Print side | Luk vindue

Burn-in LG G6

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151338
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 23:46


Emne: Burn-in LG G6
Skrevet af: Hother
Emne: Burn-in LG G6
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 20:01
Ved lagt en tråd fra AVFORUMs med en lidt kedelig historie. Det virker som om at det samme er oplevet på AVSFORUMs.

https://www.avforums.com/threads/lg-g6-signature-screen-burn-issue.2100003/

Denne tråd er heller ikke for at provokere nogen som helst, men giver mig altså stof til eftertankeSmileSmile




-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 20:05
Hvorfor så starte en ny tråd om det...?

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 20:17
https://www.avforums.com/threads/lg-g6-signature-screen-burn-issue.2100003/%20" rel="nofollow - Link som er aktivt

Derfor venter vi lidt med oled


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 20:23
But why?

Det kan hurtigt blive et træls forum det her, hvis skavanker på skærme skal have egne tråde blot for, ja for hvad?.
På den anden side, kan det vel bare være et kvalitetstegn, at et oled burn-in issue fra det store udland tjener sin egen tråd her i Danmark.
Tror ikke der er så mange der er uenige i at burn in KAN forekomme på oled, det må være et faktum baseret på teknikken.
Men altså, skal man ikke nøjes med at bekymre sig om den slags hvis det skete ved alm tv brug? - som skrevet i anden tråd vedr oled/burn-in, så kan mine tv vaner også tangere Burn-in potentielt, her lørdag og søndag.
Idag har der eks kørt big bang theory på den ellers oled livsfarlige kanal 5 siden kl 15.00. INGEN burn in eller retention eller andet.
Et flot oled billede skifter måske fra kanal 5 til kanal 6 kl 21.00 ca, ellers kører big bang theory videre indtil kl 23 - uden diagnosekrævende bekymringer herfra.
Igen - potentielle fejl/issues på lcd vil alle dage overskygge burn-in bekymringer på oled herfra.

Forskellen er blot at det bekymrende islæt på oled eksistere ikke her. Skavankerne på lcd behøver man aldrig bekymre sig ret meget om, det er der temmelig sikkert.
Sikkert nok en anden sag på et lcd til 30.000kr (må man håbe). Men så er det godt man kan få et oled med blot den ene bekymring til under det halve og hey, det er inkl.Dolby vision og hdr sgu så og en betragtningsvinkel alle 4 medlemmer i huset kan glædes ved.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 20:36
Jeg har valgt at bringe den historie fordi jeg mener at den er spændende.

Det står jo enhver frit for at læse den - eller at lade være,.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Hvorfor så starte en ny tråd om det...?


Det vel fordi alle de andre er blevet så lange,så der ingen der kan finde hoved og hale i det.
( Bare vent og se )Wink
Mvh.



Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 20:57
Hvad er det spændende i den, Hother?
Tråden giver jo ikke noget indtryk af, hvor mange som reelt står med det problem.
Og burn in er set på OLED før.
Alt i alt intet nyt.




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 21:03
[QUOTE=MfedeN]Hvad er det spændende i den, Hother?
Tråden giver jo ikke noget indtryk af, hvor mange som reelt står med det problem.
Og burn in er set på OLED før.
Alt i alt intet nyt.


[/QUOTE

En del forskellige aspekter


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har valgt at bringe den historie fordi jeg mener at den er spændende.

Det står jo enhver frit for at læse den - eller at lade være,.

Kunne du så ikke også poste den konklusion som som ham der oprettede tråden selv har skrevet:

"He awaits a response from John Lewis but from what I saw yesterday Im convinced its the panel.
Its also flickering all along bottom and right hand edge."

Det lyder meget som et defekt panel. Så er der ligesom ingen grund til at du endnu en gang maler fanden på væggen og skræmmer evt. fremtidige OLED ejere langt væk.


