Print side | Luk vindue

S: Epson TW5900 projektor **solgt**

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Køb, salg, bytte
Forumbeskrivelse: Køb, salg og bytte af hjemmets elektronik og indhold. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150756
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 06:09


Emne: S: Epson TW5900 projektor **solgt**
Skrevet af: MulleB
Emne: S: Epson TW5900 projektor **solgt**
Skrevet den: 20-Marts-2017 kl. 10:44
Da jeg har købt ny projektor(en dejlig Panasonic PT-AT6000) har jeg den gamle EPSON TW5900 i overskud.

Den har kørt ca. 1600 timer i ECO (glemte at tjekke da jeg pakkede den ned) på første pære, og har altid været ophængt i dedikeret Bio rum. Selvfølgelig røgfrit.
Pæren skulle kunne holde til 5.000 timer i ECO.

lidt info vedr. projektoren.
http://www.lydogbillede.dk/test/4-projektorer/epson-eh-tw5900/" rel="nofollow - http://www.lydogbillede.dk/test/4-projektorer/epson-eh-tw5900/

Der er 2 støvkorn i linsen, den ene kan man næsten ikke se selv i mørke scener.
den anden kan ses i mørke scener. Hvis man ved den er der.
jeg har ikke selv prøvet at rense den, men der er guide på nettet.

Støvfilter er renset hver 3 måned.

Der er 3 par 3D briller med fra Panasonic.(brugt måske 5 gange) Det ene par er der pillet gummiet til næseryggen af, det skal køber selv sætte på.
også til salg andre steder.


HBO kr. 1.500 (slutter lørdag kl. 12.00)
Køb nu pris: kr. 2.300,-

Kun afhentning i 4100 Ringsted, dog er jeg i København én gang i mellem, så levering der kan komme på tale.







Svar:
Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 20-Marts-2017 kl. 10:54
Super du er i København engang imellem - men hvor er du henne til daglig? Wink


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 20-Marts-2017 kl. 11:38
arrrg Clown det skal selvfølgelige med.

4100 Ringsted


Skrevet af: PHH
Skrevet den: 20-Marts-2017 kl. 12:30
kan du linke til guide vil lige se om det er besvær værd.


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 20-Marts-2017 kl. 13:43
det er vel mere end 1 år siden jeg tjekkede det, så har ikke lige et link. Man kan selv søge efter det: remove dust bulb from projector

Jeg vil så sige at det er ikke noget man lægger mærke til, kun i MEGET mørke scener.
Jeg vil sige at når man ved den er der, så ser man den måske 1 gang i løbet af en film.

Billede taget med min Iphone:
 



Skrevet af: PHH
Skrevet den: 20-Marts-2017 kl. 19:18
Under hbo men smider gerne 1000 hentet lørdag da vi skal til outlet ellers i kbh. Kan læse mig til det kan være en større operation der ikke altid lykkedes uden proff hjælp så lidt et lege projekt. Mvh


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 21-Marts-2017 kl. 09:45
jeg ved ikke hvorfor du tror det er noget man SKAL "reparerer", alle der har set film hos mig, har ikke opdaget det før efter filmen hvor jeg har fortalt det.
 
og selvfølgelig accepteres bud uden hbo ikke.


Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 21-Marts-2017 kl. 09:47
virker Panasonic brillerne sammen med Epson projektoren?


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 21-Marts-2017 kl. 10:20
ja, de er fra mit Panasonic VT30 fjernsyn, og de virker med Projektoren.
De nye fra VT50/VT60 virker ikke


Skrevet af: PHH
Skrevet den: 21-Marts-2017 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

jeg ved ikke hvorfor du tror det er noget man SKAL "reparerer", alle der har set film hos mig, har ikke opdaget det før efter filmen hvor jeg har fortalt det.
 
og selvfølgelig accepteres bud uden hbo ikke.


Helt ok at ikke acceptere under HBO men du sælger med en fejl og gør god stil og oplsyer om den. Men det er klart du har medregnet det i HBO da den ellers ville koste det dobbelte minimum. Det er vel af samme grund du skifter fordi fejlen gener dig og du måske ikke lige har mod på at kille den i atomer for at finde de støv korn der driller om de sidder på pære, lcd panel eller? Ja det er det der er the money question. Kort fejl SKAL udbedres syns du ikke?


