Print side | Luk vindue

Aggresive sælgere hos Elgiganten?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150713
Udskrevet den: 23-April-2024 kl. 17:55


Emne: Aggresive sælgere hos Elgiganten?
Skrevet af: Sylvest
Emne: Aggresive sælgere hos Elgiganten?
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 13:20
Man kan mene hvad man vil om Elgigantens sælgeres rådgivningskompetencer etc. men det er ikke formålet med denne tråd.

Jeg vil bare høre om mine oplevelser hos Elgiganten i Fields er særlige for afdelingen i Fields eller om det er sådan andre steder? 
 2 eksempler: 

1) Tilbage i december fandt jeg ved egen drift et tastatur til min surface tablet og var på vej til kassen da en sælger flåede det ud af hånden på mig og gik i gang med at registrere salget og jeg var så chokeret at jeg bare accepterede den aggressive adfærd. 

Jeg har pga. det besluttet mig for ikke at tale med deres sælgere fremover men vil stadig gerne handle i elgiganten for at købe standardvarer pga. prisen. hvor de er ganske konkurrencedygtige.

2) Nu har jeg så bestilt et tv som collect at store (så skulle jeg gerne undgå deres ubehagelige sælgere) jeg er så blevet ringet op af en sælger fra Fields som forklarede mig at TV'et var klar til afhentning. Men han insisterede på at jeg skulle henvende mig til ham i butikken og han ville ikke forklare hvorfor kun at jeg skulle. 

Det er tydeligt at de forsøger at få uberettiget kommission men er det normal Elgigant opførsel? 


-------------
.



Svar:
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 13:31
Kan også hænge sammen med, at man vil notere navn, adresse osv, så køber er registreret ved henvendelser ved reklamation o.lign.
Hvis denne registrering skulle foregå ved kassen,ja så ved vi jo godt hvordan kassekøen ville se ud.





-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 13:35
Det er sandsynligvis for at lave lidt ekstra salg.

Spring og fald ned på det.

Gå ind og sig at han spilder sin tid. Du skal ikke ha forsikring, kalibrering kabler etc. Kun det tv du har bestilt.

Hvis du ikke orker det, må du købe et andet sted.


Skrevet af: KennyIver
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 13:43
Det er da helt klart for at salget bliver registreret til ham og han får provision af det.

-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne


Skrevet af: duke_skywalker
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 13:48
Jeg synes det lyder som de går udover deres beføjelser her, altså sælgerne. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet, at nogen ringer mig op, når jeg handler Collect@Store. Hvilket jeg gør konsekvent, netop for at slippe for deres agresive og vildledende sælgere. 

Alle de gange jeg har handlet Collect@Store har der været afhentning i returafdelingen, så du kan jo eventuelt bare henvende dig der. Jeg er flere gange startet med at henvende mig i kundeservice, men de sender blot en videre til returafdelingen.

Hvis det var mig, der havde haft din oplevelse angående Collect@Store, så ville jeg kontakte Elgigantens hovedafdeling, og forklare dem situationen, for jeg er temmelig sikker på, at de går udover deres interne regler. 

 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 15:18
Ligefrem at få flået noget ud af hånden har jeg ikke oplevet. Men ofte spørgsmålet: "Er der noget jeg kan hjælpe med". Hvis jeg ved hvad jeg skal have, siger jeg nej. Og hvis jeg ikke ved hvad præcis jeg går efter, indleder jeg da en dialog med vedkommende. Lidt hjælp skader ikke, så længe det er mig der bestemmer hvad jeg vil købe.

Kan ikke genkende at der skulle være agressive sælgere i min Elgiganten i Vejle, tværtimod.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 15:21
Jeg har aldrig oplevet det.
 
Jeg ville da også gå direkte til vareudleveringen og bede om at få udlevet TV'et som du har bestillt.


Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 15:28
Jeg har handlet mange gange i Elgiganten Fields, og har ikke oplevet deres sælgere som aggressive. Jeg har tværtimod oplevet nogle sælgere med stor tålmodighed samt meget servicemindede i forbindelse med et mandagsapparat fra Yamaha.


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 16:39
Ja jeg havde helt sikkert lavet den handel om så den kunne gå udenom denne sælger som trådstarter fortæller om. Skal igennem ham osv. Uhhaas store chef der lige skal ordne det hele. Det får du lige sørget for han ikke skal tak. Ring og hør om det er normalt og sig at hvis det er så kan du kæbe dit tv i power. Ellerxafbestillexdet og bestille det i en anden El-Tec hvor man ikke skal stå og høre på sådan en selvopblæst konge


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 17-Marts-2017 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Kan også hænge sammen med, at man vil notere navn, adresse osv, så køber er registreret ved henvendelser ved reklamation o.lign.
Hvis denne registrering skulle foregå ved kassen,ja så ved vi jo godt hvordan kassekøen ville se ud.