-------------
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K


Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

[QUOTE=MfedeN]Hvad er det spændende i den, Hother?
Tråden giver jo ikke noget indtryk af, hvor mange som reelt står med det problem.
Og burn in er set på OLED før.
Alt i alt intet nyt.


[/QUOTE

En del forskellige aspekter


Kan du uddybe dine tanker?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har valgt at bringe den historie fordi jeg mener at den er spændende.

Det står jo enhver frit for at læse den - eller at lade være,.

Kunne du så ikke også poste den konklusion som som ham der oprettede tråden selv har skrevet:

"He awaits a response from John Lewis but from what I saw yesterday Im convinced its the panel.
Its also flickering all along bottom and right hand edge."

Det lyder meget som et defekt panel. Så er der ligesom ingen grund til at du endnu en gang maler fanden på væggen og skræmmer fremtide OLED ejere langt væk.

Jeg gik jo ud fra at man også læste tråden til ende.

Og netop at folk som tror at de har burn-in muligvis har en panel fejl

Jeg synes at der er meget god og spændende info også omkring ABL. 

Jeg har bestemt ingen intentionion at skræmme hverken nuværende eller kommende OLED ejere, det har jeg ingen interesse i. Jeg håber endda selv at hoppe på et OLED. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har valgt at bringe den historie fordi jeg mener at den er spændende.

Det står jo enhver frit for at læse den - eller at lade være,.

Kunne du så ikke også poste den konklusion som som ham der oprettede tråden selv har skrevet:

"He awaits a response from John Lewis but from what I saw yesterday Im convinced its the panel.
Its also flickering all along bottom and right hand edge."

Det lyder meget som et defekt panel. Så er der ligesom ingen grund til at du endnu en gang maler fanden på væggen og skræmmer fremtide OLED ejere langt væk.

Der er vel ikke nogen der tror at denne tråd har andet formål end at så tvivl om OLED. FUD og intet andet.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har valgt at bringe den historie fordi jeg mener at den er spændende.

Det står jo enhver frit for at læse den - eller at lade være,.


Kunne du så ikke også poste den konklusion som som ham der oprettede tråden selv har skrevet:
He awaits a response from John Lewis but from what I saw yesterday Im convinced its the panel.

Det lyder meget som et defekt panel. Så er der ligesom ingen grund til at du endnu en gang maler fanden på væggen og skræmmer fremtide OLED ejere langt væk.


Der er vel ikke nogen der tror at denne tråd har andet formål end at så tvivl om OLED. FUD og intet andet.


Nope!

Ikke andet end en totalt unødvendig og overdrevet skræmmetråd! Ellers havde det blot været et indlæg i Hother's egen fladskærmstråd.

Og hvordan kan man så vide det? Tjah, bare se på Ekstra Blad's overskriften! Den er jo Bent Petersson værdig.
Og så skriver Hother efterfølgende i teksten: "Jeg forventer at folk læser teksten til ende"....   

M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har valgt at bringe den historie fordi jeg mener at den er spændende.

Det står jo enhver frit for at læse den - eller at lade være,.

Kunne du så ikke også poste den konklusion som som ham der oprettede tråden selv har skrevet:

"He awaits a response from John Lewis but from what I saw yesterday Im convinced its the panel.
Its also flickering all along bottom and right hand edge."

Det lyder meget som et defekt panel. Så er der ligesom ingen grund til at du endnu en gang maler fanden på væggen og skræmmer fremtide OLED ejere langt væk.

Der er vel ikke nogen der tror at denne tråd har andet formål end at så tvivl om OLED. FUD og intet andet.

Jeg overvejede længe om jeg skulle lægge linket ud al den stund, at jeg risikerede  det sædvanlige. 

Jeg fandt den dog på flere måder interessant - selv kun for nogle enkelte her på siden.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har valgt at bringe den historie fordi jeg mener at den er spændende.

Det står jo enhver frit for at læse den - eller at lade være,.


