Print side | Luk vindue

Køb af HIFI udstyr i England

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151203
Udskrevet den: 02-Maj-2024 kl. 18:03


Emne: Køb af HIFI udstyr i England
Skrevet af: TheDuke
Emne: Køb af HIFI udstyr i England
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 10:06
Hejsa

Er der nogen af jer der har gode eller dårlige erfaringer med køb af HIFI udstyr i England ?

Er mest tilhænger af at købe udstyr lokalt men i forbindelse med søgen efter en ny Amp ser ud til at der kan være mange penge (20-40%) at spare på visse produkter.....

/Kent





Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 10:28
Købte en Panasonic Blu-ray afspiller i et fælleskøb herinde fra KrishAV i UK i 2008. Der var vedlagt ledning med dansk stik og to BD tegnefilm. Købte samtidigt et hdmi kabel. Der var ikke behov for service, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Alt i alt en god handel med en god besparelse.


Skrevet af: TheDuke
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 10:32
20-40%  ;)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 10:40
første indlæg redigeret


Skrevet af: csell
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 10:54
Hej.

Jeg er en af dem der tit bestiller elektronik fra udlandet.
Men jeg ville aldrig bestille for beløb større end jeg har råd til at miste.

Jeg foretrækker at bestille fra Tyskland, da Tyskere er meget ordentlige når der er penge involveret.
Det Engelske samfund er mere diffust, med mange mennesker der kommer fra de tidligere kolonier.

Men hvis det drejer sig om en dyr forstærker ville jeg søge efter den på eBay.co.uk
og sikre mig at jeg kan betale via PayPal. PayPal har en virkelig god køberbeskyttelse.
Det eneste er, at man bare skal sætte sig ind i deres tidsfrister.

Hilsen Carsten.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 11:00
Jeg har kun gode erfaringer med Amazon.uk

Faktisk sender de ofte hurtigere end danske butikker, der benytter postnord.

Brugt ville jeg aldrig købe i udlandet. Men det er vist heller ikke meningen her.


Skrevet af: -Henrik-
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 11:41
Har de 2 års garanti ligesom i Danmark, eller kun 1?
Jeg kan ikke huske, om det er i hele EU, at der er 2 års garanti eller kun i DK nemlig.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 11:42
Har selv købt i England med god besparelse særligt efter pundets dyk. Men vær opmærksom på hvor bøvlet det kan blive hvis der er problemer. Jeg vil også helst købe f.eks. i Tyskland hvis det skal være udlandet.

Men i DK har vi jo ganske konkurrencedygtige priser på elektronik allerede.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Har de 2 års garanti ligesom i Danmark, eller kun 1?
Jeg kan ikke huske, om det er i hele EU, at der er 2 års garanti eller kun i DK nemlig.

Vi har 2 års reklamation ikke garanti. Mener EU kun har 1 år


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg er en af dem der tit bestiller elektronik fra udlandet.
Men jeg ville aldrig bestille for beløb større end jeg har råd til at miste.

Jeg foretrækker at bestille fra Tyskland, da Tyskere er meget ordentlige når der er penge involveret.
Det Engelske samfund er mere diffust, med mange mennesker der kommer fra de tidligere kolonier.

Men hvis det drejer sig om en dyr forstærker ville jeg søge efter den på eBay.co.uk
og sikre mig at jeg kan betale via PayPal. PayPal har en virkelig god køberbeskyttelse.
Det eneste er, at man bare skal sætte sig ind i deres tidsfrister.

Hilsen Carsten.


Hvis der bruges betalingskort på nettet, så mister man da ikke penge. Man må derimod aldrig benytte sig af bankoverførsel, ej heller i DK, der får du aldrig dine penge igen.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 13:16
Jeg mener faktisk at det er 2 års reklamationsret i hele EU. 

Men jeg har tit set i UK, at de angiver 1 år og ikke ville overholde EU reglen. 

Men nu er de også på vej ud.


Skrevet af: TheDuke
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 13:23
Jeg har ikke set eller for den sags skyld valgt hverken land eller shop endnu. Men kunne bare se på pricerunner at der kunne være mange penge at spare på f.eks en Denon/Marantz receiver.....

Men hvis der var for mange problemer med det var det ikke engang værd at overveje.

https://www.hificonfidential.co.uk/index.php?route=product/search&search=denon%204300" rel="nofollow - https://www.hificonfidential.co.uk/index.php?route=product/search&search=denon%204300 https://www.hificonfidential.co.uk/index.php?route=product/search&search=denon%204300" rel="nofollow - https://www.hificonfidential.co.uk/index.php?route=product/search&search=denon%204300

(Copy paste)

På det ovenstående eks. skrive de selv at der som udgangspunkt er 12 mdr. garanti men yderligere kan købes.