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 21-Marts-2017 kl. 12:17
det har overhovedet ikke generet mig, og eneste grund til at jeg skifter projektor er at jeg vil have scope lærrede, og så skal(bør) man have en projektor der kan skifte mellem 2:40 og 16:9.
Det kan PT-AT6000.

jeg er ret sikker på jeg kunne sælge den på DBA uden at oplyse om støvkornet, og køber ville med 99,9% sikkerhed ikke opdage det før der gået måske 1/2 år. (også var støvkornet der ikke da jeg solgte den :-) )  men sådan en person er jeg ikke.

du er velkommen til at kigge forbi, så skal jeg afspille en 5 minutter demo fra HDworld, og hvis du kan fortælle mig hvor støvkornet sidder, så giver jeg en stor soft-Ice med valgfrit topping Big smile



Skrevet af: Leo_benhakker
Skrevet den: 21-Marts-2017 kl. 19:07
Jeg byder gerne de 1500


Skrevet af: Hi Fi Dwarf
Skrevet den: 21-Marts-2017 kl. 22:46
Den har ikke lens shift vel?

-------------
Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116468&PN=1&title=dvrgens-bio-ombygning-nye-billeder-side-4" rel="nofollow - Hjemmebioen


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 21-Marts-2017 kl. 23:17
Fejl, se længere nede


Skrevet af: Hi Fi Dwarf
Skrevet den: 21-Marts-2017 kl. 23:41
Ok efter jeg skrev indlægget, satte jeg mig for at undersøge det selv. Og jeg kan simpelthen ikke se at den skulle have det. Selv når jeg læser instruktionerne kan jeg kun se at den har manuel zoom, fokus og keystone justering. De har ikke vist nogen steder hvor man kan justere linsen op og ned. Hvordan gør man det?

-------------
Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116468&PN=1&title=dvrgens-bio-ombygning-nye-billeder-side-4" rel="nofollow - Hjemmebioen


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 22-Marts-2017 kl. 03:43
Den har ikke lensshift.

Lensshift kan ikke sammenlignes med keystone, og sidstnævnte skal man afholde sig fra at bruge.


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 22-Marts-2017 kl. 07:15
Den har lens shift, men ikke op og ned som jeg skrev, kun til siderne.
Se billedet på side 1: lige bag de sorte knapper til zoom og Fokus.
Jeg kan godt se man i nogle anmeldelser skriver den ikke har, men det er forkert.
Der er også nogle enkelte der skriver den har

EDIT: masse stavefejl


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 22-Marts-2017 kl. 08:14
Nu har jeg kigget i manualen, og der kalder de Knappen(slideren):  keystone Adjuster
altså er der ikke Lens Shift.

jeg er dog forvirret, da keystone correction i min verden er noget digitalt, hvor man flytter pixels.

Når det er en slider der sidder ved linsen, og linsen skubbes så er det vel lens shift. 

jeg har dog aldrig brugt slideren, da projektoren hang lige midt for lærredet.


Skrevet af: Hi Fi Dwarf
Skrevet den: 22-Marts-2017 kl. 09:19
Ok :-) tak for svar. Jeg kigger lige lidt nærmere på det selv.

-------------
Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116468&PN=1&title=dvrgens-bio-ombygning-nye-billeder-side-4" rel="nofollow - Hjemmebioen


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 22-Marts-2017 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Leo_benhakker Leo_benhakker skrev:

Jeg byder gerne de 1500


Noteret :-)


Skrevet af: friediger
Skrevet den: 22-Marts-2017 kl. 10:30
følger der et ophæng med eller kan du se hvilken størrelse ophæng der kan bruges?


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 22-Marts-2017 kl. 11:55
der følger ikke ophæng med.
jeg bruger et vogel et eller andet.

projektoren er stor, og der er "langt" i mellem skruehullerne, så ophænget skal være af en vis størrelse.


Skrevet af: Valde1936
Skrevet den: 22-Marts-2017 kl. 14:47
1750kr afhentet


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 22-Marts-2017 kl. 21:18
noteret.


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 21:31
Har fået bud på kr. 2.000,- på dba


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 25-Marts-2017 kl. 12:04
solgt



Print side | Luk vindue