Den tror du ikke selv på, vel?

M.v.h.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 06:33
Henrik B kender svaret

Han har jo selv været sælger i en stor elkæde.

Men det gælder vel for sælgerne at tjene penge, rådgivning giver ikke det store i hånden.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 09:03
Nu har de jo ikke det fedeste job i verden og heller ikke den fedeste løn. Jeg lader da gerne score lidt salgskommission, selv deres rådgivning sjældent er noget værd.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Henrik B kender svaret

Han har jo selv været sælger i en stor elkæde.


Har jeg det!? Du ved åbenbart mere end jeg gør....

M.v.h.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Kan også hænge sammen med, at man vil notere navn, adresse osv, så køber er registreret ved henvendelser ved reklamation o.lign.
Hvis denne registrering skulle foregå ved kassen,ja så ved vi jo godt hvordan kassekøen ville se ud.


Den tror du ikke selv på, vel?

M.v.h.

Jo da, har selv prøvet det masser af gange.
Jeg er ikke i tvivl om, at der ganske givet er provision involveret i salgspersonalets ageren. Men når det så er sagt, og ved lidt større køb ( typisk varer hvor der kan opstå reklamationssager ), bliver du ved kassen spurgt om, hvilke nummer varen er registreret under. Og jeg har tit taget en vare, og gået direkte til kassen, hvor kassemedarbejderen så har udfyldt mit navn, tlf, adresse o.lign. ( hvis en sælger ikke har registreret det ). Denne registrering kan køber også selv bruge ( hvis du har kundelogin/konto ), for her får du vist alle køb, og dermed altid et sted hvor dine kvitteringer er gemt.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Kan også hænge sammen med, at man vil notere navn, adresse osv, så køber er registreret ved henvendelser ved reklamation o.lign.
Hvis denne registrering skulle foregå ved kassen,ja så ved vi jo godt hvordan kassekøen ville se ud.


Den tror du ikke selv på, vel?

M.v.h.

Jo da, har selv prøvet det masser af gange.
Jeg er ikke i tvivl om, at der ganske givet er provision involveret i salgspersonalets ageren. Men når det så er sagt, og ved lidt større køb ( typisk varer hvor der kan opstå reklamationssager ), bliver du ved kassen spurgt om, hvilke nummer varen er registreret under. Og jeg har tit taget en vare, og gået direkte til kassen, hvor kassemedarbejderen så har udfyldt mit navn, tlf, adresse o.lign. ( hvis en sælger ikke har registreret det ). Denne registrering kan køber også selv bruge ( hvis du har kundelogin/konto ), for her får du vist alle køb, og dermed altid et sted hvor dine kvitteringer er gemt.
Helt enig med JeTex, samme oplevelser her ved køb af PC´erSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 12:01
Registrering er jo også godt, hvis man skulle være så uheldig at Hytten brændte ned. Så ligger der i det mindste elektroniske kvitteringer på køb, som kan bruges over for Forsikringen


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 12:33
JeTex.

For langt de fleste, tager registreringen ca. lige så lang tid, som det tager at taste telefonnummeret = 5 sekunder.
De to eneste grunde til, at sælgerne vil have fat i dig, er mérsalg og provision!

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 12:34
Nåh ja, og så tjener registreringen ved køb også det formål, at El-Giganten - og andre - giver DR besked om, hvilke kunder som køber licensberettigede apparater.

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Registrering er jo også godt, hvis man skulle være så uheldig at Hytten brændte ned. Så ligger der i det mindste elektroniske kvitteringer på køb, som kan bruges over for Forsikringen


Det behov har jeg ikke.

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Registrering er jo også godt, hvis man skulle være så uheldig at Hytten brændte ned. Så ligger der i det mindste elektroniske kvitteringer på køb, som kan bruges over for Forsikringen


Det behov har jeg ikke.

M.v.h.

Det' muligt, det er der andre der har


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 13:10
Det kræver stadig ikke kontakt/registrering, hos en sælger inden! Har man ikke hemmeligt nummer, eller har handlet der tidligere, så tager det 5-10 sekunder ved kassen.

M.v.h.


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nåh ja, og så tjener registreringen ved køb også det formål, at El-Giganten - og andre - giver DR besked om, hvilke kunder som køber licensberettigede apparater.

