Print side | Luk vindue

iPhone vs stengulv?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151455
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 10:36


Emne: iPhone vs stengulv?
Skrevet af: jake51
Emne: iPhone vs stengulv?
Skrevet den: 27-Maj-2017 kl. 07:37
Indboforsikringen dækker vel ikke, hvis man har været en klovn og har tabt sin iPhone mod et stengulv?
Glasset er revnet, og området på begge sider af Hjem-knappen er smadret



-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson



Svar:
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 27-Maj-2017 kl. 07:41
Kommer an på hvordan jeres indbo er. Vi fik dækket vores tlf igennem vores indbos forsikring, da vi har noget elektronik halløj


Skrevet af: thomnico
Skrevet den: 27-Maj-2017 kl. 08:04
Den burde ikke... men inkl min egen så dækker indbo ofte når man har dækning for pludselig uheld. Det kan være en ekstraforsikring hos nogle selskaber. Du må have fat i dine betingelser og læse dem igennem


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 27-Maj-2017 kl. 08:57
Hvilken Iphone er det?

Mange inboforsikringer har som regel indbygget elektronikforsikring, der ligner den man kan tegne når man køber i butikken.

Tjek hvad selvrisikoen er. Måske kan det bedre betale sig selv at betale for rep.

Her kan du se reperations priser på en Iphone 6
http://iphone-serviceshop.dk/iphone6-reparation-kobenhavn/" rel="nofollow - http://iphone-serviceshop.dk/iphone6-reparation-kobenhavn/


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Maj-2017 kl. 09:46
De kalder det en fjumreforsikring og er IKKE med i Indboforsikringen som standard. Mener det koster 3-400 ekstra om året, og dækker lige præcis tlf, TV, briller, og alle de andre ting der går istykker, hvis man er fjumret


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 27-Maj-2017 kl. 10:42
Ser på min indboforsikring lige nu
Elektronikforsikring er ekstra til 279 kroner om året og dækker funktionsfejl (selvrisiko 1000 kroner pr. skade... det er da meget?)
Funktionsfejl er vel næppe at tabe den?
Hvad er generelt et bedre forsikringsselskab end Alka mht elektronik?


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Maj-2017 kl. 12:30
Som skrevet har mit forsikringsselskab Topsikring, en fjumreforsikring som tillæg til Indbo. Ca 400kr for dækning af elektriske apparater og hårde hvidevarer i 4 år fra købsdato. Dækker funktionsfejl og pludselige skader, og pixelfejl på enhver type fladskærme. Selvrisiko i 2008 var 534kr


Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 27-Maj-2017 kl. 12:54
Ellers tegn denne:
https://www.husetsforsikring.dk

Ingen selvrisiko og ingen afskrivning.


Skrevet af: thomnico
Skrevet den: 27-Maj-2017 kl. 14:02
du skal bare være obs på følgende, som godt kan være lidt elastik i metermål. Særligt på elektronik, hvor tingene flytter sig hurtigt, så kan det godt være oplæg til en god diskussion for hvad der netop lige matcher det produkt du havde, hvis det ikke kan repareres. Her ville man ved normale fosikringer bare kunne få pengene og så købe noget andet.

Taget fra deres egen hjemmeside.

DU FÅR ET TILSVARENDE PRODUKT

Hvis du har en totalskade på et produkt, så sender vi dit et tilsvarende produkt - du får altså ikke penge udbetalt. 

Det vil sige, at hvis du totalskader en iPhone 6, så sender vi dig en ny iPhone 6. Hvis vi ikke kan fremskaffe et tilsvarende produkt, så finder vi i fællesskab med dig ud af hvad du ellers kan blive tilfreds med.



Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 27-Maj-2017 kl. 16:12
Vel også fair nok at smadrer jeg min iphone 6 så får jeg en ny iphone 6

Og tænker netop at det er med til at holde prisen nede, har tidligere læst at folk pludseligt mister og får deres iphone smadret når der kommer en ny model. Med denne politik undgår de at skulle betale folks opgradering og forsikringssnyd.


