Print side | Luk vindue

Er jeg bare en sur gammel mand? (Dragonfly...)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150694
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 01:11


Emne: Er jeg bare en sur gammel mand? (Dragonfly...)
Skrevet af: JaAndersen
Emne: Er jeg bare en sur gammel mand? (Dragonfly...)
Skrevet den: 15-Marts-2017 kl. 18:57
Efter at have læst en god anmeldelse af Audioquest's Dragonfly black besluttede jeg mig for idag at købe en

Den skal spille sammen med min Iphone 6 & et par Sennheiser CX 5.00i nyligt indkøbt via proshop (ca. 500kr)

Stor var min skuffelse da jeg ikke kunne høre ret meget forskel - der er lidt mere "fylde" med Dragonfly'en, men samtidig bliver S lyde også meget skarpe

Kilden er Telmore musik på højeste kvalitetsindstilling

Blindtestede også på konen - hun kunne heller ikke forskel, og fortrak et par gange dragonfly og et par gange Iphone "ren"

Hvad gør jeg forkert? Der er jo ingen mulighed for at justere hverken på en EQ eller på Dragonfly Cry

Er jeg med mine 35 år bare nået en alder hvor det ikke giver mening at jagte det bedste længere - men blot stille sig tilfreds med det man nu har? (er jo rigtig godt tilfreds med min tlf i det store hele & ørebøfferne)

Eller er det ren overkill med en Dragonfly til mit "simple" setup?



Svar:
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 15-Marts-2017 kl. 23:04
Måske er jeg sur og gammelklog.

Du har et sæt hovedtelefoner til 500,-

Dertil køber du en DA konverter til 800,-

En udgift på 1300,-

Hvis du havde købt et sæt hovedtelefoner til 1300.-

Mon ikke forskellen havde været større.

Og ja. Jeg tror ikke at Dragonfly Black i dit setup gør den store forskel.

Desværre.


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 16-Marts-2017 kl. 08:17
Jeg havde en Dragonfly Red via iPhone 6s til et par JBL Everest 700, hvor det var Tidal HIFI der blev afspillet.

Jeg syntes der var en klar forbedring i lyden, men jeg syntes til gengæld at jeg begyndte at få en del underlige klik lyde i høretelefonen, når jeg afspillede via Dragonfly.
Samtidig var jeg ikke helt tilfreds med hvordan man manuelt skulle skifte samplerate udfra hvilket materiale man afspillede.
Så den røg retur, om jeg havde fået en mandags model ved jeg ikke, da jeg besluttede at afvente lidt før jeg køber igen.




Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 16-Marts-2017 kl. 08:22
Men jeg er stadig lidt skuffet - det er jo trods alt et testvindende sæt hovedtelefoner (lydogbillede) jeg havde købt samt et  "speciel anbefalet" produkt

Den kombination burde da give et eller andet :)

Men heldigvis har jeg købt den via nettet så kan få pengene igen - en erfaring rigere

Så håber jeg bare jeg kan modstå fristelsen til liiiige at høre en Dragonfly med et sæt GODE hørebøffer ;)

Det ved jeg kun alt for godt hvordan ender - og det er næppe noget bankdamen (eller konen) bifalder...


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 16-Marts-2017 kl. 13:54
Først og fremmest. Drop at rette dig efter hvad der står i anmeldelser af lyd. Det er 110% subjektivt og mindst lige så upålideligt. Der er ikke en af de anmeldere der selv ville kunne høre om de lyttede gennem en dragonfly eller direkte på en IP6, uden at kigge. > Find en forretning hvor du kan prøve og returnere og tag dem du selv kan lide. IMO brug pengene på øre-telefonerne frem for en konverter/forstærker. En IP6 fejler mig bekendt ikke noget der er behov for at rette med en dragonfly.




Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 16-Marts-2017 kl. 17:10
Køb en pladespiller og slap lidt af


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 16-Marts-2017 kl. 17:49
Har en Dragonfly Red og bruger den sammen med min PC og et en blanding af super billige in-ears og et par B&W P3. Min kilde er Spotify (320 kbps)
I den opsætning er forskellen ret tydelig. Det er ikke fordi det lyder "anderledes" - altså mere mørk eller lys lyd. Der kommer mere dybde i lyden, og så falder der ro i musikken, og derfor kan man - hvis man lytter efter - også høre flere detaljer. Man kan også lytte længere uden at blive træt i ørerne.
Jeg havde en 1.2 også, men ville ikke kunne høre forskel på dem i en blindtest.

Har ikke prøvet det med mobilen endnu, da jeg er for nærig til at bruge 250kr på et Apple kabel...


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 16-Marts-2017 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Køb en pladespiller og slap lidt af


Bliver lidt svært at koble den til telefonen....


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-Marts-2017 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Køb en pladespiller og slap lidt af


Bliver lidt svært at koble den til telefonen....



Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 16-Marts-2017 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Så håber jeg bare jeg kan modstå fristelsen til liiiige at høre en Dragonfly med et sæt GODE hørebøffer ;)



Så er det nok større chance for at det begynder at spille ;-)


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 16-Marts-2017 kl. 22:45
Glem dette,


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 16-Marts-2017 kl. 23:05


Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 11:30
Kig på din kilde. Telmore i højeste bitrate er ikke imponerende lydmæssigt Smile
 
Hvorfor ofre penge og så køre med så lav kvalitet kilde ?


-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 11:47
Hov, jeg troede (har ikke undersøgt noget) at det var ok kvalitet når man vælger den bedste (den de kalder hi-fi)

Men igen, det er primært til kontorbrug en til to timer dagligt, så det er ikke noget jeg vil ofre alverden på

Og så alligevel, for kunne man for 1000 kr have hævet niveauet betragtelig, ville jeg gerne have gjort det!


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:


Kig på din kilde. Telmore i højeste bitrate er ikke imponerende lydmæssigt Smile
 
Hvorfor ofre penge og så køre med så lav kvalitet kilde ?


Telmore er 320Kbit/s, det er vel ligesom de øvrige streaming tjenester, når man ser bort fra tidal hi-fi, eller hvad den nu hedder


Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 13:10
Jeg synes ellers at den ser interessant ud. Håber ikke at jeg stjæler topic med et par spørgsmål ;-)

Når jeg bruger mit headset i min arbejdescomputers jack stik så kommer der en masse statisk støj med ud - mon sådan en fætter kan fjerne det?

Og hvad med mikrofonen? Virker den også så man kan skype igennem den?


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum


Skrevet af: Boye
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 16:39
Som andre er inde på, er hverken din kilde eller hovedtelefonerne i ypperste topkvalitet. 
Men de er måske heller ikke så ringe endda. Du kan i det mindste høre en forskel. 

Du kunne evt. prøve at sammenligne et nummer fra Telmore med et rip af samme nummer i en god version i ukomprimeret format, Apple lossless f.eks. som du har liggende på telefonen. Så kan du se om kildematerialet er årsagen.

En anden og væsentlig ting er at iPhone i sig selv generelt er rigtig gode afspillere. Prøv at læse hvad Ken Rockwell skriver her:  http://www.kenrockwell.com/apple/iphone-5/audio-quality.htm" rel="nofollow - http://www.kenrockwell.com/apple/iphone-5/audio-quality.htm


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Jeg synes ellers at den ser interessant ud. Håber ikke at jeg stjæler topic med et par spørgsmål ;-)

Når jeg bruger mit headset i min arbejdescomputers jack stik så kommer der en masse statisk støj med ud - mon sådan en fætter kan fjerne det?

Og hvad med mikrofonen? Virker den også så man kan skype igennem den?


Min fjernede den støj der var på visse hovedtelefoner. Det var dpg støj der kun var der når musikken ikke spillede.
Din mikrofon vil ikke fungere, da det kun er en DAC og hovedtelefon forstærker.



Print side | Luk vindue