M.v.h.


Hej.
Håber ikke du har ret.
Mvh.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nåh ja, og så tjener registreringen ved køb også det formål, at El-Giganten - og andre - giver DR besked om, hvilke kunder som køber licensberettigede apparater.

M.v.h.


Hej.
Håber ikke du har ret.
Mvh.


Sådan har det altid været. Butikker som sælger elektronik har PLIGT til at gøre dette.

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 13:50
https://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-166.html" rel="nofollow - https://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-166.html

Jeg har oplevet mange gennem tiden, som ikke ønskede at oplyse adresse, af samme årsag. Eller folk som helt tydelig opgav en fiktiv adresse.

M.v.h.


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

https://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-166.html" rel="nofollow - https://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-166.html

Jeg har oplevet mange gennem tiden, som ikke ønskede at oplyse adresse, af samme årsag. Eller folk som helt tydelig opgave en fiktiv adresse.

M.v.h.


Det gælder så også mobiltelefoner / Tablet og så videre.
Mvh.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 14:05
Tjah, tidligere var det alt som indeholdt en tuner - TV, video-, DVD- og harddiskoptagere, radioer m.v.

I dag må det givetvis være alt som også har en internetforbindelse.

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 16:09
Hvad siger persondata loven til det?


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 16:27
Der skulle intet registreres, da jeg købte en iPad air for et par måneder siden.


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 18-Marts-2017 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

https://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-166.html" rel="nofollow - https://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-166.html

Jeg har oplevet mange gennem tiden, som ikke ønskede at oplyse adresse, af samme årsag. Eller folk som helt tydelig opgav en fiktiv adresse.

M.v.h.
Hvornår er den side fra, der står 1998, mon ikke der er sket ændringer siden?

Det er ikke hvad der står i beskrivelsen af medielicensen:  https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=166986#Kap4" rel="nofollow - https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=166986#Kap4


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Marts-2017 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Slangemor Slangemor skrev:

Jeg bryder mig ikke om dem, men omvendt synes jeg ikke de er værre end så mange andre sælgere. Særligt i telebutikker er de ofte meget værre. Dead

 
Ja, desværre har man ofte indtrykket af, at det eneste det drejer sig om de nævnte steder er:

Være smart - men ikke specielt kyndig

Plat og svindel, for går noget galt er det ikke så ofte at der er hjælp og hente

Penge - alt drejer sig om penge, ikke ret meget andet.

Det er mine indtryk efterhånden.Confused


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 23-Marts-2017 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Slangemor Slangemor skrev:

Jeg bryder mig ikke om dem, men omvendt synes jeg ikke de er værre end så mange andre sælgere. Særligt i telebutikker er de ofte meget værre. Dead

 
Ja, desværre har man ofte indtrykket af, at det eneste det drejer sig om de nævnte steder er:

Være smart - men ikke specielt kyndig

Plat og svindel, for går noget galt er det ikke så ofte at der er hjælp og hente

Penge - alt drejer sig om penge, ikke ret meget andet.

Det er mine indtryk efterhånden.Confused

De fleste sælgere er jo provisions lønnet, derudover er der bonus for at sælge bestemte mærker. 
Sælgerne kan lyn hurtigt bestemme om dit Dankort sidder løst eller om du bare spørger og spørger uden at købe.


-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 23-Marts-2017 kl. 13:42
@ Hother.

 
" Penge - alt drejer sig om penge, ikke ret meget andet. ".
Jeg er da enig med dig,men det gælder både køber og sælge. Vi forventer vel altid at vi skal have en masse rabat oven i den forvejen nedsatte pris. Wink
Kunne de så bare overholde gældende Garanti / Reklamations regler ville alt være nemmere.
Mvh.





Skrevet af: -Henrik-
Skrevet den: 23-Marts-2017 kl. 18:32
Sylvest, du må mande dig lidt op Smile
Lær at sige nej - man kan sagtens gøre det på en pæn og høflig måde.

Øv dig på ham sælgeren i Elgiganten, og se hvordan det går.
Husk: Du er altid i din gode ret til at sige nej, uanset hvad han siger/foreslår.

PS. Hvis han er for påtrængende og ikke accepterer et nej, så er du i din gode ret til at sige noget i retning af: "Hør her, jeg synes, at du er lige lovlig aggressiv mht. at pådutte mig dit og dat udover bare det her tv. Men jeg skal ikke have andet, og hvis ikke du kan forstå det og sørge for at ekspedere mig stille og roligt, uden pres, så går jeg et andet sted hen og handler." 


