Print side | Luk vindue

Caste til Samsung smart TV _UDEN_ chromecast

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150911
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 17:26


Emne: Caste til Samsung smart TV _UDEN_ chromecast
Skrevet af: JENC
Emne: Caste til Samsung smart TV _UDEN_ chromecast
Skrevet den: 02-April-2017 kl. 17:41
Hej

Børnene har fået et Samsung UE32K5505 fjernsyn til værelserne.

Når man trykker på Cast-ikonet på Youtube på deres mobiltelefon og tablet, så kommer deres fjernsyn frem i listen. Når man trykker på Cast-ikonet på DR TV, på Viaplay, og andre, kommer deres fjernsyn ikke frem på listen. At det kommer frem i Youtube er antageligt fordi Youtube understøtter http://www.dial-multiscreen.org/" rel="nofollow - DIAL .

Jeg ved godt, at fjernsynet har apps til DRTV og til Viaplay, m.fl. Og hbbtv er aktiveret og kan bruges. 
Men for børnene er det bare meget mere intuitivt at vælge hvad de vil se på DRTV, YouSee Play, Viaplay, mv. på deres mobil eller tablet, og så derfra vælge Cast-ikonet og vælge fjernsyn.

- Er der nogen måde hvorpå man kan få generel Cast-understøttelse til et Samsung Smart TV uden at skulle købe en Chromacast?



Svar:
Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 02-April-2017 kl. 20:46
Brug Samsungs egen app - smartview hedder den vist 


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 03-April-2017 kl. 00:51
SmartView kan blot starte apps på tv'et. Har prøvet. Den åbner ikke op for Cast funktionalitet via mobil/tablet for f.eks. DRTV eller Viaplay.


Skrevet af: joensson
Skrevet den: 06-Juli-2017 kl. 00:38
Der er groft sagt tre populære trådløse løsninger til at overføre video og lyd til tv'et.
Miracast,
AirPlay
Chromecast

De er selvfølgelig ikke kompatible med hinanden :-/.

Det Samsung har indbygget er kompatibelt med Miracast, Samsung kalder det vist nok bare Screen Mirroring i settings på deres enheder. 
Vi har brugt det på mit arbejde til at lave mirror af Android devices (fra 4.2) på en projector når vi laver demo af apps vi udvikler. Miracast understøttes også af Windows (fra 8.1)

Jeg er ikke så imponeret over det. Vi oplever at det kan have lidt udfordringer med at connecte stabilt og ligeledes kan man godt opleve at det pludselig lagger. Men det kan også være den netgear miracast dongle vi bruger. Jeg har ikke et Samsung TV jeg kan teste det på.

Privat har jeg Airplay og Chromecast og de er begge meget stabile. Så min anbefaling vil være at købe en Chromecast til deres tv. Alt andet lige er der større chance for Chromecast understøttelse i diverse streaming apps, end at der kommer til at være miracast support.

Eftersom de ikke er kompatible med hinanden kan man jo også sætte både et appletv og en chromecast i tv'et og så har de alle muligheder - de lærer det hurtigere end man lige skulle tro. Junior på 7 er rimelig flydende i at sætte receiver input korrekt op til det han nu skal have til at virke  :)



Print side | Luk vindue