  


Skrevet af: csell
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af TheDuke TheDuke skrev:

 Er der nogen af jer der har gode eller dårlige erfaringer med køb af HIFI udstyr i England ?

Hej.

Det syntes jeg er godt fundet. Men når jeg ser den pris syntes jeg at du måske skulle stille dit spørsmål på en helt anden måde:

Er der nogen af jer der har gode eller dårlige erfaringer med køb af HIFI udstyr 'TIL EKSTREM BILLIGE PRISER' i England ?

Det er en helt anden sitution. Jeg ville nok prøve at undersøge nogle ting om firmaet først.
Og hvilken service fra firmaet forventer du?

Hilsen Carsten.



Skrevet af: TheDuke
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 14:59
Hej Carsten

Nu er maskinen ikke på lager længere og det var også mere tænkt som et eks. Søgte lige på firmaet på Trustpilot og der var mere eller mindre kun fine anbefalinger. 

Jeg er udmærker godt klar over der kan være forskellige priser til de enkelte lande, men syntes bare der ofte er stor forskel mellem priser i Danmark også priser i f.eks England/Tyskland.

Ved godt der kan være tale om manglende support, service osv. Men når f.eks en Denon forstærker koster kr. 10.500.- i DK kan købes for mellem kr. 6.500-8.000.- i 10 andre butikker i UK/DE er der et eller andet galt..... (Der skal undersøges).

Tråden var bare startet for at høre andres erfaringer med køb i andre lande indenfor EU.


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 15:45
Der kan være store prisforskelle - specielt på de mærker, hvor der er hård prisstyring (monopollignende tilstande) og tilsvarende høj avance.

Har selv købt div. elektronik fra både England, Frankrig, Tyskland, Sverige, Spanien og div. lande i Asien - sidstnævnte dog kun til mindre vigtige småting :-). Brug din sunde fornuft, check op på firmaet og betingelserne, så skal det nok gå godt.

Det eneste sted, jeg kan erindre at have haft problemer med er faktisk Amazon, som pludselig hævede nogle penge fra min bankkonto uden at kunne associere hævningen med en specifik ordre. Amazon var ikke til megen hjælp og det endte med at jeg måtte lave en indsigelse i banken og fik da også pengene retur.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 20:06
England er vel snart "no go" , - brexit må betyde,at der skal betales både moms og told på et eller andet tidspunkt ?

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

England er vel snart "no go" , - brexit må betyde,at der skal betales både moms og told på et eller andet tidspunkt ?

Der kommer helt sikkert en samhandels aftale. Vi skal da stadigvæk sælge bacon til englændernes morgenmad. Så moms ligesom i dag, og udvidet beløb før der skal betales told.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

England er vel snart "no go" , - brexit må betyde,at der skal betales både moms og told på et eller andet tidspunkt ?

Der kommer helt sikkert en samhandels aftale. Vi skal da stadigvæk sælge bacon til englændernes morgenmad. Så moms ligesom i dag, og udvidet beløb før der skal betales told.


Nu skal jeg ikke vove mig for langt ud i politik . Men jeg har svært ved at se ting som importeret elektonik indgå i en samhandelsaftale ? I så fald er der sgu i hvert fald ikke meget Brexit lige der . . . !

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

England er vel snart "no go" , - brexit må betyde,at der skal betales både moms og told på et eller andet tidspunkt ?

Der kommer helt sikkert en samhandels aftale. Vi skal da stadigvæk sælge bacon til englændernes morgenmad. Så moms ligesom i dag, og udvidet beløb før der skal betales told.


Nu skal jeg ikke vove mig for langt ud i politik . Men jeg har svært ved at se ting som importeret elektonik indgå i en samhandelsaftale ? I så fald er der sgu i hvert fald ikke meget Brexit lige der . . . !

Det er alm fornuft. Vi exporterer for milliarder til UK. Så mon ikke også de vil fortsætte med at holde balancen ved lige og sælge en masse elektronik den anden vej.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vii skal da stadigvæk sælge bacon til englændernes morgenmad.


I 2014 solgte vi for 1,4 milliarder kroner bacon, til sammenligning eksporterede vi for næsten 70 milliarder i 2015 og ud af disse var cirka 1,2 milliarder møbler. Altså er bacon langt fra det eventyr det engang var.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 22:03
Ja og! Så er der så meget andet de vil købe af os. Grøn omstilling, vindkraft, you name it. UK får en frihandelsaftale med EU, det er ganske vist.


Skrevet af: TheDuke
Skrevet den: 02-Maj-2017 kl. 09:04
Smile Nu skulle denne tråd ikke udvikle sig til en debat imellem for og imod EU ;) Men mere en snak om købt af HIFI udstyr i udlandet. 

