Print side | Luk vindue

Skal jeg skifte til 65B6V fra Plasma?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151283
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 03:33


Emne: Skal jeg skifte til 65B6V fra Plasma?
Skrevet af: Bjur
Emne: Skal jeg skifte til 65B6V fra Plasma?
Skrevet den: 08-Maj-2017 kl. 09:19
Hej til jer med et B6V. Jeg kommer fra et Samsung PS64D8005 Plasma, og er bekymret for jeg ikke vil være tilfreds med at skifte til B6V. 
Jeg har hørt motion ikke er så godt på TV'et og da jeg ser en del fodbold vil jeg være ret ærgerlig over, hvis det ikke er godt. Det samme hvis man sidder og ser film som Ringenes Herre når de panorerer henover bjergene eller ved Planet Earth, hvis det bliver en hakkende oplevelse. Vil være ret ærgerligt. Hvordan er jeres oplevelse med det?

Og hvad med 720p/1080i TV kanalerne. Jeg har Yousee men har hørt skaleren ikke er god i TVet.
Skal jeg være bekymret?



Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 08-Maj-2017 kl. 09:25
Jeg tror at jeg ville gå en tur i en HFK hvor de kan vise TV-kanaler, medtag nogle gode velkendte BD´er, og et par timer på bedømmelsenSmile

Men generelt bør du opnå en væsentligt bedre billede kvalitet end dit fra dit ældre plasma.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 08-Maj-2017 kl. 16:53
Problemet er jeg synes det bedste bud får man fra folks erfaringer der har tvet hjemme istedet for i en butik.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 16-Maj-2017 kl. 20:38
Ja. Jeg havde selv et 51 tommer samsung plasma og skiftede til 65B6. Stor forbedring på alle fronter!


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 16-Maj-2017 kl. 21:15
Jeg tillader mig lige, at svare på min kammerats vegne, som for ca en måned siden har skiftet fra netop Samsung 64 D8005 plasma til 65" OLED, - og han kan bare SLET ikke få armene ned ! !

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 17-Maj-2017 kl. 07:28
Bjur, jeg ser meget fodbold på 65 E6V og jeg har ingen problemer motion, jeg kommer fra en Pioneer 608 plasma og jeg føler bestemt ikke nogen nedgradering på motion, men en klar opgradering i det hele.

Jeg er med på, og har læst nogle med OLED har haft problemer med motion, nogle er blevet løst med firmware opgradering, mens andre har læst på løsninger af motion problemer på nettet.

Jeg har set på flere af nye OLED skærme "venner og familie" hvor der ses fodbold, og hvis man sætter sine indstillinger korrekt så burde der ingen problemer være. 

True motion off - Real Cinema off - Pixel shift off mener jeg denne hedder, funktion er at den flytter lidt på billede hver 30 sekund eller der omkring. 


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 17-Maj-2017 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af [/QUOTE [/QUOTE skrev:



-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 17-Maj-2017 kl. 08:32
Tak for alle svarene og specielt Lennon som kendte en der havde lavet opgradering af præcis samme model. Det bliver spændende at prøve. Jeg vil også prøve dine forslag af Potter, dog skal jeg lige overveje om jeg vil gøre det med pixel shift, da det jo ligesom 508xd var for at beskytte mod burnin.


Skrevet af: buller1
Skrevet den: 19-Maj-2017 kl. 12:37
Ja, man må jo konstatere, at der stadigvæk er hardcore "jubelidioter", som "ikke kan få armene ned", på trods af at teknikken har åbenlyse problemer.  chrome-extension://lokadhdaghfjbmailhhenifjejpokche/css/content.css" rel="nofollow -
-
- Tyrkisk -->


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 19-Maj-2017 kl. 13:15
Det første man bør gøre, når man modtager et LG OLED er, efter min mening, at slå TruMotion fra. Gør mere skade på bevægelser end gavn. Vil man have bedre motion-kompensation på OLED synes jeg, at man pt. skal kigge på Philips eller Sony, og så må branchen jo snart i fællesskab bevæge sig mod HFR, så vi kan få taget fat om problemet ved roden.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 19-Maj-2017 kl. 13:17
Hej bjur. Jeg kan kun forestille mig du skulle blive glad for sådan et skifte.
Jeg havde problemer i starten med mit tv, men et nyt antennekabel og en opdatering fra yousee gjorde underværker.
Kom selv fra Panasonic vt30 plasma og kort imellem Panasonic cx700 lcd til b6 og syntes selv jeg har fået det jeg kunne lide ved plasma minus blæserstøj og tilmed et lystærkt panel i min stue - her var vt 30 virkelig udfordret.
Mit cx klarede det fint og det samme siger jeg om b6.
Bevægelse/motion har været et problem på b6, men der kom tidligere en opdatering som skulle have gjort sit.
Jeg selv elsker at se fodbold på b6, hvis ikke i samme grad som på vt30 så kun mere:).

Skulle du være til film har du et særdeles lækkert hdr og Dolby vision tv


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 19-Maj-2017 kl. 13:27
Tak for svarene. Jeg må teste det af i weekenden, inden jeg i så fald skiller mig af med mit elskede Samsung plasma.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 19-Maj-2017 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Ja, man må jo konstatere, at der stadigvæk er hardcore "jubelidioter", som "ikke kan få armene ned", på trods af at teknikken har åbenlyse problemer.  chrome-extension://lokadhdaghfjbmailhhenifjejpokche/css/content.css" rel="nofollow -
-
- Tyrkisk -->


Du har ret i,at ingen teknologi er perfekt - heller ikke OLED . Men det er overall bedre end selv de dyreste LCD alternativer ,-  og plasma er jo ikke eksisterende .Motion problemet er temmeligt signal relateret, og er man mest til live streaming sport kan det være et issue. Det fodbold jeg nåede at se ( ca 5 min kvindefodbold!) var ingenlude synligt dårligere end det jeg husker på kammeratens Samsung 64" plasma. .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 19-Maj-2017 kl. 22:32
Hvorfor skille sig af med sit elskede



Print side | Luk vindue