Skrevet af: thomnico
Skrevet den: 27-Maj-2017 kl. 19:25
Helt enig og efter min mening sådan som en forsikring nok burde være. Det var også ment som en lille OBS, da jeg ved rigtig mange forsikringskunder lige netop i elektronik katagorien sætter pris på det. iPhone er så en af de lettere områder at matche på. Så snart man bevæger sig over på fx TV og computer så bliver matchet straks sværere vil jeg mene


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 28-Maj-2017 kl. 02:10
Den med at et forsikringsselskab skulle dække "pludselig opståede"/fjumreskader, er vist ikke normalen! Der skal som regel en "udefra kommende hændelse" til, før de dækker. D.v.s. at hvis man mister grebet om iPhone'n, så dækker de ikke. Men hvis man mister grebet, p.g.a. man er ved at falde over en ledning, dørtrin, tæppe o.s.v., så dækker de.

M.v.h.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-Maj-2017 kl. 10:53
Hvis en forsikring skulle dække alle mulige "fjumreskader", vil den blive ret dyr. For et forsikringsselskab gør ikke noget uden at tjene penge på det.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Maj-2017 kl. 10:59
Det er ikke desto mindre hvad fjumreforsikringen er lavet til. Hvis du sætter dig på dine briller, taber din tlf, tablet eller PC. Kommer til at smadre dit TV, osv. Der er så en selvrisiko af en hvis størrelse, som gør at småskader ikke dækkes.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 28-Maj-2017 kl. 14:21
En lokal mand kunne lave den
Synes ellers, at den så totalt smadret ud... 


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Silentbob
Skrevet den: 29-Maj-2017 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er ikke desto mindre hvad fjumreforsikringen er lavet til. Hvis du sætter dig på dine briller, taber din tlf, tablet eller PC. Kommer til at smadre dit TV, osv. Der er så en selvrisiko af en hvis størrelse, som gør at småskader ikke dækkes.


Fuldstændig rigtigt.

Hos vores forsikringsselskab hedder det en pludselig skade forsikring og findes som tillæg til vores indbo forsikring. Vores selvrisiko ligger på cirka 1100 kr, hvor vi har 0 kr på vores normale indbo.

Vi tilkøbte den i sin tid pga. vi fik børn og forudså fjumre hændelser.


-------------
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 29-Maj-2017 kl. 08:53
Og med en selvrisiko på 1100,- kan det næsten ikke svare sig at bruge forsikringen.

Jo flere skader du anmelder, jo sværere er det at forhandle sig til en bedre pris og vilkår.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 29-Maj-2017 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Og med en selvrisiko på 1100,- kan det næsten ikke svare sig at bruge forsikringen.

Jo flere skader du anmelder, jo sværere er det at forhandle sig til en bedre pris og vilkår.


Det kommer vel an på betingelserne i forsikringen.

Jeg havde i sin tid ingen selvrisiko på bilerne og ved skade steg prisen ikke.


Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 29-Maj-2017 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Og med en selvrisiko på 1100,- kan det næsten ikke svare sig at bruge forsikringen.

Jo flere skader du anmelder, jo sværere er det at forhandle sig til en bedre pris og vilkår.


Det kommer vel an på betingelserne i forsikringen.

Jeg havde i sin tid ingen selvrisiko på bilerne og ved skade steg prisen ikke.

Men har du for mange skader af den art, så opsiger forsikringen dine forsikringer.

Anmeldte stort krav i et forsikringsselskab på en ejerskifte forsikring, det resulterede i at de opsagde alle vores andre forsikringer, på nær de lovpligtige.. Dead


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 29-Maj-2017 kl. 10:05
Netop.