Jeg kan forstå der er delte meninger om emnet så jeg vil forsøge at undersøge det lidt dybere. Tak for indput indtil videre ;) 


Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 02-Maj-2017 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

I 2014 solgte vi for 1,4 milliarder kroner bacon, til sammenligning eksporterede vi for næsten 70 milliarder i 2015 og ud af disse var cirka 1,2 milliarder møbler. Altså er bacon langt fra det eventyr det engang var.
Man skulle tro du var journalist eller politiker - deres håndtering af statistik er også "fleksibel"...
Nu ser vi lige bort fra at der sammenlignes på tværs af tid og uden angivelse af om det er eksport til England, Storbritannien eller måske den samlede eksport. Men du skriver så at Danmark faktisk eksporterer bacon for en større værdi end eksporten fra hele den samlede møbelbranche... - det synes jeg da egentlig er ganske vildt... - gad vide hvor stor den samlede eksport af svinekød så er - eller landbrugseksporten endda...

http://www.altinget.dk/eu/artikel/oekonomer-saa-alvorligt-er-et-brexit-for-den-danske-foedevaresektor" rel="nofollow - Quote :
"Lige nu eksporterer Danmark for 12,9 milliarder landbrugs- og fødevareprodukter til Storbritannien. Det svarer til en tredjedel af den samlede danske vareeksport til briterne, som i 2015 var på 39 milliarder kroner. Samtidig er omkring 13.000 danske arbejdspladser i og omkring fødevareproduktionen bundet op på eksporten til Storbritannien, vurderer Landbrug & Fødevarer i sin nye analyse."


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 02-Maj-2017 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Det Engelske samfund er mere diffust, med mange mennesker der kommer fra de tidligere kolonier.

Så hellere en anstændig arisk germaner, med blå øjne?


Skrevet af: duke_skywalker
Skrevet den: 02-Maj-2017 kl. 15:17
Jeg har flere gange handlet Hi-fi i UK. Jeg har bl.a. Købt en del Denon, da man kan spare gode penge på det. Jeg har fine erfaringer med Amazon, men også andre langt mindre sider. Der er flere, som sender til Danmark. Jeg har gode erfaringer hos www.audiblefidelity.co.uk

Jeg har også en enkelt gang måtte sende et anlæg ind til rep i UK, og det er altså ikke så bøvlet endda. Når alt kommer til alt er prisen efterhånden den samme som at sende en pakke indenrigs med postnord. Under alle omstændigheder er det ikke nok til at udligne prisforskellen.


Skrevet af: sd
Skrevet den: 02-Maj-2017 kl. 19:36
Jeg køber ofte i UK, også elektronik. Prisfordelen er ikke så stor i dag som den var i gamle dage. Jeg har en gang oplevet, at jeg efter at have betalt et køb fik at vide, at maskinen i stedet for at koste 3 tusind kroner som det stod på hjemmesiden,  nu pludselig kostede 5 tusind, og hvis jeg ville have dyret var jeg nødt til at efterbetale. Der havde jeg gudskelov betalt med EuroCard, og de hjalp mig fint med at annullere købet og få pengene retur, efter at jeg forgæves havde forsøgt med kontakt til sælger.
Så længe man betaler med kort er risikoen ikke stor.


-------------
Powered by beer and chips


Skrevet af: JAWA
Skrevet den: 03-Maj-2017 kl. 11:11
Jeg har i snart 20 år handlet flittigt på nettet i både EU og uden for EU (USA, Kina/Hong Kong, Serbien etc.)  og har faktisk aldrig oplevet problemer selvom jeg har købt både små og store ting så som rørforstærkere fra både Kina og Hong Kong (Jeg ved godt Hong Kong er en del af Kina men de opererer ret selvstændigt inden for handel), fladskærm og espressomaskiner fra Tyskland, subwoofer fra Frankrig og projektorlærred fra USA og meget andet. Jeg handler både direkte med producent/butik eller via Amazon/Ebay/aliexpress. Betaling altid med kreditkort eller paypall og aldrig nogensinde bank overførsel. Tyskerne er gode men de kinesere jeg har handlet med har alle opført sig virkeligt ordentligt og leveret helt som aftalt og varerne var pakket meget grundigt og solidt.
Så jeg kan ikke se nogen grund til at du ikke skal købe en forstærker i UK


Skrevet af: TheDuke
Skrevet den: 03-Maj-2017 kl. 11:15
Takker for at i dele jeres erfaringer. Jeg tror udgangspunktet bliver at tage snakken med den/de danske forhandlere først også må vi se om de kan gøre noget eller det blir fra udlandet. Der er stadig lige en del planlægning der skal på plads inden. ;)


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 03-Maj-2017 kl. 12:26
Du skal huske på at strømmen i England løber i modsatte side af kablet, og det kan give kollisioner med resten af dit kontinentale udstyr.


Skrevet af: JAWA
Skrevet den: 05-Maj-2017 kl. 14:56
Big smile God humor det der Clap



Print side | Luk vindue