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 23-Marts-2017 kl. 19:46
Med udgangspunkt i Elgiganten, så er det mest sørgelig ved deres sælgere så lidt fakta de reelt besidder. I guder med søforklaringer der kan komme over disken.
For ikke ret mange uger siden hørte jeg en sige til en kunde dts kom på Sonos playbase og øvrige enheder snart.
En sælger fremhævede bose for deres store kundepleje ift opgraderinger med features mens en anden forklarede det fuldstændigt modsat.

Jeg handler intet derfra ud fra deres vejledning - det er så groteskt.
Ligesom deres klargøring af apparater. Jeg blir direkte ondsindet når de stiller spørgsmål om tilkøb af det lort


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:


Men det gælder vel for sælgerne at tjene penge, rådgivning giver ikke det store i hånden.

Det er desværre en ret misforstået opfattelse, (selvom du har ret i de fleste tilfælde).

En god sælger/rådgiver, er den der er i stand til at sætte egne interesser til side, og udelukkende fokusere på kundens mål, (formål) med besøget. Uanset om det resultere i et salg, og kunden forlader butikken tomhændet. 

En kunde der forlader en forretning tomhændet, men med en korrekt og god rådgivning, er et langt bedre resultat, end en kunde der forlader forretningen med et forkert (ikke optimalt) produkt.

Den del skal mange rådgivere/sælgere prøve at forstå.

Dilemmaet er, at sælgeren/rådgiveren oftest har salg som fokus, uanset om det er det rette og det bedste for kunde. Specielt hvis det er en rådgiver/sælger, som er resultat-lønnet. Men det er også gjort i den bedste mening for sælgeren/rådgiveren, for det er samtidig hensynet til virksomheden og dens fortsatte eksistens. Det er bare ikke specielt relevant for kunden, og kundens målsætning, medmindre det er den eneste virksomhed i hele verden.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Penge - alt drejer sig om penge, ikke ret meget andet.


Man kan godt tjene penge ved at være smart, på den rigtige måde Wink


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Penge - alt drejer sig om penge, ikke ret meget andet.


Man kan godt tjene penge ved at være smart, på den rigtige måde Wink

Det værste du kan præsentere mig for, er en Karl Smart, der kan det hele - og i realiteten ikke ved en pind. Dem er der godt nok mange af.

Èn af årsagerne til, at jeg meget nødig køber noget væsentligt hos andre end af mig kendte "Mindre butikker".

Det kan du sikkert have mange meninger om, og det skal du have lov til at have. Wink 




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Penge - alt drejer sig om penge, ikke ret meget andet.


Man kan godt tjene penge ved at være smart, på den rigtige måde Wink

Det værste du kan præsentere mig for, er en Karl Smart, der kan det hele - og i realiteten ikke ved en pind. Dem er der godt nok mange af.

Èn af årsagerne til, at jeg meget nødig køber noget væsentligt hos andre end af mig kendte "Mindre butikker".

Det kan du sikkert have mange meninger om, og det skal du have lov til at have. Wink 



Jeg tror du fejlfortolkede det jeg skrev, da jeg skrev "smart, på den rigtige måde" Confused
I min optik er det fx smart at lytte til kunden, at kunne sætte kundens behov i fokus. Og smart at kunne opsætte alternativer, der samtidig tilgodeser kundens behov. 

Det er smart, på den rigtige måde.
En sælger der ved noget, og kan råde og vejlede, evt få kunden på andre og bedre tanker, er ikke pr. definition en "karl smart" sælger.

Så generelt synes jeg ikke man kan tillade at gøre dem. Heller ikke selvom de arbejder et sted, hvor man måske ikke synes de ved mere end man selv ved. Husk på, alene det er du er så aktiv på Recordere og internettet generelt på specifikke områder, det giver dig personligt en væsentlig fordel, end en sælger som "bare" udfører et stykke arbejde i en ikke-navngivende butik. 

Jeg vil tro, at jeg personligt ville kunne matche og endda overgå langt de fleste sælgere i den almindelige A/V detail-branchen, inkl dem i dine favoritbutikker. Men det er ikke ens betydende med, at de dermed pr definition er dårlige, eller "karl smarte" sælgere.


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 13:28
Efter at have læst flere indlæg der nægter at registrere deres køb "fordi sælgeren bare vil have provision", så er jeg simpelthen nød til at spørge: Hvad fanden går der af jer, ved at en sælger får sin provision? Gør det ond på jer?!

Jeg lader glædeligt alle mine køb (og det er mange efterhånden) i ElGiganten registrere - hvis en "ekspedient" eller sælger kan få lidt provision ved at indtaste en vare på mit navn, så gerne for mig - hvorfor skulle jeg få ond i måsen over det!?