Skrevet af: thomnico
Skrevet den: 29-Maj-2017 kl. 11:21
generelt så har man ikke brug for at forsikre sig mere end hvad din egen økonomi kan bære. Fx kan jeres daglige budget bære at I uden problemer kan købe en ny dims til 5000kr så er det fordelagtigt for dig at have en selvrisiko på 5000kr. Det vil reducere din præmie væsentligt vil jeg tro. Det med at have en selvrisiko på 0kr er overforsikring for en ting kan man være sikker på generelt (det gælder måske ikke lige din situation) så er det at "The house always wins". Det kan ses når man kigger på regnskaberne for forsikringsselskaberne, hvor deres combined ratio ligger på 85-90%

Men at tro at forsikringsselskaberne bare opsiger alle forsikringer bare fordi man gør et krav det er noget far-out. Det er så forskelligt fra selskab til selskab at det er umuligt at generalisere om.

(ja jeg arbejder selv inden for forsikringsbranchen, dog ikke som skadebehandler/taksator)



Skrevet af: Silentbob
Skrevet den: 29-Maj-2017 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Og med en selvrisiko på 1100,- kan det næsten ikke svare sig at bruge forsikringen.

Jo flere skader du anmelder, jo sværere er det at forhandle sig til en bedre pris og vilkår.


Det kan sagtens svare sig at anvende den. Nu er det vores forsikring du hentyder til og vi har anvendt den med fordel tre gange. To gange på en mobil og en gang på en bærbar PC.


-------------
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 29-Maj-2017 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

De kalder det en fjumreforsikring og er IKKE med i Indboforsikringen som standard.

Det kommer da an på selvskabet.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-Maj-2017 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

De kalder det en fjumreforsikring og er IKKE med i Indboforsikringen som standard.


Det kommer da an på selvskabet.

Har du eksempel på at elektronik forsikring med dækning for "pludselig opstået skade" er med i en Indboforsikring som standard?


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 29-Maj-2017 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Og med en selvrisiko på 1100,- kan det næsten ikke svare sig at bruge forsikringen.

Jo flere skader du anmelder, jo sværere er det at forhandle sig til en bedre pris og vilkår.


Det kommer vel an på betingelserne i forsikringen.

Jeg havde i sin tid ingen selvrisiko på bilerne og ved skade steg prisen ikke.


Hvor mange skader havde du?


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 29-Maj-2017 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Og med en selvrisiko på 1100,- kan det næsten ikke svare sig at bruge forsikringen.

Jo flere skader du anmelder, jo sværere er det at forhandle sig til en bedre pris og vilkår.


Det kan sagtens svare sig at anvende den. Nu er det vores forsikring du hentyder til og vi har anvendt den med fordel tre gange. To gange på en mobil og en gang på en bærbar PC.


Jeg tror du misforstår.

Hvis en reparation af telefon koster under 1100 betaler man jo selv. En Iphone 6 skærm koster under 1000 at fikse.

Hvis reparationen koster lidt mere en 1100 skal man overveje om et par hundrede kroner i erstatning er besværet værd. Dels bruger man tid. Og så optræder det som en skade. Så hvis du vil skifte selskab står du dårligt i forhandling. Jeg har ved flere lejligheder fået bedre dækning og rabat i forhandling.

Hvis man ikke gider det, kan du have ret i at det kan betale sig.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 29-Maj-2017 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Og med en selvrisiko på 1100,- kan det næsten ikke svare sig at bruge forsikringen.

Jo flere skader du anmelder, jo sværere er det at forhandle sig til en bedre pris og vilkår.


Det kommer vel an på betingelserne i forsikringen.

Jeg havde i sin tid ingen selvrisiko på bilerne og ved skade steg prisen ikke.


Hvor mange skader havde du?


Jeg havde ingen skader, men min hustru havde 2.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 29-Maj-2017 kl. 14:37
Med for mange skader bliver din forsikring sagt op.

De kan nemlig ikke lide at tabe penge.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-Maj-2017 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Med for mange skader bliver din forsikring sagt op.

De kan nemlig ikke lide at tabe penge.

Det er der vel ingen der kan lide. Men en forsikring fungerer vel ved at mange indbetaler penge og færre får penge udbetalt.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 29-Maj-2017 kl. 15:03
Det er vi slet ikke uenige i.




Print side | Luk vindue