:
Desværre har producenten valgt at indbygge et nyt software, som udelukkende har til formål at forhindre at andre EU lande kan købe dette produkt, til tyske priser.
Det er da en 100% teknisk handelshindring. Det må EU da kunne gøre noget ved og få stoppet!


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 06-Marts-2017 kl. 17:23
Er der ikke nogen herinde, som er rigtig god til, at skrive/sammensætte sådan en klage, som vi kan sende ned til EU. De skal næsten ikke, slippe afsted med det.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 07-Marts-2017 kl. 02:27
Jeg har nærlæst de tekniske data for tunerdelen i nogle af de forskellige kabel-modeller fra Tyskland.
Jeg opdagede da noget overraskende: Tunerne dækker kun VHF-kanalerne 5-12 og UHF-kanalerne 21-69. Det vil så betyde, at man ikke kan lave kanalsøgning med startfrekvens 450 MHz, da 450 MHz ikke ligger i de to områder, og så må det jo desværre også betyde, at apparatet ikke kan bruges på You-See's net - i hvert fald får man ikke alle kanaler med.
Jeg har også kigget på de nye modeller, som p.t. vist kun findes på Panasonic.ch (altså Schweiz). Der er problemet heldigvis ikke. Tunerne dækker her VHF: 5-12 UHF: 21-69 CATV: S1-S20(M1-U10)7 MHz Band D051-D073 D113-D858, altså her kan man lave kanalsøgning med startfrekvens 450 MHz. Nu bliver det spændende at se, om modellerne ændres til det tyske marked. Det er slet ikke sikkert, for de gamle modeller på den schweiziske side er helt identiske med de tyske modeller.



Skrevet af: azrael
Skrevet den: 07-Marts-2017 kl. 08:16
Et eller andet sted tvivler jeg på, at de laver to forskellige hardware revisioner til hhv. Tyskland og Schweiz. Gad vide, om det blot kunne være et spørgsmål om at vælge det rigtige land, når man skal sætte maskinen op? Altså for vores vedkommende ville Schweiz så være mere passende end Tyskland.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 07-Marts-2017 kl. 09:04
De modeller, der findes både i Tyskland og Schweiz, ser også ud til at være ens.
Forskellen på modellerne i de to lande er i øjeblikket, at det er kun i Schweiz, de nye modeller bliver præsenteret.




Skrevet af: bhaldborg
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 21:58
hvad er priser på disse


-------------
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature


Skrevet af: csell
Skrevet den: 19-Marts-2017 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af bhaldborg bhaldborg skrev:

hvad er priser på disse

Hej.

Mon ikke det er disse:

http://www.idealo.de/preisvergleich/Typ/5025232867073.html" rel="nofollow - https://www.idealo.de/preisvergleich/Typ/5025232867073.html

Hilsen Carsten.


Skrevet af: bhaldborg
Skrevet den: 19-Marts-2017 kl. 20:11
til parabol-tv version

hvornår kommer den en variant til det nordiske marked

-------------
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature


Skrevet af: csell
Skrevet den: 19-Marts-2017 kl. 20:35
Hej.

Her er et link til tyske med  https://www.idealo.de/preisvergleich/Relocate/8504127960.html?price=999.0&sid=2400&type=oc_offer" rel="nofollow - DVB-S Triple Tuner :

http://www.idealo.de/preisvergleich/Typ/5025232867080.html" rel="nofollow - https://www.idealo.de/preisvergleich/Typ/5025232867080.html

Hilsen Carsten.






Skrevet af: csell
Skrevet den: 19-Marts-2017 kl. 20:41
Hej.

Og her et link med information om de Nordiske modeller:

http://www.recordere.dk/2017/03/panasonic-recorder-uhd-blu-ray-efteraaret/" rel="nofollow - http://www.recordere.dk/2017/03/panasonic-recorder-uhd-blu-ray-efteraaret/

Citat 'På det tyske marked findes også modeller med satellittuner, men Panasonic har bekræftet overfor recordere.dk at den nordiske udgave af disse recordere bliver med DVB-C/DVB-T2 tuner.'

Hilsen Carsten.






