Print side | Luk vindue

Ændret TV-model efter skift af mainboard?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151126
Udskrevet den: 18-April-2024 kl. 14:19


Emne: Ændret TV-model efter skift af mainboard?
Skrevet af: Tissie
Emne: Ændret TV-model efter skift af mainboard?
Skrevet den: 24-April-2017 kl. 21:04
Hej Recordere,

Jeg har et snart 2 år gammelt Sony 43W809C. Efter udskiftning af defekt mainboard på garantien, kan jeg i indstillinger og ved chrome cast se, at tv'et nu kalder sig for 43W805C.

Jeg kan umiddelbart finde, at forskellen ligger i Motionflow XR 800 hz for 805C og 1000 hz for 809C.

Jeg antager 1000 hz er bedre, hvilket jeg formentlig har betalt for i prisen for W809C. Skal jeg/bør jeg gøre indsigelse over, at der nu er kommet et W805C mainboard i tv'et?

Betyder det noget i praksis eller principielt?

På forhånd tak.



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 24-April-2017 kl. 22:44
800 hz / 1000 hz - potato-potato...

M.v.h.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 25-April-2017 kl. 07:29
Jeg ville nok spørge reparatøren.

Ellers er jeg enig med Henrik.

Opdagede du ændringen fordi du kunne se en forskel?


Skrevet af: Tissie
Skrevet den: 25-April-2017 kl. 07:49
Jeg opdagede ændring ved Chrome cast, da den normalt spørger om jeg vil caste til 809c. Nu står der 805c


Skrevet af: kbaggen
Skrevet den: 25-April-2017 kl. 08:45
Jeg synes bare der er frækt at de ikke fortæller dig hvad de har sat i.......men alt der er motion-halløj anbefales vist alligevel at vi slår de fra for den gode film-oplevelse!?!? Så mon ikke det går!
 
Men du bør gør indsigelse om ikke andet bare for underholdningen her på forummet :-) Jeg er da nysgærig over hvad firskellen er og hvad begrundelsen er at sætte det i uden at fortælle dig det etc.!


-------------
http://iblopper.bubble-logger.com


Skrevet af: Tissie
Skrevet den: 25-April-2017 kl. 21:02
Jeg har i dag været i kontakt med forhandleren. Han forklarer mig, at 809C har et bedre panel end 805C og bundkortet er det samme på alle modeller i den serie (også andre størrelser). Bundkortet har intet navn, når det bliver installeret, men bliver navngivet efter modellen, så det er teknikeren der har sovet i timen forklarer han. Det har ingen praktisk betydning, det er stadig et 809C (som der står bagpå tv'et og på min kvittering) og forskellen ligger altså i selve panelet, der intet har med det nye bundkort at gøre.




Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 25-April-2017 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Tissie Tissie skrev:

Jeg har i dag været i kontakt med forhandleren. Han forklarer mig, at 809C har et bedre panel end 805C og bundkortet er det samme på alle modeller i den serie (også andre størrelser). Bundkortet har intet navn, når det bliver installeret, men bliver navngivet efter modellen, så det er teknikeren der har sovet i timen forklarer han. Det har ingen praktisk betydning, det er stadig et 809C (som der står bagpå tv'et og på min kvittering) og forskellen ligger altså i selve panelet, der intet har med det nye bundkort at gøre.




Så må teknikeren tilbage, og rette navnet. Panelforskel eller ej, " billedmotoren" er vel en del af bundkortet, med tilhørende hard og software, så forklaringen om ingen forskel, måske eller måske ikke.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650



Print side | Luk vindue