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 13:34
Der er intet som helst galt i at sælger for provision, men der er noget galt i at sælger vejleder køber i at købe den han får højst provision (plus bonus) i, fremfor at vejlede kunden i det kunden ønsker at købe.

Mange butikker har en række gode - men begrænset i antal - tilbud i deres aviser, og du kan være 100% sikker på at sælger heller vil sælge et andet produkt, som han ofte vil beskrive som 'bedre', selvom det måske ikke er bedre set med købers øjne, det har fx finesser køber ikke har brug for.



-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Der er intet som helst galt i at sælger for provision, men der er noget galt i at sælger vejleder køber i at købe den han får højst provision (plus bonus) i, fremfor at vejlede kunden i det kunden ønsker at købe.

Men det er ikke det folk skriver - jeg er med på at sælger skal sælge det produkt som køber vil have, eller som passer købers behov bedst - det jeg læser er folk der ikke vil lade produktet registrere, for sælger skal dælme ikke have provision, eller som OP - han gider ikke henvende sig til en specifik sælger/ekspedient, for det lugter af at han bare vil have provision - og hvad så, spørger jeg, OP kan da være bedøvet lige glad med om den pågældende person får sin provision, og OP kan bare sige "jeg skal ikke have andet end mit TV, men noter du bare at jeg har talt med dig, hvis det gør dig glad...."


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Der er intet som helst galt i at sælger for provision, men der er noget galt i at sælger vejleder køber i at købe den han får højst provision (plus bonus) i, fremfor at vejlede kunden i det kunden ønsker at købe.

Mange butikker har en række gode - men begrænset i antal - tilbud i deres aviser, og du kan være 100% sikker på at sælger heller vil sælge et andet produkt, som han ofte vil beskrive som 'bedre', selvom det måske ikke er bedre set med købers øjne, det har fx finesser køber ikke har brug for.

Lige præcis. For min skyld må en sælger få lige så meget provision som hans firma vil forære den pågældende.

Her hvor det går galt for mig er jo, når en sælger forsøger at vildlede en kunde for at købe noget som den pågældende sælger formentlig for provision for. Og jeg har oplevet sælgere flere gange forsøge at sælge noget andet end det køberen kom for at købe.

Jeg har såmænd også prøvet det selv, hvor jeg skulle købe en håndmixer som gave hos Elgiganten. Jeg vidste lige nøjagtig hvad jeg skulle købe. Alligevel prøvede en emsig sælger at prakke mig noget andet på - og nej sælgeren fik ikke lov til at registrere noget som helst.Wink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 18:49
Problemet er bare, at de gode sælgere enten drukner, eller bliver mødt med mistillid, p.g.a. karl-smart sælgerne.
Man skal så også have sig for øje, at rigtig, rigtig mange mennesker som kommer og handler i disse "supermarkeder", reelt ikke køber det de har behov for, eller som bedst opfylder deres ønsker og krav. Mange har jo siddet og læst på nettet - recordere o.s.v. - hvor der sidder en masse mennesker som udelukkende anbefaler det, de selv synes bedst om, upåagtet at spørgeren har behov for noget helt andet! Man ser det ofte i debatter herinde, hvor der foreslåes i øst og vest, når en ønsker noget i nord!

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Problemet er bare, at de gode sælgere enten drukner, eller bliver mødt med mistillid, p.g.a. karl-smart sælgerne.
Man skal så også have sig for øje, at rigtig, rigtig mange mennesker som kommer og handler i disse "supermarkeder", reelt ikke køber det de har behov for, eller som bedst opfylder deres ønsker og krav. Mange har jo siddet og læst på nettet - recordere o.s.v. - hvor der sidder en masse mennesker som udelukkende anbefaler det, de selv synes bedst om, upåagtet at spørgeren har behov for noget helt andet! Man ser det ofte i debatter herinde, hvor der foreslåes i øst og vest, når en ønsker noget i nord!

M.v.h.

Så må du sgu være den rette til at vejlede ham her

http://forum.recordere.dk/trls-lyd-til-projektorern_topic150808_page2.html" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/trls-lyd-til-projektorern_topic150808_page2.html


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så må du sgu være den rette til at vejlede ham her

http://forum.recordere.dk/trls-lyd-til-projektorern_topic150808_page2.html" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/trls-lyd-til-projektorern_topic150808_page2.html


OMG!

Nej tak, dér skal jeg sgutte have noget klinket....

M.v.h.



Print side | Luk vindue