Skrevet af: bhaldborg
Skrevet den: 19-Marts-2017 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Og her et link med information om de Nordiske modeller:

http://www.recordere.dk/2017/03/panasonic-recorder-uhd-blu-ray-efteraaret/" rel="nofollow - http://www.recordere.dk/2017/03/panasonic-recorder-uhd-blu-ray-efteraaret/

Citat 'På det tyske marked findes også modeller med satellittuner, men Panasonic har bekræftet overfor recordere.dk at den nordiske udgave af disse recordere bliver med DVB-C/DVB-T2 tuner.'

Hilsen Carsten.






det skal være DVB-S/S2 tuner og tv guide i DMR-BST950 virker ikke helt som skal kan se 2 timer frem

har snakket med Panasonic... det rettet de i update




-------------
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature


Skrevet af: bhaldborg
Skrevet den: 20-Marts-2017 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af bhaldborg bhaldborg skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Og her et link med information om de Nordiske modeller:

http://www.recordere.dk/2017/03/panasonic-recorder-uhd-blu-ray-efteraaret/" rel="nofollow - http://www.recordere.dk/2017/03/panasonic-recorder-uhd-blu-ray-efteraaret/

Citat 'På det tyske marked findes også modeller med satellittuner, men Panasonic har bekræftet overfor recordere.dk at den nordiske udgave af disse recordere bliver med DVB-C/DVB-T2 tuner.'

Hilsen Carsten.








det skal være DVB-S/S2 tuner og tv guide i DMR-BST950 virker ikke helt som skal kan se 2 timer frem

har snakket med Panasonic... det rettet de i update



snakket med Panasonic Kunde Support i dag

der kommer en nordiske udgave af DVB-S/S2



-------------
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature


Skrevet af: bhaldborg
Skrevet den: 20-Marts-2017 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Her er et link til tyske med  https://www.idealo.de/preisvergleich/Relocate/8504127960.html?price=999.0&sid=2400&type=oc_offer" rel="nofollow - DVB-S Triple Tuner :

http://www.idealo.de/preisvergleich/Typ/5025232867080.html" rel="nofollow - https://www.idealo.de/preisvergleich/Typ/5025232867080.html

Hilsen Carsten.






dit link virker ikke til tyske

-------------
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature


Skrevet af: csell
Skrevet den: 20-Marts-2017 kl. 11:33
Hej.

Her er et link til tyske med DVB-S:

http://www.idealo.de/preisvergleich/Typ/5025232867080.html" rel="nofollow - https://www.idealo.de/preisvergleich/Typ/5025232867080.html

Har prøvet linket og det skulle virke.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 20-Marts-2017 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af bhaldborg bhaldborg skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Her er et link til tyske med  https://www.idealo.de/preisvergleich/Relocate/8504127960.html?price=999.0&sid=2400&type=oc_offer" rel="nofollow - DVB-S Triple Tuner :

http://www.idealo.de/preisvergleich/Typ/5025232867080.html" rel="nofollow - https://www.idealo.de/preisvergleich/Typ/5025232867080.html

Hilsen Carsten.






dit link virker ikke til tyske
Virker fint for mig.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: nitrotg
Skrevet den: 20-Marts-2017 kl. 13:23
Nogen der ved om der kommer en model uden bluray drev?

Jeg har deres HCT 230 model og nok snart kunne bruges at bliv skiftet ud.. har dog ikke brug for bluray drevet..


Skrevet af: bhaldborg
Skrevet den: 06-April-2017 kl. 18:32
HVOR KAN KØBER DISSE 4K-OPTAGER

ER DER DANSKE WEBSHOPS SOM HAR DISSEBig smile

HAR CANAL DIGITAL

-------------
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-April-2017 kl. 19:24
Prøv dem her: https://www.computersalg.dk/" rel="nofollow - https://www.computersalg.dk/

M.v.h.


Skrevet af: bhaldborg
Skrevet den: 06-April-2017 kl. 19:45
Winkdet forkert link

mener de nu modelere DMR-UBS80 danske priser

har snakket med ComputerSalg.dk i dag

de har dem ikke på lager

Wink


-------------
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 07-April-2017 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Her er et link til tyske med DVB-S:

http://www.idealo.de/preisvergleich/Typ/5025232867080.html" rel="nofollow - https://www.idealo.de/preisvergleich/Typ/5025232867080.html

Har prøvet linket og det skulle virke.