Kunne du så ikke også poste den konklusion som som ham der oprettede tråden selv har skrevet:
He awaits a response from John Lewis but from what I saw yesterday Im convinced its the panel.

Det lyder meget som et defekt panel. Så er der ligesom ingen grund til at du endnu en gang maler fanden på væggen og skræmmer fremtide OLED ejere langt væk.


Der er vel ikke nogen der tror at denne tråd har andet formål end at så tvivl om OLED. FUD og intet andet.


Nope!

Ikke andet end en totalt unødvendig og overdrevet skræmmetråd! Ellers havde det blot været et indlæg i Hother's egen fladskærmstråd.

Og hvordan kan man så vide det? Tjah, bare se på Ekstra Blad's overskriften! Den er jo Bent Petersson værdig.
Og så skriver Hother efterfølgende i teksten: "Jeg forventer at folk læser teksten til ende"....   

M.v.h.

Du er jo altid hurtig på aftrækkeren Henrik, men synes du ikke selv, at det er spændende at læse om forskelle på ABL mellem 2016 og 2017 modellerne? Jeg synes at det er interessant. 

I øvrigt er det ikke en skræmmetråd, der er flere meget tilfredse OLED ejere.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Nope!

Ikke andet end en totalt unødvendig og overdrevet skræmmetråd! Ellers havde det blot været et indlæg i Hother's egen fladskærmstråd.

Og hvordan kan man så vide det? Tjah, bare se på Ekstra Blad's overskriften! Den er jo Bent Petersson værdig.
Og så skriver Hother efterfølgende i teksten: "Jeg forventer at folk læser teksten til ende"....   

M.v.h.


Du er jo altid hurtig på aftrækkeren Henrik, men synes du ikke selv, at det er spændende at læse om forskelle på ABL mellem 2016 og 2017 modellerne? Jeg synes at det er interessant. 


Det har da intet med ABL at gøre! Der er intet nævnt om det, kun burn-in, både i overskrift og ordlyden i det første indlæg...

M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 13-Maj-2017 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:



Nope!

Ikke andet end en totalt unødvendig og overdrevet skræmmetråd! Ellers havde det blot været et indlæg i Hother's egen fladskærmstråd.

Og hvordan kan man så vide det? Tjah, bare se på Ekstra Blad's overskriften! Den er jo Bent Petersson værdig.
Og så skriver Hother efterfølgende i teksten: "Jeg forventer at folk læser teksten til ende"....   

M.v.h.


Du er jo altid hurtig på aftrækkeren Henrik, men synes du ikke selv, at det er spændende at læse om forskelle på ABL mellem 2016 og 2017 modellerne? Jeg synes at det er interessant. 


Det har da intet med ABL at gøre! Der er intet nævnt om det, kun burn-in, både i overskrift og ordlyden i det første indlæg...

M.v.h.

Der ER også en del om ABL, som måske de færreste incl. jeg ved ret meget om. Det var i meget stor grad jeg fandt interessant - og specielt forskellen mellem 2016 og 2017 modeller.

Jeg beklager min interesse.
 

Sakset:

To add a bit of context, they are pictures taken after the still image has been on screen for a period of time. ABL detects the still image and reduces the brightness every few seconds. The 2017 panels reduce the brightness at a slower rate I believe. 

ABL is supposed to stop burn in issues like the one here. You need to go back to LG (or JL) and say you haven't disabled any of the burn in prevention measures (ABL, screen shift) and don't push brightness to the max so they can't claim miss use. 

 

ABL doesn't just apply to still images - it applies to the brightness of any image irrespective of whether it is moving or not. It has to do this to keep control of peak power consumption.

ABL will kick in immediately if the image is bright enough - but it is true that it may become more aggressive after a period of time.

