Print side | Luk vindue

ny yousee boks og strømforbrug i stby

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150970
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 21:30


Emne: ny yousee boks og strømforbrug i stby
Skrevet af: klavil
Emne: ny yousee boks og strømforbrug i stby
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 10:40
Vi har den nye yousee boks.
Jeg tjekkede lige strøm forbruget når den er i standby og den burger det der svarer til 400 kr om året?
Den er opdateret og Yousee skulle have løst problemerne med det høje strømforbrug men det ser det da ikke ud til?
Nogen der ved noget om det her?
Syntes det er vildt at det skal koste ca 40 kr om måneden bare for at den lille boks kan stå i standby.
Jeg har de sidste dage slukket helt for boksen, men så vil den jo ikke optage de planlagte optagelser?



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 11:00

Når den er i Dyb Dvale, så er forbruget inden for EU kravet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 11:03
Sidst jeg målte, havde jeg ikke problemet.

Har du sat strømbesparelse til HØJ
 
For ellers virker det ikke.


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 15:41
Jeg bruger også HØJ strømbesparelse, så den bruger under 0.5 W

Men det er mærkeligt, der står "Denne tilstand kan begrænse tv-boksens funktionalitet"


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Jeg bruger også HØJ strømbesparelse, så den bruger under 0.5 W

Men det er mærkeligt, der står "Denne tilstand kan begrænse tv-boksens funktionalitet"
Så vidt jeg har forstået det, EPG er ikke up-to-date når den tændes fra dyb dvale. 
Der går lidt tid inden den er klar, og mangler funktionalitet i den tid.

Mvh. JørgenT


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Jeg bruger også HØJ strømbesparelse, så den bruger under 0.5 W

Men det er mærkeligt, der står "Denne tilstand kan begrænse tv-boksens funktionalitet"
Så vidt jeg har forstået det, EPG er ikke up-to-date når den tændes fra dyb dvale. 
Der går lidt tid inden den er klar, og mangler funktionalitet i den tid.

Mvh. JørgenT

Det er IKKE rigtigt. TV guide er der øjeblikkeligt, når den har fået internetforbindelse efter ca 40 sekunder for 8 dage til og med kl. 06.00 på den 9. dag



Skrevet af: mich61
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Jeg bruger også HØJ strømbesparelse, så den bruger under 0.5 W

Men det er mærkeligt, der står "Denne tilstand kan begrænse tv-boksens funktionalitet"
Så vidt jeg har forstået det, EPG er ikke up-to-date når den tændes fra dyb dvale. 
Der går lidt tid inden den er klar, og mangler funktionalitet i den tid.

Mvh. JørgenT

Det er IKKE rigtigt. TV guide er der øjeblikkeligt, når den har fået internetforbindelse efter ca 40 sekunder for 8 dage til og med kl. 06.00 på den 9. dag


Men det er klart, man skal lige vente 40 sekunder, undtagen hvis den optager, når man tænder for den, så er der ikke en ventetid på 40 sekunder


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 19:52
Muligt EPG for kommende dage hurtigt er klar, hvis den kun har været slukket kort tid (< døgn). 
Det ligger vel gemt i hukommelse. 
Men hvis den har været slukket i 8 dage, hvad så?
Kan ikke teste, den er afleveret igen. Smile

Og ved at bladre baglæns i EPG tid for at se arkiv, opfattede jeg som langsomt. Wink

Mvh. JørgenT


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Muligt EPG for kommende dage hurtigt er klar, hvis den kun har været slukket kort tid (< døgn). 
Det ligger vel gemt i hukommelse. 
Men hvis den har været slukket i 8 dage, hvad så?
Kan ikke teste, den er afleveret igen. Smile

Og ved at bladre baglæns i EPG tid for at se arkiv, opfattede jeg som langsomt. Wink

Mvh. JørgenT


Det kan jeg slet ikke genkende


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Muligt EPG for kommende dage hurtigt er klar, hvis den kun har været slukket kort tid (< døgn). 
Det ligger vel gemt i hukommelse. 
Men hvis den har været slukket i 8 dage, hvad så?
Kan ikke teste, den er afleveret igen. Smile

Og ved at bladre baglæns i EPG tid for at se arkiv, opfattede jeg som langsomt. Wink

Mvh. JørgenT
Nej, boksen lagre ikke EPG i slukket tilstand. Har boksen stået STB med indstilling "Høj", går der kun kort tid. ca. 20 - 30 sek. med en kablet forbindelse og ca. 40 - 45 sek. med trådløs forbindelse. Foranstående gælder uanset og der er gået et døgn eller otte døgn.

Det er klart, der tager noget tid for nogle, at bladre baglæns i guiden hvis man alene bruger piletasterne. Bruger man << flyttes to timer pr. tryk og bruges l< flyttes 1 døgn pr. tryk.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 20:18
Men det er mærkeligt, der står "Denne tilstand kan begrænse tv-boksens funktionalitet"


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Men det er mærkeligt, der står "Denne tilstand kan begrænse tv-boksens funktionalitet"
Ikke så mærkeligt. Jo tungere man sover - jo længere tager det at blive vækket.Wink


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 20:25
Men så kunne man omformulere det og angive dine målinger for kabel og trådløst ligeom her ved DSL boksen, nilled nr 3

https://forum.yousee.dk/dsl-tv-29/ny-opdatering-til-din-yousee-tv-boks-pa-dsl-98924



Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Men så kunne man omformulere det og angive dine målinger for kabel og trådløst ligeom her ved DSL boksen, nilled nr 3

https://forum.yousee.dk/dsl-tv-29/ny-opdatering-til-din-yousee-tv-boks-pa-dsl-98924

Det skulle du måske foreslå på rette sted.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: mich61
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Men så kunne man omformulere det og angive dine målinger for kabel og trådløst ligeom her ved DSL boksen, nilled nr 3

https://forum.yousee.dk/dsl-tv-29/ny-opdatering-til-din-yousee-tv-boks-pa-dsl-98924

Det skulle du måske foreslå på rette sted.
Det har jeg gjort, og med dine målinger

Ha´en god aften, Jørn


Skrevet af: klavil
Skrevet den: 09-April-2017 kl. 23:05
Nej det gjorde boksen ikke. Har nu indstillet den til Høj. Sog det fra i sin tid, da der stod noget med begrænsninger.
Tak for den hurtige hjælp



Print side | Luk vindue