Hilsen Carsten.

 
Og testet i det seneste nummer af Satvision, http://www.satvision.de" rel="nofollow - www.satvision.de
 
 
Flemming
  


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: SoundWave
Skrevet den: 07-April-2017 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Fik den tanke, at det bliver knurre mig dyrt at skifte alle dine film til UHD/HDRLOL
Vel ikke så meget dyrere end at udskifte et high-end TV et par gange om året hvert år? Wink


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-April-2017 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Fik den tanke, at det bliver knurre mig dyrt at skifte alle dine film til UHD/HDRLOL
Vel ikke så meget dyrere end at udskifte et high-end TV et par gange om året hvert år? Wink

Uha uha, der en måske en del af jer der får et problem med jeres omtaler af mine hyppige skift af TV. Jeg er nemlig slet ikke sikker på at det sker i år. BeklagerWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bhaldborg
Skrevet den: 14-April-2017 kl. 13:22
er der nogle der prøvet de nye tyske harddisk optager 2017 fra Panasonic



 

-------------
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature


Skrevet af: bhaldborg
Skrevet den: 14-April-2017 kl. 13:37
https://www.computersalg.dk/i/3556635/panasonic-dmr-ubs80egk-uhd-blu-ray

har dem på lager


-------------
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature


Skrevet af: Looklight
Skrevet den: 14-April-2017 kl. 14:41
https://www.computersalg.dk/i/3556635/panasonic-dmr-ubs80egk-uhd-blu-ray" rel="nofollow - https://www.computersalg.dk/i/3556635/panasonic-dmr-ubs80egk-uhd-blu-ray

-------------
Panasonic TH-42PZ85

Panasonic DMP-BD55

Kiss VR-588

Onkyo TX-SR706

PS3 m500Gb hdd

Focal Sib XL 5.1


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 14-April-2017 kl. 15:44
Og den er så til modtagelse fra satellit.

M.v.h.


Skrevet af: bhaldborg
Skrevet den: 14-April-2017 kl. 16:04
Vil det virker med tv-guide fra canal digital
Det problem havde med DMR-950
Den viser kun 2 timer frem i tv-guide på DMR-950
Har snakket med kunde support om det
De er klar over Den fejl


-------------
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 30-April-2017 kl. 17:55
Man kan bestille DMR-UBC90EGK, ved Amazon.de, til levering til midt i Maj måned. 915 Euro. Den kan købes ved andre, men de sender ikke umiddelbart ikke til DK. Så er det bare, om den kan bruges herhjemme?

http://www.amazon.de/gp/offer-listing/B06XC6KZ81/ref=dp_olp_new?ie=UTF8&condition=new" rel="nofollow - http://www.amazon.de/gp/offer-listing/B06XC6KZ81/ref=dp_olp_new?ie=UTF8&condition=new


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: bhaldborg
Skrevet den: 30-April-2017 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Man kan bestille DMR-UBC90EGK, ved Amazon.de, til levering til midt i Maj måned. 915 Euro. Den kan købes ved andre, men de sender ikke umiddelbart ikke til DK. Så er det bare, om den kan bruges herhjemme?

http://www.amazon.de/gp/offer-listing/B06XC6KZ81/ref=dp_olp_new?ie=UTF8&condition=new" rel="nofollow - http://www.amazon.de/gp/offer-listing/B06XC6KZ81/ref=dp_olp_new?ie=UTF8&condition=new


pris er 7.473,53 kr

https://www.computersalg.dk/i/3556635/panasonic-dmr-ubs80egk-uhd-blu-ray%20%20%20%20%20" rel="nofollow - https://www.computersalg.dk/i/3556635/panasonic-dmr-ubs80egk-uhd-blu-ray

9.003,46 kr

http://www.computersalg.dk/i/3441881/panasonic-dmr-ubc90egk-uhd-blu-ray" rel="nofollow - https://www.computersalg.dk/i/3441881/panasonic-dmr-ubc90egk-uhd-blu-ray


-------------
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature



Print side | Luk vindue