Here are the figures for how a C7 limits peak brightness from RTings:
https://www.avforums.com/article/what-is-hdr.11039" rel="nofollow -  Real Scene Peak Brightness 600 cd/m2
HDR Peak 2% Window : 699 cd/m2
HDR Peak 10% Window : 681 cd/m2
HDR Peak 25% Window : 435 cd/m2
HDR Peak 50% Window : 240 cd/m2
HDR Peak 100% Window : 146 cd/m2
HDR Sustained 2% Window : 653 cd/m2
HDR Sustained 10% Window : 649 cd/m2
HDR Sustained 25% Window : 429 cd/m2
HDR Sustained 50% Window : 237 cd/m2
HDR Sustained 100% Window : 145 cd/m2

The tests above are done using a white square on a black background. As that white square gets larger the average level of brightness of the total screen goes up. On this LG it looks like ABL really kicks in somewhere between 10% and 25%. 

I have also never heard of ABL being described as intended to reduce screen burn as it would not have much impact on screen burn. Screen burn is much more likely to be caused by small, bright areas of the screen remaining static such as a bright logo. Such a logo is unlikely to be affected by ABL as it is small. As can be seen above, this LG will happily display a bright white square that covered up to 10% of the screen at pretty much full brightness indefinitely.

Billedet: ABL ved henholdsvis 2016 modeller og 2017 modeller.






-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 14-Maj-2017 kl. 00:01
Jeg taler om DENNE bashing tråd Hother!!!

M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Maj-2017 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg taler om DENNE bashing tråd Hother!!!

M.v.h.
Jeg taler om AVFORUM tråden. Jeg har skrevet meget lidt om burn-in. Tråden her er i sig selv helt uinteressant.

Jeg giver op - glem det


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 14-Maj-2017 kl. 00:46
Kig dog på din "sensations-overskrift".

M.v.h.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Maj-2017 kl. 01:13
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Kig dog på din "sensations-overskrift".

M.v.h.
Som relaterede sig til hvad tråden var benævnt på AVFORUMS. Jeg kunne måske have skrevet noget lidt andet i mit første indlæg - som jeg skrev senere, at den var spændende. Jeg skrev hvad der faldt mig ind. Jeg havde da et håb om at folk i et eller andet omfang læste i den den nævnte tråd, men der var fra starten bare andet der var mere interessant at falde over.

Indrømmet, hvis man som jeg måske/måske ikke står overfor at skulle bruge 45K på et TV hvis teknologi som jeg er ikke er sikker på, så undersøger i det mindste jeg meget grundigt.

Men som tidligere skrevet  - glem det


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 14-Maj-2017 kl. 01:34
- der faldt også engang en Airbus ned , tror faktisk det var samme årstal hvor man observerede et Panasonic LCD m et par døde pixel . . . Shit happens !

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Maj-2017 kl. 01:38
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- der faldt også engang en Airbus ned , tror faktisk det var samme årstal hvor man observerede et Panasonic LCD m et par døde pixel . . . Shit happens !
Har du ikke fået svar på den op til flere gange. Du får den gerne igen - også for prins Knud, hvis der er lige så mange fejl på et Airbus fly som på et TV skal jeg minsandten ikke ud at flyve. Prøv om du kan huske denWink  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 14-Maj-2017 kl. 07:51
Du gør meget ud af at fortælle det interessante er om ABL men som andre har påpeget laver du en ekstrabladet overskrift om noget helt andet..


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 14-Maj-2017 kl. 10:19
Kære alle.

Jeg lukker denne tråd, af en eneste årsag. Jeg er ved at falde død om af træthed om at læse om Hothers bekymringer for OLED.

Jeg opretter derimod en ny tråd der hedder Hothers holdning til OLED. Den kan du @Hother så bruge som din endeløse tråd hvor du kan linke til alle artikler, forumtråde osv. der støtter dig i din beslutning i at holde fast i dit LED TV.

Fremadrettet vil alle nye tråde oprettet omkring OLED Burn-in fra dig og dine disciple blive henvist til den tråd.

http://forum.recordere.dk/topic151343_post1523575.html#1523575" rel="nofollow - Link til tråd



-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk



Print side | Luk vindue